PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorda birden artan titreşim ?



TheGokay
12 Haziran 2020, 17:25
Merhaba Benelli Tnt 250 sahibiyim çift silindir olan. Motorda gereksiz fazla bir titreşim var. Giderken değil dururken de var. Ayaklıklarda özellikle aşırı bir titreşim söz konusu. Yüksek devirde ilerlerken frene basmaya ayağımı koyuyorum ayağımı uyuşturuyor titreşim. Ve bu titreşim birden bire ortaya çıktı. Bir gün yolda kaldım ondan sonra oldu. Ondan önce de ara ara oluyordu fazla titreşim. aldığım shell benzinlik de çok kaliteli değildi. ondan sonra titreşim tek silindirden bile fazla derecede. peglere parmak ucu basarsanız ayağınızın uyuşma süresi max 15sn . benzini bitirdikden sonra bilindik bi shell den v power aldım oda bitince v power ve ekstra enjeksiyon temizleyici kullandım. şuan oda bitti ve üzerine yazılım sıfırlama ve güncelleştirmesi yaptırdım. şuan titreşim düzeldi gibi olması gereken düzeyde ama neden böyle bir şey olabilir? Motorum 2016 model 31xxx de bujileri değişmiş şuan 37xxx de. Fikirlerinizi bekliyorum.

gezginkral
12 Haziran 2020, 19:38
Merhaba Benelli Tnt 250 sahibiyim çift silindir olan. Motorda gereksiz fazla bir titreşim var. Giderken değil dururken de var. Ayaklıklarda özellikle aşırı bir titreşim söz konusu. Yüksek devirde ilerlerken frene basmaya ayağımı koyuyorum ayağımı uyuşturuyor titreşim. Ve bu titreşim birden bire ortaya çıktı. Bir gün yolda kaldım ondan sonra oldu. Ondan önce de ara ara oluyordu fazla titreşim. aldığım shell benzinlik de çok kaliteli değildi. ondan sonra titreşim tek silindirden bile fazla derecede. peglere parmak ucu basarsanız ayağınızın uyuşma süresi max 15sn . benzini bitirdikden sonra bilindik bi shell den v power aldım oda bitince v power ve ekstra enjeksiyon temizleyici kullandım. şuan oda bitti ve üzerine yazılım sıfırlama ve güncelleştirmesi yaptırdım. şuan titreşim düzeldi gibi olması gereken düzeyde ama neden böyle bir şey olabilir? Motorum 2016 model 31xxx de bujileri değişmiş şuan 37xxx de. Fikirlerinizi bekliyorum.

Benim motorda da var 3-4 aydır, nedenini çözemedim. Benzine başka bir şey mi katıyorlar anlamadım açıkçası. Hiç görmediğim titreşim ve yakıt tüketimi artışı gördüm motorda.

f0cus
12 Haziran 2020, 20:28
Korona ilk çıktığında yaşanan kolonya krizi yüzünden belirli bir süre benzine etanol katılması zorunluluğu kaldırılmıştı, belki ondan olabilir diye düşünüyorum
https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/benzine-corona-ayari-etanol-karistirilmayacak-5677596/

gezginkral
12 Haziran 2020, 20:54
Şöyle bir video gördüm, ama pek etki etmez diyor ama bende titreşim sürekli var.


https://www.youtube.com/watch?v=9QPQ96yFLho

TheGokay
12 Haziran 2020, 21:16
Benim motorda da var 3-4 aydır, nedenini çözemedim. Benzine başka bir şey mi katıyorlar anlamadım açıkçası. Hiç görmediğim titreşim ve yakıt tüketimi artışı gördüm motorda.

