Ekarademir
06 Haziran 2021, 15:59
Beş ay oldu motora binmeyeli. Biraz sağını solunu toplayayım demiştim kışın. Demez olaydı. Onu yaptım bunu yaptım derken bu seferde sorunlarla uğraşıyorum.
Geçen hafta karbüratör sorunum vardı. Sabit gazda tekleme vardı. Onu hallettim taktım motora çalışmıyor. Karbüratörü sökmeden önce garaja binip girdiğim motorun ateşleme gitmiş. Saatlerce kurcaladım sonunda motoru öylece attım eve çıktım. Neşet Ertaş dinleyip efkarlanmaktayım.
Yaptıklarımı yazayım.
- Önce bujiye baktım. Üç farklı buji denedim.
- Pipoyu söküp kabloya direk buji taktım. Kabloyu şaseye yaklaştırdım değdirdim.
- Bobine 2 kablo geliyor. Biri beyinden gelen biri eksi. Eksi zaten direk şaseye bağlı. Beyinden geleni kontrol kalemi ile kontrol ettim. Timsah ağzını artıya takıp o kabloya değdirdiğimde kırmızı yanıyor. Yani eksi elektirik var gibi. Diğer türlü baktığımda marş yaptığımda elektirik gelmiyor.
- Arkadaş avometre mi neydi adı o aletten getirdi. O kabloya bağlayınca aletin ibresi terse döndü. Ters akım var burda dedi.
- Kontaktan ve stop düğmesinden beyine gelen bi kablo var. O elektirik verince ateşleme işi başlıyor. O kabloyu kontrol ettim açıp kapatınca elektirik geliyor.
- Statörü kontrol ettim şarj işinde sorun yok.
- Okuyucudan gelen kabloya baktım kontrol kalemiyle birşey görünmedi onu çalıştırır mı bilmiyorum.
Arızanın nerde olduğunu nasıl bulabilirim? Avometre alayım bakayım. Aksaray'da motosiklet elektiriğinden anlayan usta yok. Mecburen kendim yapmalıyım. Arızanın hangi parçada olduğunu bulmam lazım. Malum KTM parçası pahalı ve takıp deneyebileceğim parça yok. Alıp getirtmem lazım.
Avometre nasıl kullanılır? Nereye nasıl bakmam lazım?
Teşekkürler şimdiden.
Geçen hafta karbüratör sorunum vardı. Sabit gazda tekleme vardı. Onu hallettim taktım motora çalışmıyor. Karbüratörü sökmeden önce garaja binip girdiğim motorun ateşleme gitmiş. Saatlerce kurcaladım sonunda motoru öylece attım eve çıktım. Neşet Ertaş dinleyip efkarlanmaktayım.
Yaptıklarımı yazayım.
- Önce bujiye baktım. Üç farklı buji denedim.
- Pipoyu söküp kabloya direk buji taktım. Kabloyu şaseye yaklaştırdım değdirdim.
- Bobine 2 kablo geliyor. Biri beyinden gelen biri eksi. Eksi zaten direk şaseye bağlı. Beyinden geleni kontrol kalemi ile kontrol ettim. Timsah ağzını artıya takıp o kabloya değdirdiğimde kırmızı yanıyor. Yani eksi elektirik var gibi. Diğer türlü baktığımda marş yaptığımda elektirik gelmiyor.
- Arkadaş avometre mi neydi adı o aletten getirdi. O kabloya bağlayınca aletin ibresi terse döndü. Ters akım var burda dedi.
- Kontaktan ve stop düğmesinden beyine gelen bi kablo var. O elektirik verince ateşleme işi başlıyor. O kabloyu kontrol ettim açıp kapatınca elektirik geliyor.
- Statörü kontrol ettim şarj işinde sorun yok.
- Okuyucudan gelen kabloya baktım kontrol kalemiyle birşey görünmedi onu çalıştırır mı bilmiyorum.
Arızanın nerde olduğunu nasıl bulabilirim? Avometre alayım bakayım. Aksaray'da motosiklet elektiriğinden anlayan usta yok. Mecburen kendim yapmalıyım. Arızanın hangi parçada olduğunu bulmam lazım. Malum KTM parçası pahalı ve takıp deneyebileceğim parça yok. Alıp getirtmem lazım.
Avometre nasıl kullanılır? Nereye nasıl bakmam lazım?
Teşekkürler şimdiden.