PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kare pistonlu motor! Piston aşağı indi



fatih.met
11 Şubat 2020, 00:31
Arkadaşlar ilginç bir habere denk geldim ve burada paylaşmak istedim, eski bir motor ustası yıllar önce aklındaki fikri ancak emekli olduktan sonra hayata geçirme fırsatı bulmuş.

Yurt dışından emekli abimiz/dayımız turkiyrde bu işi yapnak istemiş,

Motor tasarımının farklı özellikleri var, kartere basınç vermemesi, segman olmaması ve pistonun yuvarlak yerine dörtgen olması v.s.

Dünyada o kadar mühendis akıl edemedi mi diye aklımızdan geçiyor tabi ama ben gidişatı merakla takip ediyor olacağım

Haber linki
https://www.hurriyet.com.tr/galeri-kare-pistonlu-motor-yapti-yuzde-70-tasarruf-saglayacak-41443810/9

Mamba09
11 Şubat 2020, 00:47
Her sene böyle haberler çıkar. Boşuna takipte olma cidden :)
Ayrıca “square piston engine” yazarsan örneklerinin olduğunu göreceksindir.

Yine de emek var, emeğine saglik abimizin.

moonspell07
11 Şubat 2020, 01:00
Aynen böyle ahmak ahmak haberler sürekli çıkıyor. Basın kuruluşları gerçek haberleri sunamadığı için böyle saçmalıkları haber diye ortada dolandırıyorlar. Daha önce de su ile çalışan motor yapmıştı elemanın birisi yok patentini alacam 1 ay sonra hazır falan diyordu, ne oldu ?

hasmet
11 Şubat 2020, 01:09
Bir de 1978'de LPG'yi icad ettim dedi amcamız. Toyota 1966'dan beri LPG ile çalışan araba üretiyor...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_M_engine

COQ
11 Şubat 2020, 01:46
Kaynak haberi kare piston olarak vermiş ama arkadaş ondan bahsetmiyor.
Karbüratör, enjeksiyon yok diyor ve yakıt tasarrufundan bahsediyor.
Aynı zamanda da gücü iki katına çıkartmaktan bahsediyor.
İşin o kısmına odaklansalardı da biraz bilgi sahibi olsaydık.

Bu lpg muhabbeti gerçekten de haber olarak 70'lerde tvde izlediğimiz bir mevzu.
Fakat benim aklımda lpg ile çalışan aracın geri geri gittiği kalmış.
Şimdi 40 seneden fazla oldu hafızam beni yanıltıyor olabilir.
O yüzden iddia etmeyceğim ama trtde çıkan haberde lpg takılı araç nasıl becerdilerse sadece geri gidebiliyordu.
Sonradan bir haber daha yapıldı ve bu kez araç ileri hareket edebilmişti. (Uzun zaman sonra)
Yine de sanırım 90'lara kadar bu yönde bir ilerleme olmadı.

Neyse;
sanırım mevzu kare ya da yuvarlak piston değil.
Ama haberi yapanın bundan haberi yok!

piri_reis
11 Şubat 2020, 02:11
Ben haberi izledim, doğru olmayan teoremler söz konusu olduğu için hiç bir dediği mantıklı gelmedi bana. Bir sürü cevaplanmayan sorularda çabası... Boş bir video/iş.

oldcockroach
11 Şubat 2020, 09:04
1 hafta sonra çalıştıracağım diyor bekliyorum :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------

Ayrıca dünyada o kadar mühendis bulamıyor bazı arızaları da ustalarımız buluyor ve ödül alıyor vede bedavaya neredeyse bayilik veriliyor :D

hokahey
11 Şubat 2020, 09:10
Lpg'yi ben buldum deyince kapattım.

He dayı sen buldun sonra patladı gitti.

oktayakgoz
11 Şubat 2020, 10:04
İnsanlar hep böyle bir şeylerin olabileceğine inanır. Bu kadar kolay olsa ya yapılırdı ya yapılma zamanı gelmedi demektir

Thracian
11 Şubat 2020, 10:07
Bir de 1978'de LPG'yi icad ettim dedi amcamız. Toyota 1966'dan beri LPG ile çalışan araba üretiyor...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_M_engine

Toyota'yı da geçtik yanlış bilmiyorsam LPG ilk kez 1928 yılında Amerika'da bir kamyona uygulandı.

