PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Asfalt yaması



vakdag
01 Nisan 2021, 09:46
öncelikle bu yamalara aman dikkat. dün yerler biraz ıslakken çok hafif bir virajda -lastiklerim daha 1000 kmyi görmemiş olmasına rağmen- hafiften sendeletti.
biz motorcu dostu bariyer diye bir yerlerimizi yırtarken adamlar normal giderken bile hayatımızı tehlikeye atmak için her şeyi yapıyorlar.
başka ülkede var mı bilmiyorum ama ülkemizde büyük bir istek ve şevkle kullanılmaya devam edilen bu asfalt yamalarına karşı alabileceğimiz bir önlem var mı? üstünden geçmemek dışında tabii :) çünkü bazı yerlerde neredeyse tüm şeride saçma sapan bir şekilde yama yapılmış oluyor.

Erenkc91
01 Nisan 2021, 10:13
Yamasız asfaltmı var? Asfalt döküyorlar 1-2 sene sonra yama yapıyorlar, benim yaşadığım mahallede sağlam yağmur yağdığında yol çöker her sene hemen hemen yapılır yine çöker kısır döngüye girdi bu yol çalışmaları. Üstünden geçmemekden başka çaresi yok gibi gözüküyor.

atalayalper
01 Nisan 2021, 10:24
Kesinlikle doğru, "yama" dediğiniz şey üstüne döküldüğü asfalta sıfırlanmaz ise motorcular için büyük problem oluyor. Fakat yama yapılmayınca da bu sefer o alanlar çukur kalıyorlar ve o da yama ile eşdeğer tehlikede. İki ucu boklu değnek. Motor kullanırken hendeklerden mi kaçalım, tümseklere mi dikkat edelim derken insan resmen ecel terleri döküyor. Bu arada arkadaşlar bozuk asfalt kavramı tabii ki mekanik aşınmanın olduğu her yerde olduğu gibi Avrupa'daki ülkelerde de var ama onarım işlemi muazzam bir titizlikle yapılıyor. Asfaltı yığın halde çukura döküp gitmiyorlar, sıfırlıyorlar.

Sarıyer tünelden çıkıp Büyükdere caddesinden maslak plazalar tarafına doğru giderken metro durağının önündeki asfalt onarımını gördünüz mü en az 7-8 cm kalınlığında asfalt tabakalar dökülüp bırakılmış bırakın motosikleti arabayı bile hoplatıyor o yamalar. Uzun lafın kısası olmuyor arkadaşlar her konuda mutsuzluğumu dile getirdiğimi fark ediyorum ve büyük bir kısmı haklı mutsuzluklar. Bir çok ülke gördüm gezdim inanın feci bir fark var hem yaşam kalitesi olarak hem de insana verilen değer bakımından.

İsviçreyi gördükten sonra kendimi ekstra bir kötü hissettim ülkemizde hayvan muamelesi ile karşı karşıya bırakıldığımızı biliyordum da daha net anladım. Keşke cahil, hiçbir şeyin hesabını kafasında yapamayan hiçbir şeyi sorgulamayan biri olsaydım. Çok temiz bir hayatım olurdu ve hep 50 liralık benzin alırdım.

arndiol
01 Nisan 2021, 11:07
o asfalt yaması cidden ürkütücü. zaten dumduz yapmadıkları ıcın sıkıntı var cunku yukseltı farkı oluyor ustelık ekstra kayıyor o bolge.

vandamme
01 Nisan 2021, 11:39
Asfalt yamasından kastınız dolgu ise evet, özellikle yağmurda buzdan farkı yok.

https://i.ytimg.com/vi/8f8c7xW6CDY/maxresdefault.jpg

Nikkfurie
01 Nisan 2021, 12:41
İki metre göçüğe lokal yama yapmayıp 10 km yola komple asfaltmı döksünler ne istiyorsunuz anlamadım , altında 200 bg motorda olsa yol şartlarına uygun hızda sürmelisin , ülkenin asfalt kalitesi belli risk almaya değecek ne ikinci bir hayatımız nede kolumuzun bacağımızın yedeği var.

Hüsamettinn
01 Nisan 2021, 15:59
İki metre göçüğe lokal yama yapmayıp 10 km yola komple asfaltmı döksünler ne istiyorsunuz anlamadım , altında 200 bg motorda olsa yol şartlarına uygun hızda sürmelisin , ülkenin asfalt kalitesi belli risk almaya değecek ne ikinci bir hayatımız nede kolumuzun bacağımızın yedeği var.

Hocam ondan bahsetmiyoruz atalayalperinde dediği gibi sıfırlama yapılmıyor salak salak asfaltı döküp devam ediyolar. Asfalt kalitesinde haklısın zaten o konu tartışmaya kapalı.

