PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : siz hala zinciri yağlamakla mı uğraşıyorsunuz. otomatik zincir yağlama sistemi. ATP



Sayfa : [1] 2

mavzer-i
03 Nisan 2020, 17:13
zinciri sprey ile yağlamak belki daha iyidir belki değildir orasını bilmiyorum.
ama otomatik zincir yağlama sistemi daha rahat geliyor bana.
sistem olarak ahmet abinin yaptığı sistemi kullanıyorum. kendisine de buradan tekrar teşekkür ediyorum.

sistemin kumandası da var. kaç dakika arayla kaç saniye süresince yağlamasını istiyorsanız kumandadan ayarlıyorsunuz.

zincirim her daim yağlı duruyor. yağlama süresi ve aralığını iyi ayarlarsanız janta sıçratma yapmadan hep yağlı kalabiliyor zincirler.

bu zincir yağının deposu. koltuk altınada koyabilirdik ama delme işlemi istemediğim için gidonda kullanmaya karar verdik.
ahmet abi kendi motorunda da bu şekilde kullanıyor zaten.
https://i.hizliresim.com/rThaT4.jpg (https://hizliresim.com/rThaT4)

yağlamayı da bu şekilde fırça yardımıyla yapıyor.
deneyimleme fırsatım olmadı henüz yeni takıldı o yüzden bir fırça kaç bin km gidiyor şimdilik bişey diyemem. şuan bin km sini yeni geçti sayılır.
https://i.hizliresim.com/uootiA.jpg (https://hizliresim.com/uootiA)

buda zincirin hali. motora binerken de böyle inerkende
https://i.hizliresim.com/AAU0rj.jpg (https://hizliresim.com/AAU0rj)

gün içinde çok kontak açıp kapatıyorsanız belki yağ hızlı bitebilir ama uzun yolda oldukça kullanışlı. sakaryaya gidip geldim zincri hep bu haldeydi.

motoru yıkarken de benzinlikte zincire köpük tutup sonra yıkarken zinciride yıkayınca zincir eski rengine beyaza dönüyor. ekstra zincir temizlemek için bişey kullanmama gerek kalmıyor.

tüm motor severlere iyi günler dilerim.
ben taktığım deneyimlediğim ve sevdiğim şeyi sizinle paylaştım.

edit: yağ olarak 90 numara şansıman yağı kullanıyorum.

oldcockroach
03 Nisan 2020, 17:25
Ben karabaş şampuan şişesi ve 1 adet serum kiti ile manuel olarak hallettim o işi :D Şişeyi karenajın için saklıyorum serum hortumunu da uzatıyorum arka dişliye dım dım dım olay tamam :D Jenaratörlerin yağı değişti atık yağları da aldım teneke teneke 15w40 :D Sadece akvaryumcudan musluk alıp damlama olayına ince ayar vermem gerekiyor :D

tommygun
03 Nisan 2020, 17:33
Ben de 2019 sonunda ATP taktırdım ve çok memnunum ancak benim tankım daha büyük, sol altta duruyor. Geçen gün de tanktaki yağ bitti, sökmekle uğraşmadım, içine enjektörle yağ doldurdum.

hasmet
03 Nisan 2020, 17:37
Buyuk motosikletlerin zinciri zaten icten yagli. "O" ve "X" ring'ler onun icin var. Zincirin asil yuk binen ve asinan kismi surekli yaglanmakta. Distan yaglamanin amaci: "0" ringlerin omrunu uzatmak, ve acikcasi bir de estetik...

"0" ringlerin omrunu uzatmak icin cok sik yaglamak gerekmiyor.

Goruntu icin ise "otomatik yaglama sistemi" daha buyuk negatif bence.

Bu arada asagi yukari 17 senedir 900cc+ motosiklet kullaniyorum. Hayatimda sadece bir kez zincir degistirdim.

mavzer-i
03 Nisan 2020, 17:48
Buyuk motosikletlerin zinciri zaten icten yagli. "O" ve "X" ring'ler onun icin var. Zincirin asil yuk binen ve asinan kismi surekli yaglanmakta. Distan yaglamanin amaci: "0" ringlerin omrunu uzatmak, ve acikcasi bir de estetik...

"0" ringlerin omrunu uzatmak icin cok sik yaglamak gerekmiyor.

