PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zincir Yağları ( Yaz - Kış )



Sayfa : [1] 2

Ogretmen
17 Eylül 2020, 13:35
Arkadaşlar merhaba. Zincir yağlarında yaz veya kış markaları ayrılır mı ?

Ben mesela Volvoline , Würth Drylube gibi yağları kullanıyorum. Memnunum. Zincir toz toplamıyor. YApış yapış olmuyor vs. Ama kışın olunca bu markaların performanslarını daha görmedim. Kullanan var mı ? Kışın başka markaya geçmek gerekir mi ?

Oto zincir yağlama, 90 numara yağ vs tavsiye etmezseniz sevinirim bu arada :)

arndiol
17 Eylül 2020, 13:51
Başka markaya gecmeye gerek yok.

Sadece yağlama sıklıkları değişir, o da sıcak hava / soguk hava / Kuu - Islak zemin farkları nedeniyle.

tarikcapar
17 Eylül 2020, 14:06
İnsanların ne güzel dertleri var ya :)

berk_cglr
17 Eylül 2020, 14:11
İnsanların ne güzel dertleri var ya :)

aynı tepkiyi verdim

Cyan
17 Eylül 2020, 16:01
Würth Drylube vb. PTFE tabanlı kuru yağlar kış (ıslak zemin / yağışlı hava) koşulları için çok uygun değil bence. Motul, iPone tarzı yağ bazlı yağlar kullanmanız gerekir...

RuzgarAşkı
17 Eylül 2020, 20:24
Zincir yağı üreticisi olsam (ne demekse:)) bunu okuyunca ellerimi ovuşturur gözlerimi devirerek "tabi yeaa" derdim ..

Ogretmen
17 Eylül 2020, 23:18
Yapılan 5 yorumun 2'si sadece soruma yönelik cevap vermiş. O arkadaşlara teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgileri değerlendireceğim

BloodyBaron
18 Eylül 2020, 00:27
Forumun herzamanki goygoyu boşverin siz.
Sorunuza geçecek olursak benim fikrim arndiolun dediği gibi marka değişimine gerek yok sadece zincirinizi rutin bir şekilde kontrol etmelisiniz. 300 km de bir 500 kmde bir gibi tabirler yanlış. Toprak yola girmişsinizdir, yağmur yağmıştır yağlamanız gerekebilir. Uzun yol yapıyorsunuzdur uzun kmler yağlamanıza gerek kalmaz. Benim tavsiyem her ne kadar kendim unutsam da motosiklete binmeden önce en azından göz ucuyla kontrol etmeniz.

mavzer-i
18 Eylül 2020, 08:54
90 numara öneremiyeceksem tavsiye veremem bu konuda ama şu başlığı paylaşabilirim.

zincir yağlama hakkında güzel bilgiler
(http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/166756-motosiklet-zincir-yaglama-konusu.html#post3951782)

tarikcapar
18 Eylül 2020, 09:01
90 numara öneremiyeceksem tavsiye veremem bu konuda ama şu başlığı paylaşabilirim.

zincir yağlama hakkında güzel bilgiler
(http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/166756-motosiklet-zincir-yaglama-konusu.html#post3951782)

Kargadan başka kuş tanımam :) o 90 numara yağ zincire sürülecek :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------


Forumun herzamanki goygoyu boşverin siz.
Sorunuza geçecek olursak benim fikrim arndiolun dediği gibi marka değişimine gerek yok sadece zincirinizi rutin bir şekilde kontrol etmelisiniz. 300 km de bir 500 kmde bir gibi tabirler yanlış. Toprak yola girmişsinizdir, yağmur yağmıştır yağlamanız gerekebilir. Uzun yol yapıyorsunuzdur uzun kmler yağlamanıza gerek kalmaz. Benim tavsiyem her ne kadar kendim unutsam da motosiklete binmeden önce en azından göz ucuyla kontrol etmeniz.

Tabii ki goy goy yapıcam, milyon tane zincir yağlama konusu var, zahmet edip okumazsa bende tiye alırım :) Ayrıca konu SOHBET bölümünde. Bilmem kendimi ifade edebildim mi :)

berk_cglr
18 Eylül 2020, 09:21
ben sadece sıçratmayan neyse onu sürer geçerim yoksa çok kirleniyor motor birde temizlerkende mazot gaz yağı vs değil zincir temzileme spreyi genelde motul kullanıyordum ama son 1,5 senedir overdose ,motowash ,temiz motor gibi yerlere hem yıkama hem zincir temizliği yaptırdığım için onlarıda çok takip edemez oldum :D ama aralarında en az sıçratan yer overdoseun zincir yağı

Ogretmen
18 Eylül 2020, 09:46
Kargadan başka kuş tanımam :) o 90 numara yağ zincire sürülecek :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------



Tabii ki goy goy yapıcam, milyon tane zincir yağlama konusu var, zahmet edip okumazsa bende tiye alırım :) Ayrıca konu SOHBET bölümünde. Bilmem kendimi ifade edebildim mi :)

