PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 5 yaşında 30bin km'de Forza mı ? Sıfır ayarında Kore'li maxi scooter mı ?



chopperrider
04 Şubat 2020, 14:18
Merhaba,
Başlıktaki soruma yanıt arıyorum.
Şehir içi 2. motor olarak kullanacağım maxi scooter arayışındayım. (En az 250cc)
Bütçem dahilinde 2014-2015 Forza ABS alabiliyorum ya da çok az km'li Daelim S3 Advance ABS.
Gönül Honda diyor ama aradan geçen 5 yıl sonrasında ufak tefek arızalarla da olsa can sıkıcı olur mu emin olamıyorum.
Ne dersiniz ?

F54
04 Şubat 2020, 15:06
kore liler fena değil bizim bi arkadaş 94000 km de xting aldı gayet memnun yakıtı gidişi masrafsızlığı
tek araştırmanız gereken scooterlerın hastalağı olan kalkışta sirkeleme durumu bence koreli lerde güzel

levend84
04 Şubat 2020, 15:40
Suzuki burgman UH200 tam bu işin ideali

Dusuk yakit
Konfor
Kalite
Sorunsuzluk

Başka motora bakma

chopperrider
04 Şubat 2020, 15:57
Burgman 200 ebat olarak küçük geliyor gözüme. Sanki maxi gibi değil ayrıca 200cc olması da düşündürüyor.

levend84
04 Şubat 2020, 16:01
Şehir içi kullanim kismini belirttiginiz icin önerdim.

Bizzat uzerine oturup deneyebilirsiniz.

Mallaca
04 Şubat 2020, 17:03
Burgman 200 ebat olarak küçük geliyor gözüme. Sanki maxi gibi değil ayrıca 200cc olması da düşündürüyor.

Burgman 200' ü çok araştırdım. Artıları; Herkes kalitesinden bahsediyor. Aldım mı uzun yıllar sorunsuz kullanabiliyorsun. 200 cc ve 162 Kg olmasına rağmen güçlü bir motor. Sadece tork ve Hp den değil diferansiyel açıklığından kaynaklı da ayrı bir gücü var. Otobanda SYM Cruism yetişememiş. Eksileri; Tam maxi gibi gelmiyor gözüme, fiyatları yüksek. 2018 model Burgman 200uh yerine 2016-2017 Xmax , Forza 300 bazen kafa kafaya bazen de bin-iki bin TL farkla alabiliyorsun. Bu kadar küçük farkla neden 250-300 cc almayım diye düşünüyor insan. İkinci eli de çok hızlı değil. Bu nedenle ben 21-23 bin aralığında Burgman 200 alacağıma 22-24 bin aralığında 2016-2017 Forza 300 veya 2018 SYM Cruism almaya karar verdim.Bakarsın bendeki motoru sattıktan sonra ekstra para geçerse elime Kymco Down Town 350 i bile alabilirim. Hayırlısı diyelim.

Aklıma gelmişken Daelim S3 de güzel motor. Fakat yedek parça ve servis sıkıntısı yüzünden ikinci eli ölü. Aylarca satmaya uğraşırsın.

chopperrider
04 Şubat 2020, 19:05
Burgman 200' ü çok araştırdım. Artıları; Herkes kalitesinden bahsediyor. Aldım mı uzun yıllar sorunsuz kullanabiliyorsun. 200 cc ve 162 Kg olmasına rağmen güçlü bir motor. Sadece tork ve Hp den değil diferansiyel açıklığından kaynaklı da ayrı bir gücü var. Otobanda SYM Cruism yetişememiş. Eksileri; Tam maxi gibi gelmiyor gözüme, fiyatları yüksek. 2018 model Burgman 200uh yerine 2016-2017 Xmax , Forza 300 bazen kafa kafaya bazen de bin-iki bin TL farkla alabiliyorsun. Bu kadar küçük farkla neden 250-300 cc almayım diye düşünüyor insan. İkinci eli de çok hızlı değil. Bu nedenle ben 21-23 bin aralığında Burgman 200 alacağıma 22-24 bin aralığında 2016-2017 Forza 300 veya 2018 SYM Cruism almaya karar verdim.Bakarsın bendeki motoru sattıktan sonra ekstra para geçerse elime Kymco Down Town 350 i bile alabilirim. Hayırlısı diyelim.

