PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet bakımı



Mehmet718
09 Haziran 2020, 01:22
Selam arkadaşlar benim kuba dragon 50 motorum var ben şimdiye kadar garanti kapsamınsa kalsın diye serte yaptırıyordum bakımları ama garantinin bi işe yaramadığını öğrenince artık bakımları kendim yapmak istiyorum ortalama 1500 km de bir yağ ve buji değiştiriyorum ayrıca 300 km de bir zincir yağlama yapıyorum bunun yanında yapmam gerekenleri yazarmısınız başka kontrol etmem gereken şeyleri.
Önerileriniz için teşekkür ederim.

ulkerhan
09 Haziran 2020, 01:35
jeneratör motoru gibi motor. çok dert etme.

2000km'de bir 15w40 yağ ile değiştir,
bujiyi kontrol et, temizle, gerekirse değiştir.

zamanından önce yağ değiştirmenin hiç bir faydası yok. yağlar ithal. milli servet. ziyan etmeyin.

Mehmet718
09 Haziran 2020, 01:44
jeneratör motoru gibi motor. çok dert etme.

2000km'de bir 15w40 yağ ile değiştir,
bujiyi kontrol et, temizle, gerekirse değiştir.

zamanından önce yağ değiştirmenin hiç bir faydası yok. yağlar ithal. milli servet. ziyan etmeyin.

Teşekkürler görüşünüzü dikkate alacağım

ulkerhan
09 Haziran 2020, 01:54
Teşekkürler görüşünüzü dikkate alacağım

yazdıklarım öneri değil, fabrikanın tavsiyesidir.

HRider
09 Haziran 2020, 15:57
1500km buji değişimi için çok erken üstad

Mehmet718
09 Haziran 2020, 18:00
Valla bende anlamadım bu bujiyi satan adam 2000 km de bi değiş dedi bazı yorumları okuyorum 10000 km kullananlar var ne yapacağımı bende anlamadım

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------


1500km buji değişimi için çok erken üstad

Valla bende anlamadım bu bujiyi satan adam 2000 km de bi değiş dedi bazı yorumları okuyorum 10000 km kullananlar var ne yapacağımı bende anlamadım

yokon
09 Haziran 2020, 18:05
Bujiyi şimdilik değiştirme, üzerindeki bujiyi kullan, ara sıra kontrol et, durumunu takip et. Buji artık çalışmayana kadar yanında yedek buji taşı. Bujinin ömrünü ölçmüş olursun. 10.000 km'de buji çalışmaz hale gelirse, 8.000 km'de bir değiştirirsin.

2.000 km çok erken. Az da olsa, harcadığın paraya yazık.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------

Bujiyi satan adamdan uzak dur.

Mehmet718
09 Haziran 2020, 18:17
Bujiyi şimdilik değiştirme, üzerindeki bujiyi kullan, ara sıra kontrol et, durumunu takip et. Buji artık çalışmayana kadar yanında yedek buji taşı. Bujinin ömrünü ölçmüş olursun. 10.000 km'de buji çalışmaz hale gelirse, 8.000 km'de bir değiştirirsin.

2.000 km çok erken. Az da olsa, harcadığın paraya yazık.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------

Bujiyi satan adamdan uzak dur.

Haklısın peki yağ için bi önerin varmı kaç km de bi değişim ve bakım olarak yapmam gereken bunlarmı

HRider
09 Haziran 2020, 19:06
Valla bende anlamadım bu bujiyi satan adam 2000 km de bi değiş dedi bazı yorumları okuyorum 10000 km kullananlar var ne yapacağımı bende anlamadım

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------



Valla bende anlamadım bu bujiyi satan adam 2000 km de bi değiş dedi bazı yorumları okuyorum 10000 km kullananlar var ne yapacağımı bende anlamadım

Ben ilk bujimi 16binde değiştirdim. Sıkıntısızdı hala.. Tamam bakma ben de bokunu çıkardım ama olması gereken 8-10dur.

Mehmet718
09 Haziran 2020, 19:09
Ben ilk bujimi 16binde değiştirdim. Sıkıntısızdı hala.. Tamam bakma ben de bokunu çıkardım ama olması gereken 8-10dur.

Bundan sonra bende yanımda yedek bujiyle gezecem nerde tırak orda bırak

yokon
09 Haziran 2020, 20:36
Haklısın peki yağ için bi önerin varmı kaç km de bi değişim ve bakım olarak yapmam gereken bunlarmı

Yağ bakımı için kullanım kitapçığını incelemelisin.

Mehmet718
09 Haziran 2020, 20:41
Yağ bakımı için kullanım kitapçığını incelemelisin.

