PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ducati Multistrada V4 vs Ktm 1290 Super Adventure S



Sayfa : [1] 2

Hırbonen
04 Mart 2021, 19:23
Arkadaslar kafam cok karisik..

Mevcut motorumdan cok memnunum fakat bu sene motoru degistirmek istiyorum artik.

Ktm 1290 adv 2021 de guncellendi.Hilkat garibesi motorlariyla meshur Ktm bu sefer sanki biraz daha eli yuzu duzgun bir is ortaya koymus..Yani bu cirkinliklere gozum alismis da olabilir tabi o da bir ihtimal.

Motor bu,

https://www.spormoto.com/ktm-turkiye/wp-content/uploads/2021/02/370744_MY21-KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-90-Right-1024x683.jpg

Fiyat 212.000 tl


Diger tarafta multistrada v4 var.Foto koymuyorum zaten biliyosunuz.Onun fiyati da 221.000 tl

Yalan yok,gonlum ktm de.Korlas ve Ducati tuylerimi diken diken ediyor ama desmo olmayisi, 1199 cc olusu(benim icin onemli) ve daha yakisikli olmasi acaba dedirtiyor..

Ktm kagit ustunde cok daha ustun bana gore,farkli dusunen var mi merak ettim..

tommygun
04 Mart 2021, 19:40
Biz "R25 ne ara 50.000 TL, Dominar Ug ne ara 40.000 TL oldu?" bölümünde tıkılı kaldık, senin sorunun cevabını bilmek çoğumuzun kalibresini aşar.

E.Yzr
04 Mart 2021, 19:55
Afrika twini de düşünmelisin

BloodyBaron
04 Mart 2021, 20:56
Multi V4de desmo yok. ben ktm alırdım herhalde.

Erenkc91
04 Mart 2021, 21:24
Ktm’de radar ve adaptif hız sabitleme varsa Ktm yi seçmek daha doğru olur eğer yoksa ben Ducati yi seçerdim genel görünüş olarak Ducati çok daha yakışıklı geliyor ama en doğrusu paranızın karşılığını, en iyisi ve en dolusunu hangisi veriyorsa onu seçmek olur.

Atincozkan
04 Mart 2021, 21:36
son 15 yılda ktm yol tutuş,donanım,teknoloji,muhendislik ve parça kalitesi oalrak çok önde.ben duke 390 kullanıyorum ktm tercih ederdim.ktm cross üretiminden caddeye geçince çok ilerledi...onun dışında kağıt üzeri hariç,test sürüşü yapabilirsniz ya da youtube videoları izleyeblirsiniz...ayrıca google da karşılaştırma yada test makaleleri vardır eminim...

Ozan arıcı
04 Mart 2021, 22:09
Multistrada V4 Bildiğin Panigale V4'ün yol endurosu kıyafeti giydirilmiş hali. Bildiğim kadarıyla V4 motor ilk olarak Panigalede kullanılmış ve Panigale ile ortaya çıkmıştı. Yani motoru yarış motorundan devşirme. Bu sebepten güç hep üst devirlerde ve tork beygire nazaran baya az. (170bg 10500rpm-125nm 8750rpm)
Multistrada V4 Sanki yarış motoru oturuşundan sıkılmış ama yarış motoru ruhu arayanlara alternatif yapılmış gibi.

1290 İse gücünü alt devirlerden itibaren veriyor.
6500 Devirde 138nm tork veriyormuş. Yani yüksek vites alt devirde hayvan gibi çeker.

Kimisi sever kimisi sevmez ben alt devirden itibaren gelen Torku seviyorum. Hele alacağım motor ADV ise yarış motoru ruhu taşıyan motor almazdım. ADV Tarzı bir motorda güç almak için tapagaz gitmek herkese hitap eden bir özellik değil.

F54
04 Mart 2021, 23:25
tiger exp kullandım ktm 1290 dA Kullandım ktm de olan fren bence cbs olan honda yamaha dA yok
yani ktm benim için her daim 1 adım önde

mchi
05 Mart 2021, 03:21
C.tesi v4 multinin test sürüşü var korlasta adını yazdır bizede yorumlarsin.

Erenkc91
05 Mart 2021, 08:37
fakat senin 1000 km de piston,krank dagitman beni tedirgin ediyor..nerdeee japonun saglamligi.

Motosiklet sürmesini bilmeyen birine motosiklet verseniz bile 1000 km de motoru dağıtamaz onun acemilik ile alakası yoktur bence. Sonuçta kul yapımı aletler bunlar illaki sorun çıkartıcaklar, bu hatanın ben fabrika hatası olarak düşünüyorum.
Şimdiki Avrupa motosikleride Japonlardan farkı kalmadı nedenide Almanların üretiyor olması :D
Örnek vericek olursam Ducatinin yurt dışı formlarında gezinirim artık sorunsuz motor ürettiklerinin tanımına vardım.

Ktm ve Ducati konusuna yeniden gelicek olursam en güzeli ikisinide sürün deneyin eğer malzeme ve işçilik kalitesine takık biriseniz bu konuda Ducatinin daha iyi olduğunu düşünüyorum sebebi el üretimi olması. İkisininde test sürüşünü yapın hem bizlere aktarırsınız hemde kendiniz için bir klavuz oluşmuş olur, yukarıda dediğim gibi paranızın hakkını en çok hangisi veriyorsa onu seçin. Ktm nin subab ayarı 30 bin km iken Ducati nin 60 bin kmdir.

