PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : R25 Kesiciye Girmiyor



MuzafferÇ.
30 Mayıs 2020, 19:24
Birkaçdır başıma geliyordu dün uzun bir süreden sonra tekrarlayınca sormak istedim. Pazartesi servise götüreceğim ama sizden de başına gelen tecrübelilerinden bilgi almak istedim.

Bilindiği üzere R25 14.000 devirde kesiciye giriyor . Dün gazlarken düz yolda motorum kesiciye giremedi 13.500 de tıkandı sürekli gaz açıp kapatıyor gibi üstünde beni zıplattı eğer ki sağlam tutmasaydım atardı beni üstünden. Gazı bıraktım tekrar denedim yine aynı olayı yaşadım.

Belli bir müddet sakin gittikten sonra tekrar denedim 2. vitesten itibaren açtım gazı hem 2 de hem 3 de kesiciye girdi rahat bir şekilde bunun sebebi nedir ?

Motoru ilk aldığım zamanlarda da bir kaç defa yapmıştı göz ardı etmiştim. 16.000 km de bujileri değiştirttim bakımlarını eksiksiz zamanında yapıyorum çok sıkıştırmıyorum yakıt tüketimim 4.0 litre.

Birde 5 ila 8 bin devir aralığında ( devir duyabildiğim devir aralığı bu ) belki de üst devirlerde de devam ediyordur ama motorun sesinden duymuyor da olabilirim neyse bahsettiğim devir aralığında bir ses geliyor sanki çay karıştırırken kaşıktan ses gelir ya öyle bir ince ses geliyor bir kaç arkadaşa sordum contalarda sıkıntı olabilir dedi. Neden yapar o ses neyin habercisi ?

mavzer-i
30 Mayıs 2020, 20:27
Neden yapar o ses neyin habercisi ?

büyük sıkıntıların habercisi. subab vuruyor. ama rodeo gibi zıplatmasını bende anlamadım. gözümde de canlandıramadım

levend84
30 Mayıs 2020, 20:31
büyük sıkıntıların habercisi. subab vuruyor. ama rodeo gibi zıplatmasını bende anlamadım. gözümde de canlandıramadım

Silindirin birisi çalişmiyor olabilir.

MuzafferÇ.
30 Mayıs 2020, 21:02
büyük sıkıntıların habercisi. subab vuruyor. ama rodeo gibi zıplatmasını bende anlamadım. gözümde de canlandıramadım

Neden böyle subab vurmaya başladı ki ? kilometre düşük ve benden daha sert kullanan kişiler var motorlarını onlarda böyle bir problem yok ben sakin kullanmama rağmen anlayamadım bunu. Belki önceki sahibi sert kullandı ama bu da bakımlarda ortaya çıkmaz mıydı ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------


Silindirin birisi çalişmiyor olabilir.

Bunu söyleyen de oldu inan o kadar çok şey söyleniyor ki hangisi doğru bilmiyorum böyle giderse komple motoru mu aşağı indireceğiz 16.000 de ki makineyi
Conta diyen var
Bujilerden diyen var
Buji kablosundan diyen var
Silindir çalışmamasından diyen var

levend84
30 Mayıs 2020, 21:08
Yokuş aşaği dene bakalim.

Olmadi,supap ayarlarinda bir yanlişliklik olabilir.8 valf oldugu icin,diger silindirin supaplariyla ayni olcude ayar yapilamamis olabilir.

Bu arada uzerine alinma kardeşim,

Bu R25 lerin çektiği çile nedir böyle.

Bu motorun 2.elini almak cidden tam rus ruleti..

mavzer-i
30 Mayıs 2020, 21:16
sen ustaya götür ne diyecekse usta desin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------


Yokuş aşaği dene bakalim.

Olmadi,supap ayarlarinda bir yanlişliklik olabilir.8 valf oldugu icin,diger silindirin supaplariyla ayni olcude ayar yapilamamis olabilir.

Bu arada uzerine alinma kardeşim,

Bu R25 lerin çektiği çile nedir böyle.

Bu motorun 2.elini almak cidden tam rus ruleti..

cbr 250 nin de hakkını yemeyelim. o da çekiyor çileyi

MuzafferÇ.
30 Mayıs 2020, 21:17
Yokuş aşaği dene bakalim.