Forumdaki çoğu zincir yağı konusunu okudum. Lakin konu başlıkları belli aralıklarla tekrar açılır ki güncel bilgilere ulaşılabilsin diye. Zaten forum amacı da budur her zaman. Sohbet kısmına gelecek olursak. Bende sohbet havasında tartışma olur. Herkes fikrini söyler bilgi paylaşılır diye başlık açtım. Lakin bizim ülkemizde meşhurdur. Sorularla dalga geçilir, goygoy yapılır, alay edilir. Çünkü klavye başında kolay oluyor böyle şeyler yapmak. Umarım kendimi ifade edilmişimdir

mavzer-i
18 Eylül 2020, 09:50
o zaman ben tavsiye vermiyim ama tecrübemi paylaşıyım.
otomatik zincir yağlama takıp 90 numara yağla beslediğimden beri
zincir her zaman temiz ve taze kalıyor
ömrü 2 belki 3 katına çıkıyor.(25k yı geçmeye başladım zincirim hala dinç duruyor ve hala gerdirme istemedi)
bu durumda 20 bin km olduğunda zincirimi değiştirmiyorum ve bir okadar daha kullanıyorum ve zincir dişli setine harcayacağım para cebimde kalıyor
zincirin ömrü bu şartlarda bitene kadar da otomatik sistemine verdiğim parayı kendisi çıkartmış oluyor ve bundan sonrakiler bana kar kalıyor
motosikletimi 10 bin 20 bin kullanıp satmayacağım için ve yıllarca kullanmayı düşündüğüm için bu sistem benim için çok iyi.

tarikcapar
18 Eylül 2020, 09:57
o zaman ben tavsiye vermiyim ama tecrübemi paylaşıyım.
otomatik zincir yağlama takıp 90 numara yağla beslediğimden beri
zincir her zaman temiz ve taze kalıyor
ömrü 2 belki 3 katına çıkıyor.(25k yı geçmeye başladım zincirim hala dinç duruyor ve hala gerdirme istemedi)
bu durumda 20 bin km olduğunda zincirimi değiştirmiyorum ve bir okadar daha kullanıyorum ve zincir dişli setine harcayacağım para cebimde kalıyor
zincirin ömrü bu şartlarda bitene kadar da otomatik sistemine verdiğim parayı kendisi çıkartmış oluyor ve bundan sonrakiler bana kar kalıyor
motosikletimi 10 bin 20 bin kullanıp satmayacağım için ve yıllarca kullanmayı düşündüğüm için bu sistem benim için çok iyi.

bak arkadaş bana da söylemiş, okumadan cevap veriyorsun, boş taş taş geçiyorsun klavye başından kolay olduğu için... Ayıp ..

Adam açık açık yazmış otomatik yağlama ve 90 numara yağ önermenize gerek yok diye... Saksağanda kuş... sen taktın karga ya.. Gak diyorsun ama Guk demiyosun... Lütfen güncelle kendini ...:)

mavzer-i
18 Eylül 2020, 10:00
bak arkadaş bana da söylemiş, okumadan cevap veriyorsun, boş taş taş geçiyorsun klavye başından kolay olduğu için... Ayıp ..

Adam açık açık yazmış otomatik yağlama ve 90 numara yağ önermenize gerek yok diye... Saksağanda kuş... sen taktın karga ya.. Gak diyorsun ama Guk demiyosun... Lütfen güncelle kendini ...:)

guk :D aha dedim :D

tavsiye istemedi ama bende tavsiye vermedim zaten. :D tecrübemi paylaştım sadece.

adalet sistemindeki açıklar gibi açık buldum tecrübe adı altında yazdım.

eğer motosikleti profilinde yazdığı nc750 ise bence kesinlikle düşünmeli.

Bulut_Motor
18 Eylül 2020, 10:03
o zaman ben tavsiye vermiyim ama tecrübemi paylaşıyım.
otomatik zincir yağlama takıp 90 numara yağla beslediğimden beri
zincir her zaman temiz ve taze kalıyor
ömrü 2 belki 3 katına çıkıyor.(25k yı geçmeye başladım zincirim hala dinç duruyor ve hala gerdirme istemedi)
bu durumda 20 bin km olduğunda zincirimi değiştirmiyorum ve bir okadar daha kullanıyorum ve zincir dişli setine harcayacağım para cebimde kalıyor
zincirin ömrü bu şartlarda bitene kadar da otomatik sistemine verdiğim parayı kendisi çıkartmış oluyor ve bundan sonrakiler bana kar kalıyor
motosikletimi 10 bin 20 bin kullanıp satmayacağım için ve yıllarca kullanmayı düşündüğüm için bu sistem benim için çok iyi.

Dostum yanlış anlama ama çok büyük risk alıyorsun.

Zaten zincir için hesaplanan ömür, onun bakımlı halindeki ömürdür.

Zincir içindeki pimler, pimlerin bağlı girdiği bakla delikleri bunlar istesen de istemesen de aşınır ve genişler. Bunlar pek fark edemeyeceğin şeyler.

O yüzden kendini riske atma, zamanı gelince zincirini değiştir. Çok önemlidir.

arndiol
18 Eylül 2020, 10:03
nabıon otomatik yağlama işine mi girdin sende :queen:

mavzer-i
18 Eylül 2020, 10:08
Dostum yanlış anlama ama çok büyük risk alıyorsun.

Zaten zincir için hesaplanan ömür, onun bakımlı halindeki ömürdür.

Zincir içindeki pimler, pimlerin bağlı girdiği bakla delikleri bunlar istesen de istemesen de aşınır ve genişler. Bunlar pek fark edemeyeceğin şeyler.

O yüzden kendini riske atma, zamanı gelince zincirini değiştir. Çok önemlidir.

zincirin bakımlı olsada ömrü nedir ki ?
eğer üreticinin dediği birşeyse amenna. ama bunu sattığı ürünün bi köşesinde yazması lazım değil mi?
yada motosiklet üreticisi mi bunu belirliyor zincirin ömrünü.
bana kaynak sunarsan değerlendiririm. ama kaynak bilgi yoksa öngörüyle cevaplıyorsan ben de öngörümle zincirin ömrünü tamamladığını düşündüğüm zaman değiştiririm.

Gökhan_Aygün
18 Eylül 2020, 10:09
Kalıcılık anlamında ve BENCE sudan da en az etkilenen ürün Ipone Road ( Off Road değil ) ..

