PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 6 önce yapılan kazadan sonra tekrar dönüş.. ne dersiniz?



Sayfa : [1] 2

coderbiker
17 Nisan 2020, 20:47
merhaba arkadaşlar. çok bunaltmadan kısaca hikayemi yazacağım.

İstanbul'da yaşıyorum.

yıllar süren motosiklet hevesimin ardından geçtiğimiz yıllarda eğitim ve ehliyet alarak bu camiaya katıldım. yaklaşık 1 yıl pulsar 200ns abs kullandıktan sonra sattım. ve 2018 mt-25 abs night fluo (sıfır) alarak yoluma devam ettim. sıfır diye belirtmemin sebebi yanlış anlaşılmasın, çok özenerek 5-6 bayi gezip son bir tane bulduğum için çok kıymetli bir night fluo idi benim için.

bu arada pulsar ile yaklaşık 4000 km yaptım. bu süreç içinde aldığım eğitim ve dikkatli kullanmamdan ötürü e-5 tem vs hiçbir yerde kaza riski bile atlatmadım. ki zaten sakin kullanan biriyimdir. teker vs riskli şeyler hiç yapmadım. yaşım da 30.

tam mt25 1500km'ye geldiğinde talihsiz bir kaza yaptım. önümde aniden duran araca hem geç farketmem hem de bakış kiltlenmesi sebebi ile arkadan çarptım. çok şükür bakkala bile full ekipmanla gittiğim için o gün de ekipmanlarım tamdı ve hiçbir hasar almadan kurtuldum. Motosiklet ise sadece ön çamurluğu kırıldı. Ve o zamanki korku ile motosikletimi çamurluk vs maliyetini fiyattan düşerek 1500 kmde üzülerek sattım. Geçenlerde fotoğrafını görünce içim acıdı resmen boğazım düğümlendi. Özetle çok özledim motosikletimi :)

Ama ne yazık ki yeni kasalarda o renk yok ve sıfır fiyatları malum. ikinci elde ise hor kullanılmış mt25 lere 29 30 istiyorlar.

Şimdi asıl konuya gelmek istiyorum. Öncelikle tekrar baştan aşağı iyi kalite ekipman dizerek (shoei kask dainese mont pantolon bot eldiven vs) 6-7 bin bunlara ayırdım.

Bunlardan arta kalan param da 25 çok zorlarsam 27-28 olur en fazla. Ben tekrar motosiklete dönmek istiyorum. Ama yüksek cc istemiyorum. mt25 denginde bir motosiklet ile tekrar devam edeceğim. Bu bağlamda baktığımda suzuki gsx250r'lar gözüme çarptı. fakat hem ikinci el durumu hem motosikletin biraz ağır olması biraz düşündürüyor. hız tutkunu olmadığım için top speed beni hiç ilgilendirmiyor. fakat ara hızlanmalar bazı durumlarda tehlikeden kaçabilme ve tem'de 120-130 hızlarda yormadan stabil gidebiliyor mu?

bunun haricinde bana ne tavsiye edersiniz? değerli tecrübeleriniz ve önerileriniz benim için çok önemli.

şimdiden teşekkür ederim.

sevgiler

MTahaOzsahin
17 Nisan 2020, 20:53
Öncelikle hem geçmiş olsun hemde azminize hayran kaldım bunu belirtmek isterim.

Motor tavsiyesi olarak aklıma ilk Mt-25 in Honda kardeşi Cb250r geldi bi bakabilirsiniz motora. Birde Suzuki den inazuma var çok rahat bir motor olması ile öne çıkar ikinci el temiz durumundan şüpheliyim ama.

coderbiker
17 Nisan 2020, 20:59
öneriniz ve temenniniz için çok teşekkürler.

inazuma açıkçası lütfen sahipleri yanlış anlamasın kızmasın ama. benim tarzıma uyan bir motor değil hiç beğenmiyorum.

cb250r'a gelince de, tek silindir olması, kronik zincir sesi sebebi ile biraz temkinli duruyorum. ve açıkçası nf mt25'imden sonra çok da yakışıklı gelmiyor :)

mattiadestro
17 Nisan 2020, 21:04
cb250r canlıda çok yakışıklı alet. tek silindir niye eksi bilmiyorum ama bence tekrar değerlendirin. onun dışında dominar 400 de olabilir.

coderbiker
17 Nisan 2020, 21:06
elbette eksi değil. ama titreşim olayından çekiniyorum. pulsar baya bir titreşimli idi. mt ise belli devirlerde titreşimli olsa da, mercedes gibi gelmişti konforu :) bir de mt'nin sesini çok seviyordum çok hoş bir sesi vardı.