YasinC
05 Mart 2021, 09:42
Umarım alırsın da aradaki farkı görüp millete sataşmayı kesersin. Money talks bro yazarsın ondan sonra buraya :mrgreen:

joshua
05 Mart 2021, 10:19
Ducati evet fakat Ktm’nin servis durumunu iyi araştırın derim servislerden çok şikayet var, ilaveten kağıt üzerindeki özellikleri sürüş esnasında farkı nasıl hissettiriyor bu özellikleri lastiklerle ve yola aktarmakta ne kadar başarılı ona bakmak lazım, avrupalı kategorisinde alternatif Triumph da düşünülebilir.

HaktanCbr
13 Mart 2021, 13:32
xmax incelemesi yapsana salih. forumdan birçok kişi senin abs yorumlarini duymak icin para bile verir bence

nyk
14 Mart 2021, 02:10
multistradayı bilmem ama eski bir Panigale V4 sahibi olarak en muzdarip olduğum konu ısınmaydı. Multi eminim panigale kadar ısınmıyordur ama yine de iyi bir test etmek trafiğe sokmak ışıkta bekmelemek vs gerek. KTM 1290 superadventure s test etmiştim 3-4 sene evvel herhangi bir ısınma sorunu yaşamamıştım. BMW s1000XR sahibi bir arkadaşımın da aynı şekilde ısınmadan şikayet ettiğini göz önüne alırsam açıkcası bu tarz bir motorda 4 silindir tercih etmezdim heralde.

Onun dışında V4 gerçekten müthiş bir bloktu, alt devirleri de üst devirleride dolu doluydu. Keyifsiz olduğu herhangi bir devir aralığı hatırlamıyorum.

Erenkc91
14 Mart 2021, 06:58
multistradayı bilmem ama eski bir Panigale V4 sahibi olarak en muzdarip olduğum konu ısınmaydı. Multi eminim panigale kadar ısınmıyordur ama yine de iyi bir test etmek trafiğe sokmak ışıkta bekmelemek vs gerek. KTM 1290 superadventure s test etmiştim 3-4 sene evvel herhangi bir ısınma sorunu yaşamamıştım. BMW s1000XR sahibi bir arkadaşımın da aynı şekilde ısınmadan şikayet ettiğini göz önüne alırsam açıkcası bu tarz bir motorda 4 silindir tercih etmezdim heralde.

Onun dışında V4 gerçekten müthiş bir bloktu, alt devirleri de üst devirleride dolu doluydu. Keyifsiz olduğu herhangi bir devir aralığı hatırlamıyorum.
Yarış motosikletlerinin hepsi dur kalkta ısınıyor diye biliyorum, hiç 1000 cc motosiklete binmediğim için ısınma olayları 1000 liklerde nasıl bilemiyorum aydınlatırsanız sevinirim. Birde Panigale V4 ü sürüş hislerinizi ve diğer motosikletler ile farkını bahsederseniz sevinirim malum türkçe inceleme bulamayınca direk kullanıcısına sorayım dedim :)

hasmet
14 Mart 2021, 08:30
Yarış motosikletlerinin hepsi dur kalkta ısınıyor diye biliyorum, hiç 1000 cc motosiklete binmediğim için ısınma olayları 1000 liklerde nasıl bilemiyorum
Isinma olayi hacme gore degil, dizayna gore oluyor. Her 1000cc+ motosiklet trafikte rahatsizlik vermiyor. Bazilari ise bayagi kotu. MTS V4 te bunlardan biri anlasilan. Zack Courts (YouTube Revzilla) da bahsetmisti bu sorundan MTS V4 incelemesinde. Honda ST1300 de isi yonunden ciddi sikayet edilen motosikletlerden biri... Gariptir, ikisi de 90 acili V4.

Mesele sadece motorun ne kadar isi urettigi de degil. Fanlarin yeri, sayisi, nereye ufurdugu. Egzosun sekli. Blogun bacaklara ve seleye ne kadar yakin oldugu. Bayagi bir etken var. Simdiki kullandigim 1300cc motosiklet, eskiden kullandigim 900cc Hornet'ten cok daha iyi isi yonunden.

Erenkc91
14 Mart 2021, 09:24
Isinma olayi hacme gore degil, dizayna gore oluyor. Her 1000cc+ motosiklet trafikte rahatsizlik vermiyor. Bazilari ise bayagi kotu. MTS V4 te bunlardan biri anlasilan. Zack Courts (YouTube Revzilla) da bahsetmisti bu sorundan MTS V4 incelemesinde. Honda ST1300 de isi yonunden ciddi sikayet edilen motosikletlerden biri... Gariptir, ikisi de 90 acili V4.

Mesele sadece motorun ne kadar isi urettigi de degil. Fanlarin yeri, sayisi, nereye ufurdugu. Egzosun sekli. Blogun bacaklara ve seleye ne kadar yakin oldugu. Bayagi bir etken var. Simdiki kullandigim 1300cc motosiklet, eskiden kullandigim 900cc Hornet'ten cok daha iyi isi yonunden.

V tasarımdan dolayı olabilirmi hemen hemen neredeyse selenin altında 2 silindir oluyor birazda ondan olsa gerek V2-L2 motorlarda birazdaha yer olduğu için ısıyı daha az hissettiriyor sannedersem. Bakıcak olursa sıralı 4 ler sürücüden daha uzak konumda kalıyor bununda etkisinin olduğunu düşünüyorum bilmiyorum belkide öyle değildir. Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.

