PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Neden Honda CB 500 X Gelmesin?



Sayfa : [1] 2 3

Parsi
25 Mayıs 2020, 14:58
Arkadaşlar,
Hondanın CB500X modeli Avrupada en fazla satılan modelerden birisi. Bildiğim kaderile Turkiye de bu motoru isteyen çok insan var örneğin ben onlardan biriyim. Bu başlığı açma ana sebebi bu platformda bir grup oluşturmak ve sesimizi Honda Türkiye yetkilerine ulaştırmak. Burda beli bir sayıya ulaşırsak büyük bir ihtimal Honda yetkileri isteğimizi değerlendirmeye alırlar. Ayrıca bu motorun Turkiye gelmesini destekliyen tanınmış Moto Vloger lerden örnegin Motopixle Tv den Selçuk bey ve 100 OKTAN dan Alişan beyin canlı yayında devamlı gündeme getirerek bir grup oluşturursak Honda bu isteğimize karşı duyarsız kalmaz diye düşünüyorum . Genelikle böyle bir kanı var CB500 X Turkiyeye getirilse Nc750X satışlarını sekteye uğratır. Ben aynı kanaate değilim. Birincisi Nc750 ebat olarak bir çok insan için büyük geliyor. İkincisi CB500X A2 ehliyet sınıfa uygun. Ve son olarak bu motor bayanlar için de çok ideal bir boyutta. Birinci istek bende olsun CB 500 X beyaz renk talibiyim. Hadi sıra sizde;

mavzer-i
25 Mayıs 2020, 15:01
şimdiden kolay gelsin. olumlu sonuç alacağınızı sanmıyorum. en azından isteidiğinizi

Ezio41
25 Mayıs 2020, 15:10
Minimum 50.000-60.000 TL bandından aşağıya gelmez gelse de.

M.Tugay
25 Mayıs 2020, 15:12
Benim de A2 ehliyetim var. CB500Flere bakıyorum. 2. elleri 40 bine dayandı. Honda 500'lüklerini getirsin. 2. ele o paraları vereceğimize biraz daha verip 0 alalım.

tommygun
25 Mayıs 2020, 15:29
Güzel model. Türkiye'de nasıl fiyatlandırılır bilemem ama A2 kullanıcılarının büyük bir kısmında sıfır km Cb500x alacak bütçe yok. Bütçesi olan enduro/touring kullanıcıları da daha kuvvetli motor istiyor olabilir.

Cyan
25 Mayıs 2020, 15:37
NC'de DCT var, satılan NC'lerin %70-80'i DCT'li satılıyor. CB500X NC satışlarını çok etkilemez aslında.

Ben de çok istiyorum CB500X gelsin ama Honda yeterli pazarı görmüyor ki getirmiyor...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------


Minimum 50.000-60.000 TL bandından aşağıya gelmez gelse de.

MT-25 36.000 iken CB500X'e 50-55.000 verilir bence...

Ezio41
25 Mayıs 2020, 15:42
MT-25 36.000 iken CB500X'e 50-55.000 verilir bence...

Fiyatlar artık bu kadar yüksekken, normal sayılır o fiyat aralığı CB500X için. :)

Naci63
25 Mayıs 2020, 16:37
Benim de üç sene önce keşke gelse dediğim bir motordu. Hatta fuarda da bunu dile getirdiğimde honda standındakilerin umurunda bile olmadığını anladım. Ötv vs lafları ettiler, ben de cb 500f var, cb500r var neden cb 500x yok dedim. Vergiyse vergi, onlarda da aynı vergi var. Adam cevap veremdi dönüp gitti. Aslında nc 750X'e rakip görüyorlar diye düşünüyorum. Nedense 750X konusunda ısrarcılar. Ancak kanımca 500X'in 750X'ten pek fazla performans farkı olmadığını düşüyorum. Elbette var, ama öyle dişe dokunur değil. ÇÜNKÜ: 500X 46 bg ama sadec 197 kg; buna karşılık 750X 55 bg ama 230 kg. Yani sadece 10 bg farka karşılık 30 kg ağırlık farkı var. Bence 500X daha güzel görünen bir motosiklet ve bir alt vergi diliminde. Örneğin 2020 yılı için 500 cc ile 750 cc arasında YILLIk 600 TL fark var. Bence Honda 500X'i getirmemekle çok stratejik bir hata yapıyor. Üstelik 500f ve 500R ile motoru aynı olduğundan, 500X ayrıca önemli bir yedek parça yükü de getirmeyecek HOndaya. Selamlar.

