PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 9500 devir fazla mı?



zeynelhazan
08 Eylül 2020, 21:59
Cbr125 için soruyorum uzun yolda 120yle giderken devir 9500e geliyor hararet sorunu yok ama motorun ömrü için fazla mı?

12bin kesici 10500 devir kırmızı bölge

cıbılduck
08 Eylül 2020, 22:53
CBR125 ile uzun yol yapıyorsan 100 sabit git zorlama makineyi

zeynelhazan
09 Eylül 2020, 00:42
Ben 100e sabitliyorum bu meret kendi kendine devirleniyor

Bafrali
09 Eylül 2020, 01:45
120ile gitmekse derdin arka dişli küçültüp daha düşük devirde o hızla gidebilirsin.

shruikan
09 Eylül 2020, 06:25
En tatlı, motoru zorlamayacak devir genelde maksimum devrin 50-60%'ıdır.

mavzer-i
09 Eylül 2020, 10:07
uzun yolda aceleniz yoksa 70-80 km hızlarda gitmek oldukça zevklidir.

aceleniz varsada çok bişey değişmeyecek
20-30 km daha hızlı gitmek için motoru zorlamaya gerek yok

125 cc motorlara genelde geçiş motoru gözüyle bakıldığından çok canı alınır
dolayısıyla genel kullanıcı kitlesi motoru son nefesine kadar kullanır

haliyle motor ömrü hızla düşer

125 cc motorların çok uzun ömürlü olması için 70-80 i geçmemesi lazım
daha üst hızlar acil durumlarda lazım olduğunda kullanılmalı

650 cc enduro motosikletimi uzun yolda yolculuğun keyfini çıkartmak için bende 70-80-90 km hızlarda sürüyorum.
yeri geldiğinde ihtiyaç duyarsam üst hızlara çıkıyorum.

Cyan
09 Eylül 2020, 10:17
En tatlı, motoru zorlamayacak devir genelde maksimum devrin 50-60%'ıdır.

+1, motoru zorlamadan, konforlu ve mümkün olan en düşük yakıt harcaması ile yol yapılacak ise maksimum devrin (farklı ise; kırmızının başladığı yer, kesiciye girdiği yer değil...) %60'tır. En yüksek tork da genelde maksimum devrin %80'inde elde edilir. (Bu sonuncu Supersport'larda biraz daha yukarı denk gelebiliyor...)

Büyük hacim motorun güzelliği burada işte; %60 devirde hem çok rahat hem de yüksek hızda gidebiliyorsunuz. Bazı durumlarda (özellikle yüksek hızda ve/veya yüklü iken) daha küçük hacimli motor olsa yakacağınız kadar hatta daha düşük yakıt tüketiyorsunuz.

zeynelhazan
09 Eylül 2020, 10:24
uzun yolda aceleniz yoksa 70-80 km hızlarda gitmek oldukça zevklidir.

Hocam 80le nasıl gidebiliyorsunuz uzun yolda, orta şeritten 120yle gidiyorum hala arkamdan selektör yapıyorlar. En sağdan yavaş gitsem tırlarla haşır neşir olacağız.

Ama yanlış anlaşılmasın, ben %75 gazla gidiyorum motor kendisi sürekli devirleniyor.

mavzer-i
09 Eylül 2020, 10:34
Hocam 80le nasıl gidebiliyorsunuz uzun yolda, orta şeritten 120yle gidiyorum hala arkamdan selektör yapıyorlar. En sağdan yavaş gitsem tırlarla haşır neşir olacağız.

Ama yanlış anlaşılmasın, ben %75 gazla gidiyorum motor kendisi sürekli devirleniyor.

yoldan yola fark var. trafiğin en az olduğu manzarası güzel virajları bol olan yolları tercih ediyorum ben uzun yolda.
işe gidip gelirken kullandığım çevre yolunda trafiğe uygun gidiyorum.
trafik 50 ile ilerliyorsa akacağım yer varsa 55-60
trafik 120 ile ilerliyorsa gene akacağım yer varsa 130 falan

cıbılduck
09 Eylül 2020, 12:08
Motor sürekli devirleniyor diyorsan sen öne doğru yığılarak sürüyor olmayasın? Gazı sabit tutarsan öyle bir şey olmaz?

zeynelhazan
09 Eylül 2020, 13:16
Motor sürekli devirleniyor diyorsan sen öne doğru yığılarak sürüyor olmayasın? Gazı sabit tutarsan öyle bir şey olmaz?

