PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor freninin zararı varmı



kasırga genç
12 Nisan 2021, 20:30
merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle

bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.

birbilent
12 Nisan 2021, 20:40
Her şeyin fazlasının zararlı olması gibidir.. Yani ana fren gibi kullanmazsanız bir zararı olmaz belki yanmamış yeni kurum oluşmasını bile minimumda tutmuş olursunuz..

Remzidemir41
12 Nisan 2021, 20:55
Yani mantıken düşünecek olursak frenler motosikletin durması için üretilmiş. Ne gibi zararları olur bilemem :silent:

superboycu
12 Nisan 2021, 21:03
hiçbir şey olmaz kardeşim, şanzıman krank piston piston pimi zaten ağır yük altında çalışması için tasarlanmış, sen gaza bastığın zaman zaten yavaşlarken motora binen yükün kat katını veriyor , tek tavsiyemiz düşük viteste redline yakın devirde giderken gazı kesip motor freni yaparsan belki yağına zararı olur oda yağın ömrü erken biter gibi düşün.

8 senelik cin mali motorumla motor freni yaparak duruyorum balatami 2 kere anca değiştirdim ondada balatalarim daha yarisindaydi

Ozan arıcı
12 Nisan 2021, 21:16
Bu konu patlar.:cherry:
Şimdi kimisi zararı var kimisi yok diyecek. Zaten biraz alengirli bir konu. Ben oyumu zararı yoktan yana kullanıyorum.:)

İnternette araştırdığın zaman çeşitli yazılar var. Gaz tamamen kapalı haldeyken silindir içinde patlama olmadığı için aşınma olmadığını, haliyle zararı da olmadığı söylenir. Ama kol yataklar, ana yataklar, krank, piston vs motor içindeki herşey yine hareket halinde olur ve tüm parçalar birbirine temas eder. Yani motorda gaz açıkken de, kapalıyken de sürtünme vardır. Gaz açıkken motor içi sürtünme ve kuvvetler daha yüksektir, gaz kapalıyken daha azdır gibi. Konuyu alengirli yapan kısmı da burası. Bence zararı hem var hem yok. Zararı olan kısmını da mühendisler halletmiş. Bu makineler her türlü kullanım ve yol koşulu düşünülerek tasarlandığı için bu koşulların içinde motor freni, kompresyona bindirme gibi durumlar da var. Çokta dert edilecek konular değil bence.

tommygun
12 Nisan 2021, 21:58
Yarın öbür gün daha kuvvetli bir motor sürdüğünüzde bu frenleme alışkanlığınızla arka tekeri kilitleyip kendinizi yerde bulabilirsiniz.

EUOGLU
12 Nisan 2021, 22:06
var. ama çok az. egz zincirinin erken bollanmasina sebep olur başka yok.

ama sert gaz ac kapa lardan uzak durmak lazim

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------

her halükarda sürtünme ve aşınma oluşur. fakat patlama olmadığından ısının meydana getirdiği aşınma olmaz.

levend84
12 Nisan 2021, 22:28
Supap ayarlari ve yakit hava karisimi duzgun bir motorda `Kompresyon`` basincinin bir zarari olmaz,yeterki alt viteslerde aşiriya kaçmamak kaydiyla..

Hatta şöyle bir durum da var,

Silindir içerisindeki kurum birikintilerini temizlediği yönunde..

HaktanCbr
12 Nisan 2021, 22:59
Bir zararı yok, mantıkende olmaması gerekir sıcak yağın içinde krank silindirde ateşleme olmadan dönüyor sadece yağa falan da bir şey olmaz ancak orantısız vites düşürerek motorun çevirebileceği maksimum devirden fazla devir çevirtmeye zorlarsanız krankı kucağa şanzımanı da sırta alırsınız

mavzer-i
12 Nisan 2021, 23:11
bileğin dansındaki beyazlı amca diyordu. motor freni kullanmayın fren kullanın. motor pahalıdır papuç ucuzdur. diye
ama bende motor freni kullanıyorum genelde. hiç fren kullanmadığım da oluyor. motorun torku kuvvetli olduğu zaman uzun yollarda vs gerek kalmıyor frene genelde. bu sayede ileri bakış tekniğinizde gelişiyor. önünüzdeki araç yüzünden daha ileriyi göremediğinizde otomatikman o araçtan kurtulmak istiyorsunuz. her zaman ileriyi görecek şekilde konumlandığınızda güvenli sürüşüde elde etmiş oluyorsunuz ister istemez.

