PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : versys 650 - CB 500 X karşılaştırması



mavzer-i
05 Eylül 2020, 13:59
bir tarafta türkiyeye gelmeyecek bir motor olan honda cb 500 x
diğer tarafta artık sadece sipariş üzerine gelecek olan versys 650

yalnız fren testinde kawasaki beni şaşırttı. aynı tepkiyi bana hiç göstermedi


https://www.youtube.com/watch?v=YR3dXNkHuf4

Cyan
05 Eylül 2020, 14:20
Ben ciddiye alamadım; 0-100 7sn çok fazla; 5,5-6sn arası olmalı. 44m fren mesafesi de oldukça kısa geldi bana; 250ms tepki süresi dahil tam 1G'ye tekabül ediyor. Çok çok iddialı...

Remzidemir41
05 Eylül 2020, 14:27
Kawasaki neden stopie ye geldi ? Ağırlık merkezi ile mi alakalı yoksa abs ile mi ?

Nikkfurie
05 Eylül 2020, 14:46
Kawasaki neden stopie ye geldi ? Ağırlık merkezi ile mi alakalı yoksa abs ile mi ?

Sanırım bu Versys in Abs siz modeli , o yüzden fren mesafesi de daha uzun olabilir..500X de abs var sesi duyuluyor..

mavzer-i
05 Eylül 2020, 14:51
versys te abs li. videonun başında gözüküyo

tarzan rıfkı
05 Eylül 2020, 15:18
alakasız bir test açık ara bir üst segment versys cb500 kıyaslanmaz bile.fren testinde arkadaş anlatıyor ama bir gariplik var.asfalt kalitesi evet 10 numara ordaki ama 2 kere üst üste stopie geliyor enteresanmış.sizde de warsa çok kaliteli bir asfaltta deneyin derim tabi dikkat edin:)

mavzer-i
05 Eylül 2020, 16:18
Öyle bir asfalt görmedim ben daha Türkiye'de. 😂

Hırbonen
05 Eylül 2020, 16:30
Ooooo bu nasil karsilastirma ,kawasaki ye buyuk hakaret..heavy industry ciler rahatsiz ;)

YasinC
05 Eylül 2020, 17:14
ABS'de stopie olmaz diye biliyorum. Bajaj da bile var bu önlem.

Cyan
05 Eylül 2020, 18:02
ABS'li arkadaşlar, videonun en başında KLE 650 kameranın önünden geçerken çamurluk bağlantısı üzerinde ABS harfleri görünüyor. Stoppie yapmaması lazım ama gerçekten; sistem bozuk veya sigortadan iptal edilmiş olabilir...

MrJ
05 Eylül 2020, 18:33
ön preload'ı biraz arttırp, geri sekmeyide yarım tur sıkılaştırınca ön dalma azalıyor.Fabrikasyon yumuşak ince ayar iyi gidiyor,yüke göre.

mavzer-i
05 Eylül 2020, 23:30
ışıklarda dururken biraz hızlı daldım. tam durmaya yakın arka tekeri biraz kaldırdım. daha fazla yapamam ama benden bu kadar :D

gokhan85
06 Eylül 2020, 13:37
ABS de stoppie konusunun biraz yabancı forumlarda araştırdım ve Versys 650 kullanan birinin yorumunu özetle paylaşayım.

Versys 650 doğası gereği çok stoppie ye yatkın bir motosiklet değil. Fakat kasıtlı olarak stoppie denemesi yapınca (lastikler ısınmış, asfalt düzgün, panik olmayan sert frenajla) ABS arka tekerin kalkmasına izin veriyor. Bununla birlikte normal trafik koşullarında yapılan sert fenalardayım motosiklet zaten yapısı gereği stoppie eğilimine girmiyor.

