PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Hikayesi



Duran_
05 Eylül 2020, 00:11
Bu konuyu açma sebebim hem başıma gelen olaylar hemde fikir ve yorum alışverişi hatta sohbet etmek adına açıyorum. 2016 yılında ehliyetimi aldım o zamanlar az çok motosiklet kullansam da pek meraklısı değildim daha çok araba sevdalısıydım diyebilirim. Bu yılın nisan aylarında nedense motosiklete olan bir ilgim başladı. Malum yaz geliyor havalar sıcaklayacak ve şehir içi trafik yoğunlaşacağından araba kullanmak zahmete dönüşecekti. Gözüme mondial z-one 180 marka ve modeli çarpıyordu. Çok ısınıp heves edip belirli bir maddiyat ortaya koyup motosikleti aldım. İlk başlarda çok memnundum. Şuan 3. ayımı doldurdum motor ile şunu söylemeliyim ki en az 15-16 kez saniye gittim belki daha bile fazladır. Gelin anlatayım size:

Motosikleti aldım 2 hafta sonra gösterge arıza verdi 60 ile giderken bir anda 100-140 oluyordu gösterge bir süre idare ettim çünkü nadiren yapıyordu ama daha sonra hiç bir şekilde doğruyu göstermemeye başladı. Kilometre okuyucusunu değiştirdim sorun çözüldü. Aynalardan nedense hızlandığım anda aşırı takırtı sesi geliyordu onları yeniledim. Bir zaman geçti mondial bayisine motorumu gösterdim bir sıkıntısı felan var mı diye bakım amaçlı. Bana dişlilerin aşındığını söylediler tamam dedim. Ön dişli, arka dişli zincir komple değişecek dediler tamam dedim. Motor şıkır şıkır oldu. Bir süre sonra motor soğuk iken arka frene bastığımda yüksek bi ses çıkıyordu götürdüm mondial servisine arka fren balataları eskimiş, arka takoz eskimiş tamam dedim değiştirdim.

Daha sonra bir akşamüzeri yoldayım birden bire motorun sesi acayip değişti bir farklı bağırıyordu egzozundan çıkan ses değişmişti. Gittim sanayiye katalizör hortumu patlamış yaptırdım. 2 hafta önce gece saatlerinde yoldayım birazcık basayım dedim 115-120 km hızlarında gidiyordum ışıklarda durur durmaz alttan dumanlar yükseldi, hemen kenara çektim bir yer patlak vermiş yağ fışkırmış her yere. Stop ederek gece saati motoru elimle iterek götürdüm. Diğer gün gidip yaptırdım.

3-4 gün önce farkettim ön frenim neredeyse tutmuyor. Gösterdim bir ustaya amortisörün altındaki yağ keçeleri çatlamış yağ akıtıyor. Akan yağ ön fren diskine geldiğinden ön fren tutmuyor. Dedim ne yapabiliriz. Yeni amortisör yağ keçesi alman lazım burada bulamazsın internetten bak dedi. Baktım 180 tl fiyatı görünce vazgeçtim artık param kalmamıştı. Bugün yine bindim motosikletime egzozdan takırtı sesi geliyor. Motor stop halindeyken bile el ile hafif vurunca takırtı duyuluyor. Sorunun ne olduğunu bile bilmek istemedim çünkü param kalmadı artık.

Şimdi merak ediyorum bu konu altında sohbet edip tartışalım. Belki bu mondial serüvenimde ben hatalı olmuşumdur benim hatalarım vardır, yanlış kullanmışımdır gereksiz zorlamışımdır bu tarz hatalarım olmuştur ancak motoru aşırı zorlamadım şehir dışına bile 2 kez çıktım daha. Yani genellikle şehir içi kullanım yaptım şehir içi motoru aşırı zorlayacak hız yapacak yer yol yok. Özenle de bakarım. Titizimdir motor konusunda ancak bu şekilde canımı sıktı. Daha 3 aylık kullanıyorum motoru 2. sahibiyim 13 bin km de aldık şahsen bu kadar tamirciye gideceğimi düşünmüyordum.
Çin malı motorlar dedikleri kadar kötümü acaba diye inanmaya başlamadım değil. Büyük bir hevesle aldım bu motoru tamam yani mondial diyerek aldım az çok masrafı olur diye aldım ancak daha 3 ay olmuş iken bu kadar başımı ağrıtacağını düşünmemiştim. Kaldı ki ben hor kullanan birisi olmadığımı düşünüyorum 3 ayda bu kadar çok olay gelmemeliydi başıma diye düşünüyorum. Yorumlarınızı bekliyorum.