Goruntu icin ise "otomatik yaglama sistemi" daha buyuk negatif bence.

Bu arada asagi yukari 17 senedir 900cc+ motosiklet kullaniyorum. Hayatimda sadece bir kez zincir degistirdim.

okadar bilgim yok ama en azından böyle kafam daha rahat ediyor

Alper600RR
03 Nisan 2020, 18:07
pek bana göre değil ben seviyorum böyle zinciri temizleyip yağlamayı. işten fırsat buldukça her pazar km dolmadan bile temizler yağlarım :)

pea
03 Nisan 2020, 19:04
Buyuk motosikletlerin zinciri zaten icten yagli. "O" ve "X" ring'ler onun icin var. Zincirin asil yuk binen ve asinan kismi surekli yaglanmakta. Distan yaglamanin amaci: "0" ringlerin omrunu uzatmak, ve acikcasi bir de estetik...

"0" ringlerin omrunu uzatmak icin cok sik yaglamak gerekmiyor.

Goruntu icin ise "otomatik yaglama sistemi" daha buyuk negatif bence.

Bu arada asagi yukari 17 senedir 900cc+ motosiklet kullaniyorum. Hayatimda sadece bir kez zincir degistirdim.

Her sene, 15000-18000 km'de bir zincir(Honda'nın taktığı, DID'nin "ucuz" serisi) değiştiriyorum.

Kış aylarında her gün yağmur yağdığı için bakım filan yapamıyorum. 2 güne paslanıyor, kum giriyor. Sırf bu yüzden otomatik yağlamaya geçesim var.
Ama bir yandan da "ya bu zincirin ömrü zaten buysa?" diye düşünüyorum.

mavzer-i
03 Nisan 2020, 19:16
Her sene, 15000-18000 km'de bir zincir(Honda'nın taktığı, DID'nin "ucuz" serisi) değiştiriyorum.

Kış aylarında her gün yağmur yağdığı için bakım filan yapamıyorum. 2 güne paslanıyor, kum giriyor. Sırf bu yüzden otomatik yağlamaya geçesim var.
Ama bir yandan da "ya bu zincirin ömrü zaten buysa?" diye düşünüyorum.

ahmet abinin zinciri taptaze duruyordu ve 40 bin km dir kullanıyordu yağlama sistemi ile.
ben daha yeniyim kendim tecrübe edecek zamanım olmadı hala.

Boldpilot
03 Nisan 2020, 19:29
güzel sistem valla, asfaltta binsem kesinlikle kullanırdım. Ne yazıkki motosiklete extra ne takarsam kırılıyor 😀

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------


pek bana göre değil ben seviyorum böyle zinciri temizleyip yağlamayı. işten fırsat buldukça her pazar km dolmadan bile temizler yağlarım :)
Temizlik işini çok abartmayın hocam, defalarca kez motosiklet aldım sattım . Aldığım motosikletlerin çoğunun zincirleri hep bende bozuldu, hepsi de böyle gaz yağı fırçayla cam gibi yaptıktan sonra bozuldu. Çok temizlemenin zararlı olduğuna kanaat getirdim.

Angrypower
03 Nisan 2020, 19:44
Walla o otomatik zincir yağlama işine bende gireceğim. Fakat hem havalar yağmurlu hem 20000km bakımı var. Önce bakımı yapıp, ardından taktırayım diyorum ama servislerde kapalı galiba.

mavzer-i
03 Nisan 2020, 19:46
emin değilim çoğu yer açık ama

Angrypower
03 Nisan 2020, 20:41
Buyuk motosikletlerin zinciri zaten icten yagli. "O" ve "X" ring'ler onun icin var. Zincirin asil yuk binen ve asinan kismi surekli yaglanmakta. Distan yaglamanin amaci: "0" ringlerin omrunu uzatmak, ve acikcasi bir de estetik...

"0" ringlerin omrunu uzatmak icin cok sik yaglamak gerekmiyor.

Goruntu icin ise "otomatik yaglama sistemi" daha buyuk negatif bence.

Bu arada asagi yukari 17 senedir 900cc+ motosiklet kullaniyorum. Hayatimda sadece bir kez zincir degistirdim.