Osm@n
11 Şubat 2020, 10:21
Tekirdağ'lı emmi Tekirdağ'ı fazla kaçırınca yabmış bi şey beyaa. Dokanmayın.:P

https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/07/4d/33/a3/tekirdag-raki.jpg

arndiol
11 Şubat 2020, 10:23
Gamer filminde alkol alan abimiz arabanın benzin deposuna kusup calıstırıyordu.

o geldi aklıma bi an.



https://www.youtube.com/watch?v=urceNR5j49Q



https://www.youtube.com/watch?v=urceNR5j49Q

Apices
11 Şubat 2020, 10:27
Kaynak haberi kare piston olarak vermiş ama arkadaş ondan bahsetmiyor.
Karbüratör, enjeksiyon yok diyor ve yakıt tasarrufundan bahsediyor.
Aynı zamanda da gücü iki katına çıkartmaktan bahsediyor.
İşin o kısmına odaklansalardı da biraz bilgi sahibi olsaydık.

Bu lpg muhabbeti gerçekten de haber olarak 70'lerde tvde izlediğimiz bir mevzu.
Fakat benim aklımda lpg ile çalışan aracın geri geri gittiği kalmış.
Şimdi 40 seneden fazla oldu hafızam beni yanıltıyor olabilir.
O yüzden iddia etmeyceğim ama trtde çıkan haberde lpg takılı araç nasıl becerdilerse sadece geri gidebiliyordu.
Sonradan bir haber daha yapıldı ve bu kez araç ileri hareket edebilmişti. (Uzun zaman sonra)
Yine de sanırım 90'lara kadar bu yönde bir ilerleme olmadı.

Neyse;
sanırım mevzu kare ya da yuvarlak piston değil.
Ama haberi yapanın bundan haberi yok!

Çok genç olanlar tabiki de bilmez ama bende sizin dediklerinizi tv de seyrettiğimi hatırlıyorum. Hatta bagajda büyük mutfak tüpü ile dolaşıyorlardı.
O yıllarda memleketimizde lpg li araçlar yoktu. Amca 'ben buldum' demekle sanırım bunu kastediyor.

mustafa_325
11 Şubat 2020, 12:11
Bu amca her ne kadar cahil cesareti ile konuşsa da tamamen kör cahil değil. Motor yapmayı öğrenmiş ama hesap yapmayı öğrenememiş. Mazda mühendislerinin yaptığı değişken sıkıştırma oranlı motoruna benzer bir krank piston konumlanaması yapmış fakat fotoğrafta kırmızı ile işaretlediğim yere hareketli bir parça koyması gerekiyordu onu koymamış.
https://i.imgyukle.com/2020/02/11/n5Ds3G.png

Yaptığı motor için 2 kat güç üretecek demiş. Bunu yapmak için de bir kaldıraç mekanizması ile piston ve krankı ayırmış. Yani pistonda oluşan kuvvetin iki katı kranka iletiliyor. Bu durumda krankta normal bir motora göre 2 kat tork elde edilecektir. Ancak amcanın gözden kaçırdığı çok önemli bir sorun var; kranka iki kat kuvvet vermenin karşılığında pistonun iki kat uzun mesafe hareket etmesi gerekiyor. Yani yaptığı şey krank milinin çapını 2 kat arttırmakla aynı şey.

Şimdi bu amca krank olarak normal binlik motor krankı çapında bir krank kullanmış ise pistonu iki kat mesafe hareket edeceği için 2000cc lik bir motor yapmış olacak. Haliyle o piston kolları 1000lik bir motor ile aynı devri çeviremeyecek. Düşük devirde çalışan daha verimsiz bir motor elde edilmiş olacak. Krankın çapını yarıya düşürürse eğer 1000lik bir motor elde edecek fakat bu durumda yaptığı motorun normal bir 1000 cc motordan güç olarak hiçbir farkı kalmayacak. Tabi fazladan eklediği parçadan dolayı ekstra ağırlık ve arıza ihtimali de olacak.