Bende de ondan sonra titreşim artmaya başlamıştı. Ns 200 varken de oluyordu. Sanırım kendimiz oktan arttırıcı vs alıp kullanıp deneyimlicez. Veya direk etanol alıp katarız 😂😂

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------


Korona ilk çıktığında yaşanan kolonya krizi yüzünden belirli bir süre benzine etanol katılması zorunluluğu kaldırılmıştı, belki ondan olabilir diye düşünüyorum
https://www.sozcu.com.tr/2020/ekonomi/benzine-corona-ayari-etanol-karistirilmayacak-5677596/

Bundan sonra oldu zaten büyük ihtimalle

yurekli_emin
12 Haziran 2020, 23:55
Benim Drift'te de titreşim arttı. Ben farklı ve kalın yağ koydum diye olmuştur diyordum ama bu da şüphelendirdi şimdi.

gezginkral
13 Haziran 2020, 01:30
Bende de ondan sonra titreşim artmaya başlamıştı. Ns 200 varken de oluyordu. Sanırım kendimiz oktan arttırıcı vs alıp kullanıp deneyimlicez. Veya direk etanol alıp katarız ����

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------



Bundan sonra oldu zaten büyük ihtimalle

Hocam sanırım oktan düşüklüğünden dolayı oluyor, ecnebiler, spark knocking diyormuş bu duruma.


https://www.youtube.com/watch?v=4ZysyokEU60

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------


Hocam sanırım oktan düşüklüğünden dolayı oluyor, ecnebiler, spark knocking diyormuş bu duruma.

https://www.youtube.com/watch?v=4ZysyokEU60

Burada (https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2020-01-1015/) ethanol'un artması titreşimi arttığını söylüyor ? Error verdim artık.

TheGokay
13 Haziran 2020, 02:10
Hocam sanırım oktan düşüklüğünden dolayı oluyor, ecnebiler, spark knocking diyormuş bu duruma.

https://www.youtube.com/watch?v=4ZysyokEU60

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------



Burada (https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2020-01-1015/) ethanol'un artması titreşimi arttığını söylüyor ? Error verdim artık.

En iyisi v power üzerine oktan arttırıcı ekleyip denemek. Yine de araştırmalara devam etmek lazım.

TheGokay
15 Haziran 2020, 11:05
Konu hala güncel fikirlerinizi bekliyoruz

Gökhan_Aygün
15 Haziran 2020, 12:00
" Kesin şundandır " diyemem ama kendimden yola çıkarsam, titreşim normal olandan daha fazla geldiğinde debriyaj balatalarımı ve zincir-dişli setimi değiştirme vaktim gelmişti. İkisini de değiştirdim ve tam anlamıyla " 0 ( sıfır ) " oldu titreşim ..

Belki senin de böyle bir şeydir.

Samet Ağır
15 Haziran 2020, 12:18
5000 km de cbf 150 motosikletim var. Bütün kış bir kere bile jigle kullanmadım. Tek marş çalıştı gaz yedi v.s..
Opetten de aldım,PO dan da hatta Class dan da aldım
Hiçbir değişiklik olmadı.
Geçen hafta havalar sıcak shellden aldım. Ama sabah jiglesiz zor çalıştı hatta inat ettim jigleyi çekmedim, neredeyse bir dakikaya yakın olduğu yerde boşta gaz yemedi. Fıtıtı fıtıtı zor devirlendi sonra normale döndü..
Ama birdaha da olmadı gibime geliyor..
Ne oldu neden oldu hiçbir fikrim yok..

Memcoş48
15 Haziran 2020, 12:21
Kendi motorum Sym wolf 250 de yaptığım işlemleri yazayım belki sizde de olumlu sonuç verir. Motorun şasiye bağlantı noktalarını ve önemli civatalarini tork anahtarıyla uygun torkla sıktırdım. Bujimi kitabında tavsiye edilen standart NGK CR8E serisinin iridyumu ile değiştirdim. Sonra motor yağını (castrol power falan filan system 15w50 koymuşlardı) boşaltıp yağ filtresiyle beraber Liqui-moly street 10w40 yağ koydum.(kitapçık 10w30 diyor ben İzmir şartlarında 10w40 tercih ettim siz de mutlaka tavsiye edilen viskozite ve özellikte yağ kullanın) Akabinde liqui moly clean system additive katkı koyup 1 depo benzini bitirdim. Benzin filtresini de değiştirip (harici filtre var Wolf'te) yine liqui-moly speed shooter additive benzin katkısı kullandım. Pürüzsüz ve daha sessiz çalışma, gaz tepkisinde hissedilir artış, titreşimde hissedilir azalma elde ettim. Ancak liqui moly speed shooter oktan artırıcı katkıyı 3 sefer üst üste kullandım sonrasında bıraktım.

