PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ducati monster 696 55000 km yağ değişimi



kemal488
01 Mart 2021, 10:56
Merhaba herkese öncelikle iyi haftalar sağlıklı günler dilerim.
aracım 696 55000 kmde ekim ayında aldıgım motorsikletimin yağını motul 7100 15 50 ile değiştirmiştim.içinden çıkan yağ kıvamı ve yağ hayatımda okadar kirli ve kötü yapıda yağ görmemiştim .lakin motorum bazen debriaj ayırmama problemi başladı. motul 7100 1000km kullandıktan sonra içi temizlensin diye tekrar motul 5100 10 40 koydum ve yaklaşık 300 km oldu.sizce bu 300 kmde deterjan temizliği yapmış mıdır ?bloğun içi termemiz olsun istiyorum. motul 5100 10 40 ile motorumun sesi arttı 1 ve 2 viteste yüksek devirde zırıltı gelmeye başladı.shell 15-50 tam sentetik koymak istiyorum yoksa motull 5100 ü değiştirmek için biraz daha beklemeli miyim biraz daha km yapınca sizce ses değişir mi yoksa tamamiyle yanlış bir yağ mı ?

BloodyBaron
01 Mart 2021, 11:31
https://www.youtube.com/watch?v=9NUgzupChSc
11.10 da arkadaş kullandığı yağlarla ilgili düşüncelerini paylaşmış. Bence de shell kullansanız daha iyi.

berk_cglr
01 Mart 2021, 12:20
https://www.youtube.com/watch?v=9NUgzupChSc
11.10 da arkadaş kullandığı yağlarla ilgili düşüncelerini paylaşmış. Bence de shell kullansanız daha iyi.

ben burada tecrübelerimi aktardım ama motorun yağ değişimde temizlenmesini istiyorsan alltaki linkteki ürünü kullanabilirsin ,

http://www.liquimoly-motorbike.com/urundetay.php?goster=85

motosiklet için bulduğum tek motor temizleme ürünü bu.

Onun haricinde bir ihtimal debriyaj sisteminde sorun olduğu için ayırmama yapabilir genel ducatilerin sorunu bu clutch sleeve dedikleri zincir dişli kapağının önündeki parçanın o ringleri eskiyip hidrolik kaçırması yapıyor bu da ya ayırmama ya da debriyaj kaçırması gibi oluyor o ringler değişince sorun kalmıyor ama yinede tavsiyem motuldan sa shell ya da liqui moly kullanman ikiside pişman etmez.

kemal488
01 Mart 2021, 13:05
cevaplar için teşekkürler arkadaşlar .liqui motor içi temizlemeyi bu hafta uygulayacagım sonucları en detaylı şekilde iletirim bakalım ne olucak anladıgım kadarıyla motor sıcakken benım motul 5100 uzerıne kutuyu bosaltacagım 15 dakka rolentıde calıstıracagım.sonra ucuz bı marka 1040 yag ıle 15 dakka durulama yapıp tekrar shell 15 50 yag ıle fıltreyi değiştireceğim.yada durulama yapmama gerek yok mu bilemedim

ryangt
01 Mart 2021, 13:09
shell motosiklet yağları normalde çok kötü bir yağ olmasına rağmen ducati ile enteresan biçimde uyumlu çalışıyor. Motor içi temizleme ürünlerini motosiklette denemedim ancak otomobilimde liqui moly kullanmıştım. Pek fark göremedim ayrı konu

berk_cglr
01 Mart 2021, 13:36
cevaplar için teşekkürler arkadaşlar .liqui motor içi temizlemeyi bu hafta uygulayacagım sonucları en detaylı şekilde iletirim bakalım ne olucak anladıgım kadarıyla motor sıcakken benım motul 5100 uzerıne kutuyu bosaltacagım 15 dakka rolentıde calıstıracagım.sonra ucuz bı marka 1040 yag ıle 15 dakka durulama yapıp tekrar shell 15 50 yag ıle fıltreyi değiştireceğim.yada durulama yapmama gerek yok mu bilemedim

durulamay gerek duymuyor dediğin gibi şuanki yapına ekleyip 15 dk çalışıtırıp sonra filtre dahil değişim yapıyorsun yeni yağı koyuyorsun o kadar

