PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Chopper tavsiyesi bekliyorum dostlar.



hacı1834
05 Mayıs 2020, 16:51
Merhaba arkadaşlar.
4 yıl önce bir hevesle girdiğimiz bu sitede üstadların tavsiyeleri ile tvs apache sahibi olarak çıkmıştık.o zamanlar Öğrenciydik az yakan motosiklet arıyorduk abilerimizin lafına uymadık CBF yerine görüntüye kanıp apache aldık.Titreyerek geçirdiğimiz 4 senede 😁 hem kendi motorumuzla hemde arkadaşlarımızın motorlariyla 10 bin km yakın yol yaptım.
Artık apache mizi satıp yada takas edip chopper Cruiser sitiline geçmeyi istiyorum.Siz üstadlardan tavsiye bekliyorum.her türlü fikre açığım.

Öncelikle bütçem, tvs apacheyi (6-7 bine) sattigimi sayarsak Üzerine koyacağım 6 bin le toplam 12-13 bin civari boy 1.95 kg 95.artik öğrencilik ten kurtulup işe girdiğimizden ötürü yakıt aşırı bir problem değil.(malum öğrenci bütçesiyle yakıt büyük problemdi sağolsun apache uygun karbüratör ayarı ve düşük devir ile bir depo 16 lt ile 650 kmye yakın yol götürürdü). Artık yakıttan ziyade yokuslarda tıkanmadan sismeden ise gidip gelmek ve hafta sonları ufak tefek turlamak istiyorum.büyük CC ler hem fiyatları hem vergileri hemde masraf ve. Yakıt giderlerinden dolayı bize uzak 250 -350 CC nin işimizi göreceğini düşünüyorum.Su soğutmalı motorda şişme problemi yaşamayacagimi düşünüyorum.Aklimda Regal raptorun Spyder 350 modeli var (spyder ın daytonadan daha uzun olduğunu uzun boylular için daha uygun olduğunu duydum teknik farkları varmı bilmiyorum) bütçemi zorlayarak bu şıkta yoğunlaşıyor um. 250 CC ile arasında bariz çekiş farkı olduğunu duydum yakıt olarakta bakımlı ve sakin kullanımda 250nin 3.5 350 nin 4.5 lt gibi yakıt tüketimi olduğunu duydum. Sizlerin önereceği ikame marka modeller nelerdir. Hususen Regal raptor hakkındaki görüşlerinizi bekliyorum .Saygılarımla.

yokon
05 Mayıs 2020, 17:00
Her türlü fikre açıksan, 12-13 bin liralık bütçeyle bu sevdadan vazgeç.

Alper
05 Mayıs 2020, 18:05
Öncelikle merhaba , aradıgın kriterlere en uygun regal raptor gibi duruyor :D 350 -E tipi güzel, yanlız kronık sıkıntıları cıkabılıyor. Şanzımanında 3-4 bın tl lık masraf cıkarabılır. Motoru alırken guzel bakmak lazım. Birde bu motorda şans önemli alırsın bişey olmaz 1-2 gün sonra altında patlar 3-4 bın tl şanzımana para verırsın.

watercolours
05 Mayıs 2020, 18:35
Cruiser arıyorsunuz siz.

Nimrodel
05 Mayıs 2020, 21:49
Regal Raptor görüntü olarak çok fazla güzellik sunar. Stok hali bile Amerikanların Harley Davidson cruiserları kesip biçmesi sonucu ortaya çıkan ince yakıt depolu, zarif chopper görünümünü sunar. Ancak Regal Raptor'un herkes tarafından bilinen bir problemi vardır o da kronik şanzıman sorunudur. Regal Raptor'un sevdalıları da vardır görüntüsü itibariyle bu kadar ucuza elde edilebilmesinden dolayı, bu insanlar bunu kabullenmiş ve daima bu şanzıman konusunda tetiktedir.

Elbetteki bu Çin motorlarında bir motor diğerini tutmaz, pazardan elma almak gibidir. Birçoğu kronik şanzıman sorunlu olsa da illaki bende öyle bir sorun yok diyen çıkacaktır. Çin motorlarının verimliliği bence üretim bandında çalışan işçinin ruh haline göre bile değişebilir. Ancak kesin kanı şudur ki; Regal Raptor kronik şanzıman sorunu yaşatır.

12-13 bin liram var diyorsan hem görüntü, hem de yakıt olarak, hem yedek parça bolluğu olarak, hem de herkesin bildiği kullandığı bir model olan bir Çinli olarak yine genel kanıda sorunsuz olduğu görülmüş Kuba Superlight 200 tercih edebilirsin. Cruiser kullanacak kişinin çok büyük hız tutkusu olacağını düşünmüyorum, hiçbir cruiser ile de hız aksiyonuna girilebileceğini de düşünmüyorum. Bu nedenle SL200'ün hız, konfor, yedek parça, servis ağını göz önünde bulundurarak keyifli vakit geçirmek için seçebilirsin.