liquem
15 Haziran 2020, 13:27
son 3-5 gündür bende' de var. motoru 12 mart'da almıştım :D. Bakımlarını da yaptım çiçek gibi olmuştu. benzinden olabilir.

gezginkral
15 Haziran 2020, 16:36
Konu hala güncel fikirlerinizi bekliyoruz

Bende çözemedim, kimse mi problem yaşamıyor anlamadım ki, motordan şüpheleneceğim artık.

TheGokay
15 Haziran 2020, 23:18
5000 km de cbf 150 motosikletim var. Bütün kış bir kere bile jigle kullanmadım. Tek marş çalıştı gaz yedi v.s..
Opetten de aldım,PO dan da hatta Class dan da aldım
Hiçbir değişiklik olmadı.
Geçen hafta havalar sıcak shellden aldım. Ama sabah jiglesiz zor çalıştı hatta inat ettim jigleyi çekmedim, neredeyse bir dakikaya yakın olduğu yerde boşta gaz yemedi. Fıtıtı fıtıtı zor devirlendi sonra normale döndü..
Ama birdaha da olmadı gibime geliyor..
Ne oldu neden oldu hiçbir fikrim yok..

Dediğiniz şey sadece giderken olsa bi nebze oluru var ama boşta dururken de titreşim aynı giderken de aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------


Kendi motorum Sym wolf 250 de yaptığım işlemleri yazayım belki sizde de olumlu sonuç verir. Motorun şasiye bağlantı noktalarını ve önemli civatalarini tork anahtarıyla uygun torkla sıktırdım. Bujimi kitabında tavsiye edilen standart NGK CR8E serisinin iridyumu ile değiştirdim. Sonra motor yağını (castrol power falan filan system 15w50 koymuşlardı) boşaltıp yağ filtresiyle beraber Liqui-moly street 10w40 yağ koydum.(kitapçık 10w30 diyor ben İzmir şartlarında 10w40 tercih ettim siz de mutlaka tavsiye edilen viskozite ve özellikte yağ kullanın) Akabinde liqui moly clean system additive katkı koyup 1 depo benzini bitirdim. Benzin filtresini de değiştirip (harici filtre var Wolf'te) yine liqui-moly speed shooter additive benzin katkısı kullandım. Pürüzsüz ve daha sessiz çalışma, gaz tepkisinde hissedilir artış, titreşimde hissedilir azalma elde ettim. Ancak liqui moly speed shooter oktan artırıcı katkıyı 3 sefer üst üste kullandım sonrasında bıraktım.

Motor bağlantılarını kontrol edicem haftasonu bujiyi de değiştiricem. İçinde şuan 5100 10w40 yağ var. Onu Power 1 Racing 15 50 ile değiştiricem(tavsiye edilen 10 50 ama zaten ısınmadan yola çıkmıyorum)geçen v power üzerine enjeksiyon temizleyici kullandım liqui moly nin. Şuan o bitti üzerine oktan arttırıcı kullanıcam bujileri değiştikden sonra. Bakalım sonuç ne olucak. Çünkü böyle bişey 200 nsde de başıma geldi. Motoru ilk aldığımda 120 130 sabit gidiliyodu bi nebze titreşim ile. Sonradan motorun her devri özellikle üst devirleri vibratöre döndü El ayak bırakmadı resmen.200 nsde de shellden başka benzin almıyodum. Büyük ihtimalle artık shellden almayı bırakıcam bakalım sonuç ne olucak.

