PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Benelli 125 s nasıl bir motosiklet?



anıil
25 Mayıs 2020, 08:36
125s ile ilgili internette bilgi bulamdım. kimi demiş benelli adı altında başka firma, nasıl bir motosiklettir,parça kaltisinasıldır kulanan
arkaaşlar bilgi verebilir mi?

impetum
25 Mayıs 2020, 09:11
Yeni bi model, bu sene çıktı piyasaya. Yurtdışında bazı ülkelerde keeway markası altında satılıyomuş. Alıp kullananlar var facede benelli grubunda görüyorum ama doğal olarak hepsi yeni kullanıcı. O yüzden kim ne dese boş. Görüntü olarak bayağı güzel ama.

Selami27
25 Mayıs 2020, 09:59
Benimde dikkatimi çekmişti ama ABS olmadığı için direk eledim.

YasinC
25 Mayıs 2020, 10:37
Kendi genel kullanıcı sayfasında yorumları var. BN125 ile aynı platform farkı dış giydirmede. Ufoz hoca kullanıyor kendisi dişli de küçülttü.

vandamme
25 Mayıs 2020, 11:05
Benim gördüğüm benelli şans işi alıp binlerce km sorunsuz kullanan var, alıp ertesi gün lanet eden var...

illa benelli alınacaksa, 15.255 lira ona verilene kadar Bn251 alınabilir düşük km'li...

ufoz
25 Mayıs 2020, 13:06
125S modeli hiç kullanmadım. Ama yurt dışı siteleri inceleyince Benellide 125S diye bir model görünmüyordu. Sadece Türkiyede var.
Dünyada bu motor Keeway RKF125 olarak satılıyor.

Bu bana Dacia'ya Renault etiketi basmak gibi geliyor.

Motor Türkiyede 17, 13 beygir gibi güçlerle lanse ediliyor.
Dünyada ise 9kw(12bg)@9500 devir gücünde olarak belirtiliyor. Esasen 17 beygir olabileceğine bende inanmıyorum.

Motorda ABS yok ama BN125 teki gibi bir CBS varsa, iyi bir lastikle güzel frenlemesi olacaktır.

Düşük cc motorlarda su soğutma sevmiyorum. Tamamen fantazi olduğunu düşünüyorum.
Yağ radyatörlü soğutma, basit, efektif, iş görür ve daha sorunsuz. BN125 bu açıdan daha iyi düşünülmüş.

Corona yasakları nedeniyle 3 aydır pek kullanamasamda benim BN125 13.000 km oldu. Şu ana kadar bir problem yaşamadım.
Yağ ve filtre değişimi dışında sadece bir kez zincir değiştirdim.
Bir planör yarışmasına gitmiştim. Araziye girmek zorunda kaldım ve zincir baklaları arasına minik minik taşlar girmişti.
Temizlenebilirdi ama ben arka dişliyle beraber zinciri değiştirmeyi tercih ettim.

Arka dişli 43 den 37 dişe düşünce az bir miktar tork düştü. Ama şimdi daha sessiz ve daha düşük devirde aynı hızları yapabiliyorum. Bu bana daha konforlu ve emniyetli geliyor.
Yakıt tüketimim değişmedi. Halen eskisi gibi 100 kmde 2 ile 2.2 litre arası yakıyor (şehir içi, trafik, yokuş tarzı yollarda).

Ben sanırım BN125 alan ilk 3 kişiden biriyim. Bn125 alıp sorun yaşayanlar nasıl olduysa hep bana ulaştılar.
Sadece bir kişide gerçekten sorun vardı. O da bayi/servisin iş bilmezliğinden kaynaklan sorundu. Arka fren kaliperi düzgün monte edilmediği için sorun vardı ve ilk 100 kmde halledildi. Çok basit bir ğroblemdi.

Siz 125s sormuşsunuz ben BN125 anlattım.
125s henüz kapalı kutu. BN125 ise en azından 1.5 yıldır dünyada denenmiş bir motor. Üstelik BN125 in uzakdoğuda 150cc lik versiyonu çıktı ve bazı sitelere yedek parçaları düşmeye başladı.

buteo
25 Mayıs 2020, 13:25
125S modeli hiç kullanmadım. Ama yurt dışı siteleri inceleyince Benellide 125S diye bir model görünmüyordu. Sadece Türkiyede var.
Dünyada bu motor Keeway RKF125 olarak satılıyor.

Bu bana Dacia'ya Renault etiketi basmak gibi geliyor.

Motor Türkiyede 17, 13 beygir gibi güçlerle lanse ediliyor.
Dünyada ise 9kw(12bg)@9500 devir gücünde olarak belirtiliyor. Esasen 17 beygir olabileceğine bende inanmıyorum.

Motorda ABS yok ama BN125 teki gibi bir CBS varsa, iyi bir lastikle güzel frenlemesi olacaktır.

Düşük cc motorlarda su soğutma sevmiyorum. Tamamen fantazi olduğunu düşünüyorum.
Yağ radyatörlü soğutma, basit, efektif, iş görür ve daha sorunsuz. BN125 bu açıdan daha iyi düşünülmüş.

Corona yasakları nedeniyle 3 aydır pek kullanamasamda benim BN125 13.000 km oldu. Şu ana kadar bir problem yaşamadım.
Yağ ve filtre değişimi dışında sadece bir kez zincir değiştirdim.
Bir planör yarışmasına gitmiştim. Araziye girmek zorunda kaldım ve zincir baklaları arasına minik minik taşlar girmişti.
Temizlenebilirdi ama ben arka dişliyle beraber zinciri değiştirmeyi tercih ettim.

Arka dişli 43 den 37 dişe düşünce az bir miktar tork düştü. Ama şimdi daha sessiz ve daha düşük devirde aynı hızları yapabiliyorum. Bu bana daha konforlu ve emniyetli geliyor.
Yakıt tüketimim değişmedi. Halen eskisi gibi 100 kmde 2 ile 2.2 litre arası yakıyor (şehir içi, trafik, yokuş tarzı yollarda).

Ben sanırım BN125 alan ilk 3 kişiden biriyim. Bn125 alıp sorun yaşayanlar nasıl olduysa hep bana ulaştılar.
Sadece bir kişide gerçekten sorun vardı. O da bayi/servisin iş bilmezliğinden kaynaklan sorundu. Arka fren kaliperi düzgün monte edilmediği için sorun vardı ve ilk 100 kmde halledildi. Çok basit bir ğroblemdi.

Siz 125s sormuşsunuz ben BN125 anlattım.
125s henüz kapalı kutu. BN125 ise en azından 1.5 yıldır dünyada denenmiş bir motor. Üstelik BN125 in uzakdoğuda 150cc lik versiyonu çıktı ve bazı sitelere yedek parçaları düşmeye başladı.

Aynı motordur herhalde ya, mesela 249s modeli de eski tnt 250 modeliyle aynı değil mi ? sadece yeni fren sistemeleri ( CBS- ABS ) eklenmiş ve farları değişmiş

ufoz
25 Mayıs 2020, 13:32
Aynı motordur herhalde ya, mesela 249s modeli de eski tnt 250 modeliyle aynı değil mi ? sadece yeni fren sistemeleri ( CBS- ABS ) eklenmiş ve farları değişmiş

Bn125 le 125s motorları aynı olamaz. Biri hava soğutmalı diğeri su soğutmalı. Teknolojileri farklı.