Amcaya automation isimli araba üretim simulasyon oyununu tavsiye ediyorum.

Angrypower
11 Şubat 2020, 12:20
Baştan sona “Ziyaaaaaaaa” diyesim geldi de muhabir adam gibi bir sorar die bekledim. Muhabir, muhabirliğini yapamazken, tabiki oto motor Ustası kalkıp makine mühendisi olduğunu iddia edecek.

birbilent
11 Şubat 2020, 15:38
Benzinden LPG’ye çevrilen ilk araba 1932 yılında yapılmıştır. Algas adlı şirketin ürettiği lpg tankı arabanın iç kısmına yerleştirmek için oldukça büyüktü ve bagajın üzerine takılmıştı. Bu nedenle pek ilgi görmedi. Los Angeles’ta Carnation Company şirketi 1936 yılında Ford kamyonu LPG ye çevirmiş, yakıt masraflarındaki düşüşü gördükten sonra şirkete ait 200 adet aracı daha LPG ye çevirtmiştir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------

Kare köşelerindeki gerilme yığılmaları ve rijitlikler hesaba katıldığında köşeleri çok çabuk deforme olacak ve kompresyon kaybına uğrayacak motor çeşididir. Pistonların silindirik yapılmasının bir sebebi bu gerilme yığılmalarıdır. Diğerleri soğutma, yağlana, sürtünme vs şeklinde gider. Daire kesit, alanına oranla çevresi en küçük olan temel geometrik şekildir ve sürtünme bu yüzeyde olur. Sadece piston değil, gemi-uçak pencereleri, tüpler, borular vs de benzer sebeplerle dairesel yapılır. Piston içi yerel hava akış hizlarına ve köşelerdeki yanma hızlarına hiç girmiyorum. Amcacım umarım bir şekilde başarılı olursun.

hasmet
11 Şubat 2020, 18:02
Piston içi yerel hava akış hizlarına ve köşelerdeki yanma hızlarına hiç girmiyorum. Amcacım umarım bir şekilde başarılı olursun.

Zamaninda GM yanma odasini mumkun oldugunca verimli hale getirmek icin silindir baslarini bile yari kure ("hemi"sphere) seklinde yontmustu... Hala oyle bazi modelleri. Amcam standart silindir seklindeki yanma odasina koseler ekleyip verimi mahvettiginin farkinda degil...

Amca belli ki alayli. Termodinamik, mekanik, akiskanlar dinamigi bir yana, orta okul seviyesinde fizik bilgisine sahip oldugu bile supheli...

fatih.met
11 Şubat 2020, 18:07
hevesimi kırdınız daha takip falan etmem, bende kendi çapımda eleştiriler yaptım ama telefondan açtım konuyu yani fazla yazamadım, zaten saat geç olmuştu uyumam gerekiyordu.

aklımdan geçipte dile getirmediklerim;

birincisi segman olmazsa kompressyon olayı zayıf olur,

ikincisi silindir gömlek yerine kare gömlek kullanılması daha sağlam yada kalın bir metal kullanımına itecek çünkü basın her vurduğunda köşelerden ziyade kenarlar zorlanacaktır,

üçüncüsü "güç 2 kat olacak, yakıt %70 düşecek ve yağ bakım süresi uzayacak" denilmesi; daha protatip bitipte testi yapılmamış bir şey için neden böyle kesin rakamlar veriliyor? gücü ikiye katlamak zaten mantıken yakıtı yarıya düşürmek ile eş değerdir.

Olcay Avşar
11 Şubat 2020, 18:10
Madem bir hafta sonra marşa basılacak, haberi niye şimdi yapmışlar?

birbilent
11 Şubat 2020, 19:41
Zamaninda GM yanma odasini mumkun oldugunca verimli hale getirmek icin silindir baslarini bile yari kure ("hemi"sphere) seklinde yontmustu... Hala oyle bazi modelleri. Amcam standart silindir seklindeki yanma odasina koseler ekleyip verimi mahvettiginin farkinda degil...

