PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şark kurnazı yurdum insanı



hokahey
30 Mayıs 2021, 16:00
Adam 150 cc scooter arkasına ELEKTRİKLİ BİSİKLET yazısı koymuş. Tam plakanın olduğu yere. Amma güldüm ha, evet ya zaten hiç anlaşılmıyor benzinli scooter olduğu 😀 klâsik şark kurnazı ya..

arndiol
31 Mayıs 2021, 08:36
nerede itlik serserilik kafa ona calısıyor yurdum insanının :D

watercolours
31 Mayıs 2021, 09:13
"Ben niye böyle yazma ihtiyacı hissediyorum?" diye düşündüğünde çağ atlayacağız.

kasırga genç
31 Mayıs 2021, 09:34
benimkinde normal plaka olduğu halde elektrikli sanıyorlar

egzoz orda süs olsun diye var zaten

satoyama
31 Mayıs 2021, 14:55
Polis çevirdimi bağlar, 1 zıplar 2 zıplar..

harun27
31 Mayıs 2021, 20:34
Az daha zeki olsa bunu yapan gerizekalı olur NET

hokahey
31 Mayıs 2021, 20:36
Bunu polis ya da jandarma yakalarsa zurna gibi öttürecek haberi yok.

fatih.met
31 Mayıs 2021, 20:47
250cc motorlar neden 249cc yada 247cc olarak geçiyor? türkiyede ki vergilendirme sistemi yüzünden mi? öyle bir şeyler hatırlıyorum.. yani şark kurnazı olan bizi yönetenlerin taa kendisi. gerçi halk kendi gibi olanı yada kendine yakın olanı sevip başta tuttuğu için doğal olarak halkın kendisi de şark kurnazı oluyor.. bütün bu pislik çukurunda bizim gibi dürüst insanlara oluyor ne oluyorsa..

o adama kızmak yerine o adamı buna mecbur bırakan sisteme kızmak lazım, gerçi bu sistemi de onun gibi zeka küplerine borçluyuz, @watercolours bir şey diyor, "düştükleri durumu kime borçlu olduklarını sormaya başladıkları gün çok şey değişecek."

kasırga genç
01 Haziran 2021, 00:15
250cc motorlar neden 249cc yada 247cc olarak geçiyor? türkiyede ki vergilendirme sistemi yüzünden mi? öyle bir şeyler hatırlıyorum.. yani şark kurnazı olan bizi yönetenlerin taa kendisi. gerçi halk kendi gibi olanı yada kendine yakın olanı sevip başta tuttuğu için doğal olarak halkın kendisi de şark kurnazı oluyor.. bütün bu pislik çukurunda bizim gibi dürüst insanlara oluyor ne oluyorsa..

o adama kızmak yerine o adamı buna mecbur bırakan sisteme kızmak lazım, gerçi bu sistemi de onun gibi zeka küplerine borçluyuz, @watercolours bir şey diyor, "düştükleri durumu kime borçlu olduklarını sormaya başladıkları gün çok şey değişecek."

ehliyetlede alakası var sanırım 250 olunca a2 kullanamıyor 249 olması gerek

ero__
01 Haziran 2021, 00:31
Müslüman :)

levend84
01 Haziran 2021, 01:38
Veletin birisi bu motorla işiklarda onume durdu,plakada e-bike yaziyor,kiymetli kardeşim neden plaka takmiyorsun dedim trafik anlamaz mi saniyorsun bu motoru,verdigi cevap,valla abi yanlarina yaklasinca kontagi kapatiyorum bir şey olmuyor.

https://i.hizliresim.com/oei45fk.jpg (https://www.hizliresim.com/oei45fk)

okanbagiscan
01 Haziran 2021, 08:51
Hadi sesi benzettin boruyu ne yapacaz demiş Nasrettin Hoca.Yada buna benzer bir şey. :):)

YasinC
01 Haziran 2021, 10:02
ehliyetlede alakası var sanırım 250 olunca a2 kullanamıyor 249 olması gerek

Hacim kısıtlaması yok güç kısıtlaması var. 35kw ve altı olduğu sürece sorun yok

gurcanozturk
01 Haziran 2021, 10:52
ehliyetlede alakası var sanırım 250 olunca a2 kullanamıyor 249 olması gerek

Hacim kisitlamasi sadece A1'de var, A2'de yok.

https://resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/04/20150417-3.htm
Madde 8.
...
b) A1 sınıfı sürücü belgesi silindir hacmi 125 santimetreküpü, gücü 11 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,1’i geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

c) A2 sınıfı sürücü belgesi gücü 35 kilovatı ve gücünün ağırlığına oranı 0,2’yi geçmeyen, sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçmeyen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

