PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bluemotor ve kalifiye ustaları(!)



ALİCEM
15 Ağustos 2020, 19:23
Bugün bn125 motosikletime takozunu ve aküsünü vesaire montajı için gittim. Motosikletimin montajı yapılırken arka selesini bile düzgün takamayan arkadaş montajını gerçekleştirdi(!). Acemi olduğum için bir tanıdığım motoskletimi getirebilmek için yola çıktıktan 15dk sonra bize durmamızı işaret edip kenara çekti ve gördük ki vites bağlantısı yerinden çıkmış. 0km olan bir motosikletin debrajını düzgün ayarlanmamış, yolun ortasında bizi yolda bırakan bir vites, sallanan bir artçı selesi ve biri allaha biri yere bakan sinyaller... Motosikleti 3 görüşme sonucu gelip aldılar ki bu arkadaşlar bana motoru 2. Viteste getir nolcak diye benle alay eder gibi sorun çözen arkadaş(!). İlk motorum ve ben bu motosikleti kullanıyor olsaydım ya kaza yapardım ya da yolun ortasında durur kalırdım. Hayatımda böyle berbat montaj böyle berbat kontrol görmedim. Dikkat edin arkadaşlar. İyi denilen bluemotorun yaşattığı sorun ve telefonda bana kaza yapabilirdim dediğimde e yapma diyerek benle kafa bulan harika müşteri temsilcileriyle siz de konuşmak zorunda kalmayın. Yazımımda hata olabilir. Sinirden kafam patlamak üzere.

Seramik
15 Ağustos 2020, 19:50
Hocam biraz dişinizi gösterin. İade etmek istediğinizi söyleyin. Kararlı görünün. Sert olun.

Bu yazıyı okuyun. Karşı tarafı biraz korkutun. Yanınızda orta yaşlı sert birinin olması güzel olur.

https://www.yasingirgin.av.tr/sifir-arac-iadesi/

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:46 ----------

21. yy dayız ceplerinizde uzaya gidecek teknolojiniz var. her şeyi videoya kaydedin. Sakin olun. En başta o motoru o halde almanız büyük hata olmuş fakat bundan sonrası için de bayiye ders verebilirsiniz.

ALİCEM
15 Ağustos 2020, 20:03
Hocam ben 2aydır bu bayide motoru bekletiyorum. Ehliyetimi aldığım gibi gittim. Acemi olduğumdan dikkat etmedim. İade gibi bir durum 2ay olduğu için olmayabilir fakat tüketici haklarına başvurarak biraz uzun zamanda olsa da rahatça paramı geri alabilceğim biliyorum. Almaya gelen arkadaş motoru size yardımcı olmak için ben bunu düzelteyim gibi direkt alet edevatla daldı motora izin vermedim. Yaşım 19 haklarımı çok iyi biliyorum ve attığınız yazıyı da okuyacağım. Teşekkür ederim.

Seramik
15 Ağustos 2020, 20:06
Hocam amaç Sizin bu gibi esnaf karşısında duruşunuzu korumanız.

İade yapmasanız bile o 1 günlük arıza ve yanlış montajın oluşturduğu sonuçların cezasını onlara ödetmek.

Yani size o cümleyi kuran kişiye haddini bildirmek maksat.

Umarım ifade edebilmişimdir.

ALİCEM
15 Ağustos 2020, 20:16
Hocam amaç Sizin bu gibi esnaf karşısında duruşunuzu korumanız.

İade yapmasanız bile o 1 günlük arıza ve yanlış montajın oluşturduğu sonuçların cezasını onlara ödetmek.

Yani size o cümleyi kuran kişiye haddini bildirmek maksat.

Umarım ifade edebilmişimdir.

Hocam yazıyı okudum ve hatya yaşadığım sorunun örneğini de buldum. Pazartesi günü inan size o usta bozuntusu da o kaza yapma diyen arkadaşa da çok keyifli anlar yaşatacağım. Ayıplı malda 6 ay süre olduğunu ve bne iade etmek istediğim anda bunu kabul etmek zorunda olduklarını yazıdan öğrendim. İade almadıkları anda davayı kazanma ihtimalim %100 9.5km ibresinde gözüken bir motorda böyle bir şeyin olma mümkünatı yok ve onlar da bunun farkında. Değillerse eğer pazartesi günü farkına varacaklar.

