PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 790 Adv Kullanıcı Tecrübesi



KırmızıGrom
25 Şubat 2021, 21:58
Bir başlıkta 790 adv muhabbeti döndü, arkadaşlar da ilgi gösterince bu başlığı açıp kısaca şimdiye kadar motorla yaşadıklarımdan bahsedeyim dedim. Bu motosiklet ülkemizde pek yaygınlaşmadı. İnternette Türkçe tecrübelerini paylaşan hiç kimseye rastlamadım şimdiye kadar. Şuan uzun bir kullanıcı incelemesi yazıyorum. Ama bitmesine daha var o yüzden burdaki yazdıklarımı biraz kısa tutacağım.

Öncelikle benim nasıl bir sürücü olduğumu anlamanızı isterim. Sonuçta bu yazdıklarım tarafsız olmayacaktır. Bunu göz önüne alıp lütfen anlayışlı davranın.

Motosiklete 2 yıl önce başladım. 790 Adv'yi almadan önce çoğunluğu 250cc ile 11-12bin km kadar tecrübem vardı. MSX-125, V-Strom 250 ve CRF 250 Rally kullandım. 790'ı sadece 5000 km sürme fırsatım oldu. Şehir içi, istanbul trafiği, uzun yol karışık. Bu ilk büyük motosikletim ve trafikte sürdüğüm tek büyük motosiklet. 790'ı toprakta hiç sürmedim. Aslında bir kaç yüz metre sürmüş olabilirim :) ama kayda değer bir şey değil.

790'ı ikinci el, 12500 km'de aldım. Sadece sağ tarafa bir düşmesi ve ondan kaynaklı ufak çizikleri vardı. Bu arada motosiklet düz versiyonu, R olanı değil. Boyum olsa hiç düşünmez R alırdım.

Önce güzel haberleri vereyim. Motosiklet dedikleri kadar iyi mi? Dedikleri gibi mi? Bence motosiklet incelemelerinin genelde bu motosikletle ilgili söyledikleri güzel şeyler hemen hemen doğru. Gerçekten harika bir makine. Ama her şey kağıt üstündeki gibi olmuyor tabi.

Motor gerçekten güçlü. Hırçın gitmeyi seviyor. Güç bandı orta devirlerde toplanmış. Oralarda sürülmeyi seviyor. 5000-5500 gibi başlayıp, 8000 gibi sönükleşiyor. Ama 6500 devirde tork şahane. Gaz kolu hissiyatını çok beğeniyorum. Korkmadan gazı açabiliyorsun. Virajlarda gaz kolunun hissiyatı sanki değişiyor, böyle ayar yapmak kolay yani. Korkmadan açabiliyorsun. Yalnız kalkış anında, çok düşük hızlarda motorda bir zayıflık var. Stop etmeyi seviyor. Ben sadece bir iki kere stop ettirdim. Birinde kalkış yaparken, birinde trafikte çok düşük hızla giderken. Bu kadar büyük CC bir motosikletten insan beklemiyor. İkinci viteste mesela debiryajı salayım gaz açmadan motor aksın diye bir şey yapamıyorsunuz. Motor güçlü olduğu için arabaların arasında gazı açmak da tedirginlik veriyor. Yağmur moduna aldığımda gaza ince ayar yapmak kolaylaştığı için ve biraz da sakin sürmeye teşvik ettiği için genelde trafiğe gireceğim zaman motoru yağmur moduna alıyorum. Şunu da söyleyeyim, motoru arazide kullananlar bu düşük devirlerdeki zayıflıktan ve stop etme probleminden biraz daha şikayetçi. 890'da bunu biraz toparladıklarını tahmin ediyorum. 890'a yükseltmek istersem en önemli sebebi bu olur.

Quick shifter mutlaka almanız gereken bir opsiyon. Sanırım en pahalı opsiyonu motorun. 5-6bin TL gibi bir fiyattır. Çok düşük devirlerde bile güzel geçiyor. Birden ikiye geçerken biraz sarsıntılı, bu genelde 790'larda (duke dahil) böyle. O yüzden birden ikiye debriyajı kullanarak ya da biraz daha yüksek devirde geçmek gerekiyor. 5'ten 6'ya geçerken sahte boşa düşme olayı yaygın. Bunun çözümü vites pedalini biraz daha niyetli hareket ettirmek. Beni özellikle diğer viteslerin çok kolay geçmesi şaşırtıyor, dokunuyorsun buvv buvv geçiyor vites, 5'ten 6'ya geçerken eğer pedali tam kaldırmazsan aniden sahte boşa düşüyorsun, yüksek hızlarda insanı korkutabiliyor. Sık yaşadığım bir problem değil.

Süspansiyonlar gerçekten premiyum hissiyatı yaşatıyor. Her zaman güven veriyor. Fren yaptığınızda öne fazla yumulma yapmıyor. Ama yapıyor yani, enduro sonuçta. Ancak bozuk yollarda insan biraz daha yumuşaklık arıyor. Belki selenin sertliğinden midir nedir, CRF ile giderken hiç umursamadığım yollarda bununla "e bitsin artık" dediğimi fark ettim. Hızlı giderseniz sorun yok, süspansiyonlar yüksek hızda darbelere güzel cevap veriyor. Vstrom 250'de mesela biraz hızlanırdım köy yollarında ön teker hoplamaya zıplamaya başlardı. 790 aksine hızlı sürülmeyi seviyor. Eğer bu motosikletle uzun süre devam etmeye karar verirsem ayarlanabilir bir süspansiyon güncellemesi yapmayı düşünebilirim.

Ağırlık benim için bu motoru seçerken önemli bir faktördü. Bu motosiklet grubunda en hafif değil ama sanırım kağıt üstünde ikinci. En hafif Tenere 700 diye biliyorum. Ama 790'ın benim için önemli bir avantajı var. O da ağırlık merkezinin çok aşağıda olması. Bu da durduğunuz zaman motoru dengelemeyi çok kolaylaştırıyor ve daha affedici olmasını sağlıyor. Benim hiç bir zaman iki ayağım yere değmiyor. Hep bir tarafa kaymam gerekiyor. Buna rağmen motoru şimdiye kadar sadece bir kere düşürdüm. Onda da sol taraf çok düşüktü, çok yoğun trafik ve ben yorgundum. Ama bir kaç kere motor benim beceriksizliğime rağmen düşmeyi reddetti, bu yönüyle bu motoru çok seviyorum.

Sürüş karakteri olarak ben aslında ağırlık merkezinin aşağıda olmasını tercih etmiyorum. Bana öyle geliyor ki T700 gibi ağırlık merkezi yukarıda olan motorlar daha kıvrak oluyor. T700 gidona ufak bir hareketle motor yön değiştiriyor. Her iki motorun da çok fazla videosunu seyrettim. Ne zaman bir T700 videosu seyretsem motorun - nasıl yazacağımı bilemiyorum - kıvraklığına, narinliğine hayran kalıyorum. 790 düz gitmeyi seviyor. Virajdan çıkarken gaz açmaya başladığınız anda düzelmeye başlıyor. Ama kontrayı verip motoru bir noktada tutmak isterseniz, stabil, sallanma veya bir tereddüt yok. Belki bundan önceki motorum CRF yelken gibi sallandığı için ben abartıyorum, onu da göz önüne alın :) Evet düşük hızlarda motosiklete yön verirken biraz daha hantal davranıyor ama motoru dik tutmak da çok kolay. Durana kadar ayağımı yere koyma ihtiyacı hissetmiyorum, hiç tedirgin olmuyorum. Bu da benim için önemli bir faktör.

Hantal dediğime bakmayın, eğer apaçi gibi sürmek istiyorsanız. Gazı açın, motorun karakteri değişiyor. Yatıp kalkmak istiyor. Bu yönü de beni çok şaşırttı. Enduro makineler arasında en naked gibi hissettiren motosiklet bu olabilir. Hatta canım bir duke çekmiyor değil. Bu motor ben de bir naked hevesi oluşturdu. Biraz tuhaf ama öyle.