Ben 500 km de bir yağlıyorum, alışkanlık olmuş ama Road'ın daha 500 km sonrası yağsız kaldığını görmedim mesela ..

Würth Dry Lube aldım mesela bir hevesle ama 300 km sonrası " beni yağla " diyor .. sanırım tekrar kullanmam ..

mavzer-i
18 Eylül 2020, 10:12
nabıon otomatik yağlama işine mi girdin sende :queen:

zincirli motor kullanıp ta sanki şaftlı motor kullanıyormuş rahatlığını her zincirli motor kullanıcı tadmalı :D

Bulut_Motor
18 Eylül 2020, 10:16
zincirin bakımlı olsada ömrü nedir ki ?
eğer üreticinin dediği birşeyse amenna. ama bunu sattığı ürünün bi köşesinde yazması lazım değil mi?
yada motosiklet üreticisi mi bunu belirliyor zincirin ömrünü.
bana kaynak sunarsan değerlendiririm. ama kaynak bilgi yoksa öngörüyle cevaplıyorsan ben de öngörümle zincirin ömrünü tamamladığını düşündüğüm zaman değiştiririm.

Sen bilirsin dostum. Kolay gelsin.

Üretici firma neden ömür yazmıyor, çünkü o ömürden önce zincire bir şey olursa mahkemelerle uğraşır. bunun yerine kontrol mekanizmasını yazarlar. bu birçok üründe böyledir. Kaynak istiyorsan da internet parmaklarının ucunda.
Sen inanmak istediğin şeyi seçmişsin. Gökten zembille yazı da inse seni inandıramam.

mavzer-i
18 Eylül 2020, 10:19
Sen bilirsin dostum. Kolay gelsin.

Üretici firma neden ömür yazmıyor, çünkü o ömürden önce zincire bir şey olursa mahkemelerle uğraşır. bunun yerine kontrol mekanizmasını yazarlar. bu birçok üründe böyledir. Kaynak istiyorsan da internet parmaklarının ucunda.
Sen inanmak istediğin şeyi seçmişsin. Gökten zembille yazı da inse seni inandıramam.

yoo gökten zembille yazı inerse inanırım tabikide.
bu arada internette yabancı kaynak ta olsa türkçe kaynak ta olsa otomatik yağlama ile zincirin ömrünün 2 3 katına çıktığını yazıyorlar ve bununla ilgili bi kötü yorum göremedim.
daha doğrusu bu durumda zincir kopmalarına rastlamadım.
bence sen araştırmamışsın.

arndiol
18 Eylül 2020, 10:20
zincirli motor kullanıp ta sanki şaftlı motor kullanıyormuş rahatlığını her zincirli motor kullanıcı tadmalı :D

ula ayda 1 zincir yağlayacam diye de onla mı ugrascam. zinciri yağlamak zaten 20 saniye sürüyor. o sistemi kuracagım vakiti bölsem 30 senelik zincir yağlama süremden fazla olur

Bulut_Motor
18 Eylül 2020, 10:31
yoo gökten zembille yazı inerse inanırım tabikide.
bu arada internette yabancı kaynak ta olsa türkçe kaynak ta olsa otomatik yağlama ile zincirin ömrünün 2 3 katına çıktığını yazıyorlar ve bununla ilgili bi kötü yorum göremedim.
daha doğrusu bu durumda zincir kopmalarına rastlamadım.
bence sen araştırmamışsın.

Sen beni yanlış anladın. Zincir yağlama sistemi güzel birşeye ona lafım yok.
2 3 katına çıkarıyır diyorsun da reklamlarla gerçekleri karıştırma. Sen tek kullanıcısın motor ustaları 10 larca motordan tecrübe ediniyorlar.

Demek istediğim tek şey dikkat et 30000 yerine 40000 km yapacağım derken sıkıntı çıkmasın. kendini fazla riske atma. Söylemek istediğim tek şey bu.

Cyan
18 Eylül 2020, 10:40
o zaman ben tavsiye vermiyim ama tecrübemi paylaşıyım.
otomatik zincir yağlama takıp 90 numara yağla beslediğimden beri
zincir her zaman temiz ve taze kalıyor
ömrü 2 belki 3 katına çıkıyor.(25k yı geçmeye başladım zincirim hala dinç duruyor ve hala gerdirme istemedi)
bu durumda 20 bin km olduğunda zincirimi değiştirmiyorum ve bir okadar daha kullanıyorum ve zincir dişli setine harcayacağım para cebimde kalıyor
zincirin ömrü bu şartlarda bitene kadar da otomatik sistemine verdiğim parayı kendisi çıkartmış oluyor ve bundan sonrakiler bana kar kalıyor
motosikletimi 10 bin 20 bin kullanıp satmayacağım için ve yıllarca kullanmayı düşündüğüm için bu sistem benim için çok iyi.

Mavzer-i, https://www.youtube.com/watch?v=XVcE9VhFVN4 videosundaki kontrolleri yaptığında durum nasıl acep? Samimiyetle merak ediyorum. Ben de zaman zaman bir otomatik yağlayıcı alsam diye kaşınıyorum ama milletin telaffuz ettiği 30 - 40.000km'ler (70.000 diyen vardı @Nikkfurie idi galiba...) bana biraz uçuk geliyor.

Ekleme: O 30 - 40.000 (hatta 70.000) km'lerden sonra dişlilerin durumunu da görmek isterim doğrusu :) :) :)



---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------


Kalıcılık anlamında ve BENCE sudan da en az etkilenen ürün Ipone Road ( Off Road değil ) ..

Ben 500 km de bir yağlıyorum, alışkanlık olmuş ama Road'ın daha 500 km sonrası yağsız kaldığını görmedim mesela ..

