PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : suzuki gsx-250r arka dişli küçültme



omega_rider
04 Şubat 2020, 17:59
herkese iyi forumlar 2017 suzuki gsx-250r sahibiyim motoru hızı için değil konforu, güvenliği için aldım internette bir kullanıcının bu motorun arka dişlisini 39t olarak değiştirdiğini ve motorun son hızının 155-164 km civarına çıktığını gördüm bu motorun ömrünü kısaltırmı? sizce arka dişliyi değiştirmek mantıklı mı?


https://www.youtube.com/watch?v=FETGf0y9zoo&t=14s


https://www.youtube.com/watch?v=OujYujA38gM&t=43s

YasinC
04 Şubat 2020, 18:02
Ömrünü kısaltmaz da rampa aşağı dışında o hızı göremezsin. Normal üzerindeki dişli ile son hızını dahi her zaman göremiyorsundur zaten

Gaahl
08 Şubat 2020, 03:11
eğer motorunuz 6. viteste kesiciye erken giriyor diye hissediyorsanız arka dişliyi küçültün. son hızınızı belirleyen dişli oranları değil beygir ve Cd (hava sürtünme katsayısı) dır.

zeynelhazan
08 Şubat 2020, 12:41
eğer motorunuz 6. viteste kesiciye erken giriyor diye hissediyorsanız arka dişliyi küçültün. son hızınızı belirleyen dişli oranları değil beygir ve Cd (hava sürtünme katsayısı) dır.

Aynen bu şekilde, eğer düzlükte kesiciye ulaşamıyorsanız yaptığınızın anlamı olmayacaktır, boş yere kranka fazladan yük bindirip rulmanların ömründen yersiniz.

Felis Leo
08 Şubat 2020, 16:16
Ben inazuma kullanirken 46 arka şişliği 36 yapmıştım, neler oldu:
1- Son hız hiç değişmedi
2- Eskiden 110 km hıza 8000 devirde ulasiyorken dişli kuculunce aynı hızı 7000 devirde yaptı
3-. Motor uzun yolda devir düştüğü için daha az yaktı,. Bağırmadi, zorlanmadı.
4-. Kalkışlarda 1. Viteste huic zorlanmadı vites aralıkları değişti
5- imazumada km okuyan hız ölçen optik göz ön dislinin yanında olduğu için hızı %20 az gösterdi, ve az km saydı
Sonuç olarak ben bu şekilde zevkle kullandim

mustafaat
08 Şubat 2020, 17:13
Allta bağlantısını verdiğim sayfadan alıntı:

"Motosikletimizin ürettiği gücü, arka tarafa nasıl ve hangi oranlarda aktaracağımızı çark ve dişli ikilisi belirliyor. Tıpkı bisikletlerdeki vites sistemi gibi hız ya da güç arasında tercih yapmaya yarayan bu değişiklik ile:
Ya alt viteslerdeki ataklığı arttırıyor, ya da son süratimizi yükseltiyoruz
(ataklık artıyorsa son hız düşer, son hız artıyorsa ataklık azalır).
Güç aynı olduğu için arkaya aktarım şekli değişiyor kısacası, daha seri demek son süratin düşmesi, daha hızlı demek ataklıktan vazgeçmek demek. Vermeden almak olmuyor kısacası ��"

ayrıntılı bilgi ve takacağınız dişliye göre otomatik hesaplama yapabileceğiniz link: https://www.motorhikayesi.com/disli-hesaplayici-oran-degisikligi-yapmak/

omega_rider
13 Mayıs 2020, 02:00
https://www.motoonline.com.tr/marka-model/suzuki/gs-500-500cc/arka-disli-1/b4451-39-rk-elik-arka-di-li/

sahibi olduğum suzuki gsx 250r motorumun top speedini arttırmak için linkteki arka dişliyi takacağım sormak istediğim arka dişli değiştikten sonra kalkışlarda sıkıntı yaşarmıyım titreşim olur mu arka dişliyi değiştirmemin başka ne gibi olumsuz yanları olabilir?

omega_rider
19 Şubat 2021, 21:28
Aşağıda linkini paylaştığım kanal sahibi motorunda anladığım kadarıyla sadece arka dişliyi 39t olarak değiştirmiş ve 100 mil yani 160 km hıza ulaşmış. Gsx-250r sahiplerinin ilgisini çekebileceğini düşündüm.