yaşlıveacemi
12 Nisan 2021, 23:13
Rodaj dayken kompresyona bindirmeyin diyorlar.

kasırga genç
13 Nisan 2021, 20:22
Rodaj dayken kompresyona bindirmeyin diyorlar.

4500 km de rodajı geçti çok şükür

','
13 Nisan 2021, 22:45
egzoz alkışlıyo(pat pat) mu

espresso
14 Nisan 2021, 00:02
merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle

bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.

Fren balatası ürecitilerinin ve bu balataları değiştiren ustaların gelirlerinde az bir azalma dışında bir zararı olmaz mantıken.

Nikkfurie
14 Nisan 2021, 00:34
Fren balatası ürecitilerinin ve bu balataları değiştiren ustaların gelirlerinde az bir azalma dışında bir zararı olmaz mantıken.

Elektrikli otomobiller neredeyse ömrü boyunca fren balatası değiştirmeyebilirmiş , balata sektörü kan ağlıyor :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------


merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle

bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.

vitesleri tek tek düşürüp redline çizgisini geçmezsen hiçbir sıkıntısı yoktur..

kasırga genç
14 Nisan 2021, 06:52
egzoz alkışlıyo(pat pat) mu

yoo alkışlama yok
devri 2 binlere getirip bir vites düşürüyorsun.
sonrasında hafif bir fren
tatlı bir devir yükselmesi.
sonra bi bakmışsın hızın 35-40 km düşmüş.

hasmet
14 Nisan 2021, 08:03
Yüzde yüz ne doğrudur bilmiyorum.

Şahsen bulunduğum viteste ya da en fazla bir düşüğünde kompresyonu kullanarak yavaşlıyorum. Ancak tek tek debriyajla ikiye kadar düşmek yerine freni kullanıyorum.

Çünkü yüksek hızda kompresyon zaten motosikleti bayağı bir yavaşlatıyor. Geri kalan cüzi yavaşlama işini de debriyaj ve şanzımanla uğraşıp motora yüklemek yerine, çok daha basit bir sistem olan frene yüklemek çok daha mantıklı geliyor bana...

Zaten iş az. E fren de bunun için var. Çalışsın keçi. Motor, şanzıman, debriyaj dinlensin accık :)

Tabii ki motorların kompresyon gücü değişken, belki başka bir motosiklette başka bir yaklaşım daha makul olabilir.

arndiol
14 Nisan 2021, 08:29
bende zararı yok dıye bılıyorum :)

Nikkfurie
14 Nisan 2021, 10:26
Konuya şöylede bakabiliriz , trafikte kompresyonla yavaşlayacak hızda veya konumda sürüyorsak sürekli fren yapmıyorsak emniyetli bir sürüşe sahipiz diyebiliriz , devamlı fren manetine ihtiyaç duyuyorsak ya takip mesafesini korumuyoruzdur yada bulunduğumuz yolda diğer araçlardan çok daha hızlıyızdır , motosikletler hem hafif olduklarından hemde yüksek devirde çalıştıkları için otomobillere göre kompresyonla çok daha etkili yavaşlayabilir..

Cyan
14 Nisan 2021, 12:20
Konuya şöylede bakabiliriz , trafikte kompresyonla yavaşlayacak hızda veya konumda sürüyorsak sürekli fren yapmıyorsak emniyetli bir sürüşe sahipiz diyebiliriz , devamlı fren manetine ihtiyaç duyuyorsak ya takip mesafesini korumuyoruzdur yada bulunduğumuz yolda diğer araçlardan çok daha hızlıyızdır , motosikletler hem hafif olduklarından hemde yüksek devirde çalıştıkları için otomobillere göre kompresyonla çok daha etkili yavaşlayabilir..