Kitapçıkta 2000 km de bir diyo ama motorun üzerinde 1000 km de bir yağ değişimi diye yazıyor

ulkerhan
10 Haziran 2020, 00:06
Valla bende anlamadım bu bujiyi satan adam 2000 km de bi değiş dedi bazı yorumları okuyorum 10000 km kullananlar var ne yapacağımı bende anlamadım

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------



Valla bende anlamadım bu bujiyi satan adam 2000 km de bi değiş dedi bazı yorumları okuyorum 10000 km kullananlar var ne yapacağımı bende anlamadım

buji satan para kazanmak istemiş.

bu yağ değişim işlerini milletçe çok abartıyoruz.

motorumun türkçe kitabı 5000km de bir yağ değişimi önerirken, ingilizce servis kitabı 10000km'de bir yağ değişimi önermektedir.

ayrıca bakım sadece yağ ve buji değişiminden ibaret değildir.

belli kilometrelerde amortisör yağları, fren hidrolikleri, yakıt hortumları, fren piston contaları değişmesi gerekir,
supap ayarları yapılması gerekir, arka maşanın burçlarının, ön furş takımının greslenmesi gerekir,

tabi milletçe tutturduk yağ değişimi diye. adam 2000'de bir motul 7100 yağ değiştiriyor, parçacı ve usta ellerini oğuşturuyor para geliyor diye.
bakım bundan ibaret değil.

bu gün çok afedersiniz azğıma edildi.
- yaştan dolayı soğutma sıvısını yeniledim,
- yakıt filtresi, yağ filtresi, hava filtresi değiştirdim,
- amortisör yağlarını değiştirdim,
- fren hidroliklerini değiştirdim,
- arka maşa ve furş takımını gresledim,
- debriyaj balatası değiştirdim. üstelik prosedüre uygun olarak yayları ve baskı saclarının eğriliklerini ölçerek.
- supap ayarı yaptım,
- furş takımı boşluğunu kontrol ettim,
- bujileri kontrol ettim, aralıklarını tekrar ayarladım,
- tüm sensörleri temizledim, enjektörü temizledim,
- tüm telleri gresledim ve aşınma kontrolü yaptım,
- manetleri gresledim,
- pedal mafsallarını gresledim.

ve bunlar 20000km bakımı. bakın bunlarda malzeme para tutmuyor. para tutan işçilik. yetkili servis, servis olsa idi servis kitabına göre bunları yapması gerekirdi. yapmıyor. yapsa dahi güvenemiyorum. kendim yapıyorum.

Mehmet718
10 Haziran 2020, 21:12
buji satan para kazanmak istemiş.

bu yağ değişim işlerini milletçe çok abartıyoruz.

motorumun türkçe kitabı 5000km de bir yağ değişimi önerirken, ingilizce servis kitabı 10000km'de bir yağ değişimi önermektedir.

ayrıca bakım sadece yağ ve buji değişiminden ibaret değildir.

belli kilometrelerde amortisör yağları, fren hidrolikleri, yakıt hortumları, fren piston contaları değişmesi gerekir,
supap ayarları yapılması gerekir, arka maşanın burçlarının, ön furş takımının greslenmesi gerekir,

tabi milletçe tutturduk yağ değişimi diye. adam 2000'de bir motul 7100 yağ değiştiriyor, parçacı ve usta ellerini oğuşturuyor para geliyor diye.
bakım bundan ibaret değil.

bu gün çok afedersiniz azğıma edildi.
- yaştan dolayı soğutma sıvısını yeniledim,
- yakıt filtresi, yağ filtresi, hava filtresi değiştirdim,
- amortisör yağlarını değiştirdim,
- fren hidroliklerini değiştirdim,
- arka maşa ve furş takımını gresledim,
- debriyaj balatası değiştirdim. üstelik prosedüre uygun olarak yayları ve baskı saclarının eğriliklerini ölçerek.
- supap ayarı yaptım,
- furş takımı boşluğunu kontrol ettim,
- bujileri kontrol ettim, aralıklarını tekrar ayarladım,
- tüm sensörleri temizledim, enjektörü temizledim,
- tüm telleri gresledim ve aşınma kontrolü yaptım,
- manetleri gresledim,
- pedal mafsallarını gresledim.

ve bunlar 20000km bakımı. bakın bunlarda malzeme para tutmuyor. para tutan işçilik. yetkili servis, servis olsa idi servis kitabına göre bunları yapması gerekirdi. yapmıyor. yapsa dahi güvenemiyorum. kendim yapıyorum.

Bende kendim yapıyorum motorculara bi sıkıntı olmadığı sürece uğramıyorum