PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorsiklet yağı



Mehmet718
16 Şubat 2020, 18:21
Sa arkadaşlar benim kuba dragon 50 cc motorsikletim var ve motorun üstünde her 1000 kilometrede bir yağın değişmesi gerektiği yazıyor bu ne kadar doğru ne kadar yanlış kaç kilometrede bir yağ değiştirmeliyim ve hangi tür yağ katsam daha iyi olur.

MeRİchJane
16 Şubat 2020, 18:44
Sadece yağ değil gerekli malzemelerinde değişmesi gerekir her bakımda. Sana önerim servise götürmen olur ama illa kendim yapıcam dersen kitapçıkta kaç kmde neler değişeceği yazar ve hangi tür yağ koyulması gerektiğinide söyler diye biliyorum. Kitapçığına detaylı bir bak derim

boora
16 Şubat 2020, 18:50
Her bin km iyidir çok km yapıyorsan bunu biraz daha ileri km lere alabilirsin 1500 civarlarina. 10w-40 yarı sentetik yağ idealdir. 10 bin civarida buji degistirirsin. Basit makine zaten

Angrypower
16 Şubat 2020, 18:57
Kuba gibi bir markada o yağ periyodunu hiç kaçırmamanı öneririm. 1000kö diyorsa 1001km yapma!..

EUOGLU
16 Şubat 2020, 20:43
1k da bir motul 3000 yeterlidir

Blackeagletr
17 Şubat 2020, 00:07
1000km neymiş ya, oldukça az. Çinli motorların yağ değişimi için genelde 2000km belirtilirdi, şaşırttı.
Şahsen yağda pahalıya kaçmayın derim, Muhtemelen 10W-40 tavsiye ediyordur, Motul 3000 at geç, düzenli değiştir yeter.

Kural [ Z ]
17 Şubat 2020, 10:12
1000km neymiş ya, oldukça az. Çinli motorların yağ değişimi için genelde 2000km belirtilirdi, şaşırttı.
Şahsen yağda pahalıya kaçmayın derim, Muhtemelen 10W-40 tavsiye ediyordur, Motul 3000 at geç, düzenli değiştir yeter.

Mesela, Mondial Z-One180 Motor yağ değişimi kullanım klavuzu ve motor üzerinde de belirtildiği üzere her 1000km' de birdir.

Yani, 10.000km' de bir değişen motosikletin bakımı ile kıyaslarsak ucuzdur demek külliyen yalandır :mrgreen:

Sonuçta en ucuzundan 35TL' lik yağ da kullansan, 1,4lt motor yağı(Mondial Z-One180 hesabına göre) 10.000km' de 490TL yapar. Eh hesapla işte:cherry:

Bu aletin aşağı yukarı Honda ACE125(yağ hacmi 0,8lt, değişim aralığı 2.000km) kadar hızı ve ara hızlanması olduğunu, ondan fazla yaktığını, sağlamlık ve fiyat karşılaştırmasını da yapınca... yahu ben neden bunu aldım ki:silent:

zeynelhazan
17 Şubat 2020, 11:59
;4534363']
Bu aletin aşağı yukarı Honda ACE125(yağ hacmi 0,8lt, değişim aralığı 2.000km) kadar hızı ve ara hızlanması olduğunu, ondan fazla yaktığını, sağlamlık ve fiyat karşılaştırmasını da yapınca... yahu ben neden bunu aldım ki:silent:

Abi eğer dediğin gibiyse ACE, CB125E'den iyi gidiyor 😁

Kural [ Z ]
17 Şubat 2020, 12:59
Abi eğer dediğin gibiyse ACE, CB125E'den iyi gidiyor ��

Gibi gibi :bounce:

sallami
17 Şubat 2020, 13:19
Yağ konusu açılmışken kymco dt350 var bende. Yağların üstünde MA ve MB diye bir ibare var. Ben MB almışım en büyük fark kuru (MB) ve ıslak (MA) kavrama için diye biliyorum ama benim motorda kavrama yok, fark etmez sanıyorum?

Angrypower
17 Şubat 2020, 13:24
Kullanma klavuzunda hangisi öneriliyorsa onu kullanmanı şiddetle tavsiye ederim.

sallami
17 Şubat 2020, 13:34
Yazmıyor SAE 5-50 veya 10-40 vs yazıyor. Bu MA veya MB den bahsetmiyor.

Blackeagletr
17 Şubat 2020, 13:36
;4534363']Mesela, Mondial Z-One180 Motor yağ değişimi kullanım klavuzu ve motor üzerinde de belirtildiği üzere her 1000km' de birdir.