Würth Dry Lube aldım mesela bir hevesle ama 300 km sonrası " beni yağla " diyor .. sanırım tekrar kullanmam ..

Dry Lube yaz 300-400km için iş görür, ama yağışlı havada hemen takırdamaya başlıyor zincir. 1,5 kutu bitirdim (yaz sonu - kış başı), 2. kutunun sonuna gelemedim. Bence çok uygun bir ürün değil - yazın bile kullanmıyorum artık. Kuru veya ıslak farketmeksizin zincir normalden daha sesli çalışıyor bununla, sevemedim.

mavzer-i
18 Eylül 2020, 10:45
Mavzer-i, https://www.youtube.com/watch?v=XVcE9VhFVN4 videosundaki kontrolleri yaptığında durum nasıl acep? Samimiyetle merak ediyorum. Ben de zaman zaman bir otomatik yağlayıcı alsam diye kaşınıyorum ama milletin telaffuz ettiği 30 - 40.000km'ler (70.000 diyen vardı @Nikkfurie idi galiba...) bana biraz uçuk geliyor.

Ekleme: O 30 - 40.000 (hatta 70.000) km'lerden sonra dişlilerin durumunu da görmek isterim doğrusu :) :) :)



---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------



Dry Lube yaz 300-400km için iş görür, ama yağışlı havada hemen takırdamaya başlıyor zincir. 1,5 kutu bitirdim (yaz sonu - kış başı), 2. kutunun sonuna gelemedim. Bence çok uygun bir ürün değil - yazın bile kullanmıyorum artık. Kuru veya ıslak farketmeksizin zincir normalden daha sesli çalışıyor bununla, sevemedim.

akşam eve geçince denerim bu videodaki gibi. hatta videoya çekebilirim. özelden numaranı atarsan whatsaptan atarım videoyu sana direkt

Cyan
18 Eylül 2020, 11:24
akşam eve geçince denerim bu videodaki gibi. hatta videoya çekebilirim. özelden numaranı atarsan whatsaptan atarım videoyu sana direkt

O kadar zahmet etme, sözün yeter sağolasın :)

Gruba paylaşayım dersen youtube'tan falan izlemek isteriz. Bunun 40.000 versiyonunu da merak ederiz. Amme hizmeti olur.

mavzer-i
18 Eylül 2020, 11:31
O kadar zahmet etme, sözün yeter sağolasın :)

Gruba paylaşayım dersen youtube'tan falan izlemek isteriz. Bunun 40.000 versiyonunu da merak ederiz. Amme hizmeti olur.

çok fazla tenkik bilgiye sahip değilim. bana göre iyidir ama teknik olarak zincir belki bitmiştir. ben gene video çekeyim bi şekilde paylaşırım :cat:

Cyan
18 Eylül 2020, 11:35
çok fazla tenkik bilgiye sahip değilim. bana göre iyidir ama teknik olarak zincir belki bitmiştir. ben gene video çekeyim bi şekilde paylaşırım :cat:

Dave abi anlatıyor videoda çok net. Bu bu şu şu olmuşsa "yok daha yeni taktım", yok "çok temiz bakıyorum" vb. vb. bahane anlamam, zincirin ölmüştür değiştir diyor...

Videoda "Her şey mükemmel ise 42.000km belki gider, ama normal bir kullanım / bakım ile çoğunlukla 13.000km civarı değişim ihtiyacı olur" diyor. Biz ortalamasını alsak 27.500km falan çıkıyor. Bu bile fazla. Ben genelde 20.000 civarı değişim ihtiyacı duyuyorum...

RuzgarAşkı
18 Eylül 2020, 11:42
Öğretmene bir şey öğretmek haddim değil ama gerek internet üzerindeki açık kaynaklardan okuduğum gerekse daha önce takip ettiğim tartışmalardan elde ettiğim kanaati paylaşayım;
1. Zincir yağı zincirin hareketinin dişli/zincir ikilisi üzerinde sürtünme nedeniyle oluşan aşınma ve ısınma etkisini azaltır.
2. Zincirdeki roller adı verilen pimlerin üzerindeki fabrikasyon yağının ve çalışma odacığının sızdırmazlığını sağlayarak O-ring,Z-ring veya X ringlerin çevresel koşullar nedeniyle özelliğinin yitirilmesini engeller.
3. Zinciri korozyondan korur.
4. Motor yağında olduğu gibi devirdaim söz konusu olmadığından yani akışkanlık gerektirmediğinden akışkanlığı yaz veya kış olarak ayırt etmek anlamlı bir fark yaratmaz.

Kış koşullarının farklı bir zincir yağı gerektirmesi için bu koşulların yağ,zincir veya dişli mekanizmalarının malzeme yapısında çok ciddi farklılıklar oluşturması gerekir. Böyle koşullar oluştuğunda ise motosiklet kullanmamanızı tavsiye ederim.Burada yağın yapışkanlığı ve suya dayanıklılığı daha önemli görünüyor. Kullanacağınız ortalama zincir yağları, yağmurlu sürüşün hemen sonrasında zincirinizi temizleyip yağlayacağınız ana kadar suya dayanıklılık sağlar size. Çamur, kir vb etkilerden çekiniyorsanız zincirinizi daha sık kontrol edin ve her yağmurdan veya kötü koşullardaki sürüşten sonra iyice kurulayıp km beklemeden tekrar yağlayın. Daha da rahat etsin içim diyorsanız motulun off road koşullar için ürettiği bir zincir yağı mevcut idi, onu deneyebilirsiniz.Ben kullanmadım ama daha sık yağlamanızı gerektirebilir çünkü yapışkanlığı daha düşük, kir toprak çamur vs'nin zincire yapışmasının off road koşullarında daha fazla olması nedeniyle. Daha rahat etmek isterseniz ve bütçeniz uygunsa scott-oiler uygulayabilirsiniz motosikletinize. O da olmadıysa Koçtaş'tan aldığım zincir yağını üzerine "Kış Koşulları İçin Kullanımı Uygundur" yazıp göndereyim size. Yalnız, 200 liranızı alırım :) Tekeriniz düz bassın