Aklıma gelmişken Daelim S3 de güzel motor. Fakat yedek parça ve servis sıkıntısı yüzünden ikinci eli ölü. Aylarca satmaya uğraşırsın.

Benzer arayışlardayız gibi gözüküyor. Benim bütçe Max 20 olduğundan çok rahat hareket edemiyorum aslında bi 23-24 olsa seçenek bir anda artıyor. Sym cruisym mantıklı geliyor o zaman ama şu da var klasik olarak 24 buna vereceğime 27-28 verir 2018-19 forza alırım diyor insan :) bunun da sonu gelmiyor malum

blueway2
04 Şubat 2020, 20:16
Daelim s3 her açıdan forzadan çok üstün.

sandıkçı
04 Şubat 2020, 22:49
Joymax absli tavsiye ederim.Aklı başında düzgün kullanmış birisinden alırsan üzmez,pişman etmez.

chopperrider
05 Şubat 2020, 00:29
Daelim s3 her açıdan forzadan çok üstün.
Hangi yönlerden mesela? Ne gibi tespitleriniz var ve eski forza mı yeni forza mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------


Joymax absli tavsiye ederim.Aklı başında düzgün kullanmış birisinden alırsan üzmez,pişman etmez.

Aslında joymax abs de olabilir dediğiniz gibi.

Mallaca
05 Şubat 2020, 08:24
Benzer arayışlardayız gibi gözüküyor. Benim bütçe Max 20 olduğundan çok rahat hareket edemiyorum aslında bi 23-24 olsa seçenek bir anda artıyor. Sym cruisym mantıklı geliyor o zaman ama şu da var klasik olarak 24 buna vereceğime 27-28 verir 2018-19 forza alırım diyor insan :) bunun da sonu gelmiyor malum

Hahaha dostum gerçekten sonu yok bunun:) Fakat maksimum 20K bütçen var. Bu ne demek 21 olmuyor. Bazen 250 TL bile bulamazsın ya . Bu nedenle 20K ile 2015 Xmax alır, durumum olduğunda kolaylıkla satıp, 24-26K bandında istediğim motoru alırdım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:17 ----------


Daelim s3 her açıdan forzadan çok üstün.

Daelim' in Forzadan üstün olabileceğini düşünmüyorum. Daelimin plastik aksam kalitesi çok üstün olmasa da dediğim gibi kötü motor değil. Kafa ağırlığı fazla olmadığından virajlarda sıkıntı yaratıyor. Süspansiyonları çok yumuşak olması ve kafa ağırlığının hafifliği birleşince viraj gerçekten kabus oluyor. benzin depo kapağı kafada sol gidon tarafında, muhakkak taşırıyorlar, geri tepiyor. Bu eksiler motoru almayın dedirtmeyen cinsten, bütün motorlarda olan sıkıntılarla ayn diyebilirim. En büyük eksisi yedek parçalarının çok zor bulunması. Şikayetleri incelerseniz aylarca parça beklediklerini, servislerin net bir fiyatlaması olmadığını görebilirsin. Bu nedenle ikinci eli çok ölü. Birisi nette S3 ilanına 3 ay boyunca arayan soran olmadığını ifade etmişti. Bütçesi kısıtlı olup da 250 cc lik motor arıyorsa ve de 3-5 sene satmayacaksa S3 alınmayacak motor değil. 2018 Modellerini pazarlıkla 17-19 bin bandında alabilirsiniz.
Sizden de Forza dan üstün yanlarını öğrenmek isterim. Muhakkak kaçırdığım bir şeyler vardır.