ulkerhan
17 Nisan 2020, 21:15
hocam kaza yaptım, ön maşa, amortisörler, çamurluk vs gitti. kaskı da pert ettim. motosikleti sigorta şirketi perte çıkardı.

açık konuşayım kaza yaptın motoru bırak diyen çok oldu. 4 teker al dediler.

kazanın ertesi günü çok afedersiniz popom kaşınmaya başladı, kendimi malum sitede motosiklet ilanlarına bakarken buldum ve pulsar aldım.

bence devam. asla vazgeçme.

coderbiker
17 Nisan 2020, 21:16
hocam kaza yaptım, ön maşa, amortisörler, çamurluk vs gitti. kaskı da pert ettim. motosikleti sigorta şirketi perte çıkardı.

açık konuşayım kaza yaptın motoru bırak diyen çok oldu. 4 teker al dediler.

kazanın ertesi günü çok afedersiniz popom kaşınmaya başladı, kendimi malum sitede motosiklet ilanlarına bakarken buldum ve pulsar aldım.

bence devam. asla vazgeçme.



aynı durum bende de oldu :) size de geçmiş olsun bu arada.

yalnız benim kaşıntım 6 ay sonra tuttu yine :) gerekirse tekrar eğitim alıp daha da dikkatli kullanacağım. ama belki de bu hayatta bana en çok keyif veren şeyden kopmayacağım.

ulkerhan
17 Nisan 2020, 21:28
aynı durum bende de oldu :) size de geçmiş olsun bu arada.

yalnız benim kaşıntım 6 ay sonra tuttu yine :) gerekirse tekrar eğitim alıp daha da dikkatli kullanacağım. ama belki de bu hayatta bana en çok keyif veren şeyden kopmayacağım.

ya öleceğimiz var ise, kafamıza saksı da düşer eşek cennetini boylarız.

lastikler düzgün olsun, ekipman tam olsun, bakımlar eksiksiz olsun elimizden gelen anca budur.

yalan değil, markete alışverişe gitmiştim. kask, eldiven, ceket vardı üzerimde.

ceketim ucuz prosev mi prohel mi neydi hatırlamıyorum. ceket görevini yaptı.

kask ls2 çene açılır. kask kırıldı. benim kafa sağlam kaldı o da görevini yaptı.

ekmek almaya bile ceket kask elvidenle giden biri olduğum için hasar almadan kazayı atlattık.

motor tavsiyesine gelirsek bi dominar 400'e göz gezdir. pişman olmazsın.

coderbiker
17 Nisan 2020, 21:31
ya öleceğimiz var ise, kafamıza saksı da düşer eşek cennetini boylarız.

lastikler düzgün olsun, ekipman tam olsun, bakımlar eksiksiz olsun elimizden gelen anca budur.

yalan değil, markete alışverişe gitmiştim. kask, eldiven, ceket vardı üzerimde.

ceketim ucuz prosev mi prohel mi neydi hatırlamıyorum. ceket görevini yaptı.

kask ls2 çene açılır. kask kırıldı. benim kafa sağlam kaldı o da görevini yaptı.

ekmek almaya bile ceket kask elvidenle giden biri olduğum için hasar almadan kazayı atlattık.

motor tavsiyesine gelirsek bi dominar 400'e göz gezdir. pişman olmazsın.

hocam pulsar'ı sattıktan sonra dominar'a da bakmıştım. dominar mt arasında kalmıştım. ama gerek malzeme kalitesi gerek konfor açısından mt çok daha iyi gelmişti. tabi bu bana göre. o yüzden açıkçası bajaj markasını tekrar kullanmak istemiyorum. tercihim yine japonlardan yana olacak muhtemelen.

ulkerhan
17 Nisan 2020, 21:33
hocam pulsar'ı sattıktan sonra dominar'a da bakmıştım. dominar mt arasında kalmıştım. ama gerek malzeme kalitesi gerek konfor açısından mt çok daha iyi gelmişti. tabi bu bana göre. o yüzden açıkçası bajaj markasını tekrar kullanmak istemiyorum. tercihim yine japonlardan yana olacak muhtemelen.

japon diyince şeytan kulağıma transalp diye fısıldıyor :)

coderbiker
17 Nisan 2020, 21:34
japon diyince şeytan kulağıma transalp diye fısıldıyor :)

aman aman hiç aklıma karpuz kabuğu düşürme hocam :)) sonra iş 2015 gs'lere falan bile gidiyor :))

ulkerhan
17 Nisan 2020, 21:37
aman aman hiç aklıma karpuz kabuğu düşürme hocam :)) sonra iş 2015 gs'lere falan bile gidiyor :))

keşke iş oralara gitse. mt25 ile depo üzerine yatıp eeeeeee sesiyle nereye kadar.

