PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön Süspansiyon-Amortisör Hakkında?



BlackBaron
23 Şubat 2021, 14:51
Merhaba,

Kullandığım motorun ön sağ amortisör keçesi yağ kaçırıyor bu da keçeyi yenilemeyi gerektiriyor tabii. Sormak istediğim, değişimde sıvı olarak 10 numara yağ kullanımının tavsiyesi olduğu? Bu ne derece doğrudur, uygun mudur? Motul'un da amortisör sıvısı üretimi yaptığını duydum. Farkı nedir? Eğer fark zinciri gazyağı yerine zincir temizleme spreyleri ile temizlemek gibiyse, tercihi ucuz olandan yana kullanmayı düşünüyorum.

Kazasız sürüşler.

cıbılduck
23 Şubat 2021, 15:04
Amortisor yağı yapan bir sürü marka var. Size uygun olanı alın bence. Diğer yağların amortisorde kullanılması belki amortisorunuzun calısma seklini motorunuza uygunsuz bi sekile getirebilir. Zincir örneği çok tartısmaya acık cünkü cok asırı bi etkisi olmuyor. Yani zinciri hic yağlamayan insanlar bile var acıkcası. Ama amortisoru o klasmana koymak, bence biraz daha tehlikeli.

Atincozkan
23 Şubat 2021, 15:24
Amortisor yaglarinin da akiskanligi var 4w 5w 10w gibi.derecelere gore suspansiyon yumusak veya sert oluyor.birde kac mm koyman gerektigi var.hepsi servis kitapcifinda yzar.
Kitwpcik yoksa model ve yili yaz.googledan repair manuel bakariz

greyhorse
24 Şubat 2021, 14:19
Motor yağlarında olduğu gibi amortisör yağlarında viskoziteler var.Fakat; sae10w ile amortisör yağındaki 10w aynı değil.Amortisör yağı 10w olarak satılıyor olsa da "w" logosu motor yağındaki ile aynı değil.Amortisör yağından daha kalındır.Viskozitenin amortisör sönümlemesi ile doğrudan ilişkisi vardır.5-30w ,20w amortisör yağı yaklaşık vizkoziteye sahip.içinde farklı kimyasallar var,köpük önleyici,keçe koruyucu gibi.Gerçi amortisör yağının köpürtmeniz için offroad veya asfalt yarışlarındaki gibi amortisörü limitlerinde kullanmanız lazım,köpürme sonucu amortisör hava yapsın.
Forumlarda gördüğüm amortisör yağı yerine nispeten ucuz, farklı amaç için üretilmiş olsa da ATF şanzıman yağı kullananlar var.Yağ konusu forumların ana malzemesi üzerine çok tartışma döner.ATF yağları sıcaklık değişimlerine karşı daha dirençlidir.
Benzer viskoziteye sahip motor yağları ile çatal yağlarını karşılaştırdığınızda (5w30 motor ve 20w20 çatal) 5w30'un akma noktası -34C ve 20w20'nin -22C'lik bir akma noktası vardır. -56C 10w40 motor yağının akma noktası yaklaşık -29C ve 10w çatal yağları için -32C civarındadır. Dolayısıyla 10w40 motor yağı, 10w çatal yağından 2 kat daha kalın olmasına rağmen, her ikisi de aynı sıcaklığa yakın.kalınlaşma ile ilgili olarak,çatal yağı eşdeğer motor yağından kötü ,ATF'den çok daha kötüdür.Enteresan ama amsoil sitesinde okumuştum.Özetle;Amortisör mevzusu ,zincir yağlama konusu bakım aralıkları,maliyetler göz önünde alındığında farklı örnekler.servis kitapçığında aksi belirtilmedikçe deneysel veya ucuz alternatiflere yönelmemenizi öneririm.

hasmet
24 Şubat 2021, 16:44
Şahsen en iyi yağ neyse onu kullanırdım. Amortisör yağı ciddi iş yapıp yıpranıyor. Değiştirme masrafları yağ masrafından yüksek.

fazil
24 Şubat 2021, 20:04
Virago 250'ye 10'luk mineral yag koydum, yillardir calisiyor.
Fz6'ya yamalube'un amortisor yagindan koydum. Daha pahaliya geldi.
Pek bir fark yok gibi.