Nikkfurie
14 Mart 2021, 14:57
Sıralı 4 ler ısı konusunda en kötü motorlar , silindir hacmi değilde sayısı ve motorun birim gücü arttıkça ısı yayma potansiyelide artıyor , racingler malum hem sıralı 4 hemde en yüksek performansa göre dizayn edildiği için doğum kontrol makinasına dönüşüyorlar :)

bi ara GSR 600 kullandım , trafikte durunca şaseye yumurta kır omlet olur.

nyk
15 Mart 2021, 08:19
Yarış motosikletlerinin hepsi dur kalkta ısınıyor diye biliyorum, hiç 1000 cc motosiklete binmediğim için ısınma olayları 1000 liklerde nasıl bilemiyorum aydınlatırsanız sevinirim. Birde Panigale V4 ü sürüş hislerinizi ve diğer motosikletler ile farkını bahsederseniz sevinirim malum türkçe inceleme bulamayınca direk kullanıcısına sorayım dedim :)


Isınma olayı anlatılmaz yaşanır. Bir defa şortla sürüp trafiğe girdim akşam yanık kremi sürmek zorunda kaldım öyle söyleyeyim . Motora bir şey olmuyor hararet falan yapmıyor ama sele alttan, egzoz aşağıdan, fan önden ısıtıp belden aşağıyı tabiri caizse pişiriyor.

Onun dışında performansı çok iyiydi en alt devirlerde bile güçlüydü, elektronikler zaten muazzam slide control’e kadar var. Az buçuk motor kullanan herkes kullanabilir öyle gaz açınca kafama geçti, altımdan kaydı, tekere geldi, arka teker yanına geldi vs gibi şeyler söz konusu değil. Kısacası pist, otoban vs için muazzam ama gerek trafikte aşırı ısınması gerekse oldukça agresif oturuş pozisyonu nedeniyle şehiriçinde binilecek bir motor değildi nitekim 2 yılda toplam 2 bin km binip sattım.

Erenkc91
15 Mart 2021, 08:57
Isınma olayı anlatılmaz yaşanır. Bir defa şortla sürüp trafiğe girdim akşam yanık kremi sürmek zorunda kaldım öyle söyleyeyim . Motora bir şey olmuyor hararet falan yapmıyor ama sele alttan, egzoz aşağıdan, fan önden ısıtıp belden aşağıyı tabiri caizse pişiriyor.

Onun dışında performansı çok iyiydi en alt devirlerde bile güçlüydü, elektronikler zaten muazzam slide control’e kadar var. Az buçuk motor kullanan herkes kullanabilir öyle gaz açınca kafama geçti, altımdan kaydı, tekere geldi, arka teker yanına geldi vs gibi şeyler söz konusu değil. Kısacası pist, otoban vs için muazzam ama gerek trafikte aşırı ısınması gerekse oldukça agresif oturuş pozisyonu nedeniyle şehiriçinde binilecek bir motor değildi nitekim 2 yılda toplam 2 bin km binip sattım.
Ducati titriyor diyorlardı bu ne kadar doğru? Birde arıza gibi durumlarla hiç karşılaştınızmı veya söylemler duydunuzmu?

hasmet
15 Mart 2021, 12:02
Isınma olayı anlatılmaz yaşanır. Bir defa şortla sürüp trafiğe girdim akşam yanık kremi sürmek zorunda kaldım öyle söyleyeyim . Motora bir şey olmuyor hararet falan yapmıyor ama sele alttan, egzoz aşağıdan, fan önden ısıtıp belden aşağıyı tabiri caizse pişiriyor.

Yuh, bu çok kötüymüş yahu. Demek ki tamamen pist için düşünülmüş alet.

Şimdiye kadar kullandığım hiç bir 900cc+ naked motosikletle, trafikte defalarca kullanmama rağmen bu derecede bir sorun yaşamadım...

Belki de şanslıydım. 900cc Hornet'in egzosları sele altındaydı, ama çok başarılı ısı kalkanı uygulamışlar, sürüş sonrası elinizle dokunabiliyordunuz. CB1000R'da egzos komple motorun altındaydı. Superduke'ta ise bir çok V2'de olduğu gibi egzoslar yana değil, aşağıya yönlendirilmiş (en son kasa da öyle değil malesef, muhtemelen Euro 5 yüzünden.)

4 silindirlerin blok geniş olduğu için diz ve bacak bölgesini ısıtabiliyor. V2'ler genelde ince. Ama onların da motorun arka silindir başı ile sele arasınaki mesafeye dikkat etmeleri gerekiyor. Superduke bu açıdan da başarılı. Ama eski kasa adventure'lar sorunlu.

YasinC
15 Mart 2021, 13:24
Hornet 900 sıralı 4 silindir olmasına rağmen öyle pişik oldum denecek kadar ısı vermiyordu. Tabi trafikte durunca bir ısı hissediyorsun ama o kadar sadece.

Erenkc91
15 Mart 2021, 15:07
Yuh, bu çok kötüymüş yahu. Demek ki tamamen pist için düşünülmüş alet.

Şimdiye kadar kullandığım hiç bir 900cc+ naked motosikletle, trafikte defalarca kullanmama rağmen bu derecede bir sorun yaşamadım...

Belki de şanslıydım. 900cc Hornet'in egzosları sele altındaydı, ama çok başarılı ısı kalkanı uygulamışlar, sürüş sonrası elinizle dokunabiliyordunuz. CB1000R'da egzos komple motorun altındaydı. Superduke'ta ise bir çok V2'de olduğu gibi egzoslar yana değil, aşağıya yönlendirilmiş (en son kasa da öyle değil malesef, muhtemelen Euro 5 yüzünden.)