transalp candır :)

coderbiker
17 Nisan 2020, 21:37
keşke iş oralara gitse. mt25 ile depo üzerine yatıp eeeeeee sesiyle nereye kadar.

transalp candır :)

:D yok yok şimdilik 250de kalayım ben hocam :)

cıbılduck
17 Nisan 2020, 21:44
Duke 250 var bir capon degil. Kawasaki Z250 var. Sıfırı yok artık.

coderbiker
17 Nisan 2020, 21:46
Duke 250 var bir capon degil. Kawasaki Z250 var. Sıfırı yok artık.

hocam ktm'in parça fiyatları ve renkleri falan pek bana hitap etmiyor. he kötü motor mu elbette hayır.

z250'de 1.84 90 kilo adama afedersin saplanmış gibi duruyor dışarıdan :)

Felis Leo
17 Nisan 2020, 22:43
Bence hız önemli değilse gsxr250 en yakışıklısı hemde kaliteli

RideForLife.
17 Nisan 2020, 23:11
Dominar 400 derim ve UG olanından almayı unutma diye de eklerim. Yinede tercihi sana bırakıyorum.:thumleft:

fireblade e
17 Nisan 2020, 23:15
Honda cb 500f leri de bir incele derim.Gaz kolu sizin elinizde çevirmezseniz gitmez eğitim de almışsınız.

coderbiker
17 Nisan 2020, 23:44
Honda cb 500f leri de bir incele derim.Gaz kolu sizin elinizde çevirmezseniz gitmez eğitim de almışsınız.

bu da seçeneklerde vardı hocam evet. tavsiyenizi değerlendireceğim teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------


Bence hız önemli değilse gsxr250 en yakışıklısı hemde kaliteli

aslında evet hocam hız çok da önemli değil. ve gerçekten yakışıklı ve kaliteli. fakat tereddütüm ara hızlanmaları nasıl? yani bir tehlike anında nispeten gaz açıp kaçabiliyor muyuz? ve yine 110 120 gibi hizlarda stabil çok kafa şişirmeden gidebiliyor mu.

ermanay
17 Nisan 2020, 23:58
Suzuki ve Kawasaki malasef ülkemizde riskli motosikletler. Her ne kadar çok beğensek de yedek parça ve servis ağı üzebilir.
Sizin yerinizde olsam cb500 f i 'incelerdim.

brkkrtt
18 Nisan 2020, 00:33
size gidecek en uygun motor gsx250r şahsımca. peşinden r25 mt25 gelir.

yurekli_emin
18 Nisan 2020, 02:59
Bahsettiğiniz fiyatlara Cb500 F asla bulamazsınız. Ayrıca Mt 25 ten daha güçlü gelecektir o motor. 25000 civarlarına bence gayet iyi Mt 25 bulursunuz sanıyorum. Çünkü sizin aklınız hala onda anlaşılan.

MTahaOzsahin
18 Nisan 2020, 09:08
Bi bakalım
Cb250 tek silindir diye eledik
Duke 250-390 tarzından eledik
Z250 yi küçük inozumayı da Allah affetsin diye eledik
Geriye çok seçenek kalmıyor cf moto diyeceğim ucuz yollu ama onu da sanırım malzeme kalitesi diyerek çok istemezsiniz geriye de çok seçenek kalmıyor
Kararını Suzuki 250r dominar400 ve mt25 arasında yapacak gibi duruyorsun
Fiyatını hiç bilmemek ile beraber BMW gs310 a bakabilirsiniz belki ?
Ya da eğitim tazeleyip hondanın,500 lüklerine bakacaksınız

Angrypower
18 Nisan 2020, 09:33
5500-6000km tecrüben olduğunu düşünüyorum. Senin yapacağın şey ya Suzuki gsx250r yada pulsar ve muadili birşey. Gitmesinden ziyade durması önemli. Bu bağlamda git tekrar pulsar’a başla. Bir 10k-15k tecrübe yap, ondan sonra tekrar istersen motor değiştir.

Boşuna hem keseni hem de kendini yorma. Tecrübe zamanla kazanılan birşey yoksa herkes gidip kilo kilo tecrübe satın alırdı.

yürekçe
18 Nisan 2020, 10:04
Bütçeyi tam bilsek..
Bi 20-25 birden 30'a çıkıyor..
Benelli var, nk250 var, nk650 var, dominar 400 var..
Pulsar ns 200 18.500, nk 250 ise 21.. Arada 50cc ve 5-6hp var.
Eski kasa Domi 26, _yenisi 31.50..
Yeniye efsane diyorlar..
Nk650 ise kullanan gördüm, yorum vs incelemedim..