Cyan
18 Eylül 2020, 11:57
Öğretmene bir şey öğretmek haddim değil ama gerek internet üzerindeki açık kaynaklardan okuduğum gerekse daha önce takip ettiğim tartışmalardan elde ettiğim kanaati paylaşayım;
1. Zincir yağı zincirin hareketinin dişli/zincir ikilisi üzerinde sürtünme nedeniyle oluşan aşınma ve ısınma etkisini azaltır.
2. Zincirdeki roller adı verilen pimlerin üzerindeki fabrikasyon yağının ve çalışma odacığının sızdırmazlığını sağlayarak O-ring,Z-ring veya X ringlerin çevresel koşullar nedeniyle özelliğinin yitirilmesini engeller.
3. Zinciri korozyondan korur.
4. Motor yağında olduğu gibi devirdaim söz konusu olmadığından yani akışkanlık gerektirmediğinden akışkanlığı yaz veya kış olarak ayırt etmek anlamlı bir fark yaratmaz.

Kış koşullarının farklı bir zincir yağı gerektirmesi için bu koşulların yağ,zincir veya dişli mekanizmalarının malzeme yapısında çok ciddi farklılıklar oluşturması gerekir. Böyle koşullar oluştuğunda ise motosiklet kullanmamanızı tavsiye ederim.Burada yağın yapışkanlığı ve suya dayanıklılığı daha önemli görünüyor. Kullanacağınız ortalama zincir yağları, yağmurlu sürüşün hemen sonrasında zincirinizi temizleyip yağlayacağınız ana kadar suya dayanıklılık sağlar size. Çamur, kir vb etkilerden çekiniyorsanız zincirinizi daha sık kontrol edin ve her yağmurdan veya kötü koşullardaki sürüşten sonra iyice kurulayıp km beklemeden tekrar yağlayın. Daha da rahat etsin içim diyorsanız motulun off road koşullar için ürettiği bir zincir yağı mevcut idi, onu deneyebilirsiniz.Ben kullanmadım ama daha sık yağlamanızı gerektirebilir çünkü yapışkanlığı daha düşük, kir toprak çamur vs'nin zincire yapışmasının off road koşullarında daha fazla olması nedeniyle. Daha rahat etmek isterseniz ve bütçeniz uygunsa scott-oiler uygulayabilirsiniz motosikletinize. O da olmadıysa Koçtaş'tan aldığım zincir yağını üzerine "Kış Koşulları İçin Kullanımı Uygundur" yazıp göndereyim size. Yalnız, 200 liranızı alırım :) Tekeriniz düz bassın

Çok uzun yazmışınız özet geçeyim: Kışın PTFE tabanlı "kuru" yağlayıcıların kullanımı uygun değildir. Deneyin ve görün...

Ogretmen
18 Eylül 2020, 12:59
Anladığım kadarı ile ya volvoline kullanacağım yada zinciri yapış yapış balçık gibi yapmasına rağmen motul'e geçeceğim tekrar.

yokon
18 Eylül 2020, 14:02
O 30 - 40.000 (hatta 70.000) km'lerden sonra dişlilerin durumunu da görmek isterim doğrusu :) :) :)


Otomatik yağlama ile önceki zinciri 37.000 km kullandım.

Zincir değişimi için ustaya giderken öncesinde satın aldığım dişli setini de yanıma almıştım, dişli setini de değiştirecektim.
Zinciri söküp dişliyi incelediğimizde yeni dişliye göre yarım mm kadar aşındığını gördük ve usta şaşırdı. Dişlileri değiştirmeye gerek olmadığını söyledi. Çünkü çıplak gözle bakıldığında eski dişli ile yeni dişli arasında pek fark görünmüyordu. Biz üst üste koyduk ve farkı gördük. Ben de risk aldım, dişlileri değiştirmedim. Şuan 40.000 km'de olan orijinal dişli ile devam ediyorum.

Bu sefer zincirin daha kolay bozulacağının farkındayım. Varsın 20.000 km'de değiştireyim, baklasına para mı saydım:) (Geçen sene 250 TL'ye aldığım CZ marka zinciri taktırdım)

tarikcapar
18 Eylül 2020, 14:35
Anladığım kadarı ile ya volvoline kullanacağım yada zinciri yapış yapış balçık gibi yapmasına rağmen motul'e geçeceğim tekrar.
"Yapış yapış" en çok kullandığın ikileme sanırım :) üşenmedim eski mesaşlarına baktım 1 yıldır "zincir" ve "yapış yapış"tan başka derdin yokmuş :)

Benim nacizhane fikrim siz scoter a geri dönün, uğraşmayın bu işlerle, size göre değil zincirdi bakımıydı.. Stres yapar erken yaşlanırsınız yapış yapış zincirlerle...Yada paraya kıyın şaftlı motora geçin :) sizde rahatlayın şu zincir ve yağ mevzusu da rahatlasın...

