PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Markalara göre rodaj



s.e.c
03 Mayıs 2020, 16:38
Merhabalar. Evet hepimizin bildiği gibi rodajda genel kural ani gaz vermemek (özellikle motor soğukken), sürekli aynı devirde gitmemek, belirli bir devirin üzerinde uzun süre sürmemek, tam gaz kalkış ve motoru ani kompresyonlara sokmamak. Kısaca yumuşak kullanmak diyebiliriz.

Fakat gelelim asıl konuya.
Yamaha mt25-r25 lerin kitapçığında şöyle yaziyor:
0–1000 km
Motosikleti 7000 d/dk üzerinde uzun
süre kullanmaktan kaçının.
1000–1600 km
Motosikleti 8400 d/dk üzerinde uzun
süre kullanmaktan kaçının.
1.600 km ve sonrası
Motosiklet normal olarak kullanılabilir.

Honda cb250r' ın kitapçığında ise şöyle:
İlk 500 km de
Tam gaz vererek kalkışlardan ve ani hızlanmalardan kaçınınız.
Sert frenlemelerden ve hızlı vites küçültmelerden kaçınınız diyor.

Tamam biri iki silindir biri tek silindir ama yamahanın tek silindir modellerinde de rodaj süresi daha uzun. Benim kafama takılan konu honda daha yağ değişimi (1000 km de oluyor) bile yapılmadan 500 km den sonra sorun yok derken. Yamaha 1000 km bakımından sonra bile daha 1600 km ye kadar dikkat et diyor. Yamaha dötü sağlama mı almak istiyor anlayamadım:) 1600 km yi doldurana kadar canım çıktı Ybr125 gibi gitmekten:)

ojo
03 Mayıs 2020, 17:05
abs li mi

levend84
03 Mayıs 2020, 17:07
Arada bir gaz aç,motor sağir kalmasin

s.e.c
03 Mayıs 2020, 18:08
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------

[/COLOR]
abs li mi
Abs li olunca rodaj değişmiyor. Konuyla alakasız olmuş ama evet abs li

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:06 ----------


Arada bir gaz aç,motor sağir kalmasin

Öyle bir şey yok hocam. Tamamen piyasadaki boş ustaların uydurması. Bu arada rodajım bitti 2000 km deyim. Zaten konu rodaj nasıl yapılır değil iyi okuyun.

ogzcngdk
03 Mayıs 2020, 18:45
Toleranslarla alakalı olabilir, mesela cbr250 tek silindir toleransı yüksek bir motor bu yüzden rodaji yani parçaların birbirine alışması kısa sürüyor.

MT serisi ise çift silindir ve düşük toleranslı bir motor üstelik yüksek devirde çeviriyor. Bu yüzden parçaların alismasida uzun sürüyor.

Toleranslardan kastım parçaların üretim ölçü toleransları ve birbirleri arasındaki mikron ölçüsündeki mesafeler.

RideForLife.
03 Mayıs 2020, 18:48
Ben konuyu farklı yere çekeyim. Çoğu motor üreticisi lazer ile kesim sağlıyor ve neredeyse 0 hata. O zaman biz neden rodaj yapıyoruz? Bi de burdan bakmak lazım.

ogzcngdk
03 Mayıs 2020, 18:54
Ben konuyu farklı yere çekeyim. Çoğu motor üreticisi lazer ile kesim sağlıyor ve neredeyse 0 hata. O zaman biz
neden rodaj yapıyoruz? Bi de burdan bakmak lazım.

Öyle bir şey olduğunu hiç zannetmiyorum, her parça lazer ile kesime uygun değildir kaldıki öyle bir imkan olsa bile üretim kalite standardına göre çoğu zaman tercih edilmez. Standart yöntemler kullanılır.

Belki özel üretim motogp gibi motorların bazı parçaları bu şekilde üretiliyor olabilir.

YasinC
03 Mayıs 2020, 19:55
Öyle bir şey yok hocam. Tamamen piyasadaki boş ustaların uydurması. Bu arada rodajım bitti 2000 km deyim. Zaten konu rodaj nasıl yapılır değil iyi okuyun.

Nasıl yok sen motoru sündürmüyor musun şimdi?

Seramik
03 Mayıs 2020, 20:08
Ben konuyu farklı yere çekeyim. Çoğu motor üreticisi lazer ile kesim sağlıyor ve neredeyse 0 hata. O zaman biz neden rodaj yapıyoruz? Bi de burdan bakmak lazım.

"SIFIR" Hata diye bir şey yoktur. Teorik ile pratik aynı değildir. Örneğin; Gerçek 1mm ölçüsü ile pratikde ki 1mm aynı değildir. Hiç bir zaman olmaz.
Sadece Teknoloji ilerledikçe hata toleransı azalır o kadar.

Rodaj işine gelirsek; Her döküm birbiriyle aynı değildir her kullanılan malzeme ocak ayında üretilen ile temmuz ayında üretilen. Bunlar arasında ufak da olsa farklılıklar vardır. Bu yüzden Bazı firmalar daha temkinli davranır bazıları normal davranır. (Malzeme bilimi ve Teknolojisi)
Daha önceki bir Rodaj konusuna yaptığımız bir yazıyı aynen buraya geçiriyorum.

