PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor ağır geliyor dururduğum yerde yatırıyorum



mustafa taze
28 Şubat 2021, 10:07
Herkese merhabalar öncelikle 17 yaşındayım 175 boy 55 kilo motosiklete daha yeni başladım ilk motorumda yeni kasa KTM Duke 125 motor giderken çok güzel hiçbir şekilde problem olmuyor fakat fren yapıp durunca durduğum yerde motoru yatırıyorum

IRau
28 Şubat 2021, 10:10
vucut geliştirme yapın tavuk pilav yiyin 3 aya düzelir bu durum

tommygun
28 Şubat 2021, 10:55
Fren yaparken gidonunuz düz değilse ve bakışınız yerdeyse muhtemelen ondan da yatıyor olabilir. Çok düşük hızda ön fren kullanımı da motoru yatırabilir. Lastikleriniz patates olmuşsa o da motorun yatmasına sebep olabilir. Kullanmakta olduğunuz motor hafif bir motor, biraz bacak çalışıp bacakları kuvvetlendirmenin de faydasını görürsünüz.

vandamme
28 Şubat 2021, 11:08
Herkese merhabalar öncelikle 17 yaşındayım 175 boy 55 kilo motosiklete daha yeni başladım ilk motorumda yeni kasa KTM Duke 125 motor giderken çok güzel hiçbir şekilde problem olmuyor fakat fren yapıp durunca durduğum yerde motoru yatırıyorum

Ronnie Coleman'ın dediği gibi "shut up and squat"

https://i.pinimg.com/736x/2f/8b/4d/2f8b4dccb844ec2776c07a7e2e7a5189.jpg

Bacak güçlendirmek işinize yarayacaktır.

MotoWrestler
28 Şubat 2021, 11:31
Herkese merhabalar öncelikle 17 yaşındayım 175 boy 55 kilo motosiklete daha yeni başladım ilk motorumda yeni kasa KTM Duke 125 motor giderken çok güzel hiçbir şekilde problem olmuyor fakat fren yapıp durunca durduğum yerde motoru yatırıyorum

Mecbur ya spora başlayacaksın yada motoru değiştireceksin ama her koşulda kilo alıp kas kütlesi eklemen gerek spora başlarsan 3-4 ayda iyi bir kilo alabilirsin

konfucyus
28 Şubat 2021, 11:47
Benim yigenim de senin agirligindaydi eskiden ve ciddi spor yapti. Sonrasinda cok rahat etti. Motosiklet kondusyon meselesi , spora yazilmak en iyisi . Normalde ise bacak agirligiyla tempolu kosu , doga tirmanisi ve ordek yuruyusu gibi daha cok bacak kaslarini aktive edicek seyler tavsiye ederim. Motorun cok agir degil, guclenmeye bak protein agirlikli beslen .

Kural [ Z ]
28 Şubat 2021, 12:25
Sorununuz güçle ilgili değil.

Bu tip sorunlarda konu sele yüksekliği ve boyunuz ile alakalı olabilir ancak verdiğiniz bilgiye göre boyunuzla da ilgisi yok.

Anladığım kadarı ile sorun size kimse motosiklet kullanmayı öğretmemiş ve siz de bazı şeyleri henüz farkedememişsiniz. Gönül ister ki güvenilir bir kurumdan eğitim alın, lakin bütçeniz buna uygun olmayabilir ve sorunun kritik seviyede olduğu anlaşılıyor. Bu yüzden çözümü burada belirtiyorum fakat lütfen ekipman ve trafiğe kapalı alan konularına dikkat edin. Problemi çözmek için trafiğe kapalı bir alanda durduğunuz yerden kalkıp 10m ilerleyip tekrar durmak suretiyle çalışma yapacaksınız, bu çalışma 10-15dk aralıksız sürse size yetecektir. Çalışmayı yaparken:

* "Durmak üzereyken gidonu tamamen düzeltip o şekilde duruşunuzu tamamlayın, durmadan hemen önce ayağınızı yere koymaya hazır hale getirin."

Burada gidonu düzeltmek = Şase ekseni + Hareket ekseni + Ön teker açısının aynı olmasıdır.

Fren kullanımında ön ve arka freni birlikte kullanın. Arka frene basmaya başlarken ön frene de kuvvet uygulayın. Asıl durdurma kuvvetinin ön frende olduğunu unutmayın ancak optimum frenleme kuvveti için milisaniye farkı ile de olsa ilk olarak arka frene kuvvet uygulayarak başlayın...

