PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yıldım Bu Zincir Mevzusundan (Zincir Belası İçerir)



ulkerhan
01 Temmuz 2020, 13:15
Neredeyse satın aldığım tüm ikinci el motosikletler eski sahibi tarafından SFR marka zincir takılmış ve takılan zincirler yeniydi.

HAFTADA BİR ZİNCİR GERMEKTEN YILDIM !

Eski motoruma (tvs apache) 428 Oringsiz RK zincir aldım zincir germeyi unuttum.

Şimdi gene bir SFR macerası ve gene haftada bir germe mevuzusu gündeme geldi...

Bu sefer 5 günde bir zincir geriyorum. Sağ olsun SFR!

520 ölçüde ekonomik ve kaliteli zincir bulamıyorum.

SSS marka 350 TL,
RK marka 500 TL,
Orijinal DİD 700 TL civarı.

Allah rızası için beni bu SFR belasından kurtaracak ucuz ve kaliteli zincir önerilerinizi bekliyorum.

Motor: Pulsar 200...

ilhan5757
01 Temmuz 2020, 13:24
ORIJINAL D.I.D

ulkerhan
01 Temmuz 2020, 13:28
ORIJINAL D.I.D

Dostum motorun ikinci eli 10.000 TL. Ekonomik olmasını rica etmiştim.

ilhan5757
01 Temmuz 2020, 13:31
Dostum motorun ikinci eli 10.000 TL. Ekonomik olmasını rica etmiştim.

FARKETTİM AMA BENCE ZİNCİR ÖNEMLİ EKONOMİĞE KAÇMAMAK LAZIM. Bİ KERE ALACAKSIN KAFAN RAHAT OLACAK.

watercolours
01 Temmuz 2020, 14:15
Hem ucuz, hem kaliteli?

fb__ömer
01 Temmuz 2020, 14:16
Hocam benim motorda 2014 pulsar. Zincir dişlisi sfr idi sanırım markasına bakmadım. Aldığımdan beri geçcen hafta ilk defa gerdirdim.

Mamba09
01 Temmuz 2020, 14:21
dostum, en dandirik zincir bile yeni takıldığında bu şekilde haftada bir germe payı istemez.

maalesef yanlış bilinen bir mevzu var, tek başına zincir değişimi doğru değil. zincir dişli takım olarak değişmeli. dişlileri değiştirmeyip zinciri değiştiriyorsan o zincirde zaten bozulur kısa sürede.

zincir dişli değiştirdikten sonra haftada 1 germe payı istiyorsa aklıma şu soru geliyor, gergiyi sen mi ayarlıyorsun? çünkü yeterince sıkmadıysan kendi kendine gevşeyebilir. çok ilginç.

tommygun
01 Temmuz 2020, 14:41
CZ 520 O-ringli zinciri 250-300 TL civarında bulabilirsin. Sym Wolf'te 2 defa kullandım ve memnun kaldım. İlk 10.000 km gerdirdiğimi bile hatırlamıyorum.

hokahey
01 Temmuz 2020, 14:48
Dostum her hafta zincir germe olmaz. Muhakkak bir yerde bir problem var. Sorunun nerede olduğunu bulmaya çalış.

Nikkfurie
01 Temmuz 2020, 15:00
Her hafta zincir gerdirirsen iki ayda gerdirecek mesafe kalmaz , zincirin her yerini eşit şekilde yağlamıyorsun , bu lokal uzamaya sebep olur , sen zinciri gerdirirsin ama diğer tarafı bol kalır , sonraki kontrolde bol yerine denk gelirsin yine gerdirirsin , bu sefer diğer taraf çok gergin olur zincirde dişlide çabucak bozulur..

ahmetmert58
01 Temmuz 2020, 15:04
ben bu güne kadar neyin ucuzuna kaçmaya çalıştıysam hep elimde patladı. sonra gidip kalitelisini alıncada ucuzuna verdiğim para havaya uçmuş oluyor. halbu ki iyi olanını alsam cebimden daha az para çıkacak. artık öyle de yapıyorum zaten.

maktama
01 Temmuz 2020, 17:26
ben de bu güne kadar neyin ucuzuna kaçmaya çalıştıysam %90'ından beklediğim performansı, hatta daha fazlasını aldım. :mrgreen:
Çünkü almadan önce en az 2-3 hafta araştırıp(bazı ürünler için 3-5 ay hatta daha da fazla, aceleye getirmemeye çalışırım hep ), vidyo izleyip, forum okuyup, kıyaslamaları görüp, artıları-eksileri hakkında bilgilenip "ne istediğim- ne beklemem gerektiği" arasındaki bağlantıyı kurup ona göre alıyorum. Alma kıstasınız sadece "ucuz" olursa Hülya Avşar reklamındaki gibi "ucuz ürün alacak kadar zengin değilim" durumu kaçınılmaz olur.

Arkadaşın yukarıda pulsarında "her hafta gerdiği SFR zincir" SFR'nin hangi modeli bilmiyorum ancak ben Dominarımda SFR'nin 520H (bakla üstünde HPO yazan) modelini 15bin km kullandım, daha da giderdi ancak çok önceleri arka dişlimi 45'ten 43'e küçülttüğüm için zincir sıfır iken bile zaten yarıdan başlayan germe payım bitti. Zinciri de hor kullandım sayılır; zincirin temizliğine yağlamasına çok da dikkat etmedim bu sefer, dikkat etsem 20bin km civarı gidiyor zaten. Sadece her 5bin km'de bir ek baklasını yenisiyle değiştiriyorum kesinlikle, en zayıf kısım o ek bakla çünkü, 5bin km'de bir değişimi önerilir.