Cyan
25 Mayıs 2020, 16:43
Benim de üç sene önce keşke gelse dediğim bir motordu. Hatta fuarda da bunu dile getirdiğimde honda standındakilerin umurunda bile olmadığını anladım. Ötv vs lafları ettiler, ben de cb 500f var, cb500r var neden cb 500x yok dedim. Vergiyse vergi, onlarda da aynı vergi var. Adam cevap veremdi dönüp gitti. Aslında nc 750X'e rakip görüyorlar diye düşünüyorum. Nedense 750X konusunda ısrarcılar. Ancak kanımca 500X'in 750X'ten pek fazla performans farkı olmadığını düşüyorum. Elbette var, ama öyle dişe dokunur değil. ÇÜNKÜ: 500X 46 bg ama sadec 197 kg; buna karşılık 750X 55 bg ama 230 kg. Yani sadece 10 bg farka karşılık 30 kg ağırlık farkı var. Bence 500X daha güzel görünen bir motosiklet ve bir alt vergi diliminde. Örneğin 2020 yılı için 500 cc ile 750 cc arasında YILLIk 600 TL fark var. Bence Honda 500X'i getirmemekle çok stratejik bir hata yapıyor. Üstelik 500f ve 500R ile motoru aynı olduğundan, 500X ayrıca önemli bir yedek parça yükü de getirmeyecek HOndaya. Selamlar.

Altına imzamı bastım.

Naci63
25 Mayıs 2020, 17:09
CB 500 X:

https://i.hizliresim.com/RzH1WR.png (https://hizliresim.com/RzH1WR)


NC 750 X:

https://i.hizliresim.com/9kKgmq.png (https://hizliresim.com/9kKgmq)

ÖZET TEKNİK VERİLER:


CB 500 X NC 750 X
Maksimum Güç 48 bg / 8.600 devir Maksimum Güç 54,8 bg / 6,250 devir
Maksimum Tork 43 nm / 6.500 devir Maksimum Tork 68 nm/ 4.750 devir
Yakıt tüketimi 3.6 L/100 km Yakıt tüketimi 3.5 L/100kg
Ağırlık dolu (kg cinsinden) 197 kg Ağırlık dolu (kg cinsinden) 220 kg

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------

Alttaki verileri tablo görünümünde kaydedemedim.İlk baştakiler 500 X; sonraki 750 X'e ait.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------

Almanya satış fiyatlarında arada 1.000 €'dan fazla fark var. 500 X daha ucuz yani. Ama 500 X'in deposu yaklaşık 4 litre fazla benzin alıyor.

odo
25 Mayıs 2020, 17:14
6 ay sonra gelecek bugün ücretini verenlerw satiyoruz deseler. 60000bin nakit hemen vereyim.. Hız yapmıyorum genel suruşum 80 120 arası. Biraz iriyim 188cm boy 100kg crosfitciyim. Ağır motorları sevmiyorum. Ara sıra burayada bunla girilmez denen yollara girincehafif motoru arıyor insan.250 lik enduroların 80 90 km hizlardan sonra canı bitiyor. Daha evvel kle 500 sahibi oldum iyi makina ama isletme maliyeti saçma. Onedenle versy 300 le ilgilenmedim bile. Oysa oda cok mantıkli benim gibiler için. Yılda 2500 km yol yapacağim diye koca koca makinalarin turşusunu kurmak benim adıma müsriflik.Honda getir artık şunu......

joshua
25 Mayıs 2020, 17:15
Yamaha MT serisi ile ortalığı kasıp kavururken Honda’nın buna karşı bir hazırlığı olması lazım diye bekliyorum ama henüz bir gelişme yok

Seko
25 Mayıs 2020, 17:38
Honda Türkiye yöneticilerinde bu motoru getirecek vizyon var mı ?

reo
25 Mayıs 2020, 17:55
Benim de üç sene önce keşke gelse dediğim bir motordu. Hatta fuarda da bunu dile getirdiğimde honda standındakilerin umurunda bile olmadığını anladım. Ötv vs lafları ettiler, ben de cb 500f var, cb500r var neden cb 500x yok dedim. Vergiyse vergi, onlarda da aynı vergi var. Adam cevap veremdi dönüp gitti. Aslında nc 750X'e rakip görüyorlar diye düşünüyorum. Nedense 750X konusunda ısrarcılar. Ancak kanımca 500X'in 750X'ten pek fazla performans farkı olmadığını düşüyorum. Elbette var, ama öyle dişe dokunur değil. ÇÜNKÜ: 500X 46 bg ama sadec 197 kg; buna karşılık 750X 55 bg ama 230 kg. Yani sadece 10 bg farka karşılık 30 kg ağırlık farkı var. Bence 500X daha güzel görünen bir motosiklet ve bir alt vergi diliminde. Örneğin 2020 yılı için 500 cc ile 750 cc arasında YILLIk 600 TL fark var. Bence Honda 500X'i getirmemekle çok stratejik bir hata yapıyor. Üstelik 500f ve 500R ile motoru aynı olduğundan, 500X ayrıca önemli bir yedek parça yükü de getirmeyecek HOndaya. Selamlar.