Cyan
18 Eylül 2020, 14:45
Zincir yapış yapış oluyorsa çok fazla zincir yağı kullanıyorsunuzdur. Bir 400ml Motul kutusu rahat 25-30 zincir yağlama gidiyor olmalı. 8-10 seferde falan bitiriyorsanız çok kullanıyorsunuz demektir...

berk_cglr
18 Eylül 2020, 14:57
Zincir yapış yapış oluyorsa çok fazla zincir yağı kullanıyorsunuzdur. Bir 400ml Motul kutusu rahat 25-30 zincir yağlama gidiyor olmalı. 8-10 seferde falan bitiriyorsanız çok kullanıyorsunuz demektir...

ben motul c5 pastayla neredeyse 1 yıl yağladım hala yarım kutu vardı içinde arkadaşa verdim rahat 15 16 kere ben kullandım

Cyan
18 Eylül 2020, 15:12
Otomatik yağlama ile önceki zinciri 37.000 km kullandım.

Zincir değişimi için ustaya giderken öncesinde satın aldığım dişli setini de yanıma almıştım, dişli setini de değiştirecektim.
Zinciri söküp dişliyi incelediğimizde yeni dişliye göre yarım mm kadar aşındığını gördük ve usta şaşırdı. Dişlileri değiştirmeye gerek olmadığını söyledi. Çünkü çıplak gözle bakıldığında eski dişli ile yeni dişli arasında pek fark görünmüyordu. Biz üst üste koyduk ve farkı gördük. Ben de risk aldım, dişlileri değiştirmedim. Şuan 40.000 km'de olan orijinal dişli ile devam ediyorum.

Bu sefer zincirin daha kolay bozulacağının farkındayım. Varsın 20.000 km'de değiştireyim, baklasına para mı saydım:) (Geçen sene 250 TL'ye aldığım CZ marka zinciri taktırdım)

Doğrudur, dişlide aşınma varsa yeni takılan zincir de daha hızlı aşınır, bunun da (100.000km gibi) uzun vadede %10 ek maliyeti olacaktır en fazla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------


Doğrudur, dişlide aşınma varsa yeni takılan zincir de daha hızlı aşınır, bunun da (100.000km gibi) uzun vadede %10 ek maliyeti olacaktır en fazla.

150.000'de eşitleniyor gibi; 150.000km sonra takım olarak değiştirme ile iki zincirde bir dişli değiştirmeme arasında sonuncu aleyhinde %2 civarı bir maliyet farkı oluyor.

Ana fikir: Takım olarak zamanında değiştirmek uzun vadede her zaman daha az maliyet çıkarıyor...

(Hesap şöyle yapıldı; zincir+dişli takım 1.000TL, sadece zincir 700TL, takım olarak her 30.0000'de bir değiştirildi, iki dişli bir takım değişirken takım için 30.000km, sadece dişli değiştirince 20.000km ömür verildi...)

Ogretmen
18 Eylül 2020, 16:34
"Yapış yapış" en çok kullandığın ikileme sanırım :) üşenmedim eski mesaşlarına baktım 1 yıldır "zincir" ve "yapış yapış"tan başka derdin yokmuş :)

Benim nacizhane fikrim siz scoter a geri dönün, uğraşmayın bu işlerle, size göre değil zincirdi bakımıydı.. Stres yapar erken yaşlanırsınız yapış yapış zincirlerle...Yada paraya kıyın şaftlı motora geçin :) sizde rahatlayın şu zincir ve yağ mevzusu da rahatlasın...

Kimisi forumları bilgi almak için kullanır ( benim gibi ) gerekirse 10 kerede sorarım 20 kerede sorarım. Bundan 3 4 ay sonra bir daha konu açıp yine sorup güncel bilgileri alacağım.

Kimisi ise forumları sadece milleti trollemek, dalga geçmek, alay etmek, laf atmak vs gibi işler için kullanır. Çünkü başka işleri yoktur. Oysa ki çok kolaydı ( şu zinciri kullandım iyiydi bu zincir kötü gibi yorum yapabilmek ) Ama daha zor olanı seçip bir insan ile dalga geçmeyi seçmek ... Size tavsiyem ... Neyse tavsiye falan vermiyorum.

emrello
18 Eylül 2020, 17:22
Önceki motorum olan Transalp'te feci şekilde takıktım bu zincir yağı konusuna. Bayağı para akıttım bir sürü marka denedim. Transalp'in kullanım kılavuzunda yazan "90 numara yağ kullanın, sprey yağ kullanmayın" ibaresini hiç sallamadım. Sonunda, ilk zincirim bollaşıp 19 binde çöp oldu. Zinciri ve dişlileri değiştirip, 90 numara yağa döndüm ve 45K'da motoru sattığımda daha hiç gerdirmemiştim. Sonraki motorumda da hâlâ 90 numara yağ kullanıyorum. Hiç sorun yaşamadım. Sprey yağlar toz topluyor, zinciri daha fazla yıpratıyor ve temizlik için kullandığımız malzemeler o-ringleri bozuyor. Yine de karar sizin.

yokon
18 Eylül 2020, 17:42
Ana fikir: Takım olarak zamanında değiştirmek uzun vadede her zaman daha az maliyet çıkarıyor...

(Hesap şöyle yapıldı; zincir+dişli takım 1.000TL, sadece zincir 700TL, takım olarak her 30.0000'de bir değiştirildi, iki dişli bir takım değişirken takım için 30.000km, sadece dişli değiştirince 20.000km ömür verildi...)

Her motosiklette bu hesap tutmayabilir. Zincir fiyatı 700 Tl olup ön-arka dişli setinin 300 TL'ye alınabildiği durumlarda bu hesap geçerli olur.

NC kullandığım için onun üzerinden konuşacağım:

Piyasada en ucuz dişli set 500 TL diyelim. Çok detaylı araştırma yapmadım, geçen sene en ucuz olduğunu görüp satın aldığım Wemoto üzerinden fiyatlar aşağıdadır. Ürün+Vergi+Kargo 500 TL civarı yapıyor.
https://www.wemoto.com/bikes/honda/nc_750_s/15/picture/sprocket_rear_-_jt
https://www.wemoto.com/bikes/honda/nc_750_s/15/picture/sprocket_front_-_jt
Not: RK marka dişliler de yerli sitelerde hemen hemen aynı fiyatlarda.

