PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bi kaç sorum var



Sagopa K
08 Haziran 2020, 19:50
1.sorum: Motosiklet'te kaç bin km'de profesyonel sürücü oluruz?
2.Sorum: Cub motosikleti tazyikli su ile yıkarsak arıza çıkartır mı?
3.Sorum: WD-40'ı motosikletin nerelerine sıkmalıyız ve sıkmamalıyız?
4.Sorum: Motosiklet zincirini normal makine yağı ile yağlayabilir miyiz? (nalburlarda satılan 2 TL'lik küçük yağlardan)

şimdilik aklıma gelenler bunlar, başka gelirse editlerim :)

hokahey
08 Haziran 2020, 19:54
1) profesyonelim dediğin anda asfalta yapışırsın, kürekle toplarlar naaşını.

2) tazyikli suyu yakın tutma. Buji kablosu ıslanırsa çalışmaz bir süre.

3) wd 40 genel olarak yağlama ve pas sökücü özelliği taşır. Bazı vidaları gevşetebilir. Zincire sıkılmaz.

4) yağlanır ama çabuk kaybolur. Sık sık yağlaman gerekir.

Sagopa K
08 Haziran 2020, 20:08
1) profesyonelim dediğin anda asfalta yapışırsın, kürekle toplarlar naaşını.

2) tazyikli suyu yakın tutma. Buji kablosu ıslanırsa çalışmaz bir süre.

3) wd 40 genel olarak yağlama ve pas sökücü özelliği taşır. Bazı vidaları gevşetebilir. Zincire sıkılmaz.

4) yağlanır ama çabuk kaybolur. Sık sık yağlaman gerekir.

sağolun, o zaman şöyle diyim; kaç bin km'de acemiliğimizi üzerimizden atarız?

tommygun
08 Haziran 2020, 20:10
1. soruna cevaben; doğuştan gelen yeteneğini çok çok sağlam eğitimlerle pekiştirip sürekli antrenman yaparsan bu süre kısalabilir. Lakin yüzbinlerce km yapıp da hala "acemi", "bilinçsiz" sürücü de epey bol. Keşke bunun 10 bin - 50 bin - 100 bin gibi net, kesin formülü olsa.

2 soruna cevaben; otoyıkamacılardaki gibi tazyikli suyu motorunun iç kısmına asla tutma. Dış kısmında da sticker varsa onları kaldırabilir.

3. soruna cevaben; Wd40'ı ben gaz kütüklüğü,manetler,pegler, arka fren pedalı, vites pedalı gibi hareketli noktalara sıkıyorum.

4. soruna cevaben; benim şu an kullanmakta olduğum otomatik zincir yağlama sitemi tankı içinde 140 numara dişli yağı var. Bir zararını görmedim ama ara ara janta sıçratıyor.

1. sorunun cevabına ilave olarak; sadece gündüz, kuru hava ve dümdüz yolda 10 binlerce km yapsan da çok aman aman tecrübe kazanamayabilirsin. Sana kendimden örnek vereyim; gece gündüz , yağmur-kar, düz-virajlı, şehir trafiği-uzun yol pek çok koşulda iyi kötü kendimce tecrübem oldu ama ilk defa geçen sene 50 km stabilize,toprak araziye çıktığımda sanki ilk defa motor sürüyormuş gibi tedirgindim. Velhasıl öğrenme, tecrübe hep artan, büyüyen bir şey.

Sagopa K
08 Haziran 2020, 20:13
1. soruna cevaben; doğuştan gelen yeteneğini çok çok sağlam eğitimlerle pekiştirip sürekli antrenman yaparsan bu süre kısalabilir. Lakin yüzbinlerce km yapıp da hala "acemi", "bilinçsiz" sürücü de epey bol. Keşke bunun 10 bin - 50 bin - 100 bin gibi net, kesin formülü olsa.

2 soruna cevaben; otoyıkamacılardaki gibi tazyikli suyu motorunun iç kısmına asla tutma. Dış kısmında da sticker varsa onları kaldırabilir.

3. soruna cevaben; Wd40'ı ben gaz kütüklüğü,manetler,pegler, arka fren pedalı, vites pedalı gibi hareketli noktalara sıkıyorum.

4. soruna cevaben; benim şu an kullanmakta olduğum otomatik zincir yağlama sitemi tankı içinde 140 numara dişli yağı var. Bir zararını görmedim ama ara ara janta sıçratıyor.

teşekkürler, peki motosiklet için hangi marka yağ kullansak iyi olur? motor kısmına koyulan yağ

tommygun
08 Haziran 2020, 20:18
teşekkürler, peki motosiklet için hangi marka yağ kullansak iyi olur? motor kısmına koyulan yağ

Kullanmakta olduğun motoru bilmiyorum. Kitapçıkta yazan vizkozitede, kaliteli bir markanın yağı iş görür diye düşünüyorum.

adm12
08 Haziran 2020, 20:29
1- Dikkat, öğrenme çabası vw eğitim daha iyi motisklet kullanmana yardımcı olacaktır. Tabi ki deneyim gereklidir fakat km olarak ifade etmek sağlıklı değil.
2-Motosikleti mümkün se normal bahçe hortumu ve ya kova su ile yika. İllaki tazyikli su ile yıkama yapacaksan tazyikli suyu uzaktan tut ve mümkünse köpük kullanma.
3- wd40 ile ayaklık, fren kolu, vites kolu ve ayaklık gibi yerleri yağlayabilirsin. Elektrik düğmeleri, kontak gibi yerlere uygulanması pek iyi olmuyor uzun kullanımda sorunlara yol açtığını bizzat tecrübe ettim.
4- Zincir için küçük makina yağları çok ince ve zincir için yeterli değil. Enazindan normal 10w40 yağ kullan. Tabi 90 yada 140 numara makina yağı daha iyi olacaktır. Daha kolayı ama birazcık maliyeti olan zincir yağlama spreylerini kullanabilirsiniz. Tabi yağlama olduğu kadar zincir temizliği ve zincir ayarı da önemlidir. Temizlik için gaz yağı kullanabirsinzi. Gaz yağı bulamazsanız mazotta iş görür tabi fazla bekletmeden yıkayıp temizleyin. Zincir gerginliği kullanım kılavuzu da yazılıdır. Genelde motosikletler de 2.5 cm gibi bir boşluk olmasını söyler.