Evet, gaz keserek takip mesafesi koruyabiliyor isek güzel kullanıyoruz demektir. Tek sıkıntı olması gereken kadar takip mesafesi bırakıldığında bilumum öküzün boşluğu çok(!) görüp araya dalması oluyor... :)

gurcanozturk
14 Nisan 2021, 13:01
Konuya şöylede bakabiliriz , trafikte kompresyonla yavaşlayacak hızda veya konumda sürüyorsak sürekli fren yapmıyorsak emniyetli bir sürüşe sahipiz diyebiliriz , devamlı fren manetine ihtiyaç duyuyorsak ya takip mesafesini korumuyoruzdur yada bulunduğumuz yolda diğer araçlardan çok daha hızlıyızdır , motosikletler hem hafif olduklarından hemde yüksek devirde çalıştıkları için otomobillere göre kompresyonla çok daha etkili yavaşlayabilir..

Bu konuyla ilgili AEA videosu vardi, "bugun fren kullanmayalim" gibiydi basligi ama su an bulamadim youtube'da. Fren kullanmayalim derken elbette trafikte fren kullanmayi gerektirmeyecek kadar takip mesafesini koruyalim, freni kullanmamiza gerek kalmasin anlamini cikarmaliyiz.

vandamme
14 Nisan 2021, 13:16
https://www.youtube.com/watch?v=2I5RWUcUpBo

4strings
14 Nisan 2021, 13:21
Dün Uludağ'dan Bursa'ya inerken çok aradım ama; yoktu kompresyon :salut: (Yamaha D'elight 115)

Cyan
14 Nisan 2021, 13:22
Bu konuyla ilgili AEA videosu vardi, "bugun fren kullanmayalim" gibiydi basligi ama su an bulamadim youtube'da. Fren kullanmayalim derken elbette trafikte fren kullanmayi gerektirmeyecek kadar takip mesafesini koruyalim, freni kullanmamiza gerek kalmasin anlamini cikarmaliyiz.

93 yılında ehliyet kursundaki hocam şöyle derdi: "Her frene bastığınızda o sürate çıkmak için harcadığınız yakıtı çöpe atıyorsunuz, o yüzden frene mümkün olduğu kadar az basacak şekilde araba kullanın, gaza da ayağınızın altında yumurta varmış gibi basın..." Doğru vallahi.

atalayalper
14 Nisan 2021, 13:25
Bu arada motosikletlerin kompresyon oranı yüksek olduğu için gaz açmayı bıraktığınız anda bile motor ciddi şekilde yavaşlamaya başlar arabalardan çok daha etkilidir bu yavaşlama. Motor freni yapmadan önce eğer yol buna uygun ise biraz bekleyin daha sonra motor freni yapın ben bu şekilde yapmaya çalışıyorum motor frenini ve böylece kompresyona aşırı yük bindirmiyorum diye düşünüyorum kendi kendime.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:23 ----------

Peygamber vitesini unutmayalım, bunun sayesinde mesela ben ayda hesap ettim yaklaşık 250 km fazladan yapabiliyorum düz vites arabamla :)

Barbarouses
14 Nisan 2021, 14:10
youtube'da anlatan adamlar isimli kanalda peygamber vitesinin enjeksiyonlu araçlar için yakıt tasarrufu sağlamadığını, aksine yakıt tüketimini arttırdığını çok güzel ve net bir şekilde anlatan videosunu izleyebilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=-mtL-MQnESM

atalayalper
14 Nisan 2021, 14:34
Aracım enjeksiyonlu peki şunu açıklayın o zaman madem daha fazla yakar vitesi giderken boşa alırsak;
Peygamber vitesi hiç kullanmadığım zaman bir depo yakıt ile ben neden en az 30-40 km daha az yol yapıyorum? Saygım var bu videoya ama daha dünkü çocukların kulaktan dolma bilgilerini uygulamaya kalkarsak işimiz var. Uygulayana da saygımız var tabii ki ama ben tercih etmiyorum öneri için teşekkür ederim.