Size %100 katılıyorum; Honda bu motoru Türkiye ye getirirse kazançlı çıkar.
Ben de NC serisini çok beğeniyorum ama benim cüsseye hiç uygun değil çünkü ben 60 kiloyum motor 230 kilo :)

Buraya yazıyorum CB500X Türkiye'de olsaydı kesinlikle başka motor almazdım. Nitekim 2 ay önce Dominar aldım.

Green Arrow
25 Mayıs 2020, 19:21
İngiliz MCN dergisi Benelli TRK502'yi daha başarılı buluyor test sonucunda 500X'den bir göz atın isterseniz. Olmayanı değil de olanı konusmak daha mantıklı sanki. Yıllardır bu muhabbet var ve gelmiyor, geleceğini de sanmam.

oialdemir
25 Mayıs 2020, 19:38
İngiliz MCN dergisi Benelli TRK502'yi daha başarılı buluyor test sonucunda 500X'den bir göz atın isterseniz. Olmayanı değil de olanı konusmak daha mantıklı sanki. Yıllardır bu muhabbet var ve gelmiyor, geleceğini de sanmam.

TRK502 hantal. 500X daha atik. O test' te övülen TRK502X' di. Ama ilk TRK502 için yapılan test çok iç açıcı değildi. Biraz yerden yere vurmuşlardı. Sonra TRK502X testini yayınladı MCN. Aynı ağırlıkta tel jantlı motosikleti göklere çıkardı. Diğer test silindi sonra. TRK uygun fiyatta olduğunda avantajlıydı. Ama hala çok ağır bir motosiklet. Frenleri hissiz. Ama viraj içinde filan oturaklı. Şekli güzel. Benelli' in son 4 yılda yaptığı en performanslı en sorunsuz makinesi Leoncino. Ama Avrupa' da TRK ucuz fiyatı ile inanılmaz satıyor orasıda ayrı.

sinan08
25 Mayıs 2020, 19:42
Bende 500f var gelmesede olur benim için :P

Ezio41
25 Mayıs 2020, 19:48
TRK502 hantal. 500X daha atik. O test' te övülen TRK502X' di. Ama ilk TRK502 için yapılan test çok iç açıcı değildi. Biraz yerden yere vurmuşlardı. Sonra TRK502X testini yayınladı MCN. Aynı ağırlıkta tel jantlı motosikleti göklere çıkardı. Diğer test silindi sonra. TRK uygun fiyatta olduğunda avantajlıydı. Ama hala çok ağır bir motosiklet. Frenleri hissiz. Ama viraj içinde filan oturaklı. Şekli güzel. Benelli' in son 4 yılda yaptığı en performanslı en sorunsuz makinesi Leoncino. Ama Avrupa' da TRK ucuz fiyatı ile inanılmaz satıyor orasıda ayrı.

Sizin videolarınızdan sonra Leoncino'yu araştırmaya başladım hocam. :) Mt-25'den bu motora geçmek mantıklı bir hamle olur mu sizce? :P Yoksa 2. el CB 500 F'lere mi bakmalı?

Naci63
25 Mayıs 2020, 20:00
MCN'nin mutlak anlamda TRK 502 övgüsü yok. Honda 500X'ten daha ağır olduğunu ve daha yavaş kaldığını söylüyor. Ancak fiyat ve ekipman açısından daha iyi diyor. Kaldıki bu forumdaki tartışma konusu Türkiyedeki ya da dünyadaki 500 cc adventure motorlarını kıyaslamak değil. Konu başlığı ve içeriği Honda neden CB500X getirmiyor şeklinde. Bu nedenle trk 502 ile ilgili bir konunun burada tartışılması "kapsam" açısından anlamsız oluyor kanımca.

Green Arrow
25 Mayıs 2020, 20:56
MCN'nin mutlak anlamda TRK 502 övgüsü yok. Honda 500X'ten daha ağır olduğunu ve daha yavaş kaldığını söylüyor. Ancak fiyat ve ekipman açısından daha iyi diyor. Kaldıki bu forumdaki tartışma konusu Türkiyedeki ya da dünyadaki 500 cc adventure motorlarını kıyaslamak değil. Konu başlığı ve içeriği Honda neden CB500X getirmiyor şeklinde. Bu nedenle trk 502 ile ilgili bir konunun burada tartışılması "kapsam" açısından anlamsız oluyor kanımca.

