PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 250 kaç km de bir yağ değiştirilmeli ?



KinqEmpires4
03 Eylül 2020, 00:33
Selamun aleyküm.CBR 250r için yağ değişimi konusu baya zamana göre değişmiş bir durum görünüşte. Servis kitapçığında önceden 12 bin kmde bir civarında yazmasına rağmen yıllar geçtikçe kitapçık güncellendikçe km hep düşmüş 6 bin , 4 bin derken şuan ise güncel kitapçıkta her 2 bin kmde bir yağ değiştirin yanında yağ filtresinide değiştirin yazıyor.Ayrıca sık performanslı kullanıyorsanız daha sık bakım yaptırın diyede uyarı var. Sağdan soldan baktığımda her 1000 kmde bir yağı ve yağ filtresini değiştirende duyuyorum. 3 bin kmde bir değiştirende fakat diğer motorlar için baktığımda 3-5 bin kmde motor yağı mı değişirmiş diyenler dahi var :).

CBR250r kullanıcıları siz kaç kmde bir yağınızı ve yağ filtrenizi değiştiriyorsunuz ?
Sizce uygun olan yağ bakımı periyodu kaç kmde bir olmalı ?

Loveless
03 Eylül 2020, 00:55
Bence max 2000 olmalı ben 2000de değiştirdiğimde kömür gibi yağ çıkmıştı ve pek de yağ özelliği kalmamıştı. Ne kadar sık o kadar iyi. 1000kmde bir biraz titiz işi. Kullandığım yağ motul bu arada.

arndiol
03 Eylül 2020, 08:27
en güzeli 1500 - 2000 arası.

cbr nin genel bakımı kaç bin km de bir?

mesela 5bin ise 2500 de bir değiştir, 4bin ise 2binde bir. ikinci yağ değiştirmen bakıma denk gelir ekstradan ugrasmazsın

hasmet
03 Eylül 2020, 09:00
Servis kitapçığında önceden 12 bin kmde bir civarında yazmasına rağmen yıllar geçtikçe kitapçık güncellendikçe km hep düşmüş 6 bin , 4 bin derken şuan ise güncel kitapçıkta her 2 bin kmde bir yağ değiştirin yanında yağ filtresinide değiştirin yazıyor.

Honda'nın orijinal kitapçığı mı? Yağ değişimi için 2000 km aralığı veren yerin fotoğrafını atabilir misiniz?

Asikurt68
03 Eylül 2020, 09:24
Bende de cbr 250 var ben 2binde yağ filtresi ile beraber değiştiriyorum zaten ben fazla binmiyorum 2bin kmyi 1 yılda yapıyorum 1yılda da yağın ömrü bitiyor diye biliyoru yani her sezon başlangıcında değiştiriyorum

fb__ömer
03 Eylül 2020, 09:26
Cbr250r bloğu çok hassas. 2500 de bir değişmen iyi olur.

oldcockroach
03 Eylül 2020, 09:42
benim kılavuzdan anladığım 16.000 km ye kadar 4000 de bir 16.000 km üzeri 2000 de bir

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:41 ----------


Honda'nın orijinal kitapçığı mı? Yağ değişimi için 2000 km aralığı veren yerin fotoğrafını atabilir misiniz?

Orijinal kitapçıkta yazıyor 2000 km diye düzeli değişim yazmış ama 16.000 km den sonra ki satır ve sutunda için

E.Yzr
03 Eylül 2020, 13:46
Ben kullanırken 4000 binde bir değiştiriyordum

gurcanozturk
03 Eylül 2020, 14:41
2010 yilinin manuali. Yanlis okumuyorsam; 1000-12000-24000-36000 diye gidiyor.


https://www.manualslib.com/manual/581583/Honda-Cbr250r.html?page=81#manual

KinqEmpires4
04 Eylül 2020, 00:34
https://i.hizliresim.com/BjwIfw.jpg (https://hizliresim.com/BjwIfw)

Buradada gözüküyor. 2000 kmde bir yağ ve yağ filtresi değiştirilmeli diye. Kimide 2 yağ değişiminde 1 yağ filtresi değiştirin falan diyordu. Çok sık bir yağ bakımı periyodu var 2 litre yağ alsanız 140 TL. Yağ filtresi 45-50 TL. Yağ filtresi Contası 15-20 TL. Bir bakım en az 170-180 TL ye gelecek.2000 km de bir bu bakımı yapsanız ortalama kmye 9 kuruş civarında bakım masrafı bindiriyor :).

