PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fz6 fazer problem



Emre Fırat
06 Ocak 2021, 00:14
Merhaba Arkadaşlar.2006 model fz6 fazer motorumda iki gündür karşılaşmaya başladığım problem var.
Sorun şöyle kontağı takıp yarım açıyorum benzin pompası sesi geliyor benzin çekiyor marşa basıyorum çalışıyor herşey olması gerektiği gibi.
Ama bazen kontağı yarım açıyorum gösterge selamlama yapıyor. Hareret göstergesi full olarak yanıp sönerek ikaz veriyor ve enjeksiyon sesi gelmiyor marş boşa basıyor. Hata kodu 1 kere verdi oda 53 yandı gitti. İmmobilizer arızası sanırım anahtarın yedeği filan yok. Depoyu söküp immo anteninin soketini çıkarıp temizleyip taktım düzelir gibi oldu.
Bazen anahtarı görüyor bazen görmüyor sorun ne olabilir

fazil
06 Ocak 2021, 00:54
immobliser'a giden kablolardan biri icerden kopmak uzere olabilir.
Daha once birinin daha basina gelmis. Mavi çizgili sarı kablodan bahsediyor.


"I found the problem;

on the Immobiliser unit the Yellow with blue stripe wire is the communication (Data line) for the Immobiliser, ECU and "Dash". This wire was still intact but the wiring inside was broken (not making them making contact). The break was about 5cm from the Immobiliser unit itself.

Things to watch for When the Immobiliser gives a code flash (Immobiliser light, by the way this comes from the Immobiliser unit itself, nothing to do with the ECU), the "Dash" must give the same error ie 53 etc. IF NOT then the wire from the Immobiliser is Broken as in my case."

https://www.600riders.com/threads/error-code-53-on-immobilizer-help.47393/

Bir de video var bu konuda:

https://www.youtube.com/watch?v=jkGDc2AIkBI

Emre Fırat
06 Ocak 2021, 02:47
immobliser'a giden kablolardan biri icerden kopmak uzere olabilir.
Daha once birinin daha basina gelmis. Mavi çizgili sarı kablodan bahsediyor.


"I found the problem;

on the Immobiliser unit the Yellow with blue stripe wire is the communication (Data line) for the Immobiliser, ECU and "Dash". This wire was still intact but the wiring inside was broken (not making them making contact). The break was about 5cm from the Immobiliser unit itself.

Things to watch for When the Immobiliser gives a code flash (Immobiliser light, by the way this comes from the Immobiliser unit itself, nothing to do with the ECU), the "Dash" must give the same error ie 53 etc. IF NOT then the wire from the Immobiliser is Broken as in my case."

https://www.600riders.com/threads/error-code-53-on-immobilizer-help.47393/

Bir de video var bu konuda:

https://www.youtube.com/watch?v=jkGDc2AIkBI

Cevabınız için çok teşekkür ederim abim. Evet videodaki olay tam olarak benim yaşadığım sorun. Aslında dün arkadaşla başka birşey denemek için deponun altındaki immo soketini çıkardık 2 adet beyinin orda bulunan. Sök Tak yaptık ondan sonra olmaya başladı. O zamana kadar böyle sorun olmamıştı. Bugün soketleri söküp temizledim defalarca denedim hiç sorun yoktu. Toplayınca arada yine tekrar etti

fazil
06 Ocak 2021, 11:37
Mavi çizgili sarı kablo içinden kopuyormuş anladığım kadarıyla. Ona dikkat etmek gerek.

Emre Fırat
07 Ocak 2021, 02:39
Mavi çizgili sarı kablo içinden kopuyormuş anladığım kadarıyla. Ona dikkat etmek gerek.

Aslında hiç problem yoktu. Pazartesi günü arkadaşın elinde immo anteni vardı fazerın onun parçayı deneme amaçlı sök tak yaptık sonrasında bu sorun başladı öncesinde hiç olmadı :)) soketleri kontrol ettim ama fayda etmedi. Hafta sonu yasağında tesisatı çıkarıp kontrol edeceğim

Emre Fırat
09 Ocak 2021, 01:31
immobliser'a giden kablolardan biri icerden kopmak uzere olabilir.
Daha once birinin daha basina gelmis. Mavi çizgili sarı kablodan bahsediyor.


"I found the problem;

on the Immobiliser unit the Yellow with blue stripe wire is the communication (Data line) for the Immobiliser, ECU and "Dash". This wire was still intact but the wiring inside was broken (not making them making contact). The break was about 5cm from the Immobiliser unit itself.

Things to watch for When the Immobiliser gives a code flash (Immobiliser light, by the way this comes from the Immobiliser unit itself, nothing to do with the ECU), the "Dash" must give the same error ie 53 etc. IF NOT then the wire from the Immobiliser is Broken as in my case."

https://www.600riders.com/threads/error-code-53-on-immobilizer-help.47393/

Bir de video var bu konuda:

https://www.youtube.com/watch?v=jkGDc2AIkBI

Merhaba motorun antenini söktüm hava filtresi kazanının altındaki soketleri kontrol edip ölçtüm sorun yoktu. Anteni söküp kontrol ettim videodaki sorunun birebir aynısıydı sarı kablo kopmuştu. Şuan Leh’im yapıp topladım. Sorunum tamamen çözüldü çok teşekkür ediyorum :)

fazil
09 Ocak 2021, 14:16
Harika haber.
Demek ki o kablo zamanla kopuyor. Ben de dikkat ederim bundan sonra.
Tesekkurler, geri bildirim icin.

Emre Fırat
09 Ocak 2021, 17:16
Harika haber.
Demek ki o kablo zamanla kopuyor. Ben de dikkat ederim bundan sonra.
Tesekkurler, geri bildirim icin.

Rica ederim ne demek , ilginiz için ben teşekkür ederim :)