PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Nevada Meselesi



buteo
29 Mayıs 2020, 21:29
Evet arkadaşlar kanalıma hoş geldiniz, bildiğiniz gibi pek çok kişinin ilgisini çeken bir model var Mondial Nevada 250, düşük cc cruiser olmayan bu piyasada dertlere deva olması beklenirken, yüksek fiyatı ile herkesi üzmüştü - ülkede her şey pahalı tabii hükümet sağolsun- Sizce bu modelin geleceği ne olur ?



https://www.mondialmotor.com.tr/images/urunrenkfoto/mondialnevada250siyahresim_cac01.png

ulkerhan
29 Mayıs 2020, 21:48
Evet arkadaşlar kanalıma hoş geldiniz, bildiğiniz gibi pek çok kişinin ilgisini çeken bir model var Mondial Nevada 250, düşük cc cruiser olmayan bu piyasada dertlere deva olması beklenirken, yüksek fiyatı ile herkesi üzmüştü - ülkede her şey pahalı tabii hükümet sağolsun- Sizce bu modelin geleceği ne olur ?



https://www.mondialmotor.com.tr/images/urunrenkfoto/mondialnevada250siyahresim_cac01.png

çöp olur.

30k parası olan ve cruiser motora binmek isteyen eski japon alıyor.
10-15k parası olan rks/keeway/lifan alıyor.
5k parası olan skygo alıp cruiser motordan soğuyor başka tarza geçiyor.

motorun teknolojisi 80'lerden kalma enjeksiyonlu olsa ne yazar? 17-18 hp anca veriyor. bu gün çinli cf, ve hintliler 200-250 cc'den minimum 25 hp güç üretiyor.

cruiser motorlardan hoşlanan arkadaşlara bu motorun şekli dahi hitap etmiyor. cruiser binen arkadaşlar krom parlatmayı sever. motorda krom yok!

zamanında regal en kötü makineleri su soğutma bol krom makyajı ile iyi satış rakamları ile bize sattı ve bence pazarlaması başarılı idi.

- cruiser motor kromlu olacak!
- comutter motorun parçası ucuz yakıtı az olacak!
- naked motor kalın lastikli ve hızlı olacak!
- touring motor bol çantalı ve tur camlı olacak!

bu dediklerimi yapan tüm motorlar marka bağımsız iyi satış adetleri elde etmiştir.

tommygun
29 Mayıs 2020, 21:52
Chopper/Cruiser işi bu ülkede üvey evlat. Zevkler ve renkler tartışılmaz ama 30.000 TL ödeyip çinli 250 cc bir cruiser almak bana da mantıklı gelmiyor. Git desen gitmez, dur desen durmaz, dön desen dönmez.

MotoWrestler
29 Mayıs 2020, 22:05
Evet arkadaşlar kanalıma hoş geldiniz, bildiğiniz gibi pek çok kişinin ilgisini çeken bir model var Mondial Nevada 250, düşük cc cruiser olmayan bu piyasada dertlere deva olması beklenirken, yüksek fiyatı ile herkesi üzmüştü - ülkede her şey pahalı tabii hükümet sağolsun- Sizce bu modelin geleceği ne olur ?



https://www.mondialmotor.com.tr/images/urunrenkfoto/mondialnevada250siyahresim_cac01.png

Yeni nesil motosiklet tutkunlarının aklını çelmek için bir yoldur bence ama ne kadar tutar tartışılır aslında motosiklet dünyasının yerli kana ihtiyacı var ama bekleyip göreceğiz.

ulkerhan
29 Mayıs 2020, 22:10
Yeni nesil motosiklet tutkunlarının aklını çelmek için bir yoldur bence ama ne kadar tutar tartışılır aslında motosiklet dünyasının yerli kana ihtiyacı var ama bekleyip göreceğiz.

gençlerin yeni gözdesi naked motorlar. yerli bir üretimle şekli güzel fiyatı uygun 200-250 cc naked motor üretilse yok satar.
tek silindir 20 hp bir motor üretmek çok zor olmamalı.
bu gün neredeyse tüm üreticiler enjeksiyon, far, elektrik ve gösterge sistemlerini bu işin ehli üreticilerden alıyorlar.
motor, jant ve şase yerli olsun gerisi zaten işi bilen bir üreticiden alınacak. en kötü çinli bile enjeksiyonu bosch/dephi.
ama bunu üretecek mabad olmalı. sermaye sahibi diyor ki, ithal alsam akarı kokarı yok. gelen malı sat. bakkaldan farkları yok.