hasmet
04 Eylül 2020, 01:19
https://i.hizliresim.com/BjwIfw.jpg (https://hizliresim.com/BjwIfw)

Buradada gözüküyor. 2000 kmde bir yağ ve yağ filtresi değiştirilmeli diye. Kimide 2 yağ değişiminde 1 yağ filtresi değiştirin falan diyordu. Çok sık bir yağ bakımı periyodu var 2 litre yağ alsanız 140 TL. Yağ filtresi 45-50 TL. Yağ filtresi Contası 15-20 TL. Bir bakım en az 170-180 TL ye gelecek.2000 km de bir bu bakımı yapsanız ortalama kmye 9 kuruş civarında bakım masrafı bindiriyor :).

Yukaridaki tabloya gore 4000'de bir olmasina ragmen yan tarafa 2000 diye ek yapmislar.

Yurt disindaki manuellerde 12000km'de bir gosteriyor.

KYorulmaz
04 Eylül 2020, 02:33
2014 yılında 0 almıştım. 1000 km rodaj bakımı sonrası 4000 km de bir düzenli değiştiriyordum.
Toplamda 21.000 km sorunsuz kullanıp satmıştım.

hacidayi
15 Eylül 2020, 14:35
ben agresif kullanmıyorum,hergün işe gidip geliyorum.Arada uzun yol yapıyorum ve öyle ön kaldırayım,göt atayım gibi kullanmıyorum.4000'de bir bakım yapıldığında herşeyini değiştiriyorum ve çıkan yağda öyle kötü filan değil hatta en son bakımda ustam yağı değiştirmesekte olur demişti ama ben pimpirikliyim değiştirttim.

KinqEmpires4
15 Eylül 2020, 17:02
Bende daha bugün yağ bakımı yaptığımda 2000 km kullandığım yağı çıkardım. Çıkan yağ tabiki siyahlaşmıştı ama aktığı kapta hala yarı berrak halini görüyordum. 32 bin kmde motor. Şimdi de Motul 7100 koydum kırmızı renkte bir yağ. 2000 km sonra bir daha bakacağım kararma falan var mı diye. Görüntüde 2000 km yağ değişimi için erken. Tabi kitapçıkta yazıyorsa değiştirir geçerim vardır Mühendisin hesabı.

arndiol
15 Eylül 2020, 17:26
https://i.hizliresim.com/BjwIfw.jpg (https://hizliresim.com/BjwIfw)

Buradada gözüküyor. 2000 kmde bir yağ ve yağ filtresi değiştirilmeli diye. Kimide 2 yağ değişiminde 1 yağ filtresi değiştirin falan diyordu. Çok sık bir yağ bakımı periyodu var 2 litre yağ alsanız 140 TL. Yağ filtresi 45-50 TL. Yağ filtresi Contası 15-20 TL. Bir bakım en az 170-180 TL ye gelecek.2000 km de bir bu bakımı yapsanız ortalama kmye 9 kuruş civarında bakım masrafı bindiriyor :).


yurtdışı kaynaklarda standart bakımlarda değiştirileceği yazıyor hep.

Ülkemizde neden farklı ki bu durum? her bakım arasında fazladan yağ değişimi gözüküyor.

Tataroglu41
15 Eylül 2020, 17:46
Bende daha bugün yağ bakımı yaptığımda 2000 km kullandığım yağı çıkardım. Çıkan yağ tabiki siyahlaşmıştı ama aktığı kapta hala yarı berrak halini görüyordum. 32 bin kmde motor. Şimdi de Motul 7100 koydum kırmızı renkte bir yağ. 2000 km sonra bir daha bakacağım kararma falan var mı diye. Görüntüde 2000 km yağ değişimi için erken. Tabi kitapçıkta yazıyorsa değiştirir geçerim vardır Mühendisin hesabı.

Motul 7100 tam sentetik bir yağdır. 7500 hatta 10000 km ye kadar dayanır. Bence kullanman gereksiz. Motul 5100, castrol power 1 racing kullanabilirsin 4000 5000 km de değişirsin

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------


yurtdışı kaynaklarda standart bakımlarda değiştirileceği yazıyor hep.

Ülkemizde neden farklı ki bu durum? her bakım arasında fazladan yağ değişimi gözüküyor.

Ülkemizde servislerin oyunu yağ değişimi extradan para kazanıyorlar. 3 çeşit yağ vardır. Mineral, Yarı sentetik, tam sentetik hepsinin kaç km dayanacagi bellidir. Biraz arastirabilirsiniz. Ben yarı sentetik bir yağı 4000 5000 km arası değiştiriyorum.

