PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 250 hız problemi



Cesc
07 Nisan 2020, 19:02
Selam, konuyu açmadan önce baya baktım ama istediğim cevapları alamadığım için bende açmak istedim. Şimdi benim 2013 model cbr 250 hrc motorum var, boyum 1.90 kilom 118 baya iyi yarı bi adamım, pek öyle hız derdim yok fakat motoru zorladığımda maksimum düz yolda 130km yapıyorum. Youtube'da videolarını falan gördüm adamlar 181'e rahat çıkıyorlar, e benimkinin sorunumu var diye düşünmeye başladım bende, motorun teknik aksamındamı problem var yoksa kilo olarak fazla olduğum içinmi böyle bi durum yaşıyorum sizlere danışmak istedim, aydınlatmak isteyenlerin cevabını bekliyorum iyi forumlar.

oldcockroach
07 Nisan 2020, 19:07
sorunun cevabını vermişsin zaten kilodan düşmezsen yakında çekmeyen sadece motor olmayacak

oktayakgoz
07 Nisan 2020, 19:34
Düz yolda rahat 160 olması lazım. Ben 1.70 90 kiloyum. Hiç zorlanmadan 160 ı gördüm.

Cesc
07 Nisan 2020, 19:36
sanki böyle 4-5-6 viteslerde tork yokmuşcasına böyle zor gidiyor.

reclusive
07 Nisan 2020, 19:36
kiloyla o kadar fark etmez.ben 2kişi 160 ı rahat görüyordum.geriye zincir dişli,hava filtresi,buji,baskı balata vs durumları etkileyebilir

Cesc
07 Nisan 2020, 19:42
sanki böyle 4-5-6 viteslerde tork yokmuşcasına böyle zor gidiyor.

motorun debriyaj balataları çokda iyi durumda değil açıkcası, bu kadar fark edermi mesela baska balata ?

RideForLife.
07 Nisan 2020, 20:31
Fark eder. Motor fazla devir çevirir ama gitmez mesela. Siz ona güzel bir bakım yaptıktan sonra tekrar deneyiniz. Muhtemelen istenilen hızlara çıkacaktır.

Cesc
07 Nisan 2020, 20:33
Fark eder. Motor fazla devir çevirir ama gitmez mesela. Siz ona güzel bir bakım yaptıktan sonra tekrar deneyiniz. Muhtemelen istenilen hızlara çıkacaktır.


Tamamdır Teşekkürler.

levend84
07 Nisan 2020, 20:44
Debriyajda yapar
Enjeksiyon sistemide yapar
Hatta rodaj dönemi bile bir etkendir.

Ayrica cbr250 de artçiyla bile 140-145 leri görmekte mümkün.

Cesc
07 Nisan 2020, 20:51
Debriyajda yapar
Enjeksiyon sistemide yapar
Hatta rodaj dönemi bile bir etkendir.

Ayrica cbr250 de artçiyla bile 140-145 leri görmekte mümkün.

enjeksiyon sisteminde mesela neyi kontrol ettirmem gerek ?

levend84
07 Nisan 2020, 21:01
enjeksiyon sisteminde mesela neyi kontrol ettirmem gerek ?

Motorun 2013 model ama
Km si ne kadar?

Cesc
07 Nisan 2020, 21:24
Motorun 2013 model ama
Km si ne kadar?

34 bin km.

mavzer-i
07 Nisan 2020, 21:26
başka bi cıbır 250 bulup dene

levend84
07 Nisan 2020, 21:56
34 bin km.
Supap ayari
Buji
Hava filtresi
Enjeksiyon temizligi bakimi yapildi mi?

Gaz teli seviyesi ne durumda(telde bolluk varsa,gaz kelebeğini tam açmaz)sen elcigi sona dayasanda kelebek tam acilmadigi icin motor devirlenmez.

6.vites dip gazda,ruzgarsiz duz yolda,devir saati kaç rpm de oluyor?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

Edit:

Yakit pompasinada bir baktir.

YasinC
07 Nisan 2020, 22:02
Kilo son hızı pek etkilemez o hıza çıkış süresini arttırır. Youtube'daki gördüğün videolar genelde iyi bir eğimde yapılmış hızlar. Düz yolda canı genelde 160 falan. Kapanmaya rağmen 130'u zor görüyorsan Levend84'ün dediklerini kontrol et.

