PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBF1000 mi ER6F mi ?



MT00
02 Haziran 2020, 10:31
Merhaba arkadaşlar,

2006-2009 model yılları arası CBF1000 ile 2014-2016 model yılları arası ER6F arasında kaldım.
Neden bu iki farklı güçte iki motor arasında kaldım çünkü fiyatları neredeyse aynı..

Edinme maliyeti aynı olan bu motorların yürütme maliyetleri nasıldır acaba ? Mesela yedek parça fiyatları ve bulunabilirliği nasıldır ? Yakıt tüketimi (yılda 15000 km yapıyorum) çok can yakar mı honda nın ?

Kullanım zevki olarak da dağlar kadar fark var mıdır sizce ?

Son olarak satması hangisinin zordur ? Biri 2. eli hızlı marka ama 1000'lik ve 2008 model, diğeri çok daha genç ve 650'lik ama kawasaki...

-ZERO-
02 Haziran 2020, 10:56
cbf 1000 ikinci eli neden bilmem ağır biraz. Şu andaki ekonomik durumda ben senelerce kullanabileceğim yüksek modelli motosiklet arardım. er6f az yakmasıyla ve yüksek modeliyle doğru seçim olabilir. aynı paraya daha yeni model mal almak çok daha mantıklı bence.

ahmetmert58
02 Haziran 2020, 11:02
çok yakın bir abimde tabiri caizse samanlıktan çıkma 26.000 civarı km'de 2006 model cbf 1000 var. yaklaşık 2 senedir kullanıyor. sadece güneş solmasından dolayı bir kaç plastik parçasını boyattı. birde sargısında sıkıntı çıkmıştı aşağı yukarı 2500 tl civarı bir masrafı olmuştu. onun haricinde gül gibi biniyorr motora. bir kaç defa kullanma fırsatım oldu. biraz ağır bir motor güç kuvvet istiyor. ben olsam biner miyim ? seve seve binerim.

kawasaki ye hiç binmedim, pek sahibi olan tanıdığım da yok. fakat yedek parçalarının baya bi maliyetli olduğunu çok duydum. cbf 1000'den daha hafif sanırım. bu büyük bir etken heleki istanbul içinde. kawasaki için yorumum bu kadar.

şimdi gel gelelim asıl meselelere. yakıt olarak bana göre tamamen size bağlı. kullanımınıza göre ikisininde de aynı değeri yakalayabilirsiniz. hemen hemen aynı oturup pozisyonundalar denilebilir. belki kawasaki bi tık daha yatıktır tam emin değilim. hondanın büyük bir artısı var ki benim için en önemli unsurlardan biridir, ustası bol. şuna eminim ki kawasakiden de boldur. lakin ikisi de kul yapımı istediği yaşta km'de olsun arıza çıkar ise 4 silindir ile 2 silindirin maaliyeti bir olmayacaktır. bunda da yedek parça ve usta devreye giriyor. bir işe honda adı altında gidersiniz 100 tl işçilik yazarlar, kawasaki adı altında gidersiniz 200 tl işçilik yazarlar. demek istediğimi anladınız umarım.

birde şu var ki 4 silindirin tadı gerçekten bir başka oluyor :) nacizane fikrim iki model arasında kalsaydım benim tercihim cbf 1000 olurdu...

mavzer-i
02 Haziran 2020, 11:07
kullandığım versys ile aynı motor bloğuna sahipler.
yakıt olarak şehir içi 4.5 ile 4.9 arasında gidip geliyor. tabi bu benim kullanımıma göre
düşük devirde kullanmaya müsade ediyor.

canlı kanlı sürüş sergilersen 5.2 den başlayıp 6 ya kadar çıkabilirsin.

cbf1000 hakkında bilgim yok sadece bi kere yakından görmüşlüğüm var.

motor bloğu ile ilgili aklına takılan bişey olursa sorabilirsin.