Zaten yabancılar hiçbir motoru mutlak galip saymıyor. 8-10 düzeyde konusup bir kazanan belirliyor. Bende diyorum ki bu heralde açılan 20. başlık falan aynı konuyla alakalı gelmeyeceği yıllardır söyleniyor. Üzücü olsa da benim bakış açım daha gerçekçi kalıyor gelmeyecek bir motorun gelmesi üzerine konuşmak. Honda gibi bir marka 2018'de son olarak getirdiği CB500F ve R modellerinde liste fiyatlarından 7-8 bin tl indirim yaptı son kalan motorları bitirmek adına, X modelini geçtim diğer modeller gelirse mucize...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------


TRK502 hantal. 500X daha atik. O test' te övülen TRK502X' di. Ama ilk TRK502 için yapılan test çok iç açıcı değildi. Biraz yerden yere vurmuşlardı. Sonra TRK502X testini yayınladı MCN. Aynı ağırlıkta tel jantlı motosikleti göklere çıkardı. Diğer test silindi sonra. TRK uygun fiyatta olduğunda avantajlıydı. Ama hala çok ağır bir motosiklet. Frenleri hissiz. Ama viraj içinde filan oturaklı. Şekli güzel. Benelli' in son 4 yılda yaptığı en performanslı en sorunsuz makinesi Leoncino. Ama Avrupa' da TRK ucuz fiyatı ile inanılmaz satıyor orasıda ayrı.

2017 yılında yaptılar testi evet. O seride sorunlar vardı ve revize edildi. Sonradan Leoncino çıkarıldı daha sorunsuz olarak ancak onda da revizyonlar yapıldı ve 502C ortaya çıktı. 502C kullanan ve sahibi olanlar, Leoncino'dan da daha iyi hissettirdiğini söylüyorlar. Avustralya'da bir arkadaşım kullanıyor leoncino'da kullanmış bir süre. Benelli'nin 500cc motoru her ülkedeki test esnasında Honda'nın serisiyle karşılaştırılıyor ve çok iç acıcı yorumlar alıyor. Benelli'nin bunu görüp Türkiye'de bu boşluğu cazipleştirmesi lazım aslında.

Cyan
25 Mayıs 2020, 21:07
Bir alternatif olarak sunulmuş ama ben sittin sene TRK 502 almam yani, dünya fark var CB500X ile aralarında. (Leoncino OK'dir, fuarda boyuma olsa ilk serisinden almıştım ama ufak geldi. CB500F bir değişik, Leoncino gibi ufak hissetmiyorsun, görüntü de faul değil...) TRK 502 tam bir wannabe.

waldorf
25 Mayıs 2020, 21:42
Çok konuları açıldı, çok söylendi. Toplaşalım sesimizi duyuralım diye.

Yok arkadaş cb500x ve rebel'i getirmeye adamlar tövbe etmiş.

Ben en son sorduğumda, gelecek planlarımızda bu motorları getirmeyi düşünmüyoruz gibi bir cevap atmışlardı.

Green Arrow
25 Mayıs 2020, 21:43
Bir alternatif olarak sunulmuş ama ben sittin sene TRK 502 almam yani, dünya fark var CB500X ile aralarında. (Leoncino OK'dir, fuarda boyuma olsa ilk serisinden almıştım ama ufak geldi. CB500F bir değişik, Leoncino gibi ufak hissetmiyorsun, görüntü de faul değil...) TRK 502 tam bir wannabe.

Evet herkese hitap edecek bir model değil. Ve hitap ettiği kitleye göre de hafif sayılmaz. Cb500 serisi gayet başarılı kullanıpta mutlu olmayan insan görmedim pek. Avrupalılar bu konuda Japon değilse önce fiyatına ve donanımına bakıyor sonra karşılaştırıyor.

Cyan
25 Mayıs 2020, 21:57
Evet herkese hitap edecek bir model değil. Ve hitap ettiği kitleye göre de hafif sayılmaz. Cb500 serisi gayet başarılı kullanıpta mutlu olmayan insan görmedim pek. Avrupalılar bu konuda Japon değilse önce fiyatına ve donanımına bakıyor sonra karşılaştırıyor.

Aşırı kalıplı yapmışlar, o kalıba en az 70-75 beygir bir 650-750 arası motor koymalılardı. Söyleyince millet kızıyor ama kaynak ve finiş görüntü kalitesi de çok kötüydü. Arka maşa da bir garipti, yani dandik kutu profil (kötü görüntü) Honda maşasını bile tercih ettirirdi bana. Leoncino da taklit ama en azından başarılı bir taklit. (Tasarımı diyorum, motoru benim bildiğim başka güncel bir motorun taklidi değil...)

Yerin dibine soktuk olumlu bir şey de söyleyeyim; TRK 502 iş görmez mi, dibine kadar iş görür ama CB500X'le arasında en az iki üç gömlek fark var.

Green Arrow
25 Mayıs 2020, 22:38
Aşırı kalıplı yapmışlar, o kalıba en az 70-75 beygir bir 650-750 arası motor koymalılardı. Söyleyince millet kızıyor ama kaynak ve finiş görüntü kalitesi de çok kötüydü. Arka maşa da bir garipti, yani dandik kutu profil (kötü görüntü) Honda maşasını bile tercih ettirirdi bana. Leoncino da taklit ama en azından başarılı bir taklit. (Tasarımı diyorum, motoru benim bildiğim başka güncel bir motorun taklidi değil...)