Amca belli ki alayli. Termodinamik, mekanik, akiskanlar dinamigi bir yana, orta okul seviyesinde fizik bilgisine sahip oldugu bile supheli...

evet dediğiniz gibi kübik yanma odası tasarımı fark yaratmıştı.. ama o ünlü HEMI chrysler'in motorudur yani dodge/plymouth.. GM de başka isimle ya da isimlendirmeden yaptıysa bilemiyorum zira aklın yolu bir.. sadece oval pistonlu bazı motorlar yapılmış ama kare ne :)

https://images.app.goo.gl/KkYxtYRiLkyUpnAm6

yamtareroglu
11 Şubat 2020, 20:09
Mübalağa milli sporumuz. "Bir şeyler yapmaya çalışıyorum, Başarabilirsem harika performansı olan ekonomik bir motor üretmiş olacağım" demek çok zor. Ozan Arif der ya "iki rekât kıldık diye uçmağa kalkıyoruz..."

hasmet
11 Şubat 2020, 20:55
evet dediğiniz gibi kübik yanma odası tasarımı fark yaratmıştı.. ama o ünlü HEMI chrysler'in motorudur yani dodge/plymouth.. GM de başka isimle ya da isimlendirmeden yaptıysa bilemiyorum zira aklın yolu bir.. sadece oval pistonlu bazı motorlar yapılmış ama kare ne :)

https://images.app.goo.gl/KkYxtYRiLkyUpnAm6

Doğru, GM değil, ben yanlış yazmışım.

Honda kullanmış oval pistonu, silindir başına 8 subap :)

500cc. 130 beygir. 40 sene önce...

BlackGhost
14 Şubat 2020, 14:06
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın talimatı ile Avcıoğlu ile görüşüp, motor üzerinde inceleme yapan heyet, ön raporunda olumlu görüş bildirmiş.

Avcıoğlu'nun tasarımını Demirören Haber Ajansı'nın (DHA) gündeme getirmesinin ardından kendisine yoğun ilgi gösterilirken, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Tekirdağ Valiliği, Namık Kemal Üniversitesi devreye girdi. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın talimatı üzerine AK Parti Tekirdağ il yönetiminden Bekir Kiremitçi, Bayram Başelma, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Fahrettin Akçıl ile Namık Kemal Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Teknokent Güney Genel Müdürü Prof.Dr. Bülent Eker, Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu Motor Bölümü bölümü öğretim üyesi, Dr. Erdal Kılıç, KOSGEP Tekirdağ Güney İl Müdürü Esin Sayın, sanayi sitesine giderek, Halit Avcıoğlu ile görüştü. Avcıoğlu, tasarladığı motorun tüm ayrıntılarını heyete anlattı.Namık Kemal Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Bülent Eker, hazırladıkları raporu Valiliğe sunduklarını söyledi.


"Prof. Dr. Bülent Eker,Bu incelemeler sonucunda motor aksamını krank mekanizması ve yanma ünitesinin özgün özellikte olduğu ve bunun seri imalat aşamasında geliştirilmesi durumunda motor veriminin benzer özellikte bulunan motorlara oranla avantajlı olabileceği düşünülüyor. Motorun diğer aksamları ve motorun araç üzerinde yerleştirileceği yer, göz önüne alındığında boyutsal açıdan avantajlar içereceği ve bunun yanın da yerli ve milli imalatın yapılması ile birlikte ülkemizi uluslararası alanda başarı ile temsil edebilir.Yapılan değerlendirme sonucunda motorun çalışma karakteristikleri elde edildikten sonra daha net görüşler ortaya çıkacağı umulmaktadır. Ancak bu aşamada emek ve düşüncenin birleştirilerek yıllardır bu konu da çalışan ve çalıştığı ortamlarda zorlukla karşılaşan Halit Avcıoğlu'nun bu çabasının desteklenmesi gerektiği ve bilimsel açıdan takviye edilerek Ar-Ge özelliklerinin artırılması ile ülkemiz önemli bir kazanıma kavuşacaktır.Hali hazır da bu motor üzerinde çeşitli kaynaklara ilgi odağı olması pazarda da önemli kazanımları beraberinde getireceği ve yine şehir içi ulaşımda kullanılacak küçük yapılı otomobillerin motor aksamı olarak değerlendirilebileceği görülmüştür. Üzerinde çalışmaların sürdürülebilmesi ile sanayimize motor boyutun da önemli katkılar yapacağı tahmin edilmektedir."dedi

KAYNAK:DHA

uzay gemisi
14 Şubat 2020, 14:17
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın talimatı ile Avcıoğlu ile görüşüp, motor üzerinde inceleme yapan heyet, ön raporunda olumlu görüş bildirmiş.