E.Yzr
07 Nisan 2020, 22:41
O motorda kesinlikle bir sıkıntı var. Ben yokuş aşağı 181 gördüğüm oldu. 165 bandına çok rahat çıkıyordum. 75 kiloyum 1.78 boy. Bir an önce bir servise gösterin. Ağır bakımlarını yapın

Cesc
07 Nisan 2020, 23:50
Supap ayari
Buji
Hava filtresi
Enjeksiyon temizligi bakimi yapildi mi?

Gaz teli seviyesi ne durumda(telde bolluk varsa,gaz kelebeğini tam açmaz)sen elcigi sona dayasanda kelebek tam acilmadigi icin motor devirlenmez.

6.vites dip gazda,ruzgarsiz duz yolda,devir saati kaç rpm de oluyor?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

Edit:

Yakit pompasinada bir baktir.

telde herhangi bi bolluk yok, 6 vites dip gazda max rpm 7-8 oluyor düz yolda, motoru yeni aldım enjeksiyon temizliği hakkında da bi bilgim yoktu açıkcası. benim motordaki sorun sanırım 4-5-6 viteslerde hiç tork yok gibi böyle sadece 1-2-3'te çok hızlı ivme kazanıyor anında 100kmh oluyor motor ama sonrası yok tıngır tıngır. 120-130 oluyor ondan sonrası hiç yok dip gaz gitmiyor.

levend84
08 Nisan 2020, 00:41
telde herhangi bi bolluk yok, 6 vites dip gazda max rpm 7-8 oluyor düz yolda, motoru yeni aldım enjeksiyon temizliği hakkında da bi bilgim yoktu açıkcası. benim motordaki sorun sanırım 4-5-6 viteslerde hiç tork yok gibi böyle sadece 1-2-3'te çok hızlı ivme kazanıyor anında 100kmh oluyor motor ama sonrası yok tıngır tıngır. 120-130 oluyor ondan sonrası hiç yok dip gaz gitmiyor.

Debriyaja baktir
Yağ değişimi yap

Nikkfurie
08 Nisan 2020, 01:47
Dişliler orjinal mi ? ön dişli büyük yada arka küçük takılmışsa son hızına çıkarken daha çok zorlanır..

Kural [ Z ]
08 Nisan 2020, 12:08
Herşeyden önce, imkan varsa yetkili servise bir uğrayın.

İmkan yoksa, daha önce o makineyi kullanmış birisinin kullanıp kıyaslamasını isteyin. Sonuçta elinizde bir cihaz var ve orjinal durumunu bilmeden mevcut durumu ile karşılaştırma yapmaya çalışıyorsunuz.

Varsayalım ki tespitleriniz doğru. Bu durumda yukarıdaki arkadaşların da belirttiği gibi, durum normal değil.

Muhtemel sorun:

Yanlış motor yağı kullanımı (20W-50 madeni yağ koyanı biliyorum, yağ eksiltmesini göstermesin diye yapılan ve satış öncesi hilelerinden birisidir)

Hava filtresi tıkanıklığı

Enjektörde tıkanıklık ve damlatma

Yanlış zincir gergi ayarı

Debriyaj ayarı sorunu

Orjinal olmayan ayarlı tip manetlerde, hatalı manet yükseklik ayarı

Debriyaj yaylarının torsiyonu kaybedişi (sadece balata ve/veya disk değiştirip yayların değiştirilmediği durumlarda sık karşılaşılır ve ciddi sorundur)

Ön ve arka tekerde frenlerde anormal sıkılık (yanlış montaj, kaliper veya merkez arızaları, yanlış balata seçimi neden olabilir)

Motorun kullanımdan kaynaklı performans düşümü (Ciddi şekilde oturup düşünmek gerek. Motosikletinizin kilometresinin doğru olması ihtimali neredeyse yok. O motosikletin tahmini kilometresi 80.000-120.000 km aralığı veya eğer şehirler arası motokurye kullanmış ise bu rakkamın en az iki katıdır) ki bu durumda motor revizyonu yolu açılır, bu yol gibi çıkacak faturanın da ucu açıktır.