Yerin dibine soktuk olumlu bir şey de söyleyeyim; TRK 502 iş görmez mi, dibine kadar iş görür ama CB500X'le arasında en az iki üç gömlek fark var.

Benelli'nin marka olarak yol alma hareketi gayet başarılı bence. Ancak dediğin gibi Honda'nın bu kadar yıllık kalite ve tecrübe algısını 5-10 senede yakalaması mümkün değil. Ancak bu şekilde devam ederlerse 5 yıl sonra daha iyi olduğu yerlerin sayısı git gide artacaktır diye düşünüyorum.

Ben şahsen Benelli'nin tasarımlarının başarılı olduğunu ama finish kısmında hala Çinlilerin kontrolünden çıkamadıklarındayım. NC750 fiyatları kurdan vs aşırı yükseldi. CB serisinin seneye gelebilmesi için 40-50 bandında bir fiyat koymaları lazım seneye NC satamayız bu fiyatlara derler ise gelebilme ihtimali olabilir. Bu yaz ciddi bir baskı yapılması lazım Honda'da maalesef hadi getirelimle 3 ay sonraya yeni model alamazsınız 6 ay 1 sene en az onun planlaması yapılması lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------


Çok konuları açıldı, çok söylendi. Toplaşalım sesimizi duyuralım diye.

Yok arkadaş cb500x ve rebel'i getirmeye adamlar tövbe etmiş.

Ben en son sorduğumda, gelecek planlarımızda bu motorları getirmeyi düşünmüyoruz gibi bir cevap atmışlardı.

Hadi CB NC'nin önünü tıkar diye düşündüler. Rebel'in gelmemesini aklım almıyor benim.

Cyan
25 Mayıs 2020, 22:43
Rebel iyi satardı gelse :cat:

istanbulian
26 Mayıs 2020, 00:22
NC'de DCT var, satılan NC'lerin %70-80'i DCT'li satılıyor. CB500X NC satışlarını çok etkilemez aslında.

Ben de çok istiyorum CB500X gelsin ama Honda yeterli pazarı görmüyor ki getirmiyor...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------



MT-25 36.000 iken CB500X'e 50-55.000 verilir bence...

Aynen katılıyorum.

tarzan rıfkı
26 Mayıs 2020, 00:32
gelmez hadi geldi diyelim satmaz.niye satmaz saçma salak bir fiyatlandırma sebebiyle satmicak.bakınız cbr500 cb500 serisi fiyatlarına anlarsınız.bu motor gelsin şimdiden direk 55 60 bini rahat var.5 10 daha koyup nc750 alır insan.bu motor gelse zaten çoktan haberi olur açıklaması olurdu kaç yıl oldu.aynı şekil rebel 300 rebel 500 çıktı bunun da isteyeni meraklısı çok ama gelmiyor.bu segmentte ktm bence net liderdir.390 adventure harbi bu segmentin hakkını veriyor.1 silindir olması ama adamı düşündürüyor.

ramcixx
26 Mayıs 2020, 00:38
Herşey CB500F-500X ve 500R la başlamıştı. Ama Aralarında sadece X'in gelmemesi hayal kırıklığına uğrattı.

Sj's
26 Mayıs 2020, 00:47
Distributor ve marka ulke temsilcilikleri bir ulkeye model getirirken ahmet mehmet cok istiyor mu istemiyor mu diye model getirmez.

Aylar suren finansal ve konjonkturel sektor analizi yaparlar, o motor satar mi satmaz mi, satarsa kac tane satariz diye bir adet belirleyerek her sene ona gore model getirirler.

Velhasilkelam Honda aptal degil, umursamaz da degil. Onlar isini bilir. Getirmek karli olsaydi getirirlerdi.

Cyan
26 Mayıs 2020, 01:08
gelmez hadi geldi diyelim satmaz.niye satmaz saçma salak bir fiyatlandırma sebebiyle satmicak.bakınız cbr500 cb500 serisi fiyatlarına anlarsınız.bu motor gelsin şimdiden direk 55 60 bini rahat var.5 10 daha koyup nc750 alır insan.bu motor gelse zaten çoktan haberi olur açıklaması olurdu kaç yıl oldu.aynı şekil rebel 300 rebel 500 çıktı bunun da isteyeni meraklısı çok ama gelmiyor.bu segmentte ktm bence net liderdir.390 adventure harbi bu segmentin hakkını veriyor.1 silindir olması ama adamı düşündürüyor.