Zinciri de DİD aldığımızı varsayalım. 700-800 TL civarında. Ben de sizin gibi 700 TL olarak hesapladım.

Sizin hesabınız şu şekildeydi:
https://i.hizliresim.com/y7glNx.png

NC için DID zincir kullandığımızda ve dişli setinin 500 TL olduğunu dikkate aldığımızda hesap bu şekilde:
https://i.hizliresim.com/rHrp6o.png

NC için CZ zincir kullandığımızda ise:
https://i.hizliresim.com/JyzSpY.png



Yani sizin hesabınıza göre benim tezim %2 zarar ediyor. Fakat NC'nin dişli setinin fiyatını dikkate aldığımızda ben %5 karlı oluyorum. Üstüne DID değil de CZ zincir kullandığımızda kar %18'e çıkıyor.

Tabi bunlar tamamen tahmin. Gerçekler, yaşayacaklarımız, bize çok daha farklı kar ya da zararlar çıkarabilir.

Bu arada CZ zincirin 20.000-30.000 km'ler dayanacağı ile ilgili bir iddiam yok. İlk kez satın aldım, deniyorum. Oturduk hesap yapıyoruz işte. İşler bu sıralar biraz sakin:)

mavzer-i
18 Eylül 2020, 20:19
O kadar zahmet etme, sözün yeter sağolasın :)

Gruba paylaşayım dersen youtube'tan falan izlemek isteriz. Bunun 40.000 versiyonunu da merak ederiz. Amme hizmeti olur.

videodaki gibi kontrol etmeye çalıştım.

detaylı bi bilgi olması açısından şöyle sıralıyorum.

motor 24 binde alındı ve 26-27 bin olana kadar alındığı zincirle kullanıldı.
27 binde zincir dişli seti değiştir "did o ring ve esjot dişli seti"
30-32 bin gibi yağlama sistemi takıldı
motor şuan 52 binde

videodaki gibi zinciri kontrol ettiğimde zincirde biraz bollaşma olduğu aşikar.
ama motosiklet orta sehpada iken ki zincir bolluğu videodakinden fazla gibi geldi bana.
belki az da olsa bi germe istiyor olabilir.

Cyan
18 Eylül 2020, 21:02
Her motosiklette bu hesap tutmayabilir. Zincir fiyatı 700 Tl olup ön-arka dişli setinin 300 TL'ye alınabildiği durumlarda bu hesap geçerli olur.

NC kullandığım için onun üzerinden konuşacağım:

Piyasada en ucuz dişli set 500 TL diyelim. Çok detaylı araştırma yapmadım, geçen sene en ucuz olduğunu görüp satın aldığım Wemoto üzerinden fiyatlar aşağıdadır. Ürün+Vergi+Kargo 500 TL civarı yapıyor.
https://www.wemoto.com/bikes/honda/nc_750_s/15/picture/sprocket_rear_-_jt
https://www.wemoto.com/bikes/honda/nc_750_s/15/picture/sprocket_front_-_jt
Not: RK marka dişliler de yerli sitelerde hemen hemen aynı fiyatlarda.

Zinciri de DİD aldığımızı varsayalım. 700-800 TL civarında. Ben de sizin gibi 700 TL olarak hesapladım.

Sizin hesabınız şu şekildeydi:
https://i.hizliresim.com/y7glNx.png

NC için DID zincir kullandığımızda ve dişli setinin 500 TL olduğunu dikkate aldığımızda hesap bu şekilde:
https://i.hizliresim.com/rHrp6o.png

NC için CZ zincir kullandığımızda ise:
https://i.hizliresim.com/JyzSpY.png



Yani sizin hesabınıza göre benim tezim %2 zarar ediyor. Fakat NC'nin dişli setinin fiyatını dikkate aldığımızda ben %5 karlı oluyorum. Üstüne DID değil de CZ zincir kullandığımızda kar %18'e çıkıyor.

Tabi bunlar tamamen tahmin. Gerçekler, yaşayacaklarımız, bize çok daha farklı kar ya da zararlar çıkarabilir.

Bu arada CZ zincirin 20.000-30.000 km'ler dayanacağı ile ilgili bir iddiam yok. İlk kez satın aldım, deniyorum. Oturduk hesap yapıyoruz işte. İşler bu sıralar biraz sakin:)

:mrgreen: 500TL NC dişli seti için pahalı sanki, ben geçen seneki fiyatlar üzerinden yapmıştım, CB500F için geçen sene dişli seri 330TL idi...

Doğrudur, hesap +/- değişebilir ama uzun vadede bile farklar çok fazla değil, o sebeple komple değiştirmek en güzeli olur. Kafada şüphe kalmaz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------


videodaki gibi kontrol etmeye çalıştım.

detaylı bi bilgi olması açısından şöyle sıralıyorum.

motor 24 binde alındı ve 26-27 bin olana kadar alındığı zincirle kullanıldı.
27 binde zincir dişli seti değiştir "did o ring ve esjot dişli seti"
30-32 bin gibi yağlama sistemi takıldı
motor şuan 52 binde

videodaki gibi zinciri kontrol ettiğimde zincirde biraz bollaşma olduğu aşikar.
ama motosiklet orta sehpada iken ki zincir bolluğu videodakinden fazla gibi geldi bana.
belki az da olsa bi germe istiyor olabilir.