MotoWrestler
29 Mayıs 2020, 22:17
gençlerin yeni gözdesi naked motorlar. yerli bir üretimle şekli güzel fiyatı uygun 200-250 cc naked motor üretilse yok satar.
tek silindir 20 hp bir motor üretmek çok zor olmamalı.
bu gün neredeyse tüm üreticiler enjeksiyon, far, elektrik ve gösterge sistemlerini bu işin ehli üreticilerden alıyorlar.
motor, jant ve şase yerli olsun gerisi zaten işi bilen bir üreticiden alınacak. en kötü çinli bile enjeksiyonu bosch/dephi.
ama bunu üretecek mabad olmalı. sermaye sahibi diyor ki, ithal alsam akarı kokarı yok. gelen malı sat. bakkaldan farkları yok.

Abi aslında ülkemizdeki üretim çok çok kötü bu motor bence iyi yerlere gidebilir ama memlekette herşey ters köşe ne olur ne olmaz tahmin edilemiyor

ulkerhan
29 Mayıs 2020, 22:28
Abi aslında ülkemizdeki üretim çok çok kötü bu motor bence iyi yerlere gidebilir ama memlekette herşey ters köşe ne olur ne olmaz tahmin edilemiyor

aynen ülkede belirsizlik söz konusu.

ne olur ne olmaz diye motorumun bazı spesifik yedek parçalarını fiyatları ucuzken aldım zulaya koydum.

dedelerimizin zamanına dönecez. debriyajı fren balatalarını sanayide çaktırırız artık.

MotoWrestler
29 Mayıs 2020, 22:42
aynen ülkede belirsizlik söz konusu.

ne olur ne olmaz diye motorumun bazı spesifik yedek parçalarını fiyatları ucuzken aldım zulaya koydum.

dedelerimizin zamanına dönecez. debriyajı fren balatalarını sanayide çaktırırız artık.

Abi o zamanlar bence şimdiden kat kat iyi hiç değilse o zamanda parça bulunamaması teknolojik gelişmelerin yavaşlığından ama şimdi teknoloji var insan gücü var ama ne yok para yok sıfırlar uçmuş ikinci el uçmuş parça fiyatları uçmuş ne yazık ki ülkemiz çok zor zamanlardan geçiyor

ChuckBerry
30 Mayıs 2020, 04:01
Bu fiyata bunu alan insanın motosikletten anladığını düşünmüyorum açıkçası. Cruisera bayılan birisi olarak ülkede bu fiyatlandırmalar olduğu müddetçe asla bir daha cruiser almayacağım. Seçenek olmadığı için piyasası çok berbat ilerliyor. 30.000 lira verip bunu alıp daha il sınırı geçmeden vidaları uçmuş diye yolda kalacagıma, eski bir dl650 veya Transalp alır sorunsuz bir şekilde dünyayı gezerim...

allegromod
30 Mayıs 2020, 15:22
zevk meselesi tabi ama roadstar bisan lar daha hoş duruyor aynı motor

levend84
30 Mayıs 2020, 15:28
2014-2015 Daelim daystar 250 alınabilir.

en azından dana gibi radyatorlu Su soğutması var.
25 hp

buteo
30 Mayıs 2020, 15:55
2014-2015 Daelim daystar 250 alınabilir.

en azından dana gibi radyatorlu Su soğutması var.
25 hp

Çok güzel motor da yedek parça, servis gibi konular nolacak ? bence bu saatten sonra almak riskli olur, kabul edelim ülkede düşük cc cruiser model yok, tamamen sıfır, zaten cruiser motosiklet sınıfı diye bir şey de pek sözkonusu değil artık ne yazık ki dünya genelinde de olduğu gibi azalıp yok olup gidiyor

arndiol
30 Mayıs 2020, 16:27
bir süre sonra yüzüne bakmadıgımız motorlara bakmaya baslayacağız.

kasmayın bu kadar.

fiyat 25 bin tl dolayında olmalıydı, 30 olunca psikolojik olarak sıkıntı yaratmış.

