PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Önceden 110-120 yapan motosiklet 85'i geçmiyor



Beratbozkurt
27 Şubat 2021, 03:46
Merhabalar. Bugün benim Tosun'un karın ağrısından bahsedeceğim. Arkadaşlar bu motoru (Kanuni Seyhan 125T) ilk aldığıma bakımdan yeni çıktığında (yeni yağ yeni hava filtresi) hiç kendimi kasmadan (öne eğilmeden falan) 100 110 arasında gidip gelirdi eğildikçe 120ye yanaşırdı ben basmazdım bırakırdım. Sonra bu motorun lastiklerini ve zincirini değiştirdim şu an 200 kilometrede falan lastikler. Zincir de aşağı yukarı aynı. Daha sonra 1100 kilometre falan bindim. Geçen gün motorun bakımları yapıldı. Yeni yağ ama bu sefer castrol 10w50 koydular. Normalde shell 10w40 koymuşlardı. Debriyaj teli değiştirdim (şahsi isteğimle yumuşaması için. Ve işe yaradı da. Paslıydı biraz da). Neyse ben mu motorla gelirken motoru deneme için aynı yolda bastım motorla ne yaparsam yapayım 80 85 i geçiremedim. Şimdi sorularım şunlar;

1) Bu alete ben krom çamurluk ve koruma demiri ekledim. Aerodinamik falan etki etmiş olabilir mi? Çünkü çamurluk yukarı kalkık biraz hava akışını bozuyor olabilir. Resimlere bakarsanız çok sevinirim hem daha iyi anlamış olursunuz.

2) Ben bi 7-8 kilo falan aldım. Onunla da alakalı olabilir mi?

3) Karbüratör ayarına baktırdım biraz bozuktu şimdi düzeldi (rolanti dengesizdi) ama gene aynı hızda gidiyor.

4) Içinde orijinal olarak NGK buji var. Normal buji ile çalışıyor fakat gideyim derken stop ediyor. Bujiyi kabul etmiyor yani. O yüzden bujiyi değiştiremedim. Elektronik olarak başka ne olabilir? Konjektör falan?

5) Debriyaj bitti desem daha 20 binde motor ve herhangi bi kavrama sorunu yok.

6) Hız göstergesi bozulmuş olabilir mi acaba diye de geldi aklıma. Sizce?

Motorda başka değişiklik yok. Neden olur bu kayışı sıyıracağım vallahi. Subap ayarı geldi aklıma ama motorun çekişinde bi sıkıntı yok. Acaba neden olabilir? Şimdiden teşekkürler. Motorun ve değişikliklerin resimleri berat_boz_kurtt instagram hesabımda ve forumdaki profil resmimde var. Ben aerodinamik etkiden şüpheleniyorum aslında çünkü yağı değiştirmeden de karbüratörü ayarlatmadan da aynı 80 85 kilometre hızdaydı. Lüften yardımcı olun 2 gün sonra okullar açılacak motor lazım bana:)

Şimdiden herkeze teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------


Merhabalar. Bugün benim Tosun'un karın ağrısından bahsedeceğim. Arkadaşlar bu motoru (Kanuni Seyhan 125T) ilk aldığıma bakımdan yeni çıktığında (yeni yağ yeni hava filtresi) hiç kendimi kasmadan (öne eğilmeden falan) 100 110 arasında gidip gelirdi eğildikçe 120ye yanaşırdı ben basmazdım bırakırdım. Sonra bu motorun lastiklerini ve zincirini değiştirdim şu an 200 kilometrede falan lastikler. Zincir de aşağı yukarı aynı. Daha sonra 1100 kilometre falan bindim. Geçen gün motorun bakımları yapıldı. Yeni yağ ama bu sefer castrol 10w50 koydular. Normalde shell 10w40 koymuşlardı. Debriyaj teli değiştirdim (şahsi isteğimle yumuşaması için. Ve işe yaradı da. Paslıydı biraz da). Neyse ben mu motorla gelirken motoru deneme için aynı yolda bastım motorla ne yaparsam yapayım 80 85 i geçiremedim. Şimdi sorularım şunlar;

1) Bu alete ben krom çamurluk ve koruma demiri ekledim. Aerodinamik falan etki etmiş olabilir mi? Çünkü çamurluk yukarı kalkık biraz hava akışını bozuyor olabilir. Resimlere bakarsanız çok sevinirim hem daha iyi anlamış olursunuz.

2) Ben bi 7-8 kilo falan aldım. Onunla da alakalı olabilir mi?