F54
24 Şubat 2021, 20:17
motul olur veya başka marka fakat amortisör için olması önemli bi konu

EUOGLU
24 Şubat 2021, 22:17
eger modifiye pesinde degil iseniz orjinal wizkozitede şaşmayın.

amortisor yaglari 10w 15w diye gider. sayi arttikca kalinlasir yag.

mesela ben 10w 290ml olan orjinal pulsae amortisor yagini virajdaki hissiyat amaci ile 15w 150ml ile degistirdim. ama deneye yanila bu sayiyi buldum

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------


Şahsen en iyi yağ neyse onu kullanırdım. Amortisör yağı ciddi iş yapıp yıpranıyor. Değiştirme masrafları yağ masrafından yüksek.

hocam aslinda hic zor bisi degil. lastik sokebilen herkez yapar

BlackBaron
25 Şubat 2021, 02:07
Bir çok fikir ve bilgi edindim; zaman ayırıp bilginizi paylaştınız, sağ olun.:bestmt:

Kılavuzdaki yöntem ne ise onu uygulamaya karar verdim. Kullanıcı kılavuzunda konu hakkında bilgi yok; servis kitabını araştıracağım.

Kazasız sürüşler.

Ozan arıcı
25 Şubat 2021, 02:40
Bir çok fikir ve bilgi edindim; zaman ayırıp bilginizi paylaştınız, sağ olun.:bestmt:

Kılavuzdaki yöntem ne ise onu uygulamaya karar verdim. Kullanıcı kılavuzunda konu hakkında bilgi yok; servis kitabını araştıracağım.

Kazasız sürüşler.
Motorunuz FZ6 ise daha önce arkadaşımla çok araştırmıştık. Servis manuelinde önerilen yağ Yamaha Suspension Oil 01 olarak geçiyor. Ürün bu https://shopyamaha.com/product/details/01-suspension-oil?b=Search&d=35&ls=yamaha-motor-company
Biraz araştırırsanız muadili nedir bulursunuz.

BlackBaron
14 Nisan 2021, 01:23
Motorunuz FZ6 ise daha önce arkadaşımla çok araştırmıştık. Servis manuelinde önerilen yağ Yamaha Suspension Oil 01 olarak geçiyor. Ürün bu https://shopyamaha.com/product/details/01-suspension-oil?b=Search&d=35&ls=yamaha-motor-company
Biraz araştırırsanız muadili nedir bulursunuz.

Yamaha Suspension Oil 01'i yabancı forumlarda biraz araştırdım ve 5w ölçüsünde olduğu yönünde bilgiler var. Bugün arkadaşımın dükkanından 10w'lik Motul Fork Oil satın aldım. Ayrıca 5w Ipone ve 15w Motul da mevcuttu. Kalitelisinden de keçe takımı aldım. Değişim yaptıktan sonra tecrübemi paylaşacağım kısmetse.

Kazasız sürüşler.

Atincozkan
14 Nisan 2021, 21:06
Soyle yapiyorsunuz...
Kitapciga bakiyorsunuz hangi deger varsa o yagi satin aliyorsunuz...motul,motorex liqu moly amortisor yaginda tutulan markalar...
Mesela duke 390 4w kullaniyor.
Sonra kac mm koycaniz var.mesela duke sag sol ayri ayri 450mm koyuluyor...
Sonra kece var.fabrika uretimi markayi almakta fayda var.mesela duke icin wp marka aldim ben...
Ariete veya athena gibi yan sanayi kece alcaksaniz cap olculerini ayni almalisiniz yoksa kacirir kece...
Kece satan websitelerinde cap olculeri yaziyor.

Sonra biliyorsaniz kendiniz bilmiyorsaniz ustandegistieecek.yaklasik 3 saatlik bir islem...kolay gelsin...
Sonra yol tutusunuz ve konforonuz aarticak.motor cukur kasislerden pamuk gibi gecicek

Nikkfurie
14 Nisan 2021, 22:53
Motorunuz kaç model ve kaç kilometrede ? 70-80 bin i devirmişse 30 numara yağ kullanmanızı tavsiye ederim , amortisörün içinde plastik benzeri yağ sıyırıcı sekmanlar var , yıllar içinde aşındıkları için 10 no yağı yeterince tutamıyorlar , o segmanlar tek olarak piyasada veya servislerde de bulunmuyor , aşınan segmanı değiştiremediğim için bende yağı daha kalın tercih ettim , kendi motorumda deneme yanılma yöntemiyle 30 no yağda karar kılmıştım , motorun önü ani frende veya yoldan gelen şoklarda daha az dalmaya başladı , yol tutuşundan çok keyif almaya başlamıştım , keşke daha düşük kilometrelerde 30 no yağ koysaydım demiştim , amortisör yağı diye satılan yağlar esasen pistonlu pres yağıdır , bu yağlar basınç altında köpürmez , soğukta sıcakta viskozitesi değişmez , 20 veya 30 no yağı sanayi sitesinde bulabilirsiniz , ortalama bir amortisör 500 ml yağ alır , bu arada deneme yanılma yöntemiyle 20-30-40 no yağları 1000 km den fazla kullandım 40 no dan sonra tekrar 30 a döndüm , motor 220 kg Vstrom idi , sizin motorunuz daha hafifse veya kilometresi daha düşükse 20 no da daha iyi sonuç verebilir..

