PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ısınan motor neden zor çalışır



superboycu
17 Nisan 2020, 15:19
cümleten hayırlı günler dilerim
az evvel 50km lik bir yolu gittim , gazı baya açarak motoru zorlayarak gittim bu olay eskiden beri başıma bu motorda gelir , motor çok ısınınca ve motoru durdurdugumda tekrar çalıştırmak istediğimde çalışmıyor çok zorluyor , çalıştırincada saat gibi çalışıyor ama bazen öyle bir calismamazlik yapiyorki diyorum bu sefer yedik biryerleri.

motor 125cc ve hava soğutmalı , bu olay 6 senedir oluyor çok ısınınca zor çalışıyor Sizce neden olur teknik yönden

hokahey
17 Nisan 2020, 15:31
Pek bilgim yok ama tahminim ısınan motorun ve subaplarin genleşmesi nedeniyle..

Bafrali
17 Nisan 2020, 15:46
Benimde şikayetim soğukken motorumu gaz vermeden çat diye alıp ısındıktan sonra gaz da versem boğularak çalışmasıydı. Bu durumu ustama sorduğumda karbüratörün küçük olduğu için ilk marştan sonra benzin yetiremiyor boğulma yapıyor demişti .

enlighteray
17 Nisan 2020, 15:52
başka sebepleri de olabilir ama aklıma gelen olası bir sebep karbüratör-rölanti ayarı idealden biraz sapmış gibi, süpap ayarında da bakmak lazım, ısınınca sesi cok değişiyor mu vs...

superboycu
17 Nisan 2020, 15:55
sesinde bir değişim olmuyor tam aksine gaz verdim i devri çok seri artıyor yani çok ısınınca serilesiyor
dediğim gibi motor çok sıcak olsun kendi kendine stop etmiyor gazi çok rahat alıyor ama motoru kendim durdurumsam birdaha çalıştırana kadar canım çıkıyor

Seramik
17 Nisan 2020, 19:44
Marş motoru hocam ısınınca içindeki burçlar ve veya rulmanı göbeği sıkıştırıyor. (Yüksek ihtimal)

superboycu
17 Nisan 2020, 19:47
Marş motoru hocam ısınınca içindeki burçlar ve veya rulmanı göbeği sıkıştırıyor. (Yüksek ihtimal)

yok hocam ayak marşı yapıyorum genede olmuyor mars motoru ihtimali yok

darkmotor
17 Nisan 2020, 19:52
Subapları sıkı ayarladığımda benim motorda öyle yapardı.

Nikkfurie
17 Nisan 2020, 20:29
Sıcakken zor çalışmasının sebebi karbüratördeki benzinin kaynaması olabilir , stop edip hava / yakıt sirkülasyonu durduğunda motordan yükselen ısı 10 - 15 dk karbüratörün etrafında yoğunlaşır ve benzin 80 derecede buharlaşmaya başlayarak tampon etkisiyle yakıt akışını engeller , daha geniş yakıt borusu kullanmak çözümler arasında..

Blackeagletr
17 Nisan 2020, 20:31
Subap ayarı .

ojo
17 Nisan 2020, 20:51
motor sıcak, marşa basarken biraz gaz verilir (karbüratörlü)

hasmet
17 Nisan 2020, 23:48
Enjeksiyonun gözünü seveyim :)

Neydi o eskiden yahu...

superboycu
18 Nisan 2020, 23:23
bu sorunun sebebi Karbüratörden dolayımı oluyor

Mucit23
18 Nisan 2020, 23:29
Supablar sıkıysa olur. İlk bakılması gereken yer supablardır. Karbüratör ikinci ihtimal.

hasmet
19 Nisan 2020, 02:34
bu sorunun sebebi Karbüratörden dolayımı oluyor
Sebebi @Nikkfurie yazmış yukarıda.

Enjeksiyonlu motor her halükarda çalışıyor...

Google'a sorunca gelen ecnebice cevap:

Most of the reasons by which a hot engine would be hard to start are based on problems related to the fuel. When the engine is too hot, fuel can't circulate properly due to the way in which vapor obstructs it and therefore the engine wouldn't start as easily as it should or it wouldn't start at all.