Seko
30 Mayıs 2020, 17:06
Motorun fiyatına şu açıdan bakalım; bundan çok daha teknolojik ve su soğutmalı CFMoto 250 NK 22000 TL iken aynı distribütörün sattığı bu motor nasıl 30000 TL olur ? Bunun satışında UMA'nın en az 10000 TL kârı yoksa ben de bir şey bilmiyorum. Bunlar milleti gerizekâlı sanıyorlar. Bu motor bildiğimiz V motorlu Çin cruiser modellerinin güncellenmiş halinden başka bir şey değil. UMA meydanı boş bulduğundan uyanıklık yapıyor çünkü artık GV250 de Daystar 250 de kalmadı.

Az biraz daha sabredin, 2020 ve 2021'de hepsinin burunları öyle bir sürtecek ki ya devlete gidip vergi indirimi için yalvaracaklar ya da kazançlarından feragat edip fiyatlarını düşürecekler. İkisini de yapmazlarsa batacaklar. Bence 2021 yılı 2020'den elde kalacak stokları tüketmekle geçecek.

buteo
30 Mayıs 2020, 18:02
Motorun fiyatına şu açıdan bakalım; bundan çok daha teknolojik ve su soğutmalı CFMoto 250 NK 22000 TL iken aynı distribütörün sattığı bu motor nasıl 30000 TL olur ? Bunun satışında UMA'nın en az 10000 TL kârı yoksa ben de bir şey bilmiyorum. Bunlar milleti gerizekâlı sanıyorlar. Bu motor bildiğimiz V motorlu Çin cruiser modellerinin güncellenmiş halinden başka bir şey değil. UMA meydanı boş bulduğundan uyanıklık yapıyor çünkü artık GV250 de Daystar 250 de kalmadı.

Az biraz daha sabredin, 2020 ve 2021'de hepsinin burunları öyle bir sürtecek ki ya devlete gidip vergi indirimi için yalvaracaklar ya da kazançlarından feragat edip fiyatlarını düşürecekler. İkisini de yapmazlarsa batacaklar. Bence 2021 yılı 2020'den elde kalacak stokları tüketmekle geçecek.

Doğru, halbuki fiyatı uygun tutsalar eminim çok fazla satabilecek bir model çünkü bekleyen, ilgilenen çok kişi var, hatta ve hatta maliyetine satsa bile yedek parça, servis vs vs derken her türlü parayı kırarlar çünkü çok fazla satış yapmış olurlar

tarzan rıfkı
30 Mayıs 2020, 18:41
30 bin tl sanırım fiyatı öyle demişsiniz eğer öleyse bir 10 bin tl fazla yazmışlar.18 20 bin arası olsaydı choopercı yeni başlayanlara güzel alternatif doğardı.tip şekil falan güzel.gerçi mondial de resimlerdekiyle yanına gidinceki durum başka oluyor.30 bin tl ye 1 adet satış yapamazlar 3 4 sene sonra sahibinden de görürsünüz 4 senelik motor vay be dersiniz ama 0km :)

Seko
30 Mayıs 2020, 22:09
gençlerin yeni gözdesi naked motorlar. yerli bir üretimle şekli güzel fiyatı uygun 200-250 cc naked motor üretilse yok satar.
tek silindir 20 hp bir motor üretmek çok zor olmamalı.
bu gün neredeyse tüm üreticiler enjeksiyon, far, elektrik ve gösterge sistemlerini bu işin ehli üreticilerden alıyorlar.
motor, jant ve şase yerli olsun gerisi zaten işi bilen bir üreticiden alınacak. en kötü çinli bile enjeksiyonu bosch/dephi.
ama bunu üretecek mabad olmalı. sermaye sahibi diyor ki, ithal alsam akarı kokarı yok. gelen malı sat. bakkaldan farkları yok.