Benim eski zincirde o-ring’ler patlamıştı. Pek güzel olmuyor. Zaten bir zinciri ben max 15000km kullanabiliyorum. Sonra direk çöp oluyor. Bu sistem ile 25000km kullanabilir isem bana faydası çok olur.

mavzer-i
03 Nisan 2020, 20:45
Benim eski zincirde o-ring’ler patlamıştı. Pek güzel olmuyor. Zaten bir zinciri ben max 15000km kullanabiliyorum. Sonra direk çöp oluyor. Bu sistem ile 25000km kullanabilir isem bana faydası çok olur.

ben zincir dişliyi değiştireli bi kaç bin km oldu. sıfır zincire taktırmış gibi bi durumdayım. bakalım benim zincirler ne kadar gidecek.

Ahmet Turan Peker
03 Nisan 2020, 20:50
Buyuk motosikletlerin zinciri zaten icten yagli. "O" ve "X" ring'ler onun icin var. Zincirin asil yuk binen ve asinan kismi surekli yaglanmakta. Distan yaglamanin amaci: "0" ringlerin omrunu uzatmak, ve acikcasi bir de estetik...

"0" ringlerin omrunu uzatmak icin cok sik yaglamak gerekmiyor.

Goruntu icin ise "otomatik yaglama sistemi" daha buyuk negatif bence.

Bu arada asagi yukari 17 senedir 900cc+ motosiklet kullaniyorum. Hayatimda sadece bir kez zincir degistirdim.

Muhabbeti uzatalım mı yoksa bilmediğin şey hakkında eksik- hatalı yorum yapmış olabileceğini kabul eder misin

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------


pek bana göre değil ben seviyorum böyle zinciri temizleyip yağlamayı. işten fırsat buldukça her pazar km dolmadan bile temizler yağlarım :)

Tabiki severek yapılan iş iş değil keyifdir. Size tavsiyem temizlik yaparken yağ çözücü herhangi bir şey kullanmayın. Yağ ile temizleyin yağlayın..

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:47 ----------


Benim eski zincirde o-ring’ler patlamıştı. Pek güzel olmuyor. Zaten bir zinciri ben max 15000km kullanabiliyorum. Sonra direk çöp oluyor. Bu sistem ile 25000km kullanabilir isem bana faydası çok olur.

Yeni zinciri al atp tak eğer normal kullanım ile 25 binde bozulur ise paran geri iade... Fiili olarak zaten yapıyorum ama garanti için çalışmam sürüyor

Angrypower
03 Nisan 2020, 20:52
İşte zinciri takalı 1000km oldu dişli ile. Gelemiyorumki. Hep yağmur yağıyor :)

Ahmet Turan Peker
03 Nisan 2020, 20:53
ahmet abinin zinciri taptaze duruyordu ve 40 bin km dir kullanıyordu yağlama sistemi ile.
ben daha yeniyim kendim tecrübe edecek zamanım olmadı hala.

Maalesef 46500 km de hiç gerdirme yapmadan zinciri değiştim. Zincir iyi durumda idi ama özellikle ön dişli eğilmiş idi set olarak değiştim ben de

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------


İşte zinciri takalı 1000km oldu dişli ile. Gelemiyorumki. Hep yağmur yağıyor :)

Zaten gelme #evdekal

YasinC
03 Nisan 2020, 20:57
Zincirin ömrü motoru kullanım şeklinden çok etkileniyor. Sürekli ani gaz açan, yüklü motorlarda daha çok yıprandığını düşüyorum. Yağlama paslanmayı vs geciktiriyor ama öyle yok gaz yağı vs gibi işlere hiç girmiyorum.

mavzer-i
03 Nisan 2020, 20:57
Maalesef 46500 km de hiç gerdirme yapmadan zinciri değiştim. Zincir iyi durumda idi ama özellikle ön dişli eğilmiş idi set olarak değiştim ben de[COLOR="Silver"]



darısı benim başıma :D

Angrypower
03 Nisan 2020, 21:05
Zaten gelme #evdekal

Walla benim öyle bir şansım yok maalesef. Yazında Türkiye turu yapacağım. Sen açık değilsen sıkıntı. Yapacak birşey yok. Mecbur bekleriz.

Ahmet Turan Peker
03 Nisan 2020, 21:07
Walla benim öyle bir şansım yok maalesef. Yazında Türkiye turu yapacağım. Sen açık değilsen sıkıntı. Yapacak birşey yok. Mecbur bekleriz.