Hatta bu konudaki dezavantajlarını bir avantaj olarak düşünüp, güvenli bir sürüş için daha görünür ve daha az hız yapan bir motorun olduğu için memnun da olabilirsin. :)

O bütçe için eminim ki herkes Superlight 200 söyleyecektir. Belki temiz bir Daelim Daystar 250'de bulunabilir. Hyosung GV250'de bunun alternatifidir ancak bütçe konusunun yanında Kore mallarında yedek parça konusunda çok büyük sıkıntılar yaşandığını okumuştum. Bilen birisi daha iyi aydınlatabilir bu konularda.

Falcon Freedom 250'de karşına çıkacaktır. Superlight 200'e karşı çok bir artısı yok. Çin mallarının kalitesini daha fazla ispat etmiş olan markalarından Mondial'in geçtiğimiz senelerde çıkardığı, piyasada nispeten yeni ve yorulmamışları da bulunan Mondial 150 Sentor'de tercih edilebilir. Sentor 150 sorunsuzluğu ile ön plana çıkan, Vulture, KT 150 ve Mondial'in birçok benzer CC modelinde kullanılan, eşek gibi binmelik sağlam motoruna sahiptir. Eşek gibi binip 50 bin kilometreleri görmüş tanıdıklarım var. Karbüratörün Japon olduğunu iddia ediyorlar, açıkçası bu konuda bir delil görmediğim için kesin bilgi veremem.

Özellikle Sentor ve Superlight CG gibi motorlardır, CG parçaları bile uyar. Parçası zaten piyasada vardır ama bulamazsan her türlü bu tarz parçalarla ikame edebilirsin. Ancak dediğim gibi, hız konusunda bırak bu bütçeyi 700 CC cruiserlar bile Naked tarzı motorların hissiyatını vermeyecektir. Bu beklentiyi elediğin için bütçene uygun olarak düşündüğüm Cruiserlar bunlardır.

Uzun lafın kısası her yol sanırım Kuba Superlight 200'e çıkıyor senin için.

Zato
05 Mayıs 2020, 22:00
12-13 bin fena bütçe değil. 250 cc sınıfında, her ne kadar motor blogu itibariyle çok cruiser gibi gitmese de bir çinliye göre fersah fersah çok daha sorunsuz ve malzeme kalitesi yüksek bir motosiklet olan Hyosung Gv 250 tavsiye ederim. 2012-2013 model 10-15 bin km'de bulunabilir. Regal rapora göre bence daha iyi bir Çinli tercih rks cruiser olur. Yok ben mücadeleci ruhuma eşlik edecek bir hırçın arıyorum, yorsun yıpratsın beni dersen rr daytona veya spider da olur.

arndiol
05 Mayıs 2020, 23:03
RKS Cruiser.

Güzel motordur.

buteo
05 Mayıs 2020, 23:27
Lifan lf250b diyorum ben, superlight 200 ve klight 202 de olur ama güç olarak çok aşağıda kalıyorlar

ChuckBerry
06 Mayıs 2020, 03:08
Regal zamanında benim de düşündüğüm, estetik olarak çok beğendiğim fakat sahip olan bir arkadaşım ve okuduklarımdan sonra uzaklaştığım bir motosiklet. Özellikle spyder 350 çok güzel görünüş olarak, fakat sadece o kadar, uzun yapısının virajlara ve sehiriçi sürüşe bir çok dezavantajı var.Bir arkadaşımda vardı beğenerek aldı fakat bakımları ve olası masraflarıyla uğraşmak istemedi sattı. Tanıdığım bir ustaya yine Spyder 350' si olan bir genç geliyordu her hafta farklı sıkıntılarla uğraşıp tonla masraf yaptı sonunda da şanzıman sorunundan dolayı ustaya bırakmıştı uzun soluklu olarak. Ben superlight 200 kullanıyorum. Kullandığınız motosikletten sonra buna geçecek olursanız top speed ve sürüş performansı olarak ekstra bir şey göremezsiniz güçlü bir motosiklet değil öncelikle. Maksimum 120 görür ama 90-105 bandında en iyi performansı sunar. Titreşimi 6-7 bin devirden sonra seleye, aynalara ve ayak peglerine vurmaya başlıyor. Regal serisine göre görünüşünü kıyaslayacak olursak camlı ve sissy barlı haliyle biraz daha oldschool amerikan chopperları gibi bir görünüşe kavuşuyor fakat camsız, çantasız ve sissy barsız hali spor bir cruisera bürünmesini sağlıyor. 15litre depoyla 400 km yol yapabiliyorum şehir içinde. Tavsiye eder misiniz deseniz 8-9 bin bantlarında temiz bulabilirseniz kesinlikle ederim fakat daha fazlasını bu cclerdeki hiçbir çinli cruiserın etmemesi gerektiğini düşünüyorum ama bunun suçlusu da tabiki bu motosikletler değil araç piyasanın komple yükselmiş hatta hala yükseliyor olması.