Avcıoğlu'nun tasarımını Demirören Haber Ajansı'nın (DHA) gündeme getirmesinin ardından kendisine yoğun ilgi gösterilirken, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Tekirdağ Valiliği, Namık Kemal Üniversitesi devreye girdi. Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın talimatı üzerine AK Parti Tekirdağ il yönetiminden Bekir Kiremitçi, Bayram Başelma, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Fahrettin Akçıl ile Namık Kemal Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Teknokent Güney Genel Müdürü Prof.Dr. Bülent Eker, Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu Motor Bölümü bölümü öğretim üyesi, Dr. Erdal Kılıç, KOSGEP Tekirdağ Güney İl Müdürü Esin Sayın, sanayi sitesine giderek, Halit Avcıoğlu ile görüştü. Avcıoğlu, tasarladığı motorun tüm ayrıntılarını heyete anlattı.Namık Kemal Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Bülent Eker, hazırladıkları raporu Valiliğe sunduklarını söyledi.


"Prof. Dr. Bülent Eker,Bu incelemeler sonucunda motor aksamını krank mekanizması ve yanma ünitesinin özgün özellikte olduğu ve bunun seri imalat aşamasında geliştirilmesi durumunda motor veriminin benzer özellikte bulunan motorlara oranla avantajlı olabileceği düşünülüyor. Motorun diğer aksamları ve motorun araç üzerinde yerleştirileceği yer, göz önüne alındığında boyutsal açıdan avantajlar içereceği ve bunun yanın da yerli ve milli imalatın yapılması ile birlikte ülkemizi uluslararası alanda başarı ile temsil edebilir.Yapılan değerlendirme sonucunda motorun çalışma karakteristikleri elde edildikten sonra daha net görüşler ortaya çıkacağı umulmaktadır. Ancak bu aşamada emek ve düşüncenin birleştirilerek yıllardır bu konu da çalışan ve çalıştığı ortamlarda zorlukla karşılaşan Halit Avcıoğlu'nun bu çabasının desteklenmesi gerektiği ve bilimsel açıdan takviye edilerek Ar-Ge özelliklerinin artırılması ile ülkemiz önemli bir kazanıma kavuşacaktır.Hali hazır da bu motor üzerinde çeşitli kaynaklara ilgi odağı olması pazarda da önemli kazanımları beraberinde getireceği ve yine şehir içi ulaşımda kullanılacak küçük yapılı otomobillerin motor aksamı olarak değerlendirilebileceği görülmüştür. Üzerinde çalışmaların sürdürülebilmesi ile sanayimize motor boyutun da önemli katkılar yapacağı tahmin edilmektedir."dedi

KAYNAK:DHA

Bu haberi bugün bende gördüm.
LPG 70 yol onco bolondo bokoro diyen ukala uzay bilimci ve fizikçi arkadaşın yüz ifadesini merak ediyorum. Devlet biriminin bu adamın elinden tutması güzel. belki ufakta olsa ülkeye bir katkısı olur

hokahey
14 Şubat 2020, 14:49
Medyada peyderpey, ara ara bu tür haberler çıkar. Teorik bir altyapıya dayanmayan, basit kopyalardır bunlar.