Dimdik de sürmüyorum full yigilarak da sürmüyorum, ben 8bin devir yani 100e sabitliyorum ne hikmetse hızlanıyor bu. Hava mı alıyor bi yerden anlamadım.

Ros1n2
09 Eylül 2020, 13:58
Benimde cbr250 de başıma gelirdi. 120 ye sabitlerdim bir müddet sonra 130-135 lere çıkardı kendiliğinden. Sanırım düşük hacim olduğundan yol şartlarından çok etkileniyor. 120 ile giderken aslında 130'luk gaz vermiş oluyoruz ve şartlar uygun olduğunda motor 130 lara çıkıyor farketmeden. Bu durum 390 ile başıma gelmedi ne kdr gaz verdiysem uzun süre o süratle gidebiliyorum.

mavzer-i
09 Eylül 2020, 15:05
Benimde cbr250 de başıma gelirdi. 120 ye sabitlerdim bir müddet sonra 130-135 lere çıkardı kendiliğinden. Sanırım düşük hacim olduğundan yol şartlarından çok etkileniyor. 120 ile giderken aslında 130'luk gaz vermiş oluyoruz ve şartlar uygun olduğunda motor 130 lara çıkıyor farketmeden. Bu durum 390 ile başıma gelmedi ne kdr gaz verdiysem uzun süre o süratle gidebiliyorum.

bak bu olabilir
aynısı versys 650 ile oluyor.
ciddi bir yokuşu sabit gazda çıkarken yol düzelince gaz ayarını değiştirmezsem düzlükte azbiraz hızı yükseliyor

arndiol
10 Eylül 2020, 09:13
bu konu tam olarak "neden düşük cc ikinci el ss motor alınmaz" sorusunun cevabı

hasmet
10 Eylül 2020, 10:04
Enjeksiyonlu motorlarda "Surging" diyolar ecnebiler bu olaya... Malum gaz kolu aslinda gazi degil, havayi kontrol ediyor. Ne kadar benzin kullanilacagini komple ECU'daki yazilim belirliyor. Ve bazen bu yazilim, belli sartlar altinda, hizi olmasi gerektigi gibi duzenleyemeyebiliyor. Yeni nesil RBW ozellikli motosikletlerde rastlanmaz genelde. Cunku onlarda havayi bile kontrol etmiyoruz. Onu da ECU yapiyor. Tum kontrol ECU'da olunca da daha duzgun isliyor sistem...

Cyan
10 Eylül 2020, 10:55
Enjeksiyonlu motorlarda "Surging" diyolar ecnebiler bu olaya... Malum gaz kolu aslinda gazi degil, havayi kontrol ediyor. Ne kadar benzin kullanilacagini komple ECU'daki yazilim belirliyor. Ve bazen bu yazilim, belli sartlar altinda, hizi olmasi gerektigi gibi duzenleyemeyebiliyor. Yeni nesil RBW ozellikli motosikletlerde rastlanmaz genelde. Cunku onlarda havayi bile kontrol etmiyoruz. Onu da ECU yapiyor. Tum kontrol ECU'da olunca da daha duzgun isliyor sistem...

RBW olanlarda da bazen lag denilen tepki süresi sıkıntısı oluyormuş. Yeterince başarılı olmayan uygulamalarda motosikletle bağınızın kaybolduğu hissi yaşatıyormuş... (İncelemelerde hep dikkatimi çekiyor; bu lag'in olmadığı RBW uygulamalarına özellikle dikkat çekiyorlar, demek ki ilk uygulamalarda bayağı sorun olmuş, yeni yeni düzelmeye başlamış bu işler...)