Üretmek işin en kolay kısmı. Kim tasarlayacak o motoru ? Tasarlamak derken eline kalemi alıp motor çizmekten bahsetmiyorum, adam gibi çalışacak, az yakıt tüketen, yeterince performanslı ve dayanıklı, sorunsuz bir motoru kim tasarlayacak ? Bakın Zongshen RX3'ü çıkaralı beş sene oldu, motora önüne gelen hala saydırıyor. Ufak modellerinden Z-One 180 de çıktığı gibi duruyor, iyileştiremiyorlar. Bir yerden başlamak gerekiyor ama bu işler gerçekten çok ama çok zor. Taklitle bile başlasak, çok disiplinli bir çalışma ve azimli, iyi bir ekiple en az üç sene sürer.

Zor yani...

ulkerhan
31 Mayıs 2020, 00:14
Üretmek işin en kolay kısmı. Kim tasarlayacak o motoru ? Tasarlamak derken eline kalemi alıp motor çizmekten bahsetmiyorum, adam gibi çalışacak, az yakıt tüketen, yeterince performanslı ve dayanıklı, sorunsuz bir motoru kim tasarlayacak ? Bakın Zongshen RX3'ü çıkaralı beş sene oldu, motora önüne gelen hala saydırıyor. Ufak modellerinden Z-One 180 de çıktığı gibi duruyor, iyileştiremiyorlar. Bir yerden başlamak gerekiyor ama bu işler gerçekten çok ama çok zor. Taklitle bile başlasak, çok disiplinli bir çalışma ve azimli, iyi bir ekiple en az üç sene sürer.

Zor yani...

3 sene sürse gene iyi. bajaj bile ktm'yi satın almasaydı pulsar 200 ve dominar 400 motor aksamı hayaldi.

rotax'dan falan alınabilir aslında. zamanında bir çok üreticiye motor üretiyorlardı.

ojo
31 Mayıs 2020, 19:03
Mondial fiyatta indirim yapacak

gelip elimizi öpecek


https://www.youtube.com/watch?v=17E7mbSa03g

buteo
31 Mayıs 2020, 20:20
Mondial fiyatta indirim yapacak

gelip elimizi öpecek

https://www.youtube.com/watch?v=17E7mbSa03g

https://i.ytimg.com/vi/yzmZ46iK9Qk/hqdefault.jpg

atalayalper
10 Mart 2021, 18:55
Bugün bu motoru kullandım ve arkadaşlar çok çok şaşırdım eminim ki kullansanız veya yakından görseniz siz de şaşırırsınız motorun parça kalitesi ve işçiliği muazzam. Sesi zaten 10/10. Bunun mondialle çinle falan hiç alakası yok önyargıları artık tamamen kırmak gerektiğini anladım bu ürün Amerika'da da aynen bu haliyle satılıyor Avrupa'da da satışta çeşitli marka isimleriyle.

Bir önceki motorum buccaneer 250 idi. Bir kaç gün önce de xpulse 200 kullandım daha önce suzuki, yamaha, piaggio, benelli kullandım şimdi açık konuşayım pulsar, xpulse, dominar, nk250, tnt249 vs gibi motorların hiçbirinde olmayan bir işçilik ve sürüş var. Xpulse ile mukayese etmeyeyim ama arada ciddi fark var. Tarzlar değişik evet ama bunun sürüşü o kadar smooth ve lineer kalıyor ki..

Neyse konuyu şuraya getireceğim yanlış fiyat politikası yüzünden motoru gereksiz gömmeye gerek yok parça ve servis diyecekseniz hiç zahmet etmeyin size bir dünya marka sayarım aynı problemi yaşayan keza bence mondial bu konuda daha başarılı bir marka. Şans verin derim ben bu modele. Hava soğutmalı ama diyecek olanlara da Harley Davidson ve Ducati desem yeter herhalde. Ybr 125 ile dünya turu yapan arkadaşı söylemiyorum bile :)

Erenkc91
10 Mart 2021, 19:16
Bugün bu motoru kullandım ve arkadaşlar çok çok şaşırdım eminim ki kullansanız veya yakından görseniz siz de şaşırırsınız motorun parça kalitesi ve işçiliği muazzam. Sesi zaten 10/10. Bunun mondialle çinle falan hiç alakası yok önyargıları artık tamamen kırmak gerektiğini anladım bu ürün Amerika'da da aynen bu haliyle satılıyor Avrupa'da da satışta çeşitli marka isimleriyle.