4 silindirlerin blok geniş olduğu için diz ve bacak bölgesini ısıtabiliyor. V2'ler genelde ince. Ama onların da motorun arka silindir başı ile sele arasınaki mesafeye dikkat etmeleri gerekiyor. Superduke bu açıdan da başarılı. Ama eski kasa adventure'lar sorunlu.
Peki ne yapmak gerekiyor Ducati’den bahsetmiyorum herhangi bir yarış motosikletinden bahsedicek olursak izlenimlerime göre yarış motorları (600cc üstü) şehir içinde hepsi ısınıyor ve sanırsam yakıyor ama yarış tulumu veya motosiklet pantolonu giyerek durumun çözülceğini düşünüyorum şahsen şehir için 75 beygir üstü makine kullanmak hem makineye hemde insana eziyet olucağını düşünüyorum. Belki sınıfında verdiği en yüksek ve iyi performans verdiğinden dolayıda ısınma olabilceğin düşünüyorum güçlü makine kullananlar yine daha iyi bileceği iş.

YasinC
15 Mart 2021, 17:37
Şehir içinde o deri tulum giyen zaten tulumdan dolayı yanıyordur. Sıcakla ilgili problemi olacağını sanmıyorum tulum giyenin. Motosiklet pantolonları da sıcaktan korumuyor aksine daha çok terletiyor.

hasmet
15 Mart 2021, 17:59
Peki ne yapmak gerekiyor Ducati’den bahsetmiyorum herhangi bir yarış motosikletinden bahsedicek olursak izlenimlerime göre yarış motorları (600cc üstü) şehir içinde hepsi ısınıyor ve sanırsam yakıyor ama yarış tulumu veya motosiklet pantolonu giyerek durumun çözülceğini düşünüyorum şahsen şehir için 75 beygir üstü makine kullanmak hem makineye hemde insana eziyet olucağını düşünüyorum. Belki sınıfında verdiği en yüksek ve iyi performans verdiğinden dolayıda ısınma olabilceğin düşünüyorum güçlü makine kullananlar yine daha iyi bileceği iş.

Ne yapmak gerekiyor? Amacına uygun motosiklet kullanmak gerekiyor. Bir SS pistte rahatsız etmez, motosiklet hareket ettiği, etrafında hava akımı sürece. Motosiklet durduğu yerde beklemek için dizayn edilmediyse çözüm yok.

Yüksek hacim ya da güçte motosikletin şehir içi kullanım için eziyet olacağı fikrine katılmıyorum, çünkü 15 senedir kullandığım motosikletlerin biri hariç hepsi 900cc ve 110 beygir üstüydü. Hiç biriyle trafikte rahatsızlık çekmiş değilim şimdiye kadar. Aralarında ısı yönünden en rahatı da şimdiki, 1300cc ve 180 beygir olmasına rağmen.

Erenkc91
15 Mart 2021, 18:24
Ne yapmak gerekiyor? Amacına uygun motosiklet kullanmak gerekiyor. Bir SS pistte rahatsız etmez, motosiklet hareket ettiği, etrafında hava akımı sürece. Motosiklet durduğu yerde beklemek için dizayn edilmediyse çözüm yok.

Yüksek hacim ya da güçte motosikletin şehir içi kullanım için eziyet olacağı fikrine katılmıyorum, çünkü 15 senedir kullandığım motosikletlerin biri hariç hepsi 900cc ve 110 beygir üstüydü. Hiç biriyle trafikte rahatsızlık çekmiş değilim şimdiye kadar. Aralarında ısı yönünden en rahatı da şimdiki, 1300cc ve 180 beygir olmasına rağmen.

Haklısın abi yüksek hacimli motorlara binmediğim için ve tecrübem olmadığı için dediğim mantık üzerinden yürüdüm ama doğru değilmiş tecrübe lazımmış.

nyk
15 Mart 2021, 19:11
Ducati titriyor diyorlardı bu ne kadar doğru? Birde arıza gibi durumlarla hiç karşılaştınızmı veya söylemler duydunuzmu?

Titreşimden yana hiç rahatsız olmadım arıza bir defa yaşadım egzoz bilmem ne valfi bozuldu check engine lambasının yaktı garantiden değiştirdiler başka bir arıza yaşamadım. Burada motosiklet kültürü pek yok genelde römorka piste getirip orada binip yine römorkla geri götürüyorlar yüksek kilometreli panigale çok nadir ama pistte en çok görülen 2-3 markadan biri, öyle kötü bir arıza namı yok ama servisi, parçası, aksesuarı vs pahalı

Erenkc91
15 Mart 2021, 19:28
Titreşimden yana hiç rahatsız olmadım arıza bir defa yaşadım egzoz bilmem ne valfi bozuldu check engine lambasının yaktı garantiden değiştirdiler başka bir arıza yaşamadım. Burada motosiklet kültürü pek yok genelde römorka piste getirip orada binip yine römorkla geri götürüyorlar yüksek kilometreli panigale çok nadir ama pistte en çok görülen 2-3 markadan biri, öyle kötü bir arıza namı yok ama servisi, parçası, aksesuarı vs pahalı

Sanırsam yurt dışıdasınız bana oradaki fiyatlar birim olarak çok ucuz geliyor 20bin birime Ducati almak çok güzel birşey nedense Ducatilere karşı bir hoşnutluğum var, ya sınıfındaki en iyi üretmeleri veya rahmetli AEA Ducatiye olan zafı olsa gerek yurt dışında çol düşük birimlere Panigale V4 almak beni çok hoşnut eder parçalarıda ucuz gelir şahsen Türkiye’de aynı birime düşük hacimli çin motorları alıyoruz ve parça fiyatları (birin olarak) Ducatiye hemen hemen yakındır diye düşünüyorum. Başka Ducati modellerim sürdüyseniz size zahmet olmazsa okumak isterim :D

cıbılduck
15 Mart 2021, 19:37
Ducati titriyor diyorlardı bu ne kadar doğru? Birde arıza gibi durumlarla hiç karşılaştınızmı veya söylemler duydunuzmu?

