PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bıktım artık işini çok bilen ustalardan | YAMAHA REZALETİ



Sayfa : [1] 2 3

furkansevke
04 Eylül 2020, 17:29
Yağ, Yağ filtresi, Hava filtresi, 2 buji değişimi 5 saat sürdü. 11 de verilen randevuya gittim 17'de çıktım. Birde trip yedim sen burda mı bekleyeceksin diyo :P Bekliycem tabii ki taşlama makinesinde dişli sıyırtıp sonra beni arayıp dişli sıyırmış değişecek demeyin diye bekleyecem :P

1 saat motorun soğuması, 30dk yemek, 1 saat goygoy, benim motorumu bırakıp gelen motorlarla ilgilenme, eve gidip gelme (30dk dır usta yok kayboldu nereye gitmiş eve gitmiş :D Gelecekmiş benim motor öyle yarım kalmış liftte bekliyor :D)

Merhaba bakım için gelmiştim. Yağ varille kapalı kutu fiyatı aynı mı ?

Aynıdır.

Tamam o zaman kapalı kutu 10w40 full sentetik istiyorum. 100 ml sini varilden tamamlayabilirsiniz. Okey.

(Başta yazdığım vakit kayıpları yapılan her işin aralarında yarım bırakılarak yapılan şeyler ben hepsini bir yazdım geçtim.)

Bi baktım içerden voş voş bi ses geliyor varilden yağ pompalanırcasına. Arkasından ustam geliyor 2 tane ağzı açık 1 litre kutuyla ses çıkarmadım benim motorun yanına koydu. Diğeri diğerine doldur yağı dedi. (Ah salak kafam!! kaçırdım tapa pulunu değiştirdi mi yğaı boşalttıktan sonra??? Neyse yapacak bir şey yok.) Ustam dur napıyosun ben kapalı kutu istiyorum varilden değil söylemiştim.

- Ama bu ya daha iyi bak

-olsun sen kapalı kutu getir.

Kapalı kutu yağlar geldi ağzı açık yine :D Koymaya kalktı baktım yarı sentetik yazıyor.

Tam doldururken abi dur napıyorsun bu yarı sentetik ?? Usta kutuya doğru bakar ve der ki;

-E deminki full sentetikti ben sana dedim o daha iyi diye.

-Tamam usta ben kapalı kutu full sentetik istiyorum.

-Ondan yok kapalı kutu.

-Tamam usta varilden koy o zaman.

-Yine içeri gidilir gelinir elde yağ ile. (İlk varilden doldurduğu kutularda yarı sentetik kutusuydu. Şimdi bana varildeki yağ mı geldi ? Yarı sentetik içeri gidip geri mi geldi ? Varildeki yağ geldiyse bu full sentetik mi ? Mineral mi ?)

-(Neyse ne artık koysunlar dedim.)

Dayım doldurdu 2 kutu yağı :D Kontrol edemedim artık uzaklaştım. Yağ filtresinede yine hangi yağ blmiyorum doldurmuşlardı.

(Eşşek değiller ya en çok gelen iş yağ değişimi ? En çok gelen motor r25 ? Dedim bundada sorun çıkmaz.Servisten çıkmadan önce yağı kontrol ederim dedim.)

Kola bisküvi bişiler aldım geldim yedik içtik.

Arkasından tekrar malum boşluklardan biri oldu ve nihayet motorun başına geldiler sıraki iş hava filtresini değiştir. Depo grenajı söküldü buji değişecek. Bujiler söküldü. Ufak bi sohbet arkasından yemeğe gidildi. İnsanlar yemek yemesin mi ? Yesinler bunda bir şey yok. Arka odada yemek yendi ben 1.5 saat bekledim. Bujiler açıldı deliğe atıldı.

-1. usta 2. ustaya dedi ki o yanlış buji.
-2. usta nasıl ya bakım kitinin içinden çıktı ya?
-Yeni kasanın bujisi o
-Yeni kasanın bakım kitini mi almışız evet.

-Doğrusu geldi takıldı.

Sonra usta gitti yok. Bi senkron ayarı yapılacak bitecek. 10bin bakımındada 20 binde yapıyoz biz boşver diye yapılmamıştı :D

Neyse 30 dk bekledim yok. Sabrım kalmamış zaten 10 tane farklı motora bakıldı gelip giden. Biyerlere gidip gelindi hep.

Usta nerde. Eve gitti gelecek :D
Neyse geldi senkron aleti çıkartıldı bağlandı. Dijital led göstergeli bi alet.
Senkron öyle bi kaçık ki motorun gitmemesi lazım.

EE cihazı kontrol etmek için benim senkron ayarıyla oynandı bi aa değişim yok demekki cihaz bozuk. Napalım x dükkandan alalım.

- Gülüm esn gel benle aleti taşırsın. Tamam abi hadi gidelim. Aldık geldik.

Cihaz bağlandı. Yüzlerde bi gülümseme. Senkron ayarı çok güzel. :D (Ben 2 ufak çizgilik kaçıklık görüyorum ama sesimi çıkarmıyorum ustadır bilir. Bide bilmiyorum birimi ne o çizgi kaç mmHG ya da kPa ya tekabül ediyor. Ama birimi ne olursa olsun iki silindir bir miktar farklı :D)

10 yıllık analog cihaz motora hiçbir ayar yapmadan sökülüyor. Diyorum analog en azından :D 10 yıllıkta olsa analog olduktan sonra iş görür.

Depo kapatılıyor. Zincir geriliyor. Aks koruma takozunun sökülen stickerı bali sürülmek için gidiyor.

Oda ne usta yine yok :D Bir süre sonra geliyor. Bir süre bekledikten sonra 30 dakika bekleyiş ardından motor liftten indiriliyor.

(One lan başka bişey yapacak sanıyodum:D İşi bittiyse neden 30 dakikadır lifte bekliyor bu motor ben neyi bekliyorum:D)

Çalıştırılmasıyla Yağlanması/Isınması beklenmeden 1 kat yokuş çıkartılan motor elime veriliyor bir test et gel diye. Bi dolanıp geliyorum. Alala debriyajı çekip boşta giderken biyerden kırt kırt kırt ses geliyor bişiler sürtüyor. Motordada bi değişiklik var ama o kadar şey değişti iyi mi kötü mü biraz sürmeden bilemiycem neyse dönüyorum şu ne sürtünüyosa bi sorun çıkarmadan halledilsin.

Tahmin ettiğiniz üzere usta yok dljfhskadljhgsakghskf.

- Usta nerde ?

- Sanayiye gitti. Sen şu 700 tl yi bayiden öde gel o gelene kadar .d

Ödedim geldim usta namaz kılıyor. Allah kabul etsin. Ben biraz daha dolanıyım şurda.

Geliyorum usta yok. nerde ? Eve gitti.

Evime gidiyorum. Ertesi gün pazar. Bayi kapalı.Şunun bi yağına bakayım unuttum bakmayı. Su terazisi kullanarak motoru birine dik tutturuyorum.

Bide ne göreyim yağ gösterge haznesinde boşluk yok:D üstte 1 tane hava baloncuğu var yada o kadar boşluk var. Yuvarlak olduğu için en üstteki boşluk çok kısa bi bölgede gözüküyor.

Neden ? Biri yağ filtresine 300 ml doldurdu. Diğer varilden doldurma 2 adet kutuyu motora boşlattı. Kutulara 1.1 litre doldurdu desek. 1.1 + 1.1 + 0.3 = 2.5 litre :D Kaç koyulması gerekiyordu ? 2.1 Litre...

Cumartesi izin alıp servise gittiğim için düşük devirde pazar günü işe gidip geliyorum. Ertesi gün tekrar işe gidiyorum bakıyorum yağ seviyesi azalmış fakat maksimum çizgisinin hala üstünde. Bu yağ nereye gitti ? Hava filtresini söküp bakıyorum kanatlarının uç kısımları rengi değişmiş ıslanmış. İş dönüşü bayiye uğruyorum.