ç) A sınıfı sürücü belgesi sepetli veya sepetsiz iki tekerlekli motosikletler ile gücü 15 kilovatı geçen üç tekerlekli motosikletleri kullanacaklara verilir.

drtayfun
01 Haziran 2021, 11:42
"Lümpen proletarya". Lise zamanı devrimciler bu tanımı çok kullanırdı , gıcık olurdum. Aslında tam şimdiki zamanı anlatıyormuş. Geçen gün Zülfü Livaneli bir yazısında AKP seçmeni için bu tanımlamayı kullandı , anılarım canlandı. Pek çok şeyi olmadan önce bildi adam gerçekten, sosyolojik tahminleri tutuyor.

hokahey
01 Haziran 2021, 12:10
Veletin birisi bu motorla işiklarda onume durdu,plakada e-bike yaziyor,kiymetli kardeşim neden plaka takmiyorsun dedim trafik anlamaz mi saniyorsun bu motoru,verdigi cevap,valla abi yanlarina yaklasinca kontagi kapatiyorum bir şey olmuyor.

https://i.hizliresim.com/oei45fk.jpg (https://www.hizliresim.com/oei45fk)

Bu iyiymiş emmi oğlu fakat eksoz eğreti duruyor. Eksozu bir yerlere saklarsak sorun çözülür. Çevirmeye yaklaşınca kontağı kapatma fikri dahiyane. Bunun hem elektrikli hem de benzinli olanı çıkarsa dadından yinmez.

azizsele
03 Haziran 2021, 00:06
250cc motorlar neden 249cc yada 247cc olarak geçiyor? türkiyede ki vergilendirme sistemi yüzünden mi? öyle bir şeyler hatırlıyorum.. yani şark kurnazı olan bizi yönetenlerin taa kendisi. gerçi halk kendi gibi olanı yada kendine yakın olanı sevip başta tuttuğu için doğal olarak halkın kendisi de şark kurnazı oluyor.. bütün bu pislik çukurunda bizim gibi dürüst insanlara oluyor ne oluyorsa..

o adama kızmak yerine o adamı buna mecbur bırakan sisteme kızmak lazım, gerçi bu sistemi de onun gibi zeka küplerine borçluyuz, @watercolours bir şey diyor, "düştükleri durumu kime borçlu olduklarını sormaya başladıkları gün çok şey değişecek."

Her yıl milyonlarca motosiklet üreten ülkeler veya firmalar neden üretimlerini TR vergilendirme sistemine göre düzenlesin. 200 cc pulsar dünyanın her yerine 199,5 cc olarak gönderiliyor. Kendi resmi sitelerinde de 200 değil 199,5 yazıyor teknik özellikler kısmında.

fatih.met
03 Haziran 2021, 04:06
Her yıl milyonlarca motosiklet üreten ülkeler veya firmalar neden üretimlerini TR vergilendirme sistemine göre düzenlesin. 200 cc pulsar dünyanın her yerine 199,5 cc olarak gönderiliyor. Kendi resmi sitelerinde de 200 değil 199,5 yazıyor teknik özellikler kısmında.

bende bilmediğim için sordum zaten, asıl mesele şu, satım yapılacak ülkeler arasında pazar hacminin büyük olduğu ülkeler üretim kriteri için standart olarak baz alınır diye düşünüyorum.. tabi türkiye olarak bizim ithal hacmimiz kaçıncı sıraya tekabül eder bilmiyorum. çok tembelim, biraz araştırmaktan sıkılmasam bir nefeste bütün şark kurnazlıklarını buraya sererim de işte sıkıyor araştırmak taraştırmak. zaten faydası da olmuyor ki, sanki bir şeyi ifşa etsek ne faydası olacak?

suçları ifşa etmek bizim toplumu daha medeni bir hale getirecekse üşenmem çabalarım, tüm boş zamanlarımda bilgiler toplarım ve kaydederim ve gerektiği anda etkileşimde olduğum herkesi aydınlatmaya çalışırım ama işte faydası olmayacağı için uğraşmıyoruz.

bak mesela 30 ülkeye satış yapılacak 260cc bir motosiklet olsun diyelim; bu ülkelerin arasında sadece türkiyede 250cc sıkıntı olsun ve bu yüzden adamlar 260 yerine 247cc yapsınlar.. yani 13 cc düştü diye geri kalan 34 ülke bu motosikleti almayacaklar mı? sonuçta bu alt segment bir motosiklet. öyle 1000cc yada 1300cc üst segment bir makine değil yani amaç büyük kitleye ortak bir şekilde hitab etmesi.