Benim motor çok düşük devirde sürersen haldır huldur öne arkaya sallıyor :D

Erenkc91
15 Mart 2021, 20:48
Benim motor çok düşük devirde sürersen haldır huldur öne arkaya sallıyor :D
Yenilerde çözdüklerini düşünüyorum birde L twin olduğundan olsa gerek ama sesi aşırı güzel aletlerin böyle hatata hatata çalışıyorlar beni benden alıyorlar çok güzel makine sahipsiniz güzel günlerde kullanın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------


Amerika için konuşacak olursam, motosikletler çok daha hesaplı, özellikle ikinci elde, abuk subuk vergiler olmadığı ve alım gücü yüksek olduğu için; ancak iş gücü ucuz değil. Ducati tipi motosikletleri sadece almak değil, kullanmak pahalı daha çok. İkinci el değer kaybı da fazla.

Sanırsam desmo bakımlarından olsa gerek birde oraya göre parçaların pahalı gelmesi diye düşünüyorum.
Birde abi gözünüzü seveyim kavga etmeyin yahu benim canım sıkılıyor ufacık nedenler kavga etmeye gerek yok kırmayalım birbirimizi haklı olsanda konuşmamak bazen en faydalısı oluyor lütfen birbirimizi kırmaylım birbirimizi üzmeyelim şu kısa hayatta kırmaya değmez.

nyk
17 Mart 2021, 15:49
Sanırsam yurt dışıdasınız bana oradaki fiyatlar birim olarak çok ucuz geliyor 20bin birime Ducati almak çok güzel birşey nedense Ducatilere karşı bir hoşnutluğum var, ya sınıfındaki en iyi üretmeleri veya rahmetli AEA Ducatiye olan zafı olsa gerek yurt dışında çol düşük birimlere Panigale V4 almak beni çok hoşnut eder parçalarıda ucuz gelir şahsen Türkiye’de aynı birime düşük hacimli çin motorları alıyoruz ve parça fiyatları (birin olarak) Ducatiye hemen hemen yakındır diye düşünüyorum. Başka Ducati modellerim sürdüyseniz size zahmet olmazsa okumak isterim :D

evet yurtdışındayım son 2.5-3 senedir. Birim fiyat hesabı doğru bir hesap değil malesef satın alma gücü olarak bakılması gerekli yoksa 1 lira 14 Japon Yeni ama Japonlar eminim bizi kıskanmıyordur :) Yani Türkiye'de çin motoruna binen burada ducati'ye biner ya da golf'e binen burada porscheye biner gibi hesap çok pratikte pek geçerli olmuyor. Türkiye'ye göre satın alma fiyatı kesinlikle daha ucuz ama o konuda haklısınız yani birim fiyattan değil TL hesaplasanızda genelde daha uygun oluyor.

Başka Ducati modeli kullanmadım, Scrambler test etmiştim eskiden ama sevmemiştim tek onu hatırlıyorum :) Şu an motosikletim yok uzun bir süre almayı da düşünmüyorum hatta belki hiç almam. Alırsamda ya harley alırım ya da enduro sınıfından bir şeyler denerim diye düşünüyorum.

Erenkc91
17 Mart 2021, 15:57
evet yurtdışındayım son 2.5-3 senedir. Birim fiyat hesabı doğru bir hesap değil malesef satın alma gücü olarak bakılması gerekli yoksa 1 lira 14 Japon Yeni ama Japonlar eminim bizi kıskanmıyordur :) Yani Türkiye'de çin motoruna binen burada ducati'ye biner ya da golf'e binen burada porscheye biner gibi hesap çok pratikte pek geçerli olmuyor. Türkiye'ye göre satın alma fiyatı kesinlikle daha ucuz ama o konuda haklısınız yani birim fiyattan değil TL hesaplasanızda genelde daha uygun oluyor.

Başka Ducati modeli kullanmadım, Scrambler test etmiştim eskiden ama sevmemiştim tek onu hatırlıyorum :) Şu an motosikletim yok uzun bir süre almayı da düşünmüyorum hatta belki hiç almam. Alırsamda ya harley alırım ya da enduro sınıfından bir şeyler denerim diye düşünüyorum.

Vaktinizi bana ayırdığınız için minnettarım, demekki birim olarak yanılıyormuşum.

Hırbonen
17 Mart 2021, 16:04
Vaktinizi bana ayırdığınız için minnettarım, demekki birim olarak yanılıyormuşum.

Yalniz degilsin merak etme.

Forumun yarisi birim para teror orgutu uyesi.

Haktancbr bu orgutun elebaslarindan mesela hsgsfshgs


Not:yarisi derken lafin gelisi gercek oran 3/4 vardir ;)

Kerem34_
17 Mart 2021, 16:25
Yalniz degilsin merak etme.

Forumun yarisi birim para teror orgutu uyesi.