Kafam atmış durumda. Suratım öyle ki yüzüme bakan sizin ne vardı diye sormuyor başka yere bakıyor başkasına havale ediyor. Enson biri sordu dedim motora fazla yağ koyulmuş. Ayrıca bi sürtme sesi vardı ona bakılacaktı.

-(Usta) Gülerek fazla mı yağ koyulmuş:D yok yaağv.

Sese bakılıyor. Sonuç zincirim bitmiş sıkı yere gelince o ses yapıyormuş. Alalalh yav servise girip çıktım zincir bitti :Ddd

Yağ seviyesine bakılıyor. Bundan nolacak 20 gram fazla yağ var. Abi ne 20 gramı maksimum çizgisinin üstündeki gösterge alanının yarısında. Burası 20 gramsa bu maksimum çizgisinin bir anlamı yok ozaman.

- Servisteki motorunu getiren halktan ve ustadan gelen yorum ektedir ;

YAaav millet r6 ya 1 litre fazla yağ koyuyor 1 litreee!!! Nolacak yağ fazla olsun eksik olmasın.

iç sesim (Abi elinize gelen r6 lar 2006 model 80bin km onlar cayır cayır o yağı yakıyodur zaten motoru sıkıştırınca. Hele fazla yağ varsa daha yüksek basınçla daha kolay kaıyodur yanma odasına)

Dışarı vuran sesim (Abi keçe nasıl patlamıyor ? Her şeyi geçtim bu mühendisler neden maksimum çizgisi koymuş lazım değilse ?)

Usta - Sen makine mühendisiydin dimi ?
Ben - Evet abi.

Sessizlik...

Ben - Dalga geçecektin galiba ? Hala lafımın arkasındayım yağ maksimum çizgisini geçemez.
Usta - Yok yok.

Sinirler gerilir.

- Sen çek abi yağı ben istemiyorum.

-Usta sinirler motorun altına uzanır leğeni koyar tapayı gevşetmeye yeltenir. Usta dur üstten çekmiycek misin böyle mi azaltcaksın yağı ? (Sanırım doldurma kapağından şırıngayla yağ çekilmiyormuş debriyaja mı geliyormuş neymiş ama ben öyle bir şey yapılacak sanıryorum.)Bana kulak vermez tapayı açar meşhur 20 gram yağını boşaltır. Tapayı sıkar. Leğeni alır al işte bu yağdan ne olacak 20 gram yağ diye söylene söylene gider.

Müşterilerden birine motoru bi dik tutar mısınız dedim. Üstüne de su terazisini koydum yine. Yağ hala aynı seviyede. Ustaya diyemedim diğer çalışana gelin bakın yağ seviyesine dedim. Baktı.

Diyo ki tamam işte çok güzel. Sizin dedim ..... ..... .... Çıktım servisten gittim.

Yağ bulaşan hava filtresi içinde kaldı. 2. kez sıkılmış tapa pulu ile nereye gitsem inince motorun altına bakıp duruyorum yağ sızdırmış mı diye.

Sanki ben suçluymuşum gibi bütün servis süresi boyunca baskı ve tavır altında kaldım. 700 lirada para verdim. Rastgele çevirmeyle ayarlanıp çok iyi denk gelen senkron ayarınıda unutmayalım. Hee bide :D Bali sürülmeye kaybolan ustayla beraber giden koruma takozunun stickerıda yok ortalarda:D Onuda söyledim. Serviste biyerde görmüş olmama rağmen bizde yok onlardan dediler:D Tamam dedim :D

Bunları yazmak için o kadar üşendim ki. Başta konuyu açmamıştım fakat 4 gündür sinirim geçmiyor.

alp_tunay
04 Eylül 2020, 17:42
Hangi il ? Hangi servis ?...

berk_cglr
04 Eylül 2020, 17:51
karter puluna çok takılma ben uygun ebat bulamadığım için 3 sefer aynısını kullandım çok sorun yapmaz ama geri kalan kısım için diyeceğim şu iyi sabredip beklemişsin , bence hangi servis nerede bu yer bunuda yaz bu yazını görenler gitmez zamanla eli mahkum düzeltilir ya da zarar eder kaparlar en azından senin başına geldi başkasınında başına gelmesin

hasmet
04 Eylül 2020, 17:53
Beceriksiz herifler...

Siz de biraz pimpiriklisiniz gibi ama heriflerin yağ seviyesini bile kontrol etmemesi kabul edilebilir bir şey değil.

Yağ fazla gelince hava filtresine kadar çıkar genelde... O yüzden çalıştırmadan azaltmak lazım. O yüzden minimum seviyede koyup gerektikçe eklemek en iyisi aslında.

Tıpadaki metal pul'a aşırı abanılmadığı müddetçe 2-3 kez kullanılabilir.

SS40
04 Eylül 2020, 18:05
Servis ismi ? Yeri ? Yanlış anlamayın ama bunca şeyi anlattınız ve okuduk. Şahsen yamaha sahipleri özellikle merak edecektir hangi servis diye.

İşini düzgün yapmayan insanları belirtmezsek hem paramızdan hem sinirlerimizden oluruz.

atillatopal9
04 Eylül 2020, 18:22
keyifle okudum ve okurken çok güldüm.
üzüldüğüm ve sevindiğim iki şey var,
sevindiğim nokta: yağı yağ filtresini hava filtresini, bujileri, balata değişimi ve motorda bir çok şeyi kendim yapabiliyorum.
üzüldüğüm nokta: 1 saatlik işe 700 TL para almaları.

ben olsaydım asla varilden koydurmazdım ( belki aynı yağdır, ama ben til bir adamım sonuçta şişe bira ve fıçı bira birbirinden farklı :D )
ikinci nokta üstten şırıngayla yağ çekmekten bir şey olmaz ki, her servis öyle yapıyor.

r6 varken ben istanbul ümraniye yıldız motosiklete gitmiştim çok memnun kalmıştım adamlar şöyle sistem kurmuşlar
sen asla motorun yanına gidemiyorsun çünkü motosikleti asansör ile aşağı indiriyorlar, bekleme salonu yapmışlar ve burada çay kahve vb. şeyler var.
motosikletin canlı yayında işçilik ile sağlanırken sen yukarıdan çayını içip deri koltukta miss gibi oturuyorsun.

mesela bu suzuki serviste yok, kapının önünde ki kaldırıma oturuyorsun.
bence o servise bir daha gitme hocam. hatta motorun garantisi yoksa teknik sorunlar hariç hiç servise gitme..
çok geçmiş olsun, keyifli anlatmışsın güzel izah etmişsin oradaymış gibi okudum her şeyi

birde sende taşımacılık yapmışsın indirim yapmadılar mı :D

Cyan
04 Eylül 2020, 18:56
Adam olmaz bizim memleket. İnsanların bırak birbirine, işlerine (dolayısıyla "kendilerine") saygıları yok. Allah ıslah etsin.