YBRMANİA
05 Şubat 2020, 08:35
Xmax 250 alın bence. Eski forzanın yumurta gibi görüntüsü var ben beğenmiyorum

yürekçe
05 Şubat 2020, 09:16
20 yi peşinat ver, üstüne sıfır .... al.
Zaten, yazın fiatlar artınca, aldığın fiyata 2. Elden satarsın.

Mallaca
05 Şubat 2020, 09:32
20 yi peşinat ver, üstüne sıfır .... al.
Zaten, yazın fiatlar artınca, aldığın fiyata 2. Elden satarsın.

Kredi taksidim olmasa en mantıklı çözüm.

chopperrider
05 Şubat 2020, 11:14
Vallahi iyice kararzsız kaldım.
Ben km takıntısı olan bir sürücü değilim, bakımı tam olsun km önemli değil.
Şimdi baktığım 5 yaşında maxi acooterlar ortalama 25-30 bin km aralığında.
Çoğu da İStanbul şartlarında. Bana pek inandırıcı gelmiyor.
Şehir içi ulaşım için üretilen ucuz araçların yıllık 5-6 bin km kullanılıp bırakılmış olması düşük ihtimal. Elbette bir kaç tane trafiğe çıkmadan garajda saklanan olabilir ama onun haricinde bir kaç kez el değiştirmişler için bu bana hayal gibi geliyor

Gökhan_Aygün
05 Şubat 2020, 11:26
Honda hayranı olmama rağmen Daelim'de kullanan biri olarak söyleyebilirim ki .. Binici isen Daelim'de seni tatmin edecektir. 2013 yılından bu yana kanıtladığı bir çok şey de var. Ama sıfır alman, ödeme kolaylığı açısından "takside gireceksen" mantıklı olabilir, onun dışında 15 k civarına düşük km falan bulup alsan daha iyi olur, cebine de para kalır.

Yani bence Daelim al ama sıfır alma!, 20 k üstü para cebinden çıkacaksa da Honda al, en azından 2.el ve bir tık daha kaliteli kumanda/tuş üstünlüğün olur :)

Daelim'de iç göğüs falan kolay çatlayabiliyor, hatta kırılabiliyor, ne bileyim acil stop tuşu düşebiliyor onu da ayrıca belirteyim ..

Mallaca
05 Şubat 2020, 12:04
Honda hayranı olmama rağmen Daelim'de kullanan biri olarak söyleyebilirim ki .. Binici isen Daelim'de seni tatmin edecektir. 2013 yılından bu yana kanıtladığı bir çok şey de var. Ama sıfır alman, ödeme kolaylığı açısından "takside gireceksen" mantıklı olabilir, onun dışında 15 k civarına düşük km falan bulup alsan daha iyi olur, cebine de para kalır.

Yani bence Daelim al ama sıfır alma!, 20 k üstü para cebinden çıkacaksa da Honda al, en azından 2.el ve bir tık daha kaliteli kumanda/tuş üstünlüğün olur :)

Daelim'de iç göğüs falan kolay çatlayabiliyor, hatta kırılabiliyor, ne bileyim acil stop tuşu düşebiliyor onu da ayrıca belirteyim ..

İç göğüsün kolay kırılma veya çatlaması hangi durumlarda/koşullarda olabiliyor. İç göğüsün veya kill swich in değişmesi gerekse parça bulmak dedikleri gibi sıkıntı mı? Yoksa artık S3 de yedek parça veya servis sıkıntısı eskisi gibi değil mi?

Gökhan_Aygün
05 Şubat 2020, 12:20
İç göğüsün kolay kırılma veya çatlaması hangi durumlarda/koşullarda olabiliyor. İç göğüsün veya kill swich in değişmesi gerekse parça bulmak dedikleri gibi sıkıntı mı? Yoksa artık S3 de yedek parça veya servis sıkıntısı eskisi gibi değil mi?

