PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Acemilere tavsiye, başıma gelen bakış kaçırma mevzusu.



HRider
09 Haziran 2020, 19:21
Arkadaşlar, geçen gece arkadaşımla (skuter) ile biraz turlamaya çıktık. Gayet keyifli bir şekilde 30-60km hızlarda seyrediyorduk. Daha sonra beşyoldan çıkışta e5'e bağlanırken güzel bir viraj vardır. Dedim ki gazı açayım şurayı bir güzel döneyim. 110km gibi bir hızla girdim viraja, girdim girmesine fakat.. Viraj keskinleşmeye başlamıştı. O an dönemeyeceğimi ve kaldırıma doğru yaklaştığımı anladım. Çünkü kaldırıma odaklanmıştım. Soğukkanlılıkla virajın çıkışına bakmam gerektiğini hatırladım ve virajın çıkışına baktım. Motorun yatış açısı sınırlarını zorlamam gerekiyordu o virajı dönmek için. Yaklaşık 2m bir düzlük vardı virajın içerisinde. Motoru hafif düzelyip frene basıp bir nebze yavaşlattım ve viraja devam ettim. Sonuç olarak yine de motorun yatış sınırlarını zorladım bakışımı kaybetmedim ve gayet başarılı bir şekilde virajdan çıktım.

Bakın yeni başlayan abiler,kardeşler,ablalar;

Sonunu göremediğiniz virajlara çok hızlı girmeyin. Her zaman dönebileceğiniz güvenli hızlarda seyrediniz.

Sonuç olarak adım adım olanlar: Yaklaşık 8-10 saniye..

1-)Güzel bir yatış açısı almak için gazı açtım 110km süratle viraja girdim.
2-)Bakışımı kaçırdım, kaldırıma doğru açılmaya başladığımı farkettim ve hızlıca bakışımı tekrar virajın içine doğru yönelttim (Kilit Nokta)
3-)Açılmaya devam etsem kaldırıma çarpıp düşecektim, onun yerine sınırları zorlayıp dönebilmeyi tercih ettim, en azından denemiş olurdum.
4-)Ufak bir viraj içi düzlükte motoru dik konuma getirip. hafif bir frenleme yaparak süratimi düşürdüm (5-10km nerden baksan kâr)
5-)Yatış açısını zorladım, bakışımı kaçırmadım ve en önemlisi asla panik yapmadım.

Burada yeni aldığım pilot Power lastiklerin de önemini anladım.


Yani aslına bakarsanız, İstanbul gibi bir şehirde aktif olarak ne kadar motosiklet kullansak ta, böyle basit hatalara düşebiliyor insan. Hele ki başlangıç döneminde.

Mutlaka iyi bir lastik alın, bunun gibi ne kadar basit görünse de ciddi hatalarda, hatanızı telafi edecektir.
Panik yapmayın. Soğukkanlı olun, her daim düşünebilmelisiniz. Hata yaptığınızı farkedin. Unutmayın! Her kaza tehlikesinde suçlu karşıdaki değildir.
Suçu lastikte motosiklette frende vs Aramayın, bindiğiniz aletin sınırlarını bilerek hareket edin.
Hepinize kazasız belasız sürüşler diliyorum.

mavzer-i
09 Haziran 2020, 19:29
her zaman virajın sonunu gördüğün ve gördüğün yerde durabileceğin hızda viraja girmelisin.
yoksa böyle küçük süprizlerle karşılaşabilirsin.
gençlik çağlarımda(2 yıl önce) çok hatalar yaptım ama patlamadığım için şanslıyım
şimdi torunu olan dedeler gibi sürüyorum

fb__ömer
09 Haziran 2020, 19:43
Bilmediğim yolda gazlamam. Tek tavsiyem budur. Apaçilik yapmayın demem kimseye. Ama sadece bildiğiniz yolda yapın ne yapıyorsanız.

yürekçe
09 Haziran 2020, 20:12
Uzun uzun yazmaya vaktim yok.
Kısa keseyim
1- viraja giriş hızı
2- giriş açısı alınır.
Buna hazırlık denir.
Sonra viraj içinde, girii hızımızı stabil tutup, karşı şeridi en geniş açıyla görebildiğimiz çizgiden devam edip
Viraj bitiminde hafif hızlanmaya başlayarak çıkılır.
Ön hazırlık ( hız ve açı ) yanlışsa, gerisinde hoş sonuçlarla gelmeyebilir.