Fenalık geçirdim okurken...

burakrak
04 Eylül 2020, 19:02
Okurken sinir hastasi oldum resmen bir sefer yamaha servisine bisey sormak icin girmistim ayni bahsettigin tavirlarla karsilastim sonra eyvallah dedim kactim oradan. Marka fanatikligi kesinlikle yapmiyorum 3 tane farkli honda servisine gittim adamlar hakkaten servis konusunda hakkini vermisler ozellikle antalyada ataberkten cok memnundum internetten randevu aliyodum o saatte servise gidiyodum direk hosgeldiniz diye karsilama sonra camekanli bir oda var servisi goren hemen karsinda usta motorun bakimini yapiyor cay kahve ikram ediyorlar bakim bitince usta geldi su su parcalari degistim kontrol ettim falan ne yaptiysa anlatiyo sonra odemeni yapiyosun faturani verip gonderiyorlar ben de ayni sizin gibi cok dikkat ederim yamaha maalesef bu konuda ben de pek olumlu iz birakmadi trabzonda bir kere yamaha servisine motul yaginiz var mi diye sordum adam ne yapacan motulu yamalube daha iyi diye azarladi bir de. Tabi butun servisler ayni degildir hepsini bir tutmamak lazim ama sonucta yamaha gibi buyuk bir markada boyle bir personel olmasi kendi eksisi

ozan1991
04 Eylül 2020, 19:23
araştırmadan gitmemek lazım ben istanbulda ki bir serviste sıra olmasına rağmen 1.5 saatte ilk bakımı yaptırıp çıktım,muhtemelen sizden sonra gelenleri aldılar yada ilgilenmediler ama hangi şehir hangi servis bende merak ettim

"-"
04 Eylül 2020, 19:29
kolay gelsin

furkansevke
04 Eylül 2020, 19:41
keyifle okudum ve okurken çok güldüm.
üzüldüğüm ve sevindiğim iki şey var,
sevindiğim nokta: yağı yağ filtresini hava filtresini, bujileri, balata değişimi ve motorda bir çok şeyi kendim yapabiliyorum.
üzüldüğüm nokta: 1 saatlik işe 700 TL para almaları.

ben olsaydım asla varilden koydurmazdım ( belki aynı yağdır, ama ben til bir adamım sonuçta şişe bira ve fıçı bira birbirinden farklı :D )
ikinci nokta üstten şırıngayla yağ çekmekten bir şey olmaz ki, her servis öyle yapıyor.

r6 varken ben istanbul ümraniye yıldız motosiklete gitmiştim çok memnun kalmıştım adamlar şöyle sistem kurmuşlar
sen asla motorun yanına gidemiyorsun çünkü motosikleti asansör ile aşağı indiriyorlar, bekleme salonu yapmışlar ve burada çay kahve vb. şeyler var.
motosikletin canlı yayında işçilik ile sağlanırken sen yukarıdan çayını içip deri koltukta miss gibi oturuyorsun.

mesela bu suzuki serviste yok, kapının önünde ki kaldırıma oturuyorsun.
bence o servise bir daha gitme hocam. hatta motorun garantisi yoksa teknik sorunlar hariç hiç servise gitme..
çok geçmiş olsun, keyifli anlatmışsın güzel izah etmişsin oradaymış gibi okudum her şeyi

birde sende taşımacılık yapmışsın indirim yapmadılar mı :D

Motorun bu tarz bakımlarını bende yapabiliyorum hatta zevkle yaparım. Kafam bir ustanın yapmasından da daha rahat olur. Fakat 2 yıl uzatılmış garanti e satışta servis bakımları olması nedeniyle servise götürüyorum.

Ben şırınga ile çekilecek sanıyordum doldurma kapağından öyle olmuyormuş.

Motoru alırken yamaha kardeşlerde ekspertiz yaptırmıştım onlarda motorun yanına sokmayıp çay kahve ücretsiz bekleme salonunda kameralardan izletmişlerdi. Çok güzel bi uygulama.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------


Beceriksiz herifler...

Siz de biraz pimpiriklisiniz gibi ama heriflerin yağ seviyesini bile kontrol etmemesi kabul edilebilir bir şey değil.

Yağ fazla gelince hava filtresine kadar çıkar genelde... O yüzden çalıştırmadan azaltmak lazım. O yüzden minimum seviyede koyup gerektikçe eklemek en iyisi aslında.

Tıpadaki metal pul'a aşırı abanılmadığı müddetçe 2-3 kez kullanılabilir.

Pinpirikli olma sebebim mühendis olduğum için sanırım her işin kitabına göre yapılmasını istemem. Ve herkes gibi bende motosikletimi kolay almadım. Daha 20 binde. Hiçbir arızası, kazası, çiziği, kırığı olmayan şıkır şıkır motor. Her satmak aklıma geldiğinde kişinin ne kadar şanslı olduğunu düşünüyorum. Gidipte ustaların vurdumduymaz hareketleri yüzünden bazı sonuçlara katlanmak istemiyorum.

RideForLife.
04 Eylül 2020, 20:13
Yahu uzun uzun yazmışsın iyi güzel hoşta kaç kere hangi servis diye sorulmuş bi cevap ver güzel kardeşim. Verki bizde gitmeyelim, senin gördüğün zararı biz görmeyelim.

vandamme
04 Eylül 2020, 20:16
Arkadaş zahmet edip onca şey yazmış ama hangi servis belirtmemiş ?

moonspell07
04 Eylül 2020, 21:14
Istanbuldan 2014 model 16.xxx küsür km de aldığım xmax 400 yaklaşık 45 gün kadar önce 18xxx km lere geldiğinde antalya dadaş yetkili servise gittim ruhsat ile servisteki elemana durumu anlattım bu motosikletin servis geçmişini öğrenmek istiyorum ve 20 bin bakımı fiyatını öğrenmek istiyorum dedim. Eleman girdi sistemden baktı(güya baktı) bu motosiklet hiç servise girmemiş dedi ,nasıl olur dedim motosiklet dünya kadar para en azından garanti süresince bin bakımına girmiştir dedim. Yok dedi kayıt yok . Iyi dedim yağ ve yağ filtre hariç kayış filtre set son dişli yağı vs fiyat ne olur dedim .( Motor yağı 1500 km önce değişmiş olacak 20 binde ) yok abi olmaz yağı ve filtreyi de değiştirmeliyiz 20 bin kaydı gireceğiz sisteme olmaz dedi, la dedim sisteme yağ değişmi yapmadığınızı yazarsın dedim ,yok adam tam bir hanzo neyse hayırlı işler dedim çıktım. 20 bin bakımını dışarda yaptırdım. Böyle devam ederlerse yetkili servisi kapatır gider bunlar.

nicknamer
04 Eylül 2020, 23:06
şu isten nefret ediyorum.

biz ne bilelim hangi yamaha servisi. o kadar sey yaziyorsun, il ve servis adi yazmadiginda hepsi çöp. biz ne bilelim sokak arasinda bir yere mi gittin?

yamaha servisleri berbat orasina tamamim. yildiz yamaha ya gitmeyin mesela net. tuna daha iyi.

furkansevke
04 Eylül 2020, 23:07
Ben başımdan geçen olayı sohbet bölümüne açtım. Konu hakkında konuşulsun ya da insanlar bilgilensin böyle şeylere hazırlıklı olsun diye. Servis ismi vermek zorunda değilim. İsterdim ama malesef özel sebeplerden dolayı servis ismini vermiycem.

Sizde motorunuzun başında durun böyle şeylere hazırlıklı olun önleminizi alın. Servis adı diye tuturanların hiçbirinin motosikletide Yamaha değil arkadaş ne hikmetse.

Seramik
04 Eylül 2020, 23:25
Ben başımdan geçen olayı sohbet bölümüne açtım. Konu hakkında konuşulsun ya da insanlar bilgilensin böyle şeylere hazırlıklı olsun diye. Servis ismi vermek isterdim ama malesef özel sebeplerden dolayı servis ismini vermiycem.

Sizde motorunuzun başında durun böyle şeylere hazırlıklı olun önleminizi alın. Servis adı diye tuturanların hiçbirinin motosikletide Yamaha değil arkadaş ne hikmetse.

Hocam isim vermemekte haklısınız. Çünkü yetkili firma size dava bile açabilir bu konuda. (Markamı ve servisime iftara atıp kötülüyorsun sebebi ile)
Genelde böyle konularda Firma ismi özel mesaj ile söylenir öğrenmek isteyen konu sahibine özel mesaj atıp öğrenir.

Ama lütfen böyle durumlarda yaşadığınız şikayeti Türkiye üst yetkililerine iletin.

Genellikle şu söyleniyor; "Kimi kimi şikayet edeceksin, Nasıl olsa bir şey olmaz, vs..." Söyleniyor.

Hepimiz üzerimize düşeni yapmakla sorumluyuz.