Parça bulma işi emin ol "en kolay " iş. Daelim Facebook sayfasına üye ol, her ay biri motosiklet parçalıyor, gırla parçası var, o konuyu hiç düşünme bile.

Göğüs olayına gelirsek yanlışlıkla ayağını sert çarp kırılabilir ( ben yan ayak açıkkan motoru bıraktım, düşerken refleks olarak motora yaslandım ve dizim çarparak göğüsü kırdı mesela, dandik yani ), sert bir çukura gir kırılabilir ( örnekleri var ) ha bir de km rediktörü kolay arızalanıyor.

Biraz geç marş alsa hemen " subaplar bitmiş " diyerek seni soymaya çalışan çok servis var, çoğu zaman ise bu sorunu boğaz kelebeği temizleyerek ve buji değiştirerek çözebilirsin.

https://www.koreanbikeparts.com/ sitesi ile orijinal fren diski, hava filtresi v.s. alabilirsin.

Adam gibi bakarsan 70.000 km falan hilkaye kmler olur ..

blackshadow7
05 Şubat 2020, 12:23
20ye cok guzel inazuma f alirsin emir abi, boşver scooter işlerini :))

Gökhan_Aygün
05 Şubat 2020, 12:27
20ye cok guzel inazuma f alirsin emir abi, boşver scooter işlerini :))

Bence de 20 verme zaten, iyi hoş ama 20 K'lık da bir motosiklet değil Daelim.

15 k falan " sıfır gibi " bir şey bulursan, 5K, try cebinde kalması maksadı ile düşünebilirsin.

Hatta bence 20 000 km - 30 000 km'de , 10 K - 15 k arasına bile bakabilirsin, binici isen dert değil yani ..

Ama 20 K try üstü dediğin zaman, neler var neler ..

uzay gemisi
05 Şubat 2020, 12:35
20 bin lirayı daelime vermezdim şahsen. kolay alınıp satılması sebebiyle xmax modellerini düşünmez miydiniz?

chopperrider
05 Şubat 2020, 12:58
20ye cok guzel inazuma f alirsin emir abi, boşver scooter işlerini :))

Kimsin sen blackshadow7 :))))

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------


Bence de 20 verme zaten, iyi hoş ama 20 K'lık da bir motosiklet değil Daelim.

15 k falan " sıfır gibi " bir şey bulursan, 5K, try cebinde kalması maksadı ile düşünebilirsin.

Hatta bence 20 000 km - 30 000 km'de , 10 K - 15 k arasına bile bakabilirsin, binici isen dert değil yani ..

Ama 20 K try üstü dediğin zaman, neler var neler ..

Valla piyasa bi acayip. Biz motor satacağımız zaman öldüren öldürene olur alacağımız zaman kimse burnundan kıl aldırmıyor.
Sıfırı 24bine satılan Daelim S3 için(ki 2020 falan değil 2018 modeller sıfır olarak bulunabiliyor, iki senedir satılmamış) 2018 model 2019'da trafiğe çıkmış az km örneklere istenen 20-22k.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------


20 bin lirayı daelime vermezdim şahsen. kolay alınıp satılması sebebiyle xmax modellerini düşünmez miydiniz?

2014 yılında bi xmax almıştım. Tahta gibi sertti süspansiyon diye bişey yoktu. 8-9bin km kullanıp hemen satıp vespa gts250 almıştım da scootera biniyorum demiştim.
Eğer 2016 modellerde konfor biraz da olsa geldiyse abs li 250 xmax düşünebilirim. Sevdiğimden değil de işte malum piyasası olduğundan.

blackshadow7
05 Şubat 2020, 13:46
Emir abi ben anıl :) burak bahsetti skuter dusundugunu gecen, simdide basligini gordum :)