Sağlam raporu al gel 😉

Zaten şu an gidemezsin. Açılınca ben de açarım

ero__
03 Nisan 2020, 21:31
ahmet abinin zinciri taptaze duruyordu ve 40 bin km dir kullanıyordu yağlama sistemi ile.
ben daha yeniyim kendim tecrübe edecek zamanım olmadı hala.

Taptaze derken? Tadına mı baktınız? :cherry: Yoksa zincir baklalarının taşıma kapasitesini mi ölçtünüz? Ya da yeni bir zincir ile boyunu en azından kontrol ettiniz mi?

Hasmet'in dediği gibi O ya da X ring zincirlerde yağlanması gereken yere zaten nüfuz EDEMEZSİNİZ. Edebiliyorsanız zaten zincirin ömrü çoktan bitmiştir.

Eski motor yağı ile dıştan 2 tur sürmek üzerindeki kiri pası çok rahat çözer. Sonrasında yine aynı yağ ile yağlanabilir.

mavzer-i
03 Nisan 2020, 21:36
Taptaze derken? Tadına mı baktınız? :cherry: Yoksa zincir baklalarının taşıma kapasitesini mi ölçtünüz? Ya da yeni bir zincir ile boyunu en azından kontrol ettiniz mi?

Hasmet'in dediği gibi O ya da X ring zincirlerde yağlanması gereken yere zaten nüfuz EDEMEZSİNİZ. Edebiliyorsanız zaten zincirin ömrü çoktan bitmiştir.

Eski motor yağı ile dıştan 2 tur sürmek üzerindeki kiri pası çok rahat çözer. Sonrasında yine aynı yağ ile yağlanabilir.

zincire dil attım

hasmet
03 Nisan 2020, 21:39
Her sene, 15000-18000 km'de bir zincir(Honda'nın taktığı, DID'nin "ucuz" serisi) değiştiriyorum.

Kış aylarında her gün yağmur yağdığı için bakım filan yapamıyorum. 2 güne paslanıyor, kum giriyor. Sırf bu yüzden otomatik yağlamaya geçesim var.
Ama bir yandan da "ya bu zincirin ömrü zaten buysa?" diye düşünüyorum.

Neden oyle oldu acaba? Zincirle birlikte dislileri de degistirdiniz mi? Eski disliler uzamis zincire gore sekillendiyse yeni taktiginiz zinciri de cabuk bozuyor olmasin?

CB900F'te orijinal zinciri degistirdigimde 40bin km'yi gecmisti. Arka disli hala saglamdi. Ama kumda toprakta kullanmadim hic... 1000-2000km'de bir anca yaglamisimdir.

Angrypower
03 Nisan 2020, 21:55
Neden oyle oldu acaba? Zincirle birlikte dislileri de degistirdiniz mi? Eski disliler uzamis zincire gore sekillendiyse yeni taktiginiz zinciri de cabuk bozuyor olmasin?

CB900F'te orijinal zinciri degistirdigimde 40bin km'yi gecmisti. Arka disli hala saglamdi. Ama kumda toprakta kullanmadim hic... 1000-2000km'de bir anca yaglamisimdir.

Ben mt-07’de yanlaya yanlaya gittiğimden 18000km’de zincir mincir bırakmadım.

hasmet
03 Nisan 2020, 22:05
Muhabbeti uzatalım mı yoksa bilmediğin şey hakkında eksik- hatalı yorum yapmış olabileceğini kabul eder misin

Yeni zinciri al atp tak eğer normal kullanım ile 25 binde bozulur ise paran geri iade... Fiili olarak zaten yapıyorum ama garanti için çalışmam sürüyor

600cc ustu bilinen marka bir motosikletin zincirinin zaten 25 bin km'den once bitmemesi lazim. Benimki dedigim gibi 1000-2000km'de bir spray sikmakla 40 bin km'den fazla dayandi. Yanliz da degilim:

Google da "motorcycle chain how long" diye arattigimda gelen ilk linklerden biri:

https://advrider.com/f/threads/how-long-did-your-chain-last.890909/

Bu arada, 1mil=1.6km. Yani 15000mil=25000km.

Birkac istisna disinda hepsi 30 bin km'yi gecmis, duzenli yaglamayan biri dahil.

Duzenli yaglayip 50 bin'i gecen de var...

