PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Discover 150S Dişli Modifikasyonu



Nuri Can
27 Kasım 2020, 00:57
Selamun aleyküm arkadaşlar Motorum Bajaj Discover 150S. Bir önceki konumda bu motorla konyadan çanakkaleye gelmek ile alakalı bir konu açmıştım. Nihayet konyadan çanakkaleye 870Km yol geldim sorunsuz bir şekilde allaha şükür. Şimdi sorun şu ki Motor ile 110 120 km hızlara çıkmak 150cc bir motosiklete göre gayet basit. Motor bağırmadan 90-95 gibi hızlarda stabil gidiyor, 100 ve üstü süratlarada çok rahat çıkıyor ama çok yüksek devir istiyor. Şimdi ben geri konya'ya dönüşte bu sorunu ortadan kaldırmak istiyorum. mesela 105 110 gibi süratlerde çok bağırmasın. Amacım top speed artırmak da değil sadece 100'lü hızlarda stabil bağırmadan gitsin ama torkdan da fazla feragat etmek istemiyorum o yüzden en optimum dişli oranlarını yakalamak istiyorum. Ben oranları aşağı bırakıyorum. En uygun dişli oranlarını torkdan fazla feragat etmeyecek şekilde 100 110 gibi süratlerde yüksek devir istemeden gidecek şekilde nasıl ayarlayabiliriz yardımcı olursanız sevinirim.

Ön Dişli: 14
Arka Dişli: 43

1. Vites 35km kesici
2. Vites 70km kesici
3. Vites 95km kesici
4. Vites 110km kesici
5. Vites max 130km hıza çıkabildim kesiciye düşmedi.

Bafrali
27 Kasım 2020, 02:26
Hocam ön dişliyi oynamayın. Arka dişliyi 40 41T dişli takarsanız torkuda çok kaybetmeden istediğiniz şekilde kullanırsınız.

vandamme
27 Kasım 2020, 09:39
Ön dişliyi 1 diş büyütmek ile arka dişliyi 3 diş küçültmek aynı şeydir.

Yani ön dişli ile oynamayın, arkayı değiştirin gibi şeylerin teknik açıdan geçerliliği yoktur.

Ön dişliyi büyütmek yada arka dişliyi küçültmek, motorun arka tekere aktardığı torkun düşmesine neden olacaktır.

Nuri Can
30 Kasım 2020, 23:49
Yani bu durumda ne yapmalıyım. şuanki dişli oranları 14 43 siz diyorsunuz ki bunu 15 43 yapmak ile 14 40 yapmak aynı şey anladığım kadarıyla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------


Ön dişliyi 1 diş büyütmek ile arka dişliyi 3 diş küçültmek aynı şeydir.

Yani ön dişli ile oynamayın, arkayı değiştirin gibi şeylerin teknik açıdan geçerliliği yoktur.

Ön dişliyi büyütmek yada arka dişliyi küçültmek, motorun arka tekere aktardığı torkun düşmesine neden olacaktır.


Yani bu durumda ne yapmalıyım. şuanki dişli oranları 14 43 siz diyorsunuz ki bunu 15 43 yapmak ile 14 40 yapmak aynı şey anladığım kadarıyla.

BloodyBaron
01 Aralık 2020, 00:33
En uygun fiyatlısı ön dişliyi büyütmek olacaktır. Bence bir deneyin.