PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ağırlık / Güç ilişkisi



Deadly Sto(R)m
12 Nisan 2020, 17:11
Arkadaslar hali hazirda 3 yildir sahip oldugum XT660R'i degistirip degistirmeme arasinda gidip geliyorum. Aklimdaki soru sudur:

180 kg 50 beygir motosiklet ile 130 kg 30 beygir motosiklet karsilastirmasi yapilabilir mi? Ya da ne kadar bilgi verir bana?

tarzan rıfkı
12 Nisan 2020, 17:21
yani orda yazan verilere sahip bir motor almaktansa sizin motor çok güzel heleki bide temizzse xt660 bırakılmaz derim.kıyaslaması yapılır tabi ama hız arttıkça 50hp daha avantajlı olmaya başlıcaktır.öbürü hem hafif rüzgara karşı direnicek hemde güç düşük kalıcak

levend84
12 Nisan 2020, 17:26
Bilirsiniz ki,

Ağirliğin güce orani diye bir muhendislik hesabi var,

Yanliz

Bu hesapta

Şanzıman vites oranlari
Silindir çap/kurs oranlari
Aktarma,dişli,zincir uzunlugu
Aerodinamik faktorler
Surtunme katsayisi
Lastik taban ve jant ölçüleri

Zira,

Belli bir hizdan sonra,araç agirliginin ciddi avantajlari vardir.(ruzgar direnci sorunsuz ise)

Bu arada

130kg
30 hp motor

Sadece orjinal alman 301 ETZ MZ ler var,ama oda 23hp.oynamayla 30hp yapiliyor

https://www.mz-heinz.de/mz_heinz_2012/mz_heinz_mz_etz.html

https://i.hizliresim.com/YMt2Vz.jpg (https://hizliresim.com/YMt2Vz)

Güçten bahsediyorsak,optimum agirlik kacinilmazdir.

Yoksa bisiklet şasisine 200cc motor tak bas gaza..

Angrypower
12 Nisan 2020, 17:28
Bu arada

130kg
30 hp motor

Sadece orjinal alman 301 ETZ MZ ler var,ama oda 27hp.

Senden korkulur walla.

Deadly Sto(R)m
12 Nisan 2020, 17:46
...Bu arada

130kg
30 hp motor

Sadece orjinal alman 301 ETZ MZ ler var...

126 kg / 30.3 HP deseydim keske 😁 hay dilimi esek arisi soksaydi 😅

Aslinda aklimdaki model wr250r. Bendeki de sacmalik aslinda, cunku araziye hic girmiyorum ama bu motosiklet tipini de seviyorum. Xt ile 3 yil yetti gibi, ama binsem 5-10 yili daha var aslinda...

Seytan iste, durtuyor...

levend84
12 Nisan 2020, 17:58
126 kg / 30.3 HP deseydim keske �� hay dilimi esek arisi soksaydi ��

Aslinda aklimdaki model wr250r. Bendeki de sacmalik aslinda, cunku araziye hic girmiyorum ama bu motosiklet tipini de seviyorum. Xt ile 3 yil yetti gibi, ama binsem 5-10 yili daha var aslinda...

Seytan iste, durtuyor...

Wr250r cidden hafifmiş yahu,

Bazi sitelerde islak agirlik 134 diyor
Bazi sitelerde 128 diyor.

Ama cidden guzel motor

Boldpilot var forumda,serkan kullaniyor bu motoru

Bu 4T klasmanda,crf250,klx250 hepsi hikaye.(ktm serisine de bakmak lazim)

Wr250 tek makina,30hp her yola gider..soft arazi,asfalt..

Deadly Sto(R)m
12 Nisan 2020, 19:08
Wr250r cidden hafifmiş yahu,

Bazi sitelerde islak agirlik 134 diyor
Bazi sitelerde 128 diyor.

Ama cidden guzel motor

Boldpilot var forumda,serkan kullaniyor bu motoru

Bu 4T klasmanda,crf250,klx250 hepsi hikaye.(ktm serisine de bakmak lazim)

Wr250 tek makina,30hp her yola gider..soft arazi,asfalt..

Serkan ile bir forumda yazismistik. Wr kullanip memnun olmayan yok sanirim. Cunku alan adam soft arazi icin aliyor. Ondan sonra da 2T alip devam ediyor. Vakit olsa ben de arazi isterim, hatta yeditepe motorsporlari kulubunden 2-3 sene once motocross baslangic egitimi de almistim. Ama haftanin 6 gunu calisinca 7. gunu de esime ve kizima ayiriyorum mecbur. Bu durumda ise git gel her gun 50 km icin XT yine mantikli gorunuyor.

Benim gibi 1 kental adama 1.3 kental motosiklet hafif kacar mi acaba 🙈

Bu arada, tek makina 30hp demissiniz ama 30.3 oldugunu hatirlatirim. 30hp olabilecek sadece MZ var 😝

Kursad55
12 Nisan 2020, 20:17
50 hp in Son hızı fark edecek onun dışında kısa mesafede pek bişey farketmez de senin kullanımına göre bakılırsa daha hafif motosiklet almana gerek yok gibi xt daha mantıklı duruyor soruya gelirsek arazide 130 kg olan genel kullanımda 50 hp olan mantıklı geldi bana 😂

myagdi
13 Nisan 2020, 13:03
30 hp / (100 kg sürücü ve yakıt + 130 kg motor) = 30/230=0,13
50 hp / (100 kg sürücü ve yakıt + 180 kg motor) = 50/280=0,18

her türlü 50 hp'lik motor daha avantajlı.

Deadly Sto(R)m
13 Nisan 2020, 14:15
30 hp / (100 kg sürücü ve yakıt + 130 kg motor) = 30/230=0,13
50 hp / (100 kg sürücü ve yakıt + 180 kg motor) = 50/280=0,18

her türlü 50 hp'lik motor daha avantajlı.

Duz mantik gayet de mantikli gorunuyor 😎

tarikcapar
13 Nisan 2020, 17:27
30 hp / (100 kg sürücü ve yakıt + 130 kg motor) = 30/230=0,13
50 hp / (100 kg sürücü ve yakıt + 180 kg motor) = 50/280=0,18

her türlü 50 hp'lik motor daha avantajlı.

Güç yaklaşık %40 azalırken ağırlık sadece yaklaşık %25 civarı azalmış.. Bu sebepten ağırlığın güce oranı kazanç değil kayıp oluşturmuş. 50 hp daha avantajlı çıkıyor.

Mesela ben günlük kıyafetlerimle 106kg yim, arkadaşım 70kg... Benim Motorla ben 110 zor görürken arkadaşım 120 yi rahat deviriyor. Çünkü büyük bir ağırlık avantajı var.

Deadly Sto(R)m
13 Nisan 2020, 22:09
Peki bu kadar cevaptan sonra,

14 yasinda 125 bin kilometrede XT660R mi?
4-8 yasinda 30-50 bin kilometrede Wr250, Klx250, Crf250 mi?

Fiyatlar ayni olsun bu arada...

tarikcapar
14 Nisan 2020, 09:19
Peki bu kadar cevaptan sonra,

14 yasinda 125 bin kilometrede XT660R mi?
4-8 yasinda 30-50 bin kilometrede Wr250, Klx250, Crf250 mi?

Fiyatlar ayni olsun bu arada...

Bu tamamen Kişisel bir cevap olur, Sizin için Güç / tork çok önemliyken benim için ekonomi önemlidir. Mesela... Benim aklım CRF250 lerde hep. Bana gücü hızı yeter onun... xt660R den az yakacağı ve bakım masraflarının da daha az olacağı kesin