PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ktm alınır mı ?



R4PST4R
04 Şubat 2020, 20:23
merhaba arkadaşlar

xmax 400'm vardı onu sattım önceden racing kullandım ve racingi daha çok seviyorum, duke seriside hoşuma gidiyor almayı düşünüyorum ancak hiç naked kullanmadım önceden. Genel olarak ktm markası beni üzermi parça fiyatları nasıldır bakım maliyetleri bilgilendirirseniz sevinirim.

berk_cglr
04 Şubat 2020, 20:29
parça fiyatları kişiden kişiye değişir banada ducati alırken öyle bir anlattılar ki eve icra gelir heralde demiştim ama o kadar da abartı değil fiyatlar ,bence kendiniz araştırıp bakın sonuçta sizin aldığınız maaş ya da gider gelirleriniz başkasına göre fazla ya da az gelebilir ma genel olarak bir tık pahalı deniyor ama illaki spormoto harici temin edebiliceğiniz yerler vardı.

Angrypower
04 Şubat 2020, 20:37
Alınır. Neden alınmasın? Bende hayatımda ss kullanmadım ama naked ile uzun yolda yaptım ve benim normal basmalarım, başkalarına uzun yol bile sayılır. Kısacası düz yolda uzamak yerine şehiriçinde hoplayıp, zıplamak istiyorsan naked doğru adrestir.

Apaçilerin tercihi :cat:

R4PST4R
04 Şubat 2020, 21:11
öyle tabiki ama kullanıcı yorumlarıda önemli :)

tarzan rıfkı
04 Şubat 2020, 23:52
alınır tabi alıyorlarda belirli bir 2.el değeri çoktan oluşmuş durumda.alıcısı satıcısı belli honda yamaha kadar kolay satılmaz belki ama elde kalmaz.parça fiyatı ve bakım ücreti olarak üzer.gerçi bajajda alsan şu an çok acayip fiyatları var bakım ve parçalarının o yüzden onların hesabını bence pek yapma.2.el değeri olsun iyi bir servisin olsun yeterli

hasmet
04 Şubat 2020, 23:54
Çok ilginç bir konu... Daha önce hiç rastlamadım. Bir arkadaşımız, özellikle de günümüz ekonomik şartları göz önüne alındığında, aklındaki marka olan KTM firmasının ürettiği bir motosikletin kullanım süresince çıkaracağı olası masraflarlardan duyduğu endişeden mütevellit bilgi isteğini paylaşmış bizimle... Forum üyelerinin, bu sıradışı ve daramatik hadise hakkındakii yorumlarını çok merak ediyorum. Şahsen cevap vermeden önce bir kaç gün kendi içimde düşünmem gerekiyor. Acaba forumda daha önce böyle bir konunun benzeri açılmış mı diye de baksam mi ki? Belki oradan fikir alabilirim...

Alikenan
05 Şubat 2020, 00:58
Alınır. Parça ve bakım maliyetleri modele göre her markanın kendi içinde bile değişiklik gösterir ama genel olarak çin malı olmadığı sürece her markanın maliyetleri üç aşağı beş yukarı aynı artık.
Ki motora mecburiyetten değil de zevk için biniyorsak maliyet çok dert olamalı, hoşumuza giden neyse onu alıp keyfini çıkartmak lazım
Bu bilgi bir yana; benim kullandığım KTM modelinin bakım maliyeti japonlardan çok düşük.

hasmet
05 Şubat 2020, 04:50
Alınır. Parça ve bakım maliyetleri modele göre her markanın kendi içinde bile değişiklik gösterir ama genel olarak çin malı olmadığı sürece her markanın maliyetleri üç aşağı beş yukarı aynı artık.Düşük hacim için öyle olabilir ama yüksek hacimde fark marka ve modele göre ciddi değişkenlik gösterebiliyor...

Motorun bakıma hassasiyeti, değişmesi gereken belli parçaların farklılığı, performans ve bakım kolaylığı arasında yapılan dizayn tercihleri ciddi farklılık gösterebiliyor.

uzay gemisi
05 Şubat 2020, 05:42
Enduro kısmı hariç KTM'yi bir alırken birde satarken mutlu olursun. Piyasa durgun ve insanlar artık cebini düşünmek zorunda. İkinci eli olmayan aracı artık kimse almıyor.

Alikenan
05 Şubat 2020, 08:41
Düşük hacim için öyle olabilir ama yüksek hacimde fark marka ve modele göre ciddi değişkenlik gösterebiliyor...

Motorun bakıma hassasiyeti, değişmesi gereken belli parçaların farklılığı, performans ve bakım kolaylığı arasında yapılan dizayn tercihleri ciddi farklılık gösterebiliyor.