Gaz teli uzaması

Gaz kelebek gövdesinde aşırı GUM oluşumu sonucu kirlenme

Motor iç ayarlarında sorun (supap ayarı hiç yapılamış olabilir, motosikletinizin yaklaşık 7 yaş ve gerçek kilometre de göz önüne alınırsa ihtiyaç olabilir)

Yanlış egzoz kullanımı (modifiye egzozların geri besleme basınçları hatalı olduğundan motorun ilk veya son hızları ile ara hızlanmalarını ve devir/tork eğrisi indekslerini olumsuz etkileyebilir ki tek silindirli bir motorda ciddi şekilde fark edecektir)

Tıkalı katalizör (2013 modelinde olduğundan emin değilim ancak hatırlatmak istedim)

Orjinal olmayan gaz kolu/elcik (bu ürünlerde kullanılan ara adaptör plastik bir yarım ay dişli vardır. Yanlış veya uyumsuz olanı takılır ise motor asla tam gaz veremez)

Kullanıcı hataları

Kullanılan yakıt kalitesi

Yakıt deposu içindeki yakıt süzgecinde tıkanıklık

Yakıt deposu montajında yakıt hortumunun şase veya başka bir nokta ile arasında sıkışması sonucu yetersiz yakıt beslemesi

Yakıt pompası arızası veya uyumsuz yedek parça ile değişimi

Kalitesiz yakıt

Triger zinciri ve/veya gergisi sorunları

Buji ve buji kabloları ile piposu

Bu liste uzar gider. Ya bir bilene göstermeniz ya da yetkili servise uğramanızı öneririm. Göstereceğiniz kişinin motosikletinizden teknik olarak da anlıyor olması, mümkünse daha önce o modeli kullanmış olması elzemdir.

Benim önerim ilk olarak;

Motor yağınızı MOTUL 5100 10W-40 ile değiştirin

Motor yağ filtresini orjinali veya Hiflo gibi kaliteli bir marka ile değiştirin (montaj yönüne aşırı dikkat edin, kapak cıvatalarını çok hafif sıkın)

Hava filtresini orjinali ile değiştirin

Tahrik zinciri ayarınızı tekrar kontrol edin. Aşırı gergin olmadığından, baklalarda takılma veya bozulma olmadığından emin olun ve zincir yağı ile yağlayın

Bujinizi orjinali ile değiştirin, pipoda hasar olmadığından emin olun

*Ön amortisör yağınızı değiştirin

*Arka amortisör ayarını kilonuza göre ayarlayın(en üst kademenin bir iki çentik altına)

Yakıt bittiğinde ilk olarak depoya yarım çay bardağı kadar enjektör temizleyici koyun ve üzerini kaliteli bir benzin ile doldurun. Bu işlemi iki kez tekrarlamanız yeterlidir. Sürekli bu işlemi yapmayın, motorunuz zarar görebilir!

Debriyaj ayarınız ile ilgili olarak motosikletinizin kullanım klavuzunu inceleyin, ayar noktalarını ve bu iki noktadaki ayarı kontrol edin

*Lastiklerinizi kaliteli ama uygun fiyatlı bir model ile (Anlas' ın çok güzel iki üç modeli var o motosiklet için, fiyatı makul kalitesi iyidir) değiştirin

Yan ayağı açın ve bir arkadaşınız motosikleti kendisine doğru yatırırken ön ve arka tekerlekleri eliniz ile çevirip herhangi bir sıkışma olup olmadığını kontrol edin

Sorun düzeldi diyebilmeniz için motosikletinizin ara hızlanmasının iyileşmesi, max hızının yaklaşık +165 km/h' e çıkması gerekiyor. Normal şartlarda motosikletiniz 180km/h' e yavaş da olsa çıkabilen bir model (yavaşlık görecelidir, yavaş bir model değildir). Eğer kabaca bu değerlere ulaşamadıysanız ve daha fazla iyileşme istiyorsanız tekrar hatırlatırım ki yetkili servis veya kaliteli bir ustaya yolunuz düştü, cüzdanın ağzı açıldı demektir.

Sevdiğim ve beğendiğim, güzel bir motosiklettir. Ona da kendinize de dikkat edin, tekeriniz düz bassın ve kesinlikle lastik konusunu ihmal etmeyin :cat:

Cesc
08 Nisan 2020, 18:02
;4547984']Herşeyden önce, imkan varsa yetkili servise bir uğrayın.

