PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Türkiye neden kendi motosikletini üretmiyor?



Sayfa : [1] 2

hokahey
14 Nisan 2020, 19:59
Hindistan bile bajaj adı altında şakır şakır üretim yaparken, biz neden yerli ve milli motosiklet üretmiyoruz?

Bilen birisinin yorumları bizi aydınlatacaktır. Siyaset yapmadan analizlerinizi bekliyorum.

baskentli1
14 Nisan 2020, 20:03
Bilen birisinin yorumları bizi aydınlatacaktır. Siyaset yapmadan analizlerinizi bekliyorum.

Bi kahve alayim ve cikacak sacma sapan tartismalari izleyim :)
2 yorum sonrasi siyaset tartismasina donecek :)

MaryJane
14 Nisan 2020, 20:08
Destek Yapılmadığı için seri üretime gecmek icin cok yatırım yapılması lazım ama biz napıyoruz cinden alıp montajlayıp yerli diye satıyoruz

Mamba09
14 Nisan 2020, 20:09
Senede bir bu konunun aynısı açılır, Devrim arabası, akp/chp tartışmaları, patentler bişiler konuşulur ve kapanır. Forumda bi arama yaparsanız görürsünüz.

ozan1991
14 Nisan 2020, 20:11
çünkü vergi almak daha mantıklı daha kazançlı :cherry:

arndiol
14 Nisan 2020, 20:11
Bu konu 2 güne motosohbet bölümünden gündem ve siyasete taşınır.

Aklımda 3 isim var, bakalım ne zaman konuya gelecekler :D

birbilent
14 Nisan 2020, 20:14
siyasetin halini söylemeden nasıl anlatılır ki sebebi..

Angrypower
14 Nisan 2020, 20:15
Çalışmaya totomuz yemiyor. Biz nasıl yatarız, nasıl sağdan soldan hızlıca köşeyi döneriz, gâvur yapıyor da bize ne gerek var minvalindeki adamlarız.

Tembel adamlarız. Gerizekalı değiliz ama zekamızı ancak yumurta kapıya dayanınca kullanırız.

Roland-Kane
14 Nisan 2020, 20:15
Al sat daha kârlı demek ki büyükbaşlar için

arndiol
14 Nisan 2020, 20:15
siyasetin halini söylemeden nasıl anlatılır ki sebebi..



yok konu inanc ve cemaatlere de kayacak siyaset harici zaten :D esas eglence orada

themeh
14 Nisan 2020, 20:15
Motor lobisi engel oluyo izin vermiyo

hokahey
14 Nisan 2020, 20:23
Siyaset yok beyler, yine soruyorum. Hint yapıyor, biz neden yapamıyoruz?

oldcockroach
14 Nisan 2020, 20:27
Siyaset katmazsak motorun dik alasını üretiriz.Malesef üretemememizin sebebi o motoru üretecek adamların 3 kuruş için bürokratlarca harcanacak olması ki örnekleri doludur memlekette.

fero.
14 Nisan 2020, 20:38
Neden öyle dihorsunuz?satılırken fabrikası burda abi diyerekten yüzde 99 yerli üretim ama ! Aslı olan çin malı motosikletlerimiz varya. :) Montaj işlerinde bir numarayiz bunu inkar etmeyelim.

Enes82
14 Nisan 2020, 20:38
Hele bi otomobili yapalım da arkasından o da gelir inşallah 🙏 🙏🙏

EUOGLU
14 Nisan 2020, 20:58
siyaseti bir koseye birakir isek,

birakmadanda olmuyor ama devletimiz argelere ilgili destegi vermediği gibi yurtdisindan gelecek sensor vb. parcalarada yuksek gümrük vergisi koyduğundan.. motoru yaptıktan sonra tuv, onay, patent, tse, muhendisler odası gibi bircok prosedur oldugundan kucuk firmalar veya sahislar bu ise girmiyor.


