PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sizce neden olmuştur?



Yasin D
15 Eylül 2020, 12:01
Merhaba arkadaşlar,

Agility marka bir scooterim var 17.xxx km de.

Bu zamana kadar her 2000 bin de bir bakımını yaptırdım. Dün motoru bırakıp bu sabah çalıştırdığım da marş basmadı, marş tuşuna basılı tuttuğumda bir iki kez dönüp sesi kesildi. Bir kaç kez uğraştıktan sonra ayak marşı ile çalıştırdım. Akşam iş çıkışı yine aynısını yapcak mı bilmiyorum ama sizce neden olmuştur?

UzunYolAdami
15 Eylül 2020, 12:10
aküyü kontrol ettin mi?
eskimis yada taktigin baska birsey aküyü bosaltmis olabilir.
belki de farini acik unuttun vs...

Yasin D
15 Eylül 2020, 12:23
aküyü kontrol ettin mi?
eskimis yada taktigin baska birsey aküyü bosaltmis olabilir.
belki de farini acik unuttun vs...

Far kapalıydı, zaten eski model bir motor anahtarı çıkartınca her şey kapanıyor. Akü'nün neresine nereye bakmam gerekir.

sey_47
15 Eylül 2020, 13:07
akü bitmiştir.
aküyü bulup, voltmetre ile ölçmen gerekir.
Muhtemelen akü alü. Şarj ettirip denenebilir. Ama önümüz kış olduğu için kışı atlatamayabilir.
Özeti: akü değişimi.

Yasin D
15 Eylül 2020, 13:57
akü bitmiştir.
aküyü bulup, voltmetre ile ölçmen gerekir.
Muhtemelen akü alü. Şarj ettirip denenebilir. Ama önümüz kış olduğu için kışı atlatamayabilir.
Özeti: akü değişimi.

Teşekkür ederim.

espresso
15 Eylül 2020, 14:33
Aküler böyle aniden ölüyor artık akü teknolojisi yüzünden sanırım.
Yani önceden sık sık ölçüp kontrol etseniz bile bir anda tık diye gidebiliyor.

murattatoğlu
15 Eylül 2020, 15:23
Duygulandım. Ah gidi benim motorum ah sattım çok pişman oldum ah gitti full ekipmanım 3 tane kameram full ekipmanım ulan ben neden sattım. Bu sattıklarımı arasam aynı paraya geri vermezler mi of of neden sattım ki ben.

Neyse konumuza gelelim evet %99.99 akü sorunu şarj ettirseniz de kısa sürede boşalır diye düşünüyorum. Sıfır akü almanızı öneririm mevcut kullandığınız akü voltaj değerlerine kaç amper olduğuna boyutuna göre yeni akü alabilirsiniz.

Yasin D
15 Eylül 2020, 15:47
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim, Yine yine masraf :santa:

Ali Mert
15 Eylül 2020, 16:56
Duygulandım. Ah gidi benim motorum ah sattım çok pişman oldum ah gitti full ekipmanım 3 tane kameram full ekipmanım ulan ben neden sattım. Bu sattıklarımı arasam aynı paraya geri vermezler mi of of neden sattım ki ben.

Neyse konumuza gelelim evet %99.99 akü sorunu şarj ettirseniz de kısa sürede boşalır diye düşünüyorum. Sıfır akü almanızı öneririm mevcut kullandığınız akü voltaj değerlerine kaç amper olduğuna boyutuna göre yeni akü alabilirsiniz.

Motoru satsam ekipmanları satmam. Ya satılmayacak ya da ölücülere gidecek. Hiç değilse motosiklet ceketini giyerim kışın. Eldivenler de gayet rahat. Motosiklet ekipmanıyla otobüse binerim utanmam. Kameralar da işe yarar, geniş açılı çekim falan yapmak için. Neyse üzülme, alınır.

figoksel
16 Eylül 2020, 12:36
Önce kutup başlarının sıkılı olup olmadığını kontrol edin.
Gevşemiş olabilirler.

tarikcapar
16 Eylül 2020, 14:19
Bir takviye ile çalıştırmayı dene, takviye ile çalışırsa %80 akü öldü %20 şarj etmede sıkıntı var.
Aküyü Nasıl Ölçeceksiniz ? : Voltmetreniz varsa aküye bağlayın voltajı ölçün 12v civarı gelecektir. Voltmetreyi sökmeden marşa basın ve o esnada (marş düğmesine basılı iken)voltmetreyi okuyun. 9v altına düşüyorsa yada 0 oluyorsa akü ölmüştür.
Şarj ediyor mu nasıl ölçersiniz? : Motor çalışırken ve akü bağlıyken aküden ölçüm yapın, Voltmetreden bu sefer 14.4v okumanız gerekir. gaz verin ölçümde dalgalanma 0.5v tan fazlaysa ( 14v altına düşüyor yada 15v üstüne çıkıyorsa) şarj etmede probleminiz vardır. Aküden, statöre kadar tüm bağlantılar kontrol edilir. bağlantılarda sorun yoksa statör de kontrol edilmeli. Söylediğim gibi büyük olasılıkla aküyü değiştirmeniz sorunu çözecektir.
geçmiş olsun