Ki bunlar arazide de kullanmislar.

Eski tip zincir kullaniliyorsa mutlaka faydali olur ama, duzgun uretilmis O,X,Z ringli zincir icin gereksiz bence... Sahsi fikrim tabii ki.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------


Ben mt-07’de yanlaya yanlaya gittiğimden 18000km’de zincir mincir bırakmadım.
Surekli asiri yuk bindirip zinciri zorlarsaniz illa ki uzar. O durumda "25000km garantili" bir ATP sistem makul olabilir. :wiinkk:
20000km'de gidip yeni zinciri taktirirsiniz :)

Ahmet Turan Peker
03 Nisan 2020, 22:30
600cc ustu bilinen marka bir motosikletin zincirinin zaten 25 bin km'den once bitmemesi lazim. Benimki dedigim gibi 1000-2000km'de bir spray sikmakla 40 bin km'den fazla dayandi. Yanliz da degilim:

Google da "motorcycle chain how long" diye arattigimda gelen ilk linklerden biri:

https://advrider.com/f/threads/how-long-did-your-chain-last.890909/

Bu arada, 1mil=1.6km. Yani 15000mil=25000km.

Birkac istisna disinda hepsi 30 bin km'yi gecmis, duzenli yaglamayan biri dahil.

Duzenli yaglayip 50 bin'i gecen de var...

Ki bunlar arazide de kullanmislar.

Eski tip zincir kullaniliyorsa mutlaka faydali olur ama, duzgun uretilmis O,X,Z ringli zincir icin gereksiz bence... Sahsi fikrim tabii ki.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------


Surekli asiri yuk bindirip zinciri zorlarsaniz illa ki uzar. O durumda "25000km garantili" bir ATP sistem makul olabilir. :wiinkk:
20000km'de gidip yeni zinciri taktirirsiniz :)

Hiç yaglamadan 25 bin km gitmez doğru yağlama ile 40 binler rahatlıkla görülür. Birde 25 bin km yi ne kadar zamanda ve nasıl yaptığın da önemli. Sonuçta orjinal yağın da hem süre hem dayanım olarak belki bir ömrü var.

Zincirin ömrünü bitiren şey yağ çözücü ile temizlenmesi. Ne ile yağlandigi çok önemli değil.

Türkiye de ortalama kullanım 20-25 bin km (bilinen yöntemler ile) ama eski kullanıcılar çok temizlik yapmadan 90-140 no dişli yağı ile 40-50 bin km rahat görüyorlar.

Ameriga başka tabii. Orayı bilemem.

Ama yağlama Zincir ömrünü uzatır..

Cyan
03 Nisan 2020, 22:37
600cc ustu bilinen marka bir motosikletin zincirinin zaten 25 bin km'den once bitmemesi lazim. Benimki dedigim gibi 1000-2000km'de bir spray sikmakla 40 bin km'den fazla dayandi. Yanliz da degilim:

Google da "motorcycle chain how long" diye arattigimda gelen ilk linklerden biri:

https://advrider.com/f/threads/how-long-did-your-chain-last.890909/

Bu arada, 1mil=1.6km. Yani 15000mil=25000km.

Birkac istisna disinda hepsi 30 bin km'yi gecmis, duzenli yaglamayan biri dahil.

Duzenli yaglayip 50 bin'i gecen de var...

Ki bunlar arazide de kullanmislar.

Eski tip zincir kullaniliyorsa mutlaka faydali olur ama, duzgun uretilmis O,X,Z ringli zincir icin gereksiz bence... Sahsi fikrim tabii ki.

Otomatik zincir yağlamasız 25.000km çok iddialı. Daha önce bir videosunu atmıştım; Dave Moss baba ne demiş bakalım (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/199074-iyi-bir-zincir-yagi-meselesi-2.html#post4492207).

arndiol
03 Nisan 2020, 23:08
Faydası elbet vardır ancak sürekli acılan bu konulara düzenli yazdıgım tek bir şey var

"yağlama konusunu gereğinden fazla abartıyorsunuz"

hasmet
04 Nisan 2020, 00:04
Bugun:
Maalesef 46500 km de hiç gerdirme yapmadan zinciri değiştim.

8 ay once:
Kendi motorumda 28k dir kullanıyorum. Daha bir kez ayar yaptım.

