PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : FZ6 Fazer için Michelin Pilot Power mı Anlas mı?



BlackBaron
07 Nisan 2020, 10:49
Merhaba,

Lastikleri eski tarihli olan Fazerım'a lastik alma arifesindeyim. Motosikleti yağmurda kullanmıyorum; dolayısıyla kuru havada yolu iyi tutsun diye bakıyorum. Çevremde epeydir Michelin Pilot Power tercihini değişmeyen tanıdıklarım var; o nedenle daha önce hiç kullanmadığım halde, fiyatına göre makul bir lastik olduğunu düşündüğüm pilot power'ı almaya yakınım. Yalnız lastik 2019 tarihli, üretim haftasını ise sormam gerekiyor. Anlas'ı ise yakınımda kullanan pek kimse yok ama yerli üretim olduğunu duyduğumdan ve yol tutuş açısından, bilinen lastikleri aratmayacağını duyduğumdan sormak istedim (2020 tarihli de bulunabilir sanırım). Bu arada Anlas'ın hangi modeli Fazer'a uyar şu an onu bile bilmiyorum.

Kullanılacak lastikle amaç daha ziyade, haftada bir veya iki günlük çoğunlukla virajlı şehirdışı geziler. Kuruda ve özellikle virajda, en iyi yol tutuşu bu iki lastikten hangisindedir? Tecrübeli olanların özellikle cevaplamasını rica ediyorum. Son olarak, 1300-1500 lira bandında söz konusu kriterlere göre tavsiyeniz olursa da yazmanızı beklerim.

Keyifli ve kazasız sürüşler.

ulkerhan
07 Nisan 2020, 11:44
lastik gibi bir konuda Türk malı olmasından dolayı Anlas diyorum.
Bu güne kadar tüm motorlarımda anlas aldım ve memnunum.

Angrypower
07 Nisan 2020, 13:49
Pirelli Angel GT

rollcycle
07 Nisan 2020, 13:57
Uzun yıllar michelin ile fazer kullanmış biri olarak michelini tercih etmenizi tavsiye ederim. Anlas iyi kötü bilmem fakat fazer zaten riskli ve arkası her fırsatta arka tekeri yüzen bir motosiklet bu yüzme oranı nekadar az olursa sizin için okadar sağlıklı olur. Uzun yıllardır bu işin içinde üretim yapan bir firmanın yeni deneysel ve başarılı lastikler üreten bir firmaya göre daha avantajlı olacağını düşünüyorum. Motosikletle ilgili tüm ekipmanlarda markaya boşa para veriyorum diye düşünmeyin. Eğer imkan ve bütçeniz varsa alabileceğiniz en iyi lastiği almaya çalışın.

SS40
07 Nisan 2020, 14:47
Sanırım lastik ölçülerin 120/70-17 & 180/55-17 .

Bu durumda güzel opsiyonların olduğunu düşünüyorum.
Anlas Viento Sport: Yumuşak hamurlu bir lastik olduğunu söyleyebilirim. Yerli üretim olması fiyat konusunda avantajlı.
Metzeler Sportec M3 : Güzel bir ikinci opsiyon ithal olması sebebiyle birazcık daha yüksek fiyatı var ama yine belirttiğin bütçeye uygun.
Mitas Sport Force Plus: İstediklerini sana sağlayacaktır, tutulan bir model olduğu için yeni üretimleri piyasada bulman çok kolay.
Metzeler M7 RR : Aralarıdaki en pahalı opsiyon ama 1-2 sene depoda uygun şartlarda tutulmuş model bulursan kaçırma derim. Saydıklarım arasındaki en iyi model.

Birkaç opsiyon daha var bilindik ve tanındık modeller ancak bu sefer bütçe konusunda yukarı çıkman gerekecek. Bana sorarsan benim seçimim M7 RR olurdu kesinlikle.

BlackBaron
11 Nisan 2020, 11:57
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Halen araştırma aşamasındayım. Yine pilot power ile viento sport arasındayım ve tahmin ediyorum ki fiyatlarına göre, kullanım amacıma ve motoru kullandığım hava koşullarına göre iş görecek lastiklerdir diye düşünüyorum.

kadango
11 Nisan 2020, 12:11
MT-07 de Mitas SF+ ve Anlas Viento Sport kullandım, şu an Anlas var üzerinde. Mitas 15.000 civarında değişim ister, ben fiyatına göre gayet başarılı buldum. İthal markalardan altenatif olarak düşüneceğim Rosso Corsa 2, Rosso 3 ya da Super Corsa olur o da aradaki fiyat farkını bağıslarsanız. Anlas Mitas' tan bir tık daha yumuşak muhtemel Mitas'ın da önüne koyacağım bir lastik. Beklediğim, merak ettiğim şey İzmir'in erimiş asfaltına nasıl tepki vereceği. O noktada da başarılı olursa sınıfı geçer. Fazer 8' imde M7RR vardı, Türkiye koşullarında sayılan lastiklerden daha kötü kullanıma sahip bir lastik, şahsen tavsiye etmiyorum.