MT00
02 Haziran 2020, 11:12
servis işini nasıl hallediyorsunuz ? rutin bakım için malzemeler pahalı mı ? balata,filtre gibi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------


kullandığım versys ile aynı motor bloğuna sahipler.
yakıt olarak şehir içi 4.5 ile 4.9 arasında gidip geliyor. tabi bu benim kullanımıma göre
düşük devirde kullanmaya müsade ediyor.

canlı kanlı sürüş sergilersen 5.2 den başlayıp 6 ya kadar çıkabilirsin.

cbf1000 hakkında bilgim yok sadece bi kere yakından görmüşlüğüm var.

motor bloğu ile ilgili aklına takılan bişey olursa sorabilirsin.


servis işini nasıl hallediyorsunuz ? rutin bakım için malzemeler pahalı mı ? balata,filtre gibi ?

mavzer-i
02 Haziran 2020, 11:18
ikitelli de oktay motora gidiyorum. oldukça uygun fiyata hallediyorum rutin bakımları.
yakın zamanda debriyaj balata fren balata ıvır zıvırları değiştirdim.
tam fiyatlarını şimdi hatırlamıyorum ama üzmeyecek fiyatları vardı
debriyaj balatası 350 liraya falan gelmişti. zincir dişli seti için de uygun denilecek fiyat bulmuştum.
yani bulacağın parçalar diğer japon motosikletlerle hemen hemen aynı fiyata sahip

tommygun
02 Haziran 2020, 16:09
2 motorun da rengi ruhsarı, kategorisi çok ayrı. Er6F alt devirleri dolu, Mt07 mantığında ama karenajlı keyifli bir motor. Güç de Mt07 gibi psikopatça gelmiyor, daha dengeli ve uysal. Şehir içi kullanımınız yoğunsa tercih edilebilecek bir model. Cbf 1000 ise 4 silindir, her yerinden kalite fışkıran, sorunsuzluk abidesi bir motor. Cbf 1000'i sadece Honda Gs1 eğitimi alırken kısa süre kullandım o nedenle motoru çok tanımıyorum. "Şehir içi kullanayım arada bir de uzun yol yapayım" diyorsanız Er6f, "hocam benim olayım otobanlardır, İstanbul'dan yapıştırdım mı ilk durağım Sakarya olur" diyorsanız Cbf 1000 sizi daha fazla mutlu edecektir.

YasinC
02 Haziran 2020, 20:31
CBF1000 yakıt olarak üzebilir. CBF600 enjeksiyonlusu candır ama.

Seramik
02 Haziran 2020, 20:50
Hocam benzer konular var. Hem de çok. Mutlaka okuyun.
Eliniz anahtar tutmuyorsa cebinizden ileri ki dönemde bir motor parası daha çıkartır.
İlk aldığınızda büyük bakıma sokacaksınız. 5000 tl ye yakın. (Her satan ben bakımını yaptım der)
Sadece motor indirip bindirmesi 2 yıl önce 2000 tl di tamirat hariç.
en ufak parçası arızalansa parça bulmada sıkıntı yaşamanız muhtemel. (çıkma parçalar vardır ama güvenilemez)
Seneler boyunca zamanında büyük bakım yapılıp yapılmadığını bilmediğiniz için Motorun içinden ne çıkacağı belli olmaz.
Bu maalesef bizim ülkemiz için geçerli. O yüzden elinizden geliyorsa yüksek model almaya çalışın. Para durumunuza göre de cc küçültün.
Bir heves uğruna kendinizi perişan etme durumunuz var dikkatli olun.
Bu konuda çok tavsiyeler var forumu mutlaka okumanızı tavsiye ederim.
İyi forumlar.

joshua
02 Haziran 2020, 21:29
2006-2009 arası makinesi temiz bir cbf 1000 bulmak baya zor, o yaşta 1000cc dört silindirli bir motor sizi maddi açıdan üzebilir, motora ayırdığınız rakam harici, olası çıkabilecek sorunlar için de bir bütçe ayırın.

tarzan rıfkı
02 Haziran 2020, 21:59
mantıklı olan seçenek yani er6.şu dönemde riske gerek yok mutlu etmesinden ziyade elden daha çabuk çıkan seni üzmeyen makina daha mantıklı.ayrıca tertemiz bulsanda para yeticeğini pek sanmıyorum.gözü gibi cbf1000 bakan biri 3 kuruşa o motoru satmaz.