Sj's
09 Haziran 2020, 23:38
- Bilmedigin viraja olmadik hizlarda girmemeni oneririm
- Trail braking konusunu bir arastir babam

coderbiker
10 Haziran 2020, 00:42
eğer bahsettiğin yer florya göbekten gelip e-5e bağlanan yer ise, verilmiş sadakan varmış. o viraj çok sinsidir bir anda keskinleşir ve hatta daralır. önümde bir bmwnin takla attığını gördüm o virajda. motosiklet ile kaza yapanlar da oldu. 110 ile o viraja girmek bile büyük cesaret. çünkü bildiğin bir anda 180 derece dönen bir bağlantı yolu orası.

cıbılduck
10 Haziran 2020, 02:36
110 ile şehir içinde viraja giren adam tavsiye veriyor :cherry:

HRider
10 Haziran 2020, 04:52
eğer bahsettiğin yer florya göbekten gelip e-5e bağlanan yer ise, verilmiş sadakan varmış. o viraj çok sinsidir bir anda keskinleşir ve hatta daralır. önümde bir bmwnin takla attığını gördüm o virajda. motosiklet ile kaza yapanlar da oldu. 110 ile o viraja girmek bile büyük cesaret. çünkü bildiğin bir anda 180 derece dönen bir bağlantı yolu orası.
Evet tam orası

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:51 ----------


110 ile şehir içinde viraja giren adam tavsiye veriyor :cherry:

Ben yaşadım kimse yaşamasın diye yapıyorum. Böyle toxiclemeye gelmiş beyni yarım çalışan ve her olayın en kötü noktasından pay çıkaran bi adamın (pardon) böyle yorumlar atması garibime gitmedi açıkçası.

Xmaxçı salih gelip absli motor al dese daha mantıklı olurdu...

mavzer-i
10 Haziran 2020, 08:27
florya yazınca haritada çıkan böyle bi yer var.
burası ise gerçekten şanslıymışsın.
buraya 110 la girip kazasız çıktıysan bu Allahtan sana bi mesaj olabilir.
ayağını denk al bidakine kurtulamazsın demiş olabilir haberin olsun

https://i.hizliresim.com/OlAaZL.jpg (https://hizliresim.com/OlAaZL)

yürekçe
10 Haziran 2020, 08:36
florya yazınca haritada çıkan böyle bi yer var.
burası ise gerçekten şanslıymışsın.
buraya 110 la girip kazasız çıktıysan bu Allahtan sana bi mesaj olabilir.
ayağını denk al bidakine kurtulamazsın demiş olabilir haberin olsun

https://i.hizliresim.com/OlAaZL.jpg (https://hizliresim.com/OlAaZL)

Öyle bir düzlükten sonra öyle bir kavşak!!!
Nasıl bir mühendislik bu?
Tüm yolları sadece 4 ve + tekerleklilere göre dizayn etmekten vazgeçmeyecekler mi??

mavzer-i
10 Haziran 2020, 08:41
Öyle bir düzlükten sonra öyle bir kavşak!!!
Nasıl bir mühendislik bu?
Tüm yolları sadece 4 ve + tekerleklilere göre dizayn etmekten vazgeçmeyecekler mi??

buna benzern bir yol vardı alibeyköy taraflarında. 2-3 sene oldu tam hatırlamıyorum yerini. haritadan da bulamadım
sola keskin viraj varken daha keskin virajda yol ayrımı vardı. oradan gidecektim ama gidemeyince bi an kararsızılık içinde kalarak sağ tarafa bariyerlere gidiyordum.