Gülüp geçiniz..

mustafa_325
15 Şubat 2020, 12:53
Bu haberi bugün bende gördüm.
LPG 70 yol onco bolondo bokoro diyen ukala uzay bilimci ve fizikçi arkadaşın yüz ifadesini merak ediyorum. Devlet biriminin bu adamın elinden tutması güzel. belki ufakta olsa ülkeye bir katkısı olur

Neymiş o motordaki özgün özellik söyleseler de bizde öğrensek. Ben baktığımda gereksiz yere ağırlıklar eklenmiş verimsiz ve kısa ömürlü olacak bir motor görüyorum. O heyetteki ahbap-çavuşların motor konusunda çok bilgili olduklarını da sanmıyorum. O 7 kişiden anca meslek yüksekokulu hocası olan kişi içten yanmalı motorlar hakkında bilgi sahibidir.

Devletin bu adama vereceği destek anca kosgeb ile kredi verip birde o krediyi kullandırtmamak için bir ton evrak işi kitleyip adamın burnundan getirmek olur. Bu ülkede devletin üretim yapan insana destek olduğu nerede görülmüş. Anca sırtına biner kazandığı paradan tonla vergi alır.

watercolours
15 Şubat 2020, 13:22
Şimdi demesinler yerli otomobilde elektrikten vazgeçtik, aha bunu kullanacağız, yeni prototip yaptıracağız diye.

hasmet
15 Şubat 2020, 18:44
Şimdi demesinler yerli otomobilde elektrikten vazgeçtik, aha bunu kullanacağız, yeni prototip yaptıracağız diye.
AR-GE mi? Ha ha ha...

MeRİchJane
15 Şubat 2020, 21:51
Maalesef memlekette haber bulamayınca ya aynı haberleri tekrar tekrar koyuyoruz ya da böyle saçma sapan tamamen gelişine haber olsun diye yapılmış şeyleri görüyoruz.

Sadece merak ettiğim bu motor bir arza verdiğinde rektefiye sürecinde rektefiye ve honlamayı nasıl yapıcakları.

Seko
16 Şubat 2020, 10:25
Birileri içten yanmalı motorlardan bahsederken gücü iki katına çıkarmak veya yakıt tüketimi yarıya düşürmek gibi ifadeler kullanıyorsa okumadan geçiniz.

moonspell07
25 Mart 2020, 14:27
Evet üzerinden yaklaşık 45 gün geçti .Ne oldu bizim motor işi?Coronavirüs mü vurdu bu işi de?

okanbagiscan
25 Mart 2020, 17:15
Bir haftaya marşa basacaktı :)

ushuaia
25 Mart 2020, 17:23
https://www.youtube.com/watch?v=EJZzvOTB4-k

fool rookie
25 Mart 2020, 18:30
Neymiş o motordaki özgün özellik söyleseler de bizde öğrensek. Ben baktığımda gereksiz yere ağırlıklar eklenmiş verimsiz ve kısa ömürlü olacak bir motor görüyorum. O heyetteki ahbap-çavuşların motor konusunda çok bilgili olduklarını da sanmıyorum. O 7 kişiden anca meslek yüksekokulu hocası olan kişi içten yanmalı motorlar hakkında bilgi sahibidir.

Devletin bu adama vereceği destek anca kosgeb ile kredi verip birde o krediyi kullandırtmamak için bir ton evrak işi kitleyip adamın burnundan getirmek olur. Bu ülkede devletin üretim yapan insana destek olduğu nerede görülmüş. Anca sırtına biner kazandığı paradan tonla vergi alır.

Son paragrafta yazdıklarınızı malesef acı bi şekilde tecrübe ettim bende yakın zamanda.aklımda güzel bi üretim fikri vardı öyle süpersonik bi şey değildi eğri oturup doğru konuşmak lazım ama fena bişey de değil.ilk etapta 10 kişiye istihdam sağlıcak bi yer.konuşuyorum adamla bana diyo ki harcamayı siz yapıcaksınız kredi çıktıktan sonra onlar bana geri ödeme yapcaklarmış.şaka gibi ama böyle.bunun adına kredi diyolar :D ulan cebimde paranın tamamı olsa senin ağız kokunu çekermiyim direk yaparım yatırımımı işte durum bu.üretim yapıcak adam desteklenmiyo malesef

OzanAntalya
01 Nisan 2020, 01:32
Honda firması 80 li yıllarda NR750 motosikletinde oval piston denedi fakat daha sonra bundan vazgeçti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:29 ----------

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/201528-nr750-motor-blok-ic-yapisi-oval-piston.html

fatih.met
01 Nisan 2020, 13:23
Evet üzerinden yaklaşık 45 gün geçti .Ne oldu bizim motor işi?Coronavirüs mü vurdu bu işi de?

usta henüz yapmamış ve test etmemiş, peki neye dayanarak 1 litre ile 100 km diyor? neye dayanarak net rakamlar veriyor? piston da aşırı bir sürtünme olacak ve segman olmadan kompressyonu nasıl verimli kılacak?

dayı muhtemelen bir bahane ile milletten para koparma peşindeydi.