tog gibi devlet eliyle bir program yapılırsa direk bu prosedurlere SKİP yapilacagindan anca bu sekildr olur

arndiol
14 Nisan 2020, 21:10
lozan anlasmasında yazıyormus 2023 de yapcaz :queen:

ozan1991
14 Nisan 2020, 21:15
peki gerçekten yapabilirmiyiz sizce? yani gövdeyi parçaları herşeyi yaptık motorunu yapabilirmiyiz başka ülkeye yaptırmadan yada başka bir markaya yaptırmadan

watercolours
14 Nisan 2020, 21:24
Hammaddemiz yok. Siyasete girmeden tek cevap bunu bulabildim.

ferhatkars
14 Nisan 2020, 21:25
Akı b.knu geçer derlerya... bu yüzden olabülü mü... :mrgreen:

Kural [ Z ]
14 Nisan 2020, 21:35
Tış güjler...

hasmet
14 Nisan 2020, 21:36
peki gerçekten yapabilirmiyiz sizce? yani gövdeyi parçaları herşeyi yaptık motorunu yapabilirmiyiz başka ülkeye yaptırmadan yada başka bir markaya yaptırmadan

Tabii ki yapilir.

Asil sorun, kime nasil satacagiz?

Cunku ilk basta Cinli Hintli kadar dayanikli ya da ucuz olmayacak muhtemelen.

Onun icin devletten ciddi tesvik ve destekle baslayabilir ancak. Uzun soluklu bir proje. Ciddi yatirim gerekiyor.

Ve tabii ki iyi muhendislerin, tasarimcilarin, pazarlamacilarin ve yatirimcilarin istihdam edilmesi gereken bir proje.

Peki bu sartlar, simdiki hukumetin icraatleri ile ne kadar uyumlu? Orasi siyasete girdigi icin oarada birakiyorum. Sahsi gorusum, umutsuz vaka.

mavzer-i
14 Nisan 2020, 21:48
motosiklet için arge yatırımı yapmazlar.
çıkacak arabayı bile beğenmedik motosikleti hiç beğenmeyis.

hokahey
14 Nisan 2020, 21:54
lozan anlasmasında yazıyormus 2023 de yapcaz :queen:

İki dakka rahat dur lan :)

arndiol
14 Nisan 2020, 22:09
İki dakka rahat dur lan :)

abi her konuyu millet fetoya bağlıyor, islama bağlıyor bende lozana bağlayım dedim ayıp mı ettim :queen:

gezginkral
15 Nisan 2020, 00:25
Siyaset katmazsak motorun dik alasını üretiriz.Malesef üretemememizin sebebi o motoru üretecek adamların 3 kuruş için bürokratlarca harcanacak olması ki örnekleri doludur memlekette.

Bu arkadaş çok güzel bir şekilde açıklamış.

F54
15 Nisan 2020, 00:52
şeytan icadı zinhar yasaq

Ahmet Turan Peker
15 Nisan 2020, 00:55
Çok geç kaldık bir çok şey gibi. Zamanında yapılmak istenenlere engel olundu.( Pancar motorun hikayesine bakın).

Bu saatten sonra yeni bir marka yapmak ve birçok model üretmek hayal ama imkansız değil.
Bazı şeyler bazı ülkelere kardeş olmuş. Mesela pamuklu kumasta Türkiye dünyada söz sahibi. Ama sentetik kumaşta tamamen Kore ve Endonezya olsa gerek.
Araba çıkmazı da bu yüzden elektrikli ile bir şey yapılabilir mi. Ben ce de zor ama denensin bakalım.
Tabi birde herşeyden önce ben alirmiyim sorusunu sormak lazım. Mesela montaj falan ama benelli Türkiye'de yapılıyor sonuçta. Ama tutulmuyor.
Çok zaman gerekli 3-4 marka daha Türkiye de üretim yapsa bir alt yapı oluşur belki

ozan1991
15 Nisan 2020, 01:04
şeytan icadı zinhar yasaq

bence buda önemli bir etken türkiyede çoğunluk motorsiklete olumsuz bakıyor bir hindistanla kıyaslamamak lazım adamlar peynir ekmek gibi satıyor türkiyede motor düşmanı çok ne yazıkki böyle bir yatırım aslında pişmanlıkta getirebilr herkes illede japon derken

serif abi
15 Nisan 2020, 01:07
Ölçek ekonomisi diye bir şey duydun mu ?