Ama gsxr250 kullanan Barodi var, tecrübelidir. Birazdan arayıp tecrübesini sorarım, ara hızlanma vs..

coderbiker
18 Nisan 2020, 11:59
Bütçeyi tam bilsek..
Bi 20-25 birden 30'a çıkıyor..
Benelli var, nk250 var, nk650 var, dominar 400 var..
Pulsar ns 200 18.500, nk 250 ise 21.. Arada 50cc ve 5-6hp var.
Eski kasa Domi 26, _yenisi 31.50..
Yeniye efsane diyorlar..
Nk650 ise kullanan gördüm, yorum vs incelemedim..

Ama gsxr250 kullanan Barodi var, tecrübelidir. Birazdan arayıp tecrübesini sorarım, ara hızlanma vs..

hocam onunkisi 125lik
bütçe olayı da şöyle dediğim gibi ekipmana 6-7 bin tl kesin ayırıyorum. onun haricinde de aslında çok borca harca girmeden olayıp kapatmak istediğim için 25 civarları dedim. çünkü daha bunun alım satımı bi yere göstermesi sigortası vs var. onarlda toplamda 1500 civarı tutacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------


5500-6000km tecrüben olduğunu düşünüyorum. Senin yapacağın şey ya Suzuki gsx250r yada pulsar ve muadili birşey. Gitmesinden ziyade durması önemli. Bu bağlamda git tekrar pulsar’a başla. Bir 10k-15k tecrübe yap, ondan sonra tekrar istersen motor değiştir.

Boşuna hem keseni hem de kendini yorma. Tecrübe zamanla kazanılan birşey yoksa herkes gidip kilo kilo tecrübe satın alırdı.

evet hocam, aslında gsxr'a kafam çok yatıyor fakat parça fiyatları ve ikinci eli biraz gözümü korkutuyor. zira malum sitede aylardır ilanda duran motorlar var. insanlık hali acil birşey olduğunda elden çıkartmak kolay olsun istiyor insan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------


Bi bakalım
Cb250 tek silindir diye eledik
Duke 250-390 tarzından eledik
Z250 yi küçük inozumayı da Allah affetsin diye eledik
Geriye çok seçenek kalmıyor cf moto diyeceğim ucuz yollu ama onu da sanırım malzeme kalitesi diyerek çok istemezsiniz geriye de çok seçenek kalmıyor
Kararını Suzuki 250r dominar400 ve mt25 arasında yapacak gibi duruyorsun
Fiyatını hiç bilmemek ile beraber BMW gs310 a bakabilirsiniz belki ?
Ya da eğitim tazeleyip hondanın,500 lüklerine bakacaksınız

bmw aklımda hiç yoktu hocam. onu da listeye ekliyorum teşekkür ederim.
honda'nın 500lükleri ise bu bütçede genelde 30-40k km'lerde motorlar var. açıkçası o riske de giremiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------


Bahsettiğiniz fiyatlara Cb500 F asla bulamazsınız. Ayrıca Mt 25 ten daha güçlü gelecektir o motor. 25000 civarlarına bence gayet iyi Mt 25 bulursunuz sanıyorum. Çünkü sizin aklınız hala onda anlaşılan.

valla açık konuşmak gerekirse evet :) hem tipi hem rengi hem konforu hem sesi gerçekten bayılarak biniyordum. sanırım bir türlü unutulamayan eski sevgili gibi oldu bende :)) bütçeme göre temizini bulursam muhtemelen yine mt25'den kopamayacağım.

tarzan rıfkı
18 Nisan 2020, 13:32
fiyat 25bin olarak bakıyorsanız kawasaki z300 de süper bir seçenek olucaktır.temiz dominar bulunabilir o paralara aynı şekil mt25 de dediğin gibi var.suzukiyi geçin derim çok tembel tip mükemmel ama motoru olmamış.bmw 310r modelinide kovalamanızı tavsie ederim belli bir fiyat tutarı yok o motorun 40a da satan var 25e de var denk gelirse oda olabilir tabiki.

coderbiker
18 Nisan 2020, 13:55
fiyat 25bin olarak bakıyorsanız kawasaki z300 de süper bir seçenek olucaktır.temiz dominar bulunabilir o paralara aynı şekil mt25 de dediğin gibi var.suzukiyi geçin derim çok tembel tip mükemmel ama motoru olmamış.bmw 310r modelinide kovalamanızı tavsie ederim belli bir fiyat tutarı yok o motorun 40a da satan var 25e de var denk gelirse oda olabilir tabiki.