Hırbonen
10 Haziran 2020, 09:08
Öyle bir düzlükten sonra öyle bir kavşak!!!
Nasıl bir mühendislik bu?
Tüm yolları sadece 4 ve + tekerleklilere göre dizayn etmekten vazgeçmeyecekler mi??

Nasil yani ? Bu yol 4 tekerlekli araclara uygun ama motora uygun degil,oyle mi ?

espresso
10 Haziran 2020, 09:36
O virajı hesaplayan mühendisler o virajda hız sınırının 50km/saat olmasına göre hesaplamştır. Viraja 110'la girip sonra nasıl viraj hesaplamşlar dememek lazım.

Geçmiş olsun. Virajlardan öncesinde yavaşlamanın önemini öğrenmiş olduk.

yürekçe
10 Haziran 2020, 09:40
Nasil yani ? Bu yol 4 tekerlekli araclara uygun ama motora uygun degil,oyle mi ?
Hangi anlamda anladınız?
Yerde asfalt olması yeterli mi sizce?
Eğim, kasis, büküm vs önemsiz mi?
Burada da dümdüz yollar var ama birden ışıklara yaklaşırken yola kZınan tırmık izleri yüzünden motor en sağdan en sola dansederek akıyor.
Neymiş? Kamyon fren mesafesini kısaltmak içinmiş!
Hiç motosikletle geçtiniz mi öyle bir yoldan?
Virajlı dağ yollarından inerken ve yağmur yağmışsa ya da çiğ düşmüşse??
Sırf eleştirmek için eleştirmeyin lütfen..

sallami
10 Haziran 2020, 09:45
O virajı hesaplayan mühendisler o virajda hız sınırının 50km/saat olmasına göre hesaplamştır. Viraja 110'la girip sonra nasıl viraj hesaplamşlar dememek lazım.

Geçmiş olsun. Virajlardan öncesinde yavaşlamanın önemini öğrenmiş olduk.

Mühendis derken? Kalfa Ahmet abi. Salarsın eşeği o belli bir eğimi aşmadan yolu bulur. Ayağı tökezlerse bir daha geçmez. Ona göre yaparsın yolu. Arkadaşları bahsettiği yer öyle güzel başlar ama bir anda içeri doğru daralarak kapanır. Ha bu arada alan dar değil parkın ortasından geçiyor.

Hırbonen
10 Haziran 2020, 10:20
Hangi anlamda anladınız?
Yerde asfalt olması yeterli mi sizce?
Eğim, kasis, büküm vs önemsiz mi?
Burada da dümdüz yollar var ama birden ışıklara yaklaşırken yola kZınan tırmık izleri yüzünden motor en sağdan en sola dansederek akıyor.
Neymiş? Kamyon fren mesafesini kısaltmak içinmiş!
Hiç motosikletle geçtiniz mi öyle bir yoldan?
Virajlı dağ yollarından inerken ve yağmur yağmışsa ya da çiğ düşmüşse??
Sırf eleştirmek için eleştirmeyin lütfen..

Nasil bir muhendislik bu derken kavsaktan bahsettiniz herhalde,cunku ben dahil herkes boyle anlamistir.O kavsakta mutlaka gerekli isaretler konulmustur diye dusunuyorum.

Haa yolda hata vardir o ayri konu,ama motorcular icin ozel kavsak tasarlayacak halleri yok,romantiklige gerek yok,norvec degil burasi.

mavzer-i
10 Haziran 2020, 10:22
süprizler ikiye ayrılır
biri güzel süprizler
biri kötü süprizler ki buna örnek olarak bu viraj gösterilir.

yürekçe
10 Haziran 2020, 10:30
Bir şey kapmak ya da geliştirmek yerine neden hemen linç?
Adam, hata yaptım siz yapmayın ve şu şekilde kurtuldum aklınızda olsun diyor.
Yani asfaltta 70 le giderken birden mıcıra girince şöyle yapmalı diye başlık açsak bittik!!
Ki bunun da cevabını çoğu bilmez..
Bunlar hayat kurtaran büyük detaylar.
At hafızana, olsun bitsin..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------


Nasil bir muhendislik bu derken kavsaktan bahsettiniz herhalde,cunku ben dahil herkes boyle anlamistir.O kavsakta mutlaka gerekli isaretler konulmustur diye dusunuyorum.