karşıyaka
05 Eylül 2020, 00:37
'Bana göre' Çin malı kötü değil; 12 senedir aynı Çin malı scooterı kullanıyorum, ilk sahibiyim, bakımını kendim yapıyorum, bugüne kadar yolda bırakmadı beni.

nicknamer
05 Eylül 2020, 00:44
simdi surus elbetteki etkiler. siz kac km kullandiniz ve onceki sahibi nasil kullandi bunlar sorunsal bence.

ote yandan cin malini kotuleyen cok ama ben de bir sans verip almayi dusunuyorum. aramizda bayagi yol yapan insanlar var mondial ile.

bence buradan usta yonlendirmesi yapan varsa dinleyip detayli baktirin bir. belki fren markasi bile verenler olur.

Loveless
05 Eylül 2020, 01:28
Ben de 2016 model z-one 150 kullanıyorum. Bence özürlü bu motorlar. 16binde benimki başıma sürekli masraf açıyor. Artık yetişemiyorum. Parasına göre iyiler ama dayanıklılık yok. Diskim bozuldu ön fren ciyaklıyor, km düşük olmasına rağmen egzantrik zincirinden ses geliyor, hızölçerim bozuldu , 6bin deviri geçince zırlama başlıyor vs. İşin acı gerçeği bu paraya da böyle özellikli motor yok. Kimi der ki yaptırabiliyorsan çin malında sorun yoktur pahalı bir motorun olup 2 ay yatmasından iyidir diye. En iyisini para olunca bir japon malı almak.

karayel90
05 Eylül 2020, 01:47
Çin motorla başlamak bütçeniz azsa her zaman iyidir ama biraz şanssızlık olmuş diyebilirim.Çin motorlarında eliniz biraz anahtar tutmayı öğrenir,arıza çıkarması yada kaza yapmanız durumdunda cüzi miktarlarla tamiride mümkün.

Benim 150cc Küba motorum 2013den bu yana 1 defa büyük sorun çıkardı piston kolu bollaştı 4 yada 5 parça değişti 850 liraya halloldu ustamda uzun yol yapıyorsan 20-50 kullanmamı tavsiye etti şu an Cbf'de kullanıyorum o bozulsa yada yüksek ccli bir makina olsa masraf daha fazla olurdu.

Kural [ Z ]
05 Eylül 2020, 05:42
Çin motorla başlamak bütçeniz azsa her zaman iyidir ama biraz şanssızlık olmuş diyebilirim.Çin motorlarında eliniz biraz anahtar tutmayı öğrenir,arıza çıkarması yada kaza yapmanız durumdunda cüzi miktarlarla tamiride mümkün.

Benim 150cc Küba motorum 2013den bu yana 1 defa büyük sorun çıkardı piston kolu bollaştı 4 yada 5 parça değişti 850 liraya halloldu ustamda uzun yol yapıyorsan 20-50 kullanmamı tavsiye etti şu an Cbf'de kullanıyorum o bozulsa yada yüksek ccli bir makina olsa masraf daha fazla olurdu.

İlk olarak şunu söyleyebilirim, CBF150 bozulsa o kadar masrafınız olmazdı. Zaten CBF150 bozulmazdı, yani bozulursa diye söyledim.

İkinci olarak gerçekten mecbur değilseniz veya macera aramıyor, şansınıza güvenmiyor, gerçek anlamda teknik bilgi sahibi değil ve teşhis/tamir becerileriniz zayıfsa (ki usta geçinen ustacıklar buna dahildir...) arıza ihtimali yüksek olan ve bu konuda kendisini sürekli tekrarlayan marka/modellerden uzak durulmasını öneriyorum.

Bu tip markalardan çok memnun kalanlar da olduğunu göreceksiniz. Lakin kullananların büyük çoğunluğu ya hayatında ilk kez motosiklet almış ve daha ilk 1000km' deki memnuniyetini anlatıyordur(ki bu motosiklet beni daha 600km' de iken üzmeye başladı, debriyaj tası bozuldu anlayın), ya kendisine dahi dürüst değildir, ya da çok düşük azınlıktaki şanslı kesimdendir.

Onun yerine bir CB125ACE; tipi bozuk kıt kanaat bir model de olsa, sizin motosikletten daha ucuza ikinci eli temin edilse de sizi üzmeyecek ve sizin motosikletinizle neredeyse aynı hızlara çıkabilecek, kaya kadar sağlam parçası ise bedavadan az pahalı sağlam bir motosiklettir. İnsanlar doğal olarak ilk etapta dış görünüşe bakarak karar verdiğinden, elin çinlisi de bunu çok iyi bildiğinden insanlar parasıyla rezil olmaya devam ediyor. Tabi ki bu noktada insanlarımızın yasal haklarını kullanmamak konusundaki ısrarları da bu tip firmaların ekmeğine bal kaymak üsrmeye devam ediyor.