mavzer-i
06 Mayıs 2020, 03:51
bu video senin için olabilir.


https://www.youtube.com/watch?v=aFheNVBeGVM

hacı1834
06 Mayıs 2020, 09:02
Sağolun, apache yi almadanda öyle dediler 4 yıldır işimi görüyor.

izzmarit
06 Mayıs 2020, 10:04
2006 yılında 150cc cruiser le başladım bende. zaman içinde irili ufaklı birçok motorum oldu

regal alacaksan bazı şeyleri göze alman gerekecek. 2 kere regal motora sahip olmuş biri olarak söylüyorum bunu

2013 yılında 2011 model 250 spyder aldım. oturuş pozisyonu olarak uzun boylular için daha ideal olduğu doğru ben 1.80 im. istanbul-izmir-kastamonu epey dolaştım bu motorla 3,5 litre değil 4 litre civarı yakar (350 daha fazla yakacaktır). Uzun yolda sıkıntısız ama maşa çok uzun olduğundan şehir içi kullanım sıkıntılı biraz keşke daytona alsaydım demiştim. 5 bin km yaptıktan sonra şanzıman dağıldı yaptırdıktan sonra fazla tutmadan sattım.

2017 yılında SPT350 modelini aldım. regalde tüm 250 ler aynı motor+şanzıman 350 ler aynı motor şanzımandır. hiçbir güncelleme yapılmadı 2006 yılından beri.
Bu motorla yalovadan dönerken yolda şanzıman dağıldı. 1250tl ye komple şanzıman değiştirdim. bu olaydan 4 ay sonra kranktan tat tak ses gelmeye başladı ve sonrasında birde krank girdi bana. Motor açılmışken piston silindir setinide yeniledim 2500tl tuttu yıl 2017

Değiştirilen parçalar eskisinden daha iyi bir malzeme değil, yani yine o sıkıntıyı yaşatacaktır.

Tüm motorlarımı zamanında hatta zamanından önce bakımını yapan, motorun canını çıkarmadan top speed e çıkmaya çalışmadan kullanan biriyim. Sadece regal de bunları yaşamam bir tesadüf olamaz.

BlackGhost
06 Mayıs 2020, 11:35
cruiser segmenti Türkiye'de belkide en yetim kalan segmenttir.Çin malları bir kenera japon modeller 2009 yılından beri getirilmiyor ülkemize.Bir suzuki intruder ve kawasaki vn900 ler vardı onlarda 2 yıl önce getirmeyi bıraktı dolayısıyla 2.el piyasasında ederinden çok fazla fiyatlara eski japon modeller satılıyor ne yazıkki.

Hyosung modelleride artık motor getirmiyor ve çok ciddi parça sıkıntısı var,gv modeli alanın elinde kalır artık,parça üretimleri bitti ne zaman üretilir belli değil.gv motorları iyi motorlardı ancak yeterince servis-parça desteği verilmedi ülkemizde.

çin pazarıda artık daraldı..
En çok satılan cruiser görünümlü motor olan kuba superlight200 modelinin üretimi artık bitti,onun yerine klite200 adında bir model çıkarıldı,başlangıç motoru olarak güzel bir motor buda.
RKS modelleride artık üretilmiyor ama piyasada parça sıkıntısı yok o yüzden alınabilir bir model ancak 10bin bandı üzeri maliyeti hak etmiyor.

regal raptor için kısaca RIP demek lazım artık..Parça tedariği artık yok,ciddi sıkıntı yaşar alan kişi.Sıfırıda yok çünkü üretimi bitti.Satılan varsada stoktaki 3-4 yıl önce kalanı kakalamak isterler.

geriye kalan harleyi yazmıyorum,hayal oldu artık o modeller şu koşullar altında.


kısacası 10-12 bin bandında elle tutulur cruiser "alınamaz"...alınır ise mutlaka alınan malda ciddi bir defo var demektir.

Olay motoru almak değil,motoru yürütmektir buda parça ve usta desteğinin olup olmadığını önceden teşhis edebilmektir.10 bine bir regal alırsınız ama parçası yok servis zamanı? ve veya aşırı pahalı? işin içinden çıkamazssınız,10 bin verdiğiniz motora bir 10 bin daha harcama riski yaşarsınız.

cruiser sevdası motorcular arasında en fedakar olan kişilerin kullanabileceği tarzda motorlardır çünkü maliyetleri yüksektir.10 bin tl ye başka tarz yüzlerce motor bulursun ama elle tutulur bir cruiser bulamassın,ülkemizin gerçeği bu şuan.Ya tek atımla sağlam bir japon alıp onla yaşlanacaksın yada farklı tarza yöneleceksin,artık bu işin ortası kalmadı cruiser severler için..