Olmadi,supap ayarlarinda bir yanlişliklik olabilir.8 valf oldugu icin,diger silindirin supaplariyla ayni olcude ayar yapilamamis olabilir.

Bu arada uzerine alinma kardeşim,

Bu R25 lerin çektiği çile nedir böyle.

Bu motorun 2.elini almak cidden tam rus ruleti..

Ruh haline göre takılıyor makine yarın çıkartayım deneyeyim hiçbir yokmuş gibi kesiciye girer. İnan aldığımdan beri yok şurası yok burası derken soğumaya başladım desem yalan olmaz. Aldığımda hiçbir problemi yoktu espertizden de olumlu rapor çıkmıştı ama ben ne kadar narin baksam o kadar naz yapmaya başladı. Bu arada sırada oluyor da o çay karıştırırmış gibi çıkan sese çözüm bulmak lazım rölantide devir yükseltince çıkmıyor ses ama hareket halindeyken gaz açınca duyulmaya başlıyor inşallah subaplar düzgündür.

levend84
30 Mayıs 2020, 21:20
Ruh haline göre takılıyor makine yarın çıkartayım deneyeyim hiçbir yokmuş gibi kesiciye girer. İnan aldığımdan beri yok şurası yok burası derken soğumaya başladım desem yalan olmaz. Aldığımda hiçbir problemi yoktu espertizden de olumlu rapor çıkmıştı ama ben ne kadar narin baksam o kadar naz yapmaya başladı. Bu arada sırada oluyor da o çay karıştırırmış gibi çıkan sese çözüm bulmak lazım rölantide devir yükseltince çıkmıyor ses ama hareket halindeyken gaz açınca duyulmaya başlıyor inşallah subaplar düzgündür.

En kötü senaryo,egzantrik dağitmiş olabilir.

MuzafferÇ.
30 Mayıs 2020, 21:25
En kötü senaryo,egzantrik dağitmiş olabilir.

Egzantrik zincirine daha 1 ay önce baktırttım gerginliği bozulmuş onu ayarlamışlardı :silent:

levend84
30 Mayıs 2020, 21:27
Egzantrik zincirine daha 1 ay önce baktırttım gerginliği bozulmuş onu ayarlamışlardı :silent:

Dogru ayarlandi mi acaba?

Bir diş atlak takildiysa.

Motor tam senteye getirildi mi?

Kafan karismasin,en iyisi guvendigin bir ustaya baktir.

Bu sekilde kullanma motoru

MuzafferÇ.
30 Mayıs 2020, 21:45
Dogru ayarlandi mi acaba?

Bir diş atlak takildiysa.

Motor tam senteye getirildi mi?

Kafan karismasin,en iyisi guvendigin bir ustaya baktir.

Bu sekilde kullanma motoru

Bu egzantrik zincirine güvendiğim bir ustaya götürmüştüm o yaptı bujilerini de o değiştirdi güzel yapmıştı motor ona bırakmadan önceki halinden çok çok iyiydi geri adlığımda ama bu seferlik servisine götüreceğim adam gibi baksınlar

Kafam karıştı valla karışacağı kadar kime neye inanacağım bilmiyorum ilk motorum bir de oda var

levend84
30 Mayıs 2020, 21:47
sen ustaya götür ne diyecekse usta desin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------



cbr 250 nin de hakkını yemeyelim. o da çekiyor çileyi

R25 kadar çekmiyor emin ol,

En azindan cbr250 kullanan kisiler,cbr500 le kapişmiyor.

liquem
30 Mayıs 2020, 22:07
Silindirin 1 tanesi çalışmıyor olsa sesinden anlardın. Silindir çalışmazsa cod:30 hatası verir ekranda.

serif abi
31 Mayıs 2020, 01:43
Türkiye de ikinci el 250 CC, ss.görünümlü motor neden alınmaz diye başlık açsaymış daha dogru olurmuş , içerigi aynı kalabilirdi.başlıgıda.içerige eklenirdi tam olurdu.

caglar48
31 Mayıs 2020, 02:17
Bu egzantrik zincirine güvendiğim bir ustaya götürmüştüm o yaptı bujilerini de o değiştirdi güzel yapmıştı motor ona bırakmadan önceki halinden çok çok iyiydi geri adlığımda ama bu seferlik servisine götüreceğim adam gibi baksınlar