Bugün ben şikayet ederim yarın sen şikayet edersin elbet o firma içinde bu gibi şeyleri dikkate alan vardır.

Döner dolaşır bu şikayet o sert kayaya gelir sonra hatayı yapan düşünsün. Bunun örnekleri çok var.

Örnek olarak izninizle başımdan geçen olayı anlatayım:

İzmir Aliağa sürekli motor ile yolculuk yapıyorduk.

Özellikle Menemen-Aliağa arasında yolculuk yaparken bazı benzinliklerin led tabelaları dikkat çekmek için aşırı parlak yapılmış. Karanlıkta öyle bir göze vuruyor ki sanki gözünüzün içine flaş patlatılmış gibi oluyordu.
İzmir Belediyesine şikayetimi internet üzerinden yapmıştım.
1 kaç hafta içinde e-postama geri dönüş yapıldı şikayetiniz inceleniyor diye ve yanlışım yoksa 2 ay gibi bir sürede de tabelalar ile sahipleri uyarıldı ve gerekli işlemler yapıldı diye tekrardan cevap geldi ve parlak tabelalar kaldırıldı, yolda biraz da olsa rahat edebildik.

İşin özü tüm teknoloji emrimize amade iken iki satırlık bir yazıyı göndermekten çekinmeyelim.

Umarım bu sıkıntılar zamanla azalır ve ileri ki zamanlarda böyle sıkıntılarla kimse karşılaşmaz.

İyi Forumlar.

shruikan
04 Eylül 2020, 23:27
adama bak ya! yazmış şikayet etmiş durmuş, servis ismi vermek zorunda değilmiş!

bu ne perhiz bu ne lahana turşusu

nicknamer
05 Eylül 2020, 00:02
Ben başımdan geçen olayı sohbet bölümüne açtım. Konu hakkında konuşulsun ya da insanlar bilgilensin böyle şeylere hazırlıklı olsun diye. Servis ismi vermek zorunda değilim. İsterdim ama malesef özel sebeplerden dolayı servis ismini vermiycem.

Sizde motorunuzun başında durun böyle şeylere hazırlıklı olun önleminizi alın. Servis adı diye tuturanların hiçbirinin motosikletide Yamaha değil arkadaş ne hikmetse.

anladım. umarım tez zamanda uçurulursunuz yada sizin gibi motosikletçileri engelleme/başlıklarını engelleme butonları falan gelir.

özel sebepleriniz sebebiyle bu başlığı da açmasaydınız o zaman? belki de honda sahibisinizdir, piyasa yapmak için fok atıyorsunuzdur.

şunu da yeni gördüm: benim motorum yamaha. olmasa da yazarım buraya, insanlara bir fikir veriyor yazdıklarınız zaten sizde "sohbet" olsun diye açmışsınız.

böyle saçmalık mı olur? moderatörler bir el atsın artık.

furkansevke
05 Eylül 2020, 00:18
Hocam isim vermemekte haklısınız. Çünkü yetkili firma size dava bile açabilir bu konuda. (Markamı ve servisime iftara atıp kötülüyorsun sebebi ile)
Genelde böyle konularda Firma ismi özel mesaj ile söylenir öğrenmek isteyen konu sahibine özel mesaj atıp öğrenir.

Ama lütfen böyle durumlarda yaşadığınız şikayeti Türkiye üst yetkililerine iletin.

Genellikle şu söyleniyor; "Kimi kimi şikayet edeceksin, Nasıl olsa bir şey olmaz, vs..." Söyleniyor.

Hepimiz üzerimize düşeni yapmakla sorumluyuz.

Bugün ben şikayet ederim yarın sen şikayet edersin elbet o firma içinde bu gibi şeyleri dikkate alan vardır.

Döner dolaşır bu şikayet o sert kayaya gelir sonra hatayı yapan düşünsün. Bunun örnekleri çok var.

Örnek olarak izninizle başımdan geçen olayı anlatayım:

İzmir Aliağa sürekli motor ile yolculuk yapıyorduk.

Özellikle Menemen-Aliağa arasında yolculuk yaparken bazı benzinliklerin led tabelaları dikkat çekmek için aşırı parlak yapılmış. Karanlıkta öyle bir göze vuruyor ki sanki gözünüzün içine flaş patlatılmış gibi oluyordu.
İzmir Belediyesine şikayetimi internet üzerinden yapmıştım.
1 kaç hafta içinde e-postama geri dönüş yapıldı şikayetiniz inceleniyor diye ve yanlışım yoksa 2 ay gibi bir sürede de tabelalar ile sahipleri uyarıldı ve gerekli işlemler yapıldı diye tekrardan cevap geldi ve parlak tabelalar kaldırıldı, yolda biraz da olsa rahat edebildik.

İşin özü tüm teknoloji emrimize amade iken iki satırlık bir yazıyı göndermekten çekinmeyelim.

Umarım bu sıkıntılar zamanla azalır ve ileri ki zamanlarda böyle sıkıntılarla kimse karşılaşmaz.

İyi Forumlar.

Hocam iyi forumlar...

Merak etmeyin gerekeni yapıyorum zaten. Hatta hava filtremide değiştirmedim yağımıda ellemedim. Çok haklısınız. Yanlarına kalmayacak. Kalsa bile ben gerekeni yapayımda öyle kalsın. Keşke herkes sizin gibi olsa.

Kulağına küpe olsun diye deneyim aktarmaya çalıştığımız çoluk çocuklar hiçbir şeyin işleyişini bilmeden bir şey onların işine gelmiyor diye ileri geri saçma sapan konuşuyorlar.

İşleyişi geçtim. Özel sebebi geçtim. İstersem bu yazıyı yarıda bırakır paylaşırım. İstersem servisin baş harfini yazarım. Yani burda neyi ne kadar yapacağımın kurallarını kim koyuyor anlayamadım. Yorumlara bak. Okuma kardeşim. Unut okuduğunu madem. Size herhangi bir şeyi herhangi bir sebep olmadan istediğim kadar anlatırım siz nasıl bir kafa yaşıyosunuz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------


anladım. umarım tez zamanda uçurulursunuz yada sizin gibi motosikletçileri engelleme/başlıklarını engelleme butonları falan gelir.

özel sebepleriniz sebebiyle bu başlığı da açmasaydınız o zaman? belki de honda sahibisinizdir, piyasa yapmak için fok atıyorsunuzdur.

şunu da yeni gördüm: benim motorum yamaha. olmasa da yazarım buraya, insanlara bir fikir veriyor yazdıklarınız zaten sizde "sohbet" olsun diye açmışsınız.

böyle saçmalık mı olur? moderatörler bir el atsın artık.

Anlaşılan daha çok yeni göreceğin şey var

RuzgarAşkı
05 Eylül 2020, 01:01
Ben de defalarca Yamaha bayileriyle problem yaşadım, sırf cevremdeki Yamaha bayilerinin uyuzluğundan çok beğendiğim Yamaha motosikletleri almadım, cebimde paramla Xmax almaya gittim heriflerin uyuzluğundan bayiyi terk ettim Joymax aldım, cepte parayla Tracer almaya gittim yine adamların kıl tavırlarından vazgeçtim gittim Honda aldım, bölgesel olabilir problem genellemiyorum, İstanbul Avrupa yakasında adam gibi bayi/servis bulamadım, olay markadan ziyade insanımızla ilgili ama bana hep Yamahada denk geldi sıkıntı, kısmet diyelim

RideForLife.
05 Eylül 2020, 09:08
Servis adı diye tuturanların hiçbirinin motosikletide Yamaha değil arkadaş ne hikmetse.

İlerde Yamaha motor alamaz mıyım kardeş? Arkadaşımın motoru yamaha olamaz mı? Üstelik arkadaşım belki İstanbulda yaşıyor? Makina(e) mühendisi olup bu kadar sığ düşünmeniz şaşırtıcı.