3) Karbüratör ayarına baktırdım biraz bozuktu şimdi düzeldi (rolanti dengesizdi) ama gene aynı hızda gidiyor.

4) Içinde orijinal olarak NGK buji var. Normal buji ile çalışıyor fakat gideyim derken stop ediyor. Bujiyi kabul etmiyor yani. O yüzden bujiyi değiştiremedim. Elektronik olarak başka ne olabilir? Konjektör falan?

5) Debriyaj bitti desem daha 20 binde motor ve herhangi bi kavrama sorunu yok.

6) Hız göstergesi bozulmuş olabilir mi acaba diye de geldi aklıma. Sizce?

Motorda başka değişiklik yok. Neden olur bu kayışı sıyıracağım vallahi. Subap ayarı geldi aklıma ama motorun çekişinde bi sıkıntı yok. Acaba neden olabilir? Şimdiden teşekkürler. Motorun ve değişikliklerin resimleri berat_boz_kurtt instagram hesabımda ve forumdaki profil resmimde var. Ben aerodinamik etkiden şüpheleniyorum aslında çünkü yağı değiştirmeden de karbüratörü ayarlatmadan da aynı 80 85 kilometre hızdaydı. Lüften yardımcı olun 2 gün sonra okullar açılacak motor lazım bana:)

Şimdiden herkeze teşekkürlerimi ve saygılarımı sunarım.

Ha bir de 100 120 yaparken zincir sapan gibi gergindi esnemiyordu resmen ama şimdi normal ayarında. Onla alakalı olmaz herhalde ama gene de söyleyeyim dedim.

Ekrem_06
01 Mart 2021, 10:49
Hmmm hava filtresi ne alemde bi tekrar bakın 1100km yol yaptım demişsiniz üzerine, zincirden olabilir baklalar eşitti değil mi? Birde bilyalara bi göz atın belki kasma yapıyordur. Elbette kiloda etkiler ama 20km/s düşüreceğini pek sanmam. Yakıt ne alemde eğer yakıtta artış varsa hava filtresi banko

BloodyBaron
01 Mart 2021, 10:54
Lastikleri yenileyince belki yerdeki sürtünme arttığı için yavaşlamış olabilir. :)

ulkerhan
01 Mart 2021, 10:58
kilo almış olabilir misin diyecektim yazmışsın zaten.

8-10 beygir var yok. ottan kıldan etkileniyor alet.

- zayıfla :)
- hava filtresi,
- buji (bulursan champion dene)
- supap ayarı

bi baktır bakalım.

Beratbozkurt
07 Mart 2021, 10:40
Hmmm hava filtresi ne alemde bi tekrar bakın 1100km yol yaptım demişsiniz üzerine, zincirden olabilir baklalar eşitti değil mi? Birde bilyalara bi göz atın belki kasma yapıyordur. Elbette kiloda etkiler ama 20km/s düşüreceğini pek sanmam. Yakıt ne alemde eğer yakıtta artış varsa hava filtresi banko

Hava filtresi degistirdim 2000 kilometre falan oldu her 400 500 kilometrede bir temizlerim zaten elektrik süpürgesi filtresi gibi birşey.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------


kilo almış olabilir misin diyecektim yazmışsın zaten.

8-10 beygir var yok. ottan kıldan etkileniyor alet.

- zayıfla :)
- hava filtresi,
- buji (bulursan champion dene)
- supap ayarı

bi baktır bakalım.

Buji sipariş ettim. Normal buji ile çalışmıyor alet tam gidecekken stop ediyor. Bende NGK buji aldım. Üstündeki buji de NGK imiş. Subap ayarı için de tamirci motor soğukken yapılacak dedi bende beklemedim geldim az işim vardı ona da batıracağım.


---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------


Hmmm hava filtresi ne alemde bi tekrar bakın 1100km yol yaptım demişsiniz üzerine, zincirden olabilir baklalar eşitti değil mi? Birde bilyalara bi göz atın belki kasma yapıyordur. Elbette kiloda etkiler ama 20km/s düşüreceğini pek sanmam. Yakıt ne alemde eğer yakıtta artış varsa hava filtresi banko

Bilyalara bakarım. Yakıtta artış yok gibi bir şey. Zincir o Ilk takıldığında sapan gibi gergindi resmen esnemiyordu ama şimdi normal ayarında. Hiçbir şey anlamadım ben bu aletten zaten yaza girelim birşeyler düşüneceğim gerekirse satar başka alırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:36 ----------

Arkadaşlar aklıma debriyaj balatası da geldi ama etkisi olur mu ki? Bu arada herkese mesajları için teşekkürler:)