Bunun dışında bir iki dipnot ekleyelim. Sadece ABS li motosikletlerle traction kontrollü motosikletler birbirine karıştırılmamalı. Bir diğer nokta ise kombine frenle, ön ve arka tekerlekler birlikte kitlenirse, sistem motosikletin durduğunu zannederek, ABS yi devreye sokmayacaktır

atillatopal9
06 Eylül 2020, 15:01
anlamadığım nokta şu,
honda da tek disk var, kawasaki de çift disk var. ikisi de absli ve freni honda daha iyi tutuyor. benim bildiğim kawasaki brembo kullanıyor, çift disk var ve abs olan motorun bu şekilde olması çok enterasan.
birde stoppie konusunda eğer fren yavaş yavas sert sıkılırsa stoppie de yapıyor absli motorlar

YasinC
06 Eylül 2020, 15:39
anlamadığım nokta şu,
honda da tek disk var, kawasaki de çift disk var. ikisi de absli ve freni honda daha iyi tutuyor. benim bildiğim kawasaki brembo kullanıyor, çift disk var ve abs olan motorun bu şekilde olması çok enterasan.
birde stoppie konusunda eğer fren yavaş yavas sert sıkılırsa stoppie de yapıyor absli motorlar

ABS devreye sokulmadığında evet oluyor. Ancak abs devreye girecek şekilde fren yapınca stoppie izin vermemesi lazım.

emremm
06 Eylül 2020, 16:13
ABS devreye sokulmadığında evet oluyor. Ancak abs devreye girecek şekilde fren yapınca stoppie izin vermemesi lazım.

Bazı marka-modellerde bu sorunla karşılaşıldı. 10kmS altında ABS devre dışı kalabiliyor.
___
Ayrıca yukarıda da yazılmış. İki tekerin fren yaparak kilitlenip, dönüşünün durması ABS in devre dışı kalmasına neden olabiliyor.

YasinC
06 Eylül 2020, 16:25
ABS in devre dışı kalmasına neden olabiliyor.

Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar

emremm
06 Eylül 2020, 16:35
Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar
Çok rastlanan bir durum değil, iki teker kilitlense bile durma gerçekleşti denemez.
ABS bir süre daha kesintili hidrolik basıncını devam ettirerek sorunu aşabilir.

gokhan85
06 Eylül 2020, 18:25
Çok rastlanan bir durum değil, iki teker kilitlense bile durma gerçekleşti denemez.
ABS bir süre daha kesintili hidrolik basıncını devam ettirerek sorunu aşabilir.

Bu şekilde olsa her tam duruşunuzda, tıkırtılar duymaya devam ederdiniz ki bu sinir bozucu olurdu. Bu duruma tedbir olarak, ivme sensörleriyle donatılmış traction kontrollü motosikletler tam duruş ile iki tekerin kilitlenmesi arasındaki farkı tespit edebilir. Belki de traction kontrollü makinelerde abs bu şekilde çalışıyordur, incelemedim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------


anlamadığım nokta şu,
honda da tek disk var, kawasaki de çift disk var. ikisi de absli ve freni honda daha iyi tutuyor. benim bildiğim kawasaki brembo kullanıyor, çift disk var ve abs olan motorun bu şekilde olması çok enterasan.
birde stoppie konusunda eğer fren yavaş yavas sert sıkılırsa stoppie de yapıyor absli motorlar

Disk sayısı, caliper markası gibi faktörler, bazen tek başına tüm fren performansını göğüsleyemeyebiliyorlar. Disk çapı, disk ve balata alaşımı, şasi-süspansiyon geometrisi, süspansiyon kalitesi, ağırlık, lastik ve belki başka faktörleri de dikkate alınca sonuç değişmiştir belki de. Belki de karşılaştırma taraflıdır ki bunu belirlemek çok güç. Belki bilirsiniz geçmişte Honda nın bir takım manipülasyonlarına şahit olduk.

Bir de, teknoloji hiç bir zaman sürüş tekniği gelişimine alternatif olmamalı. Mesela motosiklette abs olması, bizim tekniğine uygun fren yapmıyor olmamıza mazeret olmamalı. Her zaman doğru olanı yapıp, bu güvenlik sistemlerinin "gerektiğinde" devreye girmesini beklemek en doğrusu

emremm
06 Eylül 2020, 18:34
Bu şekilde olsa her tam duruşunuzda, tıkırtılar duymaya devam ederdiniz ki bu sinir bozucu olurdu. Bu duruma tedbir olarak, ivme sensörleriyle donatılmış traction kontrollü motosikletler tam duruş ile iki tekerin kilitlenmesi arasındaki farkı tespit edebilir. Belki de traction kontrollü makinelerde abs bu şekilde çalışıyordur, incelemedim.[COLOR="Silver"]
Bizde on saniye boyunca tıkırtılar devam eder demedik zaten, iki tekerin kilitlenmesi sonucu, durmanın gerçek olmadığını anlamak için hidr. basıncını bir kere bıraksa durmadığını anlayacak.

gokhan85
06 Eylül 2020, 19:19
Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar


Bizde on saniye boyunca tıkırtılar devam eder demedik zaten, iki tekerin kilitlenmesi sonucu, durmanın gerçek olmadığını anlamak için hidr. basıncını bir kere bıraksa durmadığını anlayacak.