Her neyse vermezsen verme. Çokta tın.

arndiol
05 Eylül 2020, 09:49
Yetkili yamaha servisi mi yoksa yamaha logosunu yapıştırmış dandik bir servis mi?

Yamaha servisine 1 kere gittim, adamlar o kadar yogundu ki bırak bir motora o kadar vakit ayırmayı, hemen bitsin diye sallama iş yapıyorlar.

açıkçası garip geldi bu derece uzatmaları.

ya pimpirikli oldugunuz için adamlar size sinir oldu, ya da şehrin en yetkisiz yetkili servisine gitmişsiniz şanssızlık eseri.

Motorumu
05 Eylül 2020, 10:33
Geçmiş olsun kardeşim. Ben de aynı arıza sebebiyle 3 defa servise gittim çözüm bulamadılar. İki defa yolda kaldım. Memlekette kimse yoğurdum ekşi demiyor. Çoğu kişi bu işlemleri sizin kadar bilmediği için sorunları göremiyor. Ne diyelim cahillik mutluluktur.
Siz bakmayın millete. Ben yazınızdan bazı şeyler öğrendim teşekkür ederim.

Cyan
05 Eylül 2020, 11:11
Ben de defalarca Yamaha bayileriyle problem yaşadım, sırf cevremdeki Yamaha bayilerinin uyuzluğundan çok beğendiğim Yamaha motosikletleri almadım, cebimde paramla Xmax almaya gittim heriflerin uyuzluğundan bayiyi terk ettim Joymax aldım, cepte parayla Tracer almaya gittim yine adamların kıl tavırlarından vazgeçtim gittim Honda aldım, bölgesel olabilir problem genellemiyorum, İstanbul Avrupa yakasında adam gibi bayi/servis bulamadım, olay markadan ziyade insanımızla ilgili ama bana hep Yamahada denk geldi sıkıntı, kısmet diyelim

Rami'deki Premium (Kardeşler) hizmetinden hep memnun kalmışımdır. Hiç sorun problem yaşamadım. (XCity 250, bende durduğu 20.000 boyunca oraya götürdüm...)

Satış kısmı biraz uyuz denebilir; 2 model eski sıfır XV950 almaya gittim en ufak bir pazarlık vs yapmadılar, yapsalar almıştım motoru (tonla aksesuarla)...

profesor06
05 Eylül 2020, 11:17
ver internetten siparişi kendin yap paran cebinde kalsın.

ero__
05 Eylül 2020, 12:03
Furkan Şevke
Furkan Şevke adlı kullanıcının hesabı var
Günil A.Ş. şirketinde Makine Mühendisi
Paşaalani Mah., Balıkesir Province,

Eh buradan servisin hangi taraflarda olduğu bilgisi çıkar sanırım :)

Metela
05 Eylül 2020, 12:52
yetkili servis mi? Eve gitti, sanayiye bakıyor, namaz kılmaya gitti gibi şeyler kurumsallıktan uzakta, yetkili olamaz gibi geliyor, öyleyse de şikayet edilecek bir mevzu. Mesai saatleri içinde eve gidemez ya da varsa mazereti başka bir usta devam etmek zorunda, bana çok acayip geldi.

furkansevke
05 Eylül 2020, 13:35
Yetkili yamaha servisi mi yoksa yamaha logosunu yapıştırmış dandik bir servis mi?

Yamaha servisine 1 kere gittim, adamlar o kadar yogundu ki bırak bir motora o kadar vakit ayırmayı, hemen bitsin diye sallama iş yapıyorlar.

açıkçası garip geldi bu derece uzatmaları.

ya pimpirikli oldugunuz için adamlar size sinir oldu, ya da şehrin en yetkisiz yetkili servisine gitmişsiniz şanssızlık eseri.

Pimpirik demeyelim. Çünkü olayda aşırıya kaçmış bi durum yok senkron cihaızndaki sapmaya bile sesimi çıkartmadım.

Yanlış anlamışsınız galiba zaten adamlar sürekli gelen giden motorlarla ilgilendiler. Çok yoğunlar. Dediğiniz gibi sallamasyon iş yapıyorlar. Ve hangi motorun hangi işlemini yapmak isterlerse onu yapıyorlar. Dağınık bir şekilde.

Yamaha logosu yapıştırmış bi servisi yetkili servis sanıp gidecek biri değilim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------


Geçmiş olsun kardeşim. Ben de aynı arıza sebebiyle 3 defa servise gittim çözüm bulamadılar. İki defa yolda kaldım. Memlekette kimse yoğurdum ekşi demiyor. Çoğu kişi bu işlemleri sizin kadar bilmediği için sorunları göremiyor. Ne diyelim cahillik mutluluktur.
Siz bakmayın millete. Ben yazınızdan bazı şeyler öğrendim teşekkür ederim.

Ben teşekkür ederim hocam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------


yetkili servis mi? Eve gitti, sanayiye bakıyor, namaz kılmaya gitti gibi şeyler kurumsallıktan uzakta, yetkili olamaz gibi geliyor, öyleyse de şikayet edilecek bir mevzu. Mesai saatleri içinde eve gidemez ya da varsa mazereti başka bir usta devam etmek zorunda, bana çok acayip geldi.

Köklenmiş servislerde gevşeyen disiplin. Gidip bayiye servisi şikayet etsen kendi adamlarını savunur.

fatih.met
05 Eylül 2020, 15:06
dostum dün yada önceki gün bir yorum yapmıştım, geçtiğimiz hafta 2 gün motorum ile ilgileneyim dedim ve ilk günüsü 3 ayrı motosikletçi de tepem attı sonra ertesi gün başka bir motosiklet tamircisinde tepem attı..

bir şey diyim mi, yazık bize :/ valla bize yazık, 2. günü gittiğim son motosiklet tamircisin de artık iyice kızdım sinirden köpürüyorum, babamı aradım telefondan ve "bunlarda esnaf şimdi dimi, kurşuna dizmemek için kendimi zor tutuyorum" diye veryansın ettim, ne yapacağımı bilemedim, tabi olması gereken şey o insana ibretlik bir ceza vermekti ama bunun için bir bahanem yok.

lanet olası adam dükkanından bir malzemeyi kullanmama izin vermedi diye bir şey yapamazdım, ama bir değil iki değil hepsi mi böyle olur?

daha önce yaşadıklarım;

1- eski scooter motorumun arka varyatör sıfır değişti 90 lira, bando marka kayış takıldı 30 lira, ayak marşı dişlisi değiştirildi 30 lira, silindir piston değişti 200 lira.

toplamda 350 kağıt verdim, yani 290 verdim de 60 lira borç.

1- bir gün merakımdan söktüm baktım, -varyatör sıfır değil çıkma takılmış, -kayış püskülleri sarkıyordu o derece eski yani değişmemiş, -ayak marşı dişlisi kaynak yapılmış yani değişmemiş, allah bilir silindir piston da değişmemiştir, sadece segman atıp yağ koymuştur...

bu 2014 yılında yaşadığım ilk motosikletçi kazık tecrübemdi ve zaten o 60 lira borcumu vermeyip birde üste para istemiştim tamirciden...

.........

esnaf esnaf değil, ne yapacağız bilemiyorum...

maktama
05 Eylül 2020, 16:40
...

esnaf esnaf değil, ne yapacağız bilemiyorum...
Ne mi yapacaksınız, kendi kendinizin ustası olacaksınız.

İlk motorum olan sıfır km aldığım ns200'ü 2014 senesindeki servis bakım ücretlerini gördükten sonra 2015 senesinde alet edevat takımı toplamaya başladım 2019'a kadar bayağı birşey topladım ,tamiratları/bakımları youtube'da/face gruplarında/forumlarda okudum araştırdım, halen de araştırıyorum. İlk motorum 2016'da garantiden çıktıktan sonra 2019'da satana kadar bakımların ben yaptım. Yaptığım bu bakımları fotoğrafladım, face'de paylaştım, aldığım/kullandığım ürünlerin de faturalarını sakladım, motoru satarken de hepsini alıcıya gösterdim.