ErdemFX
15 Eylül 2020, 18:43
Hyosung GD250R ve Motul 7100 kullanıyorum. 3000KM'de bir değiştiriyorum. Yağı koyarken kırmızı, boşaltırken kırmızı akıyor. Bu sefer 4000'de değiştireceğim arkadaş. Kitapçıkta 4000KM'de bir yazıyor benimkinde. CBR için arkadaşım 2500KM'de bir değiştiriyor.

Tataroglu41
15 Eylül 2020, 19:05
Hyosung GD250R ve Motul 7100 kullanıyorum. 3000KM'de bir değiştiriyorum. Yağı koyarken kırmızı, boşaltırken kırmızı akıyor. Bu sefer 4000'de değiştireceğim arkadaş. Kitapçıkta 4000KM'de bir yazıyor benimkinde. CBR için arkadaşım 2500KM'de bir değiştiriyor.
Motul 7100 kullanırsan en az 7500 km kullan dostum.
Cebine yazık hem doğaya zarar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------

Motul 5100 kullan 4000 de değişecek isen

BloodyBaron
15 Eylül 2020, 21:15
Motulun 5100 ile 7100 arasındaki fiyat farkı 10-15 anca. Bence 5100 almanın bir mantığı yok.

Tataroglu41
15 Eylül 2020, 22:03
Hocam yağı internetten alacaksın. Motul 5100 50 55 tl ye bulunuyor. Ben zaten motul 5100 kullanmıyorum. Castrol power 1 release yarı sentetik 40 45 tl arası. Castrol power 1 racing tam sentetik yani motul 7100 ile aynı kategoride 45 50 tl arası.
METRO larda bulunuyor hemde dediğim fiyatlara yeni üretim

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

Bazen mineral yağ kullanıyorum motul 3000 30 tl ye alıyorum. 2000 km kullanıyorum

KinqEmpires4
15 Eylül 2020, 23:06
Motul 7100 yeni koydum. Psikolojikte olabilir fakat ilk izlenimlerimde vites geçişleri yumuşadı. Çat çut vites sesleri azaldı. Yine psikolojikte olabilir diyecektim ama hava filtresi temizleme ve sıkı olan zinciri ayarlama ile birlikte.Susturucusuz egzosla 145-150 gördüğüm yolda 160 gördüm. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur demişler. Bakımı yap gerisini motora bırak :) . Ama tabi Motul 7100 kullanırken 2000 kmde bir değiştirmek mantıklı gözükmüyor. Kullandığım tüm yağlar sipsiyah çıkıyordu. Sık bakım yapan motorlarda Motul 7100 kullanıp karartarak çıkaranını görmedim .Motul 7100 benim motorda nasıl olacak test edeceğim. İlk izlenim vites geçişlerini ve motoru rahatlattığı yönünde.

Tataroglu41
15 Eylül 2020, 23:31
Motul 7100 yeni koydum. Psikolojikte olabilir fakat ilk izlenimlerimde vites geçişleri yumuşadı. Çat çut vites sesleri azaldı. Yine psikolojikte olabilir diyecektim ama hava filtresi temizleme ve sıkı olan zinciri ayarlama ile birlikte.Susturucusuz egzosla 145-150 gördüğüm yolda 160 gördüm. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur demişler. Bakımı yap gerisini motora bırak :) . Ama tabi Motul 7100 kullanırken 2000 kmde bir değiştirmek mantıklı gözükmüyor. Kullandığım tüm yağlar sipsiyah çıkıyordu. Sık bakım yapan motorlarda Motul 7100 kullanıp karartarak çıkaranını görmedim .Motul 7100 benim motorda nasıl olacak test edeceğim. İlk izlenim vites geçişlerini ve motoru rahatlattığı yönünde.

Motorun performansına etki etmesi gerekir zaten o kalitede bir yagin içinde debriyaj için extra katkılar var. Isıya ve basınca en dayanıklı yağ sonuçta.

