PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Araç ile takviye denemem lazım görüşü olan



motohazar
09 Mayıs 2021, 16:43
Merhabalar
Motosikletimin aküsü 12v15ah ama 10 altı çalışmıyor beyin algılıyor şimdi takviye denemem lazım daha önce ne arabaya ne de motora hiç ben takviye yapmadım
Arkadaşın arabası var 12V 60amper imiş aküsü benim akümde 12v 15amper kabloda bulduk yarın deneyeceğiz acaba nasıl yapmamız lazım
Araba çalışacak mı stop olup kontak mı açık olacak tam bilmiyorum hiç yapmadık çünkü anlata bilir misiniz acaba

ogzcngdk
09 Mayıs 2021, 17:09
Artıyı artıya, eksiyi eksiye bağlayın, aracı çalıştırsın arkadaşınız, sizde araç çalisir vaziyette iken marşa basın.

Eğer olmazsa biraz bekleyin 10-15 sn kadar, arkadaşinizda hafif gaza bassin 2000 devire getirse yeterli, bu şekilde tekrar deneyin.

Aman sakın ters bağlamayın, artıyı artıya eksiyi eksiye, akü üzerinde işaretler var.

Erenkc91
09 Mayıs 2021, 17:11
Merhabalar
Motosikletimin aküsü 12v15ah ama 10 altı çalışmıyor beyin algılıyor şimdi takviye denemem lazım daha önce ne arabaya ne de motora hiç ben takviye yapmadım
Arkadaşın arabası var 12V 60amper imiş aküsü benim akümde 12v 15amper kabloda bulduk yarın deneyeceğiz acaba nasıl yapmamız lazım
Araba çalışacak mı stop olup kontak mı açık olacak tam bilmiyorum hiç yapmadık çünkü anlata bilir misiniz acaba
Arabanın çalışması daha sağlıklı olur, motosikletinizi çalıştırdıkdan sonra kabloları çekin. Kabloların birbirine deymesin yangın veya akü patlamasına kadar giden sonuçlar olabilir ve +,- kutuplarına dikkat edin onun haricinde birşey kalmıyor.

Levent
09 Mayıs 2021, 18:59
Hatta araba %100 çalışıyor olsun..

Benim başıma geldi bir kez.

Fiat Fiorino veya Ford Connect gibi bir araçtan takviye yapmam gerekti. (Marka modeli tam hatırlamıyorum, akü değerlerini de hiç bilmiyorum, araç panelvandı sadece)

Motosiklet 1200 Gs Adv. - Araç çalışmıyorken takviye denedim, ama maalesef olmadı. Aracı çalıştırıp denediğimde ise, hiç sorun olmadan motosiklet çalıştı.

Tecrübem bu.

Ali Çimen
09 Mayıs 2021, 20:51
Değerli hocalarım, akü takviyesi sırasındaki herkesin düştüğü yanlış olan kutupları direkt birbirine bağlama hatasına düşerseniz, çalıştırmak istediğiniz araç akü doldurmakla uğraştığı için gerekli marş gücünü elde edemezsiniz. Olması gereken ise +(artı) kutupların direkt birbirine bağlanması( motosiklette akünüz sıkıntılı bir yerdeyse marş otomatiğinin üzerindeki kırmızı kablo da olur.) -(eksi) kutbun ise takviye yapan aracın aküsünden takviye yapılacak aracın şasesinde boyasız, iletkenlik sağlayan herhangi bir yere bağlamanız gerekli. Bu şekilde yaparsanız takviyeyi hemen yapabilirsiniz. Ama zaten petrollerde falan satılan idelinin neredeyse yarısı kalınlıkta bir takviye kablosu alırsanız bir de aküyü aküye bağlarsanız o takviyeyi yapamazsınız. İllaki o şekilde yapmak istiyorsanız aküyü aküye bağlayın, takviye yapan aracı çalıştırın 5dk civarı aküyü şarj etsin öyle marşa basın.

tarikcapar
09 Mayıs 2021, 21:13
Otomobil çalışır halde iken takviye yapın. Artı artıya eksi eksiye bağlanacak. Önce artı kutbunu bağlayın... önce eksiyi bağlarsanız , artı yi bağlarken kıvılcım atabilir. Önce artı daha sonra eksiyi direk aküden aküye bağladıktan sonra marşa basın. Motorda başka sorun yoksa çalışacaktır. 12v olmak şartıyla kaç amper aküden takviye aldığınızın hiç bir önemi yok. Ben CG motorlu Çin malı motorumu Çöpten bulduğum 3 lü priz kablosu ile takviye ederek çalıştırmıştım. 5-6 saniye marşta kablo ateş gibi ısındı... çok zorda kalırsanız işe yarar belki diye paylaştım.

motohazar
10 Mayıs 2021, 13:42
Çok teşekkürler peki söyle yapsam olur mu?
Akümün 2 + 2 tane - girişi var
1-1 +|- motora versem diğer kalan slotları da takviye bağlantısını oralara bağlasam olur mu yoksa motora bağlandı yaptığım yerden mi yapmam gerek
https://i.hizliresim.com/bhirwe1.jpeg (https://www.hizliresim.com/bhirwe1)



Artıyı artıya, eksiyi eksiye bağlayın, aracı çalıştırsın arkadaşınız, sizde araç çalisir vaziyette iken marşa basın.