Bir önceki motorum buccaneer 250 idi. Bir kaç gün önce de xpulse 200 kullandım daha önce suzuki, yamaha, piaggio, benelli kullandım şimdi açık konuşayım pulsar, xpulse, dominar, nk250, tnt249 vs gibi motorların hiçbirinde olmayan bir işçilik ve sürüş var. Xpulse ile mukayese etmeyeyim ama arada ciddi fark var. Tarzlar değişik evet ama bunun sürüşü o kadar smooth ve lineer kalıyor ki..

Neyse konuyu şuraya getireceğim yanlış fiyat politikası yüzünden motoru gereksiz gömmeye gerek yok parça ve servis diyecekseniz hiç zahmet etmeyin size bir dünya marka sayarım aynı problemi yaşayan keza bence mondial bu konuda daha başarılı bir marka. Şans verin derim ben bu modele. Hava soğutmalı ama diyecek olanlara da Harley Davidson ve Ducati desem yeter herhalde. Ybr 125 ile dünya turu yapan arkadaşı söylemiyorum bile :)

HD ve Ducati blok konularında kendilerini ispatlamış motosiklet markaları ve kullanıcıların güvenilirliğini kazanmış durumda açıkçası Mondial adı altında satılan motosiklete 30 bin vermem, zaten tutulmadıda. Ama renkler ve zevkler tartışılmaz.

atalayalper
10 Mart 2021, 21:17
30 yıldır üretilen bir bloktan bahsediyoruz Yamaha virago 250 hala üretiliyor mesela bir sebebi olmalı herhalde.

Ayrıca motorda olması gereken hemen hemen her şey var; Enjeksiyon, ön upside-down amortisor, ön-arka disk ve ABS, 18 litre depo, vites göstergesi, deri koltuklar, led sinyaller, led stop ve led gündüz farları, elde kalmayan depo kapağı gibisinden. Bir de led ön far olsa daha da güzel olacakmış.

50cc çin üretimi scooterların 13-14 bin lira olduğu bir ortamdan bahsediyoruz. Cf moto nk250 haricinde ve dominar 250 haricinde uygun fiyatlı 250cc motor yok. Premium markalar bu segmentte 50 binden açıyor ağzını. Zevkler ve renkler tartışılmaz tabii ama bu motorun ülkemizde iş yapmamasının tek sebebi fiyatı değil onu ülkemize ithal eden ithalatçısının da beceriksizliği.

BlackGhost
10 Mart 2021, 23:10
makine güzel,şahsen beğendim.

başlangıç motoru olarak cruiser segmentinde sıfır model almak isteyenler için çok güzel bir seçenek.

tasarım anlamında depo tasarımı hariç her bir ayrıntısını güzel tasarlamışlar.Depo fındık model dediğimiz tipte olsa harika olurmuş.

şehir içi gündelik her türlü işinizi yapacak,yakıtı makul ölçütlerde güzel bir model çıkarmışlar.

fiyat anlamında ise çok fazla bir şey söyleyemiyorum,ikinci el 15-20 yıllık cruiser motorlar 40 binden kapı açıyorlar sarı sayfalarda.sıfır model anlamından düşünülerek alınırsa çok güzel seçenek,zaten muadil olan farklı marka ve tarz motorların 125 cc modelleri dahi 25-30 binden başlıyor sıfırları,yani cruiser segmentinde yeni başlangıç motoru olarak düşünecekler veya cc düşürmek ve sıfır makine almak isteyenler için güzel bir seçenek.

arndiol
11 Mart 2021, 09:24
HD ve Ducati blok konularında kendilerini ispatlamış motosiklet markaları ve kullanıcıların güvenilirliğini kazanmış durumda açıkçası Mondial adı altında satılan motosiklete 30 bin vermem, zaten tutulmadıda. Ama renkler ve zevkler tartışılmaz.


başkan sanki japon modeller 35 bin de sen mondiale 30 vermiyormuşsun gibi yazmışsın :queen:

Erenkc91
11 Mart 2021, 10:00
başkan sanki japon modeller 35 bin de sen mondiale 30 vermiyormuşsun gibi yazmışsın :queen:

Ben şahsen bu fiyatlarda virago 250 alıp güzel custom çalışması ile uğraşıp güzel bir egzoz ile ufak bir tıngırtı yakalanabilceğini düşünüyorum crusier alıcak olsam karbüratörlü almak isterim.