Memcoş48
16 Haziran 2020, 00:21
Dediğiniz şey sadece giderken olsa bi nebze oluru var ama boşta dururken de titreşim aynı giderken de aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------



Motor bağlantılarını kontrol edicem haftasonu bujiyi de değiştiricem. İçinde şuan 5100 10w40 yağ var. Onu Power 1 Racing 15 50 ile değiştiricem(tavsiye edilen 10 50 ama zaten ısınmadan yola çıkmıyorum)geçen v power üzerine enjeksiyon temizleyici kullandım liqui moly nin. Şuan o bitti üzerine oktan arttırıcı kullanıcam bujileri değiştikden sonra. Bakalım sonuç ne olucak. Çünkü böyle bişey 200 nsde de başıma geldi. Motoru ilk aldığımda 120 130 sabit gidiliyodu bi nebze titreşim ile. Sonradan motorun her devri özellikle üst devirleri vibratöre döndü El ayak bırakmadı resmen.200 nsde de shellden başka benzin almıyodum. Büyük ihtimalle artık shellden almayı bırakıcam bakalım sonuç ne olucak.
OPET'i deneyin birde bakalım.

TheGokay
16 Haziran 2020, 12:24
OPET'i deneyin birde bakalım.

Çevremde opet yok her zaman alabilceğim. O yüzden total den almayı düşünüyorum

mavzer-i
16 Haziran 2020, 12:35
shell v-power den oldukça memnunum ben. başka benzinde titreşim yaptığı devirde v-power alınca 500 devir daha aşağısında daha az titreşim veriyor

TheGokay
16 Haziran 2020, 15:54
shell v-power den oldukça memnunum ben. başka benzinde titreşim yaptığı devirde v-power alınca 500 devir daha aşağısında daha az titreşim veriyor

Motordan motora değişiyor olabilir. Yani olması gereken v powerın hepsinden iyi olması. Ama istasyonsan istasyona değişiyor da olabilir benzin kalitesi.

TheGokay
19 Haziran 2020, 18:36
Kendi motorum Sym wolf 250 de yaptığım işlemleri yazayım belki sizde de olumlu sonuç verir. Motorun şasiye bağlantı noktalarını ve önemli civatalarini tork anahtarıyla uygun torkla sıktırdım. Bujimi kitabında tavsiye edilen standart NGK CR8E serisinin iridyumu ile değiştirdim. Sonra motor yağını (castrol power falan filan system 15w50 koymuşlardı) boşaltıp yağ filtresiyle beraber Liqui-moly street 10w40 yağ koydum.(kitapçık 10w30 diyor ben İzmir şartlarında 10w40 tercih ettim siz de mutlaka tavsiye edilen viskozite ve özellikte yağ kullanın) Akabinde liqui moly clean system additive katkı koyup 1 depo benzini bitirdim. Benzin filtresini de değiştirip (harici filtre var Wolf'te) yine liqui-moly speed shooter additive benzin katkısı kullandım. Pürüzsüz ve daha sessiz çalışma, gaz tepkisinde hissedilir artış, titreşimde hissedilir azalma elde ettim. Ancak liqui moly speed shooter oktan artırıcı katkıyı 3 sefer üst üste kullandım sonrasında bıraktım.

Hocam bahsettiğiniz katkılar bunlar mı?

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-motorbike-speed-shooter-80-ml-7823

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-motosiklet-benzin-katkisi-yakit-sistemi-temizleyici-80-ml-7824

PsychOnur
20 Haziran 2020, 02:20
Benim motosikletimde de titreşim son 2 haftadır baya arttı. Özellikle daha önce rahatlıkla çıktığım hızlara şu an çıktığımda 20dk'da eller uyuşuyor. Zincirden olma ihtimali var mı acaba? Covid'den dolayı kargolar çalışmıyordu bir türlü zincir getirtememiştim. 1 haftaya elimde olacak ama böyle kullanmaya devam edersem zarar verir mi diye de kafama takılıyor.