CagrioneTR
03 Haziran 2021, 09:43
Türkiye standartları aslında avrupa standartı. Firmalar 300 cc lik motorlar da üretiyor. Fakat Türkiye distribütörleri Türkiye'ye getirmiyor. MT3 R3 gibi modeller çok kısa bir dönem geldi ve bir daha gelmedi. Bir ara avrupada otobana 300 CC nin altında motor ile çıkmak yasak olacaktı. Şimdilik olmadı da yırttık. Yamaha 250 lik tüm makinaların üretimini bitirecekti bu sebepten ötürü :)

Erenkc91
03 Haziran 2021, 09:45
Geçen günlerde Bursa otobanında aynısını gördüm, ya spacy ya onun benzeri olan çinli skuterler aynısını oda yapmıştı :).

gurcanozturk
03 Haziran 2021, 09:54
250cc motorlar neden 249cc yada 247cc olarak geçiyor?

cc= bore^2 * stroke * 0.7854 [bore and stroke r in cm]

* Forumlardan birinden buldum. 0.7854 = Pi/4

azizsele
03 Haziran 2021, 13:00
bende bilmediğim için sordum zaten, asıl mesele şu, satım yapılacak ülkeler arasında pazar hacminin büyük olduğu ülkeler üretim kriteri için standart olarak baz alınır diye düşünüyorum.. tabi türkiye olarak bizim ithal hacmimiz kaçıncı sıraya tekabül eder bilmiyorum. çok tembelim, biraz araştırmaktan sıkılmasam bir nefeste bütün şark kurnazlıklarını buraya sererim de işte sıkıyor araştırmak taraştırmak. zaten faydası da olmuyor ki, sanki bir şeyi ifşa etsek ne faydası olacak?

suçları ifşa etmek bizim toplumu daha medeni bir hale getirecekse üşenmem çabalarım, tüm boş zamanlarımda bilgiler toplarım ve kaydederim ve gerektiği anda etkileşimde olduğum herkesi aydınlatmaya çalışırım ama işte faydası olmayacağı için uğraşmıyoruz.

bak mesela 30 ülkeye satış yapılacak 260cc bir motosiklet olsun diyelim; bu ülkelerin arasında sadece türkiyede 250cc sıkıntı olsun ve bu yüzden adamlar 260 yerine 247cc yapsınlar.. yani 13 cc düştü diye geri kalan 34 ülke bu motosikleti almayacaklar mı? sonuçta bu alt segment bir motosiklet. öyle 1000cc yada 1300cc üst segment bir makine değil yani amaç büyük kitleye ortak bir şekilde hitab etmesi.

Bir arkadaş yaklaşık olarak hesaplamasını yapmış zaten. cc hesabı basitçe silindirin hacmi işte. onu da tam 200-250-300 yapmak çok da mümkün değil gibi. Muhtemelen senin dediğin de ayrıca etken olabilir o yüzden herhangi bir ülkedeki sınırlandırmaları göz önünde bulundurarak anılan hacmin 1-2cc altında üretiyorlar. Mesela TR'de sınır 250 ise 247cc olan 250'ye ağırlık veriyorlardır mesela Brezilya'da sınır 300 cc ise 298 cc olanı ön plana çıkarıyorlardır. 248 cc veya 298 cc sorun olmayacaktır ama 251 veya 302 olursa sıkıntı olacağı için tolerası aşağı veriyorlardır

hokahey
25 Haziran 2021, 00:42
Evet yine yeni yeniden. Bugün oldu. Bim'deyim. Tek kasa var. Sırada 4 kişi bekliyor. Ben en arkadayım. derken öbür kasiyer geldi, sistemi açmaya çalışıyor. Daha sistem açılmadan arkamdaki yeni gelen çakal hepimizi ezip geçerek şaaak diye sistemi açmaya çalışan kasiyerin önüne dikildi.

Bakın bu ülkede ciddi şekilde bir ahlak problemi mevcut. Dört kişiyi salak yerine koyup en öne geçmek gerçekten büyük bir ahlaksızlık ve terbiyesizlik potansiyeli gerektiriyor. Her köşeye bir halk eğitim merkezi açıp adabı muaşeret konularında insanları bilgilendirmek ve bilinçli hale getirmek elzem hale geldi.

Son olarak şark çakalının işlemini almayıp sırada bekleyen bizlere öncelik tanıyan kasiyerin de alnından öpüyorum. Bizi o ruh hastası ile muhatap olmak zorunda bırakmadığı için.

Not: kendim de veznede durduğum için arada böyle çakallık yapmak isteyen oluyor. Böylelerine anında tepki verip haksızlığın önüne geçiyorum. Kimsenin hakkını kimseye yedirmem.

drtayfun
25 Haziran 2021, 09:54
Sıkı adamlar zaten o sıralara girmez, vezne onların önüne gider. Çok da şey yapmayın :P