Eğer olmazsa biraz bekleyin 10-15 sn kadar, arkadaşinizda hafif gaza bassin 2000 devire getirse yeterli, bu şekilde tekrar deneyin.

Aman sakın ters bağlamayın, artıyı artıya eksiyi eksiye, akü üzerinde işaretler var.


Arabanın çalışması daha sağlıklı olur, motosikletinizi çalıştırdıkdan sonra kabloları çekin. Kabloların birbirine deymesin yangın veya akü patlamasına kadar giden sonuçlar olabilir ve +,- kutuplarına dikkat edin onun haricinde birşey kalmıyor.


Hatta araba %100 çalışıyor olsun..

Benim başıma geldi bir kez.

Fiat Fiorino veya Ford Connect gibi bir araçtan takviye yapmam gerekti. (Marka modeli tam hatırlamıyorum, akü değerlerini de hiç bilmiyorum, araç panelvandı sadece)

Motosiklet 1200 Gs Adv. - Araç çalışmıyorken takviye denedim, ama maalesef olmadı. Aracı çalıştırıp denediğimde ise, hiç sorun olmadan motosiklet çalıştı.

Tecrübem bu.


Değerli hocalarım, akü takviyesi sırasındaki herkesin düştüğü yanlış olan kutupları direkt birbirine bağlama hatasına düşerseniz, çalıştırmak istediğiniz araç akü doldurmakla uğraştığı için gerekli marş gücünü elde edemezsiniz. Olması gereken ise +(artı) kutupların direkt birbirine bağlanması( motosiklette akünüz sıkıntılı bir yerdeyse marş otomatiğinin üzerindeki kırmızı kablo da olur.) -(eksi) kutbun ise takviye yapan aracın aküsünden takviye yapılacak aracın şasesinde boyasız, iletkenlik sağlayan herhangi bir yere bağlamanız gerekli. Bu şekilde yaparsanız takviyeyi hemen yapabilirsiniz. Ama zaten petrollerde falan satılan idelinin neredeyse yarısı kalınlıkta bir takviye kablosu alırsanız bir de aküyü aküye bağlarsanız o takviyeyi yapamazsınız. İllaki o şekilde yapmak istiyorsanız aküyü aküye bağlayın, takviye yapan aracı çalıştırın 5dk civarı aküyü şarj etsin öyle marşa basın.


Otomobil çalışır halde iken takviye yapın. Artı artıya eksi eksiye bağlanacak. Önce artı kutbunu bağlayın... önce eksiyi bağlarsanız , artı yi bağlarken kıvılcım atabilir. Önce artı daha sonra eksiyi direk aküden aküye bağladıktan sonra marşa basın. Motorda başka sorun yoksa çalışacaktır. 12v olmak şartıyla kaç amper aküden takviye aldığınızın hiç bir önemi yok. Ben CG motorlu Çin malı motorumu Çöpten bulduğum 3 lü priz kablosu ile takviye ederek çalıştırmıştım. 5-6 saniye marşta kablo ateş gibi ısındı... çok zorda kalırsanız işe yarar belki diye paylaştım.

Levent
10 Mayıs 2021, 15:10
Çok teşekkürler peki söyle yapsam olur mu?
Akümün 2 + 2 tane - girişi var
1-1 +|- motora versem diğer kalan slotları da takviye bağlantısını oralara bağlasam olur mu yoksa motora bağlandı yaptığım yerden mi yapmam gerek
https://i.hizliresim.com/bhirwe1.jpeg (https://www.hizliresim.com/bhirwe1)

Sorun olacagini sanmiyorum, cunku paralel baglidir, iki farkli baglanti noktasi olmasinin sebebi, birden cok motosiklete uysun, kablolar yetissin diyedir. Net bir bilgi degil, sadece fikir yurutuyorum.

ogzcngdk
10 Mayıs 2021, 16:11
Çok teşekkürler peki söyle yapsam olur mu?

Akümün 2 + 2 tane - girişi var
1-1 +|- motora versem diğer kalan slotları da takviye bağlantısını oralara bağlasam olur mu yoksa motora bağlandı yaptığım yerden mi yapmam gerek
https://i.hizliresim.com/bhirwe1.jpeg (https://www.hizliresim.com/bhirwe1)


Sorun olmaz diğer girişlere bağlayabilirsiniz.

motohazar
11 Mayıs 2021, 11:20
Tamamdır çok teşekkür ediyorum ben o zaman açık yerlerden motoruma bağlıyorum diğer yerleride açıp vida takacağım orayada aradan gelen kabloyu takacağım sağ olun


Sorun olmaz diğer girişlere bağlayabilirsiniz.


Sorun olacagini sanmiyorum, cunku paralel baglidir, iki farkli baglanti noktasi olmasinin sebebi, birden cok motosiklete uysun, kablolar yetissin diyedir. Net bir bilgi degil, sadece fikir yurutuyorum.