Bu arada, aylık 1500km şehir içi yol yapan biri olarak yazıyorum. Mitas, Anlas, Pirelli bu kullanım için biçilmiş kaftan. Bu lastikler yumuşak lastikler, kaliteli asfaltta yoğun kullanımda çabuk bitebilecek lastikler. Kolay ısınıyorlar.

BlackBaron
11 Nisan 2020, 13:08
MT-07 de Mitas SF+ ve Anlas Viento Sport kullandım, şu an Anlas var üzerinde. Mitas 15.000 civarında değişim ister, ben fiyatına göre gayet başarılı buldum. İthal markalardan altenatif olarak düşüneceğim Rosso Corsa 2, Rosso 3 ya da Super Corsa olur o da aradaki fiyat farkını bağıslarsanız. Anlas Mitas' tan bir tık daha yumuşak muhtemel Mitas'ın da önüne koyacağım bir lastik. Beklediğim, merak ettiğim şey İzmir'in erimiş asfaltına nasıl tepki vereceği. O noktada da başarılı olursa sınıfı geçer. Fazer 8' imde M7RR vardı, Türkiye koşullarında sayılan lastiklerden daha kötü kullanıma sahip bir lastik, şahsen tavsiye etmiyorum.

Bu arada, aylık 1500km şehir içi yol yapan biri olarak yazıyorum. Mitas, Anlas, Pirelli bu kullanım için biçilmiş kaftan. Bu lastikler yumuşak lastikler, kaliteli asfaltta yoğun kullanımda çabuk bitebilecek lastikler. Kolay ısınıyorlar.

:cat: fikriniz için teşekkür ederim. Lastiğin çabuk erimesi önemli değil; zira motosikletle çok uzun geziler yapma gibi bir planım da yok o kadar boş vaktim de şu an için. Yolu iyi tutsun, iyi viraj yapmaya katkı sağlasın kuru havada yeter.
Eski bir mt07 sahibiyim siz de az çok fazer 600'ü tahmin edersiniz; 07'nin traktör torku fazer'da olmadığından lastiği iki ayda erimez. Virajdaki yanları saymaya gerek yok, düz yolda 4. viteste bile patenaja düşüyordu. :cherry: lastik 2016 pilot road 3 idi.
İzmir'in erimiş asfaltında hepimizin her lastikte itidalli davranması şart. Dilerim memnuniyetiniz devam eder. :)

Angrypower
11 Nisan 2020, 18:01
MT-07 de Mitas SF+ ve Anlas Viento Sport kullandım, şu an Anlas var üzerinde. Mitas 15.000 civarında değişim ister, ben fiyatına göre gayet başarılı buldum. İthal markalardan altenatif olarak düşüneceğim Rosso Corsa 2, Rosso 3 ya da Super Corsa olur o da aradaki fiyat farkını bağıslarsanız. Anlas Mitas' tan bir tık daha yumuşak muhtemel Mitas'ın da önüne koyacağım bir lastik. Beklediğim, merak ettiğim şey İzmir'in erimiş asfaltına nasıl tepki vereceği. O noktada da başarılı olursa sınıfı geçer. Fazer 8' imde M7RR vardı, Türkiye koşullarında sayılan lastiklerden daha kötü kullanıma sahip bir lastik, şahsen tavsiye etmiyorum.

Bu arada, aylık 1500km şehir içi yol yapan biri olarak yazıyorum. Mitas, Anlas, Pirelli bu kullanım için biçilmiş kaftan. Bu lastikler yumuşak lastikler, kaliteli asfaltta yoğun kullanımda çabuk bitebilecek lastikler. Kolay ısınıyorlar.

Mt-07’me road4’lerden sonra metzeller m7rr yada muhtemelen bir üstü m9rr takmayı planlıyordum. Nesini sevmedin? Gariban lastiği Sport touring modeli Sport makineye takınca bir aptallaştı alet. 8k km oldu. Bir 10k daha kullanıp, muhtemelen bir dahaki seneye metzeller takarım diyordum.

Şimdi aklımda soru işaretleri oluştu.

kadango
12 Nisan 2020, 13:35
Mt-07’me road4’lerden sonra metzeller m7rr yada muhtemelen bir üstü m9rr takmayı planlıyordum. Nesini sevmedin? Gariban lastiği Sport touring modeli Sport makineye takınca bir aptallaştı alet. 8k km oldu. Bir 10k daha kullanıp, muhtemelen bir dahaki seneye metzeller takarım diyordum.

Şimdi aklımda soru işaretleri oluştu.