İmkan yoksa, daha önce o makineyi kullanmış birisinin kullanıp kıyaslamasını isteyin. Sonuçta elinizde bir cihaz var ve orjinal durumunu bilmeden mevcut durumu ile karşılaştırma yapmaya çalışıyorsunuz.

Varsayalım ki tespitleriniz doğru. Bu durumda yukarıdaki arkadaşların da belirttiği gibi, durum normal değil.

Muhtemel sorun:

Yanlış motor yağı kullanımı (20W-50 madeni yağ koyanı biliyorum, yağ eksiltmesini göstermesin diye yapılan ve satış öncesi hilelerinden birisidir)

Hava filtresi tıkanıklığı

Enjektörde tıkanıklık ve damlatma

Yanlış zincir gergi ayarı

Debriyaj ayarı sorunu

Orjinal olmayan ayarlı tip manetlerde, hatalı manet yükseklik ayarı

Debriyaj yaylarının torsiyonu kaybedişi (sadece balata ve/veya disk değiştirip yayların değiştirilmediği durumlarda sık karşılaşılır ve ciddi sorundur)

Ön ve arka tekerde frenlerde anormal sıkılık (yanlış montaj, kaliper veya merkez arızaları, yanlış balata seçimi neden olabilir)

Motorun kullanımdan kaynaklı performans düşümü (Ciddi şekilde oturup düşünmek gerek. Motosikletinizin kilometresinin doğru olması ihtimali neredeyse yok. O motosikletin tahmini kilometresi 80.000-120.000 km aralığı veya eğer şehirler arası motokurye kullanmış ise bu rakkamın en az iki katıdır) ki bu durumda motor revizyonu yolu açılır, bu yol gibi çıkacak faturanın da ucu açıktır.

Gaz teli uzaması

Gaz kelebek gövdesinde aşırı GUM oluşumu sonucu kirlenme

Motor iç ayarlarında sorun (supap ayarı hiç yapılamış olabilir, motosikletinizin yaklaşık 7 yaş ve gerçek kilometre de göz önüne alınırsa ihtiyaç olabilir)

Yanlış egzoz kullanımı (modifiye egzozların geri besleme basınçları hatalı olduğundan motorun ilk veya son hızları ile ara hızlanmalarını ve devir/tork eğrisi indekslerini olumsuz etkileyebilir ki tek silindirli bir motorda ciddi şekilde fark edecektir)

Tıkalı katalizör (2013 modelinde olduğundan emin değilim ancak hatırlatmak istedim)

Orjinal olmayan gaz kolu/elcik (bu ürünlerde kullanılan ara adaptör plastik bir yarım ay dişli vardır. Yanlış veya uyumsuz olanı takılır ise motor asla tam gaz veremez)

Kullanıcı hataları

Kullanılan yakıt kalitesi

Yakıt deposu içindeki yakıt süzgecinde tıkanıklık

Yakıt deposu montajında yakıt hortumunun şase veya başka bir nokta ile arasında sıkışması sonucu yetersiz yakıt beslemesi

Yakıt pompası arızası veya uyumsuz yedek parça ile değişimi

Kalitesiz yakıt

Triger zinciri ve/veya gergisi sorunları

Buji ve buji kabloları ile piposu

Bu liste uzar gider. Ya bir bilene göstermeniz ya da yetkili servise uğramanızı öneririm. Göstereceğiniz kişinin motosikletinizden teknik olarak da anlıyor olması, mümkünse daha önce o modeli kullanmış olması elzemdir.

Benim önerim ilk olarak;

Motor yağınızı MOTUL 5100 10W-40 ile değiştirin

Motor yağ filtresini orjinali veya Hiflo gibi kaliteli bir marka ile değiştirin (montaj yönüne aşırı dikkat edin, kapak cıvatalarını çok hafif sıkın)

Hava filtresini orjinali ile değiştirin

Tahrik zinciri ayarınızı tekrar kontrol edin. Aşırı gergin olmadığından, baklalarda takılma veya bozulma olmadığından emin olun ve zincir yağı ile yağlayın

Bujinizi orjinali ile değiştirin, pipoda hasar olmadığından emin olun

*Ön amortisör yağınızı değiştirin

*Arka amortisör ayarını kilonuza göre ayarlayın(en üst kademenin bir iki çentik altına)

Yakıt bittiğinde ilk olarak depoya yarım çay bardağı kadar enjektör temizleyici koyun ve üzerini kaliteli bir benzin ile doldurun. Bu işlemi iki kez tekrarlamanız yeterlidir. Sürekli bu işlemi yapmayın, motorunuz zarar görebilir!