Yani, 10.000km' de bir değişen motosikletin bakımı ile kıyaslarsak ucuzdur demek külliyen yalandır :mrgreen:

Sonuçta en ucuzundan 35TL' lik yağ da kullansan, 1,4lt motor yağı(Mondial Z-One180 hesabına göre) 10.000km' de 490TL yapar. Eh hesapla işte:cherry:

Bu aletin aşağı yukarı Honda ACE125(yağ hacmi 0,8lt, değişim aralığı 2.000km) kadar hızı ve ara hızlanması olduğunu, ondan fazla yaktığını, sağlamlık ve fiyat karşılaştırmasını da yapınca... yahu ben neden bunu aldım ki:silent:

Kesinlikle, ne yazık ki öyle. Bu aralık muhtemelen Mondial'in kendi "MONDOİL" yağlarını satmak ve motoru servise sokup servisleri ayakta tutmak için izlenen bir politikadır. Yoksa 1000km nedir ki, inandırıcı değil.
Bende Drift var, 2000'den aşağı değiştirmem yağı :) Baktım şimdi, Drift'in kullanım kitapçığında da 1000kmde bir yazıyormuş. Ayıp.

Angrypower
17 Şubat 2020, 13:49
Yazmıyor SAE 5-50 veya 10-40 vs yazıyor. Bu MA veya MB den bahsetmiyor.

Dunno. Beni aşar. @Kural [Z] biliyordur ancak :queen:

Lucas
17 Şubat 2020, 14:35
Bu arada kimse yazmamış motorsiklet değil motosiklet :)

uzay gemisi
17 Şubat 2020, 14:42
1000kmde bir yağ değişimi isteyen bir motorum olsaydı litrelik şişeye yağcılardan 10 liraya dandik bir araba yağı doldurtur değiştirirdim. bence boşuna marka yağların litresine 40 TL verme.

Mehmet718
17 Şubat 2020, 15:28
Haklısın bencede

zeynelhazan
17 Şubat 2020, 15:35
Yağ konusu açılmışken kymco dt350 var bende. Yağların üstünde MA ve MB diye bir ibare var. Ben MB almışım en büyük fark kuru (MB) ve ıslak (MA) kavrama için diye biliyorum ama benim motorda kavrama yok, fark etmez sanıyorum?

Senin motorunda kuru kavrama var hocam, MB onaylı yağı kullanman daha doğrudur.

sallami
17 Şubat 2020, 16:13
Teşekkür ederim. Neyse cevabı buldum. %2,5 kadar yakıt ekonomisi sağlıyormuş.

JASO

Japon Otomotiv Standartları Organizasyonu (JASO) Japon kökenli benzinli motorlar için performans ve kalite standartları kendi set oluşturdu.



Dört zamanlı benzinli motorlar için JASO T904 standardı kullanılır ve özellikle motosiklet motorlarıyla ilgilidir. JASO T904-MA ve MA2 standartları, ıslak kavrama kullanımı için onaylanmış yağları, daha yüksek sürtünme performansı sağlayan MA2 yağlayıcıları ayırmak üzere tasarlanmıştır. JASO T904-MB standardı, yaş debriyajı için uygun olmayan yağları ifade eder ve bu nedenle sürekli değişken transmisyonlu scooterlarda kullanılır. JASO MB yağlarına sürtünme modifikatörlerinin eklenmesi, bu uygulamalarda daha fazla yakıt ekonomisine katkıda bulunabilir.



İki zamanlı benzinli motorlar için JASO M345 (FA, FB, FC, FD) standardı kullanılır [23] ve bu özellikle düşük kül, kayganlık, temizlik, düşük duman ve egzoz engelleme anlamına gelmektedir.



Bu standartlar, özellikle JASO-MA (motosikletler için) ve JASO-FC, API hizmet kategorileri tarafından ele alınmayan petrol gereksinimlerini gidermek için tasarlanmıştır. JASO-MA standardının bir öğesi, ıslak kavrama kullanımına uygunluğunu belirlemek için tasarlanmış bir sürtünme testidir. [9] [24] JASO-MA'yi karşılayan yağ, yaş debriyaj işlemleri için uygun kabul edilir. Motosiklete özel olarak pazarlanan yağlar JASO-MA etiketini taşıyacak.

Thesinner83
17 Şubat 2020, 16:28
Senin motorunda kuru kavrama var hocam, MB onaylı yağı kullanman daha doğrudur.

Xmax 250 sahibiyim. Bildiğiniz üzere kuru debriyajlı. Fakat kullanım kılavuzunda "Tavsiye edilen motor yağı sınıfı:API service SF tipi veya daha yüksek,JASO standart MA" yazıyor. Enteresan şekilde ıslak debriyaja uygun "MA" sınıfı tavsiye ediyor.

zeynelhazan
17 Şubat 2020, 16:43
Xmax 250 sahibiyim. Bildiğiniz üzere kuru debriyajlı. Fakat kullanım kılavuzunda "Tavsiye edilen motor yağı sınıfı:API service SF tipi veya daha yüksek,JASO standart MA" yazıyor. Enteresan şekilde ıslak debriyaja uygun "MA" sınıfı tavsiye ediyor.

Enteresan, üretici ne diyorsa o. Ama diğer bahsedilen motorda herhangi bir onay belirtilmemiş. Bana kalsa scootera güzel bi araba yağı koyarım :D