Kusurlu mal olarak satılan her ürünleri kucaklarına dönseydi, şimdiye kadar ya firmadan ya da firmanın bu tutumundan çoktan kurtulmuş, daha güzel konuları konuşuyor olurduk.

mkolia
05 Eylül 2020, 08:28
Bahsettiğiniz sıfır motosiklet olsaydı, üretim hatasıydı dava açardınız. 13 bin km nasil kullanıldığı az çok ortaya çıkıyor, hem düşük kalite hem bakımsızlık sorunları ortaya çıkarmış,tavsiyem ne alırsanız alin sifir ve garantili ürün alın.

RideForLife.
05 Eylül 2020, 09:03
Mondialin en dayanıksız modelleri z-one 150 ve 180 modelleridir. Elektronik parçaları dayanıksız olduğu için çabuk bozulur ve gereksiz pahalıdır. Onun haricinde egzozun tutmaçları bile aşırı dayanıksızdır. Her an bir parçası yerinden çıkabilir. O yüzden bu karşılaştığınız problemler maalesefki normal gibi bir şey o motora göre.

Motor bloğuda 180lerde farklı motor kullanılıyor ve bir türlü randırman bulamadılar o motorla. 150lerde ilk başta drift motoru kullanıyorlardı sonradan onuda değiştirdiler ve 180lerde olan bazı problemler 150lerde de çıkmaya başladı.

Bundan dolayı etrafımdakilere zone serisi önermem

Bundan ayrıca sizden önceki sahibininde nasıl kullandığı önemli. Belki adam son raddesine kadar zorladı ve motor sizde patlamış olabilir.

Fren balatası dişli gibi konular herkesin başına gelebilecek, her motorun başına gelebilecek meseleler. Bunlara problem demek bence doğru olmaz. Bunlar 'bakım' çatısı altında görebiliriz. Siz şimdi değiştirmeseniz yarın illaki değişecek.

arndiol
05 Eylül 2020, 09:52
mondial z-one u izmirdeki cogu motosiklet kursu kullanıyor. yedek parça ve az bakım maliyeti nedeniyle.

çin malı motor bir japon değil tabi ki ama bu kadar sıkıntılı olması garip olmuş. normalde z one larda bu derece sıkıntı duymadım

yurekli_emin
05 Eylül 2020, 10:10
Zone 180 zorlamaya da gelmiyor diye duydum. Bir arkadaşım 3000 km de motoru eline almış. Diyorum işte bak Mondial in en güzeli Drift ve o motor bloğunu kullanan modeller.

EUOGLU
05 Eylül 2020, 11:11
yeni drift L pulsarim olmasa dusuk hacimdeki tek motor olur seçeceğim. ki birine aldirmaya çalışıyorum. bu driftin motor bloguna hastayim bir Çinli icin asiri saglam bence

Duran_
05 Eylül 2020, 12:15
Benden önceki sahibi esnaf birisiydi. Kasaptı kendisi gündelik işleri için ve işe gidip gelmek için kullandığını söylemişti zorlamışmıdır bilemem ancak pek öyle birine benzemiyordu.

125likmotor
05 Eylül 2020, 12:29
Kimse bi inceleme bi şey yapmamış hakkında nolur kullananlar cevap versin mondial drift l nasıl bi motor dur aynı böyle arızaları var mıdır veya başka arızaları var mıdır. İlk kez 0 motor alıcam fazla bi bütcem yok 125lik almak zorundayım. Bi bilgili abim yardım ederse sevinirim.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------


yeni drift L pulsarim olmasa dusuk hacimdeki tek motor olur seçeceğim. ki birine aldirmaya çalışıyorum. bu driftin motor bloguna hastayim bir Çinli icin asiri saglam bence


Bende alıcam ama hiç kimse bilgi vermemiş ve inceleme yapmamış doğru dürüst. Şimdi ben drift l alsam 1000 kmden önce hemen arızalar vermeye başlar mı veya 20bin km ye gelmeden motoru elime alırıyım?
Kimi çok memnunum 10 numara diyor kimi aldığıma pişman oldum almayın diyor

EUOGLU
05 Eylül 2020, 12:31
Bende alıcam ama hiç kimse ilgi vermemiş ve inceleme yapmamış doğru dürüst. Şimdi ben drift l alsam 1000 kmden önce hemen arızalar vermeye başlar mı veya 20bin km ye gelmeden motoru elime alırıyım?

daha yeni sayilir, benim sehrimde 8 kiside gordum sokakta hepsi genc ve okuzgibi gazliyorar.

hp olarak eski driftten az ama blok ayni ben saglam oldugu düşüncesindeyim. inceledigimde pek bir yamugunu göremedim.