Anlamak için örnekle sorayım. Diyelim ki yokuş aşağı iniyorken kombine frenle durduk. Eğer abs gerçekten durup durmadığımızı anlamak için freni salsa motosiklet tekrar hareket edecek. Sonra tekrar fren, tekrar hareket. Eğer doğru anladıysam, bu sistem çalışmaz gibi geldi.

Gerçi muhtemelen bu tarz bir önlem markalar düşünmüştür bir nedenle verimli görmemişlerdir. Çalışsa bile sonuçta her duruşta ABS yi devreye sokmuş olacak.

emremm
06 Eylül 2020, 22:04
Anlamak için örnekle sorayım. Diyelim ki yokuş aşağı iniyorken kombine frenle durduk. Eğer abs gerçekten durup durmadığımızı anlamak için freni salsa motosiklet tekrar hareket edecek. Sonra tekrar fren, tekrar hareket. Eğer doğru anladıysam, bu sistem çalışmaz gibi geldi.

Gerçi muhtemelen bu tarz bir önlem markalar düşünmüştür bir nedenle verimli görmemişlerdir. Çalışsa bile sonuçta her duruşta ABS yi devreye sokmuş olacak.

Hidrolik basıncını düşürmek derken motoru salacak da demedik.:) Çok kısa zamanda anlaşılır motorun durup durmadığı, milisaniyeler süresinde..
-----
Peki size bir soruda ben sorayım, çok kaygan bir yolda mesela yola mazot dökülmüş ve panikle fren sıktınız. İki tekeri de kilitlediniz.
ABS ünitesi burada nasıl davranır, çalışma nasıl olmalı? Motosiklet nasılsa durdu diye ABS çalışmayı bıraksın mı?

gokhan85
06 Eylül 2020, 23:04
Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar


Hidrolik basıncını düşürmek derken motoru salacak da demedik.:) Çok kısa zamanda anlaşılır motorun durup durmadığı, milisaniyeler süresinde..
-----
Peki size bir soruda ben sorayım, çok kaygan bir yolda mesela yola mazot dökülmüş ve panikle fren sıktınız. İki tekeri de kilitlediniz.
ABS ünitesi burada nasıl davranır, çalışma nasıl olmalı? Motosiklet nasılsa durdu diye ABS çalışmayı bıraksın mı?

İşte o zaman hayatın adil olmadığını anladığımız an : )

Traction kontrollünün, Abs liye göre, Abs linin Abs size göre yaşamayı daha fazla hakkettiği an (maalesef)

YasinC
06 Eylül 2020, 23:50
Aklıma BMW'nin aptal servo fren sistemi geldi. Az kalsın amel defterini kapatıyorduk.

emremm
07 Eylül 2020, 00:03
Neden maalesef?
Mazot dökülmesi gibi çok kaygan durumlarda da ABS ünitesi bu sorunu çözebilir. Aracın durup durmadığını kontrol edebilir, ABS delikli disk sensörlerinden gelecek bir-iki veya daha fazla hız sinyaline bakacak ve ABS çalışmaya devam edecektir.
Hidrolik basıncını ayarlayan, sizin tabirinizle tıkırtıları sağlayan valfler oransal çalışabilir. Yani aç-kapa yapmazlar.

gokhan85
07 Eylül 2020, 06:53
Bu aşırı tehlike yaratır. İyi ki başıma gelmedi şimdiye kadar


Neden maalesef?
Mazot dökülmesi gibi çok kaygan durumlarda da ABS ünitesi bu sorunu çözebilir. Aracın durup durmadığını kontrol edebilir, ABS delikli disk sensörlerinden gelecek bir-iki veya daha fazla hız sinyaline bakacak ve ABS çalışmaya devam edecektir.
Hidrolik basıncını ayarlayan, sizin tabirinizle tıkırtıları sağlayan valfler oransal çalışabilir. Yani aç-kapa yapmazlar.