hocam öneriniz için teşekkürler. ama bildiğim kadarı ile z300de abs yok. kesinlikle absli bi motosiklet almak istiyorum. önceki yaptığım kazada her ne kadar çarpmış olsam da belki de abs tekeri kiltleyip kayarak arabanın altına girmemi engelledi.

bmw konusunda ise evet bir arkadaşımız daha tavsiye etti. onları da aldım radara.

yurekli_emin
18 Nisan 2020, 13:57
hocam onunkisi 125lik
bütçe olayı da şöyle dediğim gibi ekipmana 6-7 bin tl kesin ayırıyorum. onun haricinde de aslında çok borca harca girmeden olayıp kapatmak istediğim için 25 civarları dedim. çünkü daha bunun alım satımı bi yere göstermesi sigortası vs var. onarlda toplamda 1500 civarı tutacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------



evet hocam, aslında gsxr'a kafam çok yatıyor fakat parça fiyatları ve ikinci eli biraz gözümü korkutuyor. zira malum sitede aylardır ilanda duran motorlar var. insanlık hali acil birşey olduğunda elden çıkartmak kolay olsun istiyor insan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------



bmw aklımda hiç yoktu hocam. onu da listeye ekliyorum teşekkür ederim.
honda'nın 500lükleri ise bu bütçede genelde 30-40k km'lerde motorlar var. açıkçası o riske de giremiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------



valla açık konuşmak gerekirse evet :) hem tipi hem rengi hem konforu hem sesi gerçekten bayılarak biniyordum. sanırım bir türlü unutulamayan eski sevgili gibi oldu bende :)) bütçeme göre temizini bulursam muhtemelen yine mt25'den kopamayacağım.

Abs li mi abs siz mi istiyorsunuz?

arndiol
18 Nisan 2020, 14:00
merhaba arkadaşlar. çok bunaltmadan kısaca hikayemi yazacağım.

İstanbul'da yaşıyorum.

yıllar süren motosiklet hevesimin ardından geçtiğimiz yıllarda eğitim ve ehliyet alarak bu camiaya katıldım. yaklaşık 1 yıl pulsar 200ns abs kullandıktan sonra sattım. ve 2018 mt-25 abs night fluo (sıfır) alarak yoluma devam ettim. sıfır diye belirtmemin sebebi yanlış anlaşılmasın, çok özenerek 5-6 bayi gezip son bir tane bulduğum için çok kıymetli bir night fluo idi benim için.

bu arada pulsar ile yaklaşık 4000 km yaptım. bu süreç içinde aldığım eğitim ve dikkatli kullanmamdan ötürü e-5 tem vs hiçbir yerde kaza riski bile atlatmadım. ki zaten sakin kullanan biriyimdir. teker vs riskli şeyler hiç yapmadım. yaşım da 30.

tam mt25 1500km'ye geldiğinde talihsiz bir kaza yaptım. önümde aniden duran araca hem geç farketmem hem de bakış kiltlenmesi sebebi ile arkadan çarptım. çok şükür bakkala bile full ekipmanla gittiğim için o gün de ekipmanlarım tamdı ve hiçbir hasar almadan kurtuldum. Motosiklet ise sadece ön çamurluğu kırıldı. Ve o zamanki korku ile motosikletimi çamurluk vs maliyetini fiyattan düşerek 1500 kmde üzülerek sattım. Geçenlerde fotoğrafını görünce içim acıdı resmen boğazım düğümlendi. Özetle çok özledim motosikletimi :)

Ama ne yazık ki yeni kasalarda o renk yok ve sıfır fiyatları malum. ikinci elde ise hor kullanılmış mt25 lere 29 30 istiyorlar.

Şimdi asıl konuya gelmek istiyorum. Öncelikle tekrar baştan aşağı iyi kalite ekipman dizerek (shoei kask dainese mont pantolon bot eldiven vs) 6-7 bin bunlara ayırdım.

Bunlardan arta kalan param da 25 çok zorlarsam 27-28 olur en fazla. Ben tekrar motosiklete dönmek istiyorum. Ama yüksek cc istemiyorum. mt25 denginde bir motosiklet ile tekrar devam edeceğim. Bu bağlamda baktığımda suzuki gsx250r'lar gözüme çarptı. fakat hem ikinci el durumu hem motosikletin biraz ağır olması biraz düşündürüyor. hız tutkunu olmadığım için top speed beni hiç ilgilendirmiyor. fakat ara hızlanmalar bazı durumlarda tehlikeden kaçabilme ve tem'de 120-130 hızlarda yormadan stabil gidebiliyor mu?

bunun haricinde bana ne tavsiye edersiniz? değerli tecrübeleriniz ve önerileriniz benim için çok önemli.