Eğer nufüs un o talebi karşılamayı yetmiyor ise o yatırımı yapamazsın . Türkiye'de ki 80 milyon o talebi seri üretim bir motor için pazar oluşturabilecek kapasite de değil.

Bajaj demişsin şimdi bajaj 1000 CC lik bir naked veya endıro yapmaya yetecek mühendisliği yok mu sanıyorsun var , fren ni brembo dan alır , amortisör leri showadan yapar ama Hint pazarı o motor ları alıp yapması için yeterli büyüklükte değil , ama kğçğk segment için yeteri kdar büyüklü var ..

Yerli bir ürün yapmak marka yapmak için şuanda devlet destegi olmadan mümkün değil , devlet alım garantisi verecek vergi muahçfiyeti rakipleri için pazara girmeyi zorlaştırıcı şartlar yerli markaya yaşam alanı sağlayacak yelilenecwk büyüycek geçti o tren geçti .

Zaten her kes herşeyi de üretemek zorunda değil.

outlawwanted
15 Nisan 2020, 02:00
Tarhan telli alasını yapıyor sadece motor bölümü dışarıdan geliyor tabi diğer unsurlar el işçiliği adam s.staloneye motorsiklet sattı adamın hikayesini dinledim adama helal olsun ne kadar bürokrasi engeli varsa hepsine takılmış adamın anasından emdiği sütü burnundan fitil fitil getirmişler karayollarına çıkarmak için motorunu tra bindirip almanyadan onay aldıktan sonra üretim yapma yetkisi vermişler tabi herkesin alacağı motorlar değil ama adam parası olana yapıyor...

F54
15 Nisan 2020, 02:16
beyler herşeyi bi kenara bırakın motosiklet vs TÜRKİYE TÜRK ler neleri yapmış neleri üretmiş tasarlamış bulmuş icad etmiş fakat hep önü kesilmiş
açın google yi araştırn atalarınızı ecdanızı araştırın
40 +++ yaşı olanlar bilir ilkokul Da öğretmenlerimiz bize derdi TÜRK ler her alanda dünya nı en önünde idi fakat içimizde ki hain ler hep önümüzü kesti gerçekten böyle olmuş
araştırın ATATÜRK Ü nutuk u NURİ DAMİRAĞ I VECİHİ HüRKUŞ U ENGİN ARIK I NECMETTİN ERBAKANI METE Yİ KÜRŞAT I ALPASLANI FATİH İ SÜLEYMANI YAVUZ SULTANI SEYİT ONBAŞIYI KAYMAKAM HASAN BEYİ
mevcud olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur

-Black-
15 Nisan 2020, 03:24
Neden samanı bile ithal ediyorsan, ondan 😉

bursalıali
15 Nisan 2020, 05:07
Şerif abi Himalayan enduro değil midir?

Osm@n
15 Nisan 2020, 05:32
Şerif abi Himalayan enduro değil midir?