YasinC
14 Nisan 2021, 14:37
Bazı motorlarda kompresyonun gücü dahi ayarlanıyor. Kullanımda motor için her hangi bir sakınca yok ancak şanzımana yük bindirdiğinizi bilin.

maktama
14 Nisan 2021, 14:48
93 yılında ehliyet kursundaki hocam şöyle derdi: "Her frene bastığınızda o sürate çıkmak için harcadığınız yakıtı çöpe atıyorsunuz, o yüzden frene mümkün olduğu kadar az basacak şekilde araba kullanın, gaza da ayağınızın altında yumurta varmış gibi basın..." Doğru vallahi.

Doğru, ben gaza ayağımın altında yumurta varmış gibi basarım ama arkadaki sellektör yapıyor sürekli, onu napacağız? :mrgreen:
1.0 motor Otomatik arabam var(tüpSÜZ),o yumurta benim arabada fabrika çıkışı var. :P

ogzcngdk
14 Nisan 2021, 15:16
merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle

bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.

hayır zararı yok önemli olan nokta motor devrini çok yükseltmemek, örneğin 10 bin devirde redline giriyorsa 6-7 bin devir üzerine çıkartmamak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:13 ----------


Aracım enjeksiyonlu peki şunu açıklayın o zaman madem daha fazla yakar vitesi giderken boşa alırsak;
Peygamber vitesi hiç kullanmadığım zaman bir depo yakıt ile ben neden en az 30-40 km daha az yol yapıyorum? Saygım var bu videoya ama daha dünkü çocukların kulaktan dolma bilgilerini uygulamaya kalkarsak işimiz var. Uygulayana da saygımız var tabii ki ama ben tercih etmiyorum öneri için teşekkür ederim.

enjeksiyonlu araçlarda gazı kapattığınız zaman enjektörler benzin vermeyi keser, bunu algılayan sensör var. sizinin durumunuzda 30-40 kilometre daha az yok demek 1.5-2 litre fazla yakıt tüketimi demek, bu uygulamalar yakıtta bu kadar fark yaratmaz sorunu başka yerde aramak lazım. mesela motorunuz gazı kapattığınızda yakıtı kesmiyor olabilir, gazı bıraktığınızda tepkime nasıl? egzozdan patlama sesi geliyor mu?

Cyan
14 Nisan 2021, 15:20
Doğru, ben gaza ayağımın altında yumurta varmış gibi basarım ama arkadaki sellektör yapıyor sürekli, onu napacağız? :mrgreen:
1.0 motor Otomatik arabam var(tüpSÜZ),o yumurta benim arabada fabrika çıkışı var. :P

Doğrudur, motosiklette de aynı şey, belli koşullarda küçük hacim büyük hacimden fazla yakabiliyor. Her motordan ideal kullanım koşullarında faydalanmak lazım, küçük hacimde gazı kökleyip tasarımı dışında bir performans beklemek yanlış olur, zaten kökleyince de çok bir şey olmuyor - madem sakin gidilecek az gaz yaksın yani. (Bu arada benim kardeşimde turbo 1.0 bir araba var gücü torku eksik değil ama yakıyor tabi hırçın kullanınca.)

Barbarouses
14 Nisan 2021, 15:43
Kanalın sahibi olan "dünkü çocuklar" yüksek makine mühendisi olmakla birlikte yıllarını otomotiv sektörüne vermekteler. Videoda verilen bilgiler kulaktan dolma değil, bilimsel neden-sonuç ilişkilerine dayanarak verilmektedir. Sanırım videoyu izlemeden böyle bir yorumda bulundunuz.