Debriyaj ayarınız ile ilgili olarak motosikletinizin kullanım klavuzunu inceleyin, ayar noktalarını ve bu iki noktadaki ayarı kontrol edin

*Lastiklerinizi kaliteli ama uygun fiyatlı bir model ile (Anlas' ın çok güzel iki üç modeli var o motosiklet için, fiyatı makul kalitesi iyidir) değiştirin

Yan ayağı açın ve bir arkadaşınız motosikleti kendisine doğru yatırırken ön ve arka tekerlekleri eliniz ile çevirip herhangi bir sıkışma olup olmadığını kontrol edin

Sorun düzeldi diyebilmeniz için motosikletinizin ara hızlanmasının iyileşmesi, max hızının yaklaşık +165 km/h' e çıkması gerekiyor. Normal şartlarda motosikletiniz 180km/h' e yavaş da olsa çıkabilen bir model (yavaşlık görecelidir, yavaş bir model değildir). Eğer kabaca bu değerlere ulaşamadıysanız ve daha fazla iyileşme istiyorsanız tekrar hatırlatırım ki yetkili servis veya kaliteli bir ustaya yolunuz düştü, cüzdanın ağzı açıldı demektir.

Sevdiğim ve beğendiğim, güzel bir motosiklettir. Ona da kendinize de dikkat edin, tekeriniz düz bassın ve kesinlikle lastik konusunu ihmal etmeyin :cat:

zahmet edip baya bir bilgi vermişsiniz teşekkür ederim.

yağ olarak MOTUL 5100 10W-40 bunu koydurdum 1 ay önce, az öncede hava filtresini söktüm inceledim fazla birşey yok bi hava tutup yerine taktım, motorun egzosu orjinal, zincir dişli setide normal oynama yok ve gideri var daha, makinanın gaz telinde çok hafif bi gevşeklik var fazla değil, tekerlekler de herhangi bi sıkışma'da yok kontrol ettim. dediğim gibi 4-5-6 viteslerde torku çok az makinanın ben buna bağlıyorum, açıyorum gazı mesela 4 le giderken boğulmuş gibi değilde böyle tepkisiz kalıyor motor çok yavaş ivmeleniyor. servis durumuna gelirsek ben karabük'te yaşıyorum ve burada hondanın servisi yok en yakın ankara, onada vaktim yok vaktim olsada servisin faturasını şuan kaldıramam :) yazdıkların için teşekkürler.

Kural [ Z ]
08 Nisan 2020, 20:01
zahmet edip baya bir bilgi vermişsiniz teşekkür ederim.

yağ olarak MOTUL 5100 10W-40 bunu koydurdum 1 ay önce, az öncede hava filtresini söktüm inceledim fazla birşey yok bi hava tutup yerine taktım, motorun egzosu orjinal, zincir dişli setide normal oynama yok ve gideri var daha, makinanın gaz telinde çok hafif bi gevşeklik var fazla değil, tekerlekler de herhangi bi sıkışma'da yok kontrol ettim. dediğim gibi 4-5-6 viteslerde torku çok az makinanın ben buna bağlıyorum, açıyorum gazı mesela 4 le giderken boğulmuş gibi değilde böyle tepkisiz kalıyor motor çok yavaş ivmeleniyor. servis durumuna gelirsek ben karabük'te yaşıyorum ve burada hondanın servisi yok en yakın ankara, onada vaktim yok vaktim olsada servisin faturasını şuan kaldıramam :) yazdıkların için teşekkürler.

Hava filtreniz vizkoz tiptir, temizlenmeden değiştirilmesi gerekir. Buna hassasiyet gösterin.

Yapılacaklar listesinde;

Buji değişimi

Yapılmadı ise motor yağ filtre değişimi

Enjektör temizliği

Kaliteli yakıt kullanımı

Gaz kelebek gövde temizliği

Yakıt hattı kontolü

Debriyaj ayarının doğruluğunun kontrolü

Debriyaj kontrolü ve gerekirse setinin değişimi var

Bunlar da sorunu hafifletmez veya çözmez ise en başında bahsettiğim orjinal olmayan kilometre ve motorun doğal yıpranmasından kaynaklanmış olabileceğini düşünebiliriz.