Peder-i Âliniz zurna çalar mıydı?

https://pbs.twimg.com/media/EOtwy5rU8AAbeL2?format=jpg&name=medium

yürekçe
15 Nisan 2020, 07:42
Siyaset vs girmeden yazıyorum.
Yeni tip İHA'ların atmosferik motorlarını tamamen yerli ve milli tasarlıyoruz diyorlardı.
Eğer bu gerçek ise, elimizde motor yapma teknolojisi ile ilgili ciddi ar-ge var demektir.
Ama bu iş, ilk etapta karma ekonomi ile olur gibi.
Devlet, kendisi ( TCDD en uygunu bence ) ortak olduğu bir şirketle, ellerindeki tüm paydaları birleştirip, vergiden muafiyetle ve arazi ve kredi desteği ile ama ciddi yaptırımlarla bu işe kalkışabilir.
İkinci bir yöntem ise, tarafsız bir yarışma türüne başvuru açar.
En uygun motorla müracat eden şirket ve ya şirketler patentini alır ve yine ciddi yaptırımlarla kredi vs desteği alır.
Bunu da yine şasi ve diğer elektronik teknolojiler için birleşik bir şirlete çevirip sonuca gider..
Kobi sistemi..
Hem daha çok beyinden faydalanır
Hem de üreticiye verilecek destek ve en a, ından köstek olmayacak yasalar hemen düzenlenir yahut çıkartılır.

Bu ülkede prosedürü aştıktan sonra her şey başarılır..

" Ve hiç bir başarı da cezasız kalmaz " ( Devrim Arabaları filminden replik ) ama bu sefer bence öyle olmayacak..
Bu virüs, bize çok şey öğretti.

yamtareroglu
15 Nisan 2020, 08:16
Hindistan bile bajaj adı altında şakır şakır üretim yaparken, biz neden yerli ve milli motosiklet üretmiyoruz?

Bilen birisinin yorumları bizi aydınlatacaktır. Siyaset yapmadan analizlerinizi bekliyorum.

"Hindistan bile" derken ne demek istediniz acaba? Hintliler ortalamanın çok üstünde adamlardır ve 1940 lardan beri kendi otomobillerini üretiyorlar. onlarca yerli markası var zaten :)

Hırbonen
15 Nisan 2020, 08:27
Hindistan bile bajaj adı altında şakır şakır üretim yaparken, biz neden yerli ve milli motosiklet üretmiyoruz?

Bilen birisinin yorumları bizi aydınlatacaktır. Siyaset yapmadan analizlerinizi bekliyorum.

Hindistan bile derken ??

Ay a uzay aracini indirip dunyaya getirmeye calisan(son anda talihsiz bir kaza oldu),marsa uydu yollayan,kendi nukleer santrallerini insaa edebilen(hem de bayagi iyiymis) 2.8 trilliyon dolarla dunyanin 7.buyuk ekonomisi olan bir ulkeden soz ediyoruz.

Hindistan i, tuvalet problemine bakip hafife alan cahildir.

Motor yapmayi gectim adam olabilmis bir tek musluman ulke var mi ?

Bana deyin ki, iste su ulke musluman ve urettigi x urunuyle dunyada soz sahibi oldu..motor olmasi da sart degil..yok oyle bisey.

Ama su da var, obur dunyada kafirlerin hepsi yanarken biz muslumanlar sarabin ve cariyelerin dibine vuracaz..hem de sonuza kadarrrrrr.

Not;yav obur dunyada her turlu isimizi goren kadinlara ne deniyodu, cariye degil tabiki

sallami
15 Nisan 2020, 08:34
Bana göre üç sebep var. (Daha da çoktur ama boşver)
1. İçeride yeterli talep yok.
2. Arkadaşın biri burada kask argesi yapmak, üretim yapmak istiyoruz dedi adamı topa tuttular.
3. Türk zihniyeti Şahin araba alır (Yapanda geliştireyim demez) Ferrari hızı, volvo sağlamlığı, Kamyonet genişiliği ve moped yakıt harcaması ister.

SuleymanE
15 Nisan 2020, 09:40
Siyaset yok beyler, yine soruyorum. Hint yapıyor, biz neden yapamıyoruz?