2017'de aldığım dominarda ise aldıktan sadece 1 yıl sonra servis ücretleri pahalılığından ve güvenememekten dolayı garantiden çıkartıp yine ben yapmaya başladım servis bakımlarını, yine bu bakımları fotoğraflıyorum, motosikletin face grubunda paylaşıyorum, aldığım/kullandığım ürünlerinde faturalarını saklıyorum.

Ustaya/servise vereceğim parayla, 2015-2019 yılları arasında n11'de indirimde bulduğum zaman ve de aliexpressten de alabildiğim kadar alet-edevat aldım, şu vergi olayları vs gelmeseydi ve de dolar alıp başını gitmeseydi aliexpressten daha piston-sekman sökme takma takımı vs de alacaktım, zira girmediğim bi motor kısmı kaldı.

Çok üzücü ancak göz göregöre kazıklanmak istemiyorsanız bilgilenmekten ve kendi kendinizin ustası olmaktan başka çareniz yok.

fatih.met
05 Eylül 2020, 18:03
servislerden ve esnaflardan çok çekiyoruz, uzun zamandır ustaya vereceğimiz parayı alet-edevata veriyoruz.. yani şimdi ben ustaya 200 lira işçilik vereceğime gider darbeli somun sıkma alırım daha iyi.

şöyle bir şey işimi görür diye düşünüyorum (https://urun.n11.com/somun-sikma-makinesi/einhell-cc-iw-950-elektrikli-somun-sikma-bijon-sokme-P223989874)

şu anda alamam ama buna benzer bir tane olması şart. ön amortisörün altındaki 8 numara alyan somunlar "darbeli sıkma" ile sökülüyor... sade kendime de değil yani yakınlarda bakım yapmak isteyen biri olursa başkalarına da faydası olur, beş para etmez insanların ağız kokusunu çekeceğine gelir benim motosikletin deposunu fuller daha iyi :)

AzÇok
05 Eylül 2020, 18:25
Bu servislerin işi bu kadar pişkin bir şekilde yapmasının sebebi biraz da biziz.

Şikayet etmeye bile korkarsak. Ne kadar korktuğumuzu görmeyecek kadar kör değiller. O zaman istedikleri gibi oynarlar.

Servisin adını bile veremiyorsak hiç şikayet yazmayalım...

hasmet
05 Eylül 2020, 20:18
Hocam isim vermemekte haklısınız. Çünkü yetkili firma size dava bile açabilir bu konuda. (Markamı ve servisime iftara atıp kötülüyorsun sebebi ile)
Genelde böyle konularda Firma ismi özel mesaj ile söylenir öğrenmek isteyen konu sahibine özel mesaj atıp öğrenir.

Böyle saçma şey mi olur yahu? Memnun kalmamışsınızdır. Bakın arkadaş memnun kalmamış işte. Sebeplerini de yazmış. Ne gerekçeyle dava açacak servis? Yalan söylediğini nasıl ispatlayacak? Olur mu öyle şey?

Tabii ki memnuniyetsizliğini servisin ismini vererek forumda da söyleyebilir, varsa Yelp, Google reviews, şikayet var gibi yerlere inceleme de yazabilir.

Bilakis, tecrübeler isim verilerek aktarılmalı ki servisler ayağını denk alsın. Sallapati değil, iyi iş yapan servis kazansın.

Ne hale geldik yahu. Herşey kokuşmuş durumda ama hiç bir şeyi eleştirmek yok...

Ne güzel sistem insanları kazıklayanlar için!

Seramik
05 Eylül 2020, 20:41
Böyle saçma şey mi olur yahu? Memnun kalmamışsınızdır. Bakın arkadaş memnun kalmamış işte. Sebeplerini de yazmış. Ne gerekçeyle dava açacak servis? Yalan söylediğini nasıl ispatlayacak? Olur mu öyle şey?

Tabii ki memnuniyetsizliğini servisin ismini vererek forumda da söyleyebilir, varsa Yelp, Google reviews, şikayet var gibi yerlere inceleme de yazabilir.

Bilakis, tecrübeler isim verilerek aktarılmalı ki servisler ayağını denk alsın. Sallapati değil, iyi iş yapan servis kazansın.

Ne hale geldik yahu. Herşey kokuşmuş durumda ama hiç bir şeyi eleştirmek yok...

Ne güzel sistem insanları kazıklayanlar için!

Hocam anlık hissiniz ile yazıyorsunuz. Örnekleri internette mevcut. Buyrun bakın. Kendi kafamdan yazdığım bir şey değil.

Artı olarak sadece burada yazdığı yazıya dayanarak bile dava açılabilir. İspat etmesi gerekli olan kişi konu sahibi. Elinde bunu ispatlayacak somut kanıtlarda olmadığı için de cezayı konu sahibi alır.

Dediğim gibi örnekleri mevcut. Size daha yakın bir örnek olarak Amerika'da bazı araç sahipleri sırf servisin işini yapmadığı kanıtlamak için motorun sağına soluna minik gizli kamera takıyor ve böylece dava açıyor. Youtube da görüntüler mevcut.

Kısaca Adalette suçu kanıtlanana kadar kişi masumdur. (genel şartlarda)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------

Ek olarak konuyu lütfen başka yönlere çekmeyin. Eleştirmek başka bir konudur. İstediğiniz paragrafı yazımızdan alıp üzerine sabit yorum yapmayınız.

Ayrıntılı bilgi için buyurun Link:
https://barandogan.av.tr/blog/ceza-hukuku/iftira-sucu-nedir.html

ufoz
05 Eylül 2020, 21:03
"Ticari itibarı zedelemek" diye bir kavram var.

Çok narin bir mevzu...
Bir arkadaşımız, kazandığı davayı duyurayım derken, tazminat ödemek zorunda kalmıştı...

furkansevke
05 Eylül 2020, 21:23
"Ticari itibarı zedelemek" diye bir kavram var.

Çok narin bir mevzu...
Bir arkadaşımız, kazandığı davayı duyurayım derken, tazminat ödemek zorunda kalmıştı...

:rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer:

bursagsli
05 Eylül 2020, 22:16
Servisler malesef böyle. Aynı olayların daha da fazlasını sym servisinde yaşadım. Motul 5100 koyun dedim koydular. Sonra ki yağ değişiminde yine motul diye söyledim bizde motul yok bunu koyuyoruz motorun yanında da bekleyemezsin git yukarda bekle dediler. İlk bakımda deponum bir tarafını sağlam çizmişler altta ki astarı kaldırmış. Alt sakal vidası akıllı vida ile değiştirmişler. Arka amortisör vuruyor diyorum. Bunda ayar yok dediler. Ayar var sym yi arayın dedim. Yanımda amortisörü ayarlamaya çalıştılar ama olmadı. Koskoca serviste amortisör anahtarı yok. Düz tornavida çekiç ile vurarak ayar yapıyorlar. Ayar yeri dönmüyor çünkü ayar en sonda ters tarafına vurarak çevirmeye çalışıyor. Motoru topladılar zaten 3 vida var ikisi uzun 1 i kısa. Akıllılar onu bile yanlış takarak yerini yalama ettiler. Motoru aldığımdan beri arka disk ateş gibi ısınıyor diyorum. Disk arkada kaldığı için hava almıyor diye ısınıyor dediler. En son 3. bakıma götürdüm. Ertesi günü yağı eksik koyduklarını farkettim. Hemen servise gidip durumu anlattım eksik yağı tamamladılar. Fan açmayan motor sürekli fan açmaya başladı. Hemen yağa baktım yağı fazla koymuşlar. İyice dellendim. Fazla yağı kendim çektim. Arka disk çok ısınıyordu. Yemişim garantisini diyerek arka fren merkezini söktüm. Güzelce pistonu temizledim. Saplamaları gresleyip taktım sorun düzeldi. Ama arka balata 5000 km de bitmiş. Bunları symnin ana sitesine şikayet ettim. Sym de ki yetkili başka servise yönlendirdi. Ordaki ler çok ilgilendi. Arka amortisör, arka fren balatası ve akü garantiden değişti. Ayrıca bunlarda bana verilen evrakta 2 kutu bir litrelik yağ koyuyoruz dediler ama benim motor 1.5 litre alıyor. Yarım litreyi isteyince varilden koyuyoruz dediler. İşin gerçeği varilden ne yağı koydukları belli değil. Bunun gibi ustalar adamı usta yapıyor

bkaraca
05 Eylül 2020, 22:20
Valla o kadar uzun yazmışsınız bir şekilde okuduk, servis vs bilgisini özelden isteyenlere atabilirsiniz, çok zor olmasa gerek. Benim en garibime giden kendi paranızla bu kadar mallığa nasıl katlandınız ? Altı üstü yamaha götürün başka servise, bana böyle ağız yapacak usta ben daha ondan medet umacağım ? En çok sizin tavrınız şaşırtıcı :)