Green Arrow
11 Mart 2021, 16:27
Ben şahsen bu fiyatlarda virago 250 alıp güzel custom çalışması ile uğraşıp güzel bir egzoz ile ufak bir tıngırtı yakalanabilceğini düşünüyorum crusier alıcak olsam karbüratörlü almak isterim.

Dostum haklısında, istenen fiyatların yarısı etmeyecek motorlar onlarda. Virago bloğu zamanında 25-30 hp verebilen bir bloklu. Japonlar emisyon sebepleri ile güç kaybettiği için terketti ve Çinliler birebir klonlayarak aynı bloğu yıllardır satıyorlar. Euro 4'e kadar getirebildiler, muhtemelen Euro 5'e geçemeyecek o blok. 18 hp veren neredeyse 0 sıkıntılı bir blok, yağını değiştir düzenli ve devam et. Bosch enjeksiyon var, ABS var yeni tip, düzgün bir ön çatal ve şasi düzeni var. Yurtdışı testleri motorun gayet yeterli olduğunu belirtiyor her konuda. Eski motorlara o paraları istiyorlar e masraf ihtimali çok yüksek. 30-32 değilde keşke 25 bantlarında olsaydı güzel satabilecek bir motordu ancak devamı gelme şansı kalmadı gördüğüm kadarıyla. Bu saatten sonrada giriş seviyesi cruiser chopper zor bulunur, alanı üzmez, muhtemelen 1-2 seneye de kıymete binerler.

Erenkc91
11 Mart 2021, 17:33
Dostum haklısında, istenen fiyatların yarısı etmeyecek motorlar onlarda. Virago bloğu zamanında 25-30 hp verebilen bir bloklu. Japonlar emisyon sebepleri ile güç kaybettiği için terketti ve Çinliler birebir klonlayarak aynı bloğu yıllardır satıyorlar. Euro 4'e kadar getirebildiler, muhtemelen Euro 5'e geçemeyecek o blok. 18 hp veren neredeyse 0 sıkıntılı bir blok, yağını değiştir düzenli ve devam et. Bosch enjeksiyon var, ABS var yeni tip, düzgün bir ön çatal ve şasi düzeni var. Yurtdışı testleri motorun gayet yeterli olduğunu belirtiyor her konuda. Eski motorlara o paraları istiyorlar e masraf ihtimali çok yüksek. 30-32 değilde keşke 25 bantlarında olsaydı güzel satabilecek bir motordu ancak devamı gelme şansı kalmadı gördüğüm kadarıyla. Bu saatten sonrada giriş seviyesi cruiser chopper zor bulunur, alanı üzmez, muhtemelen 1-2 seneye de kıymete binerler.

Haklısınız eğer 22-25 bin tl arasında satılsaydı tutulcağını düşünüyorum. özellikleri güzel ama geçen seneye göre fiyatları çok absürt koydular. geçtiğimiz senelerde sanırsam bu motosikler 2019 yıllarında çıkmış olması lazım, o zamanlarda yeni kasa r25 26 bin civarıydı zamanına göre pahalı sunuldu.

Green Arrow
11 Mart 2021, 17:58
Haklısınız eğer 22-25 bin tl arasında satılsaydı tutulcağını düşünüyorum. özellikleri güzel ama geçen seneye göre fiyatları çok absürt koydular. geçtiğimiz senelerde sanırsam bu motosikler 2019 yıllarında çıkmış olması lazım, o zamanlarda yeni kasa r25 26 bin civarıydı zamanına göre pahalı sunuldu.

Aletin Çin, Tayland ve Diğer ülkelerdeki fiyatlarıda bizim fiyata oldukça yakın, bizde ek vergiler olduğu için 3-5 bin TL civarında yüksek çıkıyor onlara göre. Artık Çinliler ürüne güveniyorsa ucuz fiyat politikası gütmüyor, yedek parçası hala makul fiyatlarda ancak ana fiyatta sadece 1 tık altta kalıyor. Ancak şuan itibarıyla Japon rakiplerinden 20 bin TL ucuz dolayısıyla alınıp binilebilecek konumda. Satılan bayileri ve kullanıcıları göz önüne alırsakta yazan fiyatların altına alınabileceğide bir gerçek. Şuan 28 liralara alınabilecek bir motosiklet hatta ölücü adam daha da altına inebilir :D

Mr.wind
11 Mart 2021, 18:57
bu alet yurtdisinda hangi isimle satiliyor bilen varmi?

karayel90
11 Mart 2021, 19:55
bu alet yurtdisinda hangi isimle satiliyor bilen varmi?