Arada 10.000 var farzedelim, o 10.000'le motorunuza her türlü aksesuarı takar tura hazır hale getirirsiniz; orta sehpa (Honda standart koymuyor bunu, sonradan almanız lazım), koruma demirleri, arka ve yan çanta demirleri, arka ve yan çantalar, elcik ısıtma, usb ve çakmak şarjı, telefon tutucu, (çok meraklıysanız) sis farı ve/veya konfor sele.

Sonuç olarak çıplak bir NC yerine dopdolu yola hazır bir CB500X'iniz oluyor. Hem NC hem de CB500F kullanmış biri olarak arada öyle çok büyük bir performans farkı yok ve CB500F bir tık az yakıyor. (NC ortalamam 4l/100km idi, aynı parkurda CB500F ile 3,6l/100km yakıyorum...) CB NC'ye göre daha hafif ve kıvrak.

DCT ile ilgilenmiyorsam şimdi bana neden NC almam gerektiğini anlatabilir misiniz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------


Distributor ve marka ulke temsilcilikleri bir ulkeye model getirirken ahmet mehmet cok istiyor mu istemiyor mu diye model getirmez.

Aylar suren finansal ve konjonkturel sektor analizi yaparlar, o motor satar mi satmaz mi, satarsa kac tane satariz diye bir adet belirleyerek her sene ona gore model getirirler.

Velhasilkelam Honda aptal degil, umursamaz da degil. Onlar isini bilir. Getirmek karli olsaydi getirirlerdi.

Kesinlikle, son 1-2 yılda konjonktür epeyi değişti. Belki Honda'nın duruşu da değişir. Sektörün durumu ve geleceğinde belki de 500 serisi yeni bir yer alabilir. Göreceğiz. Diğer rakiplerin pozisyonlanması da önemli olacak...

tarzan rıfkı
26 Mayıs 2020, 01:27
birisi 750cc birisi 470cc bu yüzden aradaki fiyat farkı gayet mantıklı.470 ccmi sürmek istersin 750cc mi ? 10bin tl için konuşuyorsak tabiki nc750 alırsın.hatta şimdi baktım nc750x 2020 model 66.800 tl.bu hesaba göre bu motor 50.000 ne gelirse o zaman bir avantajı olucak.honda 500 serisini mt07 den pahalıya sattığını hesaplarsan ve zaten cbr500 cb500r motorlarını bile artık türkiyeye getirmekten vazgeçtiğini görürsen kendileride satışarının 0 olcağının gayette farkında.zaten 500 serisi türkiye de iş yapmadı yapamadı yeni bir riske gerek yok
ktm 390 adventure 65.000tl nc 750x 68.000tl bu paralarda ben dönüp ktm 390 hayatta almam bakmam bile.

Cyan
26 Mayıs 2020, 01:38
Net anlaşılmamış, kısa yazayım; her ikisini de sürdüm (500'ü X olarak değil F olarak), tercihim aynı maliyete çıplak hantal 750'lik yerine full dolu kıvrak 500'lük... (Tekrar: 500'lükle 750'lik arasında da öyle aman aman bir performans farkı da yok.)

< iLk@yy >
26 Mayıs 2020, 03:55
Distributor ve marka ulke temsilcilikleri bir ulkeye model getirirken ahmet mehmet cok istiyor mu istemiyor mu diye model getirmez.

Aylar suren finansal ve konjonkturel sektor analizi yaparlar, o motor satar mi satmaz mi, satarsa kac tane satariz diye bir adet belirleyerek her sene ona gore model getirirler.

Velhasilkelam Honda aptal degil, umursamaz da degil. Onlar isini bilir. Getirmek karli olsaydi getirirlerdi.

bunlara ek olarak 500x'i pek çok kişi beğeniyor evet ama şu soruda var.
750 serisi gerçekten peynir ekmek gibi giderken özellikle son bir kaç yıla kadar fiyat performans anlamında başarılıydı bayağı bir. insanlar az bir fark ile 500 almak yerine 750 almayı daha çok tercih edeceklerinden birde klasik türk düşüncesidir bu 750'si daha büyük motor biraz daha güçlü ve tork farkı var diyecek ve 750'ye yönelecek yine tr şartlarında. 750 kadar gitmeyecek bir modele yatırım yapmak hem 750'ni satışlarını etkileyecek hemde beraberinde 500 ile satış rakamlarını düşürecekken böyle bir işe girmezler. avrupadaki dinamikler çok farklı her tarzın ve modelin alıcısı var cidden ama türkiyede böyle değiş işler.

ek olarak 500x ve nc750x enduro motosikletler değildir. enduro sınıfındaki motosikletlere bakarsaınız bunlar tel jantlı motosikletlerdir.
misal bmw'de bile 650 800 ve arasındaki modellere bakarsanız dökme jant ve tel jantlı seçenekleri vardır ve tel jantlı olanlar esasen enduro sınıfındadırlar. diğerleri klasik yol motosikletidir asfalt ve basit patika yollarda gidebilirsiniz ( zaten enduro olanlar tel jant ayrıca yükseklikleride fazladır )

