PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorda Kompresyon Yok



Abdullah Yvz
13 Kasım 2020, 19:15
Selamın Aleyküm

Benim motorum Mondial Snappy 100 (Cup), sorunum motorumun çalışmaması,motora benzin gidiyor, buji ateşlemesinde herhangi bir sorun yok,ama buji yuvasına parmağımı dayadığım zaman hava geliyor ama elimi ittirmiyor. Motorda kompresyon olmadığını, piston segman gömleğin değişeceğini düşünüyorum. Değiştirmeden önce size sormak istedim. Sorun başka bir yerde olabilir mi? Çalışmamasının sebebi nedir?

Nikkfurie
13 Kasım 2020, 19:42
Birçok motorda dekompresyon düzeneği mevcut , sorun varsa kompresyon yapmaz , subap kapağını açınca kontrol edebilirsiniz..

Abdullah Yvz
13 Kasım 2020, 20:25
Peki dekompresyon düzenegi mevcutsa bunu nasıl anlarız ve bu durumda sorun nerede olabilir.

Nikkfurie
13 Kasım 2020, 21:40
Yazdığım gibi subap kapağını açarsanız egzantrik miline bağlı yaylı düzeneği göreceksiniz , marşa basarken ekstra bir kam egzoz subapını açık tutar kompresyon boşalır motor daha hızlı dönmeye başlar , hız belli bir seviyeye erişince ekstra kam devreden çıkar kompresyon normale döner..bu düzenekte sıkıntı varsa kompresyon sürekli boşalır motor hiç çalışmayabilir..

greyhorse
13 Kasım 2020, 21:48
Kompresyon valfi veya mili egzantirik mili üzerinde veya ayrı olarak bulunur.Pistonun fazla tur atmasını sağlayarak kolay çalışmasını ve marşını daha rahat kullanabilmeni sağlar.Geri tepmesiz,hafif bir güç uygulamayla motoru çalıştırabilirsin.Parçanın arızalanması, aşınması durumunda marşa bastığın sırada egzoz valflerini açmayacağından ayak marşı sertleşecektir.Tamamen egzozları açık halde bırakması olası değil.Kompresyon testi yaptırabilirsin.Subaplarda sıkıntı olabilir ve piston ve silindiri kontrol edebilirsin.Motor kurcalandı mı?Yağ yakıyor muydu?

emenyasin
13 Kasım 2020, 22:19
Aleyküm selam. İlk defa duydum bu anlatılanları. Bir şeyler öğrenmiş olduk, teşekkürler. Umarım konu sahibi de çözüm bulur.

Abdullah Yvz
13 Kasım 2020, 22:35
Kompresyon valfi veya mili egzantirik mili üzerinde veya ayrı olarak bulunur.Pistonun fazla tur atmasını sağlayarak kolay çalışmasını ve marşını daha rahat kullanabilmeni sağlar.Geri tepmesiz,hafif bir güç uygulamayla motoru çalıştırabilirsin.Parçanın arızalanması, aşınması durumunda marşa bastığın sırada egzoz valflerini açmayacağından ayak marşı sertleşecektir.Tamamen egzozları açık halde bırakması olası değil.Kompresyon testi yaptırabilirsin.Subaplarda sıkıntı olabilir ve piston ve silindiri kontrol edebilirsin.Motor kurcalandı mı?Yağ yakıyor muydu?

motor daha önce hiç kurcalanmadı yağ yakma gibi de bir problemi yok ama ayak marşı olması gerekenden çok daha yumuşak