Yakıt tüketimi, 4.5 - 5.5 arası. Ben 4.5'un altına kolaylıkla düşürebiliyorum. Vitesleri yüksek tutun 4'ün altını bile görebiliyorsunuz. Ben sakin bir sürücü olduğumu düşünüyorum. Otobanda bile yüksek hızlara çıkmıyorum. 120-130. Virajlı yollarda biraz devirli kullanmaya çalışıyorum. Uzun yol + virajlı yollar karışık bir turda ortalamam genelde 4,5 oluyor diyebilirim. 20 litre yakıt tankı da olunca 400km rahat gidebiliyorum.

Sele konforundan insanlar genelde şikayetçi. Ben öyle çok konfora düşkün olmadığım içindir belki fena bulmuyorum. Sert seleleri de seviyorum. Selenin üzerindeki, pantolona yapışan kumaş hoşuma gidiyor, motorun üzerinde kalmayı, ayağımı yere yetiştirebilmek için kaydığımda motoru tutmamı kolaylaştırıyor. Ama bana biraz geniş geliyor selenin yapısı, belki ondan bir işlem yaptırabilirim.

Ön rüzgarlık biraz sıkıntılı. 120 gibi acayip türbülans yapıyor. Uzun bir sürücü de değilim. Uzatma takarak biraz çözdüm. Şimdi omuzlarıma hafif vuruyor. Bu genelde insanların şikayetçi olduğu bir nokta ve hala kesin bir çözüm bulan yok. Bazıları türbülans yapmadığı için R modelindeki kısa camı daha konforlu buluyor. Bazısı daha da uzun cam alıp takıyor. Ama hiç kimse yüzde yüz tatmin değil.

-----------------------------------

Gel gelelim motorda yaşadığım problemlere. Bunların bazıları size basit gelebilir ama ben modern ve yeni bir motosiklette yaşanmaması gereken problemler olduğunu düşünüyorum. Genelde bu motorun problemleri ilk bir kaç bin km'de ortaya çıkan türden. Ben ikinci el aldığım için, en azından bu problemleri yaşamayacağımı düşündüm. Ama öyle olmadı. Motorda yaşadığım problemlerin hepsi de yaygın, sadece bana özgün olmayan problemler.

1. Bu yaşadığım en ciddi problem. 120 ile yolda giderken arka maşayı tutan öndeki iki büyük vidadan (sağlı sollu), biri düştü. Motordaki belki de en ciddi vidalardan biri. Diğeri de çok gevşemişti ve düşmek üzereydi. Arkadan gelen bir araba beni uyarmasaydı ne olurdu bilemiyorum. Bu çok yaygın bir şey değil ama yeni motorlarında bu vidanın gevşek olduğunu fark eden kullanıcılar olmuş. Ustayla konuştuktan sonra sol tarafta kalan vidayı sıkarak yavaş yavaş 200km yol gitmek zorunda kaldım. KTM vidayı garantiden taktı. Ayaklıkları tutan başka ufak tefek vidalar olduğu için mil yerinden çıkmadı. Ama motorun vites geçişleri sarsıntılı olmaya başlamıştı. Çok sakin ve dikkatli sürmem gerekti.

https://i.hizliresim.com/1wSDyl.jpg

2. Motorun kafasını tutan vida yuvalarının şaseden kırılması. Burda ben motoru ne kadar suçlayabilirim bilemiyorum. Sonuçta motoru düşürdüm ve kaydı otobüse çarptı. Trafikte dururken oldu, nasıl gitti kafayı otobüse çarptı anlamadım. Plastiklerden sadece camı tutan bir parça var o biraz çatladı. Cam biraz çizildi. Bir de kafanın gidon göbeğine vidalandığı yuvalar kırıldı. Benim böyle bir kazada beklentim önce plastiklerin farın filan kırılması olurdu. Aşağıdaki linkteki fotoğraflara bakarsanız bahsettiğim parçayı anlarsınız. Bu meğer motorun bilinen bir zayıf noktasıymış. Motoru arazide sürerken, sarsıntıdan, yani herhangi bir çarpma filan yaşamadan burayı kıranlar var. Benim kırık daha çok çatlak gibiydi usta oraya güzel bir kaynak yaptı. Ama bu olayı yaşadıktan sonra, kafayı güçlendirmek için yapılmış parçalar var, aldım onlardan birini taktırdım. Bu problemden haberim vardı aslında ama ciddiye almamıştım. Bu arada kaza yaşamadan bu problemi yaşayan bir iki kişinin şasesini KTM'nin garantiden değiştirdiğini duydum. Ama 890'da bu yapıyı değiştirmediler. Hala zenne bir şekilde tutuyor. Bu motosikletin kafası belki de en zayıf kısmı. Umarım bir sonraki güncellemede düzeltilen şeylerden biri olur.

https://uk.tripleclampmoto.com/collections/available-products/products/headstraight-for-the-ktm-790-890

3. Radyatör hortumundan sıvı kaçırma problemi. Termostata giren kısmından hortum sıvı kaçırıyor. Bu yaygın bir problem ve KTM bunu 890'da bile hala çözmedi. Genelde hortumu tutan kelepçenin vidasını sıkarak problemi çözebiliyorsunuz. Bende de öyle oldu. Vidayı iyice sıktık (hiç sıkı değildi), sıvıyı doldurduk, bir kaç bin km sürdüm hala kaçırma yok. KTM hortuma giren plastik parçayı yeniden tasarlamış. Eğer sıkarak problemi çözemezseniz KTM bu parçayla değişim yapıyor. Neden 890'da problemi görenler var bilmiyorum, benim tahminim hala eski stoktaki parçaları kullanıyorlar. Şunu da ekleyeyim, motor sadece soğukken ve taşırma kabında kalan suyu kaçırıyor. Dolayısıyla bu problem yüzünden hararet yaşayan yok gibi bir şey. Yani sıvı seviyesini kontrol etmezseniz veya motorun altındaki ıslaklık gözünüze çarpmazsa hiç fark etmeyebilirsiniz.

4. Ekranın nem alma problemi :) Evet hala devam ediyor. Bu problem benim bildiğim 390da başladı ve hala 890'da bile bunu yaşayanlar var. Bu fiyata satılan bir motosiklete yakışmıyor. Öyle yağmur sel de gerekmiyor, 20 derecenin altına geçince hava sıcaklığı benim ekranım nemlenmeye başlıyor kenarlardan. Garantiden değişim isteğim kabul edildi, hala parça bekliyoruz. Doğrusu gelecek parçadan da çok ümitli değilim. Defalarca ekranı değiştirip problemi devam edenler var.

5. Bu ufak bir problem. Bakımda ön fren sıvısını değiştirttim. Ön fren master'dan sıvı kaçırmaya başladı. Çok az, git gide azaldı ama motor olduğu yerde bile kaçırıyordu. Haftada bir aşağı indiğimde fren master'ını siliyordum. Geçen motoru yıkadık, söktüm kapağı yeniden taktım. Hala kaçırıyor gibi. Belki içinden biraz sıvıyı azaltmam gerekiyor? Umarım bu problem uzamaz çünkü bunu da değiştirmek zorunda kalanlar olmuş.

--------------------------

Güya kısa yazacaktım :) Okuduysanız teşekkür ederim. Muhtemelen çok önemli bir çok şeye değinmedim ama ne yapayım yoruldum. Sorularınız olursa seve seve cevaplarım.

Evet, belki yaşadığım problemler çok ciddi değil. Belki yaygın da değil. Ama özellikle vida'nın fırlaması beni biraz korkuttu. Yine de bu motoru uzun müddet kullanmayı hayal ediyorum ve bu motorla uzun yolculuklara çıkmak istiyorum. Ama önümüzdeki yıl yolculuklarımı nispeten servise daha yakın olana bölgelere yakın tutacağım :) Bu motorla vurup Hakkariye gitmeye pek cesaret edemiyorum. Umarım bu değişir. Çünkü şuan piyasadaki motosikletler arasında ergonomi olarak ve özellikler açısından benim için en iyi motorun bu olduğunu düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------

Eklemeler:

Motorun arka fren hattı geri çağırma kapsamında değiştirildi.