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------


shell motosiklet yağları normalde çok kötü bir yağ olmasına rağmen ducati ile enteresan biçimde uyumlu çalışıyor. Motor içi temizleme ürünlerini motosiklette denemedim ancak otomobilimde liqui moly kullanmıştım. Pek fark göremedim ayrı konu

aslında çok kötü bir yağ değil genelde en ucuzunu alıyor millet oda madeni olanı haliyle sonra sentetik ya da yarı sentetik motul vs koyunca ouv shell kötüymüş ya deniyor tabii şu da var yağ ne marka olursa olsun her motor aynı performansı göstermiyor o yüzden illaki markalar arasında farklar oluyor hissiyat olarak

serif abi
01 Mart 2021, 13:59
Şimdi hocam soru cevap şeklinde gidelim ..
Zamanla silindir ile segmanlar arası aşınır veya haret yapar bir şekilde silindir duvarları çizilir veya uzun kullanımda honlama çizgisi kaybolur. BAşlangıçta misal başlangıçta 5-40 koyar iken daha sonra takribi 200 bin km sonra 10-40 geçmeniz gerekir ,belli bir süre böyle gittikden sonra rektefe ettirmek işin dogrusudur.

sorular cevaplar;

Hocam üfleyen motor a kalın yagda koydun çözmüyor (üflemeden kasıt silindir ile seğmanlar arasından koprasyon kaybı olan motor karter üst tapasını açtıgında gelen kopmrasyon )
Yağ katkısı koyar isen üfleme keser mi ?
Evet keser

Çalışma sarsıntısız sesiz olur mu ?
Evet olur (bu kalın katman boşlukları doldurur ve sanki sağlam motormuş gibi çalışır)

Ustaya gösterdiginiz de katkı var mı diye anlar mı ?
Yağı boşaltıp kapagı açmadan anlama şansı yok.

Bu kadar iyi özeliklerini saydık peki sağlıklı mı faydalı mı ?
KESİNLİKLER faydalı değil ,sadece sorunu çok kısa süre gizlemenize yarar balçık gibi kanalarda katman oluşturarak belki daha 50K gidecek motor çok daha kısa süre de kitler ve 3 liralık yapacagınız rektefe 5 liraya çıkar belki 10 liraya , sadece piston segman atacagınız şey belki kol çıkaracak , krank sağlam olsa bile bu kalın malzeme kran yataklarına(Ana yatak kol yatak) girmeyecegi için krank masrafınızda olacaktır çok büyük olasılık ile..

Sizin sorunuza gelir isek sizde öncesinde balçık gibi kalın yag vardı boşluklar doluydu , şimdi siz olması gereken yagı koydunuz oralar boşaldı yag doldurmuyor ve ses yapıyor ,

Yağ değişiminden sonra Ses yapması sızıltı motorun bozuk olduğu manasına mı gelir?
Gelede bilir gelmeye de bilir, Sizin motorun km çok düşük kuvvet ile muhtemel gelmiyordur , önce bu yağ ile hareketli parçalar biraz olması gereken değerlere alışsın

Bildigim kadarı ile sizin motor hava soğutmalı , hava sogutmalı motorlarda sıcaklık değişimi su sogutmalılara göre yüksektir , Su sogutma su derecesi 90 da sabit kalır ,daha stabildir.. hava sogutma da sürekli değişir sürekli ısınan soguyan yağ haliyle çabuk bozulur..Bu yüzden 300 Km erken gerek yok değiştirmenize , biraz kullanın 2,5-3 bin km kadar.Sonra içinize sinmediyse değiştirirsiniz.