Thesinner83
09 Nisan 2020, 02:11
;4547984']Herşeyden önce, imkan varsa yetkili servise bir uğrayın.

İmkan yoksa, daha önce o makineyi kullanmış birisinin kullanıp kıyaslamasını isteyin. Sonuçta elinizde bir cihaz var ve orjinal durumunu bilmeden mevcut durumu ile karşılaştırma yapmaya çalışıyorsunuz.

Varsayalım ki tespitleriniz doğru. Bu durumda yukarıdaki arkadaşların da belirttiği gibi, durum normal değil.

Muhtemel sorun:

Yanlış motor yağı kullanımı (20W-50 madeni yağ koyanı biliyorum, yağ eksiltmesini göstermesin diye yapılan ve satış öncesi hilelerinden birisidir)

Hava filtresi tıkanıklığı

Enjektörde tıkanıklık ve damlatma

Yanlış zincir gergi ayarı

Debriyaj ayarı sorunu

Orjinal olmayan ayarlı tip manetlerde, hatalı manet yükseklik ayarı

Debriyaj yaylarının torsiyonu kaybedişi (sadece balata ve/veya disk değiştirip yayların değiştirilmediği durumlarda sık karşılaşılır ve ciddi sorundur)

Ön ve arka tekerde frenlerde anormal sıkılık (yanlış montaj, kaliper veya merkez arızaları, yanlış balata seçimi neden olabilir)

Motorun kullanımdan kaynaklı performans düşümü (Ciddi şekilde oturup düşünmek gerek. Motosikletinizin kilometresinin doğru olması ihtimali neredeyse yok. O motosikletin tahmini kilometresi 80.000-120.000 km aralığı veya eğer şehirler arası motokurye kullanmış ise bu rakkamın en az iki katıdır) ki bu durumda motor revizyonu yolu açılır, bu yol gibi çıkacak faturanın da ucu açıktır.

Gaz teli uzaması

Gaz kelebek gövdesinde aşırı GUM oluşumu sonucu kirlenme

Motor iç ayarlarında sorun (supap ayarı hiç yapılamış olabilir, motosikletinizin yaklaşık 7 yaş ve gerçek kilometre de göz önüne alınırsa ihtiyaç olabilir)

Yanlış egzoz kullanımı (modifiye egzozların geri besleme basınçları hatalı olduğundan motorun ilk veya son hızları ile ara hızlanmalarını ve devir/tork eğrisi indekslerini olumsuz etkileyebilir ki tek silindirli bir motorda ciddi şekilde fark edecektir)

Tıkalı katalizör (2013 modelinde olduğundan emin değilim ancak hatırlatmak istedim)

Orjinal olmayan gaz kolu/elcik (bu ürünlerde kullanılan ara adaptör plastik bir yarım ay dişli vardır. Yanlış veya uyumsuz olanı takılır ise motor asla tam gaz veremez)

Kullanıcı hataları

Kullanılan yakıt kalitesi

Yakıt deposu içindeki yakıt süzgecinde tıkanıklık

Yakıt deposu montajında yakıt hortumunun şase veya başka bir nokta ile arasında sıkışması sonucu yetersiz yakıt beslemesi

Yakıt pompası arızası veya uyumsuz yedek parça ile değişimi

Kalitesiz yakıt

Triger zinciri ve/veya gergisi sorunları

Buji ve buji kabloları ile piposu

Bu liste uzar gider. Ya bir bilene göstermeniz ya da yetkili servise uğramanızı öneririm. Göstereceğiniz kişinin motosikletinizden teknik olarak da anlıyor olması, mümkünse daha önce o modeli kullanmış olması elzemdir.

Benim önerim ilk olarak;

Motor yağınızı MOTUL 5100 10W-40 ile değiştirin

Motor yağ filtresini orjinali veya Hiflo gibi kaliteli bir marka ile değiştirin (montaj yönüne aşırı dikkat edin, kapak cıvatalarını çok hafif sıkın)

Hava filtresini orjinali ile değiştirin

Tahrik zinciri ayarınızı tekrar kontrol edin. Aşırı gergin olmadığından, baklalarda takılma veya bozulma olmadığından emin olun ve zincir yağı ile yağlayın

Bujinizi orjinali ile değiştirin, pipoda hasar olmadığından emin olun

*Ön amortisör yağınızı değiştirin

*Arka amortisör ayarını kilonuza göre ayarlayın(en üst kademenin bir iki çentik altına)

Yakıt bittiğinde ilk olarak depoya yarım çay bardağı kadar enjektör temizleyici koyun ve üzerini kaliteli bir benzin ile doldurun. Bu işlemi iki kez tekrarlamanız yeterlidir. Sürekli bu işlemi yapmayın, motorunuz zarar görebilir!