Yasin D
16 Eylül 2020, 16:10
Bir takviye ile çalıştırmayı dene, takviye ile çalışırsa %80 akü öldü %20 şarj etmede sıkıntı var.
Aküyü Nasıl Ölçeceksiniz ? : Voltmetreniz varsa aküye bağlayın voltajı ölçün 12v civarı gelecektir. Voltmetreyi sökmeden marşa basın ve o esnada (marş düğmesine basılı iken)voltmetreyi okuyun. 9v altına düşüyorsa yada 0 oluyorsa akü ölmüştür.
Şarj ediyor mu nasıl ölçersiniz? : Motor çalışırken ve akü bağlıyken aküden ölçüm yapın, Voltmetreden bu sefer 14.4v okumanız gerekir. gaz verin ölçümde dalgalanma 0.5v tan fazlaysa ( 14v altına düşüyor yada 15v üstüne çıkıyorsa) şarj etmede probleminiz vardır. Aküden, statöre kadar tüm bağlantılar kontrol edilir. bağlantılarda sorun yoksa statör de kontrol edilmeli. Söylediğim gibi büyük olasılıkla aküyü değiştirmeniz sorunu çözecektir.
geçmiş olsun

Voltametrem yok malesef.

Dün iş çıkışı tek marşta çalıştı,bu sabah yine ayak marşı ile çalıştırdım. Bu durum da takviye yapmama gerek var mıdır?

Birde akü bitikse de ayak marşı ile ortalama ne kadar süre idare eder beni?

figoksel
16 Eylül 2020, 17:01
Akü miadını doldurdu ise şarjı uzun süre tutamaz.
Bir kaç saat sonra tekrar boşalmaya başlar.

Ama ayak marşı sizi zorlamıyorsa, bir kaç ay daha idare edebilirsiniz.

Yasin D
16 Eylül 2020, 17:21
Akü miadını doldurdu ise şarjı uzun süre tutamaz.
Bir kaç saat sonra tekrar boşalmaya başlar.

Ama ayak marşı sizi zorlamıyorsa, bir kaç ay daha idare edebilirsiniz.

Ohh, bir kaç ay daha idare ederse süper, maaşı alana kadar ayak marşına devam o zaman:) cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

tarikcapar
17 Eylül 2020, 09:55
Voltametrem yok malesef.

Dün iş çıkışı tek marşta çalıştı,bu sabah yine ayak marşı ile çalıştırdım. Bu durum da takviye yapmama gerek var mıdır?

Birde akü bitikse de ayak marşı ile ortalama ne kadar süre idare eder beni?

Aküyü üstünden komple söküp alsan, ayak marşı ile yine çalışır... o konuda sıkıntı yok

BloodyBaron
17 Eylül 2020, 15:22
Bence sonsuza kadar ayak marşı bile kullanabilirsiniz.

Kural [ Z ]
17 Eylül 2020, 19:00
Motosikletinizde alarm varsa sigortasını çıkartarak iptal edin, tekrar deneyin. Sorun tekrarlanıyorsa aküyü mutlaka şarj ettirin ki bu şarj 3-4 saat "yavaş şarj"dan az kesinlikle olmasın (bazı akıllı geçinen ustalarımız var da, akü satmak için yarım saat kıytırıktan şarja bağlayıp şarj olmuyor bu deyip akü satmayı pek bir severler). Sonrasında sorun tekrarlanıyorsa rölantide ve 5.000d/dk' da aküye gelen şarj akımını ölçtürün (değer +13,7V ise kabul edilebilir diyebiliriz), bu da normalse ancak akü şarj edilmesine rağmen sorun çıkartmaya devam ediyorsa akünün yükteki voltajı kontrol edilmeli. Bu da normalse tesisatta bir sorun var demektir. Aksi halde zaten sorunu bulmuşsunuzdur.

Yasin D
17 Eylül 2020, 20:43
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Bu sabah ve akşam iş çıkışı tek marş çalıştı. Acaba farklı bir sorun mu vardı bilmiyorum.

Motor sıcakken üstüne branda örtüyordum, 2 gündür branda örtmüyorum, bununla bir ilgisi olabilir mi acaba?

tarikcapar
18 Eylül 2020, 09:26
;4585433']Motosikletinizde alarm varsa sigortasını çıkartarak iptal edin, tekrar deneyin. Sorun tekrarlanıyorsa aküyü mutlaka şarj ettirin ki bu şarj 3-4 saat "yavaş şarj"dan az kesinlikle olmasın (bazı akıllı geçinen ustalarımız var da, akü satmak için yarım saat kıytırıktan şarja bağlayıp şarj olmuyor bu deyip akü satmayı pek bir severler). Sonrasında sorun tekrarlanıyorsa rölantide ve 5.000d/dk' da aküye gelen şarj akımını ölçtürün (değer +13,7V ise kabul edilebilir diyebiliriz), bu da normalse ancak akü şarj edilmesine rağmen sorun çıkartmaya devam ediyorsa akünün yükteki voltajı kontrol edilmeli. Bu da normalse tesisatta bir sorun var demektir. Aksi halde zaten sorunu bulmuşsunuzdur.

Usta adamın hali bir başka oluyor :)