Haktancbr bu orgutun elebaslarindan mesela hsgsfshgs


Not:yarisi derkem lafin gelisi 3/4 u diyelim ;)

Birim para birim para demeyelim de, asgari ücret ve yaşam masraflarından karşılaştıralım. Almanya'da kör topal olsan 2000 euro net cebine kalıyor Türkiyede çalıştığın şartlarda çalışırsan. Şehir merkezine azıcık uzak 4 kişilik ailenin rahat yaşayacağı evler faturaları dahil 1000 euro ya var ya yok. Gidip de bana Berlin merkezdeki 30m2 3000 euro kira istenen daireleri atmasın kimse buradayken Beylerbeyi'nde yalıda yaşamıyorsa. Sabahları işe giderken de yarım saat yol gidersiniz, ben burada okula gitmeye her sabah 4 vesait değiştirerek 1.5 saat yol gidiyorum, ağlamaya gerek yok. Karı koca çalışan eve en kötü 3500 4000 euro para giriyor. Aylık market alışverişin kuş sütü alsan 500 600 euro'yu geçiremezsin. Karı koca çalışıp da aylık 1000 euro kenara atamayan Türkiye şartlarında 3 gün yaşayamaz, kafasına sıkar bunalımdan. Bu arada bankalar türkiyedeki gibi değil, 12 ay kredi çekince %20 fark çıkmıyor, millet ev araba alırken 4 5 10 20 yılda uygun vadeyle alabiliyor paraları enflasyona yenik düşmediği için. Benim 18 ay asgari ücretle yemeden içmeden çalışmam lazım şu an bindiğim motosikleti alabilmek için. Bir Alman veya Amerikalı maksimum 4 5 ayda bu motosikleti isteyip de alamıyorsa benim gözümde embesil bir gerizekalıdan başka bir şey değildir. Kendi götünü silmekte zorlanacak zekaya sahiptir tuvalete girdikten sonra.

İşletmesi de buraya göre işçilik ücretleri hariç çok ucuz, benzin zaten bedava, yedek parça ucuz bizim 5 günlük maaşımızla aldığımız grenajı adamlar bir günlük maaşıyla alıyor. Klasik bir yalan olarak ''Sigortalar pahalı'' kuzen her yıl en fazla 300 400 euro sigorta, vergi anca veriyordur altındaki E kasa mersosuna. La ben burada 250'lik motosiklete 300 lira vergi veriyorum zaten yıllık.

Oradaki ustalar da buradaki gibi ezilmeye alışkın olmadığı, sanayide dayak yiye yiye yetişmediği, kendi kıymetini bildiği için bir parça işçiliğe domalmakta bir sıkıntı yok benim gözümde. O adam nasıl el emeğinden fazla para kazanıyorsa ben de gitsem duvar ustalığı yapsam ben de fazla para kazanacağım buradakine göre, al gülüm ver gülüm olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------

Bir de ek yapayım, herkesi buradaki gibi ülkenin %45'i asgari ücretle çalışıyor gibi değerlendirmeyin. Kuzey Avrupa ülkelerinde asgari ücret ile çalışan oranı bir elin parmağını geçmez. Sadece çok vasıfsız, yoldan geçen adamın yapacağı işe verirler o ücreti. Orada herkesin mersoya, maserstiye, porsche'ye binmemesinin sebebi adamlarda arabanın bir statü göstergesi olmaması, adam için ww golf de aynı yere gidiyor BMW 5.20 de bir de şehir içinde öyle hayvan gibi sedanları zorluk olarak görüyor adamlar. Rolls royce, maybach veya bentley harici egzotik olmayan bir araba ile gezdiğinizde kimsenin suları akmıyor buradaki gibi. Orada arabaya ilgili gençler buradaki gibi gidip de tofaş alıp basıp abart egzoz takmıyorlar. İki sene çalışıp 5 motor 400 500 beygir makinelere biniyorlar. Fark ettiyseniz yurt dışında lüks arabaların hepsi doğudan göçen arplar, türkler veya doğu avrupalı göçmenlerde. Bunlara binerek üzerlerindeki aşağılık psikolojisini yenmeye, kendilerini elit göstermeye çalışıyorlar. Gerçekten motor sporları seven, o arabaların hakkını veren %10 yok aralarında.

Hırbonen
17 Mart 2021, 17:26
Birim para birim para demeyelim de, asgari ücret ve yaşam masraflarından karşılaştıralım.


Karsilastirmayalim.Zaten hepimiz biliyoruz durumu.Onlar batili,bizler ortadoguluyuz.

Ama bu demek degildir ki birim para ifadesi dogru.Hayir,yanlis.Alim gucu,refah,x maas la alabiliyor denebilir.

Birim para denemez.Soyleyen de amatordur,cok net.

O degil de, ben hic kendimi brad pitt le kiyaslamadim.

Adam ne hatunlar goturuyor diye hic kiskanmadim,uzulmedim.

Cok sacma olur yani,adam brad pitt ben ise hirbonen im.

Sizlerde gozunuzu sevem arttik batili gelismis uygar toplumlarla kendinizi kiyaslamayin.

Adamlar tabiki 2 3 maasla istedigini alacak,adamlar senin benim gibi vasat alti mi ?

Davul bile dengi dengine..iran,malezya,hindistan,eski sovyet ulkeleriyle falan kiyaslayabilirsiniz kendimizi.

Not: "100 km 40 kurus yakiyor" diyerek kurus hesabi yapanlarin tumu gozlemlerime gore birim para teror orgutu uyesi.

Kerem34_
17 Mart 2021, 17:39
Valla fiziksel olarak Brad Pitt'den çok bir eksiğim yok hatta fazlam var, onun kadar yakışıklı ve yetenekli de olsam kendisine mail yazar hatunların 3 4 tanesini bana göndermesini rica ederdim.

Aynı şekilde Avrupa'daki yaşıtlarımdan çok daha fazla kendimi geliştirmeye uğraştığım için (üstelik bu ekonomik şartlar altında) yüce reis affetsin aynı arabalara, motorlara binebilmeyi de istiyorum içten içe.

Bu arada kmde kuruş yakıyor cinsinden yazanlara ben de söverim, ulan ülkede benzinin sabit fiyat kaldığı üst üste 3 gün mü var, ne yapayım açıp o günün benzin fiyatlarıyla içler dışlar mı yapayım?