Bluetooth bağlantısı ilk aldığımda çalışmıyordu, güncelleme yapıldıktan sonra çalıştı. Ama güncelleme yapıldıktan sonra servise gidip tekrar bir şeyi açtırmam gerekti.

Nınja
25 Şubat 2021, 22:21
Elinize sağlık

Kural [ Z ]
25 Şubat 2021, 23:36
Bunları yerli montaj firmaları veya uzakdoğu menşeili ucuz markaların motosikletlerinde görsek dahi eleştirir, insan hayatıyla oynadıkları için yerden yere vururuz.

Dürüstlüğünüz ve yazınız için teşekkürler. Malesef ki çok para verilerek alınan bir çok marka modeldeki kritik sorunlar, o marka/model daha pahalı olduğu için veya "-Benim malımsa en iyisidir, o arıza yapmaz. Bunlar normal şeyler." denilerek avunuluyor, geçiştiriliyor. Maşayı tutan o koca cıvatanın çıkması, hele böylesi bir markada bunun yaşanması vahim bir durum. Bir de kronik oluşu, sorunun yeni modellerde dahi devam etmesi daha da vahim. Şasedeki kırılma sorununa ise söyleyecek laf yok zaten.

Umarım bundan sonra sorunlarınız en aza iner ve keyifle, güvenle kullanmak nasip olur.

KırmızıGrom
26 Şubat 2021, 00:01
;4615353']Malesef ki çok para verilerek alınan bir çok marka modeldeki kritik sorunlar, o marka/model daha pahalı olduğu için veya "-Benim malımsa en iyisidir, o arıza yapmaz. Bunlar normal şeyler." denilerek avunuluyor, geçiştiriliyor.

Güzel bir tespit.


;4615353']Bir de kronik oluşu, sorunun yeni modellerde dahi devam etmesi daha da vahim.

Yeni modellerde bu şikayete rastlamadım. Doğrusu webde bu probleme sadece bir iki referansa rastladım. Diğer problemlere göre çok daha nadir.

Bu problemin oluşmasının sebebi de aslında vidanın iyi sıkılmamış olması. Vidanın 100nm'ye torklanması gerekiyor. Anladığım kadarıyla bu da çok yüksek bir değer, eğer bu değere doğru bir şekilde sıkılmış olsa vidanın çıkması çok zor. Belli ki montaj süreci disiplinsiz ve gerekli özen gösterilmiyor.

hasmet
26 Şubat 2021, 00:13
;4615353']Şasedeki kırılma sorununa ise söyleyecek laf yok zaten.

Panikleyip "Yuh, oha, bu da ne" deyip tekrar okudum. Kirilan ya da catlayan sase degil anladigim kadariyla. On far ve cam kombosunun gidon basina olan baglanti noktasi zayifmis. Sasenin kendisinin yapisal bir zayifligi yok yani.

Yine de kotu tabi. Bir suru para. Dogru duzgun dizayn etsin keciler. Ama normal kullanimla sasenin catlamasi ya da kirilmasi gibi olumcul ve dramatik bir durum soz konusu degil en azindan. Boyle bir durumda piyasadaki motosikletlerin toplatilmasi gerekirdi.

sariyeron
26 Şubat 2021, 00:23
Elinize sağlık, çok güzel ve değerli bir yazı olmuş.

Kerem34_
26 Şubat 2021, 00:35
Bir kaza, darbe sonucu olmuş yanlış anlamadıysam, şasiden de kırılsa yadırgamamak gerek bence. Düz giderken kırılmasın insana kaza yaptırmasın da gerisi bir şekilde halledilir.

KırmızıGrom
26 Şubat 2021, 13:04
Bir kaza, darbe sonucu olmuş yanlış anlamadıysam, şasiden de kırılsa yadırgamamak gerek bence. Düz giderken kırılmasın insana kaza yaptırmasın da gerisi bir şekilde halledilir.

Kısmen haklısınız. Motosikleti düşürdüğünüz zaman ne olacağı hiç belli olmuyor. Kusurlar listesine sokmamın sebebi motoru düşürmeden, bir yere çarpmadan, arazide sürüş sırasında bu problemi yaşayanlar var.

ulkerhan
26 Şubat 2021, 13:13
bu aletin montajını bajaj yapıyor ise hiç şaşırmadım desem yeridir. bajajlarda da kuyruk şasesi kırılması, muhtelif pas/paslı yerlerden kırılma görülen bir olay.

sariyeron
26 Şubat 2021, 13:38
Montaj Çin, CF Moto. 390 adv’ler Hindistan Bajaj.
Yalnız BMW F850GS’in Çin’de, Triumph’un Hindistan’da montaj yapıldığını da unutmayalım 😁

ulkerhan
26 Şubat 2021, 13:41
Montaj Çin, CF Moto. 390 adv’ler Hindistan Bajaj.
Yalnız BMW F850GS’in Çin’de, Triumph’un Hindistan’da montaj yapıldığını da unutmayalım ��

cf ise daha sıkıntı. yola parça döken cf moto başlıklarını okuyoruz.

KırmızıGrom
26 Şubat 2021, 15:19
Bu motosiklet ilk çıktığından beri "üretim gelecek yıl çin'e kayacak", "790/890 çinde üretiliyor zaten" diye söylentiler döner durur. Tabi bunlar tamamen asılsız değil, KTM'nin bu yönde açıklamaları var. Ama insanların tepkisinden midir yoksa Covidden mi ne bu hala gerçekleşmedi. Avrupada ve Amerikada satılan 890'lar hala Avusturyada üretiliyor diye biliyorum. Sadece asya pazarında satılmak üzere Filipinlerde üretilen makineler (790adv) var diye okudum nette. Ama "made in china" bir motor'a rastlamadım.

tommygun
26 Şubat 2021, 19:05
Atalarımız "Kargaya yavrusu kuzgun görünürmüş" , "Yoğurtçu, yoğurdum ekşi demez" gibi sözler söylemiş. Atalarımızı takmayıp kullandığınız motosikletin eksi yönlerini dürüstlükle açıkladığınız için takdiri hakediyorsunuz. Motosikletlerin problemleri olabiliyor ama Ktm'nin garanti kapsamında sıkıntıları gidermesi de diğer markalar için örnek olmalı.

KırmızıGrom
26 Şubat 2021, 22:36
Atalarımız "Kargaya yavrusu kuzgun görünürmüş" , "Yoğurtçu, yoğurdum ekşi demez" gibi sözler söylemiş. Atalarımızı takmayıp kullandığınız motosikletin eksi yönlerini dürüstlükle açıkladığınız için takdiri hakediyorsunuz. Motosikletlerin problemleri olabiliyor ama Ktm'nin garanti kapsamında sıkıntıları gidermesi de diğer markalar için örnek olmalı.

Haklısınız. Övgünüz için de teşekkür ederim :)

Halbuki ben motorumun problemlerini dile getirip şikayetçi olmazsam KTM her yıl aynı motoru renklerini değiştirip, standart özelliklerini opsiyona çevirip satmaya devam eder. Ben bu motoru kimse almasın, motorlar KTM'nin eline patlasın diye yazmıyorum bunları. İnsanlar bilinçlensin, KTM'ye endişelerini dile getirsin ve KTM de gitsin bu problemleri çözsün diye ümit ederek yazıyorum. Ben de o zaman gider motorun en yeni modelini problemlerinden arınmış bir şekilde alır sürerim.

İnterneti, sosyal medyayı tartışmak kavga etmek yerine bir birimizi bilinçlendirmek, gerektiğinde firmalara baskı yapmak için kullanmamız gerekiyor. Biz bilinçli tüketici olmayı başaramazsak firmalar bize binlerce liralık araçları saçma sapan problemlerine rağmen satmaya devam ederler.