şimdiden teşekkür ederim.

sevgiler


hocam döner dolaşır yine insanın kanına girer bu meret bence.

2 yıldır kullandıgım halde bundan eminim :D


Konunun kalanını okumadım ancak cok istediğiniz o motoru carptıktan sonraki korku ile sattıysanız geri döndüğünüzde aynı stres ile sürüp daha kötüsüne yol acabilirsiniz.

Benim şahsi fikrim eger kaza sonrasında hiç binmediyseniz motor almadan önce düşük cc motoru olan bir tanıdıgınızın motoru ile 2-3 gün takılmanız.

İnsan psikolojisi gariptir, hergün kullandıgım otobanda gecen hafta tır nedeniyle başka bir kamyonun altına giriyordum, o günden beri 120 ile gittiğim yolda 80 i gecmiyorum ve en sağ şeritten gidiyorum. Psikolojik olarak büyük aracların aktif oldugu bir yolda güvende hissetmiyorum su an kendimi.

ha tecrübe desen 6-7 bin km cok yok, orası ayrı.

coderbiker
18 Nisan 2020, 14:16
Abs li mi abs siz mi istiyorsunuz?

kesinlikle abs'li hocam

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------


hocam döner dolaşır yine insanın kanına girer bu meret bence.

2 yıldır kullandıgım halde bundan eminim :D


Konunun kalanını okumadım ancak cok istediğiniz o motoru carptıktan sonraki korku ile sattıysanız geri döndüğünüzde aynı stres ile sürüp daha kötüsüne yol acabilirsiniz.

Benim şahsi fikrim eger kaza sonrasında hiç binmediyseniz motor almadan önce düşük cc motoru olan bir tanıdıgınızın motoru ile 2-3 gün takılmanız.

İnsan psikolojisi gariptir, hergün kullandıgım otobanda gecen hafta tır nedeniyle başka bir kamyonun altına giriyordum, o günden beri 120 ile gittiğim yolda 80 i gecmiyorum ve en sağ şeritten gidiyorum. Psikolojik olarak büyük aracların aktif oldugu bir yolda güvende hissetmiyorum su an kendimi.

ha tecrübe desen 6-7 bin km cok yok, orası ayrı.

haklısınız hocam. ama o korkuyu atlattım gibi. hele ki sürdükçe daha da dikkatli olacağım. psikolojik olarak kolay atlatabilen birisiyim. ama tedirginlik tabi ki olacak, fakat o tedirginlik dikkatli olmak için daha da iyi olacaktır diye düşünüyorum.

cıbılduck
18 Nisan 2020, 14:34
bu da seçeneklerde vardı hocam evet. tavsiyenizi değerlendireceğim teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------



aslında evet hocam hız çok da önemli değil. ve gerçekten yakışıklı ve kaliteli. fakat tereddütüm ara hızlanmaları nasıl? yani bir tehlike anında nispeten gaz açıp kaçabiliyor muyuz? ve yine 110 120 gibi hizlarda stabil çok kafa şişirmeden gidebiliyor mu.

Yakın arkadaşımda var gayet ivmelenmesi iyi. Son hızı düşük ama çift silindirli olduğu için 130'lara kadar rahat çıkıyor. İnternetten de özelliklerine bakarsanız 23.3 Nm @ 6500 rpm tork gözüküyor ki şehir içi trafik hızında araç sollamak için gayet yeterli. Bazı arkadaşlar bu motora 125cc kıyası yapıp yanıltabilir sizi aldanmayın. Youtube'dan da incelemelerini izlerseniz demek istediğimi anlarsınız. İlla GSX250R demiyorum ama benim maddi durumum olsaydı alırdım. Tek hoşlanmadığım yanı hırsızların çok dikkatini çekiyor :P

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:32 ----------

Göstergesi çok detaylı en hoşuma giden özelliklerinden. Grenajlar zaten göze batıyor. Bi koruma takozu takılınca da kafa rahat eder tadından yenmez diye düşünüyorum. Umarım gönlünüzdeki motoru alırsınız. İyi sürüşler.

Cyan
18 Nisan 2020, 14:40
...
honda'nın 500lükleri ise bu bütçede genelde 30-40k km'lerde motorlar var. açıkçası o riske de giremiyorum.
...


Sahibi düzgün birisi ve servisleri aksatılmamışsa 30-40.000km Honda'nın yeni nesil 500'lükleri için hiç bir şey değil.

Eski seri 500'lükleri 100.000'de açtıklarında supaplar halen toleranslar dahilinde olduğunu anlatan incelemeler vardı zamanında. (Eski seri dediğim karbüratörlü CBF500 olan...)