Ros1n2
05 Nisan 2020, 21:50
İşte örnekteki 'hayır'cı bazı kafadar lar yüzünden bu ülkede birçok mekanik üretilemedi. Kendisi yapmadı yapmaya çalışanı endelledi beğenmedi eleştirdi köstel oldu..

hasmet
05 Nisan 2020, 22:35
İşte örnekteki 'hayır'cı bazı kafadar lar yüzünden bu ülkede birçok mekanik üretilemedi. Kendisi yapmadı yapmaya çalışanı endelledi beğenmedi eleştirdi köstel oldu..

Bu başlığa cevap yazan herhangi biri amcaya engel olduysa çok büyük ayıp ve yanlış yapmış. Ayıp. Bırakın n'aparsa yapsın adam yahu. Ne diye engel oluyorsunuz ki?

Ama beğenmeme ve eleştirme olayında sorun nedir anlamadım? Herşeyi beğenip "süper harika muhteşem" demek zorunlu mudur? Kimi beğenir kimi beğenmez. "Birileri beğenmedi, alay geçtiler benle, kaka dediler" diye projesinden vazgeçecek insanın başarılı olma şansı var mı? İlkokulda mıyız yahu?

mustafa_325
05 Nisan 2020, 22:40
İşte örnekteki 'hayır'cı bazı kafadar lar yüzünden bu ülkede birçok mekanik üretilemedi. Kendisi yapmadı yapmaya çalışanı endelledi beğenmedi eleştirdi köstel oldu..

Bu ustayı engelleyen kimse yok hani nerede motor? Aylar önce motor neredeyse hazır diyordu şimdiye arabaya takmış yıpranma testlerini tamamlamış olması gerekirdi.

Öyle her sallayana destek verilecekse bende bir proje sallayayım o zaman;
Bende uçak motoru yapıyorum normal uçak motorundan daha fazla güç üretecek ama yarısı kadar yakıtla gidecek. Tabi birkaç milyon dolar arge masrafımız olacak ama motoru yapınca havacılık sektörünü ele geçireceğiz. Nasıl yapacağımı sormayın sırdır söylemem. Siz parayı verin yeter. Ha bu arada bana engel olmaya çalışan yerli üretim düşmanları olduğunu da söylemiş miydim? Bana karşı olanlar fetöcü ateist komünist ve animecidir. Hadi el birliğiyle bu vatan hayinlerini alt edelim. İBAN: TR 231562 0000 3400124387650034

birbilent
05 Nisan 2020, 22:59
İşte örnekteki 'hayır'cı bazı kafadar lar yüzünden bu ülkede birçok mekanik üretilemedi. Kendisi yapmadı yapmaya çalışanı endelledi beğenmedi eleştirdi köstel oldu..

akp'lisiniz değil mi :)

okanbagiscan
06 Nisan 2020, 00:45
Adam motoru yaptıda biz içine şekermi attık.Yoksa lokma takımınımı sakladık.Biz temel bilgimizle olmaz öyle şey dedik oda yapıp çalıştırıp bize kapak yapsaydı.

Seko
06 Nisan 2020, 12:22
Adamın yaptığı veya yapamayıp anlattığı şey biraz bu işten anlayanlar için eleştirilecek değil, gülünecek seviyede olduğundan destek görmüyor. Bu ülkede ne söylediğinizden çok nasıl söylediğiniz önemli olduğu için karşısındaki adam ne kadar saçmalarsa saçmalasın taraftar bulabiliyor. Örneklerini de görüyoruz işte...