UzunYolAdami
03 Haziran 2020, 12:07
okadar eski makina almazdim ben olsam ne sorun cikaracagi belli olmaz.
kawa temiz bakilmis ise alinir, tamirini mutlaka yapacak usta bulursun, motor bloklari vs hep ayni zaten, sonucta bir h2r almiyorsun.
yedek parcaya gelince, binlik eski bir motor ile 600luk yeni motor arasinda cokta fark olacagini sanmam.
er6f yerine mt serisi dusunseydin ozaman baska.

lawyer_16
03 Haziran 2020, 13:36
Sürücü kursumda 2013 model er6n kullandım. 32binde aldığım motor 44binde hararet yaptı. Tamircilerde hararet veya yuksek suratten dolayi motorunda problem olan versys 650ler gordum bircok kez. Hatta tamir olmasina ragmen tekrar bozuldular. İyi bir usta motorunu cok iyi dinlesin ve gecmisini iyi kontrol edin. Yuksek kmden kacinin. Diger taraftan 1000lik honda sehir icinde hic keyif vermez. O da sehir icinde dusuk suratte kullanilirsa hararet yapar. Selesi cok sert. Er6 ve versys 650 seleleri çok rahat. Kullanimlari da cok rahat ve hafif. Uzun yolda 110 sabit suratle 4 litrenin altinda yakar. Sehir ici 6 litreyi gecmez. Honda ise birbucuk katini yakar. Bir arkadasimda harley fatboy vardi modifiyeli, bende kawasaki er6n. Nereye gidip dursak millet benim motorla ilgileniyordu. Motor denilince kawasaki de harley kadar prestijli ve ilgi cekici. Kawasaki alirsaniz sinyalleri hemen led ile degistirin bence. Cunku dustu mu ilk sinyaller kiriliyor. Benim tercihim kawasaki olurdu.

mustafaat
03 Haziran 2020, 13:57
Merhaba arkadaşlar,
Neden bu iki farklı güçte iki motor arasında kaldım çünkü fiyatları neredeyse aynı..


Temel değerlendirme unsurunuz yanlış, bu yüzden sorunuz bozuk :)
*

Doğru soru:
Siz nasıl bir sürüş yapacaksınız? (ihtiyaç belirleme)
Hangi motosiklet isteğinize cevap verecek? (ihtiyacın karşılanması)
*

Aklı karıştıran unsur: ihtiyacımız yerine istediğimizi yapma dürtüsü:
- "Çimento taşımak için Audi alayım mı?
- Al tabii ki çünkü istediğin Audi.
- Ama Audi'yle çimento taşınır mı?
- O zaman kamyonet al."
*

Sonuç: Siz ne istiyorsunuz? :)

MT00
03 Haziran 2020, 17:07
Temel değerlendirme unsurunuz yanlış, bu yüzden sorunuz bozuk :)
*

Doğru soru:
Siz nasıl bir sürüş yapacaksınız? (ihtiyaç belirleme)
Hangi motosiklet isteğinize cevap verecek? (ihtiyacın karşılanması)
*

Aklı karıştıran unsur: ihtiyacımız yerine istediğimizi yapma dürtüsü:
- "Çimento taşımak için Audi alayım mı?
- Al tabii ki çünkü istediğin Audi.
- Ama Audi'yle çimento taşınır mı?
- O zaman kamyonet al."
*