Vista86
01 Nisan 2021, 22:52
Dün, yeni yama yapılmış bir yoldan geçtim. Yamaların etrafı artan mıcırlarla doluydu.
Mıcırlar bana zor anlar yaşattı.

mattiadestro
01 Nisan 2021, 23:13
Kesinlikle doğru, "yama" dediğiniz şey üstüne döküldüğü asfalta sıfırlanmaz ise motorcular için büyük problem oluyor. Fakat yama yapılmayınca da bu sefer o alanlar çukur kalıyorlar ve o da yama ile eşdeğer tehlikede. İki ucu boklu değnek. Motor kullanırken hendeklerden mi kaçalım, tümseklere mi dikkat edelim derken insan resmen ecel terleri döküyor. Bu arada arkadaşlar bozuk asfalt kavramı tabii ki mekanik aşınmanın olduğu her yerde olduğu gibi Avrupa'daki ülkelerde de var ama onarım işlemi muazzam bir titizlikle yapılıyor. Asfaltı yığın halde çukura döküp gitmiyorlar, sıfırlıyorlar.

Sarıyer tünelden çıkıp Büyükdere caddesinden maslak plazalar tarafına doğru giderken metro durağının önündeki asfalt onarımını gördünüz mü en az 7-8 cm kalınlığında asfalt tabakalar dökülüp bırakılmış bırakın motosikleti arabayı bile hoplatıyor o yamalar. Uzun lafın kısası olmuyor arkadaşlar her konuda mutsuzluğumu dile getirdiğimi fark ediyorum ve büyük bir kısmı haklı mutsuzluklar. Bir çok ülke gördüm gezdim inanın feci bir fark var hem yaşam kalitesi olarak hem de insana verilen değer bakımından.

İsviçreyi gördükten sonra kendimi ekstra bir kötü hissettim ülkemizde hayvan muamelesi ile karşı karşıya bırakıldığımızı biliyordum da daha net anladım. Keşke cahil, hiçbir şeyin hesabını kafasında yapamayan hiçbir şeyi sorgulamayan biri olsaydım. Çok temiz bir hayatım olurdu ve hep 50 liralık benzin alırdım.

2017'de ilk defa yurtdışına hollandaya gittim. kardeşim ve arkadaşla hostelden çıktık yürüyoruz. yağmur da yağıyor bir yandan. bir şey eksik geliyor ama çıkaramıyorum. sonra jeton düştü ne kaldırımlarda ne yollarda su birikintisi yok :D

küçük şeyler çok şey farkettiriyor.

Ali Çimen
01 Nisan 2021, 23:24
Özellikle lokal yamaların ilk girişleri ve çıkışları arası kot farkı varsa hele çok tehlikeli oluyor. Ancak aşırı kabarık yol çizgileri de çok tehlikeli. Özellikle lastik dik değil tamamen yanal geçtiği için epey sallanıyorsunuz. Özellikle yağmurlarda da kayganlaşması cabası.

vakdag
02 Nisan 2021, 09:14
ah evet tam olarak bu. kendimi yanlış ifade etmişim. ama görüyorum ki yama dediğimiz şeyde de -ben dahil- birçok kişi sıkıntı yaşıyor. bu asfalt dolgusundan ise nefret ediyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:13 ----------

yok hocam ya dolgu olarak geçiyormuş benim dediğim. yanlış ifade etmişim. tabii ki yama da olacak ancak arkadaşların yazdıklarından görüyorum ki yama işini bile beceremiyorlar ilgili kişiler.

Green_Beret
02 Nisan 2021, 10:37
Islakta özellikle basmamaya çalışıyorum bu zift dolgulara. 11 hp motorla, 70-80 gibi hızla giderken patinaj çektirmişliğim var :)

Kerem34_
02 Nisan 2021, 10:45
Allahını seven kötü de olsa yama yapsın, az önce bir çukura girdim viraj çıkışı, az daha hızlı girsem diğer virajı motosikletten önce dönecektim.

Cyan
02 Nisan 2021, 10:51
Islakta özellikle basmamaya çalışıyorum bu zift dolgulara. 11 hp motorla, 70-80 gibi hızla giderken patinaj çektirmişliğim var :)

Evet zift yamalar çok kaygan. Ek olarak; içinde parlaklık veren kristal kürecikli katkılar olan ve üst üste boyanmış şerit veya kavşak ayırım çizgilerine de dikkat etmek lazım. Onlar da çok çok kaygan olabiliyor...

fatih.met
02 Nisan 2021, 22:19
o zift yamalar ciddi sıkıntı oluyor, birde şerit gibi uzunlamasına yapmışlar ve orta şeritten bankete doğru daraldığı için yamadan kurtulmak adına gittikçe bankete saplanıyorum..

çözümü basit, yama bitimine gelmeden kendimi en sağa atıyorum ve yama ile kesişme noktamı olabildiğince dik açı ile ve motoru dik tutarak ve yamanın üzerinden geçerken fren yada gaz tepkimesi yapmayacak şekilde geçiyorum..

yani yamaları olabildiği kadar dik açı ile geçin, motorun dik olması değil sadece, yama şeridine dikine girin olabildiğince.. çaprazlama girerseniz motora kıç attırma riski bile var, nereden mi biliyorum? çünkü benim motor kıç attı öyle.

berkeusta01
02 Nisan 2021, 22:36
Bir gün yamalardan dolayı motorun ön takımı dağıtıcam gibi geliyor, hayırlısı.