Atincozkan
15 Nisan 2021, 02:09
Motorunuz kaç model ve kaç kilometrede ? 70-80 bin i devirmişse 30 numara yağ kullanmanızı tavsiye ederim , amortisörün içinde plastik benzeri yağ sıyırıcı sekmanlar var , yıllar içinde aşındıkları için 10 no yağı yeterince tutamıyorlar , o segmanlar tek olarak piyasada veya servislerde de bulunmuyor , aşınan segmanı değiştiremediğim için bende yağı daha kalın tercih ettim , kendi motorumda deneme yanılma yöntemiyle 30 no yağda karar kılmıştım , motorun önü ani frende veya yoldan gelen şoklarda daha az dalmaya başladı , yol tutuşundan çok keyif almaya başlamıştım , keşke daha düşük kilometrelerde 30 no yağ koysaydım demiştim , amortisör yağı diye satılan yağlar esasen pistonlu pres yağıdır , bu yağlar basınç altında köpürmez , soğukta sıcakta viskozitesi değişmez , 20 veya 30 no yağı sanayi sitesinde bulabilirsiniz , ortalama bir amortisör 500 ml yağ alır , bu arada deneme yanılma yöntemiyle 20-30-40 no yağları 1000 km den fazla kullandım 40 no dan sonra tekrar 30 a döndüm , motor 220 kg Vstrom idi , sizin motorunuz daha hafifse veya kilometresi daha düşükse 20 no da daha iyi sonuç verebilir..

bahsettiginiz şey sanırım bushing...google da xxxx marka fork bushing diye ararsanız çıkar.aslında metal bir halka
bahsettiginz şey dedigim şey ise turkiyede yoksa bile yabancı sitelerde bulabilirsiniz.keçelerin omru 20k km ise genelde bushingler daha uzun oluor 50bin falam sanırım

BlackBaron
15 Nisan 2021, 13:47
Soyle yapiyorsunuz...
Kitapciga bakiyorsunuz hangi deger varsa o yagi satin aliyorsunuz...motul,motorex liqu moly amortisor yaginda tutulan markalar...
Mesela duke 390 4w kullaniyor.
Sonra kac mm koycaniz var.mesela duke sag sol ayri ayri 450mm koyuluyor...
Sonra kece var.fabrika uretimi markayi almakta fayda var.mesela duke icin wp marka aldim ben...
Ariete veya athena gibi yan sanayi kece alcaksaniz cap olculerini ayni almalisiniz yoksa kacirir kece...
Kece satan websitelerinde cap olculeri yaziyor.

Sonra biliyorsaniz kendiniz bilmiyorsaniz ustandegistieecek.yaklasik 3 saatlik bir islem...kolay gelsin...
Sonra yol tutusunuz ve konforonuz aarticak.motor cukur kasislerden pamuk gibi gecicek

:) genel olarak ben de sizin kafadayım. Tamir kılavuzunu buldum motorun, oradan ölçüleri takip ediyorum. Sıvı ve keçe değişimini kendim yapmaya kalkarsam beni çok uğraştırabilir tecrübem olmadığından, tanıdığım bir Yamaha ustasına götüreceğim.