IRau
05 Eylül 2020, 22:45
yamaha premium motor iyidir yani ben hiç sorun yaşamadım yedek parça bölümü dahil

furkansevke
05 Eylül 2020, 23:25
Valla o kadar uzun yazmışsınız bir şekilde okuduk, servis vs bilgisini özelden isteyenlere atabilirsiniz, çok zor olmasa gerek. Benim en garibime giden kendi paranızla bu kadar mallığa nasıl katlandınız ? Altı üstü yamaha götürün başka servise, bana böyle ağız yapacak usta ben daha ondan medet umacağım ? En çok sizin tavrınız şaşırtıcı :)

Dediğim gibi servis kaydı olsun alan görsün. Uzatılmış garanti bozulmasın diye servise götürdüm. Emin olun bunlar için yuta yuta bi hal oldum. Sonradan servise şikayete gittiğimde hiçbir şeyi gözüm görmüyordu o zaman verdim ayarı çıktım gittim servisten. Anladı onlar... Bunun dışında bildiğim bir usta falanda yok yetkili servis diye getirdik işte. Başka şehirde yaşadım motosiklet hayatımı. Buraya yeni döndüm.

RuzgarAşkı
05 Eylül 2020, 23:33
Kardeşler Yamaha bana yürüme mesafesinde, xmax in bakım ücreti ne kadar diye sorduğumda, (o tarihte şimdiki yerinde değil yolun karşısında küçük dükkândaydılar) satışta bulunan dayı cevap vermek yerine, Yamahanin sahibiymiş hatta kendisi sıfırdan motosikletin imalatını yapmış bir edayla 50 cclik bir motoru göstererek o zaman bunu alacan kardesim gibi bir ifadede bulunarak beni zıvanadan çıkarmıştı. Tabii ki xmax almadım gittim o zamanın parası,2014, yaklaşık 2000 tl daha ucuz olan Joymax aldım .

Joymax ile 2016'ydı sanırım evden motorla çıktım bir gün, bir kaç dakika sonra arka lastiğin aşırı inmiş olduğunu gördüm. Kardeşler yakın diye servis bölümüne motoru iterek götürdüm. Servisteki arkadaş motosiklet yamaha olmadığı için bakamayiz dedi. Nasil olur dedim yolda kaldım , fitil vs her neyse parasını ödeyeceğim sonucta lastik bu, teknik spesifikasyon içeren bir mevzu değil,iterek mi götüreyim dediğimde, baska bir elemana söyledi düşündüler taşındılar telefon ettiler ve sonunda yok kardeşim bakamayız motora dediler.Tracer için ise Daytona' da benzer hikaye yaşadım ama daha fazla uzatmayayım, benim kısmetsizliğim diyelim, ama bu hikayelerde bayiler açısından kendilerine çıkarılacak dersler olduğunu düşünüyorum . Bu tip firmalarda müşteriyle yüz yüze olacak personel çok önemli ve bu personelin standartlarını iyi belirleyip takip ve kontrolünü yapabilirseniz fark yaratırsınız. 2014 ve 2018 yılında Yamaha bu yüzden 1 xmax 1 de tracer olmak üzere 2 motosiklet eksik satış yaptı. Onlar için 2 motosiklet eksik satmak mühim değilse benim için de mühim değil:)

Bunları daha öncede bu foruma yazmıştım, üyelik e mailimi kapattığım ve şifremi de unuttuğum için yeni kullanıcı adı aldım, daha önce yazdığımı farklı nickname ile okuyan arkadaş olabilir düşüncesiyle söylüyorum.

AzÇok
06 Eylül 2020, 01:05
Ben başımdan geçen olayı sohbet bölümüne açtım. Konu hakkında konuşulsun ya da insanlar bilgilensin böyle şeylere hazırlıklı olsun diye. Servis ismi vermek zorunda değilim. İsterdim ama malesef özel sebeplerden dolayı servis ismini vermiycem.

Sizde motorunuzun başında durun böyle şeylere hazırlıklı olun önleminizi alın. Servis adı diye tuturanların hiçbirinin motosikletide Yamaha değil arkadaş ne hikmetse.

Bu güne kadar Yamaha, Honda, ve Kymco yetkili bayilerini isim vererek eleştirdim.

Eğer haklıysam eleştiri yaparım.

Haklı değilsem kimseye iftira atmaya kalkışmam.

Burada bir tutarsızlık var.

"Yamaha Rezaleti" diye başlık açmanızdan dolayı Yamaha Türkiye size dava açamaz mı yani?

hasmet
06 Eylül 2020, 02:04
Hocam anlık hissiniz ile yazıyorsunuz. Örnekleri internette mevcut. Buyrun bakın. Kendi kafamdan yazdığım bir şey değil.

Artı olarak sadece burada yazdığı yazıya dayanarak bile dava açılabilir. İspat etmesi gerekli olan kişi konu sahibi. Elinde bunu ispatlayacak somut kanıtlarda olmadığı için de cezayı konu sahibi alır.

İspatlama yükümlülüğü iddia makamına aittir. Servis müşterinin iftira attığını iddia ediyorsa, müşterinin yalan söylediğini ispat etmesi gereken servistir. Bu da zor bir şey.

Aşağıda verdiğiniz örnek müşterinin servisi dava etmesiyle ilgili, tam tersi bir durum, yukarıda yazdığınızda geçerli bir örnek değil.


Dediğim gibi örnekleri mevcut. Size daha yakın bir örnek olarak Amerika'da bazı araç sahipleri sırf servisin işini yapmadığı kanıtlamak için motorun sağına soluna minik gizli kamera takıyor ve böylece dava açıyor. Youtube da görüntüler mevcut.

Burada insanlar direk Google da servislere negatif pozitif incelemeler yazıyorlar. Bir servise gitmek için Google'dan aradığınızda müşterilerin servis hakkında ne düşündüğü yazıyor. Kaç kez pozitif ve negatif inceleme yazdım. Hatta bir servisin belli işleri ucuz işçi çalıştıran başka bir yere yolladığından şüphelendiğimi bile yazdım. Fikir özgürlüğü denen bir şey var.

Varsa bahsettiğiniz duruma örnek buyrun paylaşın.

Seramik
06 Eylül 2020, 09:02
İspatlama yükümlülüğü iddia makamına aittir. Servis müşterinin iftira attığını iddia ediyorsa, müşterinin yalan söylediğini ispat etmesi gereken servistir. Bu da zor bir şey.

Aşağıda verdiğiniz örnek müşterinin servisi dava etmesiyle ilgili, tam tersi bir durum, yukarıda yazdığınızda geçerli bir örnek değil.