Eyvallah, bu kontrolu zincir gerginliği düzgün ayarlanmış ve motosiklet yan ayakta iken yapmak en uygunu. En kritik kontrol arka dişlideki, orada gevşeklik varsa geçmiş olsun; ömrü bitmiş zincir kullanıyorsunuz.

tommygun
18 Eylül 2020, 21:09
ula ayda 1 zincir yağlayacam diye de onla mı ugrascam. zinciri yağlamak zaten 20 saniye sürüyor. o sistemi kuracagım vakiti bölsem 30 senelik zincir yağlama süremden fazla olur

Dostum biraz da yaptığın km ile de ilgili, Sym Wolf varken ayda minimum 3000 km yapıyordum. Wolf varken otomatik zincir yağlama kullansam süper olurdu, haftada 2 defa yağlama, 1 defa temizleme yapıyordum. Lakin ayda 500-600 km keyfe keder sürüyorsan klasik temizleme ve yağlama yapılır,sıkıntı olmaz.

tarikcapar
20 Eylül 2020, 20:20
Kimisi forumları bilgi almak için kullanır ( benim gibi ) gerekirse 10 kerede sorarım 20 kerede sorarım. Bundan 3 4 ay sonra bir daha konu açıp yine sorup güncel bilgileri alacağım.

Kimisi ise forumları sadece milleti trollemek, dalga geçmek, alay etmek, laf atmak vs gibi işler için kullanır. Çünkü başka işleri yoktur. Oysa ki çok kolaydı ( şu zinciri kullandım iyiydi bu zincir kötü gibi yorum yapabilmek ) Ama daha zor olanı seçip bir insan ile dalga geçmeyi seçmek ... Size tavsiyem ... Neyse tavsiye falan vermiyorum.
Karar ver ? Hangi zincir iyi diye mi soruyorsun , hangi zincir yağı iyi diye mi ?
Üşenmeyip sende yazdığım mesajları okusaydin bildiklerimi yazmayı sevdiğimi sende görürdün, ilk mesajına dönersek, ya piyasadaki her yağı kullanmissin performans alamadığını söylemişsin, nasıl olcumledigini merak ediyorum :) onu da geçtim birde baştan pazarlik otomatik yağlama onermeyin, 90 numara onermeyin, Eeee ne demelerini bekliyorsun? Bı Cinci hocaya git zinciri okuyup üflet 50bin km hiç yaglamadan kulllanirsin mi diyecekler 🤣. Ben buna tepki veriyorum.

Ogretmen
17 Kasım 2020, 18:39
Karar ver ? Hangi zincir iyi diye mi soruyorsun , hangi zincir yağı iyi diye mi ?
Üşenmeyip sende yazdığım mesajları okusaydin bildiklerimi yazmayı sevdiğimi sende görürdün, ilk mesajına dönersek, ya piyasadaki her yağı kullanmissin performans alamadığını söylemişsin, nasıl olcumledigini merak ediyorum :) onu da geçtim birde baştan pazarlik otomatik yağlama onermeyin, 90 numara onermeyin, Eeee ne demelerini bekliyorsun? Bı Cinci hocaya git zinciri okuyup üflet 50bin km hiç yaglamadan kulllanirsin mi diyecekler ��. Ben buna tepki veriyorum.

çok gereksiz bir insansın. Faydadan çok zararın var.

tarikcapar
18 Kasım 2020, 07:20
çok gereksiz bir insansın. Faydadan çok zararın var.

İnsan yaftalamaya meraklı bir aciz daha :) Yav he he

E.Yzr
18 Kasım 2020, 08:33
Gaz yağı ve motul C2. Fazla kafa yormaya gerek yok.

Ogretmen
18 Kasım 2020, 11:57
İnsan yaftalamaya meraklı bir aciz daha :) Yav he he

yaftalama yapan sensin. başlığımın altına demediğini bırakmadın. yardım eden bu kadar insan var ve sana gerçekten ihtiyaç yok. Foruma fayda sağlamak için değil. insanlara hakaret edip rahatlamaya çalışan yalnız birisin. ( yav he he ) diyecek bir yaşta olduğuna göre ve saygısız tavırlar sergileme devam ettiğine göre daha fazla muhattap olmaya da gerek yok

..YaNKee..
18 Kasım 2020, 22:29
zaten olması gerekeni yapıyormuşsunuz aynısına devam edin...

Öz_Musti
18 Kasım 2020, 22:56
Tartışmadan uzaklaşıp, başlıktaki konuya geleyim;

Öncelikle Zincir olayında gözle kontrol esastır. Zamandan bağımsız bir olaydır zincir bakımı.

2 ay boyunca hiç zincire bakım yapmadığım oldu. Kapalı otoparkta park ettiğim motorumu yazın haftada 1 çıkarıp 40-50 km gezinip geldim. 2 ay sonunda 350 km kadar yol yaptım ve zincirimi yağladım.

Geçtiğimiz haftasonu yağmur vardı. 1 gün önce zincir temizliğini ve yağlamasını yapmıştım. Yağmurda 60 km lik bir sürüşün ardından zincirip pislendi. Eve döndüğümde sadece 1 gün önce ve 60 km önce yapmış olmama rağmen tekrar zinciri temizleyip yağladım.

Zinciri kışın 75 numara şanzıman yağı ile, yazın 90 numara şanzıman yağı ile yağlıyorum. 1 litre yağ o kadar uzun süre gidiyor ki kaça aldım unuttum.

Temizlik gaz yağı ile.

Tercih meselesidir. Paranız varsa spreylerden alın. Ben zincir bakımına "gereksiz" çok para vermek istemiyorum. Gazyağı ile temizlik + şanzıman yağı ile yağlayıp ortalama 1 set zinciri 40 bin km kadar kullanıyorum.