Bende yeni seri 500'lük var dün 26.000 oldu; 9.000'deyken aldığımda nasıl idiyse şu anda da bire bir aynı...

coderbiker
18 Nisan 2020, 17:56
Sahibi düzgün birisi ve servisleri aksatılmamışsa 30-40.000km Honda'nın yeni nesil 500'lükleri için hiç bir şey değil.

Eski seri 500'lükleri 100.000'de açtıklarında supaplar halen toleranslar dahilinde olduğunu anlatan incelemeler vardı zamanında. (Eski seri dediğim karbüratörlü CBF500 olan...)

Bende yeni seri 500'lük var dün 26.000 oldu; 9.000'deyken aldığımda nasıl idiyse şu anda da bire bir aynı...

tavsiyenizi de ekledim listeme hocam. teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------


size gidecek en uygun motor gsx250r şahsımca. peşinden r25 mt25 gelir.

evet hocam da gsx250r ile ilgili kafamda soru işaretleri var. r25'e de pek yanaşamıyorum zira büyük çoğunlukla nasıl kullanıldığını az çok görüyoruz. bu yüzden ikinci elde pek güvenemiyorum. mt25 hala çok sevdiğim motor. bakalım temiz kullanılmış bütçeme uygun bulabilecek miyim.

yigozya
18 Nisan 2020, 18:38
Gsx250r sorduğun için söylüyorum 130a neredeyse tek nefeste çıkıyor 130-140 arasi da ölmeden yine güzel bir aralıkla çıkıyor. 120-130da çok rahat stabil devam edebiliyorsun. Ara hızlanmalari senin kullanimina bağlıdır. Sürüş tarzında güzel bir devirde kullanıyorsan motosikleti gazı açtığın an firlarsin hantal bir motosiklet değil. Bi ninja250sl gibi firlayamazsin tabi :)

coderbiker
18 Nisan 2020, 19:08
Gsx250r sorduğun için söylüyorum 130a neredeyse tek nefeste çıkıyor 130-140 arasi da ölmeden yine güzel bir aralıkla çıkıyor. 120-130da çok rahat stabil devam edebiliyorsun. Ara hızlanmalari senin kullanimina bağlıdır. Sürüş tarzında güzel bir devirde kullanıyorsan motosikleti gazı açtığın an firlarsin hantal bir motosiklet değil. Bi ninja250sl gibi firlayamazsin tabi :)

merhaba hocam,

peki konforu nasıl? bir de ağırlığını dezavantaj olarak söylüyorlar. yanılmıyorsam 190 kg civarlarındaymış. onun dışında kıvraklığı nasıl trafikte aralarda vs? bir de son olarak eğer mt25 sesini dinlediyseniz şayet ses olarak benzer mi :)

yigozya
18 Nisan 2020, 20:44
Başka bir marka model söylesen henuz olmadi derdim ama 2018 mt-25le yanyana bulundular. Mt25 biraz daha tok bir sese sahip ama arada dağlar kadar fark yok hatta gerçekten ince bir fark var. Ben çok aşırı trafiğin olduğu bir yerde yaşamıyorum ama genel olarak trafikte çok rahatim kilo olarak ağır ama ağırlığın herhangi bir dezavantajını farketmedim açıkçası hatta ağır oluşu benim çok hoşuma gidiyor. Konfor konusunda inazuma varisi olarak hakkını veriyor gerçekten.

coderbiker
18 Nisan 2020, 22:14
Başka bir marka model söylesen henuz olmadi derdim ama 2018 mt-25le yanyana bulundular. Mt25 biraz daha tok bir sese sahip ama arada dağlar kadar fark yok hatta gerçekten ince bir fark var. Ben çok aşırı trafiğin olduğu bir yerde yaşamıyorum ama genel olarak trafikte çok rahatim kilo olarak ağır ama ağırlığın herhangi bir dezavantajını farketmedim açıkçası hatta ağır oluşu benim çok hoşuma gidiyor. Konfor konusunda inazuma varisi olarak hakkını veriyor gerçekten.

anladım hocam, çok teşekkür ederim. mt25'den sonra 2. en büyük alternatif şu anda benim için bu motosiklet. ama ikinci eli biraz yavaş sanırım?

