PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ( PROJE MOTORU ) MT-07 Marş Dönüyor Ama Çalışmıyor



MANKU
27 Ekim 2020, 12:21
Herkese merhaba,
Arkadaşlar proje motorum olan mt-07 bloğu çalışmıyor, şöyle ki; kontrol ettiğimde bujilere ateşleme gelmediğini fark ettim,
Tesisat üzerindeki tüm sensörler bağlı, herhangi bir sensör eksiği yok.
Beyni, immoyu ve eğim sensörünü başka bir mt-07 motosiklete bağladım ve motor çalıştı, yani herhangi bir sıkıntı yok.
Tesisatın büyük bir kısmını ölçü aletiyle test ettim kablolarda temassızlık yada kopukluk gözükmüyor.
İndüksiyon bobinlerini service manual deki yazılı olan primer ve sekonder ohm değerlerine bakarak ölçtüm, pirimer de 1.4 ohm, sekonder de 9 K-ohm değerlerini gördüm ve sağlam diyebiliriz. bobinlerin çıkış kısmını şaseye yaklaştırıp marşa basınca herhangi bir kıvılcım atlaması olmuyor.
Geriye ne kalıyor bilmiyorum, başka nerelere bakmam gerekir.

https://i.hizliresim.com/KNALwZ.jpg (https://hizliresim.com/KNALwZ)

https://i.hizliresim.com/I7r5zE.jpg (https://hizliresim.com/I7r5zE)

MaryJane
27 Ekim 2020, 13:51
Hangi Motordan Yapıyorsunuz

MANKU
27 Ekim 2020, 14:06
Aprilia Pegaso 650 şase, Yamaha MT-07 motor bloğu

TamGazDevam
27 Ekim 2020, 14:13
Belki gözden kaçmıştır, akünün uyumluluğunu ve marş motorunun durumunu kontrol ettiniz mi?

MANKU
27 Ekim 2020, 14:15
Belki gözden kaçmıştır, akünün uyumluluğunu ve marş motorunun durumunu kontrol ettiniz mi?

Marş normal sıkıntısız bir şekilde dönüyor.

AdM1n
27 Ekim 2020, 14:28
Ateşleme bobini kaynaklı olabilir.

Bulut_Motor
27 Ekim 2020, 14:31
Mesajı sildim.

MANKU
27 Ekim 2020, 14:54
Ateşleme bobini kaynaklı olabilir.

Konya'da testini yapacak bir Allah ın kulu çıkmadı 🙂 service manual de Primer ve sekonder sargısı için ölçüm değerleri yazılmış, o verilere göre kontrol edilince sağlam gözüküyor. Ayrıca ikisininde birden bozulması küçük bir ihtimal gibi geliyor.

yokon
27 Ekim 2020, 15:21
Güzel bir projeye benziyor. ABS var mıydı Pegaso'da? Bilmiyorum, yoksa bence eliniz değmişken ABS de takın.


Bundan sonraki yazdıklarımı teknik bilgimin sizin kadar olmadığını bilerek okuyun: ben olsam, düz mantıkla; buji'de ateşleme olmadığı için önce bujileri değiştirirdim. Sonra buji kablolarını kontrol ederdim, sonra buji kablolarının elektriği aldığı yeri (adını bilmiyorum) kontrol ederdim, sonra buji kablolarının elektriği aldığı yerin elektriği aldığı yeri kontrol eder, özetle uçtan merkeze (tümevarım) santim santim ilerlerdim. Bu şekilde bulamama ihtimaliniz yok gibi.

MANKU
27 Ekim 2020, 15:53
Güzel bir projeye benziyor. ABS var mıydı Pegaso'da? Bilmiyorum, yoksa bence eliniz değmişken ABS de takın.


Bundan sonraki yazdıklarımı teknik bilgimin sizin kadar olmadığını bilerek okuyun: ben olsam, düz mantıkla; buji'de ateşleme olmadığı için önce bujileri değiştirirdim. Sonra buji kablolarını kontrol ederdim, sonra buji kablolarının elektriği aldığı yeri (adını bilmiyorum) kontrol ederdim, sonra buji kablolarının elektriği aldığı yerin elektriği aldığı yeri kontrol eder, özetle uçtan merkeze (tümevarım) santim santim ilerlerdim. Bu şekilde bulamama ihtimaliniz yok gibi.