Hangisi?

pea
04 Nisan 2020, 00:09
Neden oyle oldu acaba? Zincirle birlikte dislileri de degistirdiniz mi? Eski disliler uzamis zincire gore sekillendiyse yeni taktiginiz zinciri de cabuk bozuyor olmasin?

CB900F'te orijinal zinciri degistirdigimde 40bin km'yi gecmisti. Arka disli hala saglamdi. Ama kumda toprakta kullanmadim hic... 1000-2000km'de bir anca yaglamisimdir.

Honda yetkili serviste zincirle birlikte dişli seti de değişti her seferinde.
Sakin kullanmıyorum, kabul. Ama did'nin en ucuzunu kullanıyor sanırım benim motor. Başka model denemek lazım.

Ahmet Turan Peker
04 Nisan 2020, 00:20
Bugun:

8 ay once:

Hangisi?

Aferin sana. Takip edilmek güzel bir şeymiş ya . Teşekkürler hasmetlimiz...
Amacın ne anlamadım ama...
Gerdirme ve ayar arasındaki farkı şöyle söyleyeyim

22 binde lastik değişir iken yapılan şeye ayar deniyor aynı şeyi 34 bin de de yaptım. Bunun sebebini de anlatmamı istermisin..

Önce onun hakkında ne yazmışım bı bakayım sonra cevap vereyim...

inzell
04 Nisan 2020, 02:00
-Dünyayı geziyorum, genelde doğu ülkelerine gidiyorum ve yanıma yedek zincir almıyorum.

-Zinciri 1000 ~ 2000 kilometrede bir yağlıyorum, bazen daha da uzayabiliyor (3.000+)

-Temizlemeyi ve yağlamayı(korumayı) aynı anda yapıyorum. Zincir temizleme fırçası kullanarak -varsa önce tozdan çamurdan arındırıp- XCP Chain ile korozyon zırhı uyguluyorum. Böylece su ve benzer etkenlerden zincirin minimum etkilenmesini sağlıyorum.

-Son zincirim 73.000 kilometrede değişti. (yetmişüçbin)




NOT: Ücret ödemeden Scottoiler kullanma şansım varken şimdiye kadar o hakkımı kullanma ihtiyacı hissetmedim.

NOT 2: Sürekli çevreye saçılan yağlardan sorumluyuz! Aerosol kullanımı ile ozon tabakasına verdiğimiz zarar ise ayrı bir konu. Kısacası zincirinizin bakımını minimum yağ kullanarak da çözebilirsiniz. Lütfen bu konuda duyarlı olun.

NOT 3: Zincirinizin ömrü erken bitiyorsa sorun sizde olabilir.

ozan1991
04 Nisan 2020, 02:16
güzel aslında ama ben üşenmiyorum hoşumada gidiyor arada uğraşmak ki 15dk mı alıyor parlatmam

hasmet
04 Nisan 2020, 08:09
Aferin sana. Takip edilmek güzel bir şeymiş ya . Teşekkürler hasmetlimiz...
Amacın ne anlamadım ama...
Gerdirme ve ayar arasındaki farkı şöyle söyleyeyim

22 binde lastik değişir iken yapılan şeye ayar deniyor aynı şeyi 34 bin de de yaptım. Bunun sebebini de anlatmamı istermisin..

Önce onun hakkında ne yazmışım bı bakayım sonra cevap vereyim...
Bak bence de. "bir tur sıktım" yazmışsın. Artık gerdirme vidasını mı bir tur sıktın, yoksa lastiğin suyunu mu sıktın, ya da işkembe-i kübradan mı sıktın bilemiyoruz tabi. :)

Demek lastik değiştirilirken yapılan şeye "ayar" deniyor öyle mi? Çok açıklayıcı. Arka lastiğimi kendim değiştireli daha bir kaç ay oldu ama sen yine de anlat bakalım...

https://i.postimg.cc/PJT27pNK/20200202-161147.jpg


Muhabbeti uzatalım mı yoksa bilmediğin şey hakkında eksik- hatalı yorum yapmış olabileceğini kabul eder misin
Anlaşılan karşındaki seninle aynı fikirde değilse cahil olduğunu varsayıyorsun direk. Cehalet ilginç şey...