Seko
16 Eylül 2020, 08:17
Bakın şu konuda her türlü iddaya girerim ki dünyada yağ ve araç başı yakıt tüketimi en çok olan ülkeyizdir. Hiç bir haltı yönetemeyen devlet bu ahlak yoksunu firmalara yurt dışında 12000 km'de bir olan değişim aralığını ne halt etmeye 2000'de bir yaptıklarını sormuyor. Bu kitapçıklarda yazanları Japonlar bizim kaz kafalıların inisiyatifine bırakmazlar. Öyle ülke şartlarıymış, bilmem neymiş o kadar fark olamaz. Kitapçığı tercüme edeyim ayağına bizimkiler ayar çekmişler. Maksat çok yağ satıp yağdan, filtreden parayı kırmak. Türk işi ticaret ahlakı ile ilgili bir durum. Çevreyi, müşterinin cebini düşünen yok. Böyle zırt pırt paranoya şeklinde her 1000 km'de yağ değiştiren arkadaşların da çevreye verdikleri zarar az buz değil haberiniz olsun.

Benim motorunki 10000 km'de bir değişiyor, arada 5000'de geleyim dedim istemediler. Aynı sınıftaki yağ filtresi kullanan motorlarda bu kadar büyük farklar olamaz.

RideForLife.
16 Eylül 2020, 08:39
Şu yağ kararma olayını fazla abartıyorsunuz. Motora sıfır yağı koyun 100 km dolaşın yağı dökün yine siyah çıkacaktır. Yağın siyahlığına göre nasıl anlam çıkarabiliyorsunuz gerçekten anlamıyorum..

mavzer-i
16 Eylül 2020, 09:08
benim motor için yurt dışında 12 bin türkiyede 6 bin yazıyor.

şöyle bi tezim var. ne kadar doğru ne kadar yanlış orasını bilemem ama öyle düşünüyorum.
yurt dışında 12 bin yağ değişimi diyorlarsa. demekki motor aynı yağla 15 bin de gidebilir.
12 bin deniyorsa bu yağın bitmeye başladığı işini göremez kıvama gelmeye başladığını gösteriyor.
yurt dışında kullanıcı ekstrem bi durumda 15 bin de kullanıp değiştirebilir yani.

çünkü mühendis abiler 12 binde değiştirin dediyse artık bu yağın son raddesi. 12binden 1 km daha fazla kullansanız motor uf olur demek değil.

ben böyle düşünüyorum.
dolayısıyla türkiyede de motora konulan yağ nerden baksan 12 bin götürmesi lazım.
türkiyede ne etkenler var ki yağ bakımı yarı yarıya düşsün?

hadi düştü diyelim. neden yarı yarıya düşüyor.
madem türkiyede öyle bir etken var. ktm niye düşürmüyor.
ktm nin büyük motorları yurtdışında da 15 bin türkiyede de 15 bin???
ktm nin mühendisleri mi işi bilmiyor yoksa.

ErdemFX
16 Eylül 2020, 09:49
benim motor için yurt dışında 12 bin türkiyede 6 bin yazıyor.

şöyle bi tezim var. ne kadar doğru ne kadar yanlış orasını bilemem ama öyle düşünüyorum.
yurt dışında 12 bin yağ değişimi diyorlarsa. demekki motor aynı yağla 15 bin de gidebilir.
12 bin deniyorsa bu yağın bitmeye başladığı işini göremez kıvama gelmeye başladığını gösteriyor.
yurt dışında kullanıcı ekstrem bi durumda 15 bin de kullanıp değiştirebilir yani.

çünkü mühendis abiler 12 binde değiştirin dediyse artık bu yağın son raddesi. 12binden 1 km daha fazla kullansanız motor uf olur demek değil.

ben böyle düşünüyorum.
dolayısıyla türkiyede de motora konulan yağ nerden baksan 12 bin götürmesi lazım.
türkiyede ne etkenler var ki yağ bakımı yarı yarıya düşsün?

hadi düştü diyelim. neden yarı yarıya düşüyor.
madem türkiyede öyle bir etken var. ktm niye düşürmüyor.
ktm nin büyük motorları yurtdışında da 15 bin türkiyede de 15 bin???
ktm nin mühendisleri mi işi bilmiyor yoksa.

Gerçekten. Hava filtresine anlayış gösteriyorum diğer ülkelerden sık değiştirmemiz gerekiyor fazla inşaat, kum, toz, toprak, köy yolları derken tıkanabilir. Ama yağ ile ülkenin durumunun ne alakası var arkadaş?

BloodyBaron
16 Eylül 2020, 16:51
Türkleri barbar olarak bildikleri için lan bunlar acayip agresif motor kullanıyorlardır, tekerden inmiyorlardır diye düşünüyorlardır belkide.Ben mesela motora soğuk marş yaptıktan sonra hemen tekere kalkıyorum kendine gelsin motor.