Kafam karıştı valla karışacağı kadar kime neye inanacağım bilmiyorum ilk motorum bir de oda var

kardeşim bu adamı dinlersen kafayı yersin şu forumdaki sayılı boş adamlardan birisidir :D

MuzafferÇ.
31 Mayıs 2020, 16:34
kardeşim bu adamı dinlersen kafayı yersin şu forumdaki sayılı boş adamlardan birisidir :D

Silindir çalışmama gibi bir durumu yok olsa büyük ihtimal anlarım hem sesi farkeder hem titreşimi farkettirir silinidr çalışmaz ise.

Yaarın gideceğim bakalım servise inşaat kötü bir problem çıkmaz teşekkür ederim mesajlarınız için

ojo
31 Mayıs 2020, 18:18
kesiciye girmemeyi belli bi viteste mi yapıyo

cıbılduck
31 Mayıs 2020, 18:23
motoru açtıracaksın. o zaman çıkar neyin ne olduğu. umarım paran vardır. r25e binip masraftan kaçmak pek doğru olmaz. zaten daha 16bin kilometrede. uzun süre rahatça kullanmak için bu tür şeylerden çekinmene gerek yok.

HRider
31 Mayıs 2020, 22:36
çay karıştırma sesi sübap sesi oluyor :mrgreen:

Mamba09
31 Mayıs 2020, 22:46
gençler bu silindir çalışmama mevzusunu niye büyüttünüz bu kadar? tam ne olduğunu okumadım ama eğer öyle bir şeyden şüpheleniyorsan şunu yap;

motor soğukken marşa bas. elini motordan çıkan iki silindire değdir. ikisi de aynı anda ısınıyor olması gerek. birisi geç, birisi erken ısınması doğru çalışmadığına işarettir. ikisi aynı anda ısınıyorsa muhtemelen sıkıntı orda değildir.

liquem
31 Mayıs 2020, 23:31
gençler bu silindir çalışmama mevzusunu niye büyüttünüz bu kadar? tam ne olduğunu okumadım ama eğer öyle bir şeyden şüpheleniyorsan şunu yap;

motor soğukken marşa bas. elini motordan çıkan iki silindire değdir. ikisi de aynı anda ısınıyor olması gerek. birisi geç, birisi erken ısınması doğru çalışmadığına işarettir. ikisi aynı anda ısınıyorsa muhtemelen sıkıntı orda değildir.

MT-R25 Serisinde Pistonlarda sensör mevcut. Eğer silindirleden birtanesi çalışmıyorsa kod:30 gibi bir hata veriyor ve motor marş basmıyor :)

mavzer-i
31 Mayıs 2020, 23:32
fazla yağ konmasından kaynaklı olabilir mi.
keşke o sensör benim ducatide de olsaydı. silindirlerden bitanesi çalışmayınca sente attı diye
organlarımdan bitanesinin bitanesine karıştığını sanmıştım.

Mamba09
01 Haziran 2020, 00:20
MT-R25 Serisinde Pistonlarda sensör mevcut. Eğer silindirleden birtanesi çalışmıyorsa kod:30 gibi bir hata veriyor ve motor marş basmıyor :)
dostum dediğin kod sübap ayarını falan bilmez. yanlış sübap ayarıyla tam olarak çalışmaz ama yine de çalışır. geç ısınarak tepki verir. yani senin dediğin kod muhtemelen bujiyi okuyarak veya ateşleme bobinine bakarak yazıyor.

levend84
01 Haziran 2020, 00:44
İlk yazdigim yorumda detayli yazdim saniyordum meğer editlememisim.

Silindirin birinin çalişmamasindan kastim,


Sente ayarinin ve supap ayarinin bozuk olmasi,ve diger silindirle senkron calişmamasi olayiydi.

Kisaca,piston krank milinden aldigi hareketle her turlu cevrim yapar(çalisir) ama,4 zaman cevrimi tam olmaz,yanma işini gerceklestirmez veya kesintili duzensiz yanma yapar.

Piston,yinede (fiziksel) olarak çalişir.silindir icinde yanma olmaz,iş ve güç uretemez.

Zaten arkadas 13.500 rpm den bahsediyor.