Cyan
04 Nisan 2020, 11:58
Honda yetkili serviste zincirle birlikte dişli seti de değişti her seferinde.
Sakin kullanmıyorum, kabul. Ama did'nin en ucuzunu kullanıyor sanırım benim motor. Başka model denemek lazım.

Evet Honda standart olarak DID'nin en ucuz o ring zincirini takıyor. VX2 deneyebilirsiniz.

F54
05 Nisan 2020, 03:45
bende atp kullanıyorum gayet güzel mesela hiç bakmıyorum zincir ne halde diye :)

Albertorun
05 Nisan 2020, 06:51
Ben karabaş şampuan şişesi ve 1 adet serum kiti ile manuel olarak hallettim o işi :D Şişeyi karenajın için saklıyorum serum hortumunu da uzatıyorum arka dişliye dım dım dım olay tamam :D Jenaratörlerin yağı değişti atık yağları da aldım teneke teneke 15w40 :D Sadece akvaryumcudan musluk alıp damlama olayına ince ayar vermem gerekiyor :D

Hocam çok orijinal insansın yahu, keyifle bol bol gülerek okudum :)
Scottoiler'ın primitif halini icra etmişsin adeta, tebrik ediyorum

oldcockroach
05 Nisan 2020, 13:35
Hocam çok orijinal insansın yahu, keyifle bol bol gülerek okudum :)
Scottoiler'ın primitif halini icra etmişsin adeta, tebrik ediyorum

Kardeş para yok para :D Para olsa bende biliyorum elentronikli robokop gibi sistemler almayı :D ayıca bütün masrafı bu sistenin 5 tl :D

Angrypower
05 Nisan 2020, 14:06
Kardeş para yok para :D Para olsa bende biliyorum elentronikli robokop gibi sistemler almayı :D ayıca bütün masrafı bu sistenin 5 tl :D

En temizi. Parayı gömüp ne yapacaksın? Bak garantide bozmuyor. Mt-07’de ben toz bıraksam belli oluyor alette :)

Yalnız baya baya ilgimi çekti. Bende aynısını yapabilirim. Güzel bir mikrofiber bez ile damlattırıp dururum. Bir tane fırça iş görecektir :P

Nikkfurie
05 Nisan 2020, 14:35
Faydası elbet vardır ancak sürekli acılan bu konulara düzenli yazdıgım tek bir şey var

"yağlama konusunu gereğinden fazla abartıyorsunuz"

yılda 50.000 km den fazla motosiklet kullanan bir kişi zincirine iyi bakmalı , yağlamayı ihmal edersen 15.000 ila 20.000 km de zincir değiştirmek zorunda kalırsın , zincir fiyatları malum toplamda ciddi masraf , bir takım zinciri sadece sıvı yağ ile rahat 50.000 km kullanabilirsin , otomatik yağlama sistemleri ile 80.000 km yi görenlerde var..

ojo
05 Nisan 2020, 14:39
ritüel .

arndiol
05 Nisan 2020, 14:47
yılda 50.000 km den fazla motosiklet kullanan bir kişi zincirine iyi bakmalı , yağlamayı ihmal edersen 15.000 ila 20.000 km de zincir değiştirmek zorunda kalırsın , zincir fiyatları malum toplamda ciddi masraf , bir takım zinciri sadece sıvı yağ ile rahat 50.000 km kullanabilirsin , otomatik yağlama sistemleri ile 80.000 km yi görenlerde var..



birkaç binde bir temizle , 500 de bir sprey yağını sık yeter. Ülke olarak zincir yağlamayı en önemli bakımmış gibi algılıyoruz ona lafım.

otomatik yağlama vs. kişinin bileceği iş de motorun anasını belleyip düzenli zincirini yağlıyor bizim insanımız

Nikkfurie
05 Nisan 2020, 14:58
evet motosikletin en çok bakım gerektiren yani en önemli yeri zinciri , bütçesi sınırlı uzun km ler yapan biri litresi 15 liradan bir litre 90 no yağ ile min 10.000 km idare edebilir , ama hafta sonu vs yılda 10.000 15.000 km kullanan için kafaya takacak bir durum yok..

arndiol
05 Nisan 2020, 15:05
Size göre hocam.

Bende zinciri yağlayıp motorun anasını ağlatıyor insanlar, bu nedenle zinciri bu kadar takmayın diyorum.

Şahsi fikrim.