Ünlü bir markadan alıntı yapmak istiyoruz. Ayrıntıları istenilen arabanın manuelinden bakılabilir.
Herkes ingilizce bilmiyor olabilir fakat İngilizce çeviri kullanılırsa bile rahatlıkla anlaşılabilir.
Link http://www.mersuv.com/mbread-283.html

---------------
The first 1,000miles (1,500 km)
Mercedes-Benz GL-Class / Mercedes-Benz GL-Class Owners Manual / Driving and parking / Notes on breaking-in a new vehicle / The first 1,000miles (1,500 km)

The more you look after the engine when it is new, the more satisfied you will be with its performance in the future.

• You should therefore drive at varying vehicle and engine speeds for the first 1,000 miles (1,500 km).

• Avoid heavy loads, e.g. driving at full throttle, during this period.

• Change gear in good time, before the tachometer needle is Ô of the way to the red area of the tachometer.

• Do not manually shift to a lower gear to brake the vehicle.

• If possible, do not depress the accelerator pedal past the point of resistance (kickdown).

• Only select shift ranges 3, 2 or 1 when driving slowly, e.g. in mountainous terrain.

After 1,000 miles (1,500 km), you can increase the engine speed gradually and accelerate the vehicle to full speed.

Additional breaking-in notes for AMG vehicles:
• Do not drive faster than 85 mph (140 km/h) for the first 1,000 miles (1,500 km).

• Only allow the engine to reach a maximum engine speed of 4,500 rpm briefly.

• Change gear in good time.

• Ideally, for the first 1,000 miles (1,500 km), drive in program C.

You should also observe these notes on breaking in if the engine or parts of the drive train on your vehicle have been replaced.

Always observe the respective speed limits.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Şu Söz de Çok hoşumuza gitti;

"The more you look after the engine when it is new, the more satisfied you will be with its performance in the future."

"Motorunuz yeniyken ona ne kadar iyi bakarsanız, gelecekteki performansından da o kadar memnun olursunuz."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

s.e.c
03 Mayıs 2020, 20:15
Nasıl yok sen motoru sündürmüyor musun şimdi?

Dostum bugüne kadar tonla motor değiştirdim. Bunların %80 i de sıfır alıp rodajını kendim yaptığım motorlardı. Ben her zaman kitapçığa uygun yaptım. Hiçbir zaman da muadillerine göre performans eksikliği olmadı. Hatta daha iyiydi genelde motorlarım. Burda da şu an ki motorumun rodajdan sonraki testini yaptım. Bu arada bu test rodaj bittiğinden sonraki ilk bastığım video. Sizin dediğiniz doğru olsaydı nasıl 5.7 sn 100 görürdüm. Daha önce hiç basmadım. Ilk denememde sonuç bu. Son hız da 186 km/h gördüm.
https://youtu.be/kUM2MbYum0s

zanyoscar
03 Mayıs 2020, 20:55
2014 yılında ilk mt-07 sahiplerinden biri olarak rodajı kitapçıkta yazdığı gibi ilk 1000 km 6000 deviri geçmeyerek yaptık.Sonraki 600 km ise hatırladığım kadarıyla 8000 deviri geçmemiştik. 3 hafta önce sıfır cbr650r modeli satın aldım.Önce bayiyle konuştuğumda artık honda'da rodaj diye bir şey kalmadığını,istediğim gibi sürebileceğim söylendi.İiçime sinmediği için ve biraz mantıksız geldiği için tabiki kitapçığa baktım ne yazmışlar diye.Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi ilk 500 km ani hızlanmadan ve sert kalkıştan kaçınılması gerektiği.Aşağıya da bir görselini yüklüyorum.Açıkçası şaşırdım.Demekki üretim teknolojileri değiştiği için artık eskisi gibi rodaja çok gerek kalmıyor.Hatta geçen sene sıfır bir araba aldığımda da bayi aynı şeyi söylemişti ve kitapçığında da aynısı yazıyordu.Yine de kitapçığa uymak lazım.

https://i.hizliresim.com/EB5I0P.jpg (https://hizliresim.com/EB5I0P)

s.e.c
03 Mayıs 2020, 20:59
2014 yılında ilk mt-07 sahiplerinden biri olarak rodajı kitapçıkta yazdığı gibi ilk 1000 km 6000 deviri geçmeyerek yaptık.Sonraki 600 km ise hatırladığım kadarıyla 8000 deviri geçmemiştik. 3 hafta önce sıfır cbr650r modeli satın aldım.Önce bayiyle konuştuğumda artık honda'da rodaj diye bir şey kalmadığını,istediğim gibi sürebileceğim söylendi.İiçime sinmediği için ve biraz mantıksız geldiği için tabiki kitapçığa baktım ne yazmışlar diye.Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi ilk 500 km ani hızlanmadan ve sert kalkıştan kaçınılması gerektiği.Aşağıya da bir görselini yüklüyorum.Açıkçası şaşırdım.Demekki üretim teknolojileri değiştiği için artık eskisi gibi rodaja çok gerek kalmıyor.Hatta geçen sene sıfır bir araba aldığımda da bayi aynı şeyi söylemişti ve kitapçığında da aynısı yazıyordu.Yine de kitapçığa uymak lazım.

https://i.hizliresim.com/EB5I0P.jpg (https://hizliresim.com/EB5I0P)

İşte bu işaretlediğiniz kısmın birebir aynısı cb250r için de yazıyor. Biri tek silindir, biri dört silindir olan iki motora da aynı kuralları koymuşlar. Sadece 500 km yi yeterli bulmuşlar. Yamahanın modellerinde ise 1600 km olmasına şaşırmıştım ama vardır bir bildikleri.
Bu arada kitapçıkta ne yazıyorsa bayinin de aynısını söylemesi gerekir ama malum bilinçsiz satıcı aşırı fazla.

Seramik
03 Mayıs 2020, 21:14
İşte bu işaretlediğiniz kısmın birebir aynısı cb250r için de yazıyor. Biri tek silindir, biri dört silindir olan iki motora da aynı kuralları koymuşlar. Sadece 500 km yi yeterli bulmuşlar. Yamahanın modellerinde ise 1600 km olmasına şaşırmıştım ama vardır bir bildikleri.
Bu arada kitapçıkta ne yazıyorsa bayinin de aynısını söylemesi gerekir ama malum bilinçsiz satıcı aşırı fazla.

Yazdığınız gibi bilinçsiz satıcı çok fazla ve gerçekten umursamıyorlar. Merak edip bahsettiğinizi motorun bir de yabancı kitapçığına baktık. Rodaj var ve basit bir şekilde anlatmış. Esnafımızın umursamazlığı bitirecek kendisini. Yazık.

https://i.hizliresim.com/K3uz1q.jpg (https://hizliresim.com/K3uz1q)

s.e.c
03 Mayıs 2020, 21:52
Yazdığınız gibi bilinçsiz satıcı çok fazla ve gerçekten umursamıyorlar. Merak edip bahsettiğinizi motorun bir de yabancı kitapçığına baktık. Rodaj var ve basit bir şekilde anlatmış. Esnafımızın umursamazlığı bitirecek kendisini. Yazık.

https://i.hizliresim.com/K3uz1q.jpg (https://hizliresim.com/K3uz1q)

Evet türkçesiyle aynı hocam :)

Seramik
03 Mayıs 2020, 21:53
Açıkcası Honda çok basite kaçmış. Neden artık kendileri bilir.
Ama piyasa da Yamaha-Kawasaki-Suzuki ve Honda markaları hakkında söylenenleri çoğu motorcu bilir.(Tartışma olmaması için uzatmayacağım)

Aşağıda 2019 model 1000cc lik modellerin Rodaj Bilgilendirmeleri bulunuyor. Akıllarda fikir uyandırabilir.

https://i.hizliresim.com/z2VgYc.jpg (https://hizliresim.com/z2VgYc)

zanyoscar
03 Mayıs 2020, 22:29
Gönderdiğiniz yabancı kullanım kılavuzunda da aynısı yazıyor zaten. Her markanın kendine göre üretim teknolojisi var tabi.Kolaya kaçmış diyerek işin içinden çıkmamak lazım.Uzun ömürlü olmasıyla nam salmış markaların sırf rodaj yok demiş olmak için böyle bir risk almaları saçma olur.Zaten kullanıcı kılavuzunda adamlar ilk 500 km dikkat etmemizi yazmışlar.Ve devir de belirtmemişler.Onların için bir problem olmuyorsa bizim için de bir problem olmamalı.Sonuç olarak bir malın nasıl kullanılacağını en iyi onun üreticisi bilir,kullananı değil.

Seramik
03 Mayıs 2020, 22:43
Gönderdiğiniz yabancı kullanım kılavuzunda da aynısı yazıyor zaten. Her markanın kendine göre üretim teknolojisi var tabi.Kolaya kaçmış diyerek işin içinden çıkmamak lazım.Uzun ömürlü olmasıyla nam salmış markaların sırf rodaj yok demiş olmak için böyle bir risk almaları saçma olur.Zaten kullanıcı kılavuzunda adamlar ilk 500 km dikkat etmemizi yazmışlar.Ve devir de belirtmemişler.Onların için bir problem olmuyorsa bizim için de bir problem olmamalı.Sonuç olarak bir malın nasıl kullanılacağını en iyi onun üreticisi bilir,kullananı değil.

Hocam inanın o kadar basit olmadığının farkındayım. Hiç bir üretici rodaj yok demiyor. Bizimkiler diyor. Yukarıda büyük markaların örneklerini verdim + Mercedes ten de örnek verdim.
Honda ya kesinlikle kötü demiyorum. Ama zirve deki üreticilerin bile kendi aralarında kalite farkı var.
Üreticinin burada risk aldığını düşünmüyorum. Neden derseniz zaten profesyonel kullanıcılar motoru nasıl kullanacaklarını biliyorlar. Diğer kullanıcılar için ise normal şartlar yeterli olur düşüncesindeler. Diğer türlü Rodaj gerçekten detaylı ve önemli bir konu. Keşke öyle bir durumumuz olsa da motorları radaj durumlarına göre test edebilsek. Gerçekten çok belirgin farklar çıkacağına emin olabilirsiniz.

Seko
03 Mayıs 2020, 23:06
"Rodaj diye bir şey yok" şeklinde gerzekçe bir söylem bizden başka ülkede var mı bilmiyorum ? Bunu söyleyen adam cahildir. Toleransların daralmış olması sıfırlandığı anlamına gelmiyor. Ayrıca tolerans aralıkları 100 yıldır normlarla belirlenmiş. Yeni icat edilmedi yani... Öyle lazer kesimle imalat diye bir olay da yok. Lazerle kesilen parçanın kenarları düzgün olmadığı gibi, kesim süresi de çok uzundur.

Firmadan firmaya olan farklar da o firmanın bileceği iştir. Esas olan motorun gazına yüklenmemek ve bunun yanında belirli bir deviri de geçmemektir. Eskiden de falanca hız geçilmeyecek derlerdi, adam gider 3. viteste o hızı geçmez ama arabayı bas bas bağıttırırdı. Ben şahsen Honda'nın 500 km'sini az buluyorum. Hele ki içerisinde rodaj yağı varken motorun rahatça kullanılabileceğini söylemek bana doğru gelmiyor. Yağ değiştirmeye gerek olmasaydı anlardım. Yamaha'nın devir sınırı daha doğru ancak onda da gaz açma sınırına dikkkat etmek gerekiyor. Sen gazı kökleyip rodajda izin verilen devire çıkıyorsan o da olmaz.

Son olarak da sanayi tabiriyle "motorun sağır kalması" diye bir şey yoktur. Normal şekilde kullanılan, sürekli anormal düşük devirlerde çalışmayan her motor zamanla açılır. Öyle rodaj döneminde motoru açacağım diye arada kırmızı çizgiyi zorlarsanız motorun belki 20000 km'lik ömrünü o 1000 km'de yersiniz.

Artık bu usta kafalarını da , usta ağızlarını da bırakmanın zamanı geldi. Bunlar millete de yalan yanlış şeyler öğretiyorlar. Geçen gün bir inceleme videosu izliyorum. Motorunu inceleyen çocuk, motor hacminin uzun yolda motoru kaç km'de bir dinlendirmek gerektiğini gösteren bir sayı olduğunu söyledi. Yani 125 cc ise 125 km'de bir dinlenmesi gerekiyormuş. Cahillik seviyesi buralara kadar düşmüş. Neyi bilmediğini bilimek de ayrı bir merziyettir, o da bizde yok.

RideForLife.
03 Mayıs 2020, 23:13
"SIFIR" Hata diye bir şey yoktur. Teorik ile pratik aynı değildir. Örneğin; Gerçek 1mm ölçüsü ile pratikde ki 1mm aynı değildir. Hiç bir zaman olmaz.
Sadece Teknoloji ilerledikçe hata toleransı azalır o kadar.

Rodaj işine gelirsek; Her döküm birbiriyle aynı değildir her kullanılan malzeme ocak ayında üretilen ile temmuz ayında üretilen. Bunlar arasında ufak da olsa farklılıklar vardır. Bu yüzden Bazı firmalar daha temkinli davranır bazıları normal davranır. (Malzeme bilimi ve Teknolojisi)
Daha önceki bir Rodaj konusuna yaptığımız bir yazıyı aynen buraya geçiriyorum.

Ünlü bir markadan alıntı yapmak istiyoruz. Ayrıntıları istenilen arabanın manuelinden bakılabilir.
Herkes ingilizce bilmiyor olabilir fakat İngilizce çeviri kullanılırsa bile rahatlıkla anlaşılabilir.
Link http://www.mersuv.com/mbread-283.html

---------------
The first 1,000miles (1,500 km)
Mercedes-Benz GL-Class / Mercedes-Benz GL-Class Owners Manual / Driving and parking / Notes on breaking-in a new vehicle / The first 1,000miles (1,500 km)

The more you look after the engine when it is new, the more satisfied you will be with its performance in the future.

• You should therefore drive at varying vehicle and engine speeds for the first 1,000 miles (1,500 km).

• Avoid heavy loads, e.g. driving at full throttle, during this period.

• Change gear in good time, before the tachometer needle is Ô of the way to the red area of the tachometer.

• Do not manually shift to a lower gear to brake the vehicle.

• If possible, do not depress the accelerator pedal past the point of resistance (kickdown).

• Only select shift ranges 3, 2 or 1 when driving slowly, e.g. in mountainous terrain.

After 1,000 miles (1,500 km), you can increase the engine speed gradually and accelerate the vehicle to full speed.

Additional breaking-in notes for AMG vehicles:
• Do not drive faster than 85 mph (140 km/h) for the first 1,000 miles (1,500 km).

• Only allow the engine to reach a maximum engine speed of 4,500 rpm briefly.

• Change gear in good time.

• Ideally, for the first 1,000 miles (1,500 km), drive in program C.

You should also observe these notes on breaking in if the engine or parts of the drive train on your vehicle have been replaced.

Always observe the respective speed limits.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Şu Söz de Çok hoşumuza gitti;

"The more you look after the engine when it is new, the more satisfied you will be with its performance in the future."

"Motorunuz yeniyken ona ne kadar iyi bakarsanız, gelecekteki performansından da o kadar memnun olursunuz."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Teşekkürler hocam, yanlış bilgimi doğruya döndürdünüz. Sağolun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------

Arkadaşlar yanlış bilgi biliyor olabilirim niye hemen yükseliyorsunuz? Benim bildiğim bazı firmalar lazer ile kesim yapıp hata oranını NEREDEYSE 0'a düşürüyodu. Fakat bunların normal standartlarda geçerli olmadığını öğrendim. Kimseye rodaj yok vs demedim. Lütfen iki düşünüp, anlayıp tekrar yazalım.

s.e.c
03 Mayıs 2020, 23:47
Yorumlarınız için hepinize teşekkürler. Anlaşılan yamaha ve honda bütün modellerine aynı şeyi yazmış. Neyse önemli olan motosikletlerimizi kullanırken bir sonraki sahibini de düşünerek işin vicdani boyutuyla hareket etmektir. En azından bu açmış olduğum konuda yazmış olan arkadaşlarımın yazış şekilleri ve üsluplarından dahi bu şekilde kullanacakları anlaşılıyor. Biliyorsunuz motosiklet alırken en önemli şey sahibidir. Efendi birinden alacağım 10000 km deki motoru, serseri, apaçi birinden alacağım 500 km deki motora tercih edebilirim, şartlara göre.

mustafaat
04 Mayıs 2020, 01:00
Ayrıntı isteyen buraya (https://motorhikayesi.com/rodaj-motor-acma-konusu/)bakabilir ama gerekli her şey söylenmiş: https://motorhikayesi.com/rodaj-motor-acma-konusu/

Bir uyarıda bulunalım:
Bazı motosikletlerde özel bir rodaj yağı vardır ve belirli bir kilometreden önce değiştirilmesi yasaktır (aksi takdirde motosiklet garanti dışı kalır, o kadar ciddilerdir),

Aynı mantıkla: İlk servis kilometresini de ihmal etmeyin.

Görseldeki: "yapılamaz" cevabı hep güldürüyor beni :)
https://motorhikayesi.com/wp-content/uploads/2014/03/wpid-screenshot_2014-03-25-08-18-4001-jpg.jpeg

ZXCornering
04 Mayıs 2020, 02:03
Bende 2015 yılında sıfır ninja 250SL almıştım. Kullanım kılavuzunda onun rodajı biraz daha farklıydı;

İlk 800 km 4000 devri geçme,
800-1600 km arası 6000 devri geçilmemesi gerektiği yazıyordu. Dolayısıyla rodajda zorlu bir süreçten geçmiştik.

Konuyla alakası yok ama şunu söylemeden geçemiyeceğim. R25, 250Sl'in yanında bir hiç kalır. 250SL çok farklı çok güzel değeri bilinmemiş bir motordur.

s.e.c
04 Mayıs 2020, 10:08
Bende 2015 yılında sıfır ninja 250SL almıştım. Kullanım kılavuzunda onun rodajı biraz daha farklıydı;

İlk 800 km 4000 devri geçme,
800-1600 km arası 6000 devri geçilmemesi gerektiği yazıyordu. Dolayısıyla rodajda zorlu bir süreçten geçmiştik.

Konuyla alakası yok ama şunu söylemeden geçemiyeceğim. R25, 250Sl'in yanında bir hiç kalır. 250SL çok farklı çok güzel değeri bilinmemiş bir motordur.

Hocam biraz daha açar mısınız ? Hangi konuda ninja 250 sl nin yanında hiç kalır r25 ?
Yanlış anlaşılmasın gerçekten merak ettiğim için soruyorum. Ninja 250 sl deneyimim hiç olmadı çünkü.

Öz_Musti
04 Mayıs 2020, 14:13
Allah hepinizi ıslah etsin. 25 yıldır motorlu taşıt kullanıyorum şu rodaj konusu çözülemedi bir ömür boyu. Rodaj vardır, uygulanmalıdır. Uçak motorunda da uzay mekiğinde de bisiklette ve kaykayda da. Ürünler son mamül olarak üretilmez. Bir takım hareketli parçalar ile son halini alır ve bu hareketli parçalar birbirlerini aşındırmak yoluyla birbirlerine "alışır"

"Motor açma" olayını bu ülkenin başına saran kişileri Allah'a havale ediyorum.

Ayrıca kudurdunuz mu olum 1 ay falan sürede 1.000 km yaparsın bekle biraz. Sanki adam 10 bin km veya 3 yıl diyor. İstanbullu için bi hafta sonu eski yoldan bie Edirne'ye Sapanca-İznik gölü gezisine git-gel. Zaten 600-700 km gitti. 1 hafta da şehiriçde kullan rodajın bitti işte ne bu sabırsızlık.

Yeminederim Nihat Hatipoğlu sorularını geçti bu rodaj soruları ya. Botoks yaptırsam oruç bozulur mu? Botoksu yersen bozulur yemezsen bozulmaz. Tavuğun arka tarafından çıkan yumurtaya can veren Allah'ım. Yaratıyorsun bir de takip etsen ne yapıyor bunlar diye.

Seramik
04 Mayıs 2020, 14:25
Allah hepinizi ıslah etsin. 25 yıldır motorlu taşıt kullanıyorum şu rodaj konusu çözülemedi bir ömür boyu. Rodaj vardır, uygulanmalıdır. Uçak motorunda da uzay mekiğinde de bisiklette ve kaykayda da. Ürünler son mamül olarak üretilmez. Bir takım hareketli parçalar ile son halini alır ve bu hareketli parçalar birbirlerini aşındırmak yoluyla birbirlerine "alışır"

"Motor açma" olayını bu ülkenin başına saran kişileri Allah'a havale ediyorum.

Ayrıca kudurdunuz mu olum 1 ay falan sürede 1.000 km yaparsın bekle biraz. Sanki adam 10 bin km veya 3 yıl diyor. İstanbullu için bi hafta sonu eski yoldan bie Edirne'ye Sapanca-İznik gölü gezisine git-gel. Zaten 600-700 km gitti. 1 hafta da şehiriçde kullan rodajın bitti işte ne bu sabırsızlık.

Yeminederim Nihat Hatipoğlu sorularını geçti bu rodaj soruları ya. Botoks yaptırsam oruç bozulur mu? Botoksu yersen bozulur yemezsen bozulmaz. Tavuğun arka tarafından çıkan yumurtaya can veren Allah'ım. Yaratıyorsun bir de takip etsen ne yapıyor bunlar diye.

Hocam yazılanları hiç mi okumadınız!

s.e.c
04 Mayıs 2020, 14:34
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:32 ----------

[/COLOR]
Allah hepinizi ıslah etsin. 25 yıldır motorlu taşıt kullanıyorum şu rodaj konusu çözülemedi bir ömür boyu. Rodaj vardır, uygulanmalıdır. Uçak motorunda da uzay mekiğinde de bisiklette ve kaykayda da. Ürünler son mamül olarak üretilmez. Bir takım hareketli parçalar ile son halini alır ve bu hareketli parçalar birbirlerini aşındırmak yoluyla birbirlerine "alışır"

"Motor açma" olayını bu ülkenin başına saran kişileri Allah'a havale ediyorum.

Ayrıca kudurdunuz mu olum 1 ay falan sürede 1.000 km yaparsın bekle biraz. Sanki adam 10 bin km veya 3 yıl diyor. İstanbullu için bi hafta sonu eski yoldan bie Edirne'ye Sapanca-İznik gölü gezisine git-gel. Zaten 600-700 km gitti. 1 hafta da şehiriçde kullan rodajın bitti işte ne bu sabırsızlık.

Yeminederim Nihat Hatipoğlu sorularını geçti bu rodaj soruları ya. Botoks yaptırsam oruç bozulur mu? Botoksu yersen bozulur yemezsen bozulmaz. Tavuğun arka tarafından çıkan yumurtaya can veren Allah'ım. Yaratıyorsun bir de takip etsen ne yapıyor bunlar diye.

Konuyu açan ben olduğum için ister istemez üzerime alındım. Arkadaşım konuyu açarken ne yazmışım okuyun önce. Konunun rodaj nasıl yapılırla alakası yok. Merak etme 35 yaşındayım. 12 yaşımdan beri yani 23 yıldır motosiklet üzerindeyim. 50cc den 1000cc ye kadar bir ton motor alıp sattım. Bunların çoğu da rodajını kendim yaptığım sıfır km aldığım motosikletlerdi. Rodaj nasıl yapılır diye soracak seviyede değilim. Zekiyim demiyorum ama gerizekalı olan bir adamın yapamayacağı bir mesleğim var. Lise matematik öğretmeniyim. Aynı zamanda profesyonel gitaristim. Ama hiçbir zaman kimseyi bu şekilde aşağılar gibi konuşmadım. Ha arada yazan arkadaşlara cevap olarak yazdıysanız da biraz daha kibar bir üslupla eleştirebilirdiniz. Gerçi çok da eleştirilecek bir yorum yok konuda. Emin olun şu kitapçığı okumayarak kafadan rodaj kuralı uyduranlara sizden daha çok sinir oluyorum ama saygımı bozmadım hiçbir zaman.

vandamme
04 Mayıs 2020, 14:39
Allah hepinizi ıslah etsin. 25 yıldır motorlu taşıt kullanıyorum şu rodaj konusu çözülemedi bir ömür boyu. Rodaj vardır, uygulanmalıdır. Uçak motorunda da uzay mekiğinde de bisiklette ve kaykayda da. Ürünler son mamül olarak üretilmez. Bir takım hareketli parçalar ile son halini alır ve bu hareketli parçalar birbirlerini aşındırmak yoluyla birbirlerine "alışır"

"Motor açma" olayını bu ülkenin başına saran kişileri Allah'a havale ediyorum.

Ayrıca kudurdunuz mu olum 1 ay falan sürede 1.000 km yaparsın bekle biraz. Sanki adam 10 bin km veya 3 yıl diyor. İstanbullu için bi hafta sonu eski yoldan bie Edirne'ye Sapanca-İznik gölü gezisine git-gel. Zaten 600-700 km gitti. 1 hafta da şehiriçde kullan rodajın bitti işte ne bu sabırsızlık.

Yeminederim Nihat Hatipoğlu sorularını geçti bu rodaj soruları ya. Botoks yaptırsam oruç bozulur mu? Botoksu yersen bozulur yemezsen bozulmaz. Tavuğun arka tarafından çıkan yumurtaya can veren Allah'ım. Yaratıyorsun bir de takip etsen ne yapıyor bunlar diye.

Rodaj yapacak arkadaş umarım seni dinlemez.
(Sapanca-İznik gölü gezisine git-gel. Zaten 600-700 km gitti.)
Rodaj belli bir hızda sürekli gitmek ile oluyormuymuş ?
Tüm vites ve belirli devir aralıklarını kullanarak yapılıyor diye biliyorum yani insan gezi yaparken dur vitesi 4ten 3e atayim ordan 2ye sonra 3-4-5...Bu şekilde haftasonu gezisinde 600-700km nasıl biter açıklarmısın ?

Bu arada yazılanları okumamışsın burda çok bilmiş şekilde insanlara kudurdunuz mu olum gibi Nihat Hatipoğlu örneklemesi v.s gibi cümleler kuruyosun üslubuna dikkat et.
Seni YouTube ta izlemiştim gayet efendi efendi açıklamalar yapan bi insandın ne değişti ?

ZXCornering
04 Mayıs 2020, 17:24
Hocam biraz daha açar mısınız ? Hangi konuda ninja 250 sl nin yanında hiç kalır r25 ?
Yanlış anlaşılmasın gerçekten merak ettiğim için soruyorum. Ninja 250 sl deneyimim hiç olmadı çünkü.

Şimdi şunu söylemek istiyorum. Ben top speed'den daha çok ara hızlanmayı yani torku aynı zamanda kıvraklığı (viraj) çok seven birisiyim.

Madde olarak Yazıcam

Ninja 250SL R25'e göre artıları:

+Küçük ve dar yapısı sayesinde trafikte aralardan geçmek çok daha basit.
+Dingil mesafesinin kısa olmasından dolayı kontra vermek çok daha kolay.(oyuncak gibi)
+Çok daha hafif.
+Grenaj ve plastik parça kalitesi daha yüksek.
+Frenleri Mükemmel daha güzel(Bende abs'lisi vardı çok iyi çalışıyor)
+Yakıtı çok daha düşük. (Yüksek devirli kullanıldığında ninja 4.5 - 5 litre arası yakarken R25 6 litrenin üstüne çıktığı oluyor arasında 1.5-2 litre fark var)
+Gaz tepkisi daha yüksek, daha ani cevaplar.



Ninja 250SL R25'e göre eksileri:

-Daha bi cılız görüntüsü var.
-Dingil mesafesi daha kısa dolayısıyla tankslapper girme olasılığı daha yüksek.
-Top speed'i daha düşük.
-Daha konforsuz.
-Artçı selesi çok küçük ve konforsuz.
-Rahatsız edici olmayan depoda ve elciklerde titreşim var.
-Göstergede fazla birşey yok.




R25'in Ninja 250SL'e göre artıları:

+Daha şekil ve daha kallavi bir gösteriş.
+Top Speed daha yüksek.
+Daha konforlu daha rahat bir oturuş.
+Artçı selesi daha konforlu.
+Titreşim var fakat nispeten daha az.
+Göstergede yok yok denilecek kadar birçok şey var.
+Dingil mesafesi daha uzun.(Daha dengeli)



R25'in Ninja 250SL'e göre eksileri:

-Devirli kullanımda gittiğinden haddinden daha fazla yakması.(sıralı dört silindir bir motosikletlerle neredeyse aynı yakıt)
-Alt devirler ölü. (8-9bin devirden sonra yürüyebilmesi)
-Parça kalitesi daha düşük.
-Kontra vermek biraz daha zor.:mrgreen: Linç yiyebilirim :)) (Tabikide aslında çok basit motoru rahatlıkla yatırabiliyorsunuz fakat bir 250Sl gibi değil,bunda kontrayı sanki biraz daha erken vermemiz gerek gibi düşünün)
-Dingil mesafesi daha uzun.(bu kimine göre artı kimine göre eksi)
-Frenler kötü. (Bu kadar kötü ön fren nasıl olur dedirtiyor)

NOT: Bu arada R25'in eski kasası olarak nitelendirdim.

Kronik Sıkıntılardan bahsetmemişim
250SL'in kronik sıkıntısı azda olsa blokta terletme yapıyor. Bu çok önemli birşey değil. Yağ doldurma kısmından farkedersiniz. Başka bir kronik problemi yok.

R25'in kronik sıkıntılarını boşver bahsetmeyim.

tommygun
04 Mayıs 2020, 17:35
Sözümüz meclisten dışarı. Memleket olarak büyük bir kısmımızın dürüst satıcılar ve alıcılar olmadığı aşikar. Daha geçenlerde Tramer'e işlenmesin diye kazalı motoru için ne yapması gerektiğini soran bir post açıldı. İşin ilginç yanı satın aldıktan 10-15.000 km sonra satacağımız motosikletler için sanki çok önemsiyormuşuz gibi rodaj konusunda triplere girmemiz. Sen zaten kullanırken ırzına geçmişsin motorun birader, kitapçığa göre rodajı yapsan ne olur? Yapmasan ne olur?

s.e.c
04 Mayıs 2020, 18:29
Şimdi şunu söylemek istiyorum. Ben top speed'den daha çok ara hızlanmayı yani torku aynı zamanda kıvraklığı (viraj) çok seven birisiyim.

