PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Vikrant v15 te oluşan yağ kaçağı



ersinkecis
24 Aralık 2020, 16:25
Merhaba Arkadaşlar,

Bajaj Vikrant v15 ABS motorum var. son 2 haftaya kadar motordan bir şikayetim yoktu.
2 haftadır motor aşırı yağ eksiltmeye başladı. biraz sağına soluna bakınca bunun
şanzıman kapağındaki contadan sızdığını gördüm. aslında o direkt görmedim ama o tarafta
dış yüzey yağlanması yoğun olduğundan öyle düşünüyorum diyelim.

Resimler altta. bu konuda anlayan bir arkadaş aydınlatabilirse sevinirim. Ankara'daki
Kızıltaş Motor (ihtiyar) Hızır Usta'ya götüreceğim. oğlu Hakkı usta ile görüştüm bu
hafta çok yoğunuz haftaya getir abi dedi. böylece 1 sene sonra götürmüş olacağım motoru.
(burada da ben yapmış olayım bu kötü yeniyıl esprisini) :)

Sorunu resimlere bakınca anlayabilirsek içim rahatlayacak biraz. çok büyük bir sıkıntı
yoktur inş. motora yağ eklediğimde calismassinda, gidişinde, duruşuna hiç bir sıkıntı yok.

https://i.hizliresim.com/Hb2QdL.jpg
https://i.hizliresim.com/V9pk0a.jpg
https://i.hizliresim.com/ej4k5K.jpg
https://i.hizliresim.com/G35fvc.jpg
https://i.hizliresim.com/5XIHpZ.jpg
https://i.hizliresim.com/iOvmeR.jpg
https://i.hizliresim.com/E24n9k.jpg
https://i.hizliresim.com/JslhS6.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------

motorun pek canı yok, o yüzden limitlerini biraz fazla zorluyorum. bundan dolayı conta monta yanmış (veya titreşimden dolayı yerinden oynamış ya da yırtılmış) olabilir diye bir tahminim var ama tabi acemi olduğum için sadece tahminden öteye gitmez benimkisi. ilk motorum ve 2 ayı biraz geçkindir motor kullanıyorum. motor zaten zayıf olduğu için genelde üst devirlerde vites atıyorum. (vites göstergesi yok ama Azer Bülbül gibi titremeye başladığında üst devirlere geldiğini anlıyorum) :)

trafikte olur da (tabi Allah hiç birimize göstermesin de) başıma bir kaza bela gelirse diye kamerayla kayıt altına alıyorum. (bazılarını şuraya atıyorum öylesine: https://www.youtube.com/channel/UCTa-RygWeJ4R2wQXCtTyBMA/videos ) buradan kullanım yoğunluğum, zorlamam vs. görülebilir. zaten sabah işe giderken ve eve gelirken kullanıyorum sadece. tabi ilk günler araba gibi şerit ortasından giderken hem öndekilerin ani frenlerinden korunmak için hem de trafikten kurtulmak için zaman ilerledikçe şerit aralarından gitmeye basladım. sürekli yoğun trafikte, şehir içinde kullanıyorum diyebiliriz. dur-kalk fazla.

tommygun
24 Aralık 2020, 16:29
Fazla yağ koymak da bazen contadan kaçırma yaptırabiliyor. Nereden kaçak olduğunu tam olarak bulduktan sonra orijinal conta ya da sanayide conta kestirerek sorununuzdan kurtulacağınızı düşünüyorum. Konu hakkında benden daha bilgili arkadaşlar daha doğrusunu söyleyecektir.

BloodyBaron
24 Aralık 2020, 19:14
Motoru sakin yağsız ya da eksik yağ ile kullanmayın. Çok büyük masraflar çıkar ortaya. Yağ kaçağı olarak da contadansa gerekli işlem yapılır sorunsuz kullanırsınız motorunuzu.

EmreeGüleeç
24 Aralık 2020, 19:35
Merhabalar bajaj discover 150s sahibiyim 5 yıldır ve 2 defa üst kapak contasını serviste degistirdim (23bin km içersinde) 2 değişmeden sonra düzelse de bu sefer de alt taraftan kaçırmaya başladı fakat sizinki kadar çok değildi cevremde bajaj discover 150s sahibi birkaç kişi var hepsi de aynı problemden muzdarip ve hepsi de serviste conta değişiminden sonra düzeldi (1 2 3 denemenin ardından da olsa) tavsiyem servis gibi biyerde motorun contalarını bir göstermeniz. Yağ kaçağı motoru çok sıkıştırarak kullanıldığında daha da artıyor