KırmızıGrom
22 Nisan 2021, 18:43
Geçen motoru yıkarken acaba şu ABS sensörünün kablosu tekere değer mi diye bir kontrol ettim. Her defasında bu kablonun tekere doğru uzandığını fark ediyordum ama herhalde değmeyecek kadar hesaplamıştır KTM diye düşünüyordum. :D Değecek kadar hesaplamışlar.

https://advrider.com/f/attachments/20210327_180743-min-jpg.2883703/

https://advrider.com/f/attachments/20210327_180726-min-jpg.2883705/

Spormoto'ya götürdüm, gösterdim. Bir tane usta vardı. Hiç ilgilenmedi, bir sorun var mı? Yok. Kayıp düşünce sanırım değiştirecekler kabloyu. Zip tie'la tutturdu yanındaki fren hattına. Ben motordaki zip tie'lardan kurtulmaya çalışıyorum halbuki. Kablolar zip tie'a sürtünüp kesiliyor çünkü.

Kendim şöyle bir parça yaptmıştım zaten yazıcıda. İş görüyor.

https://advrider.com/f/attachments/790-wire-support-png.2885479/

Hasar gören kısmı da eriyen silikon bantla da kapatmaya çalışacağım.

Çin malı motor alan biraz usta olacak derler ya. Aynısı KTM için de geçerli.

cıbılduck
22 Nisan 2021, 19:34
Spormoto'ya götürdüm, gösterdim. Bir tane usta vardı. Hiç ilgilenmedi, bir sorun var mı? Yok. Kayıp düşünce sanırım değiştirecekler kabloyu. Zip tie'la tutturdu yanındaki fren hattına. Ben motordaki zip tie'lardan kurtulmaya çalışıyorum halbuki. Kablolar zip tie'a sürtünüp kesiliyor çünkü.

Spormoto servisi sıkıntı. Bende duke varken gitmiştim. Motor servisteydi geri almaya gittim. Bi saniye beyfendi bekleyin dedi. 15-20 dakika bekledim. Ben beklerken bi tane 1290 ADV geldi. Hoşgeldin abi falan diyip ilgilendiler onunla. Komik ortam valla : ))))

-ZERO-
22 Nisan 2021, 21:08
avrupa malı motorlar iyi güzel hatta şuanki vergi sistemiyle japonlardan bile ucuz. ama işte gel gelelim şu sorunsuzluk olaylarında japonların eline su dökebilen yok. adamlar asgari düzeyde donanım koyuyorlar ama sorunsuz yapıyorlar. japonun adı avrupanın tadı işte. siz yine iyisiniz geçen senelerde blok patlatan duke vardı bir iki tane. konusu da olması lazım forumda.

triumph trident 660 almak isteyen biri olarak bu tarz sorunlar beni hep düşündürmüştür. uzun yol yapmaya bayılan biri olarak sorunsuz motosiklet her zaman önceliğim ama işte avrupalıdaki oyuncaklar ve malzeme kalitesi de cezbediyor.

kazasız belasız sürüşler dilerim.

Erenkc91
22 Nisan 2021, 21:50
avrupa malı motorlar iyi güzel hatta şuanki vergi sistemiyle japonlardan bile ucuz. ama işte gel gelelim şu sorunsuzluk olaylarında japonların eline su dökebilen yok. adamlar asgari düzeyde donanım koyuyorlar ama sorunsuz yapıyorlar. japonun adı avrupanın tadı işte. siz yine iyisiniz geçen senelerde blok patlatan duke vardı bir iki tane. konusu da olması lazım forumda.

triumph trident 660 almak isteyen biri olarak bu tarz sorunlar beni hep düşündürmüştür. uzun yol yapmaya bayılan biri olarak sorunsuz motosiklet her zaman önceliğim ama işte avrupalıdaki oyuncaklar ve malzeme kalitesi de cezbediyor.

kazasız belasız sürüşler dilerim.

Avrupa malı motosikletler zaten mantıken değil kalben alınan motosikletler, yurt dışı forumlarında dolaşırken insanların japon motosikletlerini ruhsuz zevksiz olarak görüyordular. Yine ayrı bir gezinmemde Ducati kullanıcılarının modern Ducatilerin bir Japon motosikletleri kadar sorunsuz olduklarını söylüyorlardı. Ben bu yönden bakıyorum bir Mercedes-benz s-class ın Toyota Corolla dan arıza verme olasılığı çok daha yüksek çünkü dediğiniz gibi donanım asgari, görüşümce bir Avrupalı motosikeletin verdiği zevki Asya motosikleri yanından bile geçemez. Hiç bir zaman fazla satılmasıda o ürünün iyi olduğu anlamına gelmez.

F54
24 Nisan 2021, 09:11
güzel inceleme eline sağlık 1 e 1 kullanıcı deneyimleri okumak güzel
bizde de işte japon laternası var afrika 20 kg daha hafif olsa çok güzel olur muş ama yapmamamışlar malesef dökme demiriden motosiklet yapmışlar evet sorunsuz ama ağır

Remzidemir41
26 Nisan 2021, 10:54
Yetkili servis korkum yüzünden Duke 250 alma hevesim hep kursağımda kalıyor. Yiiinee gözümüüüz yüüüksekkkleerrdeeeğğ . Gerçi Honda'da lastiğimi taktı balans yapmadı. Sağ amortisör keçem patladı sadece sağ tarafın amortisör yağını değiştirdi :queen:

atalayalper
26 Nisan 2021, 12:39
Arkadaşlar atladığınız bir şey var o da Ktm'ler çok sorunsuz sıkıntısız motorlar değiller zaten. Avrupa motorlar arasında italyanlar bana göre en sorunsuz motorlar ve İngilizlerin (Triumph) de sorun çıkarttığını pek duymadım. Ktm'ler için ise aynı şey geçerli değil sanki. Belli modellerin üretimini Bajaj yaptığı için olabilir mi diye düşünüyor insan tabi.

KırmızıGrom
18 Mayıs 2021, 16:23
Yetkili servis korkum yüzünden Duke 250 alma hevesim hep kursağımda kalıyor. Yiiinee gözümüüüz yüüüksekkkleerrdeeeğğ . Gerçi Honda'da lastiğimi taktı balans yapmadı. Sağ amortisör keçem patladı sadece sağ tarafın amortisör yağını değiştirdi :queen:

Benim lastiğe de yetkili servis balans yapmadı. Bu lastik zaten balanslı falan gibi bir şey dedi. Ben de dişli lastik taktırıyorum diye çok üstelemedim. Üstelesem ne olacak adamın aleti yok. Lastiği alırken soracaktım onu. Ama servis tabi ki balans yapıyordur gibi saf bir düşünceyle sormadım.

Neyse başka bir şey için gelmiştim.

Ön fren master pistonunu geri iten yayı değiştirmek için bir geri çağırma var. Basit bir probleme benziyor. Servisi aradım parça bekliyoruz gelir gelmez bildireceğiz dediler. Altı üstü bir yay değişecek o yüzden çok bekleteceklerini zannetmiyorum. Ekranı hala bekliyoruz. Motoru sürmek güvenli mi dedim, güvenli dedi, motoru bile görmeden neye göre güvenli diyorlar anlamıyorum. Fren sonuçta.

Kaynak: https://www.advpulse.com/adv-news/ktm-issues-new-recall-on-790-adventure-models-for-brake-issues/

Motorunuzun "geri çağırma" bildirimlerini ara sıra kontrol etmekte fayda var. Bu sayfadan şase numarası ile sorgulama yapabiliyorsunuz. Bütün firmaların böyle sayfaları var. https://www.ktm.com/en-us/service/Service-and-safety-check.html

hasmet
18 Mayıs 2021, 19:22
Avrupa malı motosikletler zaten mantıken değil kalben alınan motosikletler, yurt dışı forumlarında dolaşırken insanların japon motosikletlerini ruhsuz zevksiz olarak görüyordular. Yine ayrı bir gezinmemde Ducati kullanıcılarının modern Ducatilerin bir Japon motosikletleri kadar sorunsuz olduklarını söylüyorlardı. Ben bu yönden bakıyorum bir Mercedes-benz s-class ın Toyota Corolla dan arıza verme olasılığı çok daha yüksek çünkü dediğiniz gibi donanım asgari, görüşümce bir Avrupalı motosikeletin verdiği zevki Asya motosikleri yanından bile geçemez. Hiç bir zaman fazla satılmasıda o ürünün iyi olduğu anlamına gelmez.