Erenkc91
17 Mart 2021, 18:52
Eren bunlar nasil laflar boyle.Zeki Muren gibi konusmayalim lutfen.Minnetarim falan..olmuyor.

Burasi motosikler.net,burasi yigidin harman oldugu bir site.Seviyeyi dusurmeyelim.

Tesekkurler dersin en fazla.Yakismiyor

Olsun bana vakit ayırmaları benim için çok değerli en ufak sorumu yakınlarım bile takmazken buradaki insanların bana cevap vermesi beni mutlu ediyor. Dediklerimin seviye düşürdüğünü sannetmiyorum ne kavga çıkarttım nede saygısızlık ettim ettiysemde af eyleyin. Burasının yiğidin harman olduğu yer olarakta görmüyorum şahsen burada birbirimizin sorunlarını sıkıntılarını çözmeye çalışıyoruz diye düşünüyorum arada ufak tefek sıkıntılar çıkabilir bunlarda normaldir her insanın görüşü farklıdır çatışma olabilir. Benim görüşüm böyle. Birbirimize iyi davranmak zor olmamalı saçma konulara tartışarak hiçbir yere varamayız benim düşüncem böyle olduğu için böyle konuşmayı tercih ediyorum bana vakit ayırana teşekkürü az görüyorum.

Cyan
17 Mart 2021, 20:24
...
Bu arada kmde kuruş yakıyor cinsinden yazanlara ben de söverim, ulan ülkede benzinin sabit fiyat kaldığı üst üste 3 gün mü var, ne yapayım açıp o günün benzin fiyatlarıyla içler dışlar mı yapayım?

Bugün itibarıyla iki ay sabitlendi fiyatlar. Tavan fiyat uygulaması başladı, düşer ama artmaz. (Ben de uyuzum kuruş hesabı yapanlara...)

4strings
02 Mayıs 2021, 09:04
Buyuk hacimli motorlar şehir icinde ille isinir. Hacim geregi cok isi uretiyor. Bunu hizli giderken ruzgarla cabuk uzaklastiriyor. Sehir ici haliyle fan yeterince uzaklastiramadigi icin sicaklik size geliyor. Bence bu hacimdeki motor kullanacaksaniz en onemlisi yasadiginiz yerdeki servisin varligi. Bu motorlari her servis yapamıyor, diyagnostik olmayinca olmuyor. Ben daha yeni motor gonderdim spormotoya. Emin olun transfer ucretiyle 250 cc motora 2 bakım yaptirirsiniz. V4 kullanmadim kagit ustunde cok iyi gorunuyor ama istanbulda degilseniz sorun. Bu arada 1290 in torku (2017-2020) gercekten de iyi. Deli gibi cekiyor. Viraj super. Eski 1290 in sorunlarini cozmeye calisilmis epeyce henuz kullanmadigim icin bir sey diyemiyorum. Bir de siz o fiyata bir de travel pack ücretini ekleyin. Cogu ozellik acik gelmiyor. Ktmde de sorun cozebilecek servisler belli. Ducatide zaten bir tane sanirim.

Hırbonen
11 Haziran 2021, 16:41
Arkadaslar kafam cok karisik..

Mevcut motorumdan cok memnunum fakat bu sene motoru degistirmek istiyorum artik.

Ktm 1290 adv 2021 de guncellendi.Hilkat garibesi motorlariyla meshur Ktm bu sefer sanki biraz daha eli yuzu duzgun bir is ortaya koymus..Yani bu cirkinliklere gozum alismis da olabilir tabi o da bir ihtimal.

Motor bu,

https://www.spormoto.com/ktm-turkiye/wp-content/uploads/2021/02/370744_MY21-KTM-1290-SUPER-ADVENTURE-S-90-Right-1024x683.jpg

Fiyat 212.000 tl


Diger tarafta multistrada v4 var.Foto koymuyorum zaten biliyosunuz.Onun fiyati da 221.000 tl

Yalan yok,gonlum ktm de.Korlas ve Ducati tuylerimi diken diken ediyor ama desmo olmayisi, 1199 cc olusu(benim icin onemli) ve daha yakisikli olmasi acaba dedirtiyor..

Ktm kagit ustunde cok daha ustun bana gore,farkli dusunen var mi merak ettim..

Tam uc ay once 212.000 tl olan ktm 1290s bugun 263.700 tl olmus !

Africa yi caktirmadan satip ktm 1290 alip, basta kolormatikli ibibik olmak uzere kiskanananlar catlayacakti..olmadi :( Bu ulke nereye gidiyor ya.. africa gibi bir motor bile elimde kaldi,simdi ben ktm 1290 nasil alacam ? Bu ulkede yasanmaz.

Alpbatur
23 Şubat 2023, 15:23
Tam uc ay once 212.000 tl olan ktm 1290s bugun 263.700 tl olmus !

Africa yi caktirmadan satip ktm 1290 alip, basta kolormatikli ibibik olmak uzere kiskanananlar catlayacakti..olmadi :( Bu ulke nereye gidiyor ya.. africa gibi bir motor bile elimde kaldi,simdi ben ktm 1290 nasil alacam ? Bu ulkede yasanmaz.

Güncel fiyatı 569 bin olmuş... GS e bakınca hala alınası duruyor. Birde FJR var 510-525 bandında ama 2020 model sıfır km... KTM mi FJR mi almak mantıklı bilemedim....

Nikkfurie
23 Şubat 2023, 15:52
Güncel fiyatı 569 bin olmuş... GS e bakınca hala alınası duruyor. Birde FJR var 510-525 bandında ama 2020 model sıfır km... KTM mi FJR mi almak mantıklı bilemedim....