Hatırlatmak isterim ki bu; işin emekleme kısmı. Bu nedenle lütfen diğer arkadaşlar bu satıra yorum yaparken "falanca süratte arka teker kaymaya başlarsa" veya "peki ya kumda toprakta" şeklinde başlayan yorumlar yapmasın.

Bu çalışmayı sadece kalk-dur ile yapın, durma hareketindeki fren kuvvetini gittikçe arttırarak daha sert duruşlar ile çalışarak devam edin. Kısa bir süre sonra fark edeceksiniz ki ön tekeriniz kilitlense dahi düşmeden ve motosikleti yatırmadan kolaylıkla durabiliyorsunuz, hatta ön teker kilitlense ve gidonu bu eksen dışına çıkartsanız dahi sorun yaşamıyorsunuz.

Lütfen çalışma esnasında ekipmanınızın tam olmasına dikkat edin. Eğer bir aksilik olursa en azından mont ve dizlik düşük hızlarda da olsa gerçekleşebilecek yaralanmalardan sizi koruyacaktır, uzun paça pantolon ve motosiklet botu ayak bilek ve bacağınızı yaralanma ve yanmalardan uzak tutabilecektir. Eldiven ve kask ise olmazsa olmazlardandır. Bel-Böbrek koruma ile bel ve böbrek ağrılarınızdan ve ölsem daha iyiydi diyebileceğiniz yaralanmalardan kurtulabilirsiniz onu da hatırlatayım, mümkünse tam sırt koruma tercih edin.

İyi çalışmalar ve eğlenceler :cat:

Kerem34_
28 Şubat 2021, 14:31
Ktm duke 125 çok hafif, minik bir motor, bence kuvvetle alakalı bir durum yok ortada. Motoru yere atıp yerden kaldırmayacaksın sonuçta, ayakta dengede tutmayı öğrenmen, o yükü motora taşıtmayı öğrenmen gerekiyor. Zayıf olduğun, sağlığın, görüntün için kilo alman gerektiği doğru. Fakat bu motosikleti dengede tutabilen 165 50 kilo bir kız arkadaşım var ve sporcu da değil kendisi, minik çıtı pıtı bir kadın.

Bence de kapalı bir alanda dur kalk çalış, virajdan çıkmışsın da birden durman gerekiyormuş gibi senaryoları da dene.

Bir de küçük bir ihtimal ama bazı ayakkabıların tabanları asfaltta çok kayar. Dengeni bozan şey bu da olabilir. Yds gibi, lowa gibi markaların sürtünme katsayısı yüksek, kaymaya dirençli yere bastığında zımpara gibi tutunan modelleri var. Görüntüleri de çok güzel modeller. Kaç yıldır harley, cat gibi hantal ama işlevsiz botlar giyiyorum. Bunlar aynı ağırlıkta ama onlarca kat daha işlevli ekipmanlar, su geçirmiyor, kolay kolay çatlamıyor, nefes alıyor, bilek burkulmalarına, ezilmelere karşı korumaları var. Bir motosiklet botuna para ayıracak bütçen yoksa da bir sonraki gündelik botunu, ayakkabını böyle bir markadan seçmen sana avantaj sağlayacaktır.

yaşlıveacemi
28 Şubat 2021, 14:59
Motosiklet dik olduğu ve ağırlık merkezi tam düşey çizgide olduğu sürece yandan rüzgar gibi bir etken olmadıktan sonra fazla, hatta hiç bir kuvvet uygulamanıza gerek yok.

Sizin sorununuz tahminim motosikletin tam dik konumunu algılayamamanız.

Siz üzerinde iken motor çalışmaz bir durumda ayaklarınızı çok hafif kaldırarak başta ayak ucunuz ile dengede durma alıştırmaları yapmanız gerekli bence.

ufoz
28 Şubat 2021, 15:30
Benim ebatlar 1.79cm , 60kg.
Benelli BN125 kullanıyorum. Kuru ağırlığı 145kg. Sele yüksekliği 77.5cm.
Oyuncak gibi kullanabiliyorum motoru.
Ayaklarım yere tam basıyor. Tarihi yarımada bölgesinde hiçbir sıkıntı yaşamıyorum.
Bu bölgede çok sık arnavut kaldırımı yan bir yokuşta, dönüş sırasında, trafik durup ayağını attığında su kanalına basabiliyorsun.
Ağır motor kullanan çok arkadaşım motor devirdi bu bölgede.