Debriyaj ayarınız ile ilgili olarak motosikletinizin kullanım klavuzunu inceleyin, ayar noktalarını ve bu iki noktadaki ayarı kontrol edin

*Lastiklerinizi kaliteli ama uygun fiyatlı bir model ile (Anlas' ın çok güzel iki üç modeli var o motosiklet için, fiyatı makul kalitesi iyidir) değiştirin

Yan ayağı açın ve bir arkadaşınız motosikleti kendisine doğru yatırırken ön ve arka tekerlekleri eliniz ile çevirip herhangi bir sıkışma olup olmadığını kontrol edin

Sorun düzeldi diyebilmeniz için motosikletinizin ara hızlanmasının iyileşmesi, max hızının yaklaşık +165 km/h' e çıkması gerekiyor. Normal şartlarda motosikletiniz 180km/h' e yavaş da olsa çıkabilen bir model (yavaşlık görecelidir, yavaş bir model değildir). Eğer kabaca bu değerlere ulaşamadıysanız ve daha fazla iyileşme istiyorsanız tekrar hatırlatırım ki yetkili servis veya kaliteli bir ustaya yolunuz düştü, cüzdanın ağzı açıldı demektir.

Sevdiğim ve beğendiğim, güzel bir motosiklettir. Ona da kendinize de dikkat edin, tekeriniz düz bassın ve kesinlikle lastik konusunu ihmal etmeyin :cat:

Abi sen ne yaptın :)

ahmetozelci
13 Haziran 2020, 01:10
Dostum bende de cbr 250 var. Motorum 120-130 a kadar çok hızlı geliyor ama sonra tork düşüyor. 145 i geçmiyor. Zincir dişli takımı ve debriyaj balatasını değiştirdim. Bujiyi orjinaliyle değiştirdim. Ama nafile. Sen çözdüysen nasıl çözdün acaba?

IRau
13 Haziran 2020, 07:24
motorun canını alıyosun o kiloyla

spor salonları açıldı

hem kendin için hemde motor için spor yap

captürk
13 Haziran 2020, 08:12
Dostum bende de cbr 250 var. Motorum 120-130 a kadar çok hızlı geliyor ama sonra tork düşüyor. 145 i geçmiyor. Zincir dişli takımı ve debriyaj balatasını değiştirdim. Bujiyi orjinaliyle değiştirdim. Ama nafile. Sen çözdüysen nasıl çözdün acaba?

250 cc 27 beygir tek silindir motor 10.500 devir çeviriyor daha ne yapsın motor 250 cc motordan bence fazlasını beklememek gerek 145 250 cc için(10.500 devir çeviren için en azından) gayet ideal bence rüzgar olmayacak hiç eğim olmayacak falan ya da eğim sizin lehinize olursa üstünü görebilirsiniz istediğiniz hızları cbr250rr ile görebilmeniz mümkün ancak o da türkiyede yok maalesef yada cbr500r o bile kısıtlamadan dolayı 188 görüyor he gps de 176 orası ayrı bir çok motosikletin öyle maalesef

wqaz00
14 Haziran 2020, 02:49
Hocam kilodan kaynaklı bir şey bu endişe etmenize gerek yok motorunuzun sesi sağlıklı ve yürüyen takım da eksik ve sorun yoksa çok da takmayın. 60 kg arkadaşım var o CBR ile 180-185 falan görüyor ben maks 160 😂

4till4
14 Haziran 2020, 12:59
1.76 boy 85 kilo ile hafif yokuş aşağı eğimle kapanarak 181 yapıp kesiciye girebiliyordum.Eger motorun herhangi bi yerinde aksaklık yoksa senin de kapanarak en az bi 160 üzerine gelebilmen lazım diye düşünüyorum.Çunku ben + 90 kilo artçı kardeşim yokuş aşağı eğimde 176 yaptığımızı hatırlıyorum