TheGokay
20 Haziran 2020, 10:31
Benim motosikletimde de titreşim son 2 haftadır baya arttı. Özellikle daha önce rahatlıkla çıktığım hızlara şu an çıktığımda 20dk'da eller uyuşuyor. Zincirden olma ihtimali var mı acaba? Covid'den dolayı kargolar çalışmıyordu bir türlü zincir getirtememiştim. 1 haftaya elimde olacak ama böyle kullanmaya devam edersem zarar verir mi diye de kafama takılıyor.

Olduğu yerde de aynı titreşim var mı? Eğer varsa zincirle alakalı olmayabilir

PsychOnur
20 Haziran 2020, 15:03
hayır olduğu yerde çalışırken normal. Sadece 100km ve üzerine çıktığımda hissediyorum. Umarım zincirden kaynaklanıyordur. Değiştirince anlarız artık :)

TheGokay
20 Haziran 2020, 21:16
hayır olduğu yerde çalışırken normal. Sadece 100km ve üzerine çıktığımda hissediyorum. Umarım zincirden kaynaklanıyordur. Değiştirince anlarız artık :)

Giderken oluyorsa direk zincirden dolayıdır o veya lastik balansında vs sıkıntı vardır.

TheGokay
26 Haziran 2020, 19:13
Bende çözemedim, kimse mi problem yaşamıyor anlamadım ki, motordan şüpheleneceğim artık.

Bir çözüme ulaştınız mı hocam veya titreşim devam ediyor mu?

gezginkral
26 Haziran 2020, 20:59
Bir çözüme ulaştınız mı hocam veya titreşim devam ediyor mu?

Petrol Ofisinden aldım titreşim biraz azaldı. Depo bitince opet'i deneyeceğim.

TamGazDevam
26 Haziran 2020, 22:59
Selamlar.
Koruma takozu veya koruma demiri kullanıyorsanız, onları söküp birde öyle deneyin. Muhtemelen titreşim ortadan kalkacaktır.
Eğer koruma takozu kullanmıyorsanız, şaşi ile motor bloğunu bağlayan kısmında bir yerde gevşeme olabilir. Serviste kontrol ettirin.

Memcoş48
26 Haziran 2020, 23:34
Hocam bahsettiğiniz katkılar bunlar mı?

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-motorbike-speed-shooter-80-ml-7823

https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-motosiklet-benzin-katkisi-yakit-sistemi-temizleyici-80-ml-7824
Evet bunlar, kusura bakmayın geç gördüm mesajınızı.

Emrah55
13 Haziran 2022, 15:28
Bende de kanuni seyhan 150 var titreşim 80 km den sonra artıyordu şimdi her devirde var yağ motul kullandım benzini BP den alıyorum sorunu bende çözmüş değilim

salih dalkıl
13 Haziran 2022, 15:41
Bende de kanuni seyhan 150 var titreşim 80 km den sonra artıyordu şimdi her devirde var yağ motul kullandım benzini BP den alıyorum sorunu bende çözmüş değilim
Bendede aynı motorun kuba olanı var balansör olmadığı için titreşim çok azaltma yolları ise ön dişliyi büyültmek motor saplamalarına takoz koymak locktite kullanarak vidaları sıkmak ve seleyi iyi bir döşemeciye götürüp ekstra sünger yaptırmak zincir dişli çok dandik üstünde gelen onları değiştirmek yakıtla yağla alakası yok cg alt motoru kullanan(balansörlü) motosikletlerde titreşimi kesemezsiniz. Haa bide üstündeki lastikler fabrika çıkışı lastiklerse onlarda yapar berbat lastikler ne balans var nede darbeyi sönümleme kütük gibiler