Seramik
15 Ağustos 2020, 20:21
Hocam yazıyı okudum ve hatya yaşadığım sorunun örneğini de buldum. Pazartesi günü inan size o usta bozuntusu da o kaza yapma diyen arkadaşa da çok keyifli anlar yaşatacağım. Ayıplı malda 6 ay süre olduğunu ve bne iade etmek istediğim anda bunu kabul etmek zorunda olduklarını yazıdan öğrendim. İade almadıkları anda davayı kazanma ihtimalim %100 9.5km ibresinde gözüken bir motorda böyle bir şeyin olma mümkünatı yok ve onlar da bunun farkında. Değillerse eğer pazartesi günü farkına varacaklar.

Hocam dediğimiz gibi önemli olan Duruşunuzu Korumanız.

Şunlara da özen gösterin. Mutlaka sakin olun. Sesinizi kontrol edin, yükseltmemeye gayret gösterin.

Kavga vb durum çıkartmak isteyebilirler sakinliğiniz koruyun.

Yanınızda muhakkak şöyle babacan yiğit bir tanıdığınız olsun. Her şeyi güzelce izah edin.

Yani kısaca siz üzerinize düşen İnsan vasfını yerine getirin. Gerisini onlar düşünsün.

ALİCEM
15 Ağustos 2020, 20:27
Hocam zaten başta direkt iadeye girmeyeceğim. Başta yetkili kişi ile görüşürken o fazla zeki arkadaşı çağırttırıp yetkilisinin yanında özür dilettireceğim. Onu patronunun yanında en başta rezil edip. O iade seçeneğimi rahat rahat sayacağım. Devamında o motosikletin ben izlerken her contasını tek tek kontrol edecekler. Genciz diye sindirebilceğini sanan üç beş akıl yoksunu insana haklarımı yedirtmem. Marketten makarna almadık motosiklet aldık bunun farkına varacaklar.

Seramik
15 Ağustos 2020, 20:31
Hocam zaten başta direkt iadeye girmeyeceğim. Başta yetkili kişi ile görüşürken o fazla zeki arkadaşı çağırttırıp yetkilisinin yanında özür dilettireceğim. Onu patronunun yanında en başta rezil edip. O iade seçeneğimi rahat rahat sayacağım. Devamında o motosikletin ben izlerken her contasını tek tek kontrol edecekler. Genciz diye sindirebilceğini sanan üç beş akıl yoksunu insana haklarımı yedirtmem. Marketten makarna almadık motosiklet aldık bunun farkına varacaklar.

Yazdığım şey sadece iade için geçerli değil her durum için geçerli.

Esnafımız kolay kolay düzelecek gibi görünmüyor ama hepimiz haklarımızı bilip savunursak. Onlar da buna göre davranacaktır.

Size kolay gelsin. İyi Akşamlar.

ALİCEM
15 Ağustos 2020, 20:33
Haklısınız maalesef. Sağ olun hocam.

darkmotor
16 Ağustos 2020, 00:55
Teknik servisi bir üst kademeye şikayet edip, durumdan haberdar edebilirsiniz en azından sıkıntılara dikkat çekmiş olursunuz. Sinyaller konusunu tasvir etme biçiminiz çok sıkıntılı, zira ne sen, ne de sinyaller bu dünyada Allahı göremezsiniz.

Ali Mert
16 Ağustos 2020, 03:47
ne sen, ne de sinyaller bu dünyada Allahı göremezsiniz.

Sinyaller yukarı bakıyor demek istemiş bence...

arndiol
16 Ağustos 2020, 07:51
Teknik servisi bir üst kademeye şikayet edip, durumdan haberdar edebilirsiniz en azından sıkıntılara dikkat çekmiş olursunuz. Sinyaller konusunu tasvir etme biçiminiz çok sıkıntılı, zira ne sen, ne de sinyaller bu dünyada Allahı göremezsiniz.

abi duyar kasmayın allah aşkına ya.

ALİCEM
16 Ağustos 2020, 09:21
Teknik servisi bir üst kademeye şikayet edip, durumdan haberdar edebilirsiniz en azından sıkıntılara dikkat çekmiş olursunuz. Sinyaller konusunu tasvir etme biçiminiz çok sıkıntılı, zira ne sen, ne de sinyaller bu dünyada Allahı göremezsiniz.