Ktm 1290 ve Fjr çok farklı makinalar , Ktm nin hem eski hem yeni kasasını 50 km civarı test ettim , yeni kasada GS gibi benzin deposunu sağ sol yanlara indirip dengeyi biraz daha geliştirmişler , o kadar para verip zincirin derdini çekmek bana anlamsız geliyor , ikinci eldede kilometre yükselirse millet burun kıvırıyor , baksana Hırbo bile 100.000 ni geçmiş ama alemin kralı Africa yı satamıyor , satabilse Gs miş 1290 mış V4 multiymis farketmez ona ;)

Alpbatur
23 Şubat 2023, 17:52
Ktm 1290 ve Fjr çok farklı makinalar , Ktm nin hem eski hem yeni kasasını 50 km civarı test ettim , yeni kasada GS gibi benzin deposunu sağ sol yanlara indirip dengeyi biraz daha geliştirmişler , o kadar para verip zincirin derdini çekmek bana anlamsız geliyor , ikinci eldede kilometre yükselirse millet burun kıvırıyor , baksana Hırbo bile 100.000 ni geçmiş ama alemin kralı Africa yı satamıyor , satabilse Gs miş 1290 mış V4 multiymis farketmez ona ;)
İki makina birbirinden farklı biliyorum. Ben sadece üst segment birşeylere bakıyorum ve bu ikisi fiyat olarak emsallerine göre uygun görünüyor. 2016-17 GS lere 650,700 bin fiyat yazan cengaverler var. 😀

tommygun
23 Şubat 2023, 19:33
Hırbonen kardeşimin motoru 100.000'i devirmişse bravo, güzel gezmiş demektir.

Nikkfurie
23 Şubat 2023, 20:12
Hırbonen harbi motorcu sezonda hafta sonu turlayan adamlardan değilki , senin benim gibi günlük işe gitgel vs ulaşım amaçlı kullananlardan , benim ufaklıkta 108.000 km ye geldi bugün 2019 da 4000 de almıştım keratayı..yalnız Hırbonun yaptığı yanlışı bende yaptım 2013 de aldığım Vstromu günlük kullandım 105.000 de sattım çok değer kaybetti hemde şehir içi yordu beni , sukuturun gözünü seveyim yaz kış rahat ettim..

tommygun
23 Şubat 2023, 20:24
Hırbonen harbi motorcu sezonda hafta sonu turlayan adamlardan değilki , senin benim gibi günlük işe gitgel vs ulaşım amaçlı kullananlardan , benim ufaklıkta 108.000 km ye geldi bugün 2019 da 4000 de almıştım keratayı..yalnız Hırbonun yaptığı yanlışı bende yaptım 2013 de aldığım Vstromu günlük kullandım 105.000 de sattım çok değer kaybetti hemde şehir içi yordu beni , sukuturun gözünü seveyim yaz kış rahat ettim..

Medley mi? Hay Maşallah

killingroad
23 Şubat 2023, 21:16
Ducati V4'ün ısınması konusu geçmiş eski mesajlarda..




Egzosun sekli.

bingo.

Hırbonen
23 Şubat 2023, 22:32
Güncel fiyatı 569 bin olmuş... GS e bakınca hala alınası duruyor. Birde FJR var 510-525 bandında ama 2020 model sıfır km... KTM mi FJR mi almak mantıklı bilemedim....

Kolormatikli ibibik..kendi esprime kendim guldum :)


Dunyanin en mantiksiz isi ktm almak olabilir..bu ktm nin sorunlarini internette arastirinca beni allah korumus diyorum.
Japon almak tabiki asiri mantikli da fjr de cok uc bir model bee.Super tenere olsa piyasasi var,acil bir durumda fjr yi kime satarsin ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------


Ktm 1290 ve Fjr çok farklı makinalar , Ktm nin hem eski hem yeni kasasını 50 km civarı test ettim , yeni kasada GS gibi benzin deposunu sağ sol yanlara indirip dengeyi biraz daha geliştirmişler , o kadar para verip zincirin derdini çekmek bana anlamsız geliyor , ikinci eldede kilometre yükselirse millet burun kıvırıyor , baksana Hırbo bile 100.000 ni geçmiş ama alemin kralı Africa yı satamıyor , satabilse Gs miş 1290 mış V4 multiymis farketmez ona ;)

O sira gercekten bu motorlari alacak param vardi,gerci hala var ama nefsime cok daha hakim bir insan oldum son 1.5 2 yildir.

Motorumu ilana bile koymadim..africa zaten dunyanin en iyi motoru :)

30.000 km ortalamam 4lt nabeeeer ?
Yukarida ikinci mesajinda africa ,vstrom gibi motorlari gundelik kullanima pek uygun degil demisin..bilemiyorum.

2016 121.000 km de Africa 220.000 ederse,

Sadece h.sonu ve gezilerde kullanilan 2016 35.000 km de africa da maximum 280.000 eder.

7 yilda 60.000 tl zarar etmeye deger.Egzoz sesine kurban olunur africanin.

Millet 2-3 desmoya o paralari veriyor be nikicim.

hasmet
24 Şubat 2023, 00:25
Sataşma Hırbo. İnsan gibi yazmaya devam et.

Nikkfurie
24 Şubat 2023, 01:03
.... 2016-17 GS lere 650,700 bin fiyat yazan cengaverler var. 😀

onlar cengaver değil Hazerfen Çelebi çünkü baya baya uçuyorlar , 700 liraya 2021 yeni kasa 1250GS hasarsız 10-15 bin km de bulunuyor..