Sport Touring lastikler uzun yol kullanımı için tasarlanıyor ve uzun ömür, sağlamlık için sert hamurlu üretiliyor. Geç ısınıyor, stabiliteye geç ulaşıyor, sokak-yol koşullarına daha dayanıklı. Şunun bilincinde olmak lazım bir marka veya markalar ürünlerini kategorilendiriyorsa bu ihtiyaç doğrultusunda gelişen bir durum. Her güzellik bir arada olamayacağı gibi bu konuda da durum bu. Anlas' ları taktırırken söz konusu oldu, müşteriden geri dönen bir lastik gösterdiler Rosso 3, Hayabusa' ya takılmış ve sert kalkış sonucu lastik yakmış gibi lastiğin sırtı parampaçaydı. Fabrikaya göndermişler, kullanıcı hatası diye geri dönmüş ve 3 küsür bin lira çöp... Lastik yakma olmadığı açık çünkü sırt kesintisiz hasar almamış, arada 5-10cm normal yerler vardı. Belli ki kaliteli asfaltta lastik zaman zaman tutunmuş fakat ne asfalta ne de dönme kuvvetine dayanamamış...

Her neyse; varmaya çalıştığım sonuç şu, eğer her yer kaliteli-tozsuz-drenajı iyi yapılmış asfalt olsa ve uzun yolda kullansam Sport Touring tipi lastiği tercih ederim. Fakat benim ihtiyaçlarım doğrultusunda ülke koşullarında bulabildiğim en yumuşak lastik benim için en iyi lastik. M7RR ne çabuk ısınıyordu ne de yumuşak lastikler kadar iyi ısınıyordu. Sıcakken tırnaklayınca sakızlaşmayı göremiyordum. Tamam Sport lastik olabilir ama ülke koşullarında iş yapmaz ne olursa olsun. Hatta en son tozlu cam asfaltta makine şıp diye altımdan kayıverdi, belki daha yumuşak hamurlu lastik olsaydı kurtarabilirdim. Maddi hasarla atlattım ve bir daha mümkün olduğunca yumuşacık hamurlu lastik kullanmaya karar verdim. Varsın çabuk bitsin, varsın uzun yolda sert kullanımda veya aşırı sıcak asfaltta kendini salsın. Kolay yaralanmasına da razıyım yeter ki canıma, yeri geldiğinde malıma zarar gelmesin. M7RR tercih etmeyecek olmamın sebebi bu... Somut olarak ikna olmak istiyorsanız lastikçiye gittiğinizde bu modellerin her birini tırnaklayın, hatta bakın renginden bile fikir verir. Rosso, Viento Sport faber castel silgi hissiyatı veriyorsa, M7RR Mikro silgi hissiyatı veriyor.

Umarım düşüncelerimi anlatabilmişimdir.

Bunlara ek olarak, yerli üretim materyal kullanma ve garanti koşulları konusunda da Anlas, Mitas kullanmak sıcak geliyor...

Angrypower
12 Nisan 2020, 13:59
Rosso3’e göre m7rr daha fazla yağmur performansı verir, kuruda da sorun çıkarmaz diyordum ama aklımda soru işaretleri oluştu. Alırken biraz daha araştıracağız o zaman :)

Teşekkürler Bilgi için.

SS40
14 Nisan 2020, 10:19
Şahsen M7RR deneyimleme fırsatım olmadı ve genelde yabancı kaynakların incelemelerini araştırdım. Ülkemiz yollarının çok önemli bir etken olduğu konusunda hemfikirim.

Geçen hafta Mitas Sport Force+ aldım f/p konusunda olumlu bulduğum için, henüz takılalı 250 km oldu ama şu ana kadar memnunum, normal yollarda limiti asla zorlamam (viraj açısı bazında, yoksa hız konusunda zaten limit bir araca sahip değilim.) ve şahsi yorumum şu ana kadar mitas beklediğim herşeyi sunuyor. İş günlerinde yaklaşık 75-100 km kullanımım olduğu için ve bunun yaklaşık %70'i otobanda geçtiği için rosso 3 gibi pahalı opsiyonlara hiç girişmedim.

BlackBaron
25 Nisan 2020, 13:10
Anlas'ın viento sport modelini tercih ettim. Halen rodajda olduğundan motoru pek eğip bükmüyorum. Ama yumuşak hamurlu bir lastik ve yoldaki taşı çukuru kesinlikle daha az hissettiriyor; gerçi bunun nedeni biraz da önceki lastiklerin havasını, motoru bagajlı vaziyette kullanımıma göre ayarladığımdandır.

mavzer-i
25 Nisan 2020, 13:32
ducati motorumu aldığımda üstünde m7RR vardı.
motoru 2017 de almıştım. lastiklerin tarihi 2015 ti
belli bi süre kullandıktan sonra lastikler yeteri ısıya ulaşırsa
virajlara yağ gibi giriyordum. lastiklerin sınırlarına iniyordum neredeyse.
lastiği tanıyınca nere de nasıl kullanacağını bildikten sonra çokta sorun olmuyo.
benden önce kaç km kullanıldı bilmiyorum lastikler. ama ben 15k kadar kullandım. telleri gözükene kadar hiç beni yolda bırakmadı.

uzun ömürlü konusunda benimde aklımda m9RR var. bakalım hala araştırmadayım