Ygz
24 Aralık 2020, 22:36
Blok boxer bloğu onda da contalardan terleme vs yapıyor aynı sizdeki gibi conta değişirse düzeliyor fakat yine yapıyor kesme conta vs yapıp memnun kalanda var

ersinkecis
26 Aralık 2020, 04:58
yanıtlar için teşekkürler cümleten. acemi olduğum için zaten yağ değişimini serviste yaptırıyorum. sadece gözle yağ kontrol camından bakıyorum. normal seviyesinde görünüyordu ilk konduğunda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:51 ----------

evet. sanırım kısa bir süre yağsız veya çok az yağla (muhtemelen çok az yağla) kullandım. vites geçişleri takır tukur olunca fark ettim. fark ettikten sonra yağ ekledim her şey düzeldi gibi görünüyordu fakat 2 gün sonra yağ yine dibe vurdu. :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:52 ----------


Merhabalar bajaj discover 150s sahibiyim 5 yıldır ve 2 defa üst kapak contasını serviste degistirdim (23bin km içersinde) 2 değişmeden sonra düzelse de bu sefer de alt taraftan kaçırmaya başladı fakat sizinki kadar çok değildi cevremde bajaj discover 150s sahibi birkaç kişi var hepsi de aynı problemden muzdarip ve hepsi de serviste conta değişiminden sonra düzeldi (1 2 3 denemenin ardından da olsa) tavsiyem servis gibi biyerde motorun contalarını bir göstermeniz. Yağ kaçağı motoru çok sıkıştırarak kullanıldığında daha da artıyor

bendeki motor blogu da aynı sanırım sizinkiyle. çok muhtemel olarak dediğiniz sıkıntı bende de oluştu. www.motopit.com.tr den benim motorla alakalı ne kadar conta-keçe vs. varsa hepsinden birer tane satın aldım. Hızır ustaya haftaya giderken onlar yanımda gideyim dedim. zaten bu motorların parça fiyatları çok uygun. 9 keçe-conta ya toplam 64 TL para verdim. ustaya gidip te "bunun contasını sipariş edeceğiz gelene kadar bir hafta motor burada yatsın" cümlesini duymamak için. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:55 ----------


Blok boxer bloğu onda da contalardan terleme vs yapıyor aynı sizdeki gibi conta değişirse düzeliyor fakat yine yapıyor kesme conta vs yapıp memnun kalanda var

hem boxer ile hem de discover 150 ile aynı blok sanırım v15'teki. belli bir devirden sonra titreşim aşırı artıyor. muhtemelen de o fazla titreşim olan devirlerde uzun süre kalınca contalar yerinden sapıyor mu artık ne oluyorsa sızdırmaya başlıyor. neyseki çok geç olmadan fark edip yağ ekledik te motoru yakmadan uyandık. kesme contaya gerek var mı bilemedim? orjinali daha iyi olmaz mı? zaten 5-10 lira bir şey orjinal contaları? kesme olan daha iyi, daha dayanıklıysa o da tercih edilebilir tabi?

ersinkecis
28 Aralık 2020, 10:55
haftasonu tatilinde bir komşumuzun ısrarıyla motoru açtık. eski contayı kazıdık, yeni conta takıp kapattık. güzel oldu.
bu arada orası şanzıman kapağı değilmiş. :D alternatör kapağıymış.

herneyse. şimdi yağ sızıntısı olayı bitti. mahallede bir tur attım gayet güzel. çekişi, gidişi, duruşu, vites geçişleri vs. harika.
fakat gel gelelim, benzin azdı. bir süredir de motor yattığından akü zayıftı. benzinliğe gidip benzin alayım dedim.

yolda stop etti. göstergeler boş. en ufak bir ışık bile yok. aha, akü tamamen bitti dedim. neyse vurdurdum ettim. çalıştı.
fakat biraz gidiyor yine stop ediyor. öyle böyle derken bizim evin önündeki bayır bitti. :D

aşağı gelene kadar 4-5 defa vurdurup çalıştırdım fakat sonra jeton düştü. bu alternatör aküyü şarj etmiyor galiba dedim!
(bu arada benzin ihtimali ortadan kalksın diye benzinlige gidip bidonla 10 liralik benzin alip doldurdum depoya yine ayni)

biz de dün onun kapağını söküp contasını falan değiştirmiştik. (bu arada alternatör içindeki dişliler de yağlansın diye motor yağı oraya kadar geliyor galiba? değil mi?)
tamirat esnasında alternatörün 2 kablosu vardı yukarda. onlardan birine temassızlık yaptırdık galiba.
aküyü şarj edemez hale geldi. diye tahmin ediyorum. :(

https://i.hizliresim.com/A5r2hI.jpg (https://hizliresim.com/A5r2hI)
https://i.hizliresim.com/mbXysd.jpg (https://hizliresim.com/mbXysd)

motor çalışır çalışmaz kısa far yanıyor. bu aküyü şarj etmeyi engelleyebilir mi?
o geldi bir de aklıma? ilk tatilde tekrar açıp şu resimlerde üstteki 2 kabloyu bi kontrol edeceğim.