Sonuç: Siz ne istiyorsunuz? :)

her iki motor da sport turing, motor güçleri farklı sadece.. bence çok farklı motorlar değil.

aslında bana er6f daha uygun. çünkü yukarıda bahsettiğim 15000 km nin 12000 km si işe gidip gelirken yapıyorum. ama bu yol da TEM :) uzun yol sayılır. ancak bahsettiğiniz gibi işin içine büyük motor kullanma dürtüsü de var.. kabul ediyorum :)

sbr
03 Haziran 2020, 20:18
er6 daha keyifli,daha hassas gaz tepkisi var, sehır ıcı için daha uygun, arıza veya kaza durumunda başın yanar. cbf1000 uzun yol için daha uygun, daha rahat, yakıtı biraz fazla tuketebılır. kaza ya da arıza durumunda bir şekilde toplanır üzmez.

MT00
11 Haziran 2020, 11:30
merhaba arkadaşlar,

2015 er6f aldım. 300 km kadar kullandım. çok memnunum şimdilik.

kalite hissi ve dengesi çok iyi. motor çok istekli ve tatminkar devirleniyor. tek kötü yanı amortisörler sert geldi.

konuya yorum yapan arkadaşlara bilgi vermek istedim.

teşekkürler.

mavzer-i
11 Haziran 2020, 11:41
amortisörler olsun o kadar. en yumuşak ayara alırsın bi nebze sertlik hissini alır.
kawasaki biraz sert seviyor :)

bu arada sana tavsiyem otomatik zincir yağlama sistemi taktır. maddi olarak cebinden 550 daha çıkartırım dersen adres belli. atp

MT00
11 Haziran 2020, 11:46
amortisörler olsun o kadar. en yumuşak ayara alırsın bi nebze sertlik hissini alır.
kawasaki biraz sert seviyor :)

bu arada sana tavsiyem otomatik zincir yağlama sistemi taktır. maddi olarak cebinden 550 daha çıkartırım dersen adres belli. atp

evet ben de ATP düşündüm. memnunsunuz sanırım ATP den ?

bir de benimkin de de amortisör ayarı var mı ? :)

mavzer-i
11 Haziran 2020, 11:49
arka amortisörde elle ayarlanır tekerlek olması lazım
ön amortisör de benimki gibi shova ise düz tornavida ile ayarlanabilir

Gökhan_Aygün
11 Haziran 2020, 14:12
Er6-F'in tipi yeter yahu .. e zaten kendini kanıtlamış bir bloğu da var ..

Benim de muhtemelen bir sonraki motosikletim olacak (Abs'li ve yeşil versiyonu) ..

MT00
11 Haziran 2020, 14:24
Er6-F'in tipi yeter yahu .. e zaten kendini kanıtlamış bir bloğu da var ..

Benim de muhtemelen bir sonraki motosikletim olacak (Abs'li ve yeşil versiyonu) ..

valla tipi harika gerçekten. full siyah benim ki, temizken :) çok albenili duruyor.

benim de önceki motorum sizin gibi cbr500. 34000 km kullandım ve çok memnun idim. ama er6f gerçekten her açıdan 2-3 tık üstü eski motorumun.. umarım sizde sahip olursunuz..

Gökhan_Aygün
11 Haziran 2020, 15:05
valla tipi harika gerçekten. full siyah benim ki, temizken :) çok albenili duruyor.

benim de önceki motorum sizin gibi cbr500. 34000 km kullandım ve çok memnun idim. ama er6f gerçekten her açıdan 2-3 tık üstü eski motorumun.. umarım sizde sahip olursunuz..

Belli ki akıllı adam motoru, binici adam motoru .. kitlesi kaliteli bir motosiklet gibi duruyor her şeyden öte .. seviyorum böyle belli kesime hitap eden motosikletleri ..

Çizgileri / çizimi zaten sanat eseri, alacağız elbet bakalım :)