yigozya
18 Nisan 2020, 23:20
Mt25 de gerçekten güzel motosiklet tabi arada naked racing ayrımı var. Ben gsx250r daha yakışıklı bulduğum için aldim tercih meselesi :) hiçbir şekilde ikinci elini düşünmeden aldim açıkçası. Allah düşündürmesin inşallah hiç satmam. Ama piyasa durumu malum tabi ki r25 pazarı gibi değil. Şans meselesi. Ben alırken ilana konuldu ben hemen aradim aldim. Yani satan açısından satışa koyduğu gün satıldı :)

coderbiker
18 Nisan 2020, 23:27
Mt25 de gerçekten güzel motosiklet tabi arada naked racing ayrımı var. Ben gsx250r daha yakışıklı bulduğum için aldim tercih meselesi :) hiçbir şekilde ikinci elini düşünmeden aldim açıkçası. Allah düşündürmesin inşallah hiç satmam. Ama piyasa durumu malum tabi ki r25 pazarı gibi değil. Şans meselesi. Ben alırken ilana konuldu ben hemen aradim aldim. Yani satan açısından satışa koyduğu gün satıldı :)

çok sevindim adınıza, umarım herkes gönlündeki motosiklete yıllarca biner :) peki son bir soru sorayım 2018 model özelinde 6-8 bilemedim 10 bin km'de bi motosiklet hasarsız kazasız ne kadar verilmeli? malum sitede herkes kafasına göre fiyat belirliyor :)

yigozya
19 Nisan 2020, 14:06
Cevabi ozelden atayim da saticilar kafamı parçalamasin şimdi :)

coderbiker
20 Nisan 2020, 12:30
eyvallah kardeşim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------

ben galiba yine mt25 abs kovalayacağım ya. 2018 falan. hayır geçen yıl 23e alınan motorları da 30 bin liraya satmaya çalışıyorlar. yahu çok deyince de ne var kardeşim sıfırı 34 şu an diyor. halbuki 34 dediği sıfırı yeni kasa ve neredeyse baştan aşağı değişmiş hali. gel de anlat. bakalım bütçeme göre ikinci el night fluo bulabilirsem alacağım. bulamazsam da bunlara yedireceğime bankaya yediririm napalım diyerek biraz daha borçlanıp sıfırını alacağım.

Cyan
20 Nisan 2020, 12:47
Sıfır MT-25 parasına az km, aksesuarlı ve temiz CB500F alınabilir ki? Arada dağlar var...

coderbiker
20 Nisan 2020, 12:50
Sıfır MT-25 parasına az km, aksesuarlı ve temiz CB500F alınabilir ki? Arada dağlar var...

hocam evet cb500f'de gerçekten harika bi motosiklet. ve mt'yi aratmayacağına eminim. ama bugünlerdeki durumlar malum. birkaç ay sonra ne olacağını bilmiyoruz. böyle bir durumda acil bir ihtiyaçta elden çıkartmak istediğimde mt daha hızlı satılır muhtemelen. yoksa cb harika bi motosiklet gerçekten

Cyan
20 Nisan 2020, 12:54
Doğrudur, MT-25'in piyasa çok hızlı... Ama sıfırdan alınca kayıp büyük olur.

mrcbrr
20 Nisan 2020, 13:00
Öncelikle geçmiş olsun. MT25 - CB500F arasında 10 kez seçim yapsam 10 kez CB500F derdim.

coderbiker
20 Nisan 2020, 13:10
Öncelikle geçmiş olsun. MT25 - CB500F arasında 10 kez seçim yapsam 10 kez CB500F derdim.

eğer bu salgın vs olmasaydı piyasa şartları normal olsayıd ben de sizin gibi seçim yapardım muhtemelen.

joshua
20 Nisan 2020, 13:19
Geçmiş olsun, motosiklet tutkudur istesende vazgeçemezsin, geri dön, dikkatli sür, yavaş git 🙏🏻

coderbiker
20 Nisan 2020, 13:21
Geçmiş olsun, motosiklet tutkudur istesende vazgeçemezsin, geri dön, dikkatli sür, yavaş git ����

teşekkür ederim hocam. kesinlike bir virüs gibi bu bir kere kaptın mı artık çıkmıyor vücuttan :) artık daha dikkatli kullanacağım.

Cyan
20 Nisan 2020, 14:12
Öncelikle geçmiş olsun. MT25 - CB500F arasında 10 kez seçim yapsam 10 kez CB500F derdim.

İşe bizim memleketim problemi, CB500F tam orta direk bir motosiklet ancak memlekette orta direk kalmadı; dar gelirli alırken 2. el geri dönüşüne bakmak zorunda kalıyor, geliri yeten tenezzül etmeyip 5-10 daha verip (aslında ihtiyacı olmasa dahi) MT-07 gibi daha üst seviye takılıyor. CB500F maalesef böyle arafta kalıyor... Şu yüksek ÖTV kademesini 0-250cc'den 0-500cc'ye çekseler piyasanın altını üstüne getirir de devlet değiştirmez bunu. (Birinde %8 diğerinde %35 ÖTV varken kaç kişi CB500F alır kaç kişi MT-07 alır?)