Dediğiniz gibi ABS kaygan yolda elimizdeki en önemli silah olabilir (traction kontrolde dahili abs sistemine sahip). Traction kontrolü ABS ile kıyaslarken maalesef dememin sebebi; iki tekerlek kilitlenince ABS nin devre dışı kalacağı tezi (okuduğum kadarıyla söylüyorum, bu benim tezim değil). Viraj+kaygan yol olunca ABS de bir yere kadar kurtarıyor ve traction kontrole olan ihtiyaç ortaya çıkıyor.

Bir de malum bazı durumlarda hiçbir sistem kullanıcıyı kurtaramıyor. Zira ABS kaymayı engellemek için freni aç kapa yapıyor. Bu da çok kaygan yollarda fren mesafesini inanılmaz uzatıyor. Yine de ABS cadde kullanımında hayat kurtarır (Off road kullanımında tavsiye edilmez, tabi off road a özel bir ABS sistemi icat edilmediyse).

Burqya kadar zaten hemfikir olduğumuz konular fakat, bahsettiğiniz hidrolik sistemin aç kapa olarak değil de, oransal valf mantığıyla çalışınca artısı ne olur onu anlayamadım.

mavzer-i
07 Eylül 2020, 08:41
anlamadığım nokta şu,
honda da tek disk var, kawasaki de çift disk var. ikisi de absli ve freni honda daha iyi tutuyor. benim bildiğim kawasaki brembo kullanıyor, çift disk var ve abs olan motorun bu şekilde olması çok enterasan.
birde stoppie konusunda eğer fren yavaş yavas sert sıkılırsa stoppie de yapıyor absli motorlar

kawasaki de nissin kullanıyor. ama şundan sebeb olabilir
versys in aks aralığı çok kısa
baya kısa kalıyor.
arka teker arka koltuğun neredeyse ilerisinde gibi
bunun yüzünden motor istemediğim yerlerde tekere gelebiliyor.
hatta versys grubunda tura giden arkadaş arka çanta ve yan çantaları yüklemiş yengeyide almış gezerken
virajda bile ön tekerin havalandığını hissediyordu. :queen:

https://i.hizliresim.com/rAjoPy.jpg (https://hizliresim.com/rAjoPy)

TOTEMONS
07 Eylül 2020, 10:55
2 sayfa da 30 a yakın yorum var

2 farklı modelin karşılaştırması var ama okurların hiçbir kazanımları yok

Yurdum insanı işte versys neden stoppie geldi?

Kawasakiye yazın be kardeşim konuyu kirletmeyinki motorseverlerin ve model takibi yapanlara faydanız olsun biraz

Her konuda stoppie yok wheelie yok tank slapper türkçe konuşun anlıyalım biraz yaw :))

Cyan
07 Eylül 2020, 12:04
kawasaki de nissin kullanıyor. ama şundan sebeb olabilir
versys in aks aralığı çok kısa
baya kısa kalıyor.
arka teker arka koltuğun neredeyse ilerisinde gibi
bunun yüzünden motor istemediğim yerlerde tekere gelebiliyor.
hatta versys grubunda tura giden arkadaş arka çanta ve yan çantaları yüklemiş yengeyide almış gezerken
virajda bile ön tekerin havalandığını hissediyordu. :queen:

https://i.hizliresim.com/rAjoPy.jpg (https://hizliresim.com/rAjoPy)

Evet ya; kendisi bir adventure motor ama aks aralığı benim naked kadar. Versys 650: 1415mm, CB500F: 1410mm. Arada sadece 5mm fark var... Şehir içinde süper kıvraklık verir ama yüksek ağırlık merkezi ve yükle birlikte hoş sonuçları olmaz.

Karşılaştırma için;
- NC750X 1535mm (120mm - 12cm daha uzun)
- VStrom 650 1560mm (145mm - 14,5cm daha uzun)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------


2 sayfa da 30 a yakın yorum var

2 farklı modelin karşılaştırması var ama okurların hiçbir kazanımları yok

Yurdum insanı işte versys neden stoppie geldi?