Biz buna ironi diyoruz. Duyar kasmak istiyorsanız kasabilirsiniz tabii ki. Motosikletimin sinyalleri yukarı aşağı hareket ettirilebilir tarzda. Belki allahı görmez ama şirinleri görebilir. Tabii az uslu durursa...

izzmarit
17 Ağustos 2020, 14:54
Blue motor benim için bayram öncesi tamamen bitti zaten. Öncesinde bakım ve ekipman için giderdim.

Bayram öncesi ufak bir kaza yaptım. Sadece grenaj hasarı vardı. Sabah saati açılmalarını bekleyip aradım, çok yoğunuz bayram sonrası bakabiliriz dediler. Sadece 10-15dk hasarlı parçaların tespitini yapalım sipariş verelim bayram sonrası takarız dedim, yok her saate bir motor yazdım olmaz dediler.

Kask alırken piyasadan 300tl fazla söylemişlerdi. Onuda başka yerden aldım sonrasında.


Kayalar motoru aradım, abi karşıdan geliyorum 20dk ya servisteyim gel dedi. Dediğim gibi 15dk da hasarlı parçaların tespitini yaptık sipariş geçtik ve ben çıktım oradan. Geçen haftada parçalaın geldi diye aradılar, bırakmışken bakımınıda orada yaptırdım.

Yani önce esnaflık gerekir, daha doğrusu insanlık.

Bu saatten sonra blue motor bitmiştir benim gözümde.

Cyan
17 Ağustos 2020, 15:32
Bir markanın imajını yerle bir etmeye bir öküz yetiyor işte, dikkatli olmak gerekiyor...

Bu Bluemotor Cevizlibağ'daki değil mi? (Bildiğim tek Bluemotor orada...)

ALİCEM
17 Ağustos 2020, 15:44
Bir markanın imajını yerle bir etmeye bir öküz yetiyor işte, dikkatli olmak gerekiyor...

Bu Bluemotor Cevizlibağ'daki değil mi? (Bildiğim tek Bluemotor orada...)

Orası. Bugün gittim konuştum. O müşteri hizmetleri de oradaydı. Ben yetikilisiyle konuşurken dinliyordu. Ne yüzüme bakabildi ne de düzgün yerinde oturabildi. En sonunda kalktı gitti. Kendileriyle güzelce yapıcı ama bir o kadar da eleştirir tarzda anlattım konuştum. Motosikletimin o ufak yerinden çıkan vida mı artık ne denirse o kısma onu 0ıyla değiştirttim. Her yerine baktırttım. Özellikle de debraj balatasına ve teline çünkü motosiklet 4. Viteste kalkmak zorunda kaldı. Bakalım yolda sorunsuz gözüküyordu. Kendilerine iade etmekten tutun, bayiye olan güvenimin kalmadığından bahsettim. Doğal olaral tamamiyle sorunları çözme odaklı beni yumuşatma amaçlı davrandılar. Ben de çok uzatıp daha da diyaloga girip ortalığı kızıştırmak istemedim. Onlar beni çok iyi anlamışlardır. Bakalım umarım en büyük sorun bu olur. Noter faturamı aldığından 500km bakımına gidip faturasını yine alacağım. O andan sonra da ya oktaya ya da kayalara giderim. Adam plakalığı yamuk takmış. Usta çırağının işini kontrol etmezse çırak da böyle verir motoru. Daha da bir şey demiyorum ama ben bu motoru bluemotordan iyi denildiğinden aldım ve güvenim boşa çıktı rahatça bunu diyebilirim. Motorunuzu teslim alırken yapan admaı iyi izleyin dostlar. Ben işçiliğini beğenmemiştim en baştan ama ustası bakmıştır diyip ses etmemiştim. Dikkatli olunuz dostlar...

ufoz
17 Ağustos 2020, 21:38
Blue motordaki teknik ekibin büyük kısmı Vale motordan gelme. Hepsini tanırım. Valedeyken böyle değillerdi. Ama ekip başı Mehmet usta vardı serviste.

Arka çanta demirinin vidalandığı yere bir kaynak gerekiyordu. Blue motora gittim. Motoru bir hafta bırak dediler.
Hiç bir şey söylemeden çıktım.
Şirinevlerde moto egzostcuya gittim.
Motoru 2 saat bıraktım.
Destek demirine kadar yapılmıştı.