O devir bandinda,motor zaten hizini,ataletini kazanmiş,o esnada silindirin birisinin calismadigini anlamasi cok zor.

Hee,dusuk devir ve hizlarda,belli eder kendini,vuruntulu calisma,detenasyon yapar.

Remzidemir41
01 Haziran 2020, 00:55
Ulen hem devir 13.5 de kaldı kesiciye girmedi deyip hem de motorumu sert kullanmıyorum demek kulağa pek hoş gelmiyor...

MuzafferÇ.
01 Haziran 2020, 02:03
İlk yazdigim yorumda detayli yazdim saniyordum meğer editlememisim.

Silindirin birinin çalişmamasindan kastim,


Sente ayarinin ve supap ayarinin bozuk olmasi,ve diger silindirle senkron calişmamasi olayiydi.

Kisaca,piston krank milinden aldigi hareketle her turlu cevrim yapar(çalisir) ama,4 zaman cevrimi tam olmaz,yanma işini gerceklestirmez veya kesintili duzensiz yanma yapar.

Piston,yinede (fiziksel) olarak çalişir.silindir icinde yanma olmaz,iş ve güç uretemez.

Zaten arkadas 13.500 rpm den bahsediyor.

O devir bandinda,motor zaten hizini,ataletini kazanmiş,o esnada silindirin birisinin calismadigini anlamasi cok zor.

Hee,dusuk devir ve hizlarda,belli eder kendini,vuruntulu calisma,detenasyon yapar.

Düşük devirde vuruntulu çalışma detenasyon yapmıyor dediğim devirde o sıkıntıyı gösteriyor güç kaybı atiklik onlarda hiç bir sorun yok çok şükür

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:58 ----------


Ulen hem devir 13.5 de kaldı kesiciye girmedi deyip hem de motorumu sert kullanmıyorum demek kulağa pek hoş gelmiyor...

Şu forma mesaj yazmak için yazmayın az mantıklı cümle kur sen motorunu hiç devirli kullanmıyor musun R25 ne kadar 250lilik olsa da racing makina adamlar boşuna 15bin devir koymamış yeri geldi mi aç sündür o torku beygiri hisset diye koymuş , arada bir sündürmek o gücü hissetmek sert kullanmak değildir , sert kullanmak sürekli kesicide gezmek zamansız vites artırıp düşürmek ciğerini almak yani anlatabildim mi eğer ki öyle kullansaydım zaten 4 litre yakmazdı 5.5 litre altına düşmezdi büyük ihtimal gereksiz saçma saçma yazmayın bu mesajlarınızı

ogzcngdk
01 Haziran 2020, 02:49
cbr 250 nin de hakkını yemeyelim. o da çekiyor çileyi

20 binde kol çıkaran az Cbr duymadık. Bu bence marka hatası değil. :)

wqaz00
01 Haziran 2020, 03:43
Bulunduğunuz ikametteki Yamaha servisine gösterin bence tamirciden ziyade. Belki basit bir şeydir mekanik şeyler insan yapımı arada sırada olabilir öyle şeyler ama yine de önlem alıp aklınızda soru işaretleriyle binmemeniz faydanıza olur. Ayrıca gözünden dahi esirgersen cidden sorun çıkartıyorlar 😂

MuzafferÇ.
01 Haziran 2020, 15:29
Bulunduğunuz ikametteki Yamaha servisine gösterin bence tamirciden ziyade. Belki basit bir şeydir mekanik şeyler insan yapımı arada sırada olabilir öyle şeyler ama yine de önlem alıp aklınızda soru işaretleriyle binmemeniz faydanıza olur. Ayrıca gözünden dahi esirgersen cidden sorun çıkartıyorlar 😂

Randevu aldım gideceğim Yamaha servisine . Gözüm gibi baktıkça şımardı az pasaklı dursun diyorum da altından daha iyi değerleniyor ilerde faydasını görürüz inşallah güzel bakmanın :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------

Konya Yamaha bayiisi bir işe yaramıyor maalesef gittim bariz sıkıntısı olduğu belli motorla bir iki tur atıldı yakıttan yapıyor hiçbir problemi yok denildi şimdi ne yapacağım ben daha büyük bir sıkıntı çıkarırsa ne olacak elimde mi kalacak motorum ?