Tarih 1 Nisan miydi? :queen:

S Class tabii ki daha dayaniksiz bir otomobil Corolla'dan. Benzer sekilde Superduke ta Grom'dan daha dayaniksiz. Tek sebep ektra elektronik, extyra performans ve mekanik aksam da degil. Arabalarin birim fiyatina bakip aldanmayin. Her yil 1 milyon 300 kusur bin Corolla satiliyormus, buna karsin 60 bin tane S class satiliyormus... Yani Corolla'nin cirosu S-Class'tan en az 4 kat, muhtemelen de 5 kat daha fazla... Luksu, yol tutusu, konforu tabii ki karsilastirilamaz, ancak urunun sirketler icin onemi (kar getirisi ve potansiyel bir sorunda olusacak risk) soz konusu oldugunda tabii ki Corolla daha onemli bir urun... Totalde Corolla'ya yapilan yatirim S-Class'tan daha az degildir kesinlikle.

Erenkc91
18 Mayıs 2021, 20:42
Tarih 1 Nisan miydi? :queen:

S Class tabii ki daha dayaniksiz bir otomobil Corolla'dan. Benzer sekilde Superduke ta Grom'dan daha dayaniksiz. Tek sebep ektra elektronik, extyra performans ve mekanik aksam da degil. Arabalarin birim fiyatina bakip aldanmayin. Her yil 1 milyon 300 kusur bin Corolla satiliyormus, buna karsin 60 bin tane S class satiliyormus... Yani Corolla'nin cirosu S-Class'tan en az 4 kat, muhtemelen de 5 kat daha fazla... Luksu, yol tutusu, konforu tabii ki karsilastirilamaz, ancak urunun sirketler icin onemi (kar getirisi ve potansiyel bir sorunda olusacak risk) soz konusu oldugunda tabii ki Corolla daha onemli bir urun... Totalde Corolla'ya yapilan yatirim S-Class'tan daha az degildir kesinlikle.

Yurt dışındaki kullanıcıların platformuna girmiştim araştırmıştım öyle demiştiler ama özellikle yeni Ducatilerin öyle olduğunu söylemiştiler ben onların yalancısıyım :cherry:

KırmızıGrom
01 Haziran 2021, 17:17
Geçenlerde maille bir soru sordum KTM'ye. Sorumla ilgisi yoktu ama sağolsunlar kontrol etmişler motorda bir geri çağırma var. Getirin kontrol edelim dediler. İfade şu:

"ön susturucu ile susturucu arasındaki geçişteki kelepçenin doğru şekilde takılıp takılmadığının kontrol edilmesi"

Ben de götürdüm servise. Oradaki arkadaşa maili falan gösterdim. Anlamadı ilk önce sonra gitti sordu falan, o radyatör borusundan su kaçırma problemi var, onu sıkacağız filan dedi. Ha dedim ben o işi hallettim. Öyle döndüm eve gittim. Ama yukarıdaki ifadeyle alakası olmadığı için tekrar maille sordum spormoto'ya. Cevap gelmedi.

Bugün nette gezerken tesadüfen öğrendim ki meğer alakası yok. Susturucuyu egzoz borusuna bağlayan kelepçe yanlış bir açıyla takıldığında, vidası arka fren hattına sürtme oluyormuş. Onun açısını düzeltmek gerekiyormuş.

https://advrider.com/f/attachments/wrong-jpg.2944170/

https://advrider.com/f/attachments/right-jpg.2944171/

Kontrol ettim benim motorda problem yok ama yani servisin beceriksizlikleri beni çıldırtacak. Gözle görebildiğim, anlayabildiğim şeylerde bu kadar beceriksizse bu servis, benim anlamadığım görmediğim yerlerine ne yapıyorlar Allah bilir motorun?

KırmızıGrom
12 Ekim 2021, 11:51
Motoru alalı 10bin km oldu ve ikinci defa bakıma götürdüm. Motor şuan 22500 km'de. Bir güncelleme gireyim dedim.

Yeni iki problem yaşadım.

Birincisi yolda giderken yakıt hattının yerinden çıkması. Yakıt tankından motora giren bir hortum var. Bu hortum basit plastik bir kelepçe ile motora bağlanıyor. Nasıl olmuşsa sarsıntıyla yerinden çıktı. Tam yaylaya vardım burnuma bir benzin kokusu geliyor. Ben de önümden geçen bir arabadan geliyordur dedim :mrgreen: Meğer bendenmiş.

Hatta yakıtın aktığı anı kameraya yakaladım. Ayaklığın oraya doğru bakarsanız görürsünüz. Hatta hareketlerime dikkat ederseniz "burdan ne suyu akıyor ya" düşüncesinin aniden "oha benzin bu"ya dönüştüğü anı yakalarsınız :D


https://www.youtube.com/watch?v=lgiHhKINeqg

Dağın başında motoru sökmedik demeyiz artık:

https://i.hizliresim.com/dzh9k2f.jpg (https://www.hizliresim.com/dzh9k2f)

Yerine takması basitti allahtan. Daha sonra öğrendim ki motosiklete yapılan modlardan biri bu hattı daha sağlam bir bağlantıyla değiştirmekmiş.

----

İkinci problem, motor bloğundan hafif bir yağ sızdırma başladı. Terleme denilen seviyede şuan. Karterin kenarlarından ve üst kapaktan kaçırıyor. Karterin kenarındaki çok az ama üst kapaktaki ne kadar ciddi bilemiyorum. Yakıt tankı oraları sakladığı için görmek zor. 30bin bakımında zaten açılacağı için ustanın tavsiyesiyle o zamana kadar bekleyeceğiz. Bu da 790 duke'lerden duyduğum bir problem benim motora özgü değil. Trafikte 1 saat kadar sıkışıp kaldığımda başladı. En azından ben o zaman fark ettim.

İnşallah çözebiliriz. Usta, üst kapağı sıvı contayla kapatınca çözülür dedi. Göreceğiz.

----

Ön frenin yay parçası değişimi yapıldı. İlk değiştirildiği an frenlerde hafif bir iyileşme fark ettim. Ama genel olarak ön frenden çok memnun değilim. Durdurma gücü çok iyi. Ani bir duruşta çektiğiniz zaman motor en azından beni şaşırtacak kadar iyi duruyor. Ama sıcak havalarda bir gevşeme oluyor fren hissiyatında. Yine çekince tutuyor ama ara bölge çok zayıf. Güzel ayarlayamıyorum freni.

----

Adam akıllı bir uzun yol yaptım. Trabzona gittim motorla. Biraz dağa falan vurduk. Arazi performansı ile ilgili şunu söyleyebilirim özetle. Yavaş zor, hızlı çok zevkli. Neden böyle? Çünkü yavaş giderseniz iki şey sıkıntı oluyor, 2bin-4bin arası motor çok torksuz. O da tedirgin ediyor. Çekiş kontrol durumu biraz kurtarıyor. İkincisi de süspansiyonların bir tık sert kalması. Hızınız çok düşükse, ufak tefek taşlar motoru sağa sola atıyor, çizginizi dikkatli seçmeniz gerekiyor. Ama doğru pozisyonda ayağa kalkıp, allah ne verdiyse gazı açıp gidebilirseniz motosiklet çok farklı bir karaktere bürünüyor. O zaman kendini gösteriyor. E bu da her zaman yapabildiğim bir şey değil benim.