Aynen bitince güzel olacak inşallah 😊 pegaso da ABS yoktu, mt07 nin tesisatında da yok malesef. Onun için ABS olmayacak malesef. Aslında saydığınız işlem sırası çok doğru ve söylediğiniz şekilde geriye doğru kontrol ettim. Bütün ateşleme kablolarını sondan başa doğru kontrol ettim. Lakin esrarengiz bir şekilde ateşleme gelmiyor 🙂 büyük ihtimal beyne "ateşlemeyi kes" diye bir komut geliyor bir yerden ama çözemedim. Zannediyorum ki motorda gözüken fiziki bir arıza yok. Yazılımsal bir sorun olabilir. Elektrik tesisatı üzerindeki parçaların çoğu toplama olduğu için bilgisayarla yeniden adaptasyon yapılması gerekebilir.

Metehan07-70
27 Ekim 2020, 16:20
Projen hayırlı olsun gardaş, kendi T700 ünü yapacaksın elleem.
Son yazdığın cevaptan yola çıkarak söylüyorum; hani bilirsin senin eski motorlardan evo da bi resetleme olayı var, bu işlem acaba Yamahada da var mı? Yani sistemi resetleyip, yeni takılan parçaları tanıtmak babında diyorum.

MANKU
27 Ekim 2020, 16:27
Projen hayırlı olsun gardaş, kendi T700 ünü yapacaksın elleem.
Son yazdığın cevaptan yola çıkarak söylüyorum; hani bilirsin senin eski motorlardan evo da bi resetleme olayı var, bu işlem acaba Yamahada da var mı? Yani sistemi resetleyip, yeni takılan parçaları tanıtmak babında diyorum.

Aynen öyle abi, tenere 700 ün fiyatı uçunca kendi teneremi yapayım dedim 🙂 valla bilemiyorum abi, kafam yandı iyice, en son toplayıp servise bırakacağım 🙂

fireblade e
27 Ekim 2020, 16:37
Motorun bir yerinde denge sensörü olabilirmi baglamamış yada baglanmiş ama yatık duruyor olabilirmi.

MANKU
27 Ekim 2020, 16:47
Denge sensörünü kontrol ettim düz duruyor, başka bir motora takarak da sağlamlığını test ettim.

yokon
27 Ekim 2020, 16:52
Adet yerini bulsun ben de yan ayak sensörünü hatırlatmış olayım.

MANKU
27 Ekim 2020, 17:36
Ayaklık müşürü mt07 de çok önemli değil, vites boşta olduğu sürece ayaklık kapalı da olsa açık ta olsa motor çalışıyor 🙂👍

SuleymanE
27 Ekim 2020, 18:13
Tüm tesisatı kontrol ettiyseniz ve sorun yok diyorsanız sorun sizinde belirttiğiniz gibi yazılımsal da olabilir.

Bu arada efsane bir projeye benziyor, şimdiden kolaylıklar diliyorum :)

MANKU
27 Ekim 2020, 22:24
Tüm tesisatı kontrol ettiyseniz ve sorun yok diyorsanız sorun sizinde belirttiğiniz gibi yazılımsal da olabilir.

Bu arada efsane bir projeye benziyor, şimdiden kolaylıklar diliyorum :)

Teşekkürler beğenmenize sevindim 😊 galiba servis yolu gözüktü bana, serviste bilgisayara bağlanması gerekecek, lakin bu motor Yamaha değil diyerek servise almazlar diye korkuyorum, işte o zaman büyük sıkıntı.

yokon
27 Ekim 2020, 22:33
Ayaklık müşürü mt07 de çok önemli değil, vites boşta olduğu sürece ayaklık kapalı da olsa açık ta olsa motor çalışıyor 🙂👍

NC kullanıyorum. NC'de de dediğiniz gibi, aynı şekilde. Fakat bir süre önce motor marş alıyor fakat geç (hatta çok geç) çalışıyordu. Yan ayak sensörünü temizledim, sorun çözüldü.

yürekçe
27 Ekim 2020, 23:10
O pegaso denilen berbat ötesi motorun eski heveslilerinden ve maalesef ki sahiplerinden biriydim.
Orjinal tesisatla dahi çalışmayan, statörü ayrı sorun, marş rublesi ayrı sorun, akü amperi ve yatağı ayrı sorun vs vs yaşatmadığı dert kalmadı. 7500 e alıp 4000'e zor satmıştım.
Alan kişi de, yurtdışı bağlantıları olan ve sürekli İtalya'ya giden biriydi. Canından bezdirdi o elektrik tesisatı.
Güya gs650 ile aynı fabrika ve parça uyumlu derler. Alakası yok.
Tek güzel yanı şu olmuştu. Adana'dan gelirken vites pedalı bozulup yalama oldu. Petrolde durup, mecburen motor parçası satan bir yere girip gösterdim. Çinli kuba vs motorların pegi ile aynı çıktı. 3-5 tl ye halletmiştim.
Allah yardımcınız olsun..