Burada insanlar direk Google da servislere negatif pozitif incelemeler yazıyorlar. Bir servise gitmek için Google'dan aradığınızda müşterilerin servis hakkında ne düşündüğü yazıyor. Kaç kez pozitif ve negatif inceleme yazdım. Hatta bir servisin belli işleri ucuz işçi çalıştıran başka bir yere yolladığından şüphelendiğimi bile yazdım. Fikir özgürlüğü denen bir şey var.

Varsa bahsettiğiniz duruma örnek buyrun paylaşın.


Sayın @hasmet öne sürdüğünüz bu bilginin kaynağını yazar mısınız?

Ben benim sunduğum bilginin kaynağını ufak da olsa bir kanuni bir kaynakla belirttim. Buyurun sizinkini görelim.

Ek olarak Servisin müşterinin iftira attığını bu durumda kanıtlaması çok mu zor olur. Elde somut olarak sadece servis işlem makbuzu bulunuyor. Yukarıda konu sahibinin anlattığı olayların kaçta kaçı kanıtlanabilir NET olarak. Yapmayın lütfen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:18 ----------

Ek olarak buyurun: https://okyanushukuk.com/ticari-itibari-zedeleme-sucu-tck/

http://www.hukukgunlugu.org/sirketlerin-ticari-itibarinin-dijital-ortamda-hukuken-korunmasi/

Örnek Karar: https://www.kararara.com/forum/viewtopic.php?t=11055
İsterseniz Akademik Makale: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1049571

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:31 ----------

Son olarak Eleştirmek ile Kötülemek arasında ince bir çizgi vardır bunu biliyorsunuz.

AzÇok
06 Eylül 2020, 11:09
Google aracılığıyla yüzlerce milyon insan aldığı hizmetleri değerlendiriyor. Bu ülkemizde de yaygınlaşıyor. Öyle ki bir hizmeti almadan önce yapılan değerlendirmelere göre karar verir olduk.

Düzgün hizmet üretemeyenler bu süreçte elenecektir.

Bu süreç başlamıştır. Hiç bir şekilde durdurulamaz.

İftira gibi istisna bir durum hiç bir kuruluşa kalkan olamayacaktır.

Herkes korkmadan ve gerçeklerin dışına çıkmadan, ve belge almayı ihmal etmeden değerlendirmesini yapmalıdır.

Aksi takdirde iyi hizmet üretenlerin yok olmasında suç ortağı olursunuz...

mutlumotorlu
06 Eylül 2020, 12:00
Bazı bazı ülkelere nazaran işçilik ücreti çok ucuz idi bu ülkede Şimdi bazı bazı ülkelere göre işçilik kalitesi çok ucuz çok uyuz bi durumdayız

maktama
06 Eylül 2020, 16:22
servislerden ve esnaflardan çok çekiyoruz, uzun zamandır ustaya vereceğimiz parayı alet-edevata veriyoruz.. yani şimdi ben ustaya 200 lira işçilik vereceğime gider darbeli somun sıkma alırım daha iyi.

şöyle bir şey işimi görür diye düşünüyorum (https://urun.n11.com/somun-sikma-makinesi/einhell-cc-iw-950-elektrikli-somun-sikma-bijon-sokme-P223989874)
...
Bu ürünü ben de almayı düşünmüştüm, fiyatı görece uygun, varyatör vs çıkartmak için de kullanılıyor, ancak önemli bir eksiği var ki o da tork ayarı; Tork ayarı yok üründe. Onun için vazgeçtim ve halen araştırmaya devam ediyorum.

hasmet
06 Eylül 2020, 18:32
Sayın @hasmet öne sürdüğünüz bu bilginin kaynağını yazar mısınız?

Ben benim sunduğum bilginin kaynağını ufak da olsa bir kanuni bir kaynakla belirttim. Buyurun sizinkini görelim.
Hangi bilgi? İddia makamının iddiasını ispatla yükümlü olduğu mu? Yoğurdun beyaz olduğu için de kaynak lazım mı? :)


Ek olarak Servisin müşterinin iftira attığını bu durumda kanıtlaması çok mu zor olur. Elde somut olarak sadece servis işlem makbuzu bulunuyor. Yukarıda konu sahibinin anlattığı olayların kaçta kaçı kanıtlanabilir NET olarak. Yapmayın lütfen.

Anlaşılması bu kadar zor mu gerçekten? Müşteri söylediğinin doğru olduğunu ispatlamak zorunda değil. Servis, müşterinin yalan söyleyerek iftira attığını ispatlamak zorunda. Çünkü dava açan o, sizin iddianıza göre tabi.



Örnek Karar: https://www.kararara.com/forum/viewtopic.php?t=11055
İsterseniz Akademik Makale: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1049571

Tek bir örnek vermişsiniz, onun da konuyla alakası yok... Patent davası. İlgili kısmı aşağıya ekledim.

Bir tane lütfen. Kanun kitapları, makaleler, alakasız davalar değil, servisin müşteriyi internette yazdığı bir memnuniyetsizlikten ötürü dava edip kazandığı tek bir örnek...

Verdiğiniz örneğin içeriğinden bir kısım:

"Davacı, kimya ürünleri ithalatı yaptığını, Adana Yumurtalık Serbest Bölgesi’nde bulunan tesislerine İngiltere merkezli şirketten ithal ettiği çin menşeili asitik asit ürünün davalı şirketin patent hakkının ihlal edildiği iddiası ile Gümrük Müdürlüğü’nden talep ettiği tedbir uyarınca serbest bölgeden çıkartılması işlemlerinin durdurulduğunu,

Davalı C…, Rodyum Inorganik İyodid Katalizör Sisteminin patentine sahibi olduğunu, bu patent ile üretilmiş tüm asitik asit ürünleri üzerinde hak sahibi olduğunu, bu nedenle serbest bölgede bulunan asitik asit ürünün patent hakkını ihlal edip etmediğinin incelenmesi için tedbir talebinde bulunduklarını... "

Seramik
06 Eylül 2020, 18:39
Hangi bilgi? İddia makamının iddiasını ispatla yükümlü olduğu mu? Yoğurdun beyaz olduğu için de kaynak lazım mı? :)

Tek bir örnek vermişsiniz, onun da konuyla alakası yok... Patent davası. İlgili kısmı aşağıya ekledim. Bakın ne yazmışsınız:



Bir tane lütfen. Kanun kitapları, alakasız davalar değil, servisin müşteriyi internette yazdığı bir memnuniyetsizlikten ötürü dava edip kazandığı tek bir örnek...

Verdiğiniz örneğin içeriğinden bir kısım:

"Davacı, kimya ürünleri ithalatı yaptığını, Adana Yumurtalık Serbest Bölgesi’nde bulunan tesislerine İngiltere merkezli şirketten ithal ettiği çin menşeili asitik asit ürünün davalı şirketin patent hakkının ihlal edildiği iddiası ile Gümrük Müdürlüğü’nden talep ettiği tedbir uyarınca serbest bölgeden çıkartılması işlemlerinin durdurulduğunu,

Davalı C…, Rodyum Inorganik İyodid Katalizör Sisteminin patentine sahibi olduğunu, bu patent ile üretilmiş tüm asitik asit ürünleri üzerinde hak sahibi olduğunu, bu nedenle serbest bölgede bulunan asitik asit ürünün patent hakkını ihlal edip etmediğinin incelenmesi için tedbir talebinde bulunduklarını... "

Size iftira ile ilgili kanun maddelerinin linklerini verdik anlamadınız. Örnek bir dava da sadece iddia üzerine olan bir olayın linkini verdik bunu çarpıttınız.

Hoşunuza giden yeri alıp onun üzerinden hala yorum yapıyorsunuz. O kadar yazının içinde sırf haklı çıkabilmek için istediğiniz yazıyı alıp onun üzerinden karşılık veriyorsunuz.

Daha ne diyelim.

Siz haklısınız. biz ne anlatmaya çalışıyoruz. Siz ne anlıyorsunuz. Buyurun yolunuz açık olsun. Yoğurdun kaymağı sizin olsun.