Offroad modunda çekiş kontrol gerçekten çok güzel. Motorun arkasının sağa sola oynamasına müsaade etmiyor. Ama çekişten düştüğünü de hissetmiyorsunuz. Motor olduğu yerde biraz patinaj çekip yola devam ediyor. Rally modunu açtırmak isterim aslında. Düzlüklerde gaz açtığınızda biraz tutuyor. Hafif bir salsa daha zevkli olur diye düşünüyorum. Rally modu bu sağa sola ne kadar salacağını kontrol etmenizi sağlıyor. Ama çok da kullanacağım bir şey değil o yüzden 2-3bin TL vermek zor geliyor.

Asfaltta konfor olarak şunu söyleyebilirim. Sele biraz sert ama beni çok rahatsız etmedi. Beni daha çok rüzgar rahatsız etti. Benim motorumda orjinal uzun cam var. Buna ek bir uzatma takmıştım ama o da rüzgarı kafamdan alıp omuzlarıma veriyordu. Dönüş yolunda sonlara doğru onu da çıkarmak zorunda kaldım. Bu motorda rüzgar konusu hala tartışılan bir konu bir türlü genel bir çözüm bulabilen yok. Kimi o camı takıyor, kimi bunu, kimi kafanın kenarındaki plastikleri çıkarıyor çözüm boluyor. Hatta birisi ön çamurluğu 1290'ın çamurluğuyla değiştirerek çözüm bulmuş kendine. Ben şahsen R modelinde gelen kısa camı alıp taktım. Bu cam, uzun camdan daha fazla rüzgar alıyor ama türbülans daha az. Naked gibi sürüyorum motoru, böyle bana daha zevkli geliyor.

----

22500 km'de arka balataları değiştirdim. Zincirim de bitti. Onun da acil değişmesi gerekiyor. Siparişini vereceğim ama stoklarda sıkıntı var.

harun27
12 Ekim 2021, 12:36
Gayet güzel bir inceleme yazısı olmuş emeğinize sağlık

KırmızıGrom
10 Aralık 2022, 15:12
30 bin bakım güncellemesi.

Uzun süredir bir güncelleme girmeyi düşünüyordum. Ancak 30 bin bakımı yaklaşınca bakımdan sonra yazayım dedim.

30 binde motor sübap ayarı yapılıyor. Ben araya tatil falan girince 1500km geçirdim bakımı. Motoru sakin sürdüğüm ve herhangi bir problem yaşamadığım için sübap ayarını dert etmiyordum. Ancak bakıma götürmeden bir gün önce advrider forumlarında bir kişi eksantrik mili hasarıyla ilgili başlık açmıştı. Abov dedim bize de patlamasın. Patladı. ::facepalm:: 3,5 ay parça bekledim. İşçilik ve parça birlikte hesap 18500TL çıktı. Ufak tefek balata değişimi gibi işçilik de buna dahil.

Hava girişi eksantrik mili ve 4 tane rocker arm değişti. (Bu parçanın Türkçesi nedir?) Aslında arm'lardan sadece biri hasarlıydı ama eksantrik mili değişince, ustanın tavsiyesiyle diğer arm'ları da yenileriyle değiştirdik. Bunlar yetmezmiş gibi serviste beklerken ön süspansiyon yağ kaçırdı. Ekstra 2500TL ona verdim. Akü bitti (bunu öngörüp aküyü sarj etmelerini rica etmiştim). Kışın zaten sürmediğim için akü almadım henüz, o da 1500TL gibi olacak.

Bütün 30bin bakımı yaklaşık 22500TL gibi bir rakama denk geliyor.

Tabi hesap koydu biraz. Üstüne 3,5 ay parça bekleyince canım sıkıldı. Parça tedariğinde herkes sıkıntı yaşıyor. Yurtdışındaki kullanıcıların bile uzun müddet parça beklediğini okuyoruz. Ancak benim durumumda biraz canımı sıkan yanlış parça geldi gitti muhabbetleri oldu. Parçaları ben sipariş vermediğim için tam ne döndü bilmiyorum o yüzden detaya girmek istemiyorum. Eğer şu 150 euro gümrük limiti gelmeseydi zaten hiç uğraşmaz parçaları direkt yurtdışından alırdım. Tamiratı da eminim daha kısa sürede bitmiş olurdu.

Sorunun sebebine gelince. Spekülasyondan başka bir bilgi yok. Benim anladığım kadarıyla 790 duke'den beri bilinen, yaygın bir problem. Çok daha düşük kilometrelerde bu problemi yaşayan hatta rocker arm kıranlar bile var. Tahminler yağlama problemlerinden veya malzeme kalitesinden gerçekleştiğine işaret ediyor. KTM'nin diğer modellerinde bile bu problemi yaşayanlar var. 890 Adv'de aynı problem var mı, varsa da yaygın mı henüz bilinmiyor. Nispeten yeni olduğu için henüz çoğu 890 adv 30bin bakımına girmedi diye tahmin ediyorum. İleri zamanlarda anlaşılacak.

Not: normal 30bin bakımı 6 bin gibi bir rakam. Ama buna ne dahil ne değil bilmiyorum.

-----

Yukarıda bahsettiğim terleme problemi yağ değişiminden sonra bir daha gerçekleşmedi.

-----

Yanlış hatırlamıyorsam zinciri 24bin km gibi değiştirdim. Orjinal zincirini taktırdım. Aslında biraz daha gideri vardı ama bir iki oring hasar görmüştü o yüzden işimi şansa bırakmak istemedim. Oring hasarının da benim aşırı temizlememden kaynaklandığını tahmin ediyorum. Ama zaten anladığım kadarıyla 20bin km üzeri bir zincir için normal bir ömür.

-----

Radyatör hortumundan su kaçırma problemi tekrar oluşmaya başladı ve çok kötüleşti. En son su eklemeyi bıraktım. Bir hafta içerisinde taşırma kabındaki fazla su boşalıyordu zaten. Motoru her çalıştırdığımda motordan dumanlar yükseliyor sinir bozuyordu. 30bin bakımında bütün kelepçeleri değiştirdik. Şuan problem yok ama uzun vadede ne olacağı önemli. Bu arada yeni çıkan Norden 901'de bile bu problemin devam ettiğine dair şikayetler var. ::facepalm::

-----

Yağmurda kayarak düştüm. Sabah saati, hava soğuk, taze yağan yağmur, adanın içerisine döşenen kaygan taş. Dikkatsiz ve hızlı olunca vızt kaydım. 25 metre kadar sürüklendi motor. Doğrusu bu motorun en sevdiğim yönü düştüğü zaman çok az hasar alması. Tek endişe verici şey yakıt tankı koruması neredeyse yakıt tankına hasar gelecek kadar soyuldu. Evet işini yaptı o parçayı değiştirdim. Ancak biraz daha uzun süren bir sürüklenmede yakıt tankı kesin hasar alır hatta allah korusun yakıt tutuşabilir. Yeni modellerde yakıt tankı korumasını biraz daha metal ağırlıklı bir parça haline dönüştürmeleri iyi oldu diye düşünüyorum. Bunun dışında elcik koruma biraz hasar gördü ve arka yolcu basamak demiri biraz soyuldu. İşlevsel her hangi bir sıkıntı yok. Ucuz atlattık.

-----

Ucuza ikince el alüminyum yan çanta alıp taktırdım. Orjinal demirleri simetrik olmadığı için doğrusu benim çantalara da uymayacağı için özel demir yaptırdım. Arka süspansiyonu yükselttikten sonra motorun hissiyatında çok ciddi bir değişiklik olmadı. Ancak çekişte hafif bir düşme oldu tabi. 6bin devirde gazı açtığımda gelen hırçın hızlanma biraz yumuşadı.

-----

Ön balatalarım bitmemişti, yarım bile değildi. Ama ön fren hissiyatını bir türlü sevemediğim için balataları değiştirmeyi deneyeyim dedim. EBC'nin balatalarını taktırdım. Sadece servisten eve sürme fırsatım oldu. Frenleme gücünde bir artış sezmedim. Ama hissiyat daha iyi gibi geldi bana. Doğrusu motoru süreli aylar geçmiş, karşılaştırma yapmam da doğru değil. Uzun vadede göreceğiz.