Kılavuzda önerilen sıvı bahsettiğiniz ürün ve viskozitesi de öğrendiğim kadarıyla 5w dediğim gibi. Belki Ipone'nun 5w'sinden kullanabilirim o nedenle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------


Motorunuz kaç model ve kaç kilometrede ? 70-80 bin i devirmişse 30 numara yağ kullanmanızı tavsiye ederim , amortisörün içinde plastik benzeri yağ sıyırıcı sekmanlar var , yıllar içinde aşındıkları için 10 no yağı yeterince tutamıyorlar , o segmanlar tek olarak piyasada veya servislerde de bulunmuyor , aşınan segmanı değiştiremediğim için bende yağı daha kalın tercih ettim , kendi motorumda deneme yanılma yöntemiyle 30 no yağda karar kılmıştım , motorun önü ani frende veya yoldan gelen şoklarda daha az dalmaya başladı , yol tutuşundan çok keyif almaya başlamıştım , keşke daha düşük kilometrelerde 30 no yağ koysaydım demiştim , amortisör yağı diye satılan yağlar esasen pistonlu pres yağıdır , bu yağlar basınç altında köpürmez , soğukta sıcakta viskozitesi değişmez , 20 veya 30 no yağı sanayi sitesinde bulabilirsiniz , ortalama bir amortisör 500 ml yağ alır , bu arada deneme yanılma yöntemiyle 20-30-40 no yağları 1000 km den fazla kullandım 40 no dan sonra tekrar 30 a döndüm , motor 220 kg Vstrom idi , sizin motorunuz daha hafifse veya kilometresi daha düşükse 20 no da daha iyi sonuç verebilir..

2005, 40000'de; ağırlığı yaklaşık 210 kg. Tavsiyeleriniz aklımda olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------

Değerli görüşleriniz için teşekkürler:):bestmt:

Atincozkan
15 Nisan 2021, 15:19
Kitapcikda bahsedilen yag optimum yol tutus ve konfor icindir.daha konforlu yagi secerseniz daha az yol tutar ters oranti.ben olsam kitapcikdaki degerde yag alirim...
Bilen ustaya deistirmek daha iyi.hem kusursuz yapar hem hizli degistirir...ben 200 liraya degistirdim malzeme bana ait

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------

Bu siteden motosiklet model yil secip all components dan fork isaretleyip diagramdan gerekllli parcallara bakabilirsinuz.
Ben 2005 fz6 naked sectim.sizin motormu bilmiyorum..
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/yamaha-parts/2005-fz6-n-motorcycles/front-fork

Nikkfurie
15 Nisan 2021, 22:25
bahsettiginiz şey sanırım bushing...google da xxxx marka fork bushing diye ararsanız çıkar.aslında metal bir halka
bahsettiginz şey dedigim şey ise turkiyede yoksa bile yabancı sitelerde bulabilirsiniz.keçelerin omru 20k km ise genelde bushingler daha uzun oluor 50bin falam sanırım

evet parça bu , ingilizce karşılığını bilmediğim için ben sekman yazdım :) benim amortisördekiler sert plastik gibi bir maddeye benziyordu , teflon yada aluminyum karışımlı pvc gibi bir materyalde olabilir , amortisörün içinde sekman gibi çalışırken gövdeye zarar vermemesi amaçlanmış olmalı (yoldaki her çukur veya tümsekte yada fren yaptığınızda bu sekmanlar yukarı aşağı çalışır) , sizin gönderdiğiniz linktekiler zannedersem sert metal malzemeden yapılmış iç tarafta çalışırken gövdeyi aşındırabilir diye tahmin ediyorum , servise danışmıştım orjinal amortisörün iç takımı satılmıyordu arıza halinde komple amortisör alırsın demişlerdi pişkin pişkin..ince yağ aşınan amortisör içinde çok hızlı transfer olduğu için ani şoklarda helezon yayına destek olamıyor , biraz daha kalın yağ kullanınca amortisör tepkileri bana çok daha farklı ve güzel geldi kısaca motorun yol tutuşu daha bi keyif verdi , farkı ancak tecrübe ederek yaşayınca anlayabilirsiniz..

Cyan
15 Nisan 2021, 22:38
Bushing'ler teflon kaplı metal oluyor. Her yağ değişiminde veya her iki yağ değişiminde bunların da değişmesi tavsiye edilir, çok pahalı parçalar değildirler. Aşınınca stiction denen amortisörün orijinal boyutuna dönmesini ve rahat çalışmasını engelleyen bir sürtünme / yapışma durumu oluştururlar.

Nikkfurie
15 Nisan 2021, 22:40
.......Sıvı ve keçe değişimini kendim yapmaya kalkarsam beni çok uğraştırabilir tecrübem olmadığından, tanıdığım bir Yamaha ustasına götüreceğim.....


aslında o kadar basit bir işlemki elinde gerekli anahtar takımı varsa herkes yapabilir , hele vitesli motorların amortisörünü sökmek sukuturlardan çok çok daha kolay..