Birde inazumam var. Sele BN125 ten 8-9mm saha alçak. Ama motor 185kg.
Çatalca, Gebze vs yerlere E5 veya TEM den giderken hiçbir problemim yok. Motor yola Trivego otobüs gibi yerleşiyor.
Tarihi yarımada bölgesinde inazuma kullanmaya gelince işin şekli değişiyor. O, 40kg ağırlık farkı (üstelik bn125 te arka çanta var, inazumada yok)
%20-25 eğimli arnavut kaldırım bir yokuş çıkarken, 80cm geçebileceğiniz bir boşluk olsa. Tam yokuşu çıkarken, öküzün biri kaldırım yerine 80cm boşlukta dikilse ne yapabilirsiniz. Ki bikaç kez yaşadım, motoru yokuşun aşağısına kaymaktan tecrübemle kurtardım.
Hülasa sele alçakta olsa, bazı kullanım yerlerinde ağır motor riskli.

Sizin durumdaysa, 135kg ağırlığında oyuncak gibi bir motor.
Özellikle anlattığım yukarıdaki gibi değilde, düz zeminlerde durduğunuzda motor devriliyorsa eğer,
Sorun sizin gücünüz kuvvetinizle ilgili değil.

1.Duke sele yüksekliği 83cm. Benim motor 78cm desek, o aradaki 5cm hiçte az bir yükseklik farkı değil. Çünkü yere basarken sele merkezine göre bacağınız üçgenin hipotenüsü oluyor. 5cm sele yükseklik farkı, bacak boyunun 8-9cm kısa olması demek.
Ben düke oturduğumda bunu ve rahatsızlığı hissettim.
Öneri : Daha alçak sele yüksekliğine sahip motor kullanmak.

2.Çoğu yeni kullanıcı çok yavaş hızlarda gitmeye devam eder. Denge sağlamak için teker sağa sola döndürülür. Tam bu esnada durunca hele ayaklarda hala pegdeyse, yere basamadan motor yan döner ve devrilir.
Kullanım şeklinizi değiştirin. Artık iyice yavaşladıysanız ve duracaksanız, tekeri sağa sola çevirmeden önce sol ayağınızı pegden ayırın veya ayırmaya hazır olun. Sağ ayağı pegden ayırın demiyorum. Çünkü eğer hep iki ayağı açarak durmaya alışırsanız, bir gün dik yokuş çıkarken durmanız gerektiğinde, ön fren kullanır ve geri doğru kayarsınız. Sol ayağı durmak üzereyken öncelikli kullanmaya alışın. En azından ben böyle yapıyorum. Önceleri iki ayağı anda açardım. Bu kez tam dururken ön fren kullanma ve yine yokuşta durunca ön frene kalma sıkıntısı çıkıyordu. Alışkanlığımı atmak epey sürdü.

3.Boş alanlarda düz zeminde bol bol dur kalk çalışın. Yavaş giderken durmaya alışın. Yaş 17 olduğuna göre, henüz motosiklet kullanma tecrübesinin oluştuğundan bahsetmek zor.

Özetle, problemimiz kilo veya güçten ziyade
Motor kullanmaya alışmamış olmak
Durmaya alışmamış olmak
Ağırlık merkezi nispeten yukarıda motor kullanmak
Selesi yüksek motor kullanmak
Gibi nedenler bütününden kaynaklanıyor.

BN125 kullansaydınız duke göre 10kg ağır olmasına rağmen, bahsettiğiniz yakınma olmayacaktı. Sele alçak, oturunca 1-1.5cm daha alçalıyor.
Biliyorum çünkü, aynı durumdan muzdarip olup bn125 kullanınca şaşılacak derecede rahat kullananlar olduğunu biliyorum. Üstelik sizinle aynı ebatta olan kişiler...

HRider
28 Şubat 2021, 17:09
hahahahahahahhahahahahahahah

tarzan rıfkı
28 Şubat 2021, 17:37
kuvvet ile alakası yok.1.50 lik kızlar sürüyor o motoru.tartma hissi yani ölçünüz yok.bence alın yanınıza 2 3 arkadaş motoru tutsunlar durduğunuz yerde motoru hafif hafif sağa sola yatırarak ölçün tartın.motor bacaklarla tutulur bu arada kolla itip kakarsanız işiniz zorlaşır o zaman güçlü olmanız gerekiyor.

feti_can
28 Şubat 2021, 18:00
Kuralz çok faydalı bilgiler paylaşmış. Hızlıca okuyup geçmek yerine dikkatli, gerekiyorsa tekrar okumakta fayda var.

Küçük bir eklemem var. Durmak üzereyken gidon düz değilse ön fren kullanılmamalı. Bu durum motoru yatırır.
Yanlış anlaşılmasın, gidon düz değilse ön fren sıkılmaz demiyorum. Ama çok düşük hızda, durmak üzereyken ön freni yavaşça salmak gerekiyor.
Hız düşükse arka fren zaten yeterli gelecektir ve motoru dengede tutacaktır.