Kural [ Z ]
02 Nisan 2021, 23:41
Evet zift yamalar çok kaygan. Ek olarak; içinde parlaklık veren kristal kürecikli katkılar olan ve üst üste boyanmış şerit veya kavşak ayırım çizgilerine de dikkat etmek lazım. Onlar da çok çok kaygan olabiliyor...

Yol çizgileri ile ilgili bilgim dahilinde kabaca bilgi paylaşayım, sanırım az da olsa bir işe yarayacak.

Karayolunda kullanılan mevzubahis yol çizgileri temelde iki farklı tip.

Bunlardan ilki genellikle yolun ortasında yolu bölmekte kullanılan şerit çizgileri ki genellikle (tabiri caizse) basit diyebileceğim bir boya ile yapılıyor. Bir yol çizgi makinesi bu boyayı kazandan nozzle' a basınçlı şekilde yola püskürtüyor. Bu sadece boyama işlemi. Bunun hemen arkasında bulunan ikinci nozzle' dan ise boyanın üzerine bol miktarda ve yine basınçla "cam küresi" püskürtülüyor. Cam küresi dediğimiz şey bildiğiniz camın 0,7 kalem ucu ile bir kağıda yazacağınız "nokta(.)" boyutunda kürecikler. Aslına bakarsanız büyük ihtimalle o büyüklük şu anda ekranınızda gördüğünüz nokta kadar camdan bir kürecik. Kayganlığa neden olan şey boya değil bu cam küresi. Eğer ki cam küresinden bir avuç alıp beton bir zemine serpsem büyük ihtimalle o alanda hiçkimse iki ayağı üzerinde yüreyemeyecektir. O kadar ki, bidonla yağ dökseniz çok daha az kayacağından emin olun. Bu nedenlerle özellikle yeni çizgi çalışması yapılmış yerlerde olağan üstü dikkatli kullanmalı, yeni çizgilerin üzerinden geçmemekte daha dikkatli olunmalı.

İkincisi ise genellikle yol ayrımlarında, yaya kaldırımlarında, yol kenarı şeritlerde, emniyet şeridi ayrımlarında kullanılan tip. Bu tip çizgiler sanılanın aksine boya değil, bildiğiniz plastik. Bu plastik malzeme yol çizgi makinesinin kazanında ısıtılır (birkaç saat sürüyor), ardından çizgi uygulanacak alanda yine nozzle yardımıyla basınçlı şekilde püskürtülüyor. Bu şekilde çizgiler elde ediliyor. Nispeten daha uzun ömürlü ve özellikle sürüş esnasında sürücünün dikkatini dağıtmak veya dikkatini çekmek için kullanılıyor. Ancak plastik olduğundan yoldan kopmalar da gerçekleşebiliyor, kot farkına neden olduğundan motosiklet gibi iki tekerli araçların sürüş hakimiyetini olumsuz etkileyebiliyor hatta çizgi boyu seyir zorunda kalınırsa kazaya neden olabiliyor. Bu tip çizgilerden mümkün mertebe uzak durulmalı. Özellikle küçük ve ince tekerleklere sahip scooter ve düşük hacimli motosikletler emniyet şeridi ve dar geçişlerde çok daha dikkatli olmalı.

Bir de kimsenin bahsetmediği, kazınmış yollar var. "Freze" diye tabir edilen "Asfalt Beton Kazıma Makineleri" ile yoldaki eski ve/veya bozuk asfalt kazınır ve ardından yola yeni asfalt çalışması yapılır. Yani en azından gezegenin geri kalanında böyledir. Lakin ülkemizde o asfalt kısım kısım o şekilde bırakılır. Kazınmış asfalttaki 4 tekerli araçların direksiyonlarında dahi hissedilen bir kontrol kaybı vardır, lakin iki tekerli araçlarda durum çok daha vahim oluyor. Motosiklet resmen bir ize giriyor ve onu takip etmek istiyor, çıksanız da diğer ize girmiş oluyorsunuz çünkü asfaltın tamamı o izlerden oluşuyor. Yine özellikle scooter ile düşük hacimli motosikletlerin çok daha dikkat etmesi gereken tip yollardandır.

Asfalt yamasını eleştirmişsiniz, normal. Asfalt yamasını eleştireni eleştirmişsiniz, normal değil. Hizmetsizliğe ve düşük kaliteye bu denli alışmamalıyız. Bizim için çok tehlikeli, hatırlatmak ve uyarmak isterim.

Yapılması gerekeni yapmadığımız için durum böyle. Eğer sorun yaşadığınızda bir dilekçe ile ilgili kuruma şikayetinizi belirtirseniz söz hakkımız olur, yoksa her zamanki gibi "Tavşan dağa küsmüş, dağın haberi yok" vaziyetinden ileri gitmez. Siz ne zaman ki yaşadığınız sorunu başkasının çözmesini beklemektense üşenmez, şikayette bulunursanız o zaman hizmet ve ürün kalitesi artma ihtimali sergiler. Yoksa daha da kötüleşir, yavanlaşır, yetersizleşir.