PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Max taşıma kapasitesi



painkiller35
21 Temmuz 2020, 00:00
Merhabalar. Bu hastalığı yeni kaptım ilk motorum CFMoto 150NK oldu. Kullanım kılavuzunda öax taşıma kapasitesine 150kg diyor. Ben 196 114 kiloyum ekipmanımla beraber. Manitayı da alıp kampa gitmek istiyorum. Eşyalarla beraber ağırlık 180 civarı oluyor. Motora hasar verir miyim? Arka süspansiyonu değiştirsem daha kaliteli bi şeyle yeterli midir? Şasi eğme durumu olur mu asfalt yolda

ShipShaq
21 Temmuz 2020, 09:38
Max. taşıma kapasitesini geçtim, sen artçılı nasıl yokuş çıkmayı planlıyorsun. İki güne satarsın o motoru benden söylemesi.

Mamba09
21 Temmuz 2020, 09:44
Max. taşıma kapasitesini geçtim, sen artçılı nasıl yokuş çıkmayı planlıyorsun. İki güne satarsın o motoru benden söylemesi.

Yahu ne saçmalıyorsun? Yeni başlayan insanları niye yanlış yönlendiriyorsun? Gayet de yokuş çıkar 150lik motor, neden çıkamasın?

Dostum soruna gelirsek, "max taşıma kapasitesi" kısmına ruhsatta bakıp söylüyorsan ona takılma. Motorun kendi kitapçığı veya üzerindeki bir stickerdan okuyorsan o zaman doğru olabilir. Ha benim görüşüme gelirsek, 150 kilo max falan gibi bir durum yok, endişelenme. Yıllardır motor binerim, hiç max taşıma kapasitesine bakmışlığım bile yoktur. Gönlünü ferah tut, güle güle kullan motosikletini.

mavzer-i
21 Temmuz 2020, 09:48
sucu sukuterleri bile maks kapasitenin kat kat üstüne çıkıyo onlara bişey olmuyosa sizin motora hiç bişey olmas

sadece amortisör keçeleri çabuk patlarsa patlar

arndiol
21 Temmuz 2020, 09:50
162 cc çin vulture ile ben, eşim ve dolu topcase tahmini 170 kilo civarı yolculuk yaptık.

Km olarak 30 40 km yapmısızdır belki ancak bildiğin dağa cıktık deniz seviyesinden yüksekliği ortalama 800 900 metre civarı. Gık demedi.

Sadece motorun sıcaklıgına dikkat et, motor yoruldugu zaman kısa molalar ver.

tarikcapar
21 Temmuz 2020, 09:57
Sorun olmaz, sadece makinenden istediğin performansı alamazsın, yokuşlarda fazla hız kaybedersin, yokuş uzunsa vitesi 3 e kadar inersin. tek sorun bu olur. birde amortisör keçeleri sorun olabilir. Aşırı yükte esneyecek alan kalmayınca yoldan gelen darbeler artık keçeleri zorlar. sürekli bu yükle gitmeyeceğine göre sorun olacağını sanmam. öyle bir gün aşırı yükle arıza açmaz motor. aşırıda değil zaten. benim makine hava soğutmalı 200cc çinli. ben ve birader 200 kg üstüyüz sadece yükümüz hariç. 150 km yola gittik geldik defalarca :) ne amortisörüm nede lastiğim patlamadı. benim gidon rulmanım bozuldu mesela :D için rahaat olsun yani

gurcanozturk
21 Temmuz 2020, 12:07
Merak edip kitapçığını buldum baktim, 150 kg yazmışlar ama ben bunu ölçüp yazdıklarını filan sanmıyorum. Sasiye guvenmeyip "2 kişi biner, 2*75 kg yazalım gitsin" demiş olabilirler. Kaldı ki bunu yazan da UMA.

f0cus
21 Temmuz 2020, 13:32
150 Mr vulture için konuşayım. 115+80 kilo bindik birkaç sefer, her binişten sonra kontrol ettiğimde blok terleme yapmıştı. Uzun süreli kullanımda sıkıntı olacağına eminim. 2-3 sefer terlemeyi yaşadıktan sonra artçı almamaya başladım. Terleme devam etmedi

AzÇok
21 Temmuz 2020, 13:38
Sanıyorum lastiğin yük endeksi konusu daha da önemli. Tek bir tekere düşen yük değeri. Artçı ile kullanılacaksa özellikle de arka lastiğin yük endeksi önemli olur.

Lastik Yük Endeksi (https://www.goodyear.eu/tr_tr/truck/goodyear-quality/understanding-your-tyre/load-index.jsp)

ShipShaq
21 Temmuz 2020, 15:27
Yahu ne saçmalıyorsun? Yeni başlayan insanları niye yanlış yönlendiriyorsun? Gayet de yokuş çıkar 150lik motor, neden çıkamasın?

Dostum soruna gelirsek, "max taşıma kapasitesi" kısmına ruhsatta bakıp söylüyorsan ona takılma. Motorun kendi kitapçığı veya üzerindeki bir stickerdan okuyorsan o zaman doğru olabilir. Ha benim görüşüme gelirsek, 150 kilo max falan gibi bir durum yok, endişelenme. Yıllardır motor binerim, hiç max taşıma kapasitesine bakmışlığım bile yoktur. Gönlünü ferah tut, güle güle kullan motosikletini.

Ben yokuş çıkamaz demedim ki? Nasıl çıkmayı planlıyorsun dedim. Defalarca 150'lik motorla artçılı yokuş çıkmaya çalışırken boğulan motorlara denk geldim. Etrafımdaki kaç kişi sırf bu yüzden sattı motorunu. CB125R'lar NK'lar, Pulsar NS150'ler. Hepsi bu yüzden erkenden satıldılar. Arkadaş ortalama motorun taşıyacağı yükü söylemiş, ben de erkenden uyarımı yaptım. Yanlış yönlendirme diye bir şey yok. Yığıla yığıla çıkacaktır onda hemfikiriz. Bunu demek istedim ben sadece.
Ayrıca saçmalama falan ne oluyor? Tutumunuza dikkat edin, beraber bot bağlamadık neticede.

yokon
21 Temmuz 2020, 15:48
Arka amortisörü taşınacak yüke göre ayarlamak gerekir. Muhtemelen manuel ayarlanabilen bir ayar vidası mevcuttur. Onu en sert (kapasitenin üzerine çıkacağın için) olacak şekilde ayarlarsan, amortisör konusunda pek sorun yaşamazsın.

Özetle motorunu taşıyacağın yüke göre ayarlarsan (amortisör, lastik hava basıncı, kullanım esnasında yumuşak hamleler) muhtemelen sorun yaşamazsın.

AzÇok
21 Temmuz 2020, 16:48
Bu motorun arka lastik yük endeksi 265 kg. olması lazım. Yani arka lastiğe düşen yük maksimum 265 kg. olmalı. Buna göre hesap edilebilir.