Haa yolda hata vardir o ayri konu,ama motorcular icin ozel kavsak tasarlayacak halleri yok,romantiklige gerek yok,norvec degil burasi.

Motorcular için demedim, motorcuları "da" düşünerek anlamında dediğimi anlamak isteyen anlamıştır.
Ayrıca, her toplum ya da birey; kendine yakışanı ister.
Norveç de kim?
Benden üstün mü?
Ben, şahsım için de istemiyorum.
Belki istanbula gelip oradan hiç geçmicem ama ülkemin insanları için istiyorum.
Bu insanlardan biri de sizsiniz :)

Selami27
10 Haziran 2020, 10:41
Ben daha güzelini yazayım virajlara yavaş girin

mustafa_325
10 Haziran 2020, 13:37
Mesele sadece bakış değil. Viraj içinde fren yapmayı da herkesin öğrenmesi gerekiyor. Çok iyi bildiğiniz bir yolda giderken virajda bir anda önünüzdeki araç kaza yapabilir veya yola bir yaya atlayabilir. Bu durumların hepsini viraja girmeden öngöremezsiniz. Bunların olacağını varsayarak her viraja aşırı yavaş da giremezsiniz. Bu yüzden virajın içinde fren yapabilmek çok önemli.

ojo
10 Haziran 2020, 15:47
https://www.youtube.com/watch?v=jJAZ8Kg1YwM

HRider
10 Haziran 2020, 16:06
florya yazınca haritada çıkan böyle bi yer var.
burası ise gerçekten şanslıymışsın.
buraya 110 la girip kazasız çıktıysan bu Allahtan sana bi mesaj olabilir.
ayağını denk al bidakine kurtulamazsın demiş olabilir haberin olsun

https://i.hizliresim.com/OlAaZL.jpg (https://hizliresim.com/OlAaZL)

Tam olarak burası, fren yaptığım kısım ise keskinleşmeden önceki düzlük.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------

Arkadaşlar tabii ki yollar yapılırken, girişinde ve çıkışında hız limitini gösteren tabelalar oluyor. Hangimiz yaşamadık böyle durumları? Ben sadece bilgilendirme amaçlı yazı yazdım. Acemiler için bir örnek olsun diye güzelce yazdım. Anında linç etmeye çalışan tek hücreliler oluyor tabii, hep te olacaktır. Hız limitlerini gözardı etmeyin, herkesin aklından geçer şu viraja gireyim de biraz olsun yatayım tarzında. Burada anlatmak istediğim görmediğiniz, bilmediğiniz ve öngöremediğiniz yollarda fazla gaza gelip hızlıca gitmeyin. Yaparsanız da ben bu şekilde atlattım aklınızda bulunsun diyorum. Anlayışla destekleyen herkese çok teşekkür ederim. Bu bir sinyaldi birdahakine affı olur mu orasını bilemem ama her daim dikkatli olmakta fayda var. Ki düşüncem, sürekli motosikletiyle uzun yola çıkan gs çilerin yarısından fazlası virajda fren yapmayı bilmiyordur.

yokon
10 Haziran 2020, 17:35
En iyi bildiğim E-5 giriş-çıkışında bile motosikleti, ilk gün kullandığım gibi kullanıyorum. Çünkü orası E-5. Bir gün arabalardan yağ damlar, başka bir gün çimleri sulaması gereken fiskiye yolu sular. Bence burada acemilere "virajda bakışı kaybetmeyin" mesajı yerine, "mümkünse E-5'e girmeyin" mesajı verilmeli. Sadece asfalt kalitesizliğinden değil, her bakımdan E-5'in alternatifi varsa orası kullanılmalı.