Motorun başlangıç ve bu tür pratikleri geliştirmek için ideal. Fazla güce motor kullanırken zaten ihtiyaç olmuyor. Tekniğin geliştikçe sürüşün rahatlayacaktır. iyi günlerde kullan.:cat:

TIGERSHARK
28 Şubat 2021, 18:01
boylarımız aynı. Bence sen denge olayını çözememişsin. Sadece sağ ayağını yere basacaksın ve motoru ayakta tutmaya çalışmayacaksın. Motor zaten kendi ağırlığı ile lastikleri üzerinde durur.

Kural [ Z ]
28 Şubat 2021, 18:52
boylarımız aynı. Bence sen denge olayını çözememişsin. Sadece sağ ayağını yere basacaksın ve motoru ayakta tutmaya çalışmayacaksın. Motor zaten kendi ağırlığı ile lastikleri üzerinde durur.

Tercihen sol ayak yere basılmalıdır. Sağ ayakla arka fren kontrolüne alışmak hem yokuşlarda kalkış için hem de beklemelerde ve kalkış öncesinde avantaj sağlar.

ufoz
28 Şubat 2021, 19:56
;4615836']Tercihen sol ayak yere basılmalıdır. Sağ ayakla arka fren kontrolüne alışmak hem yokuşlarda kalkış için hem de beklemelerde ve kalkış öncesinde avantaj sağlar.

Bu sol ayakla yere basmayı çoğu arkadaş ihmal ediyor.
Sonra birgün dik bir yokuşu çıkarken durmak gerekince afallıyorlar.

Tekniğin bir adı vardı ama hatırlamıyorum.
Gazı tam kesmeden arka fren kullanmak.
Denge sağlamada bu teknikte çok işe yarıyor.

Ekrem_06
01 Mart 2021, 10:33
Ronnie Coleman'ın dediği gibi "shut up and squat"

Bacak güçlendirmek işinize yarayacaktır.

Kahve burnumdan çıkıyordu çok yaşa emi :mrgreen::mrgreen:

Metehan07-70
01 Mart 2021, 11:51
Bu iş sadece sporla, güçle olsaydı, 55-60 kilo hanımlar koca koca Gs lere binemezdi. Bizim ofiste 52 kilo bir hanımefendi 1200 süper tenereye biniyor.
Yani teknikle alakalı bir durum.

TIGERSHARK
01 Mart 2021, 13:43
Bu sol ayakla yere basmayı çoğu arkadaş ihmal ediyor.
Sonra birgün dik bir yokuşu çıkarken durmak gerekince afallıyorlar.

Tekniğin bir adı vardı ama hatırlamıyorum.
Gazı tam kesmeden arka fren kullanmak.
Denge sağlamada bu teknikte çok işe yarıyor.

Bende o sağ ayağını yere basan arkadaşlardanım. :) sadece rapmada aklıma geliyor arka frene basmak.

pikatel34
01 Mart 2021, 13:50
dururken dusuk hızlarda ön freni kullanma kardesim

fatih.met
01 Mart 2021, 22:47
Bu iş sadece sporla, güçle olsaydı, 55-60 kilo hanımlar koca koca Gs lere binemezdi. Bizim ofiste 52 kilo bir hanımefendi 1200 süper tenereye biniyor.
Yani teknikle alakalı bir durum.

kadın 52 kg olabilir ama belki çelik gibi bacak kasları vardır? bir tepiklese bruce lee gibi uçuracak güce sahiptir ama sizin haberiniz yoktur?

.... ben birinci viteste debriyajı sıkmış konumda durduğum için iki ayağımı birden yere basıyorum, sonrasında sağ ayağı arka frene atıp sağ elimi boşa çıkarıp sadece sol ayağım ile motoru ayakta tutuyorum..

tabi benim motosiklet 136 kg, gerçi fark etmiyor ki, ben motoru komple kaldırabildiğim için yarın öbür gün 200 kg bir motosikleti tek ayağım ile dengede tutmakta zorlanmam.

antrenman yapın antrenman, güçlü olmak kadar zevkli bir şey yok, yani benim gibi 55 kg bir insan doğru dürüst antrenman yapmadan 152 kg deadlift yapabiliyor ise bir çok insan düzenli 5 yada 6 ay antrenman ile rahatlıkla bu rakama çıkar hatta geçer.. yani bu kilolar sağlıklı bir insan için pek yüksek rakamlar değil.

elinize 15-20 kg civarı ağırlık alın ve eğil kalk yapın, bacakları kuvvetlendirin, vücutta en önemli kaslardan biri.