125likmotor
05 Eylül 2020, 14:06
daha yeni sayilir, benim sehrimde 8 kiside gordum sokakta hepsi genc ve okuzgibi gazliyorar.

hp olarak eski driftten az ama blok ayni ben saglam oldugu düşüncesindeyim. inceledigimde pek bir yamugunu göremedim.
Kimisi çekmiyor demiş benim için son hız değil çekiş önemli öyle mi acaba düşük mü çekişi. Birde elektronik kısımları nasıl acaba.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------


Kimse bi inceleme bi şey yapmamış hakkında nolur kullananlar cevap versin mondial drift l nasıl bi motor dur aynı böyle arızaları var mıdır veya başka arızaları var mıdır. İlk kez 0 motor alıcam fazla bi bütcem yok 125lik almak zorundayım. Bi bilgili abim yardım ederse sevinirim.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------




Bende alıcam ama hiç kimse bilgi vermemiş ve inceleme yapmamış doğru dürüst. Şimdi ben drift l alsam 1000 kmden önce hemen arızalar vermeye başlar mı veya 20bin km ye gelmeden motoru elime alırıyım?
Kimi çok memnunum 10 numara diyor kimi aldığıma pişman oldum almayın diyor

Cevap verebilirseniz sevinirim. Kimseden tatmin edici bi yanıt almadım.

Duran_
05 Eylül 2020, 16:20
Kimisi çekmiyor demiş benim için son hız değil çekiş önemli öyle mi acaba düşük mü çekişi. Birde elektronik kısımları nasıl acaba.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------



Cevap verebilirseniz sevinirim. Kimseden tatmin edici bi yanıt almadım.



Bir kaç videoda gördüm eğer hız istiyorsanız pek yeterli değil gibi. Şuan ki motorumu almadan önce öylesine mondial bayisine bakmıştım görmüştüm yeni driftleri sorduğumda şuana kadar eski driftler gibi satış ve başarı yakalayamadığını söyledi çalışan. Eskileri kadar hızlı ve seri satamadıklarını söyledi. Ama motorda sorunlar vs varmıdır bilemem. İstersen bulunduğun yerde sanayiye gidip bir kaç motorcuya sor danış. Onlara illaki tamir için gelen giden olmuştur belki yorum yaparlar.

turkerboss
06 Eylül 2020, 08:30
Ben de 2016 model z-one 150 kullanıyorum. Bence özürlü bu motorlar. 16binde benimki başıma sürekli masraf açıyor. Artık yetişemiyorum. Parasına göre iyiler ama dayanıklılık yok. Diskim bozuldu ön fren ciyaklıyor, km düşük olmasına rağmen egzantrik zincirinden ses geliyor, hızölçerim bozuldu , 6bin deviri geçince zırlama başlıyor vs. İşin acı gerçeği bu paraya da böyle özellikli motor yok. Kimi der ki yaptırabiliyorsan çin malında sorun yoktur pahalı bir motorun olup 2 ay yatmasından iyidir diye. En iyisini para olunca bir japon malı almak.

Hız ölçer arızası bende de var sanırım teli bozuldu ve sadece teli de satılmıyor 200 tl komple setini satıyolar nasıl çözebilirim acaba

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:28 ----------


Kimisi çekmiyor demiş benim için son hız değil çekiş önemli öyle mi acaba düşük mü çekişi. Birde elektronik kısımları nasıl acaba.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------



Cevap verebilirseniz sevinirim. Kimseden tatmin edici bi yanıt almadım.

Driftlerin ben pek sıkıntı yarattığını duymadım ama tek teker yapcam vs diyosan onlara gelmez

yurekli_emin
06 Eylül 2020, 09:05
Kimisi çekmiyor demiş benim için son hız değil çekiş önemli öyle mi acaba düşük mü çekişi. Birde elektronik kısımları nasıl acaba.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:07 ----------



Cevap verebilirseniz sevinirim. Kimseden tatmin edici bi yanıt almadım.