-----

Nem alma sorunuyla ilgili. Ekran değişimi yapılmadı. Bana garantiden onaylandığı söylenmişti. Ama kendim daha sonra reddedildiğini öğrendim. Spormoto bu konuyla ilgili geri dönüş bilgilendirme gibi bir şey yapmadı. Bu çok ciddi bir problem değil ama KTM bu konuda kullanıcılarını yüz üstü bıraktı. İleride ne için yüz üstü bırakır bilinmez.

-----

Fotoğraflar

Eksantrik mili, sağdan ikinci loba dikkat:
https://i.hizliresim.com/94rlajb.jpg (https://www.hizliresim.com/94rlajb)

Yakın çekim:
https://i.hizliresim.com/owtcs3a.jpg (https://www.hizliresim.com/owtcs3a)

Malum rocker arm. Diğer rocker armlar da gıcır gıcırmış yav :pale:
https://i.hizliresim.com/l71p133.jpg (https://www.hizliresim.com/l71p133)

Hep kötü fotoğraflar olmasın. Bu motor beni hiç gitmediğim belki de gidemeyeceğim yerlere götürdü:
https://i.hizliresim.com/4sb12i8.jpg (https://www.hizliresim.com/4sb12i8)

espresso
10 Aralık 2022, 16:25
30 bin bakım güncellemesi.

Uzun süredir bir güncelleme girmeyi düşünüyordum. Ancak 30 bin bakımı yaklaşınca bakımdan sonra yazayım dedim.

30 binde motor sübap ayarı yapılıyor. Ben araya tatil falan girince 1500km geçirdim bakımı. Motoru sakin sürdüğüm ve herhangi bir problem yaşamadığım için sübap ayarını dert etmiyordum. Ancak bakıma götürmeden bir gün önce advrider forumlarında bir kişi eksantrik mili hasarıyla ilgili başlık açmıştı. Abov dedim bize de patlamasın. Patladı. ::facepalm:: 3,5 ay parça bekledim. İşçilik ve parça birlikte hesap 18500TL çıktı. Ufak tefek balata değişimi gibi işçilik de buna dahil.

Hava girişi eksantrik mili ve 4 tane rocker arm değişti. (Bu parçanın Türkçesi nedir?) Aslında arm'lardan sadece biri hasarlıydı ama eksantrik mili değişince, ustanın tavsiyesiyle diğer arm'ları da yenileriyle değiştirdik. Bunlar yetmezmiş gibi serviste beklerken ön süspansiyon yağ kaçırdı. Ekstra 2500TL ona verdim. Akü bitti (bunu öngörüp aküyü sarj etmelerini rica etmiştim). Kışın zaten sürmediğim için akü almadım henüz, o da 1500TL gibi olacak.

Bütün 30bin bakımı yaklaşık 22500TL gibi bir rakama denk geliyor.

Tabi hesap koydu biraz. Üstüne 3,5 ay parça bekleyince canım sıkıldı. Parça tedariğinde herkes sıkıntı yaşıyor. Yurtdışındaki kullanıcıların bile uzun müddet parça beklediğini okuyoruz. Ancak benim durumumda biraz canımı sıkan yanlış parça geldi gitti muhabbetleri oldu. Parçaları ben sipariş vermediğim için tam ne döndü bilmiyorum o yüzden detaya girmek istemiyorum. Eğer şu 150 euro gümrük limiti gelmeseydi zaten hiç uğraşmaz parçaları direkt yurtdışından alırdım. Tamiratı da eminim daha kısa sürede bitmiş olurdu.

Sorunun sebebine gelince. Spekülasyondan başka bir bilgi yok. Benim anladığım kadarıyla 790 duke'den beri bilinen, yaygın bir problem. Çok daha düşük kilometrelerde bu problemi yaşayan hatta rocker arm kıranlar bile var. Tahminler yağlama problemlerinden veya malzeme kalitesinden gerçekleştiğine işaret ediyor. KTM'nin diğer modellerinde bile bu problemi yaşayanlar var. 890 Adv'de aynı problem var mı, varsa da yaygın mı henüz bilinmiyor. Nispeten yeni olduğu için henüz çoğu 890 adv 30bin bakımına girmedi diye tahmin ediyorum. İleri zamanlarda anlaşılacak.

Not: normal 30bin bakımı 6 bin gibi bir rakam. Ama buna ne dahil ne değil bilmiyorum.

-----

Yukarıda bahsettiğim terleme problemi yağ değişiminden sonra bir daha gerçekleşmedi.

-----

Yanlış hatırlamıyorsam zinciri 24bin km gibi değiştirdim. Orjinal zincirini taktırdım. Aslında biraz daha gideri vardı ama bir iki oring hasar görmüştü o yüzden işimi şansa bırakmak istemedim. Oring hasarının da benim aşırı temizlememden kaynaklandığını tahmin ediyorum. Ama zaten anladığım kadarıyla 20bin km üzeri bir zincir için normal bir ömür.

-----

Radyatör hortumundan su kaçırma problemi tekrar oluşmaya başladı ve çok kötüleşti. En son su eklemeyi bıraktım. Bir hafta içerisinde taşırma kabındaki fazla su boşalıyordu zaten. Motoru her çalıştırdığımda motordan dumanlar yükseliyor sinir bozuyordu. 30bin bakımında bütün kelepçeleri değiştirdik. Şuan problem yok ama uzun vadede ne olacağı önemli. Bu arada yeni çıkan Norden 901'de bile bu problemin devam ettiğine dair şikayetler var. ::facepalm::

-----

Yağmurda kayarak düştüm. Sabah saati, hava soğuk, taze yağan yağmur, adanın içerisine döşenen kaygan taş. Dikkatsiz ve hızlı olunca vızt kaydım. 25 metre kadar sürüklendi motor. Doğrusu bu motorun en sevdiğim yönü düştüğü zaman çok az hasar alması. Tek endişe verici şey yakıt tankı koruması neredeyse yakıt tankına hasar gelecek kadar soyuldu. Evet işini yaptı o parçayı değiştirdim. Ancak biraz daha uzun süren bir sürüklenmede yakıt tankı kesin hasar alır hatta allah korusun yakıt tutuşabilir. Yeni modellerde yakıt tankı korumasını biraz daha metal ağırlıklı bir parça haline dönüştürmeleri iyi oldu diye düşünüyorum. Bunun dışında elcik koruma biraz hasar gördü ve arka yolcu basamak demiri biraz soyuldu. İşlevsel her hangi bir sıkıntı yok. Ucuz atlattık.

-----

Ucuza ikince el alüminyum yan çanta alıp taktırdım. Orjinal demirleri simetrik olmadığı için doğrusu benim çantalara da uymayacağı için özel demir yaptırdım. Arka süspansiyonu yükselttikten sonra motorun hissiyatında çok ciddi bir değişiklik olmadı. Ancak çekişte hafif bir düşme oldu tabi. 6bin devirde gazı açtığımda gelen hırçın hızlanma biraz yumuşadı.

-----

Ön balatalarım bitmemişti, yarım bile değildi. Ama ön fren hissiyatını bir türlü sevemediğim için balataları değiştirmeyi deneyeyim dedim. EBC'nin balatalarını taktırdım. Sadece servisten eve sürme fırsatım oldu. Frenleme gücünde bir artış sezmedim. Ama hissiyat daha iyi gibi geldi bana. Doğrusu motoru süreli aylar geçmiş, karşılaştırma yapmam da doğru değil. Uzun vadede göreceğiz.

-----

Nem alma sorunuyla ilgili. Ekran değişimi yapılmadı. Bana garantiden onaylandığı söylenmişti. Ama kendim daha sonra reddedildiğini öğrendim. Spormoto bu konuyla ilgili geri dönüş bilgilendirme gibi bir şey yapmadı. Bu çok ciddi bir problem değil ama KTM bu konuda kullanıcılarını yüz üstü bıraktı. İleride ne için yüz üstü bırakır bilinmez.