İtaljet Nevada 250
İtalica Nevada 250
Hanway Nevada 250
Keeway V250
Longjia Nevada 250

Mr.wind
11 Mart 2021, 20:31
İtaljet Nevada 250
İtalica Nevada 250
Hanway Nevada 250
Keeway V250
Longjia Nevada 250

bi inceleyim bakim yabanci forumlari turkiyede pek kullanan yok sanirim

ulkerhan
11 Mart 2021, 21:01
Dostum haklısında, istenen fiyatların yarısı etmeyecek motorlar onlarda. Virago bloğu zamanında 25-30 hp verebilen bir bloklu. Japonlar emisyon sebepleri ile güç kaybettiği için terketti ve Çinliler birebir klonlayarak aynı bloğu yıllardır satıyorlar. Euro 4'e kadar getirebildiler, muhtemelen Euro 5'e geçemeyecek o blok. 18 hp veren neredeyse 0 sıkıntılı bir blok, yağını değiştir düzenli ve devam et. Bosch enjeksiyon var, ABS var yeni tip, düzgün bir ön çatal ve şasi düzeni var. Yurtdışı testleri motorun gayet yeterli olduğunu belirtiyor her konuda. Eski motorlara o paraları istiyorlar e masraf ihtimali çok yüksek. 30-32 değilde keşke 25 bantlarında olsaydı güzel satabilecek bir motordu ancak devamı gelme şansı kalmadı gördüğüm kadarıyla. Bu saatten sonrada giriş seviyesi cruiser chopper zor bulunur, alanı üzmez, muhtemelen 1-2 seneye de kıymete binerler.

blok sıkıntısız ok. fakat: şanzıman giriş milinin arkasındaki iğne rulmanı kiloyla satılanlardan takıyorlar. 30-40k gibi patlıyor.

ayrıca rks blackster o bloktan delphi enjeksiyon sistemi ile 21hp alıyor.

atalayalper
11 Mart 2021, 23:09
Buccaneer 250i ve Nevada 250i’de de Delphi marka enjeksiyon sistemi bulunmakta ve ayrıca rks/keeway blackster 250 modeli 21 beygir değil 19 beygir gücünde.

ulkerhan
12 Mart 2021, 00:34
Buccaneer 250i ve Nevada 250i’de de Delphi marka enjeksiyon sistemi bulunmakta ve ayrıca rks/keeway blackster 250 modeli 21 beygir değil 19 beygir gücünde.

haklısın blackster'i farklı bir modelle karıştırdım. 19.6 hp speclere göre.

bunların hepsinde delphi enjeksiyon çıkması sanırım aynı fabrikadan çıktığına işaret olabilir. rks ve keeway, qianjiang fabrikasında yapılıyor. mondi'yi bilmiyorum. motor numaraları qj ile başlıyorsa qianjiang üretiyordur.

atalayalper
12 Mart 2021, 01:11
Longjia adında Çin’deki çok büyük bir fabrikadan çıkıyor hepsi. Fason üretim yapıyorlar yani. Ama oldukça kaliteli bir üretim. Parayı bassam “Alper adı ile de üretirler :) O yüzden hepsinde hemen hemen aynı ekipmanlar var. Logolar farklı sadece. Keeway, rks, mondial, italjet, stallion, bullit, italica, hanway vs. hepsi aynı ve başka bir çok modelde de durum aynen bu şekilde.

Buccaneer 250i almadan önce nedir ne değildir araştırmıştım biraz. Keza o da ne güzel motordu yahu fiyatına göre hala bazen özlerim. Triumph bonneville çakmasıydı güzel de yapmış çekik gözlüler maşallah zaten kopyalayamayacakları bir şey kalmadı. Nevada da Indıan Scout çakması zaten :)