Siyasete girmeden kendi fikrime göre açıklayayım:

1.Bizde hindistanla kıyaslarsak yeterli pazar payı yok. Yani hindistan nüfununda motosiklet kullanım oranına bakarsak bizim nüfusa göre motosiklet kullanım oranımız şaka gibi kalır. Bu sebeple bizde "Talep" çok daha az diyebiliriz.

2.Küçük bir pazar payı için ilk yatırım sermayesi yüksek olan bir sektöre de hiçbir özel firma girip risk almak istemiyor. Böylece yerli "Arz" da olmuyor.

3.Üretilmesi istenen ürünün şu anda piyasada her fiyat ve kalite seviyesinde rakibi mevcut.
- ucuz/orta segmentte çinliler, hintliler, tayvanlılar
- orta/üst segmentte japonlar, almanlar, avusturyalılar, italyanlar var.

4.Devlet teşvikli üretilme ihtimali var ama iş siyasete kayacağı için bu konuyu atlıyorum.

5.Oldu ki zengin ve çılgın bir "babayiğit" bu işe heves edip girmeye çalışsa çok fazla bürokratik engele takılacaktır. Buda siyasete bağlanacağı için bu konuyuda pas geçiyorum.

6.Vergilendirme sistemiyle ilgili durumlar var ki yine iş siyasete kayar atlıyorum.

7.Üretilecek ürüne devlet alım garantisi verilirse yapılabilir ama yine iş siyasete girer atlıyorum.

8.Yine siyasete girer, bu maddeyi de atlayalım :)

9...

..

.

rollcycle
15 Nisan 2020, 10:12
Hindistan bile bajaj adı altında şakır şakır üretim yaparken, biz neden yerli ve milli motosiklet üretmiyoruz?

Bilen birisinin yorumları bizi aydınlatacaktır. Siyaset yapmadan analizlerinizi bekliyorum.

üyeliğiniz 2016 bu yıldan buyana konu forumda kaçkez tartışılmıştır bilemiyorum :) Arama hanesine yerli motosiklet, türk malı motosiklet yazarak açılan konulardan fikir sahibi olabilirsiniz.

ozomoto
15 Nisan 2020, 10:28
Hindistan bile bajaj adı altında şakır şakır üretim yaparken, biz neden yerli ve milli motosiklet üretmiyoruz?

Bilen birisinin yorumları bizi aydınlatacaktır. Siyaset yapmadan analizlerinizi bekliyorum.

Nedenlerden birine Hindistan'ın dünyanın en iyi mühendislerini yetiştirmesi diyebiliriz :) Özellikle yazılım alanında.

Samet Ağır
15 Nisan 2020, 10:29
peki gerçekten yapabilirmiyiz sizce? yani gövdeyi parçaları herşeyi yaptık motorunu yapabilirmiyiz başka ülkeye yaptırmadan yada başka bir markaya yaptırmadan

1995 de mz motosiklet fabrikasında çalıştım. Benzin deposundan tut silindir pistona,şaseden tut egzoza kadar herşeyini orada üretip montajını yapıp piyasaya yolluyorduk.
Yine yapılabilir ama bence en büyük sorun bizdeki işçilik ve malzeme maliyetinde..
Çinde 100 dolara çalışan adam bizde en az yaklaşık 400 dolar artı sigortası otu püsürü 500 dolar işçi maliyeti olur. O zaman dolaylı olarak çinin 5 katı maliyeti var diyebiliz sanırım.
Atmasyon fiyat olarak cbf 150 sıfırı 15 bin ise ve biz aynısını daha maliyetli üreterek 75 e?
Yok 30 a?
Vazgeçtim yahu adı misal anadolu olan motora 15 bin verip onu mu alırsınız,yoksa hondayı mı?
Sadece merak?

Green_Beret
15 Nisan 2020, 12:20
Bkz. TT Custom

darkmotor
15 Nisan 2020, 15:32
Hindistan bile derken ??