Yüksek hacimde asıl eş değer modeller arasında bakım maliyet fiyatları daha yakın.
Eskiden japonlar parça ve bakım olarak hep daha ucuzdu ama artık bu söz konusu değil, ama yukarıda yazdığım gibi; farklı markaların eş değer modellerine bakmanız lazım.

Sizin alıntı yaptığınız postumda kendimden verdiğim örnekte de;
Bahsettiğim KTM motorum 1190 RC8, misal en temel bakım malzemelerinden biri hava filtresi; çok spesiyal ve nadir bir motor olmasına rağmen RC8’in orijinal hava filtresi 100 lira civarı iken, her yerde bolca bulunan eş değer japon modellerin de orijinal filtre markaya göre min. 3 katı daha pahalı.

nyk
05 Şubat 2020, 09:03
Benim merak ettiğim konu servis ağı ve parça stoğu nasıl. RC8’nin parçaları serviste bulunuyor mu ya da olmayan parçaları kısa sürede temin edebiliyorlar mı?

hasmet
05 Şubat 2020, 09:26
Bahsettiğim KTM motorum 1190 RC8, misal en temel bakım malzemelerinden biri hava filtresi; çok spesiyal ve nadir bir motor olmasına rağmen RC8’in orijinal hava filtresi 100 lira civarı iken, her yerde bolca bulunan eş değer japon modellerin de orijinal filtre markaya göre min. 3 katı daha pahalı.
Farklı modeller ama benimki de öyle. Çünkü benimki küçük düz bir araba hava filtresine benziyor. Ama eski Honda nakedımınki metal ve silindirik. Haliyle daha pahalı bir filtre. Ömrü de daha uzun. Ama asıl fark işçilik. Honda'nın filtresine yandan iki vidayla ulaşabiliyorsunuz. Bunda ise kocaman benzin deposunu komple sökmeniz gerekiyor...

Benzer şekilde HD'nin VROD naked modelinin subap ayarı için komple motoru şaseden indirmeniz gerekiyor. Bazı Ducati modellerinde ön silindir için radyatör, arka silindir için deponun sökülmesi gerekiyor. Bahsettiğim eski Honda da ise herifçioğlu deponun arkasını menteşeli yapmış. Önden iki vidayı çıkarınca depo şaha kalkıyor, 3 dakikada motor başına ve bujilere ulaşabiliyorsunuz. Desmo ya, triger kayışına, kullanılması gereken özel alet edevata girmedim daha.

Dediğim gibi, farklı markaların muadil sayılabilecek modelleri arasındaki fark muazzam olabiliyor. Çünkü mesele sadece parça fiyatı değil.

Alikenan
05 Şubat 2020, 10:05
Farklı modeller ama benimki de öyle. Çünkü benimki küçük düz bir araba hava filtresine benziyor. Ama eski Honda nakedımınki metal ve silindirik. Haliyle daha pahalı bir filtre. Ömrü de daha uzun. Ama asıl fark işçilik. Honda'nın filtresine yandan iki vidayla ulaşabiliyorsunuz. Bunda ise kocaman benzin deposunu komple sökmeniz gerekiyor...

Benzer şekilde HD'nin VROD naked modelinin subap ayarı için komple motoru şaseden indirmeniz gerekiyor. Bazı Ducati modellerinde ön silindir için radyatör, arka silindir için deponun sökülmesi gerekiyor. Bahsettiğim eski Honda da ise herifçioğlu deponun arkasını menteşeli yapmış. Önden iki vidayı çıkarınca depo şaha kalkıyor, 3 dakikada motor başına ve bujilere ulaşabiliyorsunuz. Desmo ya, triger kayışına, kullanılması gereken özel alet edevata girmedim daha.

Dediğim gibi, farklı markaların muadil sayılabilecek modelleri arasındaki fark muazzam olabiliyor. Çünkü mesele sadece parça fiyatı değil.

Hava filtresinin küçük ya da büyük olması kısaca malzemenin farkı son kullanıcıyı bağlamaz ki, kullanıcı olarak bizi ilgilendiren kısmı X markanın hava filtresi bu kadar, Y markanın hava filtresi bu kadar, bitti. Sonuçta her tasarımın bir sebebi var. Ama dip not olarak; benim hava filtrem sizinkinden farklı olarak japonların ki kadar büyük bir filtre.