Cyan
15 Nisan 2021, 23:24
Bushing'ler teflon kaplı metal oluyor. Her yağ değişiminde veya her iki yağ değişiminde bunların da değişmesi tavsiye edilir, çok pahalı parçalar değildirler. Aşınınca stiction denen amortisörün orijinal boyutuna dönmesini ve rahat çalışmasını engelleyen bir sürtünme / yapışma durumu oluştururlar.

Düzeltme yapıyorum; stiction yağsız kalmış keçeden olurmuş, bushing'ler aşınınca bu sefer piston ve amortisör borusu aşınmaya başlarmış.

Poliüretan veya metal alaşım (bronz) olanları var. (Benim motordaki Showa'nınkiler metal alaşım.) Amortisör yağını değiştirdiğinizde buna kirli görünümü veren şey tam da aşınan bushing'ten geliyor.

Benim kafa öncekini yazarken başka yere gitmiş... :)

Atincozkan
16 Nisan 2021, 00:07
ben duke 390 a wp repair kit aldım içinde 4 keçe 2 bushing vardır hepsini taktılar.bushing siyahlaşmamısa ve aşınmamışsa değişmez.aşındıysa değişmesi gerek yoksa amortisör borusunu aşındırır...

Ozan arıcı
16 Nisan 2021, 00:27
aslında o kadar basit bir işlemki elinde gerekli anahtar takımı varsa herkes yapabilir , hele vitesli motorların amortisörünü sökmek sukuturlardan çok çok daha kolay..

Süspansiyon bakımı çok kolay birşeyken parasını verip bile yaptıramıyorsun. İnsanların ve özellikle ustaların gözünde nasıl bu kadar büyüyor anlamıyorum. Ustaya gittiğin zaman değiştiğini biliyor ama bunların yağı değişmez diyip başından atıyor. İyi dedikleri övülen bir ustaya gidiyorsun yaptırmayacağını bildiği için malzeme hariç 600 lira işçilik alırım diyor. :) 600 Liraya okey desen bu sefer oflaya puflaya yapacağı için özensiz bir iş çıkacak ve kötü işçilik sonucu yapılan iş uzun ömürlü olmayacak. Servise gidiyorsun keçe patlamadığı sürece dokunulmaz diyorlar. En sonunda 200 liraya yağ ve keçe, 200 liraya da gerekli aletleri alıp youtube'dan izleyerek ve servis kitabını okuyarak kendim değiştirdim. Bu ülkede kendi işini kendin yapacaksın.

Akhneton
16 Nisan 2021, 00:50
Iyi yapmışsınız. İnternet alemi özellikle de youtube gerçekten derin bir dehliz gibi, faydalı olabilecek merak ettiğiniz herşeyi bakıp bulabiliyorsunuz. Eskiden motorcycles fundamentals service, motorcycle repair book tarzı bir sürü kitabı araştırarak ebay'den alarak, saatlerce motoru kurcalayarak bozarak, sonradan çözüm düşünüp tamir edip yaptığım şeyleri şuan da bir tıkla arayıp bulabiliyorum. Bunu lehine kullanmasını bilenler ustaların bile korktuğu eski güzel makineleri tamir ederek zevkle gazlayacaklar. Tabii psikolojik harpler, buhranlar bir sürü masrafı göze alırsak ve kendimize yatırım yaparsak o zaman daha iyi yerlere gelmiş olacağız.

Cyan
16 Nisan 2021, 08:03
Süspansiyon bakımı çok kolay birşeyken parasını verip bile yaptıramıyorsun. İnsanların ve özellikle ustaların gözünde nasıl bu kadar büyüyor anlamıyorum. Ustaya gittiğin zaman değiştiğini biliyor ama bunların yağı değişmez diyip başından atıyor. İyi dedikleri övülen bir ustaya gidiyorsun yaptırmayacağını bildiği için malzeme hariç 600 lira işçilik alırım diyor. :) 600 Liraya okey desen bu sefer oflaya puflaya yapacağı için özensiz bir iş çıkacak ve kötü işçilik sonucu yapılan iş uzun ömürlü olmayacak. Servise gidiyorsun keçe patlamadığı sürece dokunulmaz diyorlar. En sonunda 200 liraya yağ ve keçe, 200 liraya da gerekli aletleri alıp youtube'dan izleyerek ve servis kitabını okuyarak kendim değiştirdim. Bu ülkede kendi işini kendin yapacaksın.

Nispeten uzun süren bir iş olduğu için kimse bulaşmak istemiyor herhalde. Benim de kendim yapmaya başlamam gerek...