Parsi
26 Mayıs 2020, 16:14
Arkadaşlar,
Dün bu konuyu açarken kısa zamanda bu kadar yorum geleceğini hiç tahmin edememiştim. Çok memnum oldum inaniyorum üzerinde durursak bir neticeye varırız. İsim vermeden bir kaç soruyu cevap vermeye çalışıyım. İlk başta bir markanın bir modeli pazara getirmesi için muhakkak araştırma yapılır( 20 seneye aşkın uluslararası bir firmada üst düzey yöneticilik yapan birisi olarak bu konulara az çok vakıfım). Müşteri profili ve pazar potansiyeli her zaman önemli bir faktördür.
NC750x ile CB 500X birbirine rakip degil bence tamamlayıcıdır. Bir insanin boyu 175 cm altındaysa ve ayrıca fiziki yapısı beli bir boyuttaysa Nc bu insana büyük geliyor( hem boy hemde ağırlık olarak ) . Ayrıca Türkiyenin ortalama boyu 175 cm altında olduğunu bilirtmekte fayda var. Nettekim dünyanın en iyi arabası yoksa en iyi motoruda yoktur çünkü renkler ve zevkler tartışılmaz. Biz burda CB500X alternatif aramıyoruz, biz bu modeli seviyor ve almak istiyoruz. Fiyat konusuda Honda gibi kurumsal olan bir firma muhakkak pazar analizi yapabilecek kapasitedir. yazmayı ve istemeye devam...

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------

https://m.youtube.com/watch?v=qTjV0f5OuQo
İngilizcesi olan arkadaşlar için . isteğiniz biraz daha depreşsın:)

Riptalon
26 Mayıs 2020, 16:16
O kadar optimum bir motosiklet ki diğer modelleri fena baltalayabilir. Eski bir TRK502 sahibi olarak 500X gelse ilk gün alabilirdim.

mustafaat
26 Mayıs 2020, 19:31
Motosiklet piyasası hala çok ufak, satış adetleri düşük.
Böyle olunca da dağıtımcı birbirini kesmeyecek modeller getiriyor. Sebebi her modelin yatırım, depo, yedek parça, lojistik kısaca ek maliyet olması.

750X'i kesip 500'ü getirmek daha olası diyeyim, gerisini siz anlayın...

Cyan
26 Mayıs 2020, 19:36
...
NC750x ile CB 500X birbirine rakip degil bence tamamlayıcıdır. Bir insanin boyu 175 cm altındaysa ve ayrıca fiziki yapısı beli bir boyuttaysa Nc bu insana büyük geliyor( hem boy hemde ağırlık olarak ) . Ayrıca Türkiyenin ortalama boyu 175 cm altında olduğunu bilirtmekte fayda var.
...


Sele yükseklikleri aynı bu iki modelin, NC'nin de ağırlık merkezi daha aşağıda. NC'nin cüsse farkı yürürken değil de park yerinde manevra yaparken can sıkabilir.

senolu28
26 Mayıs 2020, 21:21
Gelsin diye bekliyoruz.

Parsi
27 Mayıs 2020, 12:19
Ben meden CB500X istiyorum?
1- Tek silindir motordan ( titreşimlerden kurtulmak için ) çift silindirin konforu arıyorum.
2- Motor bloğu kendine kanıtlanmış ve performansı konusunda herhangi bir sorun olmadığı için ve sınıfına göre az yakıt tükettiği için.
3- kendi fiziki yapıma uygun olduğu için , şekli şemaili beğendiğim için istiyorum.
4- Hem şehir hem hafta sonları eş dost arkadaşlar ile bağ bahçe bayır çayıra uğramak için istiyorum , bu arada ön teker 19" olduğu da bildirtmek isterim.
5- Bu motoru uzun vadeli kullanmak için ve belki torunlarıma miras bırakmak için istiyorum.

izzmarit
27 Mayıs 2020, 13:33
eğer getirmiş olsalardı almayı düşünenlerden biriydim. trk ile çok karşılaştırdım 500f alıp revize edip çantalarla falan yola çıkılırmı diye çok düşündüm. sonra anladıkki gelmeyecek yüksek km nc yerine sıfıra yakın trk ile sonlandırdım.

Getirmeme sebebinin nc yi baltalayacağını sanmayanlardanım. bukadar büyük bir şirket pazar araştırması yapmıştır muhakkak ve yeterince satılmayacağı için getirmemiştir diyorum.

Getirselerdi şöyle konuşmalarda geçebilirdi;
Abi üzerine 5 daha koy nc al :)
2 kişi çantalarıda yükleyince biraz zorlandı sanki, daha güçlü makineye geçmek istiyorum vs. gibi
ikinci el sitesinde; cc yükselteceğimden satışta :)

Bu tarz motorlarda güç daha baskın geliyor bana (maddi nedenlerim olmasaydı Mana850 benim için ömürlük motordu)

Parsi
28 Mayıs 2020, 12:26
Bence Bu saatten sonra Honda yetkililerin bir cevabı olması lazım.,en azından bu model ne zaman geleceğini için bir bilgi verilmesi uygun olur.