MANKU
28 Ekim 2020, 21:51
O pegaso denilen berbat ötesi motorun eski heveslilerinden ve maalesef ki sahiplerinden biriydim.
Orjinal tesisatla dahi çalışmayan, statörü ayrı sorun, marş rublesi ayrı sorun, akü amperi ve yatağı ayrı sorun vs vs yaşatmadığı dert kalmadı. 7500 e alıp 4000'e zor satmıştım.
Alan kişi de, yurtdışı bağlantıları olan ve sürekli İtalya'ya giden biriydi. Canından bezdirdi o elektrik tesisatı.
Güya gs650 ile aynı fabrika ve parça uyumlu derler. Alakası yok.
Tek güzel yanı şu olmuştu. Adana'dan gelirken vites pedalı bozulup yalama oldu. Petrolde durup, mecburen motor parçası satan bir yere girip gösterdim. Çinli kuba vs motorların pegi ile aynı çıktı. 3-5 tl ye halletmiştim.
Allah yardımcınız olsun..

Başınıza gelenler için üzüldüm, lakin benim Pegaso da kendi tesisatı yok, Yamaha MT-07 tesisatı var 😊

Kural [ Z ]
28 Ekim 2020, 22:36
Merhabalar.

Benim projede de aynı sorunu yaşamıştım. Yaklaşık bir aya yakın git gelli kurcamalarımdan sonra sorun canımı iyice sıkmış ve proje durma noktasına gelmişti ki kapsamlı bir adım adım test sonrası problemi saçmalık derecesinde basit bir noktadan bulmuştuk.

Sizin sorununuz da benzer olabilir.

İlk olarak bütün detaylı test ve ölçümleri bir kenara bırakın ve makinenin başına bir tabure koyup izleyerek kendi kendinize konuşup sorun için adım adım fikirler, zıt fikirler ve çözümler üreterek devam edin.

Benim sorun, sıfır alınmış sağ kütükteki killswitch' in üretim hatası ile ters çalışır olarak bağlanması idi. Diğer bir deyişle ateşleme kesmesi gereken durumda izin verip, tersi durumda ateşleme kesiyor ve haliyle normal şartlarda motoru çalıştırmam mümkün olmuyordu.

İnanın ki iş artık osiloskop ile sinyal ölçümlerinde sensör ters kutup ölçümleri ve dahasına kadar gitmişti. Sorunu bulunca da bol küfür ile ilk marşla çalışan bir motorun verdiği gülümseme birlikte gelmişti. Umarım sizinki de böyle olur.

Size önerim, ateşlemeyi veya yakıtı kesmeye neden olan donanımın ve bunlardan sinyal ileten kablo grubunun kontrol edilmesi. Buna killswitch de dahil. Adım adım, tek tek marş durumunda olması gereken akımı veya sinyali gördüğünüzde emin olmalısınız. Ben sorunu, kendisine sinyal geldiği halde bobine akım göndermeyen ancak sağlamlığını defalarca teyit ettiğim ateşleme modülü üzerinden tespit etmiştim.

Siz de gaz kelebek gövdesi üzerindeki konum müşirinin kablo bağlantıları ile ateşleme modülü ve sinyal-voltaj iletiminde kullandığı kablolar ile bunların bağlantılarından başlayın. Örnek olarak daha önce de belirttiğim gibi killswitch, stator üzerinden krank konum müşiri, gaz kelebek gövdesinden rölanti devresinin açıklığı, yakıt pompasının çalışma kontrollerinden başlamanız yerinde olur.

MANKU
29 Ekim 2020, 00:49
;4592489']Merhabalar.