HaktanCbr
01 Mart 2021, 22:50
Bisiklet alın günde 10 km sürün gelince squat yapın ve protein ağırlıklı beslenin sevmiyorsanız güzel marka protein tozuyla diyetinizi destekleyin 1-2 aya goldwingi kaldırır hale gelirsiniz

sariyeron
01 Mart 2021, 23:06
Yukarda bir arkadaş bahsetmişti. Durma anında ön freni bırakın. Sağ ayak arka frende olacak. Hafif sol bacağınızın üzerinde dengede tutacaksınız. Güç ile alakası yok. Dengeyi sağlayamayıp yatırır gibi olursanız güç o zaman devreye girer, güçlüyseniz kaldırırsınız motoru. Ön freni bırakmadığınız sürece denge problem olur. Kalkarken de hafif arka frenli kalkmanız daha dengeli bir kalkışı sağlayacaktır.

fatih.met
01 Mart 2021, 23:09
yazmayı unutmuşum, antrenman yaparken millet pop müzik dinlerken ben müslüm gürses dinliyordum, yani anlamıyorum, o kadar acı çeker iken başka ne dinleyebilir bir insan? ağlayarak spor yapıyordum ben, arkadaşların tuhafına gidiyordu ama işte ne bileyim.. asıl tuhaf olan şey nedir biliyor musunuz? söyleyeyim; siz antrenman yaparken başkalarının "kolay gelsin" demeleridir asıl tuhaf olan; yani ben zorlanmak için yapıyorum bu işi, kolay gelir ise güçlenemem, zaten amacım mümkün olan en zoru yapmaya çalışmak.

bu yüzden antrenman yaparken genelde ağlayarak yapardım, kaslarımdaki travmayı geçiştirmek için zırlayarak çalışırdım, hey gidi günler sporu falan unuttuk artık, gerek yok gerçi, lazım olan kadarı var, motosiklet sürmeye yetecek kadar var... motosikleti dik tutamayacak olsam şimdi en basitinden elime yaklaşık 30 kg civarı ağırlık alır 2 set olarak eğil kalk yapardım..

basit yani, basit der iken taktikler basit, sadece zorlanarak çalışman gerek, spor yaparken kendi kendine "kıpırda seni lanet olası aciz herif, işe yaramaz tembel kıpırda!" şeklinde söveceksin ve bir yandan ağlayarak yapacaksın o hareketi... tabi ilk set kibar olacak, bu dediğimi daha çok 2 yada 3. seti yaparken gerçekleştirmen gerek, yani ilk set ısınma amaçlı yapıyordum ben ve son seti ise full zorlanma yapıp çalışmayı bırakıyordum.

not: zorlanmamak için acele etmek yanlış, yavaş yap, zorlan, o zorluğu hisset, ne kadar aciz olduğun düşüncesi aklından çıkmasın, sadece bir tane daha fazla yapabilmek için çabala, sadece bir kaç kilo daha fazla yapabilmek için çabala, hissettiğin şey kaslarındaki zorlanma olsun, kemiklerinde yada tendonların da acı hissettiğin anda çalışmayı bırak, kemik ve tendon sağlığının yettiği en yüksek ağırlık ile çalışırsan kas gelişimini en verimli şekilde yapmış olursun..

unutma, amacın sadece zorlanmak, hareketi kaç kez yaptığının hiç bir önemi yok, sadece zorlan, sadece yorul.

joshua
02 Mart 2021, 08:34
spor yap diyenler motosikletten anlamıyor denektir, motosiklet denge işidir, dengede kaldığı sürece parmağınla dahi tutabilirsin arkadaşın pratiği eksik, eğitim almanızı öneririm. Eğitimde motosiklet olduğu yerde iken ayaklığı kaldırıp dengede tutup önce iki elinizle sonra tek elinizle etrafında tutarak 10 tur atmaya çalışın. Fren konusu da ayrı bir konu frenleme üzerine çalışmanız lazım, dengeli frenleme ve durma tekniklerini geliştirin bu anlamda eğitim alamazsanız çok video var hepsini izleyin.

arndiol
03 Mart 2021, 15:18
Motosikleti düz durdurdugunuzdan ve gidonun düz oldugundan emin oldugunuz sürece birşey olmaz.

dik duran bir motoru tek elinizde bile dengede tutabilirsiniz. agırlık sizde değil motorda olur siz sadece motorun dengesini korumaya calısmalısınız.

50 kilo kadınlar 150 kilo motor sürüyor, konu kas ile alakalı değil.

Kas ile alakalı kısım motoru geri geri götürmek istediğinizde gerekli