Cyan
28 Mayıs 2020, 14:07
...
Getirselerdi şöyle konuşmalarda geçebilirdi;
Abi üzerine 5 daha koy nc al :)
2 kişi çantalarıda yükleyince biraz zorlandı sanki, daha güçlü makineye geçmek istiyorum vs. gibi
ikinci el sitesinde; cc yükselteceğimden satışta :)

Bu tarz motorlarda güç daha baskın geliyor bana (maddi nedenlerim olmasaydı Mana850 benim için ömürlük motordu)

- Üzerine en az 10 konup NC alınabilir bir fiyat olursa full dolu (orta sehpa, tur camı, koruma demirleri, arka ve yan çanta demirleri, arka ve yan çantalar, marka yan sanayi elcik ısıtma...) bir CB ile çıplak bir NC aynı fiyata gelir. Tercih edilebilir bence...
- (Yüklü yolculu 250cc scooter ile uzun yol yapmış biri olarak:) Yolda alçak süpersonik uçuş yapmak istiyorum kafasında değilseniz 47 beygir gayet yeterlidir. Zaten NC'nin 54 beygiri ile CB'nin 47 beygiri arasında pratikte %4 bir fark ya var ya yok, anlamlı değil. [NC 70 beygir olaydı başka şey konuşurduk, gerçi o zaman da kimse NC almazdı, herkes Tracer alırdı :) :) :)]

oialdemir
28 Mayıs 2020, 19:05
Sizin videolarınızdan sonra Leoncino'yu araştırmaya başladım hocam. :) Mt-25'den bu motora geçmek mantıklı bir hamle olur mu sizce? :P Yoksa 2. el CB 500 F'lere mi bakmalı?

Hemen satmayı düşünüyorsanız 500f daha doğru olur. 2 sezon binmeyecekseniz leoncino almayın. Yeni yeni oturdu piyasası. Benim kadar çok zor satmazsınız. Çok satılıyor bu aralar.

Parsi
29 Mayıs 2020, 18:13
arkadaşlar,
bu konuyu güncel tutmasak bu başlık hemen kayıp olur gider. En azından her gün bir kişi bu konuyu canlı tutsun diyorum.

odo
29 Mayıs 2020, 18:20
Tweterda gündem yapsak adam bulutmuyuz ki...

tommygun
29 Mayıs 2020, 18:23
20 sene önce insanların alım gücünün daha iyi olduğu ve cayır cayır yüksek cc'lerin satıldığı piyasa olsa bence Honda bu motoru getirirdi.

odo
30 Mayıs 2020, 19:04
Hala geç değil. Hondanın ayrica 500 cclik bir afrikada yapması gerekir. 17 19 inc tekerli yol endurosunun yanına 18 21 inc tekerli bir patika endurosu da koyarsa kalplerimizi kazanır. Senede 2000 bazı sene 3000 km motora bineceğim diye kocaman pahallı makinalara verecek paramız yok çoğumuzun sayın honda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------

https://youtu.be/-A9TyoRBYdU
Eicma 2019 dan cb 500 x degerlendirmesi. Yorumlarda genel kanı çok satacağı yönünde..

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:41 ----------

Buda 2018 eicmadan
https://youtu.be/u_YrDHDOxKE

Temenniler aynı. Honda da kapı duvar..

oialdemir
30 Mayıs 2020, 20:34
Ben 1-2 seneye gelebilir gibi bakıyorum. Orta sınıf ve giriş seviyesi endura da ciddi bir yatırım var her markada. NC ailesi artık alınabilecek bir fiyatta değil. En azından orta gelir lüks bakıyor o motora. Öyle bir şeye o parayı vermek istemiyor herkes. Aynı performansı veren daha hafif daha ucuz bir Honda alternatifi bir satış başarısı yakalayabilir. Ülkede CBR500 ve CB500 çok satmadı. Çünkü o yıllarda MT07 peynir ekmek gibi gidiyordu. Ve çok uyguna satılıyordu. Artık Honda ve Yamaha neredeyse orta sınıfa bile pahalı gelmeye başladı. Tabi ülkede bir enduro fetişi var orası ayrı. Hep çok maksatlı ( all rounder ) motosikletler alıyoruz. Tur motorları her zaman satıyor bizde diğer ik 500 lük Honda ile aynı kaderi yaşamaz.

Parsi
31 Mayıs 2020, 00:28
https://m.youtube.com/watch?v=OJ2UOo5aahc
Bu linkte cb500x ile NC750 x karşılaştırıyor.