Madde olarak Yazıcam

Ninja 250SL R25'e göre artıları:

+Küçük ve dar yapısı sayesinde trafikte aralardan geçmek çok daha basit.
+Dingil mesafesinin kısa olmasından dolayı kontra vermek çok daha kolay.(oyuncak gibi)
+Çok daha hafif.
+Grenaj ve plastik parça kalitesi daha yüksek.
+Frenleri Mükemmel daha güzel(Bende abs'lisi vardı çok iyi çalışıyor)
+Yakıtı çok daha düşük. (Yüksek devirli kullanıldığında ninja 4.5 - 5 litre arası yakarken R25 6 litrenin üstüne çıktığı oluyor arasında 1.5-2 litre fark var)
+Gaz tepkisi daha yüksek, daha ani cevaplar.



Ninja 250SL R25'e göre eksileri:

-Daha bi cılız görüntüsü var.
-Dingil mesafesi daha kısa dolayısıyla tankslapper girme olasılığı daha yüksek.
-Top speed'i daha düşük.
-Daha konforsuz.
-Artçı selesi çok küçük ve konforsuz.
-Rahatsız edici olmayan depoda ve elciklerde titreşim var.
-Göstergede fazla birşey yok.




R25'in Ninja 250SL'e göre artıları:

+Daha şekil ve daha kallavi bir gösteriş.
+Top Speed daha yüksek.
+Daha konforlu daha rahat bir oturuş.
+Artçı selesi daha konforlu.
+Titreşim var fakat nispeten daha az.
+Göstergede yok yok denilecek kadar birçok şey var.
+Dingil mesafesi daha uzun.(Daha dengeli)



R25'in Ninja 250SL'e göre eksileri:

-Devirli kullanımda gittiğinden haddinden daha fazla yakması.(sıralı dört silindir bir motosikletlerle neredeyse aynı yakıt)
-Alt devirler ölü. (8-9bin devirden sonra yürüyebilmesi)
-Parça kalitesi daha düşük.
-Kontra vermek biraz daha zor.:mrgreen: Linç yiyebilirim :)) (Tabikide aslında çok basit motoru rahatlıkla yatırabiliyorsunuz fakat bir 250Sl gibi değil,bunda kontrayı sanki biraz daha erken vermemiz gerek gibi düşünün)
-Dingil mesafesi daha uzun.(bu kimine göre artı kimine göre eksi)
-Frenler kötü. (Bu kadar kötü ön fren nasıl olur dedirtiyor)

NOT: Bu arada R25'in eski kasası olarak nitelendirdim.

Kronik Sıkıntılardan bahsetmemişim
250SL'in kronik sıkıntısı azda olsa blokta terletme yapıyor. Bu çok önemli birşey değil. Yağ doldurma kısmından farkedersiniz. Başka bir kronik problemi yok.

R25'in kronik sıkıntılarını boşver bahsetmeyim.

Teşekkürler değerlendirmeniz için. Ufak bir şey de ben ekliyim. Aynı şartlarda kullanıldığında bu cc deki motorlar genelde çok benzer yakıyorlar. Evet eski r25 ler biraz mimliydi yakıt konusunda ama şunu da düşünmek lazım; ninja250sl ve r25 için yüksek devirli kullanım yapıldığı esnada r25 daha çok gidiyor oluyor. O yüzden de daha cok yakıyor. Iki motorla da ayni kiloda iki arkadaş, aynı anda seyahate çıkın benzer yaktığını görürsünüz. Ben şu an kullandığım mt25 i hiç sakin kullanmama rağmen 4 lt ortalamanın üzerine çıkmıyor. Önceki motorum cb250r ise 3.7 lt ortalamadaydı. Ama mt25 daha çok gidiyor. Mt25im i de aynı cb250r ın max performansı kadar kullansam demek ki 4 ün altına düşecek o da. Ama yine de eski r25 e bir şey diyemem kullanmadım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:21 ----------


Sözümüz meclisten dışarı. Memleket olarak büyük bir kısmımızın dürüst satıcılar ve alıcılar olmadığı aşikar. Daha geçenlerde Tramer'e işlenmesin diye kazalı motoru için ne yapması gerektiğini soran bir post açıldı. İşin ilginç yanı satın aldıktan 10-15.000 km sonra satacağımız motosikletler için sanki çok önemsiyormuşuz gibi rodaj konusunda triplere girmemiz. Sen zaten kullanırken ırzına geçmişsin motorun birader, kitapçığa göre rodajı yapsan ne olur? Yapmasan ne olur?

Ben aldığım her motosikleti kitapçığına uygun rodaj yaptım. Satarken de vicdanım çok rahattı. Örneğin 100000 km gidecek olan ömrünü 50000 km de bitirip benden bilmem kaçıncı sonra ki sahibini de üzmemek adına elimden geleni yapmış oluyorum bu şekilde. Başkalarının dürüst satıcı veya alıcı olup olmamaları benim doğrularımı etkilemez. Olması gereken normal bir vatandaş gibi üzerime düşeni yaptığıma inanıyorum sadece.