Angrypower
05 Nisan 2020, 15:09
Adlında sevgili @arnidol haklı. Zincir bu sarf malzemesi. Eninde sonunda değişecek. Kasmaya, kastırmaya gerek yok. Duyar kasmaya çalışmadığı zamanlarda doğru yerlere parmak basıyor. Zincir değiştirmek ile motosikletin ne değeri ne yürüyeni ne de imajı negatif yönde zedelenir.

Ekmek bulamıyorsak makarna yeriz :flower:

Nikkfurie
05 Nisan 2020, 15:29
......zinciri yağlayıp motorun anasını ağlatıyor insanlar.....

bu durum yağ miktarını abartanların suçu :) zincirli motorum 94.000 km de hep 4-5 damla sıkarım extra uğraştıracak bir kirlilik yaşamadım..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------


.....Zincir değiştirmek ile motosikletin ne değeri ne yürüyeni ne de imajı negatif yönde zedelenir........

e bizde zincir değişirse motor değer kaybeder aman o na iyi bakın demiyoruz :)

çok km yapıyorsanız yılda 3 takım değiştirmek zorunda kalabilirsiniz buda 3000 ila 5000 lira bir harcama , TR şartlarında birçok insan için önemli bir para olsa gerek..

Cyan
05 Nisan 2020, 16:13
yılda 50.000 km den fazla motosiklet kullanan bir kişi zincirine iyi bakmalı , yağlamayı ihmal edersen 15.000 ila 20.000 km de zincir değiştirmek zorunda kalırsın , zincir fiyatları malum toplamda ciddi masraf , bir takım zinciri sadece sıvı yağ ile rahat 50.000 km kullanabilirsin , otomatik yağlama sistemleri ile 80.000 km yi görenlerde var..

Bu konuda sen, ATP ve inzell çok yüksek km telaffuz ediyorsunuz. O 50.000 - 80.000 kullanılmış zincir ve dişlilerin halini görmek isterim. Daha önce iki kere paylaşmış olduğum Dave Moss'un bir zincirin öldüğünü nasıl anlarsınız konulu videodaki testlerden geçebilecek mi o zincirler benim için merak konusu.

Ben motosikletimi zorlamadan, sakin, gazda ani hareketler yapmadan kullanıyorum. Zincirimi kışın ort. 300-350 yazın 5-600 km'de bir yağlar, her iki yağlamada bir WD-40'la temizlerim. Zincirlerim şimdiye kadar (NC ve CB500F'te) 15-20.000km civarında Dave Moss'un gösterdiği testlerden kalacak duruma geliyor. O yüzden 50-80.000 gibi km'ler bana ciddi uçuk geliyor...

Ha değiştirmesem kullanılmaz mı, belki de 40.000km'ye kadar, gerdirme sınırına gelene kadar kullanılır ama ayda 8-900km yaptığım için pahasına bakmayıp değiştiriyorum. Senede 3 takım değiştirmek zorunda kalsam başka çareler düşünürdüm elbet.

hasmet
05 Nisan 2020, 16:17
çok km yapıyorsanız yılda 3 takım değiştirmek zorunda kalabilirsiniz buda 3000 ila 5000 lira bir harcama , TR şartlarında birçok insan için önemli bir para olsa gerek..
Zincirli motosikletle yılda 75000km yapan bence en yakın zamanda şaftlı bir otoban makinesine yatırım yapmalı :)

Cyan
05 Nisan 2020, 17:37
Zincirli motosikletle yılda 75000km yapan bence en yakın zamanda şaftlı bir otoban makinesine yatırım yapmalı :)

Aynen, çarelerden en düzgün olanı bu :)

Angrypower
05 Nisan 2020, 18:48
Aynen, çarelerden en düzgün olanı bu :)

Buranın altında sorayım. Zira tork motoru konusu barut gibi olmuş. Dokunan patlıyor :)

Hocam sen motorla hiç basmaz mısın? Hep cb500f’in sakinliğini yada nc750x’in sakinliğini övüyorsun? Walla şu pis kıştan kalma günde merak ettim. Şehir içinde artık bende basmıyorum ama hiç şehir dışına gazlamaya da mı gitmiyorsun? Her konuda şehir içi yakıt ve sarf malzeme giderlerinden bahsediyoruz :)

@hasmet mesela gidip motoruyla geyik avlıyor :queen: