PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : buji neden değişir



superboycu
09 Haziran 2020, 18:09
Garip bir başlık, lakin bir soru sormak istiyorum.
Motosiklet olsun yada otomobil , bakımları geldiğinde 10bin km yada 10bin km de servis bujileri değiştiriyor ama bujiler çalışıyor bir sorun yokken değişiyor asıl soru bu !!
Aracımın 4 adet bujisini bugün servis değiştirdi , aynı araca sahip arkadaşım benim bujiler 70bin km oldu aynı diyor.

Sağlam bujiyi neden değiştiriyorlar, para kazanmak içinmi yoksa sistematik bir sebebimi var ?

tomass
09 Haziran 2020, 18:17
Öngörülen parça ömrü süresi sonrası değişim planlanıyor.
Bu süre sonrasında illaki bozulacak diye bir durum yok.
Riski kabul ederseniz değiştirmeyebilirsiniz.
Bu süreler markaya göre de değişebiliyor:
Renault 20 bin , Mercedes Audi vs 15 bin,
Toyota yanlış hatırlamıyorsam 10 bin km’de Yağ değişimi öneriyor.
Ayrıca otomobil için 10 bin km’de buji değiştirmek pek mantıklı değil,
Genelde 45 binde ya da 2 yılda bir öneriyorlar.
Arabanızın kullanım kılavuzundan bu bilgilere ulaşabilirsiniz.

zeynelhazan
09 Haziran 2020, 18:18
money money money, ama ateşlemesi zayıflamış bujiler ateşleme bobin(lerinin)inin fazla ısınıp bozulmasına sebebiyet verebilir

tommygun
09 Haziran 2020, 18:28
"Benim buji 70.000'de değişti hacım" ya da "benim motor 100 km.de şu kadar yakıyor panpa" diye duyduğumda kafamda muhakkak buji için -20000 km azaltıp, yakıt için de +1-1,5 lt ekliyorum.

hasmet
09 Haziran 2020, 19:58
2003 Honda Accord'un buji değişimi 105 bin milde... Yaklaşık 170 bin km ediyor.

fb__ömer
09 Haziran 2020, 20:08
Kullanıma göre değişir. Ortalama motosiklet için 15 20 binde değişim iyi gibi. Söküp kontrol edip ona göre değişmek en mantıklısı.

Kural [ Z ]
09 Haziran 2020, 20:22
Konu; plazma ile birlikte malzemeden moleküler bazda parça koparılması koparılması sonucu keskin kenarların aşınarak elektron atlamasının zorlaşmasından ibaret. Bunu minimize etmek için uçlar bazı tiplerinde iridyum gibi malzemeler ile kaplanarak kopma direnci ciddi şekilde arttırılır. Bu tip bujilerin motordaki ateşleme performansı genellikle daha yüksek, ömrü ise birkaç kat daha fazladır.

Mevzubahis sebeplerle ateşleme performansı, ön görülen tölerans değerlerinin dışına çıkmaya başladığında parçaların değişimi gerekir. Bu süre genellikle km bazında ilgili araç modeli için üretici tarafından belirlenmiştir. Bu sürelerde yine üreticinin belirlediği parça ile değiştirilmelidir.

Aksi durumlarda yanma zayıflar, çekiş düşer, performans düşer, yakıt tüketimi artar, ilk çalışma zorlaşır, v.s... v.s....

ulkerhan
10 Haziran 2020, 00:10
motorun optimum performansta çalışmasını garantilemek için değiştiriyoruz.
bujileri tel fırça yardımı ile temizleyip, aralıklarını tekrar ayarladıktan sonra hatta imkanınız var ise, nikel kaplamasını yapıp çok daha uzun kilometreler kullanabilirsiniz.

- alfa romeo twin spark motoruna 100k'da buji değişimi öneriyor.

ogzcngdk
10 Haziran 2020, 00:54
Benim aracımda yaklasik 50000 kilometre oldu degistirmedim. Araba tekleyene kadarda degistirmeyi dusunmuyorum.

atillatopal9
10 Haziran 2020, 11:19
Genelde gevşeyen bujiyi ateşlemede sıkıntı yaratmasa dahi değiştirin diyorlar, bende o yüzden değiştirdim. yoksa benim motoruma takılan bujide eski değildi.