Tabi ki her markanın işlemleri farklı, ama her markanın kendi artıları veya eksileri uzun kullanım da bir şekilde eşitleniyor. Mesela ducatinin desmosu demişsiniz, tek başına bir maliyet evet ama diğer yandan desmo sayesinde diğer motorlarda görülen sübap kaynaklı arızalarınız ve çıkabilecek ekstra masraflarınız da ortadan kalkmış oluyor. Yani tekil işlemler yerine daha geniş ele alındığında bu tarz yapılan ya da yapılmayan her işlemin uzun dönemde farklı geri dönüşleri var ve bir şekilde kendilerini eşitliyorlar. Ya da bir motorunun deposunun 30 sn sökülürken diğerinin 30 dk da sökülmesi gibi durumların hepsinin altında emin olun farklı sebepler yatıyor,
yoksa tasarımdan ar-ge’sine milyon dolar harcayan markalar bizim düşündüğümüz bu detayları düşünemeyecek kadar kapasitesiz değillerdir :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:00 ----------


Benim merak ettiğim konu servis ağı ve parça stoğu nasıl. RC8’nin parçaları serviste bulunuyor mu ya da olmayan parçaları kısa sürede temin edebiliyorlar mı?
Ben İstanbul’da olduğum için gerek özel servis gerek yetkili servis açısından bir eksiğini yaşamıyorum ama diğer şehirler de durum nasıldır bilemiyorum.
Parça stoğu olarakta diğer markalardan çok farklı değiller. Zaten her bir parçayı stoğunda bulunduran bir marka da yok Türkiye’de, Honda bile olsa yurt dışından sipariş verilen parçalar mutlaka oluyor.

hasmet
05 Şubat 2020, 10:34
Hava filtresinin küçük ya da büyük olması kısaca malzemenin farkı son kullanıcıyı bağlamaz ki, kullanıcı olarak bizi ilgilendiren kısmı X markanın hava filtresi bu kadar, Y markanın hava filtresi bu kadar, bitti.

Hayır kullanıcı olarak bizi bağlayan kısım, X markanın hava filtresi bu kadara, Y markanın hava filtresi bu kadara değişiyor, işçilik dahil.

Parça fiyatı çok da önemli değil zaten. En pahalı bakımlardan biri olan subap aralığı ayarında neredeyse tüm tutar işçilik.

Aşağıdaki kısım farazi varsayım ve hikayeler... Varsa net bilginiz paylaşın tabii ki. Merak ediyorum şahsen.


Tabi ki her markanın işlemleri farklı, ama her markanın kendi artıları veya eksileri uzun kullanım da bir şekilde eşitleniyor. Mesela ducatinin desmosu demişsiniz, tek başına bir maliyet evet ama diğer yandan desmo sayesinde diğer motorlarda görülen sübap kaynaklı arızalarınız ve çıkabilecek ekstra masraflarınız da ortadan kalkmış oluyor. Yani tekil işlemler yerine daha geniş ele alındığında bu tarz yapılan ya da yapılmayan her işlemin uzun dönemde farklı geri dönüşleri var ve bir şekilde kendilerini eşitliyorlar. Ya da bir motorunun deposunun 30 sn sökülürken diğerinin 30 dk da sökülmesi gibi durumların hepsinin altında emin olun farklı sebepler yatıyor,
yoksa tasarımdan ar-ge’sine milyon dolar harcayan markalar bizim düşündüğümüz bu detayları düşünemeyecek kadar kapasitesiz değillerdir :)

"detayları düşünemeyecek kadar kapasitesiler" gibi bir iddiam olmadı. Bunlar dizayn tercihi hep. Ama sonuçta birinin bakımı diğerinden çok daha zahmetli ve pahalı.

Alikenan
05 Şubat 2020, 10:51
Aşağıdaki kısım farazi varsayım ve hikayeler... Varsa net bilginiz paylaşın tabii ki. Merak ediyorum şahsen.

Alıntı yaptığınız desmo örneği net zaten, farazi varsayım birşey yok orada :)
Bu arada konu dışına çıktık, arkadaşın sorusu dahilin de devam edelim, ya da kendi aramız da konuşacaksak özelden konuşalım bence.

memozuma
05 Şubat 2020, 12:39
Ben KTM 1190 ve 1290 kullandım. Gerek servisten, gerek yedek parca bulunurlugundan gerekse ilgilerinden cok memnunum.

hasmet
05 Şubat 2020, 12:41
Herhangi bir veriye dayanmadan komple varsayım üzerine konuştuğunuz kısım net olarak şu:


Mesela ducatinin desmosu demişsiniz, tek başına bir maliyet evet ama diğer yandan desmo sayesinde diğer motorlarda görülen sübap kaynaklı arızalarınız ve çıkabilecek ekstra masraflarınız da ortadan kalkmış oluyor. Yani tekil işlemler yerine daha geniş ele alındığında bu tarz yapılan ya da yapılmayan her işlemin uzun dönemde farklı geri dönüşleri var ve bir şekilde kendilerini eşitliyorlar.*
Varsa net bir bilginiz yazın, hep beraber öğrenelim.

Mesela tipik sübapli motosikletler genel olarak kaç yılda ya da km'de, desmo sistemde olmayan ne tür masraflar çıkartıyorlar? İddianız bu değil mi? İlk kez duyuyorum hayatımda, merak ediyorum aslı astarı var mı diye...