-----

Fotoğraflar

Eksantrik mili, sağdan ikinci loba dikkat:
https://i.hizliresim.com/94rlajb.jpg (https://www.hizliresim.com/94rlajb)

Yakın çekim:
https://i.hizliresim.com/owtcs3a.jpg (https://www.hizliresim.com/owtcs3a)

Malum rocker arm. Diğer rocker armlar da gıcır gıcırmış yav :pale:
https://i.hizliresim.com/l71p133.jpg (https://www.hizliresim.com/l71p133)

Hep kötü fotoğraflar olmasın. Bu motor beni hiç gitmediğim belki de gidemeyeceğim yerlere götürdü:
https://i.hizliresim.com/4sb12i8.jpg (https://www.hizliresim.com/4sb12i8)

Geçmiş olsun.
Henüz 30bin'de bir motorun böyle sorunlar yaşatması, servisin beceriksizliği kötü. Parçalar geç gelmişmiş falan bunlar kullanıcı olarak bizi ilgilendirmez, markanın bizle iletişimi servisler üzerinden, servise giden motor için gereken parça hemen anında rafta yoksa ya da ertesi gün bir depodan gelmiyorsa o markanın servisi kötüdür derim haklı olarak.

Şimdi bu gibi şeyleri duyarken nasıl güvenip de avrupa markaların motorlarını alalım? Çok zengin olsam zaten sezonu geçirecek garajımda bir kaç tane motor daha olsa tamam sorun değil serviste 3 ay yatsa da olur derim ama bu ekonomik şartlarda ben KTM'yi kötü bir marka olarak algılıyorum.

Belki başka ülkelerde servisler daha düzgündür, mesela avrupada kullanıcılar böyle sorunlar yaşamıyordur, o ayrı.

Kural [ Z ]
10 Aralık 2022, 22:04
rocker arm = Külbütör kolu

-ZERO-
10 Aralık 2022, 22:39
30 bindeki motorun böyle arıza çıkarması gerçekten olağan dışı. tasarım-donanım olarak ktm çok uç seviyelerde olsa da belli bir gelir seviyesinin üzerinde değilsen harbiden japondan şaşmamak lazım. 30 bin km'de 20 bin liralık masraf nedir ya şaka gibi.
daha önce de 5000 bin km'deki rc390'nın blok kitlediği bir konu vardı. ktm kaliteli ama dayanıklı değil galiba.

nyk
08 Eylül 2023, 15:30
Tam 890 adventure r’a niyetlenmiştim iyi oldu bu konuya denk gelmem. Ciddi anlamda soğudum markadan. Şase vidasının düşmesi, hortumların çıkması, 30binde egzantirik milinin değişmesi falan inanılmaz. Dün test sürüşühava çok sıcaktı ve motorun selesinin ciddi miktarda ısındığını farkettim bu arada. Sizin bununla ilgili bir şikayetiniz oldu mu hiç?

degerk
08 Eylül 2023, 17:10
Japon, japondur lafını daha iyi anladım şimdi. Bariz mühendislik ve üretim hatası var ve kabul edilmeyecek düzeyde. Bu eksantrik olayı erken fark edilmese veya kullanıcı olarak kullanıcı sayfalarını falan takip etmiyor olsanız(ki takip etmek zorunda değilsiniz aslında) eksantrik veya kollardan biri kırılınca supap ve pistonlar öpüşür, olay piston kollarının yamulmasına ve kranka da zarar vermesine kadar gider ve sandık motorla biterdi. Yüksek hızda motor kitleyip kazaya da sebep olabilirdi.. o kadar sorun yaşadıktan sonra o motora binmeye devam etmezdim şahsen kim bilir daha neresinde ne sorun var veya ne çıkacak

blueway2
08 Eylül 2023, 17:17
Çoğu kullanıcı o km'lere gelmeden satıyor.Dikkat etmek lazım.

KırmızıGrom
08 Eylül 2023, 19:25
Tam 890 adventure r’a niyetlenmiştim iyi oldu bu konuya denk gelmem. Ciddi anlamda soğudum markadan. Şase vidasının düşmesi, hortumların çıkması, 30binde egzantirik milinin değişmesi falan inanılmaz. Dün test sürüşühava çok sıcaktı ve motorun selesinin ciddi miktarda ısındığını farkettim bu arada. Sizin bununla ilgili bir şikayetiniz oldu mu hiç?

Hiç seleden sıcaklık aldığım olmadı. Sadece katalitik konvertör ısındığında sağ ayakta aşırı bir sıcaklık hissediyorum. O da sıcak havalarda düşük hızlarda rahatsız ediyor.

F54
09 Eylül 2023, 03:36
klavyenize sağlık incelemeler ve kullanıcı geri dönüşleri olarak bize verdiğin bilgiler doğrultusunda ktm i sadece test sürüşü için alıyorum orange iyi güzel ama bana göre değil

Cyan
09 Eylül 2023, 12:32
790-890 serisinin motorları Çin'de CFmoto tarafından üretiliyor. Konu sahibinin motoru bir önceki kasa; yeni kasalarda da aynı motor mu var yoksa revize mi acaba?

nyk
09 Eylül 2023, 14:47
790-890 serisinin motorları Çin'de CFmoto tarafından üretiliyor. Konu sahibinin motoru bir önceki kasa; yeni kasalarda da aynı motor mu var yoksa revize mi acaba?

890'lar avusturyada üretiyor diye biliyorum ama emin degilim. Yabancı forumları taradım biraz abs arızası, yağ kacagi gibi şikayetler gordum 890 icinde ama hiç sorun yaşamadım diyen de çok var. Biraz kumar gibi geldi bana.

Hırbonen
09 Eylül 2023, 14:51
790-890 serisinin motorları Çin'de CFmoto tarafından üretiliyor. Konu sahibinin motoru bir önceki kasa; yeni kasalarda da aynı motor mu var yoksa revize mi acaba?

https://www.visordown.com/reviews/road-test/2023-ktm-790-adventure-review-chinese-built-newcomer-ridden

890 avusturya.

Ama bu saglamlik icin yeterli mi ? Degil,zaten nerdeyse ayni bloklar

Cyan
09 Eylül 2023, 16:22
https://www.visordown.com/reviews/road-test/2023-ktm-790-adventure-review-chinese-built-newcomer-ridden

890 avusturya.

Ama bu saglamlik icin yeterli mi ? Degil,zaten nerdeyse ayni bloklar

Yazıda Çin yazıyor ama? Anlamadım...

LC8c CfMoto diye arattır çıkıyor. Örnek: https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/news/2023/january/ktm-lc8c-new-twin-engine

"...It's notable that the designs seen here come via KTM’s Chinese joint venture with CFMoto, showing that like the current LC8c engine, the new one will be manufactured in China and could well find its way into CFMoto products in the future, just as the old 799cc version has appeared in the CFMoto 800MT..."

KırmızıGrom
10 Eylül 2023, 00:14
790-890 serisinin motorları Çin'de CFmoto tarafından üretiliyor. Konu sahibinin motoru bir önceki kasa; yeni kasalarda da aynı motor mu var yoksa revize mi acaba?

Eski 790 Euro 4. Yenisi Euro 5. Mutlaka bazı farklılıklar vardır.

Hırbonen
10 Eylül 2023, 10:54
Yazıda Çin yazıyor ama? Anlamadım...

LC8c CfMoto diye arattır çıkıyor. Örnek: https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/news/2023/january/ktm-lc8c-new-twin-engine

"...It's notable that the designs seen here come via KTM’s Chinese joint venture with CFMoto, showing that like the current LC8c engine, the new one will be manufactured in China and could well find its way into CFMoto products in the future, just as the old 799cc version has appeared in the CFMoto 800MT..."

Pardon ben yanlis anlamisim.

"It’s pretty much the same engine as the one that powers the discontinued 790 bikes, but now made in China, rather than Austria."

Ama bu devam etmeyen 790 larin avusturya yapimi olmasi pek anlam anlam.ifade etmiyor bence.
Kirmizigrom un 790 ni da mesela avusturya uretimi sanirim.