Kawasakiye yazın be kardeşim konuyu kirletmeyinki motorseverlerin ve model takibi yapanlara faydanız olsun biraz

Her konuda stoppie yok wheelie yok tank slapper türkçe konuşun anlıyalım biraz yaw :))

Aslında özünde saçma bir inceleme / karşılaştırma olduğu için bunları konuşmasak bile bir kazanımı olmayacak... :) :) :)

Kimin aklına neden CB500X ile Versys'i karşılaştırmak gelir anlayamadım gerçekten :) :) :)

atillatopal9
07 Eylül 2020, 13:58
kawasaki de nissin kullanıyor. ama şundan sebeb olabilir
versys in aks aralığı çok kısa
baya kısa kalıyor.
arka teker arka koltuğun neredeyse ilerisinde gibi
bunun yüzünden motor istemediğim yerlerde tekere gelebiliyor.
hatta versys grubunda tura giden arkadaş arka çanta ve yan çantaları yüklemiş yengeyide almış gezerken
virajda bile ön tekerin havalandığını hissediyordu. :queen:

https://i.hizliresim.com/rAjoPy.jpg (https://hizliresim.com/rAjoPy)

bunu bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu valla, ben de çok dağ bayır gezmeyen birisiyim, virajlarda böyle beni riske atacaksa ayvayı yedik :) bi ara çok düşündüm özellikle sarı renk yeni kasalar çok hoşuma gidiyor

mavzer-i
07 Eylül 2020, 14:01
bunu bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu valla, ben de çok dağ bayır gezmeyen birisiyim, virajlarda böyle beni riske atacaksa ayvayı yedik :) bi ara çok düşündüm özellikle sarı renk yeni kasalar çok hoşuma gidiyor

adı versys yani versatile system yani çok yönlü sistem
her yola geliyor ama tek sürücüysen
şehir içi kıvraklığı çok iyi. aralardan vızır vızır kaçıyorum küçük motor gibi
uzun yolda da çok iyi

amaaaaa arkaya yükleri yüklemeye başlayınca işler değişiyor.
artçı olarak benden ağır kişiyi alırsam
hatta benden ağır olmasını geçtim. arkaya 90 kilo ve üzeri biri binerse yokuşta ve kalkışta işler değişebiliyor

90 kiloya yakın birini almıştım arkaya. gazı açarken teker havalanıyordu. o yüzden gaz kontrolünü iyi yapmak gerekiyordu

Cyan
07 Eylül 2020, 15:12
...
Kimin aklına neden CB500X ile Versys'i karşılaştırmak gelir anlayamadım gerçekten :) :) :)


(CB500X de Türkiye'ye geliyor olsaydı) Her şey göz önüne alındığında, Versys'in bariz üstünlüğüne rağmen, (böyle saçma bir karşılaştırmada) aralarında 100 kere seçim yapsam 99 seferinde CB500X'i seçerdim bu arada; tüm ihtiyaçlarım için çok yeterli ve Kawasaki (hangi modeli olursa olsun) Türkiye'de alınacak bir marka değil... (O Versys'i seçtiğim bir sefer de "beşer şaşar" payı :) :) :))

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:05 ----------

Korlas Korlas duyuyor musun? Akıllı olursan pazar payını güzel büyütebilirsin. 102.000'e Tracer 700 veya 118.000'e Tracer 900 alacağıma her seferinde 122.000'e Multistrada 950 alırım. Böyle devam, hatta biraz daha rekabetçi olun fırsat çıkmışken...

Metela
07 Eylül 2020, 18:29
honda cb 500 x 'in teknik özelliklerini bilmediğim için sorayım bu mukayese doğru mu? İtalyanca herhalde bir şey anlamadığım için de video neyi amaçlıyor onu da anlamadım? Bilen aydınlatsın.

Bana göre versys ile doğru düzgün karşılaştıralacak tek motor tracer 700. tenere 700 bile karşılaştırılmaz çünkü klasmanı farklı.

mavzer-i
07 Eylül 2020, 18:54
honda cb 500 x 'in teknik özelliklerini bilmediğim için sorayım bu mukayese doğru mu? İtalyanca herhalde bir şey anlamadığım için de video neyi amaçlıyor onu da anlamadım? Bilen aydınlatsın.

Bana göre versys ile doğru düzgün karşılaştıralacak tek motor tracer 700. tenere 700 bile karşılaştırılmaz çünkü klasmanı farklı.

alt yazıyı açtım gene bişe anlamadım ama şöyle bişey olabilir
yapıları gereği ikiside şehir içinde de kıvrak basit kullanıma sahip uzun yolda da rahatlık olarak birbirine yakın olabilirler.
performans odaklı karşılaştırma olmayabilir