Çekişi düşük kardeş. Mondial 125 Mh drift ten inip Drift L ile aynı bloğu kullanan Kd 125 F e bindim ve çekiş olarak düşük geldi. Hissettirdiğine göre öyle az buz fark değil.

oquz55
06 Eylül 2020, 09:21
Drift 125 12000 km kadar kullandım, ilk motosikletimdi. Öğrenme serüvenim onun üzerinde geçti. Bir kere yolda kalmadım. Sanayiye servise hiç gitmedim. 30 yaşımdayken 17 yaşında kullanan bir gençten ikinci el ve yan yatırdığını bilerek aldım. Gidişinden duruşundan gayet memnundum. Belkide normalinin nasıl olduğunu bilmediğim için bana öyle geliyordu. Şuan mt25 var sıfır aldım. Bu olmasa yine onu kullanırım diye düşünüyorum. Yedek parça ucuzluğu, fiyatı, gidişi, göreceli olsada bana göre sağlamlığı tatmin edici. Her zamanki gibi araç işinin sıfır olsun ikinci el olsun şans olduğuna inanıyorum. Çevremizden gördüğümüz kadar ülkemizde bu çok daha önemli olduğu bir gerçek.

Bafrali
06 Eylül 2020, 10:16
Z one 150 sahibiydim CBF 150 motor bloğuna sahip bu motor (çakması taklidi artık ne denirse). 1 buçuk yılda 25bin kilometre kullandım. Yeri geldi canını da aldım 120 130 km dip gaz uzun yol yaptığım anlarda oldu. Bana mısın demedi. Bana fren balatası ve lastik haricinde bir masraf açmadı. 180liğini kullanan arkadaşlarımda oldu. Zorlanmadığı sürece sorunlu değil o modelde. Yalnız hava soğutmalı ve 180likmotor sonuçta yaz sıcağında ben gümüldür rampalarını yara yara çıkarken zone180 arkamda bayılır gaz yemezdi. Çin mallarında seçmece modeller vardır. Mondial alacaksan z-one150 ve drift modelleri blok anlamında sorunsuz makinalardır.

Duran_
06 Eylül 2020, 16:26
Arkadaşlar eğer imkanım olursa pulsar ns 150 veya ns 200 düşünüyorum. Ancak biraz çekindim internette çok farklı yorumları var olumlu olumsuz.

Blackeagletr
06 Eylül 2020, 16:32
Geçmiş olsun. Çinli alırken marka ve görüntü değil, modelin kullanıcı yorumları ve referanslarına bakmak lazım.

Bu arada konu başlığı aklıma şu videoyu getirdi.


https://www.youtube.com/watch?v=8ihILGbSQiw&ab_channel=%C4%B0zlet.TV

maktama
06 Eylül 2020, 16:43
Arkadaşlar eğer imkanım olursa pulsar ns 150 veya ns 200 düşünüyorum. Ancak biraz çekindim internette çok farklı yorumları var olumlu olumsuz.

ns150 alma, krank kırma gibi ağır kronik sorunları olan bir motor. Daha önce çokça bahsedildi, forumda da bulabilirsin.
Alacaksan ns200 al(onun da kronik sorunları var ancak bu kadar ağır değiller genelde).

EUOGLU
06 Eylül 2020, 16:51
Arkadaşlar eğer imkanım olursa pulsar ns 150 veya ns 200 düşünüyorum. Ancak biraz çekindim internette çok farklı yorumları var olumlu olumsuz.

200ns mi? cins bir motor. ama sevdalisi vazgecemez, ben sevenlerdenim hic uzmemisti beni iyi yag ve bakimla okuz gibi gazlamalarimada dayaniyordu

125likmotor
06 Eylül 2020, 21:32
Hız ölçer arızası bende de var sanırım teli bozuldu ve sadece teli de satılmıyor 200 tl komple setini satıyolar nasıl çözebilirim acaba

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:28 ----------



Driftlerin ben pek sıkıntı yarattığını duymadım ama tek teker yapcam vs diyosan onlara gelmez
Yok öyle huylarım okula gidip gelcem isteğim kızlara falan hava atmak görünüşüyle 😂 şaka bi yana elimdeki görünüşü çirkin salcano wolf bile hoşlarına gidiyor ya.

vandamme
06 Eylül 2020, 21:50
Bu hero hunk lar neden tercih edilmiyor bilmiyorum katır gibi motor yani ön dişliyi 16 yap 110-120 rahat rahat git.

Yaklaşık 16 beygir motor, fiyati da çinliler ile aynı.

Hindistanda hala hero honda diye satışı devam ediyor.

110 bin km de olup daha motoru açılmamış olanı var.

Hiç bir kronik sorunu yok.

Neden kullanıcısı az anlam veremiyorum gerçekten.