Ay a uzay aracini indirip dunyaya getirmeye calisan(son anda talihsiz bir kaza oldu),marsa uydu yollayan,kendi nukleer santrallerini insaa edebilen(hem de bayagi iyiymis) 2.8 trilliyon dolarla dunyanin 7.buyuk ekonomisi olan bir ulkeden soz ediyoruz.

Hindistan i, tuvalet problemine bakip hafife alan cahildir.

Motor yapmayi gectim adam olabilmis bir tek musluman ulke var mi ?

Bana deyin ki, iste su ulke musluman ve urettigi x urunuyle dunyada soz sahibi oldu..motor olmasi da sart degil..yok oyle bisey.

Ama su da var, obur dunyada kafirlerin hepsi yanarken biz muslumanlar sarabin ve cariyelerin dibine vuracaz..hem de sonuza kadarrrrrr.

Not;yav obur dunyada her turlu isimizi goren kadinlara ne deniyodu, cariye degil tabiki

Yeğen sakin ol hele, hindistanda tanıdıkların var galiba... tamam etmişler bir yanlışlık, anladık sizin köy bizim köyden güzel onu anlatmaya çalışıyorsun... Yaloğuz kalıplaşmış bir söz vardır, Hint fukarası diye bunu nereye koyacağız millet acından öldükten sonra uzaya roket fırlatsan neye yarar. Ayrıca devlet niye motosiklet üretsin? Bu iş için kodamanlar, iş adamları açar faprikasını cukkalar paraları demekki karlı bir iş olarak görmedikleri için, henüz açmış değiller. O gördüğün Müslüman ülkeler zamanında Devleti Aliyyenindi emmioğlu
O yüzden başı Türkiyem çekiyor, Müslümanlardan herhangi bir atılım, üretim çağ açıp, çağ kapama bekliyorsan kafayın sağa sola çevirme Türkiyeme bak.
Zamanında sovyet şöyle, moskof böyle güçlü hiç bir güç (haşa) moskofu deviremez diyorlardı bölük pörçük oldu. Keza şimdide bir virüs dünyanın hakkından geliyor.
İnsanları lime lime doğrayan, insanlar üzerinde kimyasal biyolojik deneyler yapan, diri diri yakan, toplu mezarlara gömen Allahı inkar edenler, teknolojisi olmasına rağmen Cehennemde yanacaklar doğru biliyon emmi oğlu. Allaha inanan müslümanlar cennete girecek buda doğru. Son kısımda cariye değil Huri olacak. Gurularla çok takılma yeğen.
Maskeyen muhat (mukayyet) ol. Amarıga neyin araklamaya, selametle...

watercolours
15 Nisan 2020, 15:49
Araba yapıyor da motosiklet niye yapmasın?
Marul domates bile sattı sonuçta.

hokahey
15 Nisan 2020, 15:57
Hepsini okudum. Çıkardığım sonuç: talep yetersiz kalır, maliyeti kurtarmaz.

Amma dünya standartlarının üstünde bir iş çıkarabilirsek peynir ekmek satar gibi ihraç eder, paranın belini kırarız.

Demek ki yapacağımız iş sıradan değil de, sıradışı, dünya sathında çığır açacak cinsten olmalı..

Siyasete girmeden eyyorlamam bu kadar.

tarzan rıfkı
15 Nisan 2020, 16:03
sen önce saman üret bulgur ürette motora sonra bakarız.bu konuya siyaseti alet etmemek mümkün değil motoru eksik olsun

caglar48
15 Nisan 2020, 16:06
türkiye ilk once gotune dön alsın dunyanın en rezil ülkesiyiz

sallami
15 Nisan 2020, 16:41
Hintli çinli koreli motor üretmek zorunda. İklim uygun. Nüfuslarına bak. hepsi araba alsa nereye park edecek? Yakıtı ne olacak? Köylü ne yapacak? Türkiye'de en çok motor nerede? Adana, Antalya. Kars'ı geçtim. Kütahya'da kışın kuru havada motor kullan kalıp şeklinde inersin herhalde.