Benim projede de aynı sorunu yaşamıştım. Yaklaşık bir aya yakın git gelli kurcamalarımdan sonra sorun canımı iyice sıkmış ve proje durma noktasına gelmişti ki kapsamlı bir adım adım test sonrası problemi saçmalık derecesinde basit bir noktadan bulmuştuk.

Sizin sorununuz da benzer olabilir.

İlk olarak bütün detaylı test ve ölçümleri bir kenara bırakın ve makinenin başına bir tabure koyup izleyerek kendi kendinize konuşup sorun için adım adım fikirler, zıt fikirler ve çözümler üreterek devam edin.

Benim sorun, sıfır alınmış sağ kütükteki killswitch' in üretim hatası ile ters çalışır olarak bağlanması idi. Diğer bir deyişle ateşleme kesmesi gereken durumda izin verip, tersi durumda ateşleme kesiyor ve haliyle normal şartlarda motoru çalıştırmam mümkün olmuyordu.

İnanın ki iş artık osiloskop ile sinyal ölçümlerinde sensör ters kutup ölçümleri ve dahasına kadar gitmişti. Sorunu bulunca da bol küfür ile ilk marşla çalışan bir motorun verdiği gülümseme birlikte gelmişti. Umarım sizinki de böyle olur.

Size önerim, ateşlemeyi veya yakıtı kesmeye neden olan donanımın ve bunlardan sinyal ileten kablo grubunun kontrol edilmesi. Buna killswitch de dahil. Adım adım, tek tek marş durumunda olması gereken akımı veya sinyali gördüğünüzde emin olmalısınız. Ben sorunu, kendisine sinyal geldiği halde bobine akım göndermeyen ancak sağlamlığını defalarca teyit ettiğim ateşleme modülü üzerinden tespit etmiştim.

Siz de gaz kelebek gövdesi üzerindeki konum müşirinin kablo bağlantıları ile ateşleme modülü ve sinyal-voltaj iletiminde kullandığı kablolar ile bunların bağlantılarından başlayın. Örnek olarak daha önce de belirttiğim gibi killswitch, stator üzerinden krank konum müşiri, gaz kelebek gövdesinden rölanti devresinin açıklığı, yakıt pompasının çalışma kontrollerinden başlamanız yerinde olur.

Uzun uzun yazıp ilgilendiğiniz için teşekkür ederim, söylediğiniz şeyler aynen başıma geliyor, tabureyi motorun yanına koyup bir sigara yakıp motora bakarak uzun uzun düşünüyorum acaba nerede ne olabilir diye. Tam söylediğiniz gibi kumanda panellerini Ben de değiştirdim ve ilk fark ettiğim şey killswitch in ters çalıştığıydı ve onu normal çalışacak konuma getirdim, yani kendime doğru çekince benzin pompası sesi geliyor ve motor aktif oluyor. Krank sensörü, indüksiyon bobini, stator, regülatör, vs. bilimum birçok parçanın kablolarını soketleri de dahil ölçü aleti ile kontrol ettim sağlam gözüküyor. Tavsiyeniz üzerine bu sefer enjeksiyon sistemi üzerinde yoğunlaşacagim ve tekrar Detaylı bir incelemeye alacağım. Teşekkürler 👍

MANKU
02 Kasım 2020, 18:19
Arkadaşlar motor çalıştı çok şükür 😊sorun neymiş diye soracak olursanız, Ben de tam olarak anlamadım bugün bütün tesisatı indirdim kontrol ettim ölçtüm ve yeniden taktım. Ne gariptir ki çalıştı, galiba gevşek bir soket vardı çözemedim, neyse ki çalıştı çok şükür, yardım ve desteğini esirgemeyen herkese teşekkür ederim 😊

Kural [ Z ]
02 Kasım 2020, 18:52
Arkadaşlar motor çalıştı çok şükür ��sorun neymiş diye soracak olursanız, Ben de tam olarak anlamadım bugün bütün tesisatı indirdim kontrol ettim ölçtüm ve yeniden taktım. Ne gariptir ki çalıştı, galiba gevşek bir soket vardı çözemedim, neyse ki çalıştı çok şükür, yardım ve desteğini esirgemeyen herkese teşekkür ederim ��

Sevindim :cat:

Projenin devamını bekliyoruz, arada resimlerle videolarla şenlendirin konuyu :thumleft:

MANKU
04 Kasım 2020, 14:00
Yakında YouTube da paylaşacağım videoları, linkini atacağım buraya 😊👍