Yine gidip 200tl'ye 1 ay önce aynısından aldım, yine keyifle kullanıyorum. Bi 15-20 bin km sonra dişli takımı ile birlikte değiştiririm. 3defa SFR zincir değiştirsem 1 DID parası ediyor-etmiyor; bilmem kaç km sonrasında bile eski DID zincir kullanmaktansa her 15bin km'de bir yeni zincir almak daha mantıklı geliyor. Ama bu benimki Dominar/pulsar tarzı görece gibi düşük güçteki motorlar için düşüncem. Daha torklu/beygirli 500/600 cc ve üstü motorlarda bu riske girmem kolay kolay.

Aslında SFR'nin bu zincir grubu "kendi sitesinde yazdığına göre" maksimum 250cc'lik görece düşük torklu motorlar için ama Dominarda da yukarıda yazdığım şekilde kullanıyorum.

HA, CZ falan denesem belki daha da hoşuma gidecek ama şimdilik fiyat/performansını bildiğim/beğendiğim üründen gidiyorum diyelim. Beğenmezsem kaybım maddi olarak daha az olacaktı ama beğendim, işimi görüyor.

mustafa_325
01 Temmuz 2020, 18:27
Zinciri her hafta uzuyor ve sen geriyorsan çok kısa sürede germe payı tükenir zincir kullanılmaz hale gelir. Acaba zincirin uzamıyor da ayar vidaların gevşek olduğu için teker öne doğru kayıyor olabilir mi?

HRider
01 Temmuz 2020, 19:26
Aynı sorun bende de vardı. CZ Zincir taktım 300TL'ye 5 aydır bir kere bile gerdirmedim

zapalka
01 Temmuz 2020, 21:40
karaköy'e git
"dinamik zincir"den istediğin bakla sayısını söyleyerek zincirini al. (google da bilgiler var.)
izmir'de yaşıyorsanız telefonla arayın adrese kargolar.
hiç sıkıntısı olmayan bir zincir.

ulkerhan
01 Temmuz 2020, 22:35
yorumlar için çok teşekkür ederim. bir noktaya açıklık getirmeye çalışayım,

pulsar motorun gergi mekanizmasının üzerinde numaralar var. motoru ilk aldığımda (mart 2020-16000km) 10 numaralı tırnakta idi. gere gere geçen hafta 25 nolu tırnaktaydı, bu gün 26'ya aldım (20000km). toplamda 50 tırnak var ve hepsi numaralı.

kendi kendine gevşemesinin pek mümkünü olmayan bir mekanizmaya sahip olduğu gibi, şahsen ben tek başıma motor indirip binidiriyorum, şanzımanımı kendim topluyorum vesaire. yani o kadar deneyimim var :)

- motora artçılı biniyorum ben 100 kg, eşim 80 kg.
- ani gaz açma, kesicide gezme gibi apaçiliklerim yok.
- 500km'de bir würth drylube ile yağlayıp, 2000km'de bir kovanın içinde gaz yağı ile temizliyorum.

EUOGLU
01 Temmuz 2020, 22:48
dostum 4 bindir km cz kullanmaktayim. 2 defa sıktım. 270 tlyr aldım. dinamik zincir den bulabilirsin

ulkerhan
01 Temmuz 2020, 22:55
dostum 4 bindir km cz kullanmaktayim. 2 defa sıktım. 270 tlyr aldım. dinamik zincir den bulabilirsin

fiyatı uygunmuş. telefonla bi sorayım...

+

rk'ların kalitesi nasıl?

EUOGLU
01 Temmuz 2020, 23:10
fiyatı uygunmuş. telefonla bi sorayım...

+

rk'ların kalitesi nasıl?

japon diyorlar. memnun kalan ile kalmayan esit sayida.

-ZERO-
02 Temmuz 2020, 00:32
Hocam benim motorda 2014 pulsar. Zincir dişlisi sfr idi sanırım markasına bakmadım. Aldığımdan beri geçcen hafta ilk defa gerdirdim.

dosrum ben motoru sattığımda 29 bin km'deydi. zincir fabrika çıkış orjinaldi ve dişliler falan sapasağlamdı. sen kaç binde değiştrdin zinciri

jarre
03 Temmuz 2020, 22:53
bende çok çektim zincirden .scooter'a geçtim bitti dertler.tavsiye ederim

Blackeagletr
03 Temmuz 2020, 23:33
Pulsar'da Choho marka oringli zincir ile 10bin km yol yaptım, uzun yol, kar kış yağmur çamur farketmezsizin. Bir kere germedim.

54RR
03 Temmuz 2020, 23:38
Orjinal did al, güzel bir gerginlik ayarı yap, birdaha da gerdirme...

fb__ömer
03 Temmuz 2020, 23:40
dosrum ben motoru sattığımda 29 bin km'deydi. zincir fabrika çıkış orjinaldi ve dişliler falan sapasağlamdı. sen kaç binde değiştrdin zinciri

Ben aldığımda yeni değişmişti sanırım eski sahibi tam hatırlamıyorum. İşte ilk seviyedeydi anca bollaştı. Ne taktığını falanfa sormadım bakmadım da geçen temizlerken bi göz attım o kadar.

Edit: Zincir ve dişlinin markası nerelerinde yazar bakayım bir ara ya merak ettim :D

kurubuz
04 Temmuz 2020, 10:20
Hiç sorun çıkarmamış parçadır zincir. Üzerinseki zincir 34 binde.

impetum
04 Temmuz 2020, 11:16
Choco idare eder fiyat performans olarak. Bi did değildir ama öyle 5 günde bir haftada bir gerdirme gerekmez.