https://www.youtube.com/watch?v=qPuFmc2b93k

E.Yzr
20 Şubat 2021, 00:11
Yazılımla iyi bir hıza ulaşılabilir

HRider
20 Şubat 2021, 05:57
Koskocaman suzuki yapamıyor mu ki son hızı kaç abi bu motorun? Benim kullandığım motor bile tek silindir Orjinal 56 dişliyle 188KM Hız yaparken(Kesiciye girmeye bile yaklaşmadan), suzuki niye yapamıyor? Çok karmaşık

Mr.wind
20 Şubat 2021, 08:51
Koskocaman suzuki yapamıyor mu ki son hızı kaç abi bu motorun? Benim kullandığım motor bile tek silindir Orjinal 56 dişliyle 188KM Hız yaparken(Kesiciye girmeye bile yaklaşmadan), suzuki niye yapamıyor? Çok karmaşık

cok karmasik degil aslinda hocam. olay motor karakteristiginde yatiyor.

gsx250 r in motoru tek egzantrik, silindir basina 2 subabli, kare piston yapisina sahip bir motor. Bu sekilde stroke mesafesi uzun motorlar yuksek torklu oluyor, az tuketiyor ama fazla devir ceviremiyor.

2- dohc motorlar (yani cift egzantrik 4 subab) motor karakteristigi farkli. silindir capi, stroke mesafesinden daha fazla. pistonun hareket mesafesi daha kisa.

bu tip motorlar daha yuksek devir ceviriyor, alt devirleri torksuz ve nispeten gucsuz oluyor.

sohc motor(2subabli) artilari-eksileri:
+maliyeti ucuz
+daha az komplike
+daha verimli
-yuksek devir ceviremez

dohc motor artilari-eksileri
+yuksek devir, fazla guc
-fazla tuketim
-yuksek maliyet

Peki suzuki kardes gsx250r a dohc motor koyamazmi?
Koyar efendim, cigerini bile soker.Misal gsxr125 te dohc motor var ve 250 lik abisinden devirli kullanimda fazla yakiyor.

Gaahl
20 Şubat 2021, 14:06
kare piston deyince bi afalladım :D 1/1 oranlı bore/stroke için kare motor tabiri daha doğru sanıyorum hocam burda öyle geçiyor. https://en.wikipedia.org/wiki/Stroke_ratio

Mr.wind
20 Şubat 2021, 14:34
kare piston deyince bi afalladım :D 1/1 oranlı bore/stroke için kare motor tabiri daha doğru sanıyorum hocam burda öyle geçiyor. https://en.wikipedia.org/wiki/Stroke_ratio

evet hocam haklısınız yanlış bir tabir kullanmışım.. piton aşagı indi

Dark Side
31 Mart 2021, 04:34
22.500 km ve 2.5 sene boyunca gsxr250 kullanmış biri olarak açıkca soyleyebilirim ki gercekten hızlı ve kararlı sekilde her kosulda 140 yapıyor makına 140 olup tıkandıgını farketmıyor bile ınsan ve 6. vitesi yok gibi birsey standart disliler ile. Eger rahatsız oluyorsan hız limitlemesinden degistir gitsin dostum ıvmelenme bakımından cok kayıp yasayacagını dusunmem kısa vites aralıkları genısleyecegi icin. Az yakar konusuna gelince benim yakıt ortalamam 4,8-5,2 /100km arasında sabitti az yakmıyor yani yazılım guncellemesi falan diyorlardı da goturmemıstım. Egzozla sesi 250lik standardında muhtesem ayrıca. Agırlık her ne kadar dezavantajı olsa da daha yuksek cc bir makınaya binince insan afallamıyor agırlık bakımından.Insanlar genel olarak cok bok atıyor bu alete ama zaten uretilis amacı guvenli ve saglam bir baslangıc sınıfı motoru olması.

BarışN
31 Mart 2021, 22:21
Güvenlik, konfor için aldık yazıp top speedi artırmak için çare arayıp duruyor millet, ondan sonra da r25-mt25 e b.k atılıyor bende buna tutuluyorum.
Demekki sadece konfor güvenlik aranmıyormuş, hepsinin olayı farklı hangisi işine geliyosa.

imamx
21 Nisan 2021, 17:12
Servis dişli ve zincir değişimine 3200 lira fiyat çekiyor. Arka balataya 1500 lira diyor. Kendimiz zincir, dişli ve balatayı sipariş edip başka bir ustaya değiştirtsek motosiklet garanti dışında kalır mı? İkamet Ankara. Bu arada orijinal zincir ve dişli ölçüleriyle balata modelini bilen var mı?